Pagina 5 van 57  [ 2834 berichten ]
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
nee, want de duitse tekst komt direkt uit het internet en kan zonder duitskennis worden gevonden bij de EU. Eerst kijk je naar het bepaalde in de nederlandse versie en dan, aangezien identisch, neem je gewoon de duitse versie. Je verwijst op het internet, waar je dit citaat vandaan hebt (ik ook dus).

Aangezien je er van uit mag (moet) gaan, dat de verdragen internationaal identiek zijn opgesteld, alleen in de taal des landes verschillend zijn, verraad je hiermee niets.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
:thumb:
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Brakefire schreef:
Gewoon een briefje:


Overigens zou ik faxen of mailen, briefpost is lang onderweg sinds tnt in Dld actief is :cry:


Dit geeft toch niet, als je de nederlandstalige brief maar binnen de door hen gestelde termijn van een week terugstuurd, is er toch niks aan het handje??

Gezien de opzet van het verhaal, het vertragen van de mogelijkheid tot het opleggen van een sanctie helpt dat alleen maar :)
  Bericht 
Brakefire
Master
Ja maar je moet zien dat je tijd rekt... :wink:

Ik gk dat jij een Zeugenfragenbogen thuis gehad hebt omdat het kenteken op naam van een man staat en op de foto een vrouw te zien is.

Dan is op zich een briefje met:

"Ik heb een heleboel vriendinnen, waar ik echt de namen niet van kan onthouden. Ik weet dan ook niet wie deze dame is. Maar als u haar vindt, wilt u mij dan haar telefoonnummer geven? Ze neukt namelijk verschrikkelijk lekker"

genoeg. Naja, ik zou het iets anders formuleren... Maar gewoon eerlijk vertellen dat je geen idee hebt wie dat is... en klaar.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Ja maar je moet zien dat je tijd rekt...

Ik gok dat jij een Zeugenfragenbogen thuis gehad hebt omdat het kenteken op naam van een man staat en op de foto een vrouw te zien is.

Dan is op zich een briefje met:

"Ik heb een heleboel vriendinnen, waar ik echt de namen niet van kan onthouden. Ik weet dan ook niet wie deze dame is. Maar als u haar vindt, wilt u mij dan haar telefoonnummer geven? Ze neukt namelijk verschrikkelijk lekker"

genoeg. Naja, ik zou het iets anders formuleren... Maar gewoon eerlijk vertellen dat je geen idee hebt wie dat is... en klaar


:lol: :lol: :lol: :lol:

Alles klopt.
Vandaag gemerkt dat je wat betreft vriendin (ega, liefje, vrouw) gelijk hebt.
Jammer dat ik haar telefoonnummer kwijt ben. :wink:
Vanmiddag samen met haar in ons bootje met een 4 pk Evinrude het Leekstermeer bevaren (overschrijding van max snelheid überhaupt niet mogelijk) en ontdekt hoe fijn het aan de oevers is. (f) (f)
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
[quote="OlavvanGerven"
Er van uitgaande, dat je in Nederland woont en geen officiele woning in Duitsland/Oostenrijk hebt:
[/quote]

Klopt helemaal, ik werk in de seismische sector en ben altijd met caravan onderweg.
We moven van west naar oost of andersom, of van zuid naar noord of andersom.

Ik woon in Nederland, en een vaste woonplaatsin Oostenrijk of Duitsland heb ik niet.
Post zou ik kunnen laten doorsturen via ons kantoor in Essen (Dld) en dan op het projectburo laten afleveren.
Duurt nog iets langer, maar ik voldoe dan wel aan alle eisen (of niet?) omdat ik indien noodzakelijk eventueel antwoord binnen de gestelde termijn van binnen een week na ontvangst van hun brief.
  Bericht 
Brakefire
Master
Briefje van Olaf vooraf aan mijn briefje kan ook geen kwaad... ze moeten binnen 3 maanden een dader vinden... tijd rekken is het devies. Helemaal als je zeker bent dat je niet zelf op de foto staat.

Succes!

(En hou ons op de hoogte van de afloop, als je wil)
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Dat met doorsturen is in orde, je voldoet aan de zorgvuldigheidsverplichting en er kan je niet worden verweten, alles te negeren.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
@ Olav en Brake.

Toppie bedankt.
Ga jullie zeker op de hoogte houden.
Morgen brief a la Olav opstellen met datum van morgen 18 september, en woensdag posten.
Precies innerhalb eine Woche 8)

Wil jullie uiteraard graag op de hoogte houden.
Zal als ik weer in Oostenrijk ben wat moeilijker worden.
Ga volgende maandag weer naar daar, en werk dan over 6 dagen 80 uur.
Veel tijd om te internetten blijft er niet, de zondag wordt meest besteed aan uitslapen en caravan schoonmaken.

Ik ga op de ene of andere manier een mogelijkheid vinden om jullie op de hoogte te houden
  Bericht 
Woody
Eendagsvlieg
 
Hallo allemaal,

Ik kom al een tijdje op deze site, maar heb nog niet eerder gepost op het forum. Nu heb ik laatst een boete uit Duitsland gekregen voor 70 km/h waar 60 km/h was toegestaan (werkzaamheden autobahn). Dit kost slechts 10 euro, maar ik wilde toch maar even mijn best doen. Ik heb daarom een e-mail gestuurd naar zentrale.bussgeldstelle@polizei.brandenburg.de maar daarin het verzoek in deze zaak in het Nederlands met mij te corresponderen, conform de in Europa geldende regels (artikel 6 van het EVRM). Nu kreeg ik dit terug:

"Die im Anhang befindliche E-Mail kann hier nicht bearbeitet werden, da hier kein Übersetzer herangezogen werden kann. Nach § 23 des Verwaltungsverfahrensgesetzes (VwVfG) ist die Amtssprache deutsch. Ich bitte Sie sich einen Dolmetscher heranzuziehen und die E-Mail nochmals an uns zusenden.

Vielen Dank!!"

Na integlot gebruikt te hebben, kwam ik er achter dat ze willen dat ik een vertalen inhuur en dan mijn tekst in het Duits naar hun toestuur. Ik kan natuurlijk terugschrijven dat ik geen Duits kan en daarom het maar op internet automatisch heb laten vertalen. En die vertaling dan weer terugmailen. Is dit het slimste?

Ik kon verder geen termijn vinden waarin betaald zou moeten worden. Krijg ik een nieuwe brief als de termijn overschreden dreigt te worden? Heb namelijk ook geen zin in verhogingen.

Alvast bedankt!
  Bericht 
renkie
Master
 
Gewoon dezelfde mail die jij in 1e instantie stuurde opnieuw sturen zou ik zeggen

Om wat goodwill te tonen kun je het nog in het engels erbij zetten maar als ze zich dermate arrogant opstellen hadden ze wat mij betreft pech
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Stuur de brief die boven staat afgebeeld als eMail - je begrijpt niet waarom het gaat en hebt een recht op de teksten in het nederlands.

Blijf gewoon onbeweeglijk.
  Bericht 
Woody
Eendagsvlieg
 
Welke brief bedoel je precies? :)

Hun antwoord kreeg ik trouwens per e-mail.
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
OlavvanGerven schreef:
Citaat:
Naam
Adres

Postcode Plaats Datum




Regierungspräsidium




Uw kenteken: AZ


Geachte NAAM,

heden ontving ik Uw brief dd. DATUM met boven genoemd kenmerk. Hoewel ik niet of nauwelijks duits spreek, begrijp ik, door de bijgevoegde foto, dat U mij beschuldigt van een verkeersdelikt. Alvorens hierop te kunnen reageren, moet ik begrijpen, waarom het gaat.
Derhalve verzoek ik U, alle correspondentie in deze zaak, conform het Europese Verdrag over de Rechten van de Mens (Europäische Menschenrechts Konvention) Artikel 6, lid 3, in het Nederlands te doen toekomen.
Uit het internet heb ik volgend citaat van het door mij bedoelde artikel voor U bijgevoegd.

Art. 6 Recht auf ein faires Verfahren
(3) Jede angeklagte Person hat mindestens folgende Rechte:
a) innerhalb möglichst kurzer Frist in einer ihr verständlichen Sprache in allen Einzelheiten über Art und Grund der gegen sie erhobenen Beschuldigung unterrichtet zu werden;


Met vriendelijke groet




Naam





Deze dus
  Bericht 
Woody
Eendagsvlieg
 
Dank! Ik ga zometeen weer een mailtje sturen.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Heb gisteren mijn reactie verstuurd.

De voorbeeld tekst van Olaf een beetje aangepast.



Roden 17-09-2007

Regierungspräsidium


Uw kenteken: AZ 987.506.....


Geachte Frau Sandrock

Heden ontving ik Uw brief dd. 05-09-2007 met boven genoemd kenmerk.
Omdat ik niet of nauwelijks duits spreek, begrijp ik niet waar deze brief over gaat.
Alvorens hierop te kunnen reageren, wil ik kunnen begrijpen, waarom het gaat.
Derhalve verzoek ik U, alle correspondentie in deze zaak, conform het Europese Verdrag over de Rechten van de Mens Artikel 6, lid 3, in het Nederlands te doen toekomen.


Met vriendelijke groet


H. Bri......
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Eergisteren mijn briefje als hierboven samen met het niet ingevulde Zeugenfragebogen teruggestuurd naar Kassel, hebben we vandaag alweer fanmail uit Kassel, echter deze keer in de vorm van een Anhörung im Bußgeldverfahren.
Deze willen ze ook weer eine Woche ab Zugang [/size]van mij terug hebben.

Heb ik die vorige brief verkeerd begrepen en is de datum van opstelling geldend voor de termijn van terugzending?
Wel een beetje korte termijn in geval de vorige brief, opgesteld op 05-09-2007, en ontvangen op 12-09-2007.

Probeer zo beide briefen te schacken, en ze hier te plaatsen.
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
"Ab Zugang" betekent "vanaf ontvangst" hiervoor worden gewoon een aantal dagen gerekend.

JE schrijft gewoon weer het zelfde als ervoor, inkl. het citaat in het duits, wat je uit het internet hebt gehaald, over de EVRM en doet verder niets.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Okay Olaf zal ik doen :kniktja:

Trouwens ben jij op de weg ook zo snel? :lol:
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
niet meer, er was een tijd, dat ik dus wel zo snel was. Mijn record ligt bij 221 waar 70 was toegestaan. Was een mooie foto op de "Rosa-Luxembourg-Allee" in Frankfurt am Main, 's avonds om 22:15 Gelukkig had ik blauwe lampjes aan en was ik op weg om bloed te halen en naar Wiesbaden te brengen, anders was het echt duur geworden.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Hier hopelijk de brieven via photobucket.
Imageshack was niet bereikbaar.

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Hakar/Fanmail1.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Ha ... mail1a.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Hakar/Fanmail2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y21/Ha ... mail2a.jpg[/url]

Krijg ze niet als foto geplaatst daarom linkjes.
Photbucket is wel sneller dan imageshack
  Bericht 
Brakefire
Master
OlavvanGerven schreef:
Mijn record ligt bij 221 waar 70 was toegestaan. Was een mooie foto...


Met zo'n mooie Notartz-A6?
  Bericht 
Brakefire
Master
Hakar schreef:
Hier hopelijk de brieven via photobucket.
Imageshack was niet bereikbaar.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding[/url]

Krijg ze niet als foto geplaatst daarom linkjes.
Photbucket is wel sneller dan imageshack


(Als je deze post quote zie je hoe ik het wel voor elkaar gekregen heb.)

Ik vind dit een raar verhaal... Lijkt erop dat Frau Sandrock eerst gedacht heeft dat er een vrouw achter het stuur gezeten heeft, maar dat ze daar later op is teruggekomen...

Staat op allebei hetzelfde Aktenzeichen? Of 2 verschillende?
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
@ Brakefire.

Jammer genoeg kan ik je bericht aleen maar reply-en, en niet quoten.

Op je vraag of beiden hetzelfde aktenzeichen hebben, kan ik positief antwoorden.

Beiden negen, acht, zeven, vijf, nul, zes, acht, zes, twee, punt, vijf.

En op beide mun lieve meissie die toen na een paar weken onthouding op weg was naar mij.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
OlavvanGerven schreef:
"Ab Zugang" betekent "vanaf ontvangst" hiervoor worden gewoon een aantal dagen gerekend.

JE schrijft gewoon weer het zelfde als ervoor, inkl. het citaat in het duits, wat je uit het internet hebt gehaald, over de EVRM en doet verder niets.


En dat kan ik biivoorbeeld al morgen doen?
Hiermee wordt verjaring niet opgeschort?
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
De verjaring is al opgeschort, en wel met het versturen van de eerste brief en wel zo lang, tot de bestuurder vaststaat, dan begint voor de bestuurder een nieuwe termijn.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Zo, die reactie is ook weer de deur uit.
Nu met verwijzing naar de tekst uit het internet

Maar even afwachten wanneer er weer reactie komt.

Als het zo doorgaat, komt er nooit een bestuurder vast te staan, als het geslacht binnen 14 dagen kan veranderen, blijf ik zoeken in de vrienden en vriendinnenkring wie er nou gereden heeft.

Als ik de tekst goed lees in de 2e fanmail, kan het ergste wat mij kan overkomen het bijhouden van een fahrtenbuch zijn voor de ritten op de duitse wegen 8)

Kan ik er al vast eentje reserveren bij mijn duitse baas :)

PS
@ Brakefire.
Kon nu je bericht quoten, en heb gezien en geprobeerd hoe een direkt link te plaatsen.
Is inmiddels gelukt, en ook weer verwijderd, 1 keer te zien lijkt me genoeg
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Het is inderdaad niet onwaarschijnlijk dat je een brief gaat krijgen (over een tijdje) dat "das Verfahren eingestellt is gemäß §§..." Dit is natuurlijk waar een beetje op gespeeld wordt. Als ze lin zijn, vragen ze even aan een van de Landkreise in de buurt van de grens, die versturen inmiddels standaard (slechte) vertalingen van hun stukken naar Nederland.
  Bericht 
523i
Eendagsvlieg
 
Hmmm, ben vanavond gebeld door de plaatselijke politie hier. Ze vertelden dat de duitse collega's hen verzocht hadden een verklaring van mij op te nemen.

Ik heb verklaard wat ik ook in mij brieg geschreven heb, en wel in het kort dat ik een correcte Nederlandse vertaling van de beschuldiging verwacht. Ook verteld dat dit conform de ERVM is.
Omdat op de foto een vrouw te zien is (met zonnebril!) vroegen ze mij of mijn vriendin thuis is. Die lag ziek op bed, en ik heb gezegd haar hiervoor niet wakker te maken. Ook heb ik gezegd dat ik niet kan zeggen of diegene op de foto mijn vriendin is. Nu willen ze nog bekijken of ze mijn vriendin willen horen.

Hoe zit het nu: handelen ze volgens het Nederlandse systeem of het duitse? Volgens het duitse systeem hoef ik geen familieleden aan te geven en zoeken ze de bestuurder, niet de kentekenhouder. Wat kan en mag de Nederlandse politie in dit geval?

En wat kan ik nu zelf het beste doen? Afwachten?

Midget
  Bericht 
Brakefire
Master
Ehh... de nederlandse collega's hebben een vriendelijk verzoek gehad... en gaan daar op in om de verstandhouding goed te houden.

Jij hoeft helemaal niets, je moet helemaal niets en je zult helemaal niets.

Eerste tegenvraag: Ben ik tot antwoorden verplicht? Nee? Ow, goedemiddag.

Je kunt het iets netter brengen, maar je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Jij bent kentekenhouder, jij bent verantwoordelijk. Maar jij herkent helaas niemand. Het zou je vriendin kunnen zijn, maar het zou ook haar nichtje of zus kunnen zijn. Die grieten lijken verschrikkelijk op elkaar. Is er geen betere foto?

De nederlandse politie kan alleen vriendelijk proberen een bekentenis los te peuteren... maar als jij je kaken op elkaar houdt, kunnen ze je niets maken.

Gewoon niets toegeven. Niet door de telefoon, niet aan de deur en niet per post. Vriendelijk blijven herhalen dat je niemand herkent. Net zo lang tot ze het opgeven.

Succes!
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
RP Kassel schijnt nu dus gebruik te gaan maken van de europese verdragen, geen slechte zet, maar, wat Brake al zei, je bent alleen verplicht de gegevens over de kentekenhouder te bevestigen, niet verplicht om te vertellen wie er gereden is.

Zolang ze dat niet weten, kunnen ze in je in Duitsland geen boete opleggen en - voor diegene die nu bang worden - zolang er in Duistland geen boete is opgelegd, kan de vordering niet aan Nederland worden overgedragen en door het CJIB worden uitgevoerd.
  Bericht 
Jaap57
Pro
 
Brakefire schreef:
Gewoon niets toegeven. Niet door de telefoon, niet aan de deur en niet per post. Vriendelijk blijven herhalen dat je niemand herkent. Net zo lang tot ze het opgeven.

Succes!


Dat deden ze bij mij na de tweede vriendelijke brief al O:) :roll: :wink:
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
523i schreef:
Hmmm, ben vanavond gebeld door de plaatselijke politie hier.


Woon je toevallig in de grensstreek?
  Bericht 
523i
Eendagsvlieg
 
Nee, toch zeker 100km van de grens...

Heb een tweede brief binnen, weer in het duits. Ze leren ook niet echt snel... :lol:

"Sorry, begrijp het nog steeds niet... Mooie foto trouwens!"

523i
  Bericht 
Brakefire
Master
Kun je die 2de brief posten?

Of is het een herhaling van de eerste?
  Bericht 
MarkM
Nieuwkomer
 
Okee, problemen...

Enkele pagina's terug staat mijn eerste post (volgens mij pagina 2 of 3), ik heb netjes gadaan wat jullie mij op hebben gedragen, vooralsnog zonder resultaat.

Ik heb dus een briefje gestuurd dat ik de persoon op de foto niet herken en geen Duits begrijp. Probleem hierbij is wel dat dit briefje later dan twee weken na het ontvangen van de bon is verstuurd, het schrijven kwam me pas na een tijdje onder ogen (studentenhuis, je weet hoe het gaat met 'post')

Als reactie daarop heeft de Duitse Spee een boeteverhoging gestuurd wegens het niet betalen van de boete (van 30 naar 50 euro).

Ik heb daarop gereageerd, in langdradig Nederlands uiteraard, dat ik nog steeds geen bevredigend antwoord heb gekregen op mijn eerste vraag, namelijk, ik weet niet wie die gozer op de foto was, kunnen jullie wat duidelijker materiaal sturen en daar Nederlandse tekst bij stoppen?

Ook daar waren onze Oosterburen niet van gediend, een verhoging naar 56 euro was het resultaat. Het moest binnen 7 dagen worden betaald, maar dit briefje kreeg ik pas een hele tijd na de datum onder ogen (was tijdens ontvangst voor een week naar Schotland i.v.m. werk). Nu zegt Speh dat ze over moeten gaan op Vollstreckungsverfahren gegen sie einzuleiten. Nu gaf ik al aan dat mn Duits niet goed was, maar wat dit nu is weet ik echt niet.

Mijn vraag is nu wat ik moet doen. Stoicijns niets doen, weer een briefje terug of onder al dit dreiggeweld maar betalen?

Ik weet het niet meer, maar ondertussen is het boetebedrag dus tot 56 euro opgelopen, beetje jammer als dat betaald zou moeten worden.

Graag jullie reactie en heel erg bedankt,

Mark
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Kan je de gehele korrespondetie even scannen en posten - incl. de brieven die jij hebt gestuurd.

Door hetgeen je hier schrijft heb ik de indruk, dat je (onbewust) toegegeven hebt de pvertreding te hebben begaan - en daarmee ben je de sigaar.

Het "Volstreckungsverfahren" betekend, dat er een aanhoudingsbevel tegen je gaat worden uitgevaardigd en dat bij de eerst volgende controle in Duitsland waar je wordt gesignaleerd, je de keus hebt tussen betalen of zitten.

Tegelijk gaan ze vermoedleijk met de geldende afspraken proberen het CJIB de boete te laten innen.

Denk eraan als je de brieven plaatst, dat je even de persoonsgegevens anoniem maakt.
  Bericht 
IRONman
Pro
Jaap57 schreef:
Brakefire schreef:
Gewoon niets toegeven. Niet door de telefoon, niet aan de deur en niet per post. Vriendelijk blijven herhalen dat je niemand herkent. Net zo lang tot ze het opgeven.

Succes!


Dat deden ze bij mij na de tweede vriendelijke brief al O:) :roll: :wink:


Slechts 1 fax naar Duitsland was voldoende. Vervolgens heb ik nooit meer iets gehoord...
  Bericht 
denisje
Eendagsvlieg
 
hallo,

heb een vraagje aan jullie, ik heb 13.08.2007 een snelheidsovertreding gemaakt in Duitsland (116 waar 80 mocht) en heb de brief ontvangen (Anhorung im Bußgeldverfahren). De auto staat op mijn vaders naam en hij is chauffeur (internationaal) kan hij er problemen mee krijgen als ik helemaal niets doe met die brief of dat ik tijd rek?

mvg, Dennis
  Bericht 
Brakefire
Master
Je vader is tot antwoorden verplicht. Volgens de duitse wet dan. Maar hij hoeft volgens de europese wet geen duits te kunnen en hij mag ook vergeetachtig zijn en niet meer weten wie er toen met zijn wagen gereden heeft. En hij mag ook niet kunnen herkennen wie er op de foto staat.

Netjes briefje terug sturen (eventueel met foto van zichzelf erbij: kijk maar, ik was het niet) en zeggen dat hij niet weet wie het wel was. Tot ziens!
  Bericht 
gurb
Master
Brakefire schreef:
(eventueel met foto van zichzelf erbij: kijk maar, ik was het niet)

Liefst uit zijn hippietijd toen hij nog een baard droeg en pijp rookte. :D
Afbeelding
  Bericht 
denisje
Eendagsvlieg
 
oke, thnx voor de tip, laat mn pa een brief sturen en dan zie ik het vanzelf wel;)
  Bericht 
plankgast
Nieuwkomer
 
Hoi allen,

Het is bij mij ook raak, geflitst ivm onvoldoende afstand houden: iets meer dan 10 meter in plaats van een dikke 50 meter, bij een snelheid van tussen de 100 en 120 km/h dus. Ik weet waar het gebeurd is en volgens mij was er iemand voor me aan het invoegen om een vrachtwagen in te halen, waardoor een remcascade ontstond. Anders rijd ik in Duitsland wel ietsje harder, maar goed. Ter zake.

Datum overtreding: ergens in juli
Datum stempel op brief: eind september
Datum brief in postvak op werk: zo ergens begin oktober

De auto was een huurauto van het werk, eenmalig, dus vandaar ook de vertraging. Helaas is de brief zo'n Anhörung, dus volgens mij hebben ze de verjaringstermijn dus al omzeild. Eerste stap voor mij is een briefje terug met de vraag waar ze het in hemelsnaam over hebben. Meteen ook vragen om meer info, of dat pas later doen? Later neem ik aan, om ook niet weg te geven dat ik wel degelijk Duits spreek?

Dan nog iets: er staat boven de brief "Geburtstag und -ort: xx-xx-xxxx, Niederlande". Nu vind ik 'Niederlande' niet erg specifiek, maar ook de datum klopt geheel niet. Kan ik hier wellicht iets mee?

Alvast heel erg bedankt!
  Bericht 
Brakefire
Master
Ehh... heeft de huurmaatschappij de Anhörungsbogen doorgestuurd of hebben ze aan de duitsers verteld dat die bij jou moeten zijn?
In geval van het laatste: Is de boete op jouw naam? Of gericht aan de zaak?
  Bericht 
Brakefire
Master
hmm... volgens www.bussgeldkatalog.de is de boete bij 120 kmh en minder dan 10 meter afstand slechts 100 euro, zonder punten of rijverbod. Daar krijg je een acceptgiro voor als je netjes in zou vullen dat jij het was.
  Bericht 
plankgast
Nieuwkomer
 
De brief is, zo goed en zo kwaad als het ging, geadresseerd aan mij. Mijn naam, foute initialen, en geadresseerd alsof ik op mijn werk woon. Ik werk veel, maar er wonen gaat zelfs mij te ver ;P

Zo is de brief dus waarschijnlijk gewoon naar mijn werkgever gestuurd, en de postafdeling heeft hem zo mijn postvak binnengetikt.
  Bericht 
plankgast
Nieuwkomer
 
Tja, maar dat netjes invullen gaan we nog maar even niet doen...

Met de foutieve geboortedatum kan ik niets? Iets in de richting van een vormfout ofzo?
  Bericht 
Brakefire
Master
Neh... dat wordt dan pas voor de rechtert uitgevochten... en dan nog moet je maar zien of je gelijk krijgt.

Stuur netjes een briefje terug dat jij die auto welliswaar gehuurd hebt (zodat de huurmaatschappij vrijgepleit is) maar dat er die dag 2 mensen van jullie bedrijf (in het midden laten of jij er één van was) met die auto op pad geweest zijn. Wie op bedoeld moment achter het stuur zat heb je geen flauw idee van. Of er wellicht meer foto's beschikbaar zijn?

(Als op de foto de bijrijdersstoel leeg is, lag persoon 2 achterin te slapen).

Doe voor de zekerheid even scan of foto van de post posten als je wil: niet dat ik iets over het hoofd zie...
  Bericht 
plankgast
Nieuwkomer
 
Bijrijdersstoel was inderdaad leeg.

Maar niet eerst een Nederlandse vertaling vragen in de hoop dat ze me moe worden? Of gewoon meteen om foto's vragen (ik heb er nog geen gezien)?

edit: ik zal morgen even een scan maken van de brief.
  Bericht 
Brakefire
Master
Ik zou heel slecht duits of steenkolenengels doen... dan kun je er later altijd op beroepen dat je ze niet goed begrepen hebt, of zij jou niet.

Maar zonder foto, pfff wat willen ze dan...

In Duitsland is de overtreder verantwoordelijk, niet de kentekenhouder. Kan iedereen geweest zijn... En de auto is niet van jullie, kunnen ze ook geen ritadministratie voor afdwingen.

Stuur maar briefje dat jij inderdaad auto gehuurd had, maar dat je geen idee hebt wie er gereden heeft. Of ze foto's hebben? Rest van dat bijrijderverhaal nog even bewaren.

Welke Landrat kwam de brief van?
 Pagina 5 van 57  [ 2834 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy