▼
[ 2922 berichten ]
Ze betalen hem er zelfs voor
14,3 bij draaiende motor. Rotte dynamo had inmiddels wel voor stilstand moeten zorgen.
Ik zal de accu eens nameten na stilstand.
Nee hoor. Dynamo kan rustig overlijden. Het amperage wat je in de accu krijgt is ook van belang. Als je zegt dat ie zwaar dipt bij gebruikers inschakelen..
Kapotte dynamo kan wel gekke storingen geven. Bij mij viel alles een voor een uit. Auto aan de kant gezet, uit gezet en weer gestart en toen deed alles het weer, op de twee dimlichten na. Volgende dag startte hij ook zonder problemen. Bleek uiteindelijk toch de dynamo te zijn (of spanningregelaar, kan ook).
Op?
Ik zie nog zat profiel aan de buitenkantjes.....ik had echt winter slicks, dat stuurt ook nogal "on-rond".
Krijg een garage krik ook met mm's over onder de einzer....versleten winterbanden set maakte het helemaal onmogelijk in april dit jaar
Die zijn ook hydraulisch. Vlak erop rijden en dan omhoog
Ja. Met 3,5 ton op de teller.
Heb ik van een bedrijf in Wierden. Kun je op maat laten maken voor een zeer redelijke prijs.
Is gewone slijtage hoor.
Ik rij nog maar 7000km per jaar joh. Ik was het niet!
Jup. Had de Abarth ook
Kofferbakslot en kenteken verlichting die niks meer deden.
▲
[ 2922 berichten ]
lacheisleuk
Master
Mijn accu is aan het overlijden, morgen komt de nieuwe pas binnen. Wordt nog spannend. 12.4-12.5 volt bij stand, 14.3 bij draaiende motor was wel snel duidelijk
NoCashCow
Master
Heb je een analoge voltmeter? Gewoon eens kijken hoever de spanning in elkaar zakt bij een koude start. Dat is een aardige indicatie van de gezondheid van de accu. Overigens zijn er meerdere redenen waarom een auto slecht of traag start. Met vochtig en/of koud weer moet alles kloppen om vlot te starten.
Denman
Master
Daar zeg je wat: vanochtend wilde de BMW niet starten.
Accu is minder dan een jaar oud.
Ook maar eens meten.
Accu is minder dan een jaar oud.
Ook maar eens meten.
Raaf
Master
Walker schreef:
Niet iedereen kan het zich veroorloven om een compleet eigen garagebedrijf aan te houden voor zijn hobby-auto...
Ze betalen hem er zelfs voor
lacheisleuk
Master
NoCashCow schreef:
Heb je een analoge voltmeter? Gewoon eens kijken hoever de spanning in elkaar zakt bij een koude start. Dat is een aardige indicatie van de gezondheid van de accu. Overigens zijn er meerdere redenen waarom een auto slecht of traag start. Met vochtig en/of koud weer moet alles kloppen om vlot te starten
Bij het inkomen van de fan gister zakte hij terug van 14,4 naar 12 ofzo.
RAH
Master
Dat klinkt eerder als een rotte dynamo. De dynamo hoort bij draaiende motor de boordspanning boven de 13 volt te houden. Zo niet, dan laadt de accu niet (voldoende) bij.
RAH
Master
Als dat bij stilstaande motor was heeft hij geen 12 volt accu er in zitten maar een 15 volt accu. Een tot de nek toe vol geladen 12 volt accu in goede staat levert minder dan 13 volt.
NoCashCow
Master
Kort na het stoppen zijn ze wel eens wat hoger. Die 12V is voor ouderwetse natte lood-zuur accu's. Maar andere technologieën hebben wel eens wat meer spanning.
lacheisleuk
Master
RAH schreef:
Dat klinkt eerder als een rotte dynamo. De dynamo hoort bij draaiende motor de boordspanning boven de 13 volt te houden. Zo niet, dan laadt de accu niet (voldoende) bij.
14,3 bij draaiende motor. Rotte dynamo had inmiddels wel voor stilstand moeten zorgen.
Ik zal de accu eens nameten na stilstand.
Raaf
Master
lacheisleuk schreef:
14,3 bij draaiende motor. Rotte dynamo had inmiddels wel voor stilstand moeten zorgen.
Ik zal de accu eens nameten na stilstand.
Ik zal de accu eens nameten na stilstand.
Nee hoor. Dynamo kan rustig overlijden. Het amperage wat je in de accu krijgt is ook van belang. Als je zegt dat ie zwaar dipt bij gebruikers inschakelen..
lacheisleuk
Master
Wat ik niet zeker weet is of die dip kwam door het inschakelen van de fan of doordat de fan die bijkwam een trilling gaf. De MM pennen stonden los in de Poolklemmen.
Bij gas geven of andere verbruikers aan/uit blijft ie keurig stabiel.
Bij gas geven of andere verbruikers aan/uit blijft ie keurig stabiel.
Pita
Master
Ik heb het omgekeerde eens gehad : een dynamo die te veel stroom leverde, spanningsregelaar defect dus.
Het begon op een nachtelijke rit naar München Airport, ik dacht te zien dat de toerenteller elke paar minuten een klein sprongetje omhoog maakte, honderd of tweehonderd toeren, eerst denk je zie ik dat nou goed, maar na een tijdje stond het wel vast, ik dacht nog wat vreemd, maar ja diesel he, dan wordt de toerenteller door de dynamo aangedreven, na een half uurtje sprongen vlak na elkaar de beide dimlichten kapot, gelukkig had ik in de Volvo in de bermlichten 100 W lampjes, die waren net zo goed als de gewone dimlichten. Ik moest toch bij daglicht terug rijden, dus geen probleem verder, als ik nou direct geweten had dat het de spanningsregelaar was, dan had ik gelijk de zware stroomverbruikers aangezet, stoelverwarming en achterruitverwarming, gelukkig was er niets doorgebakken bij terugkomst.
Het begon op een nachtelijke rit naar München Airport, ik dacht te zien dat de toerenteller elke paar minuten een klein sprongetje omhoog maakte, honderd of tweehonderd toeren, eerst denk je zie ik dat nou goed, maar na een tijdje stond het wel vast, ik dacht nog wat vreemd, maar ja diesel he, dan wordt de toerenteller door de dynamo aangedreven, na een half uurtje sprongen vlak na elkaar de beide dimlichten kapot, gelukkig had ik in de Volvo in de bermlichten 100 W lampjes, die waren net zo goed als de gewone dimlichten. Ik moest toch bij daglicht terug rijden, dus geen probleem verder, als ik nou direct geweten had dat het de spanningsregelaar was, dan had ik gelijk de zware stroomverbruikers aangezet, stoelverwarming en achterruitverwarming, gelukkig was er niets doorgebakken bij terugkomst.
lacheisleuk
Master
Net nog even onder de motorkap gedoken. Om half 8 geparkeerd, om 10 uur is de accuspanning 12.04 volt. Woensdag direct na uitzetten motor was dat 12.49 volt.
Joël D.
Master
Pita schreef:
Ik heb het omgekeerde eens gehad : een dynamo die te veel stroom leverde, spanningsregelaar defect dus.
Het begon op een nachtelijke rit naar München Airport, ik dacht te zien dat de toerenteller elke paar minuten een klein sprongetje omhoog maakte, honderd of tweehonderd toeren, eerst denk je zie ik dat nou goed, maar na een tijdje stond het wel vast, ik dacht nog wat vreemd, maar ja diesel he, dan wordt de toerenteller door de dynamo aangedreven, na een half uurtje sprongen vlak na elkaar de beide dimlichten kapot, gelukkig had ik in de Volvo in de bermlichten 100 W lampjes, die waren net zo goed als de gewone dimlichten. Ik moest toch bij daglicht terug rijden, dus geen probleem verder, als ik nou direct geweten had dat het de spanningsregelaar was, dan had ik gelijk de zware stroomverbruikers aangezet, stoelverwarming en achterruitverwarming, gelukkig was er niets doorgebakken bij terugkomst.
Het begon op een nachtelijke rit naar München Airport, ik dacht te zien dat de toerenteller elke paar minuten een klein sprongetje omhoog maakte, honderd of tweehonderd toeren, eerst denk je zie ik dat nou goed, maar na een tijdje stond het wel vast, ik dacht nog wat vreemd, maar ja diesel he, dan wordt de toerenteller door de dynamo aangedreven, na een half uurtje sprongen vlak na elkaar de beide dimlichten kapot, gelukkig had ik in de Volvo in de bermlichten 100 W lampjes, die waren net zo goed als de gewone dimlichten. Ik moest toch bij daglicht terug rijden, dus geen probleem verder, als ik nou direct geweten had dat het de spanningsregelaar was, dan had ik gelijk de zware stroomverbruikers aangezet, stoelverwarming en achterruitverwarming, gelukkig was er niets doorgebakken bij terugkomst.
Kapotte dynamo kan wel gekke storingen geven. Bij mij viel alles een voor een uit. Auto aan de kant gezet, uit gezet en weer gestart en toen deed alles het weer, op de twee dimlichten na. Volgende dag startte hij ook zonder problemen. Bleek uiteindelijk toch de dynamo te zijn (of spanningregelaar, kan ook).
lacheisleuk
Master
Zo, nieuwe accu zit. Op het werk met veel moeite starten, en ik dus weg, was wat vergeten dus terug gegaan en opgehaald. Toen kon ik hem aanduwen
Joël D.
Master
Zo. Toch nog even geklust. BMW's op dit platform hebben nogal zwakke veertoren (zoek maar op BMW Strut tower mushrooming). Daar had ik helaas ook last van. Links was de toren aan de bovenkant plat, maar rechts stond hij bol. Dit kan dus uiteindelijk scheuren of erger.... Hiervoor zijn verstevigingsplaten die tussen de veerpoot en de veertoren komen, maar die had ik dus niet toen ik het onderstel aan het omwisselen was. Deze net dus even geplaatst. Wel moest ik de voortoren weer plat slaan. Deed een beetje pijn, maar anders krijg je nooit de plaat er netjes onder. Verder meteen de stabi-eindjes vervangen.
(Ja, stond nog een assteun onder).
Bijlagen :
(Ja, stond nog een assteun onder).
Bijlagen :
Griffin
Master
Krijg je daar nog een krik onder joh?
Ik had al moeite mijn garagekrik onder de ioniq te krijgen...
Ik had al moeite mijn garagekrik onder de ioniq te krijgen...
18vti
Master
Joël D. schreef:
Ze waren ook wel op inmiddels.
Op?
Ik zie nog zat profiel aan de buitenkantjes.....ik had echt winter slicks, dat stuurt ook nogal "on-rond".
Krijg een garage krik ook met mm's over onder de einzer....versleten winterbanden set maakte het helemaal onmogelijk in april dit jaar
Dave
Webspecialist
Nee die hoek gaat niet werken zonder de bumper aan gort te rijden.
Je hebt ook lage krikken daar niet van.
Wat onpraktisch voor onderweg. Breed blok hout in de vorm van een wig dan maar.
Je hebt ook lage krikken daar niet van.
Wat onpraktisch voor onderweg. Breed blok hout in de vorm van een wig dan maar.
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Nee die hoek gaat niet werken zonder de bumper aan gort te rijden.
Die zijn ook hydraulisch. Vlak erop rijden en dan omhoog
RAH
Master
Wordt alleen wel lastig om dan een wiel te wisselen. Moet je hem alsnog op een assteun zetten, oprijbrug laten zakken, wiel wisselen, oprijbrug er weer goed onder zetten, assteun weg... Nee, doe mij maar een goede krik.
18vti
Master
FF auto afspuiten om de lak te "verzorgen".......hmmm, daar wappert iets los......Ahh, sierstrip op het raamrubber wappert
(Maar ff verwijderd omdat ie anders vanzelf eraf wappert op de snelweg )
(Maar ff verwijderd omdat ie anders vanzelf eraf wappert op de snelweg )
Piet_Piraat
Master
Je hebt ook extra lage kriks die niet zo enorm zijn als het ding dat Dave post. Ik ben er met de E91 achter gekomen toen ik de winterset wilde wisselen. Dat werd een week later
Raaf
Master
Voor het thuis klussen heb ik ook een extra lage krik, die gaat er zo onder. Wel wat kleiner formaat dan die Dave aanhaalt idd.
Mocht je langs de weg wat moeten dan heb je ogen in de zijkant van de dorpel waar je een krik in steekt (en die zijn bij mij weer hard )
Mocht je langs de weg wat moeten dan heb je ogen in de zijkant van de dorpel waar je een krik in steekt (en die zijn bij mij weer hard )
Joël D.
Master
De krik die ik nu heb is ook redelijk laag. Nja, houten plankje er onder en gaan. En wel makkelijk, kon de rechtervoorkant opkrikken om het wiel rechtsachter te verwijderen. Wat stenen en een blokje hout onder het krikpunt en klaar.
Raymond
Master
Stuurkogel, wielsensor, toplager, stofhoes schokdemper, bovenste draagarm…allemaal stuk. Mooi wat te doen vandaag.
Raymond
Master
18vti schreef:
Audi?
Ja. Met 3,5 ton op de teller.
RAH schreef:
*jaloers op de werkbank*
Heb ik van een bedrijf in Wierden. Kun je op maat laten maken voor een zeer redelijke prijs.
406 schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Is gewone slijtage hoor.
RAH schreef:
Je hebt Raymond nog nooit zien rijden begrijp ik
Ik rij nog maar 7000km per jaar joh. Ik was het niet!
RRL
Master
Appje van vriendin, achterruitenwisser van haar Mito doet het niet meer. Het ding had al de karaktertrek om bij het inschakelen van het contact 1-2x heen en weer te gaan en daarna op een willekeurige plek te stoppen. Ook stopte hij direct als je hem zelf aan- en uitzette, in plaats van de slag afmaken. Vandaag leek het good old SHIT toen de wisser keurig uit bleef, tot hij ook niets deed bij zelf aanzetten. Ik kan er van het weekend pas naar kijken, maar vermoed een kabelbreuk bovenaan de achterklep, hebben meer FCA modellen last van.
Iemand ervaring met die kabelbomen en vooral of het een beetje simpel/voordelig te fixen is? Dat de ruitenwisser het niet doet is vooral ongemakkelijk, achterruitverwarming, derde remlicht en kofferbakslot schijnen ook via die kabelboom te gaan.
Iemand ervaring met die kabelbomen en vooral of het een beetje simpel/voordelig te fixen is? Dat de ruitenwisser het niet doet is vooral ongemakkelijk, achterruitverwarming, derde remlicht en kofferbakslot schijnen ook via die kabelboom te gaan.
Joël D.
Master
Zijn reparatie setjes voor beschikbaar. Punto van mijn moeder had het ook. Zwak puntje inderdaad.
Bijlagen :
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
RRL schreef:
hebben meer FCA modellen last van.
Jup. Had de Abarth ook
Kofferbakslot en kenteken verlichting die niks meer deden.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum