▼
[ 2922 berichten ]
Morgen wordt de pomp geleverd, ringen/packingen en direct ingezet, weet niet hoe lang dat duurt, en wordt de tank daarvoor leeg gepompt?
Oude V40/S40 ?
Zit meestal op het draadje van de oude voordeurbel. 24V dacht ik. of 8V
Nieuwe? Verwacht je een aanstaande brandstofdiefstal dan? Of sabotage
Mechanisch defect of laag olieniveau. Morgen trek ik de pan eraf en vervang ik het filter en de olie. Maar ik ben er bang voor.
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Audi zegt van niet. Afblijven, moet een autoleven meegaan. Maar ja, wat is een autoleven.
Dat zeggen alle automerken.
Dit was de automaatolie mijn 5 serie uit 2006 met 205.000km. Hoort rood te zijn.
Na de flush is het horkerig wegrijden bij koude motor zo goed als verdwenen.
Bijlagen :
Als je het regelmatig heb gedaan. Ja. Als je dit nog nooit heb gedaan in 2 ton tijd. Nee. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Nou ik heb exact het tegenovergestelde begrepen.
Zeker als je het na 200.000km nog steeds niet hebt gedaan en je automaat werkt nog goed, gelijk laten doen.
Ik begon al wat klachten te krijgen en na de spoeling werkt het weer zoals het hoort.
En juist het advies bij klachten, eerst spoelen.
Garage die er in is gespecialiseerd en het al 10+ jaar doet als het niet langer is.
Toevoeging: als je automaat al echt flink problemen heeft dan kan het weleens te laat zijn ja.
Bij mij was het bij koude olie wat horkerig en bij warme olie geen problemen.
Die enkele keer dat ik een auto koop staat dat er op. Minstens. En dan gaan 'ie nog zeker tien jaar mee.
Side note: laatste auto-aanschaf was in 2011. Huidige daily in 2009.
Daar was je vooraf voor gewaarschuwd..
160-200k volgens VAG.
Onzin. E klasse benzine uit 2011 van mijn vader heeft 3 ton gereden. Die ben ik zo kwijt voor 10k.
Het is bij mijn auto nog nooit gedaan. Wel gedaan, iedere 40-50k km nieuwe olie en pakkingen, volgens voorschrift. Voorkomt een hoop gedoe.
Nee, flushen bedoelen ze echt mee die bak aan zo'n apparaat en maar spoelen tot het er schoon (genoeg) uitkomt.
Wat bij mijn auto dus niet gebeurt. Ik laat de bakolie iedere 40k km verversen. Voorschrift is 50k km maar een beurt is iedere 20k km.
▲
[ 2922 berichten ]
NoCashCow
Master
Denk dat er in een Toyota niet zo gek veel Bosch zit. Die hebben een hele verzameling "onafhankelijke" leveranciers om zich heen.
dvdouden
Master
Een auto is sowieso een samenraapsel van onderdelen van een hoop fabrikanten. Zo kwam ik een Mitsubishi logo tegen op de printplaat van de navigatie in mijn Volvo
JonnyJohnson
F1 kenner '21
Plague schreef:
standaard al voor de helft uit Bosch-onderdelen.
Morgen wordt de pomp geleverd, ringen/packingen en direct ingezet, weet niet hoe lang dat duurt, en wordt de tank daarvoor leeg gepompt?
NoCashCow
Master
Hoop alleen dat ze de tank weer dicht gemaakt hebben. Want anders zakt de tank uit. Zo heeft mijn voormalige garage mogen ervaren bij mijn auto. Zolang de tank niet helemaal vol is, kun je de pomp snel vervangen. Alleen de klemring kan goed vast zitten en moeilijk weer grip krijgen. Verder is het een beetje vies klusje met die benzine/dieseldampen in je interieur (toegang tot de pomp zit normaal onder de achterbank).
regiorunner
Master
dvdouden schreef:
Mitsubishi logo tegen op de printplaat van de navigatie in mijn Volvo
Oude V40/S40 ?
Lotus Omega
Master
Net online aangifte gedaan. Meer voor de volledigheid, niet omdat ze de dader gaan pakken. Ik heb even rondgezocht en bij Ford het onderdeelnummer opgevraagd. Die dingen kosten gewoon ruim €50!! Natuurlijk weer lastig te vinden bij een Nederlandse webshop. Of ik moet ergens een sloopauto vinden, dan zal het wel een stuk goedkoper zijn. Kan ik als het de juiste uitvoering is meteen de airco-unit meenemen.
NoCashCow
Master
Toevallig buren met een camera? Die willen nog wel eens "onbedoeld" een stukje openbare weg meenemen. Wellicht is daar nog wat op te zien.
Lotus Omega
Master
Oja, hij stond toevallig recht tegenover een voordeur met zo'n Ring deurbel (of iets wat daar op lijkt). Dus ik bel aan met de vraag of zij de daders misschien op camera hebben: "Oh sorry, daar zitten geen batterijen in "
NoCashCow
Master
Of ze zijn bang? Moet je vanavond eens door hun brievenbus pissen. Kijken of het klopt
R
Master
Lotus Omega schreef:
"Oh sorry, daar zitten geen batterijen in "
Zit meestal op het draadje van de oude voordeurbel. 24V dacht ik. of 8V
Lotus Omega
Master
Geen idee. Ze zei dat hij het niet deed. Anders zelf eens kijken of een dashcam interessant is.
Morbid Angel
Master
Sta je met 60km actieradius en nog een rit te doen van 70km bij de pomp, zit je tankklep vast... Dat was dus eerst met de Leon naar de garage. De tankklep hebben ze nog open gekregen, die kan nu alleen niet meer op slot. Motortje van de vergrendeling stuk. Een nieuwe is onderweg.
Vroeger kon je nog wel eens de bekleding van de kofferbak loshalen en dan daar aan een noodtouwtje trekken, alleen dat is tegenwoordig niet meer...
Vroeger kon je nog wel eens de bekleding van de kofferbak loshalen en dan daar aan een noodtouwtje trekken, alleen dat is tegenwoordig niet meer...
Dave
Webspecialist
Morbid Angel schreef:
alleen niet meer op slot. Motortje van de vergrendeling stuk. Een nieuwe is onderweg.
Nieuwe? Verwacht je een aanstaande brandstofdiefstal dan? Of sabotage
Morbid Angel
Master
Niet echt, maar aangezien die tankklep nu niet meer in z'n slot valt, zit die nu dichtgeplakt met een stuk plakband.
RAH
Master
Mijn BMW 3 serie (E92) heeft inderdaad zo'n draadje om de tankklep van het slot te krijgen. Best kut als je de klep niet meer open krijgt. Zeker als je bijna leeg bent.
dvdouden
Master
RAH schreef:
zo'n draadje om de tankklep van het slot te krijgen
Check, Volvo idem. Alleen net als alle andere plastic onderdelen was die bij mij afgebroken
RAH
Master
Preventief onderhoud!! Dat had al lang vervangen moeten zijn, gelijktijdig met de oliewissels
Piet_Piraat
Master
dvdouden schreef:
Check, Volvo idem. Alleen net als alle andere plastic onderdelen was die bij mij afgebroken
Dat krijg je met een oude Volvo. Al die klotegeintjes waren voor mij een reden om het ding weg te doen. Let op: 'een' reden. De hoofdreden was de automaat. Wat een klereding.
Raymond
Master
Zooo dikke storing in de automatische transmissie. Ding loopt nu in 'limp mode'...al geprobeerd te resetten maar helaas. Ik flikker er morgen nieuwe olie en filter op en dan hoop ik dat het goed komt, anders heb ik een probleem.
RAH
Master
Aangezien je hem hebt geprobeerd te resetten, heb je hem waarschijnlijk ook uitgelezen, wat kwam daar voor foutmelding naar voren?
Piet_Piraat
Master
Ouch. Dat is niet grappig. De afgelopen tijd niets gemerkt qua schakelgedrag? Dan zou je niet meteen verwachten dat het iets mechanisch is.
Raymond
Master
RAH schreef:
Aangezien je hem hebt geprobeerd te resetten, heb je hem waarschijnlijk ook uitgelezen, wat kwam daar voor foutmelding naar voren?
Mechanisch defect of laag olieniveau. Morgen trek ik de pan eraf en vervang ik het filter en de olie. Maar ik ben er bang voor.
Mr.Cabdriver
Master
Raymond
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Kun je de automaat niet beter laten spoelen?
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Audi zegt van niet. Afblijven, moet een autoleven meegaan. Maar ja, wat is een autoleven.
Dashcam Drenthe
Master
Raymond schreef:
Audi zegt van niet. Afblijven, moet een autoleven meegaan
Dat zeggen alle automerken.
Dit was de automaatolie mijn 5 serie uit 2006 met 205.000km. Hoort rood te zijn.
Na de flush is het horkerig wegrijden bij koude motor zo goed als verdwenen.
Bijlagen :
Joël D.
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Kun je de automaat niet beter laten spoelen?
Als je het regelmatig heb gedaan. Ja. Als je dit nog nooit heb gedaan in 2 ton tijd. Nee. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Dashcam Drenthe
Master
Joël D. schreef:
Als je dit nog nooit heb gedaan in 2 ton tijd. Nee. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Nou ik heb exact het tegenovergestelde begrepen.
Zeker als je het na 200.000km nog steeds niet hebt gedaan en je automaat werkt nog goed, gelijk laten doen.
Ik begon al wat klachten te krijgen en na de spoeling werkt het weer zoals het hoort.
dvdouden
Master
Dat is het punt: tegen de tijd dat je echt problemen krijgt ben je al te laat en doet flushen meer kwaad dan goed. Het frictiemateriaal van de koppelingsplaten zweeft dan al in de olie, ga je de olie dan pas verversen dan gaan de versleten platen slippen en doet de versnellingsbak niks meer.
Piet_Piraat
Master
Een autoleven is tegenwoordig 200k. Mijn automaat is ook rond die tijd gespoeld. Niet nodig, wel fijn (en preventief).
Dashcam Drenthe
Master
dvdouden schreef:
tegen de tijd dat je echt problemen krijgt ben je al te laat en doet flushen meer kwaad dan goed.
Dashcam Drenthe schreef:
begon al wat klachten te krijgen en na de spoeling werkt het weer zoals het hoort
En juist het advies bij klachten, eerst spoelen.
Garage die er in is gespecialiseerd en het al 10+ jaar doet als het niet langer is.
Toevoeging: als je automaat al echt flink problemen heeft dan kan het weleens te laat zijn ja.
Bij mij was het bij koude olie wat horkerig en bij warme olie geen problemen.
bruintje beer
Master
Piet_Piraat schreef:
Een autoleven is tegenwoordig 200k.
Die enkele keer dat ik een auto koop staat dat er op. Minstens. En dan gaan 'ie nog zeker tien jaar mee.
Side note: laatste auto-aanschaf was in 2011. Huidige daily in 2009.
Raaf
Master
Piet_Piraat schreef:
De hoofdreden was de automaat. Wat een klereding.
Daar was je vooraf voor gewaarschuwd..
Raymond schreef:
Maar ja, wat is een autoleven.
160-200k volgens VAG.
Piet_Piraat
Master
bruintje beer schreef:
Die enkele keer dat ik een auto koop staat dat er op. Minstens. En dan gaan 'ie nog zeker tien jaar mee.
Bij mij de laatste keer toevallig niet, maar alle andere keren ook wel zo ongeveer. Maar dat is niet waar de fabrikant op ontwikkelt.Raaf schreef:
Daar was je vooraf voor gewaarschuwd..
Klopt, maar ik dacht dat de goede stoelen en het gebrek aan rugklachten wel zouden zorgen dat ik ermee kon leren leven. Dat heb ik anderhalf jaar geprobeerd.
Joël D.
Master
Dave schreef:
Economisch leven bedoelt Piet. Dagwaarde is nihil boven de 200k/10 jaar
Onzin. E klasse benzine uit 2011 van mijn vader heeft 3 ton gereden. Die ben ik zo kwijt voor 10k.
Blaataap
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Zeker als je het na 200.000km nog steeds niet hebt gedaan en je automaat werkt nog goed, gelijk laten doen.
Het is bij mijn auto nog nooit gedaan. Wel gedaan, iedere 40-50k km nieuwe olie en pakkingen, volgens voorschrift. Voorkomt een hoop gedoe.
Piet_Piraat
Master
Dat is toch hetzelfde, BA?
En inderdaad, niet alle auto's zijn waardeloos na 200k. Maar tov de nieuwprijs ben je dan een serieus stuk kwijt, zelfs als ie nog 10k waard is. En de fabrikant heeft het allemaal niet ontworpen om 300+k mee te gaan. Het kan wel, maar het was niet de intentie.
En inderdaad, niet alle auto's zijn waardeloos na 200k. Maar tov de nieuwprijs ben je dan een serieus stuk kwijt, zelfs als ie nog 10k waard is. En de fabrikant heeft het allemaal niet ontworpen om 300+k mee te gaan. Het kan wel, maar het was niet de intentie.
Dave
Webspecialist
Injectie
F1 kenner '22
Ik doe bij mijn klanten iedere 60.000 kilometer een deel verversing. (Net aan de helft) Beter lukt niet bij de auto's die ik in onderhoud heb. Spoelen is daardoor niet nodig.
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Dat is toch hetzelfde, BA?
Nee, flushen bedoelen ze echt mee die bak aan zo'n apparaat en maar spoelen tot het er schoon (genoeg) uitkomt.
Wat bij mijn auto dus niet gebeurt. Ik laat de bakolie iedere 40k km verversen. Voorschrift is 50k km maar een beurt is iedere 20k km.
Piet_Piraat
Master
Snap ik. Maar als je voldoende vaak een portie ververst, blijft de olie in elk geval een stuk frisser dan wanneer je er niets aan doet.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum