Pagina 95 van 96  [ 4785 berichten ]
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
maarten28 schreef:
Uiteraard! Want die kunnen altijd de belastingen verhogen om het geld bijelkaar te krijgen.


Het werkend krijgen is al meerdere malen bewezen, het rendabel werkend krijgen nog niet.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Bussloo schreef:
Dat waren ze eerst niet:
Waarschijnlijk hebben ze een nieuw bewoners commitee samengesteld.
  Bericht 
zadkine
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Lot is inmiddels berucht.


En gespeend van elke kennis van zaken.
Een warmtenet is per definitie slechter af als een warmtepomp en werkelijke vervuiling en rendement.

Per slot is de aanleg van die leidingen ook vervuilend.

Aleen als er iemand daadwerkelijk een hoop warmte OVER heeft die die anders de lucht in zou blazen (of oppervalkte water ) heeft een warmtenet qua rendabiliteit enige zin.

En zelfs dan moet de afgeleverde energie aan huizen berekend worden tegen warmtepomp kosten...oftewel per afgeleverde gigajoule aan energie maximaal 250 mega joule in rekening brengen (COP van 4 simulerend) tegen de stroom prijs van dat moment.

Ik snap niet hoe je zo ooit de aanleg van die leidingen rendabel kunt maken (En eneco overduidelijk ook niet )
  Bericht 
Raymond
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Lot is inmiddels berucht.

Daar is een spreekwoord van.
  Bericht 
GerbiE
Master
RTVUtrecht schreef:
Utrechts stroomnet zó vol dat aardgas bij nieuwbouw nodig blijft

In de provincie Utrecht is het stroomnet zo vol dat ook nieuwbouwwoningen de komende jaren nog aardgasaansluitingen krijgen. Dat is nodig om woningen te kunnen blijven bouwen. De provincie en netbeheerders maken vandaag bekend dat de maatregelen als eerste in Utrecht concreet worden. Er is volgens de netbeheerders en de provincie meer vraag dan dat er stroom beschikbaar is. Hierdoor loopt Utrecht tegen de grenzen aan van wat het stroomnet aankan. “Als we niet ingrijpen, raakt het net overbelast. Bij langdurige overbelasting worden installaties warm en brandden ze volledig uit. Dat willen we voorkomen”, zegt Robert Kuik, directeur van TenneT.
Het tekort aan netcapaciteit in de provincie loopt tussen 2026 en 2029 op tot 250 megawatt (MW) voor kleinverbruik, meldt netbeheerder Stedin. Dat staat gelijk aan de stroomvoorziening voor 80.000 woningen.

Gas als noodoplossing
Om dit op te lossen, zijn tien maatregelen aangekondigd. Zo is onder meer besloten om publieke laadpalen op piekmomenten uit te zetten. Daarnaast worden er hybride warmtepompen geplaatst in bestaande bouw in plaats van volledig elektrische pompen. Hybride warmtepompen draaien op gas én elektriciteit. Ook moet door middel van "netbewuste nieuwbouw" de druk op het stroomnet beperkt blijven. Volgens Stedin is de weg naar een groene toekomst onmogelijk zonder een stukje ‘grijs'. "Soms zal er dus ook gas gebruikt moeten worden als noodoplossing, zoals bij extreme kou." Deze maatregel moet voorkomen dat nieuwbouw vertraging oploopt. Of dat mensen die willen verduurzamen op wachtlijsten komen te staan.

De problemen op het elektriciteitsnet gaat nog jaren duren. Netbeheerders werken aan uitbreiding van het stroomnet, maar kunnen de elektrificatie van de samenleving niet bijbenen.

ook op nos.nl
gaat lekker zo :dag:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
NU.nl schreef:
Laadpalen pauzeren tijden piekmomenten

Knip....

Een ander voorstel is om de ontwikkeling van slimme publieke laadpalen door te zetten. Hierbij pauzeren de laadpalen het opladen op momenten dat het druk is op het stroomnet en wordt je auto vanzelf opgeladen op momenten dat het rustiger is, bijvoorbeeld in de nacht.

Tot slot moet er een achtervang blijven met energievoorziening via gas. Dat kan door gasturbines in te zetten op momenten dat het echt koud is. "De weg naar groen kan niet zonder een stukje grijs", schrijft netbeheerder TenneT in een presentatie.

Knip....


Dat is lekker als je wilt opladen en de laadstations staan uit. :o :o
  Bericht 
zadkine
Master
Dat is lekker als je wilt opladen en de laadstations staan uit


Dit heeft alleen te maken met langzaam laders (fas2 laders dus).
Fastchargers zijn anders aangesloten en belasten de grid niet op dezelfde manier als afnemers in de wijken doen. Er is namelijk stroom zat....distributie wegens achterstallig onderhoud en achter gebleven uitbreidingen in capaciteit bij stads uitbreidingen veroorzaken dit echte probleem.
En er zit nog een verschil in uit of op langzaam zetten. In Rotterdam is al lang het laadvermogen afhankelijk van de drukte op het net (Rotterdam heeft ZELF de laadpalen in beheer en daardoor invloed hierop)
.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Dat is lekker als je wilt opladen en de laadstations staan uit. :o :o


laatst niet geladen omdat voor de zoveelste keer het netwerk van tarieven bij Chargemap eruit lag. Ook zoiets kansloos. Ga je toch laden loop je de kans een naheffing te krijgen van 1 Euro de kilowatt ofzo (of meer!).

Gelukkig kan ik nog snelladen met 1.86 de liter kwaliteits E5.

Let op, nu komen er elektrohokkers die gaan zeggen dat je met vijftien pasjes van verschillende clubs rond moet gaan lopen en vooraf alle prijzen op apps moet gaan checken want dat is superideaal en helemaal van deze tijd etc.
  Bericht 
Christafari
Master
Dave schreef:
laatst niet geladen omdat voor de zoveelste keer het netwerk van tarieven bij Chargemap eruit lag. Ook zoiets kansloos. Ga je toch laden loop je de kans een naheffing te krijgen van 1 Euro de kilowatt ofzo (of meer!)

Wat je zou kunnen doen is met vijftien pasjes van verschillende clubs rondlopen en vooraf alle prijzen op apps checken. Superideaal en helemaal van deze tijd!
  Bericht 
Griffin
Master
Dave schreef:
Let op, nu komen er elektrohokkers die gaan zeggen dat je met vijftien pasjes van verschillende clubs rond moet gaan lopen


Ja, nee zeg... 14 pasjes is genoeg hoor! :lol:
  Bericht 
basjuh1981
Master
:lol: :lol:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Griffin schreef:
Ja, nee zeg... 14 pasjes is genoeg hoor!


Volgens mij loop je een paar aanbiedingen mis hoor.
  Bericht 
Abel1
Master
nu schreef:
milieuzone
Klussers kunnen straks binnenstad niet meer in door strenge eisen bestelbusjes
Door Tom van Gurp
26 apr 2024 om 00:00
0 reacties
Veel bestelbusjes zijn niet schoon genoeg om volgend jaar nog in stadscentra te mogen komen. Professionele klusbedrijven vrezen daardoor dat ze straks in veel binnensteden geen verbouwingen meer kunnen uitvoeren.

Begin volgend jaar voeren zestien grote gemeenten nieuwe regels in waardoor bestelbusjes die te veel schadelijke stoffen uitstoten, niet meer welkom zijn in de binnenstad. Dan gaat het onder meer om de vier grote steden, Tilburg, Deventer, Maastricht, Zwolle, Assen en Gouda.

Uit cijfers van statistiekbureau CBS blijkt dat er begin dit jaar nog 228.000 bestelwagens waren die te vervuilend zijn om in deze milieuzones te mogen komen. Veel bedrijven die dergelijke busjes gebruiken, hebben geen andere voertuigen. Dan gaat het onder andere om veel bouwbedrijven.

De komende jaren zijn er nog meer grote steden die dergelijke strikte regels invoeren. Bovendien worden de milieuregels vanaf 2026 steeds strenger, waardoor ook sommige minder vervuilende busjes tegen die tijd niet meer welkom zijn in de binnenstad.

Veel bouwbedrijven, parketleggers, interieurbouwers of andere vakmensen voorzien grote problemen. Zij komen nu nog vaak bij bewoners van binnensteden om daar allerlei klussen te doen. Maar door de strengere regels wordt dat straks moeilijk. Ze hebben immers veel gereedschap nodig, waardoor het openbaar vervoer geen optie is.
Elektrische busjes zijn niet te betalen

Ook het kopen van een schonere auto is lang niet altijd mogelijk, zegt de vereniging van zelfstandige vakmensen Vlok. Ten eerste zijn ze duur, waardoor ze voor kleinere bedrijven vaak niet te betalen zijn. Daarnaast zijn de elektrische bussen die er nu al zijn, niet geschikt voor de klussers. Pas over een paar jaar verwacht de vereniging dat er geschikte modellen op de markt komen.

De vereniging maakt zich dan ook grote zorgen. "Voor hun werk moeten de vakmensen allerhande materialen en gereedschappen bij zich hebben. Hun bestelbus is in feite een rijdende werkplaats", legt Vlok-directeur Dennis Kosten uit.

Uit een peiling onder de leden bleek dat 80 procent van hen geen klanten in de milieuzones meer helpt als de strengere regels van kracht worden. Anderen doen dat wel, maar verhogen hun tarieven vanwege de extra kosten die ze moeten maken om in de binnenstad te komen.


Gaat lekker zo, moeten die binnenstadsmensen lekker doe het zelven, want de profs komen niet, of zijn niet te betalen.
En de bedrijven die wel een EV zouden willen, kunnen geen betaalbare, en geschikte EV's krijgen want die zijn er gewoon weg niet.
Blij dat ik niet in een stad woon. Zouden die bewoners nou een andere keuze maken bij een volgende gemeente verkiezing?
  Bericht 
regiorunner
Master
Abel1 schreef:
Zouden die bewoners nou een andere keuze maken bij een volgende gemeente verkiezing?


Nee want huurders, studenten (boeie) of idealisten :lol:
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Gelukkig hebben die nooit lekkage of verwarming nodig.
  Bericht 
zadkine
Master
Abel1 schreef:
Ten eerste zijn ze duur, waardoor ze voor kleinere bedrijven vaak niet te betalen zijn.


Dit lijkt me een opmerking van iemand (journalist) zonder enige kennis van zaken (en belastingregels derhalve).

Citaat:
In 2024 geldt de milieu-investeringsaftrek (MIA) van 27% voor elektrische bestelauto's over het bedrag van de investering minus €20.000.


Daarnaast is er ook de KIA beschikbaar voor bestelbussen. Deze kleinschaliggheidsinvesterings aftrek is bij een duurdere bus uiteraard ook hoger dan bij een goedkopere ICE wagen. En gaat over het totale investerins bedrag.

Dit maakt de business case voor zo'n bus niet anders dan bij aanschaf ICE versie in TCO.


Wat uiteraard wel van belang is:

Abel1 schreef:
Daarnaast zijn de elektrische bussen die er nu al zijn, niet geschikt voor de klussers


Alleen zal dit niet voor alle klussers gelden. Een loodgieter stelt nu eenmaal andere eisen aan zijn vervoer als een timmerman.

ps Ik ga ervan uit dat die klussers genoeg verdienen om nut te hebben van deze extra aftrek posten. Dit gezien het tekort aan technische mensen.
  Bericht 
RAH
Master
Dus als ik als loodgieter, timmerman, verwarmingsmonteur of iets dergelijks nu in een oude bus rijd (die het voor het doel waarvoor die gebruikt wordt prima doet), welke nu ongeveer € 2000.- waard is, dan kan ik voor datzelfde geld (€ 2000,- dus) een EV bus gaan rijden?
  Bericht 
zadkine
Master
RAH schreef:
Dus als ik als loodgieter, timmerman, verwarmingsmonteur of iets dergelijks nu in een oude bus rijd (die het voor het doel waarvoor die gebruikt wordt prima doet), welke nu ongeveer € 2000.- waard is, dan kan ik voor datzelfde geld (€ 2000,- dus) een EV bus gaan rijden?


Ik ga uit van aanschaf van een bus , niet van aanschaf van een wrak.
Deze regelingen (MIA en KIA) komen bijna overeen met de regeling die ik had in 2013 bij aanschad van de leaf.
De totale besparing op die leaf aan belastingen was toen ca 30K euro....in vergelijking met aanschaf van een ICE in dat jaar. Daarnaast nog eens minimaal 10K aan besparing op energie tov ICE.
De leaf kostte 35K.

Dus inderdaad ...goedkoper in TCO als aanschaf van een oude 2e hands.

Los daarvan....geen enkele klusser met een (goede) administratieve/fiscale adviseur koopt iets ouds als ie in 5 jaar tijd zoveel extra mag afboeken van de winst voor de fiscus en na 5 jaar die bus 2e hands kan verkopen.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Hoe zat het ook weer met het gewicht van een elektrische bus en rijbewijs B?

Dan kan je wel profiteren van allerlei subsidies om de e-bus door de strot geduwd te krijgen, maar je rijbewijs moet je nog wel upgraden. Kost tijd, en geld voor alle personeelsleden.
  Bericht 
dvdouden
Master
VTEC_Driver schreef:
Hoe zat het ook weer met het gewicht van een elektrische bus en rijbewijs B?
Dat is kwestie van opletten bij de aanschaf.
https://www.mercedes-benz.nl/vans/buy/v ... tml#/nl_nl

Je hebt van zo'n beetje elke bus een 3,5t variant met beperkt laadvermogen (700+ kg) en een zware variant van 4+t met meer laadvermogen (1200-1400 kg)

Afhankelijk van wat je mee moet zeulen hoeft dat dus niet direct een probleem te zijn maar het is wel opletten bij de aanschaf. Als ik zie wat m'n schoonvader (loodgieter) in z'n bus heeft is dat bij lange na geen 700 kg.
Aan de andere kant: die gaat nu geen nieuwe bus meer aanschaffen, nog een paar jaar totdat hij ermee stopt. Klanten in milieuzone's (of waar het lastig parkeren is) neemt hij sowieso geen klussen meer van aan, waarom moeilijk doen als er nog tig andere klanten zijn? Er is zoveel werk dat hij alleen de leuke klussen eruit pikt of de prijs flink opschroeft. Vraag en aanbod en zo.
  Bericht 
RAH
Master
zadkine schreef:
Ik ga uit van aanschaf van een bus , niet van aanschaf van een wrak


Ok, dus allen geschikt voor de rijkeren onder ons. Een bus (of auto) van een paar duizend euro hoeft overigens geen wrak te zijn. Mijn vorige auto leverde bij verkoop (aan wij kopen auto punt en el) € 300,- op. En dat was absoluut geen wrak, die is elke APK zonder opmerkingen doorgekomen, had geen roest, geen deuken en verkeerde technisch in prima staat. Maar een 18 jaar oude, volgens mij euro3 diesel met meer dan 600.000 km levert gewoon niet zoveel meer op.
  Bericht 
18vti
Master
Prachtig dit... inmiddels begint steeds meer loonslaven in te zien dat het EV gebeuren een prachtig stuk "controle" op de slaven gereedschap is cq gaat worden.

Ze weten alles door de shit die nodig is om überhaupt te kunnen rijden.... 10 minuten stad slaven leven coming soon... etc.
  Bericht 
zadkine
Master
RAH schreef:
Ok, dus allen geschikt voor de rijkeren onder ons.


Is dat zo? Je praat over bedrijfs auto's en daarmee bedrijfs kosten.
Dus aftrekbaar voor belastingen. Inclusief de investerings aftrek en MIA .
Wat maakt dat als je niet wat verder doorrekent in feite een dief van eigen portemonnee bent.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
zadkine schreef:
Wat maakt dat als je niet wat verder doorrekent in feite een dief van eigen portemonnee bent.


Als je je werk niet of zeer beperkt kan uitvoeren, hou je zelfs geen portemonnee over.
  Bericht 
RAH
Master
zadkine schreef:
in feite een dief van eigen portemonnee bent


En hoe werkt dat dan precies? Als je als klusser, loodgieter etc. net aan rond kan komen en met wat mazzel een of twee keer per jaar een weekje op vakantie kan hoe kom je dan aan zo'n EV bus? Geld wat er niet is kun je niet uitgeven en als je het niet kunt uitgeven kun je het ook niet aftrekken. Dus je moet zelf de centen al hebben of het kunnen lenen (en dan dus de maandelijkse aflossing kunnen veroorloven).
  Bericht 
18vti
Master
Sommige mensen hebben wat moeite om verder te kijken dan hun eigen wereldje.

Ik heb hier iets van 3 kleine ondernemers in het blok wonen, bij de buurtfeesten komt er heel wat "uit" na wat alcohol.
Plat gezegd zitten ze allemaal DIEP in de schulden en blijft er niks meer over aan het eind van de maand.

Er is geen ruimte meer om nog meer schulden aan te gaan om met de sneue global warming bullshit mee te gaan.
Mensen worden stelselmatig armer in die "klasse".
  Bericht 
Walker
Master
 
zadkine schreef:
Dus aftrekbaar voor belastingen. Inclusief de investerings aftrek en MIA .


Dus nog meer aan het infuus van de onbetrouwbare overheid. Want juist de overheid is een meester in het veranderen van de regels tijdens het spel.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Walker schreef:
Want juist de overheid is een meester in het veranderen van de regels tijdens het spel.
Lijkt me echt tof als je werkgebied Utrecht is, je net bent overgestapt op een EV busje (nadat je overmatig hebt moeten afschrijven op je niet zo oude diesel busje) en de gemeente besluit dat je niet altijd kan laden.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dikke Dakduif schreef:
Lijkt me echt tof als je werkgebied Utrecht is, je net bent overgestapt op een EV busje (nadat je overmatig hebt moeten afschrijven op je niet zo oude diesel busje) en de gemeente besluit dat je niet altijd kan laden.


Linkse stad. Ik noem dat karma.
Gewoon lekker Utrecht stad links laten liggen qua klanten. Beginnen de linkse lui vanzelf in te zien wat hun beleid in resulteert
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ik mag morgen weer :honger:

Lekker gratis parkeren in de parkeergarage. Dikke prima 8)
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
basjuh1981 schreef:
Ik mag morgen weer


Succes :aai:
  Bericht 
Bussloo
Master
Gewoon lekker Utrecht stad links laten liggen qua klanten. Beginnen de linkse lui vanzelf in te zien wat hun beleid in resulteert
Ik ben bang van niet. Steden met veel studenten zoals Utrecht, Gronigen en Amsterdam hebben veel linkse stemmers. Als het leed geschied is verhuizen die stemmers vaak naar elders. En zo niet dan blijven ze hangen en worden wethouder of burgemeester.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Alsof "rechtse" stemmers het zoveel beter gedaan hebben. Nederland is compleet van het padje af.
  Bericht 
Bussloo
Master
Rechtse stemmers? In Utrecht hebben ze die zo te zien niet eens: alleen links en midden.
  Bericht 
Raymond
Master
Kijk eens naar je kabinetten van de afgelopen jaren? D'r zat verdomd weinig links in.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Raymond schreef:
D'r zat verdomd weinig links in.


:rofl:
  Bericht 
Raymond
Master
djee schreef:
:rofl:

Niet aankomen met 'alles in Nederland is links'. Maar vanaf Kok hebben we geen linkse kabinetten gehad.


Bijlagen :


  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Raymond schreef:
Kijk eens naar je kabinetten van de afgelopen jaren? D'r zat verdomd weinig links in.
Het idee dat een partij in zijn geheel naar links kan opschuiven gaat jouw intelectuele capaciteiten te boven?

Waarom denk je dat Wilders uit de VVD gestapt is?



Dave schreef:
Alsof "rechtse" stemmers het zoveel beter gedaan hebben. Nederland is compleet van het padje af.
De enige rechtse partij in Nederland is de Libertaire Partij en daar stemt vrijwel geen hond op omdat nederlanders gemakzuchtige angsthazen zijn die denken dat ze overal de overheid voor nodig hebben.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Raymond schreef:
alles in Nederland is links


Zal ook ff een plaatje voor jou zoeken, met het stemgedrag van de partijen en dan praten we verder over links/rechts.
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
VVD heeft 13 jaar lang meegeregeerd over LINKS! Het beleid was zelfs zo links dat (oppositie)partijen als PVDA-GL steevast meestemden op wetsvoorstellen en moties van VVD. VVD voerde D66 beleid uit zoals in de EU.


Bijlagen :


  Bericht 
Raymond
Master
Dikke Dakduif schreef:
Het idee dat een partij in zijn geheel naar links kan opschuiven gaat jouw intelectuele capaciteiten te boven?

Vanwaar de aanval over intellectuele capaciteiten? Jammer dat je je niet kan gedragen.
Dikke Dakduif schreef:
De enige rechtse partij in Nederland is de Libertaire Partij en daar stemt vrijwel geen hond op omdat nederlanders gemakzuchtige angsthazen zijn die denken dat ze overal de overheid voor nodig hebben.

Volgens mij hebben we die discussie hier jaren geleden al gevoerd toen leden als Kim W. hier nog rondhobbelden.
djee schreef:
VVD heeft 13 jaar lang meegeregeerd over LINKS!

VDD heeft al die jaren hun stemmers genaaid. Nie wieder VVD.
Grappig altijd die discussie over links en rechts. Ik volg hierin gewoon de algemene norm:
Citaat:
Van de huidige partijen worden Partij voor de Dieren i, SP i, GroenLinks i, PvdA i als 'links' beschouwd. Voor D66 i is die aanduiding minder zeker; vooral na de deelname van de partij aan het tweede kabinet-Balkenende i. De partij wordt niettemin als 'centrumlinks' gezien.
Een partij als de SGP i kan zonder veel discussie tot rechts worden gerekend. Bij partijen als de VVD i en het CDA i ligt dat anders. Gelet op de standpunten ten aanzien van inkomens, overheidsingrijpen en gezagshandhaving zouden VVD en CDA bij rechts ingedeeld kunnen worden. Op het gebied van ethische vraagstukken (abortus, euthanasie) geldt de VVD echter eerder als 'links'.
Ook een partij als de ChristenUnie i past niet zo eenvoudig in het 'links-rechts'-schema. Die partij is voorstander van een krachtig milieubeleid en is ook op sociaal gebied enigszins als 'links' te beschouwen. Ten aanzien van vraagstukken als 'gezag' en 'normen en waarden' is de partij echter weer meer 'rechts' te noemen.
Voor NSC i is de exacte postiebepaling nog lastig. Sommige standpunten zijn 'links', maar de strategische keuzes lijken op een wat rechtser profiel te duiden.
In de jaren tachtig en negentig werden de Centrum-democraten i als extreemrechts beschouwd. Nog radicaler waren in dat opzicht de Nederlandse Volksunie en CP'86. Ter uiterste linkerzijde bestonden partijtjes als de Kommunistische Eenheidsbeweging en de Socialistiese Arbeiderspartij. Hoewel dergelijke extreme partijen lange tijd nauwelijks nog aanwezig waren, worden partijen aan de rechterflank de laatste jaren weer wat groter. Voorbeelen hiervan zijn de PVV i en het FvD i, die door sommigen vanwege de standpunten over 'nieuwe Nederlanders' als rechtsnationalistisch worden getypeerd.

Dat dat volgens sommigen hier niet juist is, jammer dan. Ik vind dat hun probleem. Met overal tegenaan schoppen kom je nergens mee.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Eurofiel rechts is geen rechts meer. Kleine overheden kunnen Brussel immers niet bekostigen.

Vandaar dat men PVV en FVD in de extreem rechtse hoek schopt.
PVV is best extreem maar eerder links, FVD is rechtser maar ook milder.
  Bericht 
maarten28
Master
Het extreem rechtse wat PVV en FVD aangewreven wordt is uiteraard het stukje buitenlanders en het niet willen van (bepaalde vormen van) migratie, wat van oudsher in de extreem rechtse hoek zit.

Nu moet ik zeggen dat ik soms ook wel denk wat allemaal die buitenlanders hier allemaal moeten. Gisteren in de trein gezeten in Duitsland, aan de ene kant een geitenneuker die zijn jengelende muziek aan moet hebben staan, voor je gasten die zitten te videobellen met hun Hermanos, achter je Russen (of Oekraïners).
Waar Duitser?
  Bericht 
mr. mcduc
Master
djee schreef:
VVD heeft 13 jaar lang meegeregeerd over LINKS! Het beleid was zelfs zo links dat (oppositie)partijen als PVDA-GL steevast meestemden op wetsvoorstellen en moties van VVD. VVD voerde D66 beleid uit zoals in de EU.


Dat een partij waarmee je samen een regering vormt vind ik één ding, da's nog wel begrijpelijk.
Dat Volt en de PvdA op 2 en 3 staan is zorgelijker
  Bericht 
djee
Tour de France kenner '23
Mr.Cabdriver schreef:
Eurofiel rechts


In Europa zitten de vvd en d66 in "dezelfde" partij
  Bericht 
basjuh1981
Master
En die bepalen de koers.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Raymond schreef:
Met overal tegenaan schoppen kom je nergens mee.
De resultaten van op de kartel partijen stemmen zijn natuurlijk fantatstisch:
- Woningen onbetaalbaar voor starters (als je er al een kan bemachtigen)
- Inflatie
- Nieuwe wegen kun je wel vergeten
- Electriciteitsnet in de problemen
- Islamisering van de steden
- Mongolen die op de snelweg mogen zitten
- Banken die in je prive informatie zitten te snuffelen

ik kan nog wel even doorgaan
  Bericht 
Raymond
Master
Ik doelde daarmee meer op het schoppen op wat links en wat rechts zou zijn. Ik ben zelf ook niet zo gelukkig met onze bestuurders maar ja, de meerderheid lijkt erop gestemd te hebben. Of zo. Kijk eens waar deze formatie naar toe gaat, Wilders heeft van heel veel zaken al afstand moeten nemen, als dit een regering met de PVV wordt, dan niet met de PVV van vorig jaar. Ze krijgen het kartelsysteem hoe dan ook weer voor elkaar.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Op zich ben ik wel voorstander van hoe het in het VK - qua doorloopsnelheid in het formeren dan. Partij gewonnen, begin maar een regering. Binnen een week op het bordes.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
basjuh1981 schreef:
Op zich ben ik wel voorstander van hoe het in het VK - qua doorloopsnelheid in het formeren dan. Partij gewonnen, begin maar een regering. Binnen een week op het bordes.


Daar heb je geen 20 partijen die aan de verkiezingen meedoen.
 Pagina 95 van 96  [ 4785 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy