Pagina 25 van 59  [ 2922 berichten ]
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Mijn accu is aan het overlijden, morgen komt de nieuwe pas binnen. Wordt nog spannend. 12.4-12.5 volt bij stand, 14.3 bij draaiende motor was wel snel duidelijk :lol:
  Bericht 
Denman
Master
 
Dat zijn prima waarden toch?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Sinds deze week start ie moeilijk. ;-)
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Heb je een analoge voltmeter? Gewoon eens kijken hoever de spanning in elkaar zakt bij een koude start. Dat is een aardige indicatie van de gezondheid van de accu. Overigens zijn er meerdere redenen waarom een auto slecht of traag start. Met vochtig en/of koud weer moet alles kloppen om vlot te starten.
  Bericht 
Denman
Master
 
Daar zeg je wat: vanochtend wilde de BMW niet starten.
Accu is minder dan een jaar oud.
Ook maar eens meten.
  Bericht 
Raaf
Master
Walker schreef:
Niet iedereen kan het zich veroorloven om een compleet eigen garagebedrijf aan te houden voor zijn hobby-auto...


Ze betalen hem er zelfs voor :lol:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
NoCashCow schreef:
Heb je een analoge voltmeter? Gewoon eens kijken hoever de spanning in elkaar zakt bij een koude start. Dat is een aardige indicatie van de gezondheid van de accu. Overigens zijn er meerdere redenen waarom een auto slecht of traag start. Met vochtig en/of koud weer moet alles kloppen om vlot te starten
Bij het inkomen van de fan gister zakte hij terug van 14,4 naar 12 ofzo.
  Bericht 
RAH
Master
Dat klinkt eerder als een rotte dynamo. De dynamo hoort bij draaiende motor de boordspanning boven de 13 volt te houden. Zo niet, dan laadt de accu niet (voldoende) bij.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Als dat bij draaiende motor was, inderdaad.
  Bericht 
RAH
Master
Als dat bij stilstaande motor was heeft hij geen 12 volt accu er in zitten maar een 15 volt accu. Een tot de nek toe vol geladen 12 volt accu in goede staat levert minder dan 13 volt.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Kort na het stoppen zijn ze wel eens wat hoger. Die 12V is voor ouderwetse natte lood-zuur accu's. Maar andere technologieën hebben wel eens wat meer spanning.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
RAH schreef:
Dat klinkt eerder als een rotte dynamo. De dynamo hoort bij draaiende motor de boordspanning boven de 13 volt te houden. Zo niet, dan laadt de accu niet (voldoende) bij.

14,3 bij draaiende motor. Rotte dynamo had inmiddels wel voor stilstand moeten zorgen.

Ik zal de accu eens nameten na stilstand.
  Bericht 
Raaf
Master
lacheisleuk schreef:
14,3 bij draaiende motor. Rotte dynamo had inmiddels wel voor stilstand moeten zorgen.

Ik zal de accu eens nameten na stilstand.


Nee hoor. Dynamo kan rustig overlijden. Het amperage wat je in de accu krijgt is ook van belang. Als je zegt dat ie zwaar dipt bij gebruikers inschakelen..
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Wat ik niet zeker weet is of die dip kwam door het inschakelen van de fan of doordat de fan die bijkwam een trilling gaf. De MM pennen stonden los in de Poolklemmen. :roll:
Bij gas geven of andere verbruikers aan/uit blijft ie keurig stabiel.
  Bericht 
Pita
Master
 
Ik heb het omgekeerde eens gehad : een dynamo die te veel stroom leverde, spanningsregelaar defect dus.
Het begon op een nachtelijke rit naar München Airport, ik dacht te zien dat de toerenteller elke paar minuten een klein sprongetje omhoog maakte, honderd of tweehonderd toeren, eerst denk je zie ik dat nou goed, maar na een tijdje stond het wel vast, ik dacht nog wat vreemd, maar ja diesel he, dan wordt de toerenteller door de dynamo aangedreven, na een half uurtje sprongen vlak na elkaar de beide dimlichten kapot, gelukkig had ik in de Volvo in de bermlichten 100 W lampjes, die waren net zo goed als de gewone dimlichten. Ik moest toch bij daglicht terug rijden, dus geen probleem verder, als ik nou direct geweten had dat het de spanningsregelaar was, dan had ik gelijk de zware stroomverbruikers aangezet, stoelverwarming en achterruitverwarming, gelukkig was er niets doorgebakken bij terugkomst.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Net nog even onder de motorkap gedoken. Om half 8 geparkeerd, om 10 uur is de accuspanning 12.04 volt. Woensdag direct na uitzetten motor was dat 12.49 volt.
  Bericht 
Rover
Master
Direct na uitzetten is hij altijd nog wat hoger
  Bericht 
Joël D.
Master
Pita schreef:
Ik heb het omgekeerde eens gehad : een dynamo die te veel stroom leverde, spanningsregelaar defect dus.
Het begon op een nachtelijke rit naar München Airport, ik dacht te zien dat de toerenteller elke paar minuten een klein sprongetje omhoog maakte, honderd of tweehonderd toeren, eerst denk je zie ik dat nou goed, maar na een tijdje stond het wel vast, ik dacht nog wat vreemd, maar ja diesel he, dan wordt de toerenteller door de dynamo aangedreven, na een half uurtje sprongen vlak na elkaar de beide dimlichten kapot, gelukkig had ik in de Volvo in de bermlichten 100 W lampjes, die waren net zo goed als de gewone dimlichten. Ik moest toch bij daglicht terug rijden, dus geen probleem verder, als ik nou direct geweten had dat het de spanningsregelaar was, dan had ik gelijk de zware stroomverbruikers aangezet, stoelverwarming en achterruitverwarming, gelukkig was er niets doorgebakken bij terugkomst.


Kapotte dynamo kan wel gekke storingen geven. Bij mij viel alles een voor een uit. Auto aan de kant gezet, uit gezet en weer gestart en toen deed alles het weer, op de twee dimlichten na. Volgende dag startte hij ook zonder problemen. Bleek uiteindelijk toch de dynamo te zijn (of spanningregelaar, kan ook).
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Zo, nieuwe accu zit. Op het werk met veel moeite starten, en ik dus weg, was wat vergeten dus terug gegaan en opgehaald. Toen kon ik hem aanduwen :lol:
  Bericht 
Joël D.
Master
Zo. Toch nog even geklust. BMW's op dit platform hebben nogal zwakke veertoren (zoek maar op BMW Strut tower mushrooming). Daar had ik helaas ook last van. Links was de toren aan de bovenkant plat, maar rechts stond hij bol. Dit kan dus uiteindelijk scheuren of erger.... Hiervoor zijn verstevigingsplaten die tussen de veerpoot en de veertoren komen, maar die had ik dus niet toen ik het onderstel aan het omwisselen was. Deze net dus even geplaatst. Wel moest ik de voortoren weer plat slaan. Deed een beetje pijn, maar anders krijg je nooit de plaat er netjes onder. Verder meteen de stabi-eindjes vervangen.

(Ja, stond nog een assteun onder).


Bijlagen :




  Bericht 
Walker
Master
 
Je kunt in iedere geval droog werken..
  Bericht 
18vti
Master
Die stapels dozen met vuurwerk had ik wel ff eruit gehaald
  Bericht 
Blaataap
Master
Nee joh, dan wordt het nat.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik was niet met vuur bezig, dus die staan prima zo. :-P
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dat is nog best een flinke garage
  Bericht 
Joël D.
Master
Metertje of 10. Er passen een 456 en E klasse in. ;)
  Bericht 
Joël D.
Master
Kanonnen!

Ze waren ook wel op inmiddels. :-x


Bijlagen :


  Bericht 
Griffin
Master
Krijg je daar nog een krik onder joh?
Ik had al moeite mijn garagekrik onder de ioniq te krijgen...
  Bericht 
Joël D.
Master
Nee, ik kom net 2 cm tekort. Hij staat hier wel scheef, dus vertekent een beetje.
  Bericht 
18vti
Master
Joël D. schreef:
Ze waren ook wel op inmiddels. :-x


Op?

Ik zie nog zat profiel aan de buitenkantjes.....ik had echt winter slicks, dat stuurt ook nogal "on-rond".

Krijg een garage krik ook met mm's over onder de einzer....versleten winterbanden set maakte het helemaal onmogelijk in april dit jaar :[
  Bericht 
Walker
Master
 
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee die hoek gaat niet werken zonder de bumper aan gort te rijden.

Je hebt ook lage krikken daar niet van.



Wat onpraktisch voor onderweg. Breed blok hout in de vorm van een wig dan maar.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Nee die hoek gaat niet werken zonder de bumper aan gort te rijden.


Die zijn ook hydraulisch. Vlak erop rijden en dan omhoog
  Bericht 
RAH
Master
Wordt alleen wel lastig om dan een wiel te wisselen. Moet je hem alsnog op een assteun zetten, oprijbrug laten zakken, wiel wisselen, oprijbrug er weer goed onder zetten, assteun weg... Nee, doe mij maar een goede krik.
  Bericht 
18vti
Master
FF auto afspuiten om de lak te "verzorgen".......hmmm, daar wappert iets los......Ahh, sierstrip op het raamrubber wappert :lol:

(Maar ff verwijderd omdat ie anders vanzelf eraf wappert op de snelweg (f) )
  Bericht 
Griffin
Master
Airjack zal er wel onder passen, toch?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Je hebt ook extra lage kriks die niet zo enorm zijn als het ding dat Dave post. Ik ben er met de E91 achter gekomen toen ik de winterset wilde wisselen. Dat werd een week later :[
  Bericht 
Raaf
Master
Voor het thuis klussen heb ik ook een extra lage krik, die gaat er zo onder. Wel wat kleiner formaat dan die Dave aanhaalt idd.
Mocht je langs de weg wat moeten dan heb je ogen in de zijkant van de dorpel waar je een krik in steekt (en die zijn bij mij weer hard O:) )
  Bericht 
Joël D.
Master
De krik die ik nu heb is ook redelijk laag. Nja, houten plankje er onder en gaan. En wel makkelijk, kon de rechtervoorkant opkrikken om het wiel rechtsachter te verwijderen. Wat stenen en een blokje hout onder het krikpunt en klaar.
  Bericht 
zerty
Master
Gewoon met het wiel op een steen/ houtblok rijden, dan past de krik eronder.
  Bericht 
Raymond
Master
Stuurkogel, wielsensor, toplager, stofhoes schokdemper, bovenste draagarm…allemaal stuk. Mooi wat te doen vandaag.
  Bericht 
WimLex
F1 kenner '20
Dat is een beeste stapel heavy metal ! :|
  Bericht 
RAH
Master
*jaloers op de werkbank* (niet op de puinzooi, die heb ik ook 8) )
  Bericht 
18vti
Master
Raymond schreef:
allemaal stuk.


Audi?
  Bericht 
406
Master
Raymond schreef:
allemaal stuk

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
  Bericht 
RAH
Master
Je hebt Raymond nog nooit zien rijden begrijp ik :lol:
  Bericht 
Raymond
Master
18vti schreef:
Audi?

:lol: Ja. Met 3,5 ton op de teller.
RAH schreef:
*jaloers op de werkbank*

Heb ik van een bedrijf in Wierden. Kun je op maat laten maken voor een zeer redelijke prijs.
406 schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Is gewone slijtage hoor.
RAH schreef:
Je hebt Raymond nog nooit zien rijden begrijp ik

8) :lol: Ik rij nog maar 7000km per jaar joh. Ik was het niet!
  Bericht 
RRL
Master
Appje van vriendin, achterruitenwisser van haar Mito doet het niet meer. Het ding had al de karaktertrek om bij het inschakelen van het contact 1-2x heen en weer te gaan en daarna op een willekeurige plek te stoppen. Ook stopte hij direct als je hem zelf aan- en uitzette, in plaats van de slag afmaken. Vandaag leek het good old SHIT toen de wisser keurig uit bleef, tot hij ook niets deed bij zelf aanzetten. Ik kan er van het weekend pas naar kijken, maar vermoed een kabelbreuk bovenaan de achterklep, hebben meer FCA modellen last van.

Iemand ervaring met die kabelbomen en vooral of het een beetje simpel/voordelig te fixen is? Dat de ruitenwisser het niet doet is vooral ongemakkelijk, achterruitverwarming, derde remlicht en kofferbakslot schijnen ook via die kabelboom te gaan.
  Bericht 
Joël D.
Master
Zijn reparatie setjes voor beschikbaar. Punto van mijn moeder had het ook. Zwak puntje inderdaad.


Bijlagen :


  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
RRL schreef:
hebben meer FCA modellen last van.


Jup. Had de Abarth ook
Kofferbakslot en kenteken verlichting die niks meer deden.
 Pagina 25 van 59  [ 2922 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy