▼
[ 2922 berichten ]
Ik denk toch zo onderhand aan Munchausen syndrome by proxy
Ja, dat heb ik ook heel onlangs gehad. De ABS sensorring op de aandrijfas was door roest op de aandrijfas uitgezet, de ABS sensor raakte daardoor de ring, is langzaam weggesleten en vervolgens een kerstboom op het instrumentenpaneel, fouten op ABS, ESP en ASR, geen cruise control meer, geen bandenspanningsmonitor systeem meer en op enig moment vielen zelfs airbags en gordelspanners uit. Auto was op basis van storingsmeldingen rijp voor de sloop. Inmiddels de sensorringen op beide voorassen vervangen (€20,- per stuk). Achterassen zullen niet veel beter zijn maar die komen wel een keer als ik toch daar in de buurt zijn moet (of zoveel eerder als daar foutmeldingen op komen).
Dat is exact wat er bij mij ook aan de hand is. Gister de sensor schoongemaakt, geen soelaas. Dus ik vervang beide ringen en 1 sensor, de ander is net nieuw. En dan kijken wat-ie doet.
Thermostaat niet kapot/slecht?
Lang geleden ook zo iets gehad. Allerlei klep(motoren) vervangen en wat dan nog meer ... en niks hielp.
Bleek uiteindelijk een of andere sensor van twee kwartjes te zijn die een verkeerde waarde doorgaf. Moest lullen als Brugman, tot de chef Werkplaats die auto keertje mee naar huis nam ...
+1
Als hij stil staat wel goed warm, ga je rijden weer koud= thermostaat
Als het goed is, zit er ergens in het midden een sensor, met daarachter een klein ventilatortje, die de temp meet tbv. je ACC, en dat is een stofhapper, of is dat al gechecked?
Wat gebeurt er met de koelwatertemperatuur (als je die kunt aflezen); komt 'ie netjes op bedrijfstemperatuur?
▲
[ 2922 berichten ]
Piet_Piraat
Master
Een DB9 is wel briljant mooi ja. Maar dat kostenplaatje kan inderdaad niet echt uit
Robert1
Master
Eens hoor … zet die DB9 maar voor de deur. Voor mij haalt een 300 SL een DB9 nog wel in hoor. Rechts over de vluchtstrook …
Heb het dan uiteraard niet over rijgedrag, remmen etc …
Heb het dan uiteraard niet over rijgedrag, remmen etc …
Lotus Omega
Master
Net 2 piepkleine klusjes gedaan. Ik heb de batterij van m’n sleutel vervangen en de boel schoongemaakt. Zat veel stof in, vooral rond de sensor. Daardoor reageerde hij niet goed meer.
Daarna m’n interieurfilter gecontroleerd en de ruimte er omheen schoongemaakt. Hij gaat morgen naar een garage om de kachel na te laten kijken en ik wilde weten of dit ook niet voor problemen zorgde.
Daarna m’n interieurfilter gecontroleerd en de ruimte er omheen schoongemaakt. Hij gaat morgen naar een garage om de kachel na te laten kijken en ik wilde weten of dit ook niet voor problemen zorgde.
Dave
Webspecialist
Raymond schreef:
Ik trek zo weer eens een wielophanging open. Storing op een wielsensor.
Ik denk toch zo onderhand aan Munchausen syndrome by proxy
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Ik trek zo weer eens een wielophanging open. Storing op een wielsensor.
Altijd irritant om dat soort klusjes te moeten doen als je weet dat de auto weggaat...
RAH
Master
Raymond schreef:
Storing op een wielsensor
Ja, dat heb ik ook heel onlangs gehad. De ABS sensorring op de aandrijfas was door roest op de aandrijfas uitgezet, de ABS sensor raakte daardoor de ring, is langzaam weggesleten en vervolgens een kerstboom op het instrumentenpaneel, fouten op ABS, ESP en ASR, geen cruise control meer, geen bandenspanningsmonitor systeem meer en op enig moment vielen zelfs airbags en gordelspanners uit. Auto was op basis van storingsmeldingen rijp voor de sloop. Inmiddels de sensorringen op beide voorassen vervangen (€20,- per stuk). Achterassen zullen niet veel beter zijn maar die komen wel een keer als ik toch daar in de buurt zijn moet (of zoveel eerder als daar foutmeldingen op komen).
Raymond
Master
Dave schreef:
Ik denk toch zo onderhand aan Munchausen syndrome by proxy
Walker schreef:
Ik zou het eerder masochistic personality disorder willen noemen....
RAH schreef:
Ja, dat heb ik ook heel onlangs gehad. De ABS sensorring op de aandrijfas was door roest op de aandrijfas uitgezet, de ABS sensor raakte daardoor de ring, is langzaam weggesleten en vervolgens een kerstboom op het instrumentenpaneel, fouten op ABS, ESP en ASR, geen cruise control meer, geen bandenspanningsmonitor systeem meer en op enig moment vielen zelfs airbags en gordelspanners uit.
Dat is exact wat er bij mij ook aan de hand is. Gister de sensor schoongemaakt, geen soelaas. Dus ik vervang beide ringen en 1 sensor, de ander is net nieuw. En dan kijken wat-ie doet.
RAH
Master
Wat tijdelijk kan helpen, als het past, is een met een volgringetje de sensor iets hoger monteren. Als de sensor nog niet overleden is, raakt hij de ring net niet meer. Bij mij was dat voldoende om met een normaal rijdende auto twee weken door te komen voor ik de boel ging vervangen.
Lotus Omega
Master
Mijn auto is terug van de garage. Ik had hem gebracht ivm de verwarming. Hij heeft de kachelklepmotor vervangen (zo een) maar hij doet het nog niet zoals het moet. In de handmatige stand wordt hij op lage temperatuur idd. wel koud en op warme temperatuur warm. De automatische climate control blijft echter vooral frisse lucht geven. Het duurt ook even voordat hij warm wordt op handmatige stand. En bij thuiskomst had hij moeite om warm te worden. Alles getest met warme motor. De monteur zei dat toen hij er aan werkte de verwarming ‘superheet’ werd. Morgen eens kijken hoe het dan gaat en anders weer even terug.
18vti
Master
Lotus Omega schreef:
De monteur zei dat toen hij er aan werkte de verwarming ‘superheet’ werd
Thermostaat niet kapot/slecht?
Lotus Omega
Master
Godver. Hij verwarmt nog steeds niet goed Na 5-10 minuten toch weer koele/lauwe lucht en heeft hij moeite te verwarmen. Gisteren nog in de Ka (2010) van m'n moeder gereden en die doet het gewoon goed met dezelfde instellingen. Ik ben dus niet gek.
Robert1
Master
Lotus Omega schreef:
Hij verwarmt nog steeds niet goed
Lang geleden ook zo iets gehad. Allerlei klep(motoren) vervangen en wat dan nog meer ... en niks hielp.
Bleek uiteindelijk een of andere sensor van twee kwartjes te zijn die een verkeerde waarde doorgaf. Moest lullen als Brugman, tot de chef Werkplaats die auto keertje mee naar huis nam ...
Lotus Omega
Master
Hij heeft hem gisteren in zijn werkplaats stationair laten draaien en toen werd hij heet zei hij. Ik denk als hij er een stukje mee was gaan rijden hij ook had gezien dat het probleem nog blijft. We zijn iig een stap verder.
Mijn auto heeft in het begin dat ik hem had wel een paar keer kortsluiting gehad waardoor ik een harde knal door de speakers hoorde en de Blaupunkt Travelpilot uitviel of vastliep. Kan het daar nog iets mee te maken hebben? Alles werkt verder naar behoren, op de verwarming na
Mijn auto heeft in het begin dat ik hem had wel een paar keer kortsluiting gehad waardoor ik een harde knal door de speakers hoorde en de Blaupunkt Travelpilot uitviel of vastliep. Kan het daar nog iets mee te maken hebben? Alles werkt verder naar behoren, op de verwarming na
zerty
Master
Lotus Omega schreef:
Hij heeft hem gisteren in zijn werkplaats stationair laten draaien en toen werd hij heet zei hij. Ik denk als hij er een stukje mee was gaan rijden hij ook had gezien dat het probleem nog blijft.
18vti schreef:
Thermostaat
+1
Als hij stil staat wel goed warm, ga je rijden weer koud= thermostaat
cocodee
Master
Lotus Omega schreef:
Godver.
Als het goed is, zit er ergens in het midden een sensor, met daarachter een klein ventilatortje, die de temp meet tbv. je ACC, en dat is een stofhapper, of is dat al gechecked?
Lotus Omega
Master
Ja, dat is deze: https://www.ebmpapst.co.kr/media/conten ... 002_EN.pdf
Is helemaal schoon en doet het.
Is helemaal schoon en doet het.
bruintje beer
Master
zerty schreef:
Als hij stil staat wel goed warm, ga je rijden weer koud= thermostaat
Klinkt plausibel. Als de thermostaat opengaat om de motor te koelen, zal de temperatuur van je koelwater (is ook kachelwater) dalen omdat 'ie dan via de radiateur gekoeld wordt. Als de thermostaat constant openstaat koelt 'ie al te vroeg.Wat gebeurt er met de koelwatertemperatuur (als je die kunt aflezen); komt 'ie netjes op bedrijfstemperatuur?
Lotus Omega
Master
Het koelwater komt normaal op temperatuur en blijft in het midden staan. Het is gewoon irritant dat hij na 10 min. niet meer goed verwarmt. De fan hoger zetten helpt iets maar na verloop van tijd ook niet meer. Moeilijk te omschrijven. Als ik hem op HI zet gaat hij niet maximaal verwarmen. Als ik nou eens wist wat het was. Heb al zoveel gezocht op internet. Je zou denken dat het al lang opgelost moest zijn. Hoeveel kan er nog kapot zijn? Ik bedien hem ook niet verkeerd want hoe doe je dat? Als ik de CC op auto zet en naar een hogere temperatuur ga moet hij toch warm worden?
Lotus Omega
Master
Hij heeft de kachelklep vervangen. Die deed het niet. Nu doet hij het iets beter dan voorheen, maar niet briljant. Ik vroeg al een paar keer aan hem of het niet de kachel was maar hij zei van niet omdat hij wel warm wordt. Ik ga volgende week woensdag toch vragen of hij daar naar wilt kijken en preventief wil flushen.
https://despairrepair.com/10-common-bad ... -symptoms/
5 en 6 heb ik, maar de rest niet. Morgen na rijden eens aan de matten voelen.
https://despairrepair.com/10-common-bad ... -symptoms/
5 en 6 heb ik, maar de rest niet. Morgen na rijden eens aan de matten voelen.
RAH
Master
Als de warmtewisselaar (de radiateur, maar dan in het kachelhuis) verstopt zit of de doorvoer om wat voor reden dan ook beperkt is, kun je dat vrij makkelijk constateren door het temperatuursverschil tussen de de ingang en uitgang te bepalen. Vanaf je motor gaat een slang het schutbord in en waarschijnlijk er vlak in de buurt komt er weer een slang uit en gaat naar de motor. Daardoor wordt de warme koelvloeistof naar binnen gebracht om het interieur op te warmen. Als bij de motor op bedrijfstemperatuur is, en de ingaande slang is heet (zal omstreeks de 80 graden moeten zijn) maar de uitgaande slang is echt koud, dan stroomt de koelvloeistof niet voldoende door. Er moet wel een verschil in temperatuur zijn, maar dat mag maar zeer beperkt zijn.
Dus als ingaand 80 graden is, en uitgaand 40 graden dan stroomt de koelvloeistof niet voldoende door. Er wordt dan teveel warmte aan de koelvloeistof onttrokken door de kachel. Als je bijna geen verschil in temperatuur hebt zal er in het kachelhuis een klep niet ver genoeg omklappen en wordt er te weinig lucht via de warmtewisselaar geleid waardoor er dus te weinig warmte aan de koelvloeistof wordt onttrokken.
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat in plaats van het sturen op hoeveelheid lucht door de warmtewisselaar er een kraan in de koelvloeistofleiding zit die open of dicht gezet wordt. Kraan open is meer warme koelvloeistof door de warmtewisselaar en dus meer warmte. Maar dat is een oud systeem en wordt volgens mij in moderne auto's niet meer toegepast. Ik ben het voor het laatst in een Honda Civic uit 1996 tegengekomen.
Dus als ingaand 80 graden is, en uitgaand 40 graden dan stroomt de koelvloeistof niet voldoende door. Er wordt dan teveel warmte aan de koelvloeistof onttrokken door de kachel. Als je bijna geen verschil in temperatuur hebt zal er in het kachelhuis een klep niet ver genoeg omklappen en wordt er te weinig lucht via de warmtewisselaar geleid waardoor er dus te weinig warmte aan de koelvloeistof wordt onttrokken.
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat in plaats van het sturen op hoeveelheid lucht door de warmtewisselaar er een kraan in de koelvloeistofleiding zit die open of dicht gezet wordt. Kraan open is meer warme koelvloeistof door de warmtewisselaar en dus meer warmte. Maar dat is een oud systeem en wordt volgens mij in moderne auto's niet meer toegepast. Ik ben het voor het laatst in een Honda Civic uit 1996 tegengekomen.
bruintje beer
Master
Lotus Omega schreef:
Morgen na rijden eens aan de matten voelen.
Want? Heb je vloerverwarming?
406
Master
Dat is alleen als je condensafvoer verstopt zit of de kachelradiator lek is. Geen van beide heeft symptomen zoals jij beschrijft.
Als ik het zo lees is het of binnentemperatuurmeter of thermostaat.
Als ik het zo lees is het of binnentemperatuurmeter of thermostaat.
Lotus Omega
Master
Net mijn auto opgehaald bij de garage. Hij dacht dat het toch aan de Climate Control unit lag dus die heeft hij vervangen. Hij lijkt het nu wel goed te doen maar ik heb er nog maar een klein half uurtje in gereden. Nog even in de gaten houden. Bij 22 graden blaast hij iig niet meer zo raar als eerst. He he
406
Master
Niet echt een probleem met de auto maar toen ik gisteren om 22:00 de bioscoop uit kwam trof ik mijn auto aan met bewerkingen van derden. Kon in het donker geen schade ontdekken maar toch.
Bijlagen :
Bijlagen :
Piet_Piraat
Master
Volgens mij vooral gewoon een beetje vettige bende. Niet waar je op zit te wachten maar het had erger gekund.
Scaniafan
Master
Goed, eens hier peilen.
Moederlief heeft een camper (Hymer T 654 CL) op basis van een Fiat Ducato. Bouwjaar 2011, 96 kW / 2.287 cm³ versie (geen idee hoe dat blok heet).
Staat thuis altijd aan de stroom.
Ze rijdt er mee naar een schadebedrijf 12 km van huis, rijdt daar het terrein op en de camper valt uit, acculampje gaat branden.
Accu wordt daar opgeladen, probleem blijft. Men weet eigenlijk heel zeker dat de accu kapot is, want dat gebeurt regelmatig. En een kapotte dynamo komt nooit voor bij dit model (?)
Camper gaat na schadeherstel naar een garage (camperspecialist). Die vervangt de accu en laadt deze een nacht op, gaat er mee proefrijden, camper valt uit.
Conclusie: het is iets anders dan de accu, dus we gaan naar een specialist die de hele elektronica door gaat meten om het probleem te identificeren. Zo wil men voorkomen dat ze "blind" onderdelen vervangen.
Mijn logica: of er is ergens een relais ofzo kapot, of de dynamo is kapot / aan het overlijden. Ik zou zelf beginnen met de laadspanning te meten. Is die niet goed, andere dynamo proberen...
Denk ik hier te kort door de bocht omdat het een camper is of wordt m'n moeder hier in de zeik gezet?
Moederlief heeft een camper (Hymer T 654 CL) op basis van een Fiat Ducato. Bouwjaar 2011, 96 kW / 2.287 cm³ versie (geen idee hoe dat blok heet).
Staat thuis altijd aan de stroom.
Ze rijdt er mee naar een schadebedrijf 12 km van huis, rijdt daar het terrein op en de camper valt uit, acculampje gaat branden.
Accu wordt daar opgeladen, probleem blijft. Men weet eigenlijk heel zeker dat de accu kapot is, want dat gebeurt regelmatig. En een kapotte dynamo komt nooit voor bij dit model (?)
Camper gaat na schadeherstel naar een garage (camperspecialist). Die vervangt de accu en laadt deze een nacht op, gaat er mee proefrijden, camper valt uit.
Conclusie: het is iets anders dan de accu, dus we gaan naar een specialist die de hele elektronica door gaat meten om het probleem te identificeren. Zo wil men voorkomen dat ze "blind" onderdelen vervangen.
Mijn logica: of er is ergens een relais ofzo kapot, of de dynamo is kapot / aan het overlijden. Ik zou zelf beginnen met de laadspanning te meten. Is die niet goed, andere dynamo proberen...
Denk ik hier te kort door de bocht omdat het een camper is of wordt m'n moeder hier in de zeik gezet?
Sander
Medewerker
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten toch? Het lijkt me dat ze beginnen met het meten van de laadspanning van de dynamo. Als dat het niet is ga je verder in het elektrische systeem zoeken.
Maar het klinkt wel wat vreemd inderdaad. Ik zou er gewoon op staan dat eerst de dynamo onderzocht wordt (of dat even zelf te doen).
Maar het klinkt wel wat vreemd inderdaad. Ik zou er gewoon op staan dat eerst de dynamo onderzocht wordt (of dat even zelf te doen).
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum