Pagina 1 van 57  [ 2834 berichten ]
  Bericht 
Brakefire
Master
Goed. Op veler verzoek hier een topic wat te doen als je in Duitsland geflitst bent geworden. Olaf, corrigeer jij mij als ik het fout zeg?



Omdat in Duitsland de chauffeur vervolgd wordt en niet de kentekenhouder, kom je (zolang je niet staande gehouden wordt) bijna altijd onder de boete uit.

Als je geflitst bent, krijg je een brief thuis gestuurd van de Landrat van de Kreis waar dit gebeurd is. In deze brief, gericht aan de kentekenhouder, wordt vriendelijk verzocht mede te delen wie er op datum x op plaats y met de betreffende wagen heeft gereden. Hiervoor is een antwortblatt bijgevoegd. Bij geringe boetebedragen is meteen een acceptgiro aangehecht, maar die kan meteen in de afvalemmer.

Is de brief in het Duits, kun je de ambtelijke molen wat vertragen door een briefje terug te sturen dat je geen woord begrijpt van wat men je toegestuurd heeft. Iedere EU-burger heeft namelijk het recht een tenlastelegging van een strafbaar feit te horen/lezen in een (europese) taal die hij machtig is. Soms hoor je hierna al niets meer, soms krijg je ook meteen al een brief in het Nederlands (Kreis Kleve, Borken, Wesel en vast nog wel meer GrenzKreise).

Nu gaan we verder. De kentekenhouder is verplicht naar beste eer en geweten aan te geven wie er gereden heeft. Maar... hij is niet verplicht zichzelf aan te geven èn ook familie uit de eerste graad hoeft hij niet te aan te geven. Bovendien is hij niet verplicht een rittenadministratie bij te houden en mag hij vergeetachtig zijn. Dat kan immers de beste overkomen. Dus nu gaan we een briefje terugsturen in de trente van: "Het spijt me zeer, maar ik kan op uw foto niemand herkennen. De wagen met kenteken ab-cd-12 is van mij, maar ik leen haar regelmatig uit en ik heb geen flauw idee wie er op datum 1-1-2001 met het ding gereden heeft. Stuurt u alstublieft meer beeldmateriaal, mogelijk in een betere kwaliteit, zodat ik wellicht de chauffeur herken.

De bedoeling van dit alles is tijdrekken. De Duitse politie moet binnen 3 maanden een persoon hebben gevonden, tegen wie ze een strafzaak kunnen beginnen. Als ze vermoeden dat de kentekenhouder ook de overtreder is geweest, beginnen ze deze zaak binnen 3 maanden en hebben ze daarna meer tijd, dus het is zaak om de verdenking van de kentekenhouder af te schuiven.

Nu heeft de Landrat een probleem. Meer foto's hebben ze meestal niet en anders herhalen we gewoon het eerste briefje nog even. "Deze foto's zijn duidelijker, maar ik kan nog steeds niet zien of het nou mijn neefje Kwik, Kwek of Kwak is."
(Overigens is het hier ook een optie eerlijk aan te geven dat meneer A.M. El Mansour, woonachtig te Casablanca op 1832 Boulevard Aïn Dab, gereden heeft. Duitsland heeft geen enkel verdrag met Marokko, dus laat ze daar maar lekker een briefje heen sturen. Maar wat er na zoiets gebeurt, is nog niet getest: ervaringen graag hier posten.)

Dus wat gaan ze doen? Ze komen nu langs. De politie of iemand van het Strassenverkehrsamt komt aan de deur met de foto, ter vergelijking. Als de politie voor de deur staat vlak nadat je geflitst bent, moet je dus niet de deur open doen. Of iemand anders sturen. Want als ze vinden dat de persoon in de deuropening wel erg op de persoon op de foto lijkt, zie dan maar het tegendeel te bewijzen. Dus de kentekenhouder gaat in bed liggen en een huisgenoot doet open. "Goedemiddag, herkent u de persoon op deze foto?" - "Nee, sorry. Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Heeft u een huiszoekingsbevel? Nee? Dan zou ik graag weer Wegmisbruikers gaan kijken, ik vind die meneer Spee zo'n geweldige vent." Huisgenoten moeten zich niet laten intimideren of bang zijn voor restrictie's, het is legaal te vergeten hoe je huisgenoten eruit zien. Dementie, Alzheimer, roept u maar.

In Duitsland zijn verhalen bekend dat er vanaf nu gepost gaat worden, net zolang tot ze iemand uit het huis van de kentekenhouder zien komen die op de foto lijkt. Maar dat doen ze niet voor een boete van 30 euro... en of ze de Nederlandse collega's zo gek krijgen is nog maar de vraag.

Hebben ze niemand kunnen vinden binnen de gestelde 3 maanden, dan wordt aan de kentekenhouder opgedragen de komende tijd (1 of 2 jaar meestal) een rittenadministratie bij te houden. Zodat toekomstig altijd een Fahrer bekend is als de wagen met dit kenteken weer iets fout doet. Maar dat hoef je als Nederlander natuurlijk dan alleen voor je Duitse ritten te doen.

Alle ervaringen tot nu toe leren dat voor de kleine vergrijpen niet echt moeite gedaan wordt. Betaal je de eerste acceptgiro niet, of stuur je een briefje in het Nederlands terug, dan is het ze allemaal veel te veel moeite achter je aan te gaan. Maar maak je het te bont, dan zijn de Beamten nog echt Beamten en bijten ze zich vast als terriërs, dus dan moet je slim zijn.


update 2020; reageer op niets! Bij iedere reactie verleng je alleen maar het vervolgingsproces met een half jaar!
  Bericht 
Liar
Master
Brakefire schreef:
Is de brief in het Duits, kun je de ambtelijke molen wat vertragen door een briefje terug te sturen dat je geen woord begrijpt van wat men je toegestuurd heeft. Iedere EU-burger heeft namelijk het recht een tenlastelegging van een strafbaar feit te horen/lezen in een (europese) taal die hij machtig is. Soms hoor je hierna al niets meer.



Even een voorbeeldje doen? :wink:
  Bericht 
Marcel
Master
Ook maar gelijk sticky maken? Ik lust er wel één.
  Bericht 
Brakefire
Master
Liar schreef:
Even een voorbeeldje doen? :wink:


Komt u maar :biertje:
  Bericht 
Liar
Master
Owkee, geanonimiseerd:

Liar aan Der Landrat van Kreis Olpe schreef:



Betreft: Uw schrijven van 88 januari jl. met (ik gok) kenmerk xx.xxxx


Geachte mevrouw, mijnheer,

Met grote vreugde ontving ik uw bovengenoemd schrijven. Het gebeurt niet vaak dat ik post uit het buitenland ontvang.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal, met de kanttekening dat u met uw aanname dat ik de Duitse taal zou beheersen, mij er niet toe beweegt mijn vooroordeel dat Duitsers over het algemeen nogal arrogant zijn in positieve zin bij te stellen. mijn ego enorm streelt, waarvoor dank.

Mocht uw schrijven een aanbieding betreffen voor een foto van mijn auto, dan kan ik u hierbij al mededelen dat als deze zwart-wit foto van mijn mooie bolide 35 Euro moet kosten, ik hier geen interesse in heb. Ik stuur u daarom bijgaand ook de foto retour.

Wanneer ik u op enige wijze toch nog van dienst kan zijn, verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,


Liar



Hij blijft leuk Brake, :thumb: maar ik heb niet hetzelfde vooroordeel als jij over Duitsers, dus ik heb hem destijds wat aangepast.

Tot nu toe niks meer van gehoord overigens.
  Bericht 
Balen!!!
Eendagsvlieg
 
Hellup!!! Heb vanmorgen een brief binnen gekregen van Kreis Kleve. Op 06.08.2006 in Kevelaer-Kervenheim ben ik geflitst. Ik had ontiegelijke haast, moest mijn broertje naar het vliegveld in Weeze brengen. Ik was compleet de weg kwijt dus flink stresse achter het stuur. Ik reed 128 waar je 70 mag. 58 kilometertjes te hard. Nu vraagt men om de gegevens op te sturen van de degene die op dat moment reed. De foto die erbij zit is vrij onduidelijk maar ik kan er wel uit afleiden dat ik het ben. Ik was ook de kentekenhouder op dat moment. Nu echter niet meer. Wat moet ik doen??? Netjes invullen en opsturen??? Ik heb al gekeken wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. 150 euro boete, 1 maand rijontzegging, en 4 punten op je rijbewijs??? Zijn dat Duitse maatstaven, want in Nederland ben je als beginnende bestuurder na 3 punten je rijbewijs al kwijt. Dan moeten er 3 fixe overtredingen zijn begaan. Nu gaat het echter om een vervelende misstap!
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Lees het begin:

je bent niet verplicht jezelf of een familielid te belasten, alleen om de gegevens m.b.t. het voertuig en de kentekenhouder (jezelf dus). verder zeggen, dat je niet weet wie er gereden is en de komende tijd even wegblijven als de politie bij je aan de deur belt.
  Bericht 
Brakefire
Master
Balen!!! schreef:
Bladiebla


Ga je dit nu in ieder topic posten?

Neem ff 3 valiumpjes en begin rustig bovenaan te lezen.
  Bericht 
Bromsnor
Weet de weg
Nooit Valium geslikt? Heel goed joh...doorgaan zo.
  Bericht 
sglas
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Wij hebben een overtreding gehad in Duitsland. De boete hebben wij betaald (hadden we beter niet kunnen doen zoals we nu lezen). Echter er stond in hun brief ook dat we het rijbewijs moesten opsturen, ivm rij-ontzegging van drie maanden in Duitsland. Dat hebben we natuurlijk niet gedaan Nu willen we in december met het vliegtuig naar het buitenland, via luchthaven in Dusseldorf. Worden we dan aangehouden bij de douane of niet?



Groeten,



Simone
  Bericht 
Brakefire
Master
Wij = Simone + echtgenoot?

Allebei Fahrverbot?

Zoniet: Diegene van jullie die in Duitsland onschuldig is rijdt de wagen over Duits grondgebied. Als ze aan bij de douane gaan zeuren dat er nog een rijbewijs ingeleverd moet worden ligt dat helaas thuis. Wat je niet hebt kun je niet inleveren. Wel zorgen dat je paspoort bij je hebt natuurlijk, als legitimatie.

Ik persoonlijk gok niet dat er een douanier zegt "ik stap wel even bij u in de auto om het te halen". Zowel kun je altijd nog iets verzinnen. (Wel opgestuurd maar Deutsche Post heeft het kwijt gemaakt of de Nederlandse politie heeft het al ingepikt of bedenk maar iets).

Volgens mij loopt het niet zo'n vaart, maar hang me er niet aan op. 8)
  Bericht 
maurice85
Respect
Liar aan Der Landrat van Kreis Olpe schreef:



Betreft: Uw schrijven van 88 januari jl. met (ik gok) kenmerk xx.xxxx


Geachte mevrouw, mijnheer,

Met grote vreugde ontving ik uw bovengenoemd schrijven. Het gebeurt niet vaak dat ik post uit het buitenland ontvang.

Helaas is mijn kennis der Duitse taal onvoldoende om ook maar één woord uit uw brief te begrijpen. Hierom ontvangt u bijgaand uw schrijven retour met de vraag mij voortaan aan te schrijven in de Nederlandse taal, met de kanttekening dat u met uw aanname dat ik de Duitse taal zou beheersen, [s]mij er niet toe beweegt mijn vooroordeel dat Duitsers over het algemeen nogal arrogant zijn in positieve zin bij te stellen.[/s] mijn ego enorm streelt, waarvoor dank.

Mocht uw schrijven een aanbieding betreffen voor een foto van mijn auto, dan kan ik u hierbij al mededelen dat als deze zwart-wit foto van mijn mooie bolide 35 Euro moet kosten, ik hier geen interesse in heb. Ik stuur u daarom bijgaand ook de foto retour.

Wanneer ik u op enige wijze toch nog van dienst kan zijn, verneem ik dat graag van u.

Met vriendelijke groeten,


Liar


Geweldige brief !! Wat lachen zeg...
  Bericht 
Tjambo
Master
Zomaar uit interesse. Hoe werkt dat nu bij leasewagens? Leasemaatschappij is kentekenhouder, en ontvangt dus de brief. Zal deze doorsturen aan de geregelde bestuurder. Maar moet deze er nog iets mee doen, of wat?
  Bericht 
maurice85
Respect
Het ligt ook aan de afspraak met de leasemaatschappij. In sommige gevallen betaalt de lease maatschappij direct en factureert het door naar jou toe. In andere gevallen sturen ze de boete door en moet je het zelf oplossen.

Waar ik even benieuwd naar ben, hoe is het als je bovenstaande doet en 4 maand later in Duitsland komt. Dan ben je toch de sjaak denk ik, of niet ?
  Bericht 
sglas
Eendagsvlieg
 
beste Brakefire,

mijn vriend heeft te hard gereden, ik geloof langs zo'n baustelle. het is niet voor niets 3 maanden. ik was alleen bang dat we straks niet het land uitkunnen, zou zonde zijn van de vakantie! mijn vriend dacht dat er niets aan de hand kan zijn, want we hebben nu een andere auto, dus ook een ander kenteken. maar dat denk ik dus niet!

weet iemand trouwens na hoeveel jaar zo'n fahrverbot verjaart?
  Bericht 
Brakefire
Master
Kenteken helpt dat je niet meer van de weg geplukt wordt... maar als ze om je rijbewijs gevraagd hebben weten ze ook aan wie ze dat gevraagd hebben. Dus je zal een bestuurder hebben aangegeven. Die kan, als ze wakker zijn bij de douane, de lul zijn. Ik weet niet hoe lang eea geleden is, ik zou zijn rijbewijs voor de veiligheid thuislaten. Vooropgesteld dat jij kunt rijden, natuurlijk.

Fahrverbot verjaard niet. Is een al opgelegde straf, die moet nog uitgezeten worden. Je kunt wel een briefje sturen dat de duitse politie niet gerechtigd is jouw vriend te verbieden door Nederland te rijden. Dat je graag langskomt om het rijbewijs te laten stempelen met een Fahrverbot für Deutschland von datum bis datum, maar dat je niet van plan bent het rijbewijs op te sturen. Maar daar zou ik mee wachten tot na de vakantie, niet dat je nu slapende honden wakker maakt.
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
@ Brake,

zover alles correct,

@ Simone,

bij het passeren van de grens hoef je niet echt bang te zijn voor een controlle. via de A57 (Goch) naar Diesinddoof und vrolijk naar het vliegveld.

Daar kan het echter een klein probleempje geven. Bij het verlaten van de vrije zone wordt principieel iedereen even in de computer getikt, alleen als het heel erg druk is, slaan ze dat wel eens over. Staat er nog wat op je rekening, zoals de wens van iemand om je rijbewijs een paar maandjes te bewaren, loop je dus het risiko, dat ze je er op aan spreken. "Ich hätte gerne ihren Führerschein..." "Wieso, reicht mein Pass nicht?"

Dan vertellen ze je, dat er nog iemand op je rijbewijs zit te wachten. Verklaar gewoon, dat je hem thuis hebt gelaten, omdat je hem niet tijdens de vakantie wil verliezen. WEL ECHT THUIS LATEN, als ze denken, dat je ze belazerd, gaan ze zoeken en dan ben je gewoon veel tijd kwijt.

Aangezien je de boete hebt betaald, hoef je daar niet bang voor te zijn, ik check morgen/woensdag even, of ze een borgstelling kunnen vorderen om je te dwingen het rijbewijs aftegeven. Zover ik echter weet, ben je niet verplicht je rijbewijs aftegeven, ook als er in BRD een ontzegging is uitgesproken, omdat die ontzegging alleen voor Duitsland geldt (voor zover ik weet...)

Ondanks alles, veel plezier in de vakantie en bednek alvast maar een mooie naam...


Olav
  Bericht 
MRE
Master
Ik heb een dikke 3 weken geleden zo'n mooie duitse brief ontvangen. Nadat ik alle topics over boetes uti DLD gelezen had, een kort briefje in het Nederlands gestuurd dat ik hun brief in het Duits niet kon lezen en dat ik graag in het Nederlands aangeschreven wil worden. Die brief is ongeveer een week later verstuurd door mij.

Kreeg ik vorige week weer een brief uit DLD (weer in het Duits) dat ze me nog een kans geven om aan te geven wie er gereden heeft. Blijkbaar hebben mijn brief en hun brief elkaar gekruisd.

Wat nu te doen ? Nog een brief er achter aan dat ik wederom in het NLD wil worden aangeschreven, of gewoon afwachten ?
  Bericht 
Brakefire
Master
Gewoon een briefje:

Jullie kunnen wel leuk brieven in het duits sturen, maar ik had al geschreven dat ik alleen Nederlands kan. Stuur mij een brief in het Nederlands :evil:

Overigens zou ik faxen of mailen, briefpost is lang onderweg sinds tnt in Dld actief is :cry:
  Bericht 
aart003
Eendagsvlieg
 
Vandaag kreeg ik de Fahrerermittlung binnen.
Reed 90 bij wegwerkzaamheden waar 60 was toegestaan.
30 km te hard dus.
Nu is de brief in het Duits, maar de foto is rete scherp je ziet zelfs m'n dochtertje op de achterbank. Daar kan ik dus niet omheen.

Weet iemand wat er nu gebeurd, ik neem aan een geldboete, rijbewijs kwijt voor een paar maanden (in Duitsland) en hoe gaat het met punten op je rijbewijs??
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Hallo,

brief terugsturen met in het nederlands erop, dat je geen duits verstaat, dus in het nederlands wil weten, wat er aan de hand is.

en voorlopig even niet de deut open doen, als er door iemand wordt gebeld, die je niet kent.

Olav
  Bericht 
sjococo
Pro
 
Maar de Verfolgungsverjahrung is door opstellen Fahrerermittlung wel onderbroken. Dan wordt de tijd die je van de deur moet wegblijven wel erg lang 8)

Als aart003 nu even aangeeft of hij eigenaar van voertuig is of niet (lease-auto bijvoorbeeld), de dag van overtreding, datums en aard van een eerdere brief en deze brief, dan is er meer duidelijkheid omtrent verjaring te geven en mogelijk te volgen strategie.
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Hij heeft recht op een brief in een europese taal die hij spreekt. Zonder discussie, dus zolang ze niets in het nederlands sturen, kan hij geen informatie geven.
  Bericht 
aart003
Eendagsvlieg
 
Citaat:
Maar de Verfolgungsverjahrung is door opstellen Fahrerermittlung wel onderbroken. Dan wordt de tijd die je van de deur moet wegblijven wel erg lang

Als aart003 nu even aangeeft of hij eigenaar van voertuig is of niet (lease-auto bijvoorbeeld), de dag van overtreding, datums en aard van een eerdere brief en deze brief, dan is er meer duidelijkheid omtrent verjaring te geven en mogelijk te volgen strategie.


Ben eigenaar bestuurder, daar kom ik dus niet makkelijk onderuit.
geflitst 18-8-2006 en de brief gedateerd van 20-10 op 24-10 ontvangen.

Als bewijsmiddel voert men een Multanova radar 6F, een foto en een video opname op.
Het is de eerste brief die ik ontvangen heb. Woon overigens in het midden van het land is dat niet te ver voor een Duitse agent
  Bericht 
Brakefire
Master
Ehh... zodra de Nederlandse brief er is, netjes aangeven dat je geen idee hebt wie er op die foto staat. Je kunt de persoon op de foto niet met 100% zekerheid benoemen. Sterker nog, je mag je van de wet vergissen. Is menselijk.

Of ze niet wat meer fotootjes willen sturen misschien?
  Bericht 
sjococo
Pro
 
aart003 schreef:
Citaat:
Maar de Verfolgungsverjahrung is door opstellen Fahrerermittlung wel onderbroken. Dan wordt de tijd die je van de deur moet wegblijven wel erg lang

Als aart003 nu even aangeeft of hij eigenaar van voertuig is of niet (lease-auto bijvoorbeeld), de dag van overtreding, datums en aard van een eerdere brief en deze brief, dan is er meer duidelijkheid omtrent verjaring te geven en mogelijk te volgen strategie.


Ben eigenaar bestuurder, daar kom ik dus niet makkelijk onderuit.
geflitst 18-8-2006 en de brief gedateerd van 20-10 op 24-10 ontvangen.

Als bewijsmiddel voert men een Multanova radar 6F, een foto en een video opname op.
Het is de eerste brief die ik ontvangen heb. Woon overigens in het midden van het land is dat niet te ver voor een Duitse agent



Er is dus binnen 3 maanden tegen je ermittelt, daar jij al een Fahrerermittlung hebt ontvangen. Heb je de mogelijkheid om deze in te scannen en te posten nadat je je persoonlijke gegevens hebt weggehaald?

Indien er daadwerkelijk binnen 3 maanden tegen de bestuurder ermittelt wordt (de opstelling van een brief is daarvoor voldoende en deze hoeft de betrokkene niet eens te bereiken of zelfs te worden toegezonden), dan betekent dat de Verfolgungsverjahrung succesvol onderbroken is en deze wederom gaat lopen nadat jij een antwoord schrijft. Je snapt wel dat je er niet makkelijk onderuitkomt en je alleen de Duitse Bußgeldstelle tegen kunt werken. Pas wel op dat je het niet zover laat komen dat ze de hele bende doorsturen naar het Amtsgericht, want dan krijg je de kosten van de rechtzitting er nog bij. Pas op met het beschuldigen van een ander, want uiteindelijk zal de bestuurder voor het Amtsgericht moeten verschijnen en dan zal de rechter de postzegel van de bestuurder gaan vergelijken met de foto zoals in de Akte is opgenomen. De bestuurder heeft een verschijningsplicht, dus een veroordeling bij verstek is er niet bij of de bestuurder moet toegeven dat hij/zij gereden heeft en de rechter verzoeken om niet te hoeven verschijnen. Ieder verdere aanhouding van de zaak bij het Amtsgericht verhoogt de kosten van het Verfahren en die worden op de bestuurder verhaald. Bedenk goed of je dat alles waard is om het zo op de spits te drijven.

De boete is via diverse Bußgeldrechner te berekenen, o.a. op www.strafzettel.de en www.radarfalle.de

Zonder rekening te houden met het feit dat de overtreding is begaan in een Baustelle (wegwerkzaamheden) kom je al op 50 euro boete, 20 euro administratiekosten en 5,60 euro voor de papierwinkel op te sturen. Daarnaast willen ze je 3 punten geven in Flensburg. Het is mogelijk dat je een vasthoudende medewerker van de Bußgeldstelle hebt getroffen en deze jou heel punktlich lastig blijft vallen en niet loslaat.

Beetje dwarszitten en ze laten werken voor de centen is de enige lol die je zult kunnen hebben in jouw geval. In feite hebben ze je al te pakken en kom je er alleen zonder kleerscheuren vanaf indien een medewerker van de Bußgeldstelle een fout maakt.
  Bericht 
aart003
Eendagsvlieg
 
Alvast bedankt, heb zelf geen scanner maar zal eens kijken of een foto ook lukt.
  Bericht 
Brakefire
Master
@ Sjocco:

Het is toch nog niet duidelijk wie de bestuurder is? Ze hebben alleen het adres van de kentekenhouder, in Nederland nog wel.

Eerst maar eens een brief dat je alleen op Nederlandse correspondentie reageert. Dan een brief dat je de bestuurder niet herkent. Dan komen ze kijken en vergelijken maar ben je helaas niet thuis. Ze gaan echt niet voor die 50 euro Nederlandse collega's langs blijven sturen hoor...
  Bericht 
aart003
Eendagsvlieg
 
Bij deze een fototje van de brief.

Ik ga hier inderdaad op zijn Nederlands op antwoorden per fax.
Heb ook geen zin om het echt op de spits te drijven, maar ik vind wel dat ze de moeite kunnen nemen om het even te vertalen.

Afbeelding

Dat punten systeem daar doen wij toch niet aan mee ??
  Bericht 
Spie
Eendagsvlieg
 
En als je in Friesland woont, kun je vragen of ze de brief in het Fries kunnen sturen. Dat is hier de officiële 2e rijkstaal en volgens de Nederlandse wet heb je als Fries in Friesland het recht om te eisen dat de overheid je in het Fries schrijft/toespreekt. Dan hoor je er zeker niets meer van.

Misschien dat iemand zo'n Friese brief dat je er niets van begrijpt op het net kan zetten. Knappe Duitser die daar iets van begrijpt!
  Bericht 
maurice85
Respect
@aart003:
Klopt het dat ik ook een kind op de foto zie?
Mijn baas heeft eens gehad dat hij geflitst was in duitsland maar dat zijn zoontje ook op de foto te zien was. Hierop heeft hij een brief verstuurd dat zijn zoontje uit de gordel kwam en dat hij hierdoor het bord 70 gemist had. Zonder problemen werd de boete kwijt gescholden, als hij 13 euro administratiekosten zou betalen...
  Bericht 
VFred
Master
 
@Brakefire,

Bob Evers liefhebber? :thumb:
  Bericht 
aart003
Eendagsvlieg
 
@ Maurice, klopt mijn dochter aangezien ik flink aan het remmen was zie je haar inderdaad naar voren komen
  Bericht 
Brakefire
Master
Klopt Fred!

Hoe zie je dat? :huh:
  Bericht 
MRE
Master
Tering die foto is echt scherp. Ik heb er ruim 4 dagen over gedaan om mijn foto te ontcijferen. Toen ik eenmaal doorhad of ik hem van links, rechts of midden moest bekijken, kon je alleen nog maar de contouren zien van mij hoofd. Verder een zwarte vlek op een zwarte achtergrond......
  Bericht 
Tjambo
Master
VFred schreef:
@Brakefire,

Bob Evers liefhebber? :thumb:


Hier nog één (maar dan wel de Willy van der Heide-evers) :thumb:
  Bericht 
VFred
Master
 
Brakefire schreef:
Klopt Fred!

Hoe zie je dat? :huh:


Easy 8)
Naam en adres dat je noemt komen voor in "Cnall- effecten in Casablanca"
Ik heb de serie zo'n beetje stukgelezen en woonde een aantal jaren naast John Beringen, die heeft zelfs boeken over die serie geschreven :D

@Tjambo,
Je hebt gelijk, Peter de Zwaan was niet de juiste keus. Er zijn minstens 3 mensen, waaronder bovengenoemde JB, die veel betere (Bob Evers)verhalen hebben geschreven.
  Bericht 
Politievriend
Eendagsvlieg
 
Snelheidsovertredingen in het buitenland, waarbij je niet staande bent gehouden, zouden binnenkort moeten worden geïnd via het CJIB. Volgens mij is dat EU-verdrag er nog steeds niet.

Zolang je dus geen acceptgiro via het CJIB hebt ontvangen ontspring je de dans, zelfs als je 200 reed waar je 70 mocht.

Overigens wordt een dergelijke snelheidsovetreding officieel in alle EU landen misdrijf genoemd.
  Bericht 
ojreh
Eendagsvlieg
 
IK ben in belgie geflitst.
Wij gingen naar walibi en werden net over de grens richting antwerpen geflitst.Ik reed 140 denk ik.
De bon is nog niet binnen maar als ik het goed begrijp dan kan ik m verscheuren dus als ik hem rechtstreeks uit belgie?
  Bericht 
Liar
Master
Nee, beter niet. Maar begin daar even een apart topic over als je wilt.
  Bericht 
Tukker_Pat
Juridisch specialist
Politievriend schreef:
Snelheidsovertredingen in het buitenland, waarbij je niet staande bent gehouden, zouden binnenkort moeten worden geïnd via het CJIB. Volgens mij is dat EU-verdrag er nog steeds niet.

Zolang je dus geen acceptgiro via het CJIB hebt ontvangen ontspring je de dans, zelfs als je 200 reed waar je 70 mocht.

Overigens wordt een dergelijke snelheidsovetreding officieel in alle EU landen misdrijf genoemd.


Nee hoor, niet in Duitsland en zeker niet in Zwitserland. Die laatste is dan ook geen EU land. Zwitserland was effen 2400,-- EURO schokken. :evil: :oops: :oops: Geloof me. Die zijn niet mals die Zwitsers......

De Duitsers wilden 385,-- DM van me hebben (Katzenberg, A3). Ook die zijn héél ver gegaan. :schudnee: :schudnee: :schudnee:

Kleine bedragen uit Duitsland doe ik niets mee. De laatste was 5,-- EURO voor een parkeerschijf. :lol: :lol: Voor 100,-- EURO papierwerk gehad, en uiteindelijk de laatste brief was een dreigbrief met een incasso bureau. Doei, doei! Duitser....... Al bijna 2 jaar niets meer van gehoord....... O:) O:) O:)
  Bericht 
Sneltrekker
Eendagsvlieg
 
Hey. Ik ben een tijd geleden geflitst in Duitsland, spijtig genoeg heb ik deze info pas gevonden nadat ik al betaald had, maar kom, dat is nu op zich niet zo erg, de geldboete viel eigenlijk nog mee (had ik in België zoveel te snel gereden zou ik 3 keer meer moeten betalen).

Wat erger is dat ik daarboven nog een maand mijn rijbewijs moet afgeven, dit gaat niet echt voor mij sinds ik dagelijks 40 km moet rijden.

Dus mijn vraag is eigenlijk: kunnen lokale politiediensten (in mijn geval Belgische, maar ik neem aan dat het voor Nederland en België gelijk is), zien of ik een rijverbod heb in Duitsland?

Indien niet kan ik altijd rijbewijs opsturen en dan bij het lokale politiebureel gaan zeggen dat mijn portefeuille in een vuur beland is en mijn rijbewijs opgefikt is? Krijg ik dan geen nieuw rijbewijs? :D Of zien die smurfen hier op hun computer dat mijn rijbewijs tijdelijk in Duitsland in bewaring ligt?

Elke eerste week van Augustus rijd ik namelijk met de wagen naar Wacken, en dat is 600 km door Duitsland, wil nu niet echt riskeren dat ze me daar ineens tegenhouden gewoon omdat ik mijn rijbewijs nu niet heb afgegeven.
  Bericht 
Brakefire
Master
Geen ervaring mee.

Ik zou een briefje sturen:

Lieve Staatsanwalt,

Ik stuur mijn rijbewijs niet op, want jij hebt nix over mijn rijbevoegdheid in Nederland/Belgie te vertellen. Je mag hier langskomen en er een stempel in doen van wanneer tot wanneer ik niet in duitsland mag rijden, als je dat wil.

Lieve groetjes,
  Bericht 
sjococo
Pro
 
Dat is erg grappig Brakefire, want volgens mij mag de Staatsanwalt niet met zijn stempeltje naar Nederland komen om deze je rijbewijs te laten kussen...
  Bericht 
vw-driver
Master
Vandaag de 2de post ontvangen van Landkreis Grafschaft Bentheim , heb op 17-07-2006 te snel gereden 12 km /u overschrijding door zo'n klote lichtschranke :evil: , is dat ook normaal ? Herhaling met waarschuwing verhoging van 20 naar 40 euro
  Bericht 
Sneltrekker
Eendagsvlieg
 
Ok, dat klinkt doenbaar. Maar aangezien ik dus nog niets wist in verband met dat aanvragen van gecontacteerd te worden in het Nederlands, mag ik hen in het Nederlands dat opsturen? Of moet ik dat in het Duits doen omdat zij mij al de hele tijd in het Duits lastigvallen en ik niet wist dat het in het Nederlands ook mocht?

En anders kan ik het er altijd op wagen, als ik die Duitse tekst correct vertaald heb heb ik 4 maand om mijn rijbewijs op te sturen, kan dus eerst een nieuw gaan halen en dan daarna pas mijn oud opsturen desnoods O:)
  Bericht 
Brakefire
Master
Kan, maar als je niet in Duitsland woont hoef je niet in te leveren... je kunt gewoon langs gaan bij het Strassenverkehrsamt. Schijnt het... gewoon vragen, staat wel een e-mail adres op de brief. Doe het in gebrekkig duits, dan kun je het later altijd nog op spraakverwarring gooien als dat nodig mocht zijn.
  Bericht 
Sneltrekker
Eendagsvlieg
 
Ik denk dat mijn probleem is dat mijn Duits TE gebrekkig is. Zo in de grootteorde van 'WOI veteraan zonder benen' gebrekkig.

Heb dus maar Babelfish gebruikt voor een paar zinnen en voor de rest wat woorden uit hun eigen brief gebruikt.

Sehr geehrter (naam),

Entschuldigung für meinen schrecklichen Deutschen.

Ich worde vorgeworfen vom Fahren zu schnelles in Kempen A 40 km 18,415 RFEssen auf 02/08/2006 als Führer des PKW (nummerplaat). Ich zahlte die Geldbuße, aber beachtet habe ich 1 Monat Fahrverbot in Deutschland. Da nur das Fahrverbot in Belgien unzulässig ist, kann ich nicht Ihnen mein Führerschein schicken. Gibt es eine andere Weise, den einen Monat von Fahrverbot ohne mich zu ordnen mein Führerschein schickend Ihnen, also kann ich um Belgien noch fahren?

Grüße,
(naam)

Maar is het zowat verstaanbaar ... zelf heb ik maar nauwelijks een idee wat het nu precies zegt wat ik samengesteld heb :P Dacht van het maar even te laten nazien om zeker te zijn dat die mail het niet nog erger maakt
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
je kan gewoon in het nederlands schrijven, dat is je recht, je hoeft geen vreemde taal te gebruiken. Als de Strassenverkehrsbehörde wil weten wat je schrijft, laten ze het wel vertalen. Bovendien hoef je, zolang je niet in Duitsland woont, je rijbewijs niet inteleveren.


Geachte ontvanger,

aangezien ik geen duits spreek, heb ik Uw brief van ..... niet begrepen. Naar het schijnt, wilt u mijn rijbewijs hebben, maar ik heb geen idee waarom. Ik verzoek U derhalve vriendelijk in deze zaak in het nederlands met mij te corresponderen, conform de in Europa geldende regels.

hoogachtend,

(wel even nederlands eruit maken...)
  Bericht 
Harry S
Master
Brakefire schreef:
Geen ervaring mee.

Ik zou een briefje sturen:

Lieve Staatsanwalt,

Ik stuur mijn rijbewijs niet op, want jij hebt nix over mijn rijbevoegdheid in Nederland/Belgie te vertellen. Je mag hier langskomen en er een stempel in doen van wanneer tot wanneer ik niet in duitsland mag rijden, als je dat wil.

Lieve groetjes,


Maaruh, er mogen toch niet zomaar stempeltjes in je rijbewijs gezet worden, dit maakt het toch ongeldig of heb ik het nu helemaal mis?
 Pagina 1 van 57  [ 2834 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy