▼
[ 4798 berichten ]
Maar het probleem zit 'em in de waterdichte regeerakkoorden. Daar moeten we vanaf. Regeerakkoorden staan ook niet in de wet.
Ouch! Dat is wel erg veel verlies. Gaan de aandeelhouders niet leuk vinden
Nog meer demonrat stemmen! Biden zijn trekpop bedieners hebben de autobouwers geforceerd richting EV... maar bijna niemand wil ze kopen dus gaat het lekker in de USA met de auto industrie.
Ik volg een paar youtubers:CQA ook en die laat samen met wat anderen zien hoe goed het allemaal gaat daar.
tuurlijk. Totdat de overheid weer bij moet springen omdat er bedrijven te groot zijn om om te mogen vallen. 2008 vergeten?
Die miljarden 'krijgt' ASML niet, die worden geïnvesteerd in de infrastructuur er omheen. En geloof me (ik werk in de buurt van en regelmatig voor ASML) dat is hard nodig. Want anders sta op de A2 rondom ASML nog veel vaker stil dan nu.
Errrrm ... dus? Bedrijven mogen alleen dingen op de markt brengen die gelijk winst maken ofzo? Dan komt er nooit meer iets op de markt, want je hebt altijd je ontwikkelingskosten die je terug moet verdienen.
Nee, waar schrijf ik dat?
Bedrijven 'mogen' producten op de markt brengen waarvan helder is dat daar winst op gedraaid kan worden. Zoniet, gaat een bedrijf failliet. Dat noemt men ondernemersrisico. Als je producten op de markt kan brengen omdat je toch niet failliet kan gaan krijg je marktverstoring. En dat is dodelijk voor een economie. Let maar op, gaat gebeuren. Of beter gezegd, gaat weer gebeuren.
Ja ja......dat klopt.
Maar dit is heel wat anders. Tesla heeft de (USA en China) prijzen dusdanig laag gemaakt dat zelfs ik zou beginnen te overwegen om zoiets te kopen als het nieuw nog geen 30K kost.
Overproductie van ongewenste producten: Dat is de massa productie van EV geworden in de USA.
Die lots staan hier (zuid-usa) vol met F150 en Mustang electric.
Echt niet normaal hoeveel voorraad er staat bij elke dealer..
Tja, Oeigoeren hoef je niet zoveel te betalen als de Amerikaanse arbeider die lid is van een vakbond.
Klopt, ik volg wat youtubers die exact hetzelfde constateren.
Mensen kochten auto's tijdens corona voor mega mark-up bovenop sticker price omdat er tekorten waren en de prijzen zouden blijven stijgen.
3 jaar later staan equity wise zwaar negatief waardoor ze geen nieuwe meer kunnen financieren zonder het gat a $20k+ te dichten.
USA bouwers produceren ook bijna alleen maar de duurste wagens en veel minder goedkope modellen waardoor dat ook nog eens een probleem geworden is.
cum wat? Aygo? Pedelec?
Of heb je een advertentie gehoord van een nieuw 'bedrijf' wat over een aantal jaar ineens met de zuiderzon is vertrokken
Nee, dat ging hier over:
Toch al die eisen.
neeneenee, wegstaan ksst
Zeker.
Uhmm...we...?
alles onbetaalbaar is het doel.
Dit is alleen opvallend voor een blinde kip.
▲
[ 4798 berichten ]
basjuh1981
Master
basjuh1981 schreef:
qua doorloopsnelheid in het formeren dan
Maar het probleem zit 'em in de waterdichte regeerakkoorden. Daar moeten we vanaf. Regeerakkoorden staan ook niet in de wet.
Lotus Omega
Master
CNN schreef:
Ford just reported a massive loss on every electric vehicle it sold
By Chris Isidore, CNN
4 minute read
Updated 2:10 PM EDT, Thu April 25, 2024
Ford’s electric vehicle unit reported that losses soared in the first quarter to $1.3 billion, or $132,000 for each of the 10,000 vehicles it sold in the first three months of the year, helping to drag down earnings for the company overall.
Ford, like most automakers, has announced plans to shift from traditional gas-powered vehicles to EVs in coming years. But it is the only traditional automaker to break out results of its retail EV sales. And the results it reported Wednesday show another sign of the profit pressures on the EV business at Ford and other automakers.
The EV unit, which Ford calls Model e, sold 10,000 vehicles in the quarter, down 20% from the number it sold a year earlier. And its revenue plunged 84% to about $100 million, which Ford attributed mostly to price cuts for EVs across the industry. That resulted in the $1.3 billion loss before interest and taxes (EBIT), and the massive per-vehicle loss in the Model e unit.
The losses go far beyond the cost of building and selling those 10,000 cars, according to Ford. Instead the losses include hundreds of millions being spent on research and development of the next generation of EVs for Ford. Those investments are years away from paying off.
And that means this is not the end of the losses in the unit - Ford said it expects Model e will have EBIT losses of $5 billion for the full year.
The company said it is its “intention” to be have EV pricing cover the actual costs of building each EV, rather than covering all the research and development costs, within the next 12 months. But a price war among EVs for about a year and a half has made even that measure of profitability very difficult said Ford CFO John Lawler. He said while Ford has removed about $5,000 in cost on each Mustang Mach-E, “revenue is dropping faster than we can take out the cost.”
In 2023, Ford Model e reported a full-year EBIT loss of $4.7 billion on sales of 116,000 EVs, or an average of $40,525 per vehicle, just more than a third of the first quarter loss.
Model e doesn’t handle all of the company’s electric vehicle sales. Some are also sold in its Ford Pro unit, which handles fleet sales to businesses and government buyers. And Ford said it had strong demands for electric vehicle sales in that unit, including an order for 9,250 E-Transit vans from the US Postal Service, which are to be delivered through the end of this year, and an order for more than 1,000 of its F-150 Lightning pickups and Mustang Mach-E SUVs from Ecolab, a global sustainability company.
Despite the EV losses, Ford CEO Jim Farley said in a call with investors the company is making changes in its EV business, and that the company’s planned next generation of EVs will allow it to be profitable on that business in the near future.
Ford Pro, which primarily sells traditional internal combustion vehicles, was the primary profit driver for Ford in the quarter, posting EBIT of $3 billion, or more than double what it made a year ago, as revenue from the unit rose 36% to $18 billion. The number of vehicles sold by Ford Pro was up 21% to 409,000.
But Ford Blue, which handles sales of gasoline-powered cars to consumers, reported that sales fell 11% to 626,000, and revenue dropped 13% to $21 billion. That resulted in EBIT in those traditional sales falling by nearly two-thirds to $905 million.
Together Ford Blue and Ford Pro produced roughly the same level of profits as a year earlier, but the increased losses at the Model e unit meant that Ford’s overall net income fell 20% to $1.3 billion, while its adjusted earnings per share fell to 49 cents, down 21% from a year earlier, but slightly better than analyst forecasts of 44 cents a share.
Ford rival General Motors reported earlier this week that it remains on track to have its North American EV business turn profitable in the second half of this year, while Stellantis, which makes cars and trucks in North America under the Jeep, Ram, Dodge and Chrysler brands, said its European EV business was already profitable last year.
On Tuesday Tesla, the world’s largest EV maker, reported that its adjusted earnings plunged 48% in the first quarter as revenue fell 9%, after it reported the first year-over-year drop in sales since the pandemic.
By Chris Isidore, CNN
4 minute read
Updated 2:10 PM EDT, Thu April 25, 2024
Ford’s electric vehicle unit reported that losses soared in the first quarter to $1.3 billion, or $132,000 for each of the 10,000 vehicles it sold in the first three months of the year, helping to drag down earnings for the company overall.
Ford, like most automakers, has announced plans to shift from traditional gas-powered vehicles to EVs in coming years. But it is the only traditional automaker to break out results of its retail EV sales. And the results it reported Wednesday show another sign of the profit pressures on the EV business at Ford and other automakers.
The EV unit, which Ford calls Model e, sold 10,000 vehicles in the quarter, down 20% from the number it sold a year earlier. And its revenue plunged 84% to about $100 million, which Ford attributed mostly to price cuts for EVs across the industry. That resulted in the $1.3 billion loss before interest and taxes (EBIT), and the massive per-vehicle loss in the Model e unit.
The losses go far beyond the cost of building and selling those 10,000 cars, according to Ford. Instead the losses include hundreds of millions being spent on research and development of the next generation of EVs for Ford. Those investments are years away from paying off.
And that means this is not the end of the losses in the unit - Ford said it expects Model e will have EBIT losses of $5 billion for the full year.
The company said it is its “intention” to be have EV pricing cover the actual costs of building each EV, rather than covering all the research and development costs, within the next 12 months. But a price war among EVs for about a year and a half has made even that measure of profitability very difficult said Ford CFO John Lawler. He said while Ford has removed about $5,000 in cost on each Mustang Mach-E, “revenue is dropping faster than we can take out the cost.”
In 2023, Ford Model e reported a full-year EBIT loss of $4.7 billion on sales of 116,000 EVs, or an average of $40,525 per vehicle, just more than a third of the first quarter loss.
Model e doesn’t handle all of the company’s electric vehicle sales. Some are also sold in its Ford Pro unit, which handles fleet sales to businesses and government buyers. And Ford said it had strong demands for electric vehicle sales in that unit, including an order for 9,250 E-Transit vans from the US Postal Service, which are to be delivered through the end of this year, and an order for more than 1,000 of its F-150 Lightning pickups and Mustang Mach-E SUVs from Ecolab, a global sustainability company.
Despite the EV losses, Ford CEO Jim Farley said in a call with investors the company is making changes in its EV business, and that the company’s planned next generation of EVs will allow it to be profitable on that business in the near future.
Ford Pro, which primarily sells traditional internal combustion vehicles, was the primary profit driver for Ford in the quarter, posting EBIT of $3 billion, or more than double what it made a year ago, as revenue from the unit rose 36% to $18 billion. The number of vehicles sold by Ford Pro was up 21% to 409,000.
But Ford Blue, which handles sales of gasoline-powered cars to consumers, reported that sales fell 11% to 626,000, and revenue dropped 13% to $21 billion. That resulted in EBIT in those traditional sales falling by nearly two-thirds to $905 million.
Together Ford Blue and Ford Pro produced roughly the same level of profits as a year earlier, but the increased losses at the Model e unit meant that Ford’s overall net income fell 20% to $1.3 billion, while its adjusted earnings per share fell to 49 cents, down 21% from a year earlier, but slightly better than analyst forecasts of 44 cents a share.
Ford rival General Motors reported earlier this week that it remains on track to have its North American EV business turn profitable in the second half of this year, while Stellantis, which makes cars and trucks in North America under the Jeep, Ram, Dodge and Chrysler brands, said its European EV business was already profitable last year.
On Tuesday Tesla, the world’s largest EV maker, reported that its adjusted earnings plunged 48% in the first quarter as revenue fell 9%, after it reported the first year-over-year drop in sales since the pandemic.
Ouch! Dat is wel erg veel verlies. Gaan de aandeelhouders niet leuk vinden
18vti
Master
Lotus Omega schreef:
Ouch! Dat is wel erg veel verlies. Gaan de aandeelhouders niet leuk vinden
Nog meer demonrat stemmen! Biden zijn trekpop bedieners hebben de autobouwers geforceerd richting EV... maar bijna niemand wil ze kopen dus gaat het lekker in de USA met de auto industrie.
Ik volg een paar youtubers:CQA ook en die laat samen met wat anderen zien hoe goed het allemaal gaat daar.
maarten28
Master
Tesla heeft ook wel eens 2 miljard verlies gedraaid in een jaar. En nu draaien ze 15 miljard winst in een jaar.
Christafari
Master
Dit hoort toch gewoon bij bedrijfje spelen? Nieuwe producten komen in het begin met verlies.
Dave
Webspecialist
Christafari schreef:
hoort toch gewoon bij bedrijfje spelen?
tuurlijk. Totdat de overheid weer bij moet springen omdat er bedrijven te groot zijn om om te mogen vallen. 2008 vergeten?
Lotus Omega
Master
Hoeft niet eens verlies te zijn; zie ASML. Krijgen miljarden om in NL te blijven en uit te breiden
mr. mcduc
Master
Lotus Omega schreef:
Hoeft niet eens verlies te zijn; zie ASML. Krijgen miljarden om in NL te blijven en uit te breiden
Die miljarden 'krijgt' ASML niet, die worden geïnvesteerd in de infrastructuur er omheen. En geloof me (ik werk in de buurt van en regelmatig voor ASML) dat is hard nodig. Want anders sta op de A2 rondom ASML nog veel vaker stil dan nu.
Christafari
Master
Dave schreef:
Christafari schreef: hoort toch gewoon bij bedrijfje spelen?
tuurlijk. Totdat de overheid weer bij moet springen omdat er bedrijven te groot zijn om om te mogen vallen. 2008 vergeten?
tuurlijk. Totdat de overheid weer bij moet springen omdat er bedrijven te groot zijn om om te mogen vallen. 2008 vergeten?
Errrrm ... dus? Bedrijven mogen alleen dingen op de markt brengen die gelijk winst maken ofzo? Dan komt er nooit meer iets op de markt, want je hebt altijd je ontwikkelingskosten die je terug moet verdienen.
Dave
Webspecialist
Christafari schreef:
Errrrm ... dus? Bedrijven mogen alleen dingen op de markt brengen die gelijk winst maken ofzo?
Nee, waar schrijf ik dat?
Bedrijven 'mogen' producten op de markt brengen waarvan helder is dat daar winst op gedraaid kan worden. Zoniet, gaat een bedrijf failliet. Dat noemt men ondernemersrisico. Als je producten op de markt kan brengen omdat je toch niet failliet kan gaan krijg je marktverstoring. En dat is dodelijk voor een economie. Let maar op, gaat gebeuren. Of beter gezegd, gaat weer gebeuren.
Christafari
Master
Dave
Webspecialist
Totdat de overheid belastingbetaler weer bij moet springen omdat er bedrijven te groot zijn om om te mogen vallen. 2008 vergeten?
Dave
Webspecialist
Nergens. Jij had een vraag. Ik geef je een antwoord plus waarschuwing en herinnering. "Bedank" me later.
Christafari
Master
Ah, juist. Je bent nog niet bekend met de retorische vraag. Never mind, je bent nooit te oud om te leren.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag
Je hoeft me niet te bedanken overigens.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Retorische_vraag
Je hoeft me niet te bedanken overigens.
18vti
Master
maarten28 schreef:
Tesla heeft ook wel eens 2 miljard verlies gedraaid in een jaar. En nu draaien ze 15 miljard winst in een jaar.
Ja ja......dat klopt.
Maar dit is heel wat anders. Tesla heeft de (USA en China) prijzen dusdanig laag gemaakt dat zelfs ik zou beginnen te overwegen om zoiets te kopen als het nieuw nog geen 30K kost.
Overproductie van ongewenste producten: Dat is de massa productie van EV geworden in de USA.
Dashcam Drenthe
Master
18vti schreef:
Dat is de massa productie van EV geworden in de USA.
Die lots staan hier (zuid-usa) vol met F150 en Mustang electric.
Echt niet normaal hoeveel voorraad er staat bij elke dealer..
Dave
Webspecialist
dat commentaar betreffende "per jaar" gedaan door maarten mag je dan ook met een korrel lithium nemen hoor, dit jaar ziet er tamelijk dramatisch uit. Zijn pas drie maanden onderweg.
aarstechnica schreef:
The company has been engaged in a series of heavy price cuts, and that's showing up on the balance sheet. For all of Tesla CEO Elon Musk's statements about artificial intelligence being the future of the company, the vast majority of its income is still derived from automotive sales. These amounted to $16.5 billion in Q1, nearly $2.5 billion less than for Q1 2023. (Regulatory credits remain pretty steady at $442 million for the quarter.)
Total revenues were down by 9 percent year over year, with gross profits down 18 percent. But the net profit, once generally accepted accounting measures were applied, fell by 55 percent to $1.1 billion. (Non-GAAP net profit was down 48 percent.)
Tesla's net cash dropped by 90 percent during the first three months of this year, and its free cash flow has been wiped out, dropping 674 percent year over year. Meanwhile, its supply of inventory—cars it has built but hasn't sold—grew from 15 days to 28 days, accounting for a third of the cars it built during the three-month period.
Perhaps most alarmingly for those who claimed Tesla was different from other automakers has been the decline in the company's once-envied profit margin. This has been on a steady slide as the company's price war took hold, but for Q1 2024, it stands at just 5.5 percent, almost half the industry average.
Total revenues were down by 9 percent year over year, with gross profits down 18 percent. But the net profit, once generally accepted accounting measures were applied, fell by 55 percent to $1.1 billion. (Non-GAAP net profit was down 48 percent.)
Tesla's net cash dropped by 90 percent during the first three months of this year, and its free cash flow has been wiped out, dropping 674 percent year over year. Meanwhile, its supply of inventory—cars it has built but hasn't sold—grew from 15 days to 28 days, accounting for a third of the cars it built during the three-month period.
Perhaps most alarmingly for those who claimed Tesla was different from other automakers has been the decline in the company's once-envied profit margin. This has been on a steady slide as the company's price war took hold, but for Q1 2024, it stands at just 5.5 percent, almost half the industry average.
Lotus Omega
Master
EV's zijn simpelweg veel te duur. Zeker als je kijkt wat de Chinezen voor hun EV's vragen.
Walker
Master
Lotus Omega schreef:
Zeker als je kijkt wat de Chinezen voor hun EV's vragen.
Tja, Oeigoeren hoef je niet zoveel te betalen als de Amerikaanse arbeider die lid is van een vakbond.
Bussloo
Master
En dan nog staan de kades vol met Chinese EV's. Die hebben nu een enquete bureau ingehuurd om uit te vogelen hoe ze die alsnog kunnen verkopen.
18vti
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Echt niet normaal hoeveel voorraad er staat bij elke dealer..
Klopt, ik volg wat youtubers die exact hetzelfde constateren.
Mensen kochten auto's tijdens corona voor mega mark-up bovenop sticker price omdat er tekorten waren en de prijzen zouden blijven stijgen.
3 jaar later staan equity wise zwaar negatief waardoor ze geen nieuwe meer kunnen financieren zonder het gat a $20k+ te dichten.
USA bouwers produceren ook bijna alleen maar de duurste wagens en veel minder goedkope modellen waardoor dat ook nog eens een probleem geworden is.
Dave
Webspecialist
Blaataap schreef:
Private lease voor €350,- per maand, 4 jaar, onbeperkte km's here we come.
cum wat? Aygo? Pedelec?
Of heb je een advertentie gehoord van een nieuw 'bedrijf' wat over een aantal jaar ineens met de zuiderzon is vertrokken
Blaataap
Master
Dave schreef:
cum wat? Aygo? Pedelec?
Of heb je een advertentie gehoord van een nieuw 'bedrijf' wat over een aantal jaar ineens met de zuiderzon is vertrokken
Of heb je een advertentie gehoord van een nieuw 'bedrijf' wat over een aantal jaar ineens met de zuiderzon is vertrokken
Nee, dat ging hier over:
Bussloo schreef:
En dan nog staan de kades vol met Chinese EV's. Die hebben nu een enquete bureau ingehuurd om uit te vogelen hoe ze die alsnog kunnen verkopen.
Range Rover Teun
Medewerker
BNR schreef:
Nieuwe klap voor woningbouw: Half miljoen woningen op de tocht
De ontwikkeling van bijna een half miljoen woningen staat op de tocht vanwege duurzaamheidseisen die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat oplegt. Dat meldt De Telegraaf. Door de eisen zouden slechtst 30.000 woningen kunnen worden gebouwd in bepaalde regio’s, terwijl daar eigenlijk een half miljoen woningen op de planning staan.
Ook het Economisch Instituut voor de Bouw komt tot die conclusie, laat het aan de krant weten. 'Het blijkt dat er nog maar 30.000 woningen van deze 500.000 gebouwd kunnen worden zonder ingrijpende maatregelen. Dat deze kaart gevolgen zal hebben voor de woningbouw staat als een paal boven water', zegt directeur Taco van Hoek van het instituut.
Tot die conclusie komt het instituut vanwege een onlangs gepubliceerde kaart van het ministerie. Daarop staan locaties die te maken krijgen met extra milieu-eisen waar ontwikkelaars zich aan moeten houden en waar lokale overheden op moeten toezien. De gevolgen daarbij zijn groot, stelt Van Hoek tegenover de krant. 'Wonen wordt nog duurder en schaarser.' Regio's die de dupe zijn van de strengere eisen zijn onder meer de Randstad en de Flevo- en Noordoostpolder. Opvallend is dat in het oosten, zuiden en noord-oosten juist veel ruimte lijkt te zijn.
Klap na klap
Het zou een nieuwe klap zijn voor de woningbouw die al heel stroef verloopt. Afgelopen maand maakte het CBS al bekend dat veel huizen die in de pijplijn zitten vertraging oplopen bij de realisatie ervan. Daarnaast worden er veel minder vergunningen verleend voor de bouw van nieuwe woningen. Zo werden er in 2023 maar 55.000 vergunningen verleend, een daling van 15 procent ten opzichte van een jaar eerder.
De ontwikkeling van bijna een half miljoen woningen staat op de tocht vanwege duurzaamheidseisen die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat oplegt. Dat meldt De Telegraaf. Door de eisen zouden slechtst 30.000 woningen kunnen worden gebouwd in bepaalde regio’s, terwijl daar eigenlijk een half miljoen woningen op de planning staan.
Ook het Economisch Instituut voor de Bouw komt tot die conclusie, laat het aan de krant weten. 'Het blijkt dat er nog maar 30.000 woningen van deze 500.000 gebouwd kunnen worden zonder ingrijpende maatregelen. Dat deze kaart gevolgen zal hebben voor de woningbouw staat als een paal boven water', zegt directeur Taco van Hoek van het instituut.
Tot die conclusie komt het instituut vanwege een onlangs gepubliceerde kaart van het ministerie. Daarop staan locaties die te maken krijgen met extra milieu-eisen waar ontwikkelaars zich aan moeten houden en waar lokale overheden op moeten toezien. De gevolgen daarbij zijn groot, stelt Van Hoek tegenover de krant. 'Wonen wordt nog duurder en schaarser.' Regio's die de dupe zijn van de strengere eisen zijn onder meer de Randstad en de Flevo- en Noordoostpolder. Opvallend is dat in het oosten, zuiden en noord-oosten juist veel ruimte lijkt te zijn.
Klap na klap
Het zou een nieuwe klap zijn voor de woningbouw die al heel stroef verloopt. Afgelopen maand maakte het CBS al bekend dat veel huizen die in de pijplijn zitten vertraging oplopen bij de realisatie ervan. Daarnaast worden er veel minder vergunningen verleend voor de bouw van nieuwe woningen. Zo werden er in 2023 maar 55.000 vergunningen verleend, een daling van 15 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Toch al die eisen.
Dave
Webspecialist
BNR schreef:
Opvallend is dat in het oosten, zuiden en noord-oosten juist veel ruimte lijkt te zijn.
neeneenee, wegstaan ksst
Christafari
Master
Haha het wordt steeds gekker. We worden de ene na de andere crisis ingeluld door onhaalbare eisen die we zelf stellen
basjuh1981
Master
Christafari schreef:
We worden de ene na de andere crisis ingeluld
Zeker.
Christafari schreef:
door onhaalbare eisen die we zelf stellen
Uhmm...we...?
djee
Tour de France kenner '23
Christafari schreef:
Haha het wordt steeds gekker. We worden de ene na de andere crisis ingeluld
alles onbetaalbaar is het doel.
Blaataap
Master
Range Rover Teun schreef:
Opvallend is dat in het oosten, zuiden en noord-oosten juist veel ruimte lijkt te zijn.
Dit is alleen opvallend voor een blinde kip.
basjuh1981
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
maarten28
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
RAH
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
basjuh1981
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Suggestief
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Mr.Cabdriver
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
basjuh1981
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
zadkine
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Dikke Dakduif
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Griffin
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
zadkine
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Griffin
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Suggestief
Master
Deze reactie is jonger dan drie dagen, log in of registreer gratis om deze te lezen. Of wacht een paar dagen.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
This reply is less then three days old, log in or registrer freely to be able to read it or wait a few days.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum