▼
[ 2922 berichten ]
Ik ook.
En ik kijk niet wat het onderhoud kost. Zodra ik merk dat er iets mis is of er normaal onderhoud nodig is, repareer ik het of voer ik het onderhoud uit. Als ik naar de kosten ga kijken denk ik dat ik autorijden niet meer zo leuk ga vinden.
Ik weet niet welke update kit je in gedachten hebt, maar die slangen zitten waarschijnlijk wel behoorlijk vol met rommel.
Ja, die rommel vrees ik ook. Catchcan zit er nog niet zolang in en daar tap ik regelmatig wat zooi uit.
Ik dacht aan zoiets van Ali:
https://nl.aliexpress.com/i/33002153305.html
Je kan er negatief over doen, maar ik heb net 2 uur sturen in een Q4 achter de rug en het is gewoon een heel fijne auto. Ook een achterwielaandrijver trouwens. Hij is me eigenlijk te duur maar ik ga wel naar mogelijkheden kijken. Vrouwlief heeft liever een A3 want die is goedkoper...dus zij mag vanaf nu elke tankbeurt zelf betalen en dan zullen we zien hoe lang die mening stand houdt.
Ik ben geen fan van Ali mbt kritische onderdelen in je auto. Tenzij identieke situatie en meerdere positieve ervaringen.
Wellicht eens met [~Injectie] overleggen over de mogelijkheden om zoiets bijvoorbeeld via Do88 te krijgen.
Antenneversterker in de voet ? dan kan je wel degelijk problemen krijgen.
Als er water in de voet / versterker komt, blaas je die op en heb je geen versterking meer, ergo, ruis.
Niet specifiek die update kit van Ali. En waarschijnlijk ook niet voor jouw auto. Maar ik heb zulke setjes op diverse volvo's en Saabs gemonteerd met eigenlijk alleen maar positieve effecten.
Ik heb de slang van turbo naar IC los gehad en daar zat wat vettigheid aan en in. Veel minder dan waar ik bang voor was. Bodem van IC onder de aansluiting was vrij schoon.
Het ding demonteren moet vanaf onder, dus ik vond het voor nu wel goed.
Andere slang was aan de buitenkant niet vettig, dus die maar laten zitten omdat ik toch niet bij het inlaatspruitstuk kon door de gasklep. Ik denk dat het (in het voorjaar) een walnutblast en zo'n IC upgrade tegelijk gaat worden.
auto ja, 1999, tsjee toen hadden we nog Guldens alles.
Was idd afkeur en al 2 jaar geleden dat er nog een rondje mee gereden is. Buiten in de regen en met pekel erop was niet goed toen ie al aan het roesten was.
Had hem nog goed kunnen keuren trouwens, maar dat is alleen maar omdat je bij de APK niet mag slopen.
Nu is het een kwestie van doorlassen en verder verstevigen dan ie origineel was voor hij weer de weg op gaat over een week.
Dit jaar al het laswerk, volgend jaar weer andere stappen maken.
BMW's roesten niet. Maar onder die plastic dorpels van een Volvo kan het er net zo aan toe gaan
Bolletje zou er jaloers op zijn
Inderdaad. Staat bij mijn auto €88/maand onderhoud bij 15dkm per jaar. Was het maar zo'n feest.
Het lassen laat ik bij de Rustmonkey doen. Die is erin gespecialiseerd en kent de koets van een oude bmw erg goed.
Spuiten weet ik nog niet. Dit kost me nu al even genoeg
Om zeker te zijn ook maar direct de versteviging voor het diff / subframe ophanging erbij in opdracht gegeven. Beter 1 keer bloeden en daarna snel vergeten.
Lekker! Elke reparatie gebruiken om de boel een stapje beter te krijgen.
Oeh, dat komt me bekend voor. Hadden we twee weken geleden ook toen we de Chevy van m'n vrouw aan het controleren waren voor de apk. Uiteindelijk besloten om het oude flexdeel eruit te zagen, een nieuw flexdeel te halen en die erin te lassen. Werkt perfect en klaar voor een paar tientjes.
Absoluut. Maar wel eentje waar niet iedere keurmeester naar kijkt.
Had mijn vader vorig jaar. Een van de subframe rubbers was niet helemaal lekker meer waardoor stabilink een veer raakte bij maximaal uitveren. Niet goedgekeurd, even naar een andere garage, die hebben dat niet gezien en goedgekeurd. Daarna wel snel laten fixen natuurlijk.
Zou het dan geen afkeur zijn geweest op de subframe rubbers? Het enige wat ik bij het RDW gevonden krijg is het volgende:
Stel dat de auto dus boven een inspectieput staat is het uitveren sowieso niet van toepassing.
Ja joh.. Gewoon van genieten.
Die van mij zou ergens maandag/dinsdag klaar moeten zijn en naar de garage gebracht worden voor APK, dan kan ie de stalling direct weer in. Volgend jaar laten spuiten en weer even van genieten.
Naast spuiten volgend jaar ook de elektra aanpakken (maar dat kan ik met wat hulp zelf) de kuipstoelen monteren (-ruim 100 kg) en nog wat klein spul.
Waarmee Raymond ook meteen lid is geworden van het Chevy-forum?
▲
[ 2922 berichten ]
RAH
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Ik heb Xdrive
Ik ook.
En ik kijk niet wat het onderhoud kost. Zodra ik merk dat er iets mis is of er normaal onderhoud nodig is, repareer ik het of voer ik het onderhoud uit. Als ik naar de kosten ga kijken denk ik dat ik autorijden niet meer zo leuk ga vinden.
Blaataap
Master
Ik hou het ook niet al te nauwkeurig bij moet ik zeggen. Verbruik ligt ongeveer rond de 1:18,5 gemiddeld, dat schommelt niet veel. De rest geef je toch uit. Ik ga geen defecte auto rijden.
Mr.Cabdriver
Master
Ik verloor koelvloeistof maar kon niet goed zien waar.
De N13 heeft 3 beruchte plekken:
18, turbo in en uit, niks te zien.
15, temp sensor, boven de koppeling, daar kom je het beste van onderuit bij.
13, ventilatie naar cilinderkop.
Met een spiegeltje kon ik met draaiende motor daar wat zien druppelen.
In plaats van slechts de ringetjes deze compleet vervangen, wegens dat borgmiddel:
Veel geklooi. Loopt onder de turbo door.
Moet de luchtfilterbak en de turbopijp nog terugbouwen.
Eerst wat gemorst kvs laten uitdruppelen om dan nog even te poetsen.
Misschien nog even de interkoelerslangen losnemen om te zien of er zooi in zit.
Zit te denken aan zo'n upgrade-kit.
Iemand daar ervaring mee? Is het de moeite waard?
De N13 heeft 3 beruchte plekken:
18, turbo in en uit, niks te zien.
15, temp sensor, boven de koppeling, daar kom je het beste van onderuit bij.
13, ventilatie naar cilinderkop.
Met een spiegeltje kon ik met draaiende motor daar wat zien druppelen.
In plaats van slechts de ringetjes deze compleet vervangen, wegens dat borgmiddel:
Veel geklooi. Loopt onder de turbo door.
Moet de luchtfilterbak en de turbopijp nog terugbouwen.
Eerst wat gemorst kvs laten uitdruppelen om dan nog even te poetsen.
Misschien nog even de interkoelerslangen losnemen om te zien of er zooi in zit.
Zit te denken aan zo'n upgrade-kit.
Iemand daar ervaring mee? Is het de moeite waard?
Raaf
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Misschien nog even de interkoelerslangen losnemen om te zien of er zooi in zit.
Zit te denken aan zo'n update-kit.
Zit te denken aan zo'n update-kit.
Ik weet niet welke update kit je in gedachten hebt, maar die slangen zitten waarschijnlijk wel behoorlijk vol met rommel.
Mr.Cabdriver
Master
Raaf schreef:
Ik weet niet welke update kit je in gedachten hebt, maar die slangen zitten waarschijnlijk wel behoorlijk vol met rommel.
Ja, die rommel vrees ik ook. Catchcan zit er nog niet zolang in en daar tap ik regelmatig wat zooi uit.
Ik dacht aan zoiets van Ali:
https://nl.aliexpress.com/i/33002153305.html
Raymond
Master
Dave schreef:
Dat is dan ook het andere uiterste. Op basis van gebruik is je ecologische familievoetdruk het best af met een ID3. Veel plezier ermee.
Je kan er negatief over doen, maar ik heb net 2 uur sturen in een Q4 achter de rug en het is gewoon een heel fijne auto. Ook een achterwielaandrijver trouwens. Hij is me eigenlijk te duur maar ik ga wel naar mogelijkheden kijken. Vrouwlief heeft liever een A3 want die is goedkoper...dus zij mag vanaf nu elke tankbeurt zelf betalen en dan zullen we zien hoe lang die mening stand houdt.
Raaf
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Ja, die rommel vrees ik ook. Catchcan zit er nog niet zolang in en daar tap ik regelmatig wat zooi uit.
Ik dacht aan zoiets van Ali:
Ik dacht aan zoiets van Ali:
Ik ben geen fan van Ali mbt kritische onderdelen in je auto. Tenzij identieke situatie en meerdere positieve ervaringen.
Wellicht eens met [~Injectie] overleggen over de mogelijkheden om zoiets bijvoorbeeld via Do88 te krijgen.
Lotus Omega
Master
Net even gerommeld aan mijn auto. De radio ontvangst is erg slecht, heb ruis op zowat elke zender. Op YouTube opgezocht hoe ik de antenne eraf kon halen om hem te inspecteren. Was niet zo moeilijk alleen krijg ik die laatste Torx bout niet los waardoor ik de antenne er niet af kreeg. Anders had ik de contactjes kunnen controleren. Heb het maar even zo gelaten en de radio getest. Die leek nu wel zuiver te spelen, wellicht omdat er wat aan de contactjes is gezeten. Was met mijn wekker ook zo dat die het toen weer goed deed. Moet ik maar even aankijken. Er lijkt iig niets aan kapot, behalve de pakking van de antenne waar een stuk uit is aan de achterzijde maar het lijkt me niet dat dat ruis kan veroorzaken.
WimLex
F1 kenner '20
Lotus Omega schreef:
Er lijkt iig niets aan kapot, behalve de pakking van de antenne waar een stuk uit is aan de achterzijde maar het lijkt me niet dat dat ruis kan veroorzaken.
Antenneversterker in de voet ? dan kan je wel degelijk problemen krijgen.
Als er water in de voet / versterker komt, blaas je die op en heb je geen versterking meer, ergo, ruis.
Raymond
Master
Ik verdenk ook een antenneversterker. Geen idee of jouw auto zo'n ding heeft. Die kan ook nog achter de radio weggebouwd zitten....eigenlijk kun je die overal wegmoffelen. Kabeltje volgen.
Injectie
F1 kenner '22
Mr.Cabdriver schreef:
Ik dacht aan zoiets van Ali:
Niet specifiek die update kit van Ali. En waarschijnlijk ook niet voor jouw auto. Maar ik heb zulke setjes op diverse volvo's en Saabs gemonteerd met eigenlijk alleen maar positieve effecten.
Mr.Cabdriver
Master
Injectie schreef:
met eigenlijk alleen maar positieve effecten.
Ik heb de slang van turbo naar IC los gehad en daar zat wat vettigheid aan en in. Veel minder dan waar ik bang voor was. Bodem van IC onder de aansluiting was vrij schoon.
Het ding demonteren moet vanaf onder, dus ik vond het voor nu wel goed.
Andere slang was aan de buitenkant niet vettig, dus die maar laten zitten omdat ik toch niet bij het inlaatspruitstuk kon door de gasklep. Ik denk dat het (in het voorjaar) een walnutblast en zo'n IC upgrade tegelijk gaat worden.
Dave
Webspecialist
Raymond schreef:
Ik zou een nieuwe bestellen.
auto ja, 1999, tsjee toen hadden we nog Guldens alles.
18vti
Master
Uitvaartverzorging advertentie is wel slim met zo'n bak gaten..........Dat komt toch niet door de APK zo? Maar voor het circuit gelden er andere regels?
Raaf
Master
18vti schreef:
Uitvaartverzorging advertentie is wel slim met zo'n bak gaten..........Dat komt toch niet door de APK zo? Maar voor het circuit gelden er andere regels?
Was idd afkeur en al 2 jaar geleden dat er nog een rondje mee gereden is. Buiten in de regen en met pekel erop was niet goed toen ie al aan het roesten was.
Had hem nog goed kunnen keuren trouwens, maar dat is alleen maar omdat je bij de APK niet mag slopen.
Nu is het een kwestie van doorlassen en verder verstevigen dan ie origineel was voor hij weer de weg op gaat over een week.
Joël D. schreef:
Oei dat was wel nodig. Maar goed bezig!
Dit jaar al het laswerk, volgend jaar weer andere stappen maken.
dvdouden schreef:
lekker krokant!
BMW's roesten niet. Maar onder die plastic dorpels van een Volvo kan het er net zo aan toe gaan
Raaf
Master
Klopt helemaal.
Normaal staat ie van oktober tot maart in ieder geval binnen, maar in 2019 had ik hem als daily nodig omdat ik toen geen leasehok had, die winter deed hem geen goed. Daarna kwam 2020, en heeft ie vooral stilgestaan. Dit voorjaar de afspraken gemaakt, en vanwege omstandigheden bij de lasser nu aan de beurt.
Als het nu goed is, volgende week of de week erop APK, en daarna een tankje leeg rijden, dan weer stalling in. Maar dan volgend jaar direct uit de stalling kunnen pakken (rondjes ring kan ik ook zonder perfect spuitwerk) en ergens loop van het jaar opnieuw laten spuiten.
Nu al zin in
Normaal staat ie van oktober tot maart in ieder geval binnen, maar in 2019 had ik hem als daily nodig omdat ik toen geen leasehok had, die winter deed hem geen goed. Daarna kwam 2020, en heeft ie vooral stilgestaan. Dit voorjaar de afspraken gemaakt, en vanwege omstandigheden bij de lasser nu aan de beurt.
Als het nu goed is, volgende week of de week erop APK, en daarna een tankje leeg rijden, dan weer stalling in. Maar dan volgend jaar direct uit de stalling kunnen pakken (rondjes ring kan ik ook zonder perfect spuitwerk) en ergens loop van het jaar opnieuw laten spuiten.
Nu al zin in
406
Master
dvdouden schreef:
lekker krokant!
Bolletje zou er jaloers op zijn
Piet_Piraat schreef:
Autoweek slaat qua kmkostprijs dan ook nergens op.
Inderdaad. Staat bij mijn auto €88/maand onderhoud bij 15dkm per jaar. Was het maar zo'n feest.
Raaf
Master
Lotus Omega schreef:
Waar laat je zoiets doen?
Het lassen laat ik bij de Rustmonkey doen. Die is erin gespecialiseerd en kent de koets van een oude bmw erg goed.
Spuiten weet ik nog niet. Dit kost me nu al even genoeg
Om zeker te zijn ook maar direct de versteviging voor het diff / subframe ophanging erbij in opdracht gegeven. Beter 1 keer bloeden en daarna snel vergeten.
18vti
Master
Raaf schreef:
Om zeker te zijn ook maar direct de versteviging voor het diff / subframe ophanging erbij in opdracht gegeven. Beter 1 keer bloeden en daarna snel vergeten.
Lekker! Elke reparatie gebruiken om de boel een stapje beter te krijgen.
okkiwokki
Master
Een stabilisatorstang die bij uit veren de draagarm raakt, is dat een APK dingetje?
Raaf
Master
Goeie vraag.
Maar hoe komt het dat ze raken? En is het zichtbaar als ie op zijn wielen staat?
Maar hoe komt het dat ze raken? En is het zichtbaar als ie op zijn wielen staat?
okkiwokki
Master
Geen idee of en hoe het er uit ziet op de brug. Het gaat om een panda 100hp op een Bilstein B12 set, niks geks in mijn optiek en ik ben zeker niet de enige die met deze config rond rijd.
Auto staat ter keuring en de keurmeester twijfelde er zelf over. Moet sowieso even kijken hoe ik het ga doen. Radiator is zo lek als een mandje en het flex deel van de uitlaat lekt
Auto staat ter keuring en de keurmeester twijfelde er zelf over. Moet sowieso even kijken hoe ik het ga doen. Radiator is zo lek als een mandje en het flex deel van de uitlaat lekt
okkiwokki
Master
Het is net een go-kart Alles zit ook mooi in de powerflex.
Net even langs geweest en ze durven zelf eigenlijk ook geen uitsluitsel te geven. Maar aangezien het zich alleen voor doet onder 'niet realistische omstandigheden' wordt hij er wel mee afgemeld
Net even langs geweest en ze durven zelf eigenlijk ook geen uitsluitsel te geven. Maar aangezien het zich alleen voor doet onder 'niet realistische omstandigheden' wordt hij er wel mee afgemeld
Sander
Medewerker
okkiwokki schreef:
het flex deel van de uitlaat lekt
Oeh, dat komt me bekend voor. Hadden we twee weken geleden ook toen we de Chevy van m'n vrouw aan het controleren waren voor de apk. Uiteindelijk besloten om het oude flexdeel eruit te zagen, een nieuw flexdeel te halen en die erin te lassen. Werkt perfect en klaar voor een paar tientjes.
406
Master
okkiwokki schreef:
Een stabilisatorstang die bij uit veren de draagarm raakt, is dat een APK dingetje?
Absoluut. Maar wel eentje waar niet iedere keurmeester naar kijkt.
Had mijn vader vorig jaar. Een van de subframe rubbers was niet helemaal lekker meer waardoor stabilink een veer raakte bij maximaal uitveren. Niet goedgekeurd, even naar een andere garage, die hebben dat niet gezien en goedgekeurd. Daarna wel snel laten fixen natuurlijk.
Piet_Piraat
Master
Sander schreef:
Oeh, dat komt me bekend voor. Hadden we twee weken geleden ook toen we de Chevy van m'n vrouw aan het controleren waren voor de apk. Uiteindelijk besloten om het oude flexdeel eruit te zagen, een nieuw flexdeel te halen en die erin te lassen. Werkt perfect en klaar voor een paar tientjes.
De Chevy van je vrouw. Dat klinkt als zo'n enorme hoerensloep. Dus het zal wel een Spark ofzo zijn?
okkiwokki
Master
406 schreef:
okkiwokki schreef: Een stabilisatorstang die bij uit veren de draagarm raakt, is dat een APK dingetje?
Absoluut. Maar wel eentje waar niet iedere keurmeester naar kijkt.
Had mijn vader vorig jaar. Een van de subframe rubbers was niet helemaal lekker meer waardoor stabilink een veer raakte bij maximaal uitveren. Niet goedgekeurd, even naar een andere garage, die hebben dat niet gezien en goedgekeurd. Daarna wel snel laten fixen natuurlijk.
Absoluut. Maar wel eentje waar niet iedere keurmeester naar kijkt.
Had mijn vader vorig jaar. Een van de subframe rubbers was niet helemaal lekker meer waardoor stabilink een veer raakte bij maximaal uitveren. Niet goedgekeurd, even naar een andere garage, die hebben dat niet gezien en goedgekeurd. Daarna wel snel laten fixen natuurlijk.
Zou het dan geen afkeur zijn geweest op de subframe rubbers? Het enige wat ik bij het RDW gevonden krijg is het volgende:
Citaat:
Stabilisatoren
Artikel 5.2.26
Actuele regelgeving
1.
Stabilisatoren moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen geen breuken of scheuren vertonen.
Wijze van keurenInklappen
ToelichtingUitgeklapt
Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
Artikel 5.2.26
Actuele regelgeving
1.
Stabilisatoren moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen geen breuken of scheuren vertonen.
Wijze van keurenInklappen
ToelichtingUitgeklapt
Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
Stel dat de auto dus boven een inspectieput staat is het uitveren sowieso niet van toepassing.
Raaf
Master
Begint weer wat harder te worden..
Nu de andere kant nog en de versteviging in de ophanging rondom en het diff
Bijlagen :
Nu de andere kant nog en de versteviging in de ophanging rondom en het diff
Bijlagen :
406
Master
Lekker bezig daar Raaf!
Nee het ging om het feit dat er iets tegen de veren aanschuurde.
okkiwokki schreef:
Zou het dan geen afkeur zijn geweest op de subframe rubbers? Het enige wat ik bij het RDW gevonden krijg is het volgende
Nee het ging om het feit dat er iets tegen de veren aanschuurde.
Raymond
Master
Mijn hok is weer gefikst. Andere automaatbak eronder, 2 nieuwe stuurkogels, nieuwe spoorstang en gaan. Hopelijk blijft-ie het een tijdje doen.
Raaf
Master
Raymond schreef:
Hopelijk blijft-ie het een tijdje doen.
Ja joh.. Gewoon van genieten.
Die van mij zou ergens maandag/dinsdag klaar moeten zijn en naar de garage gebracht worden voor APK, dan kan ie de stalling direct weer in. Volgend jaar laten spuiten en weer even van genieten.
Naast spuiten volgend jaar ook de elektra aanpakken (maar dat kan ik met wat hulp zelf) de kuipstoelen monteren (-ruim 100 kg) en nog wat klein spul.
Walker
Master
Piet_Piraat schreef:
De Chevy van je vrouw. Dat klinkt als zo'n enorme hoerensloep. Dus het zal wel een Spark ofzo zijn?
Waarmee Raymond ook meteen lid is geworden van het Chevy-forum?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum