▼
[ 2922 berichten ]
Met de E90 ja. Drie jaar zo gereden van St. Petersburg tot Krk en Emmen City a weet ik veel 150dkm. Gezanik over niets.
Oh je hebt een trekhaak nu toch, daar kan het door komen. Meen me te herinneren dat het kwam nadat ik er een trekhaak op gehengeld had.
Nee daarvoor ook al.
Auto start verder gewoon prima hoor, maar iedere keer tijd weer moeten instellen is irritant
Zo'n X5 mag maar iets van 2500kg trekken (afhankelijk van generatie en motorisering). Gewoon een landrover discovery 3 of rangerover 322 halen, mogen 3500kg trekken
Met BE mag je toch maar tot 7 ton gaan
Ergo: Ik (BE van 2012) mag met een BE combi van 12-13 ton rijden (dat is redelijk het maximaal haalbare met 3500 kg trekkend voertuig), DD (die zijn BE pas dit jaar gehaald) mag met maximaal met een combinatie van 7 ton op pad.
Een kennis van mij had dit met zijn 7 serie V8. Die lag constant aan de druppellader. Omdat ritjes van 20 kilometer niet genoeg waren om de accu ver genoeg bijna te laden.
Is het dan nie handig om een dikkere alternator te zetten? Zo heb ik dat bij mijn moeder opgelost.
Als ik alleen onder de motorkap kijk dan zou ik dat ook gaan denken.
Nou ik heb net 300km gereden en de BMW start niet meer.
Storing 4x4, abs, esp, accumelding.
Sta je dan 400km diep in Duitsland
Nu wachten op de adac...gelukkig heb ik pechhulp buitenland
Altijd handig, een reserve-auto bij je
Het zal wel aan mij liggen maar je schreef eerder aan Dave dat je het probleem al had voordat je de trekhaak eronder had en nu je vandaag een aanhanger erachter hebt hangen ligt het aan de aanhanger
Maar succes ermee!
Dat ik dat nog had moeten zeggen.
Ik heb altijd startkabels bij en een luchtkompressor dingetje, wat gereedschap en ducktape. Je weet nooit wanneer je dat nodig hebt onderweg naar Kroatië, Turkije, Oekraïne of moeder Rusland. In de postzegel of net daarbuiten dan weer niet, ook waar.
▲
[ 2922 berichten ]
Sander
Medewerker
Hehe het is inderdaad een dikke Matiz.
Zou hem nooit zelf uitgekozen hebben maar ze heeft hem gekregen en is er heel blij mee. Eindelijk weer serieus aan het rijden na zeker een jaar of 15 niet gedurfd te hebben.
Zou hem nooit zelf uitgekozen hebben maar ze heeft hem gekregen en is er heel blij mee. Eindelijk weer serieus aan het rijden na zeker een jaar of 15 niet gedurfd te hebben.
bruintje beer
Master
..en dan een aanrijding op een parkeerplaats. Heeft dat de pret niet teveel gedrukt?
Sander
Medewerker
Valt mee. Ze kon er ook niet echt iets aan doen. Hij begint sowieso wel een beetje op te raken dus ik denk dat hij ergens volgend jaar de deur uit gaat voor iets anders.
Weet alleen nog niet wat precies
Weet alleen nog niet wat precies
dvdouden
Master
Zo, de XC70 mag weer een jaartje de weg op. Ashoes was wat vettig, hebben ze schoongemaakt. Voorbanden begonnen wat kaal te worden, was nog geen afkeur maar toch maar laten vervangen. 25K mee gedaan
Klein beurtje erbij, 600 euro armer, mag wat kosten allemaal
Klein beurtje erbij, 600 euro armer, mag wat kosten allemaal
Raaf
Master
Andere helft is ook klaar. Morgen zelf inspecteren.
Daarna betalen.. Ben dan niet klaar met €600,-
Bijlagen :
Daarna betalen.. Ben dan niet klaar met €600,-
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
De E60 bevalt erg goed op 1 ding na:
Ik krijg met enige regelmaat de melding 'erhöte batterie entladung'
Accu laten testen en die was nog goed. Dynamo laadt ook goed bij.
Na een lange rit blijft de melding 3 weken weg. Dan is de accu dus weer vol en loopt daarna tijdens de kortere stukjes rijden weer langzaam leeg.
Ergens heb ik dus of sluipverbruik of de accu kan niet genoeg bijladen op de kortere stukken.
Iemand met BMW kennis die hier ervaring mee heeft?
Ik krijg met enige regelmaat de melding 'erhöte batterie entladung'
Accu laten testen en die was nog goed. Dynamo laadt ook goed bij.
Na een lange rit blijft de melding 3 weken weg. Dan is de accu dus weer vol en loopt daarna tijdens de kortere stukjes rijden weer langzaam leeg.
Ergens heb ik dus of sluipverbruik of de accu kan niet genoeg bijladen op de kortere stukken.
Iemand met BMW kennis die hier ervaring mee heeft?
RAH
Master
Daar hoef je geen BMW kennis voor te hebben. Met een multimeter (of diagnostische apparatuur zoals de Carly app, INPA, ISTA enz.) kun je de laadspanning meten. Die moet tijdens normaal rijden boven de 13.5 volt liggen. Zit die er regelmatig onder, wordt er inderdaad niet goed geladen. Als er wel goed geladen wordt, dan wordt er in rust meer stroom verbruikt dan zou horen. Dan moet je gaan zoeken naar de verbruiker. Dat betekend dat je de auto in rust moet laten gaan, en meten wat er aan stroom wordt verbruikt (ampèrage). Dan zou je zekeringen er uit kunnen trekken en zodra het stroomverbruik daalt, weet je in ieder geval bij welke groep je het moet zoeken.
#edit: volgens mij slaat de auto ook een foutmelding op als er in rust teveel stroom verbruikt wordt. Die van mij doet dat in ieder geval wel. Ik heb een GSM module in de auto aangesloten om de standkachel via de telefoon aan te kunnen zetten. Daardoor is het verbruik nu meer dan de auto eigenlijk wil en heb ik altijd een foutmelding.
#edit: volgens mij slaat de auto ook een foutmelding op als er in rust teveel stroom verbruikt wordt. Die van mij doet dat in ieder geval wel. Ik heb een GSM module in de auto aangesloten om de standkachel via de telefoon aan te kunnen zetten. Daardoor is het verbruik nu meer dan de auto eigenlijk wil en heb ik altijd een foutmelding.
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
Ik krijg met enige regelmaat de melding 'erhöte batterie entladung'
Accu laten testen en die was nog goed. Dynamo laadt ook goed bij.
[..]
Iemand met BMW kennis die hier ervaring mee heeft?
Accu laten testen en die was nog goed. Dynamo laadt ook goed bij.
[..]
Iemand met BMW kennis die hier ervaring mee heeft?
Met de E90 ja. Drie jaar zo gereden van St. Petersburg tot Krk en Emmen City a weet ik veel 150dkm. Gezanik over niets.
Oh je hebt een trekhaak nu toch, daar kan het door komen. Meen me te herinneren dat het kwam nadat ik er een trekhaak op gehengeld had.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Oh je hebt een trekhaak nu toch, daar kan het door komen. Meen me te herinneren dat het kwam nadat ik er een trekhaak op gehengeld had.
Nee daarvoor ook al.
Auto start verder gewoon prima hoor, maar iedere keer tijd weer moeten instellen is irritant
Dave
Webspecialist
Ohja dat moest ik ook doen, was inderdaad irritant. Tijd om te wisselen zou ik zeggen
A4
F1 kenner '22
Heb al bij mevrouw A4 in de week gelegd dat na de X3 er maar een E70 X5 moet komen.
Bijlagen :
Bijlagen :
406
Master
Piet_Piraat schreef:
Gewoon door naar een X5. Beetje upgraden hè.
Zo'n X5 mag maar iets van 2500kg trekken (afhankelijk van generatie en motorisering). Gewoon een landrover discovery 3 of rangerover 322 halen, mogen 3500kg trekken
Raaf
Master
Lotus Omega schreef:
Of pak een Ford F-550, die mag 8400kg trekken
Met BE mag je toch maar tot 7 ton gaan
lacheisleuk
Master
Raaf schreef:
Met BE mag je toch maar tot 7 ton gaan
Met oud BE niet. Dan mag je gaan tot het technisch maximaal haalbare bij een voertuig dat zelf maximaal 3500 kg inclusief laadvermogen weegt.Ergo: Ik (BE van 2012) mag met een BE combi van 12-13 ton rijden (dat is redelijk het maximaal haalbare met 3500 kg trekkend voertuig), DD (die zijn BE pas dit jaar gehaald) mag met maximaal met een combinatie van 7 ton op pad.
Injectie
F1 kenner '22
Dashcam Drenthe schreef:
Iemand met BMW kennis die hier ervaring mee heeft
Een kennis van mij had dit met zijn 7 serie V8. Die lag constant aan de druppellader. Omdat ritjes van 20 kilometer niet genoeg waren om de accu ver genoeg bijna te laden.
Mr.Cabdriver
Master
Ik heb die melding ook regelmatig, maar het ding staat dan ook te veel stil.
Maar ik zag wat bijzonders toen ik onder de motorkap keek: ik heb geen accu.
Maar ik zag wat bijzonders toen ik onder de motorkap keek: ik heb geen accu.
regiorunner
Master
Injectie schreef:
Omdat ritjes van 20 kilometer niet genoeg waren om de accu ver genoeg bijna te laden.
Is het dan nie handig om een dikkere alternator te zetten? Zo heb ik dat bij mijn moeder opgelost.
406
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Maar ik zag wat bijzonders toen ik onder de motorkap keek: ik heb geen accu.
Als ik alleen onder de motorkap kijk dan zou ik dat ook gaan denken.
bruintje beer
Master
Bij een 911 zit de motorkap achterop. Motorkap laat zich namelijk letterlijk vertalen als 'kap over de motor', niet als 'klepje aan de voorkant'.
Dashcam Drenthe
Master
Injectie schreef:
Een kennis van mij had dit met zijn 7 serie V8. Die lag constant aan de druppellader. Omdat ritjes van 20 kilometer niet genoeg waren om de accu ver genoeg bijna te laden.
Nou ik heb net 300km gereden en de BMW start niet meer.
Storing 4x4, abs, esp, accumelding.
Sta je dan 400km diep in Duitsland
Nu wachten op de adac...gelukkig heb ik pechhulp buitenland
zerty
Master
Blaataap
Master
Je kofferbak is nog wel droog? Deze modelserie van 5 en 6 staan er wel bekend om dat ze wel eens kunnen gaan lekken in de kofferbak en dan krijg je dit soort vreemde shit.
Dat of je accu is gewoon niet meer goed, kan ook natuurlijk.
Dat of je accu is gewoon niet meer goed, kan ook natuurlijk.
yj24tp
Master
- Accu kapot idd (1 cel)
- Misschien zit er een accu in met teveel Ah (als er 55Ah in hoort en er zit een 80Ah in) Daar
is je dynamo niet op berekend.
- Heb je met een voltmeter gemeten op de accu of hij daadwerkelijk bijlaadt en hoeveel??
>14V is normaal
- Kabel tussen Dynamo en accu geoxideerd(slecht contact.
just my two cents
- Misschien zit er een accu in met teveel Ah (als er 55Ah in hoort en er zit een 80Ah in) Daar
is je dynamo niet op berekend.
- Heb je met een voltmeter gemeten op de accu of hij daadwerkelijk bijlaadt en hoeveel??
>14V is normaal
- Kabel tussen Dynamo en accu geoxideerd(slecht contact.
just my two cents
Raaf
Master
Gewoon ralle accu..
In combi met korte stukjes en kouder weer heeft dat ding de geest gegeven.
Komt zo wel een rant van DD wat een verse originele BMW accu kost op zaterdagavond in Duitsland
In combi met korte stukjes en kouder weer heeft dat ding de geest gegeven.
Komt zo wel een rant van DD wat een verse originele BMW accu kost op zaterdagavond in Duitsland
Dashcam Drenthe
Master
Daar ben ik weer!
Het lag aan de aanhanger.
Accu en dynano heeft de adac naar gekeken. Die waren prima.
Accu is OEM en nog geen 2 jaar oud
Het lag aan de aanhanger.
Accu en dynano heeft de adac naar gekeken. Die waren prima.
Accu is OEM en nog geen 2 jaar oud
RAH
Master
Had je niet makkelijker via de auto op de aanhanger de E60 starthulp kunnen geven? De accu bij een E60 zit toch ook in de kofferbak?
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Stond gelukkig niet in de weg
Heeft die Volkswagen geen trekhaak?Altijd handig, een reserve-auto bij je
Dashcam Drenthe
Master
yj24tp
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Daar ben ik weer!
Het lag aan de aanhanger.
Het lag aan de aanhanger.
Het zal wel aan mij liggen maar je schreef eerder aan Dave dat je het probleem al had voordat je de trekhaak eronder had en nu je vandaag een aanhanger erachter hebt hangen ligt het aan de aanhanger
Maar succes ermee!
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
Had geen startkabels erbij
Dat ik dat nog had moeten zeggen.
Ik heb altijd startkabels bij en een luchtkompressor dingetje, wat gereedschap en ducktape. Je weet nooit wanneer je dat nodig hebt onderweg naar Kroatië, Turkije, Oekraïne of moeder Rusland. In de postzegel of net daarbuiten dan weer niet, ook waar.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum