Pagina 4 van 57  [ 2834 berichten ]
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
wel vervelend allemaal
  Bericht 
Brakefire
Master
Ik zie het al... doe maar wat ik al zei: brief terug dat je niet genoeg duits kunt om er iets van te snappen. :dag:

Zet maar iets op, dan kraak ik het wel af :biertje:
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Ok, ik zal het proberen. Zoals ik al zei heb ik al zo'n briefje in het NL gestuurd. Daar is dus geen enkele reactie op gekomen behalve dan bovenstaande brief(exact dezelfde als de eerste)

Thanx
  Bericht 
Brakefire
Master
Dit keer kenmerk niet vergeten :wink:
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Dit heeft de eigenaar van de auto teruggestuurd als reactie op de eerste brief


L.S.

Vorige week ontving ik deze brief van u (zie bijgevoegde kopie). Hoewel het mij duidelijk is dat het hier om een (overigens niet door mij begane) snelheidsovertreding gaat, beheers ik de Duitse taal onvoldoende om de volledige strekking van deze brief te begrijpen en eventuele consequenties te overzien. Graag zou ik, indien mogelijk een Nederlandse vertaling van deze brief ontvangen.

Met vriendelijke groet,






Bijlage: kopie brief
  Bericht 
Brakefire
Master
Laatste stukje had je nog weg kunnen laten. Je hoopt namelijk nooit meer iets van ze te horen.

Zelfde briefje nog eens opsturen, met rooie pen bijschrijven:

"Ik versta GEEN duits. Herhaling!"

Samen met een kopie van de Erinnerung opsturen, en eventueel EVRM Artikel 6 vermelden (even op googlen)...
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Dat ga ik dan maar ff proberen.

Bedankt voor de tips!
  Bericht 
tomzki
Eendagsvlieg
 
Ben laatst ook geflitst in Dld. Jammergenoeg was dit met 145 waar je ... uiteraard maar 80 mocht. Lekker 65 te hard :cry: . Dus een mooi anhorung im buBgeldverfahren briefje ontvangen.

Punt is dat het tijdens een tripje met vrienden was en het de auto was van de vader van een vriend van me. Hij heeft dus de brief gekregen en die vriend heeft het doorgepasst naar mij. De foto is behoorlijk onduidelijk (klein, korrelig, etc, tja was ook om 00.20 genomen). Tis dat ik het hele stuk terug naar Eindhoven heb gereden dat we weten dat ik het was.

Ding is, ik wil best stennis maken, oftewel briefje met de vraag of het in het NL kan en daarna aangeven dat de persoon op de foto niet te herkennen is etc.

Echter ik wil de vader van die vriend van me niet in problemen brengen.
Wat kan hem gebeuren als hij bv in DLD aangehouden wordt terwijl we lekker aan het corresponderen zijn etc. Die ouders zijn nogal aan de brave kant en die zullen dus absoluut geen geintjes willen.

Heeft het eigenlijk wel nut om problemen te maken met zo´n hoge snelheidsovertreding? Gaan ze dan zoiezo niet tot het gaatje?
  Bericht 
Brakefire
Master
Volgens mij kom je pas op de Fahndungsliste als je eenmaal veroordeeld bent. Om nul risiko te lopen kun je spelen dat je het eerlijk doet.

Vader van je vriendje mag namelijk vergeetachtig zijn, dat is niet verboden.

Hij kan briefje terugsturen a la zoiets:

Auto is van mij, klopt. Maar ik leen die wagen regelmatig uit en ik heb geen flauw idee wie hem op door u genoemde datum mee gereden heeft.
In de bijlage vindt u een kopie van mijn paspoort, u kunt hierop duidelijk herkennen dat ik niet de chauffeur ben.
Mocht u in het bezit zijn van betere, duidelijkere foto's en mocht u mij die toesturen, dan zal ik opnieuw bekijken of ik een chauffeur herken.

Hopend u hiermede van dienst te zijn geweest,


In het allerergste geval verplichten ze hem tot het voeren van een rittenadministratie voor 1 of 2 jaar, voor ritten door Duitsland. Verder kan hem niets gebeuren.
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Heb nu een antwoord gekregen op mijn Nederlandse brief. Er staat in dat ze niet in het Nederlands met mij kunnen corresponderen zonder verdere opgaaf van reden. Tja, wat nu?
  Bericht 
Flep9
Master
Briefje terugsturen dat je dan de bestelling die je schijnbaar hebt gedaan niet wilt ontvangen of wat ze dan ook van je verwachten. Je hebt niets besteld en wilt verder geen brieven meer ontvangen zolang ze niets begrijpbaars sturen. O:)
  Bericht 
flitsflits
Laat zich horen
M'n buurman kreeg een foto waar z'n zwager in zijn auto op te zien was.

Maar ik kan me toch niet voorstellen dat de vlieger opgaat die hierboven staat; het was mijn auto maar kan me niet herinneren of herkennen wie 't was?

Het zal toch gaan om de bestuurder achterhalen, en als dat niet lukt (net als in Nederland) is de kenteken-bezitter het haasje?
  Bericht 
Brakefire
Master
Nee, kentekenhouder kan geen boete krijgen voor iets dat hij niet gedaan heeft. In Nederland is dat wel zo, maar in Duitsland niet.

Als het boetes regent met dat kenteken gaat de duitse justitie wel de kentekenhouder verplichten een rittenadministratie bij te houden (Fahrtenbuch) voor één of twee jaar, zodat altijd nagegaan kan worden wie gereden heeft. Gebeurt er weer iets ergs, staat in het Fahrtenbuch wie er gereden heeft. Zoniet, is het niet bijhouden van het Fahrtenbuch wel erg strafbaar voor de kentekenhouder.
  Bericht 
twizeltje
Eendagsvlieg
 
Heb laatst ook post gehad van de Landrat. 44 km te snel binnen de bebouwde kom. (niet gezien). was toch wel een beetje benauwd vanwegen mijn rijbewijs. Inlichtingen gehald bij een duitse politieagent een kennis van mij die schreef het volgende:

Liebe marion
Zu Deinen Fragen. Es gibt Abkommen zwischen den einzelnen Ländern Europas. Ich weiss, dass mittlerweile Ordnungswidrigkeiten auch über die Ländergrenzen hinaus verfolgt werden. Das kommt drauf an, welches Land z.B. mit Deutschland einen vertrag hat. Österreich ist so ein Land. Ich denke dass Holland auch dazu gehört, weiss es aber nicht. Das Fahrverbot tritt bei einem Deutschen erst in Kraft, wenn er seinen Führerschein abgibt. Ab da zählt erst der Monat. Ausländer können kein Fahrverbot wegen Ordnungswidrigkeiten von deutschen Behörden bekommen. Du unterliegst der holländischen Gerichtsbarkeit und nicht der Deutschen. Die holländische Behörde müsste Dich auffordern, den Führerschein abzugeben. Bei Euch gelten jedoch völlig andere Regeln. Soweit ich weiss , gilt bei Euch das Halterprinzip. Z.B. wird bei Euch von hinten geblitzt, weil die Erfassung des amtlichen Kennzeichens bei einer Geschwindigkeitsüberschreitung ausreicht. Bei uns in Deutschland ist es egal wer Halter des Fahrzeuges ist. Entscheident ist hier, wer hinter dem Lenkrad sitzt. Da es also unterschiedliche Verfahren sind dem Betroffenen (Du) eine Ordnungswidrigkeit zu beweisen, kann auch nicht mit "der selben Latte gemessen " werden. Wenn die Polizei Dich in Deutschland im Rahmen einer allgemeinen Verkehrskontrolle in Zukunft anhält, und sie Dich zufälligerweise mittels Computer überprüfen (Was extrem unwahrscheinlich ist, sofern Du nicht ne Canabispflanze im Auto hast, lach) dann werden sie von Dir etwa 125 + ca. 20 Euro Gebühr kassieren. Ordnungswidrigkeiten verjähren allerdings nach spätestens einem halben Jahr. Wenn die Polizei Dich bis dahin nicht in Deutschland erwischt, ist die ganze Sache eh verjährt. Also mach Dir keinen Kopf. In NL kann Dir keine deutsche Justiz was. Sie bräuchten dazu ( je nach Staatsvertrag) immer die NL-Justiz. Der Aufwand dürfte auch zu gross sein. Mit den Punkten ist es eh klar, die sind völliger Blödsin. Sollst Du das Geld überweisen? Ich würd mir den spass machen und zurückschreiben, dass ich nicht gefahren bin, sondern meine damalige Freundin aus Polen, deren Namen mir jetzt nicht mehr einfällt. Die haben null Chance. Also mach Dir keine Sorgen. Ich schreibe Dir diese zeilen nach besten Wissen. Ich hab Auslandsknöllchen immer weggeschmissen und bin dabei immer gut gefahren.

Liebe Grüsse Mario
[/b]
  Bericht 
moll
Eendagsvlieg
 
Hallo,

Natuurlijk ben ik ook geflitst. Ergens in de buurt bij Trier, Landkreis Birkenfeld. Mijn vraag is wat er gebeurd als je helemaal niet reageert. Per slot van rekening zijn de brieven niet aangetekend dus men moet maar bewijzen of ik ze wel ontvangen heb. En mocht het toch verstandig zijn om te reageren dan stel ik voor mij te bedienen van mijn moedertaal, het Fries. Ik heb al vast een voorbeeld gemaakt. Natuurlijk met vertaling!

Bêste minsken,

Jimme hawwe my in brief stjûrd mar dêr kin ik neat út wiiz wurde. Dat komt om ’t jimme de brief yn de Dútske taal skreaun hawwe. En dy taal bin ik net machtig.

Ik wol jimme freegje om my in brief te stjûren yn myn memmetaal, it Frysk. Dy taal sprek, lêz en skriuw ik. Mooglik sil ik jimme dan beantwurdzje.

Ik stjûr jimme brief mei werom om ’t ik der dochs neat mei dwaan sil.

Groetnis,
...........


Beste mensen,

Jullie hebben mij een brief gestuurd maar daar begrijp ik helemaal niets van. Dat komt omdat jullie de brief in de Duitse taal hebben geschreven. En die taal beheers ik niet.

Ik wil jullie vragen mij een brief te sturen in mijn moedertaal, het Fries. Die taal spreek, lees en schrijf ik. Mogelijk zal ik jullie dan beantwoorden.

Ik stuur jullie brief maar mee terug omdat ik er toch niets mee doe.

Met vriendelijke groet,
...............
  Bericht 
Flep9
Master
Gewoon die brief terugsturen :D Klaar...
  Bericht 
moll
Eendagsvlieg
 
Als je de brief terugstuurt bewijs je daarmee de ontvangst. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je helemaal niet reageert.
  Bericht 
regiorunner
Master
Aiii, Boete gehad in Germania (Parkeerboete) :roll:

IS dat nou eenzelfde procedure?
  Bericht 
Brakefire
Master
@Regio: wie is de afzender?

moll schreef:
Als je de brief terugstuurt bewijs je daarmee de ontvangst. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je helemaal niet reageert.


Komt je kenteken op de Fahndungsliste... wordt je per ongeluk van de weg gehaald in Deutschland voor iets anders, mag je meteen even meekomen. Fotootje van de vorige overtreding komt uit het archief, ow daar lijk jij wel op, hoppa...
  Bericht 
regiorunner
Master
Afzender is de Stadt Berlin :roll:

Geparkeerd op een 'bahnanlage' maar ook daar geldt kennelijk parkeergeld :thumb_d:
  Bericht 
Brakefire
Master
Kost dat?

15 euro?
  Bericht 
anoniem
Eendagsvlieg
 
Hallo,
Heb gelukkig dit forum gevonden.
Ik ben op 7 juli geflitst in GY. Reed daar als NL met een NL rijbewijs in een duitse auto.
[Als grensganver heb ik een huis in GY en in NL]. De boete is gestuurd naar mijn huis in GY op welk adres mijn duitse auto geregistreerd is.
Boete is zonder 'accept-giro' en ik moest binnen 1 week reageren.
Ik ben niet regelmatig in mijn huis in GY dus kon niet eens reageren binnen 1 week.
Wat nu? Weggooien? Afwachten?
Wat ik lees is dat als ik niet regeer de 3 maanden gaat tellen vanaf 7 juli.
Ideen?
Dank en groeten
  Bericht 
sjococo
Pro
 
Nee, als jij bestuurder en eigenaar bent, dan is de verjaring opgeschort met het schrijven van de Anhörungsbogen.

Zie o.a. http://www.strafzettel.de
  Bericht 
Flep9
Master
Even voor de experts een ideetje:

Als je een duits kenteken auto bezit met Duits adres en je vervolgens de truc uithaalt met het Nederlandse briefje. Kun je de bende dan op dezelfde manier vertragen? Of gaan ze er vanuit dat je als je met duitse kentekenplaten rijdt je ook duits spreekt en leest?
  Bericht 
sjococo
Pro
 
Zelfs Duitse Amtsgericht tuint niet in EVRM-verhaaltje van in eigen taal aanspreken of aanschrijven. Doen ze zelfs geen uitspraak over, mocht je dat in verweer verwerken... Mocht je veroordeeld worden, dan betaal je alle vertaalkosten en overige kosten. Staat allemaal in Duitse wet, die je als Duits ingezetene moet kennen 8)
  Bericht 
kazzoe
Die hard
Ik heb die duitsers altijd al vreemd gevonden.
NIEUW! Nu ook punten van je rijbewijs aftrekken van je schooltentamen punt. Ik dacht dat ze in duitsland andersom rekende. O:)
  Bericht 
regiorunner
Master
Brakefire schreef:
Kost dat?

15 euro?


Precies (f) . Betalen voor een stuk Bahnanlage? Dagget niet :schudnee:
  Bericht 
freudeamfahren
Master
Klopt, Duitsers hebben weinig op met het EVRM en alles wat hun nationale soevereiniteit op enige wijze aantast.
  Bericht 
Superkoerier!
Master
Ben eind juni in de nacht nog flink in mijn mik geflitst op de A3 bij een baustelle. Heb gelukkig nog niets gehoord. Ook hier hoop ik er maar op dat er geen gevensuitwisseling tussen B en D plaats kan vinden. :-)
  Bericht 
S.Brouwer
Nieuwkomer
 
April dit jaar zijn we op vakantie geweest en op de terug weg geflitst in Zwitserland en Duitsland. In beide gevallen 10km te hard.

Uit zwitserland kwam een brief in het Nederlands en ik heb de €37,- over gemaakt.

Uit Duitsland kwam een brief in het duits met een mooie pasfoto van mij erop. Een hoop onduidelijke tekst en een bedrag van ook ~€37
Ik was toen al aan het zoeken geweest en in dit topic gelezen en kwam het advies tegen een brief terug te sturen dat ik het niet begreep.

Daarop heb ik een briefje gemaakt en geprobeerd te faxen, ik kreeg het niet voor elkaar een fax te versturen naar het nummer wat erop stond en heb alles weer in m'n buro gemikt.

Tot vandaag niks meer van gehoord, maar vanmorgen kwam er een postbode langs met aangetekende duitse fanmail. Aangezien ik nooit post uit duitsland onvtang had ik al zo'n vermoede waar deze voor was en heb hem de aangetekende brief mee terug laten nemen. Hij heeft mij zo'n formulier gegeven die ze normaal in de brievenbus steken als er niemand thuis is. (heb dus nergens voor getekend)

Mijn vraag is dan ook wat ik hier nu mee moet doen, evengoed ophalen en nogmaals mijn nederlandse brief faxen of fijn de brief op het postkantoor laten liggen en afwachten wat hun volgende stap is.
  Bericht 
jimmy82
Eendagsvlieg
 
Kunnen ze in DE je rijbewijs innemen, als je niet staande bent gehouden?
Stel, je bent te hard gereden, geflitst, meer dan 50km/h te hard, wat hier betekent rijbewijs kwijt, ben je dat daar dan ook, of hoe zit dat?
  Bericht 
anoniem
Eendagsvlieg
 
[quote="sjococo"]Nee, als jij bestuurder en eigenaar bent, dan is de verjaring opgeschort met het schrijven van de Anhörungsbogen.



Dit snap ik niet helemaal, betekent dit dat dan de datum dat de brief aan mij verzonden is telt als inangs-datum voor de 3 maanden?

Dank en groeten
  Bericht 
anoniem
Eendagsvlieg
 
sjococo schreef:
Zelfs Duitse Amtsgericht tuint niet in EVRM-verhaaltje van in eigen taal aanspreken of aanschrijven. Doen ze zelfs geen uitspraak over, mocht je dat in verweer verwerken... Mocht je veroordeeld worden, dan betaal je alle vertaalkosten en overige kosten. Staat allemaal in Duitse wet, die je als Duits ingezetene moet kennen 8)


Interresante is dat je zowel in GY als in NL een adres kan hebben dus inwoner kan zijn van beide landen, maar ik in mn geval ben nederlander en zou me dan toch moeten kunnen beroepen op de EVRM??? Ik spreek immers geen duits en schrijf alle brieven naar officiele instanties in het engels...
Verder sta ik hier in GY alleen ingeschreven omdat men me gezegd heeft dat dat moet als je in GY woont, ik heb dat van de NL bank gehoord bij afsluiten van de financiering.... en o pde gemeente werd ik in het engels / nederlands aangesproken.
Advies welkom...
Hoe lang moet ik wachten voor het verjaard?
Wat denk je dat er gebeurt als ik niet reageer?
Ik ben zeer onregelmatig in mijn GY huis...
Hartelijk dank!!
  Bericht 
sjococo
Pro
 
anoniem schreef:
sjococo schreef:
Nee, als jij bestuurder en eigenaar bent, dan is de verjaring opgeschort met het schrijven van de Anhörungsbogen.



Dit snap ik niet helemaal, betekent dit dat dan de datum dat de brief aan mij verzonden is telt als inangs-datum voor de 3 maanden?

Dank en groeten


Nee, de verjaringstermijn van 3 maanden die begonnen is te lopen vanaf de pleegdatum stopt op het moment dat Anhörungsbogen geschreven wordt. Een verlengde verjaringstermijn van 6 maanden begint pas weer te lopen vanaf het moment dat jij antwoord geeft.
  Bericht 
sjococo
Pro
 
anoniem schreef:
sjococo schreef:
Zelfs Duitse Amtsgericht tuint niet in EVRM-verhaaltje van in eigen taal aanspreken of aanschrijven. Doen ze zelfs geen uitspraak over, mocht je dat in verweer verwerken... Mocht je veroordeeld worden, dan betaal je alle vertaalkosten en overige kosten. Staat allemaal in Duitse wet, die je als Duits ingezetene moet kennen 8)


Interresante is dat je zowel in GY als in NL een adres kan hebben dus inwoner kan zijn van beide landen, maar ik in mn geval ben nederlander en zou me dan toch moeten kunnen beroepen op de EVRM??? Ik spreek immers geen duits en schrijf alle brieven naar officiele instanties in het engels...
Verder sta ik hier in GY alleen ingeschreven omdat men me gezegd heeft dat dat moet als je in GY woont, ik heb dat van de NL bank gehoord bij afsluiten van de financiering.... en o pde gemeente werd ik in het engels / nederlands aangesproken.
Advies welkom...
Hoe lang moet ik wachten voor het verjaard?
Wat denk je dat er gebeurt als ik niet reageer?
Ik ben zeer onregelmatig in mijn GY huis...
Hartelijk dank!!


Als jij als buitenlander in Duitsland woont, kan men wel je rijbewijs innemen voor een rijverbod. Het interesseert de Duitsers overigens geen drol of jij wel of geen Duits verstaat, spreekt, leest of schrijft. Duits is de enige taal die zij met jou willen communiceren.

De verjaring is gestopt, zoals ik je al schreef. Het hangt van de vasthoudendheid van de beambte van de Bußgeldstelle af of je er iets van hoort.
  Bericht 
523i
Eendagsvlieg
 
Geflitst in Duitsland (en ik reed niet eens..)

Kreeg de bekende brief, met een ontzettend slecht opgestelde en vertaalde Nederlandse bijlage.
Hierin staat dat ik als persoon beschuldigt wordt. Vertaalfout 1 dus....
Verder heb ik de "toelaatbare topsnelheid" overschreden. Is dus wat anders dan de maximumsnelheid. Vertaalfout 2 dus...
Verder is het niet slim om op de Nederlandse bijlage te verzoeken het Duitse forulier in te vullen. Ook niet heel briljant...

Ik heb de volgende brief opgestuurd om eens te kijken hoe ver ik kan gaan. Kan misschien nog leuk worden! :wink:

L.S.,

Op 26 juli 2007 ontving ik van u een brief, gedateerd 19-07-07. Wat daarin staat begrijp ik helemaal niets van, maar de Nederlandse bijlage suggereert dat ik in persoon de toelaatbare topsnelheid van mijn auto overschreden heb. Dat kan echter niet kloppen. De topsnelheid van mijn BMW 523i bedraagt volgens de fabrikant 228 km/u en is hiervoor ook vrijgegeven. De snelheden die in uw brief staan (100 en 129) kan ik niets mee beginnen, want ik weet niet wat nou wat is. Wel weet ik dat geen van deze snelheden hoger ligt dan de aangegeven 228 km/u. Ik zie hier dus geen overtreding.

Ik vind het zeer verwerpelijk dat u mij persoonlijk beschuldigt, puur op basis van een op mijn naam geregistreerd kenteken. Hoogst naïef om aan te nemen dat auto’s allen maar bestuurd worden door de kentekenhouder.

Ikzelf ben op die datum voor mijn werk, in een voertuig van mijn werkgever, weggeweest. Dit kan ik ook aantonen. Mijn autosleutel ligt thuis op een vaste plek waar iedereen bijkan, dus wie hem geleend zou hebben weet ik ook niet.

De foto is erg slecht. Misschien hebt u voor mij wat duidelijkere foto’s waaruit blijkt dat het mijn auto is, want hier kan ik niets mee. Alleen een voorruit en een deel van het dashboard zijn vaag te herkennen. Volgens mij hebben de meeste auto’s deze, en blijkt dus nergens uit dat het om mijn auto gaat. Ik ga er dus ook vanuit dat dit niet het geval is.
Een foto met een kenteken zou misschien een uitkomst zijn, hoewel het algemeen bekend is dat er de afgelopen jaren in Nederland steeds meer diefstal van kentekens voorkomt, dus misschien rijdt er wel iemand met mijn kenteken rond!
Ook kan ik op de foto niemand herkennen.

Verder vind ik het hooguit onbeschoft dat uw overheidsorgaan mij van bovengenoemde zaak beschuldigt en mij niet een juiste vertaling van de officiële brief geeft.
Het is, zoals u ongetwijfeld bekend is, als EU burger mijn recht een officieel schrijven in een voor mij begrijpelijke Europese taal te ontvangen. Een in slecht Nederlands opgesteld bijvoegsel zie ik niet als zodanig. Ik verwacht dan ook van u dat u de Europese wetgeving navolgt. Als u het al nodig acht mij in persoon te beschuldigen van een vergrijp tegen het Duitse verkeersrecht, hoewel ik aantoonbaar elders was, verwacht ik van u dat u in ieder geval zelf de wet navolgt en een letterlijk vertaalde brief bijvoegt.
Misschien is het nodig u erop te attenderen dat niet iedereen de Duitse taal beheerst!

Tevens word ik in het waardeloze bijvoegsel verzocht de achterkant van het Duitse gedeelte van de brief in te vullen. Dit is echter in het Duits, en daarom voor mij onbegrijpelijk en niet uit te voeren.

Ook behoort een rechtsgeldig document ondertekend te zijn, welk bij uw schrijven niet het geval is. Ook onjuist en hoogst onbeschoft.

Ik ontken de beschuldigingen stelligst. Indien u toch bij uw bewering blijft, verwacht ik van u de volgende documenten:
- Een foto waarop duidelijk herkenbaar mijn auto en mij als bestuurder staan
- Een door een erkende instantie afgegeven verklaring waarop staat dat de door de fabrikant aangegeven topsnelheid voor mijn auto niet toelaatbaar is.
Verder verwacht ik, zoals reeds genoemd, een letterlijke Nederlandse vertaling van de officiële brief.
Indien u uw vergissing inziet zou een (Nederlands) excuus niet misplaatst zijn!


In afwachting van uw Nederlandse reactie, verblijf ik.

Hoogachtend,
  Bericht 
anoniem
Eendagsvlieg
 
sjococo schreef:
anoniem schreef:
sjococo schreef:
Zelfs Duitse Amtsgericht tuint niet in EVRM-verhaaltje van in eigen taal aanspreken of aanschrijven. Doen ze zelfs geen uitspraak over, mocht je dat in verweer verwerken... Mocht je veroordeeld worden, dan betaal je alle vertaalkosten en overige kosten. Staat allemaal in Duitse wet, die je als Duits ingezetene moet kennen 8)


Interresante is dat je zowel in GY als in NL een adres kan hebben dus inwoner kan zijn van beide landen, maar ik in mn geval ben nederlander en zou me dan toch moeten kunnen beroepen op de EVRM??? Ik spreek immers geen duits en schrijf alle brieven naar officiele instanties in het engels...
Verder sta ik hier in GY alleen ingeschreven omdat men me gezegd heeft dat dat moet als je in GY woont, ik heb dat van de NL bank gehoord bij afsluiten van de financiering.... en o pde gemeente werd ik in het engels / nederlands aangesproken.
Advies welkom...
Hoe lang moet ik wachten voor het verjaard?
Wat denk je dat er gebeurt als ik niet reageer?
Ik ben zeer onregelmatig in mijn GY huis...
Hartelijk dank!!


Als jij als buitenlander in Duitsland woont, kan men wel je rijbewijs innemen voor een rijverbod. Het interesseert de Duitsers overigens geen drol of jij wel of geen Duits verstaat, spreekt, leest of schrijft. Duits is de enige taal die zij met jou willen communiceren.

De verjaring is gestopt, zoals ik je al schreef. Het hangt van de vasthoudendheid van de beambte van de Bußgeldstelle af of je er iets van hoort.


Maar ik woon in NL [en heb ook een appartement in GY waar ik soms overnacht] mijn hoofdwoonplaats is NL.
Volgens mijn rijbewijs [NL rijbewijs] woon ik in NL en daar sta ik ook ingeschreven bij de gemeente... Hoe zit het dan?
Volgens mij hebben we ook te maken met waar je hoofd-verblijfsplaats in europa is [NL of GY] en als dat NL is dan kunnen ze je rijbewijs toch niet innemen??
Want dan is het toch het zelfde als dat je in NL woont??

Hoe lang duurt het normaal voor een herinnering komt?

Nog andere tips / hints?

Dank en groeten
  Bericht 
sjococo
Pro
 
U is erg grappig met een auto met Duits kenteken op pad, vermoedelijk op Uw Duitse adres geregistreerd en met een Duitse verzekering ook op dat Duitse adres. Wie denkt U nu in de maling te nemen?

Er komt vermoedelijk geen herinnering van een Anhörungsbogen, maar een Bußgeldbescheid... als je dat al niet meteen ontvangen hebt.
  Bericht 
stokje
Nieuwkomer
 
bn ooit een keer gefl;itst in duitsland met 39 kilometer te hard de foto was haarscherp maar heb er nooit op gereageerd en heb er ook nooit iets meer van gehoord dat is nu inmiddels 5 jaar geleden zal nu wel niks meer horen
  Bericht 
Spiller
Pro
Bedankt voor je informatie Brakefire, binnenkort zal ik ook wel post van onze buren krijgen.
Geldt dit systeem tevens voor Zwitserland en Oostenrijk?
Jaja, ik weet het :x
Edit, ik zie net de andere sticky, nevermind.
  Bericht 
Rick
Respect
 
Ok nu ik dan !
Ben geflitst met mijn moeders auto bij dusseldorf, op 1 min na iemand weggebracht met haast naar vliegveld, was dus net op tijd, maar nu een bekeuring op de mat :)

Afbeelding
en
Afbeelding

Nu zal dit dus geen kleine boete zijn :o
Iemand enig idee voor een bedrag ?

Als ik aan het tijdrekken ga en ze komen aan de deur is er wel probleem , want ik ben 95% van de tijd thuis en vaak ook als enige...
Dus dat wordt moeilijk neem ik aan ?

Ik kan overigens serieus geen reet duits, maar begrijp wel dat ik achterop mijn naam in zou moeten vullen want ik heb gereden niet me moeder :)

Beste plan van aanpak ?
  Bericht 
Martijn
Master
95% van de tijd thuis? U is uitkeringstrekkert?
  Bericht 
Rick
Respect
 
Nee nee, eigen bedrijf aan huis :thumb: 90% dan :)

Maar ik zat te denken, plegingsdatum is 13 juli, dus ben al ruim anderhalve maand onderweg naar de 3 maanden zoals ik begrijp ?

Als ik nu vast eerste keer helemaal niet reageer, komt er vanzelf nieuwe brief denk ik ?
Dan op 2e brief maar eens in het Nederlands reageren ?
  Bericht 
Paul_S3
Die hard
Ik heb nog even een heel andere vraag m.b.t. duitsland en haar flitsers. Er zijn meerdere vaste palen, maar ik ben op snelweg 5 bijna gepakt toen we in een treintje reden richting basel en er een stuk 120 gereden mocht worden. Ik zag de flits voor me en moest goed kijken, want ze flitsten hier met de optospeed die ent boven de vangrail uitkwam en door zijn grijze kleir en platte vorm niet opviel.

Als ze mobiel flitsen in dld is dat dan altijd met de optospeed?(rotding)
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
@ rick:

er is een voorbeeld voor een brief per PB naar je onderweg.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Wat een leuk forum, en wat jammer dat ik het nu nodig ben.

Ik zelf cross al jaren door Duitsland, en eigenlijk altijd te snel, maar nog nooit gepakt.
Werk voor een duitse firma en kan goed overweg met de duitse taal, spreek en versta zelfs oostenrijks, omdat mijn eigenlijke werkgebied is.
Dat ik het ten laste gelegde niet begrijp is dus flauwekul maar wel de moeite van het proberen waard.

Tijdens mijn verblijf in oostenrijk, is vrouwlief met mijn auto naar hier (Roden) heen en terug geweest.
Wordt ze op 5-9-2007 geflitst, jawel Baustelle, op de A7 bij Kassel.
Superzuur, omdat ze daar vol in de stress zat, na verkeerd te zijn gereden.
Ze had op dat moment 124 gereden volgens de flitser, waar ze maar 80 mocht.

Het hele topic alhier eens doorgelezen, en steeds kom ik de Anhörngsbogen en de Ermittlungsbrief tegen.
Zelf kregen we gisteren als thuiskomstkadootje een brief opgesteld op 5-09-2007 van het Regierungspräsidium Kassel een Zeugenfragebogen met het verzoek dit in te vullen.

Vraag 1 is de Zeugenfragebogen gelijkgesteld aan de anhörungsbogen?
Vraag 2 behoeft wat meer uitleg;

Kenteken op mijn naam, zij reed er mee, kan haar bij goed kijken herkennen, over 1,5 week weer voor 6 weken weer naar oostenrijk, zij komt waarschijnlijk 2 weken later met haar eigen auto weer naar daar.

Ik kan natuurlijk de Zeugenbogen opsturen, met een nederlands briefje dat ik er geen hol van snap.

Echter als de duitse justiz daar op reageerd zal er met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niemand aan wezig zijn die dat leest tot aan circa 10 november.

Wat gebeuurd er dan?????
In de Zeugenfragebogen wordt namelijk geschreven dat ik moet retourneren innerhalb eine woche nach Zugang, wat met mijn bescheiden kennis van duits zoveel betekend als: binnen een week van het lezen van deze brief.

Noot.
Opsturen of doorsturen door de buren heeft denk ik geen zin, brief doet er vanuit dld 7 dagen over hier te komen, doorsturen naar oost duurt 5 dagen, 7 dagen lezen in Oost :) , opsturen naar Kassel duurt minstens weer 5 dagen (leve tnt) Antwoord te laat binnen, zaak verjaard????
  Bericht 
renkie
Master
 
Faxen !
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
Aber, Renkie.

Ik ben van plan de tijd te rekken, en met faxen geef ik ook aan dat ik wel snap dat ze ondeaan hun brief een faxadres hebben staan.
Met een brief zou ik als adres dan schrijven: postanschrift obere konigstrasse 3, 34117 Kassel
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Citaat:
Naam
Adres

Postcode Plaats Datum




Regierungspräsidium




Uw kenteken: AZ


Geachte NAAM,

heden ontving ik Uw brief dd. DATUM met boven genoemd kenmerk. Hoewel ik niet of nauwelijks duits spreek, begrijp ik, door de bijgevoegde foto, dat U mij beschuldigt van een verkeersdelikt. Alvorens hierop te kunnen reageren, moet ik begrijpen, waarom het gaat.
Derhalve verzoek ik U, alle correspondentie in deze zaak, conform het Europese Verdrag over de Rechten van de Mens (Europäische Menschenrechts Konvention) Artikel 6, lid 3, in het Nederlands te doen toekomen.
Uit het internet heb ik volgend citaat van het door mij bedoelde artikel voor U bijgevoegd.

Art. 6 Recht auf ein faires Verfahren
(3) Jede angeklagte Person hat mindestens folgende Rechte:
a) innerhalb möglichst kurzer Frist in einer ihr verständlichen Sprache in allen Einzelheiten über Art und Grund der gegen sie erhobenen Beschuldigung unterrichtet zu werden;


Met vriendelijke groet




Naam


Er van uitgaande, dat je in Nederland woont en geen officiele woning in Duitsland/Oostenrijk hebt:

Tegen het einde van de periode stuur je dus de brief, zoals die boven is voorgesteld. Daarop moet de RP eigenlijk reageren, je hebt dus nog geen idee waarom het gaat en met een ractie voor het einde van de gestelde termijn voldoe je voor het eerst aan de vordering, te reageren.

Principieel geldt: ook wie langere tijd in het buitenland verblijft moet er voor zorgen, dat zijn post hem bereikt. Niet alleen voor dit soort briefjes avnuit Duitsland of waar ook ter wereld, maar ook voor andere dingen. (Een graverend voorbeeld van wat er kan gebeuren als je je post dus niet (goed) leest, vind je aan het begin van Adams "Hitchhikers Guide Through The Galaxy...")

Als er voor je terug bent een reactie volgt, moet iemand je die dus sturen, zodat je kunt reageren. Je kunt ook al een standaard briefje klaar leggen en tegen je post-waakhond vertelen, dat als er iets in het Duits uit Kassel komt, gewoon het volgende, identieke briefje, moet worden opgestuurd.
  Bericht 
Hakar
Nieuwkomer
 
hele goede tip Olav.

Handicap is, dat als ik die duitse tekst meestuur, ik direkt ook laat merken dat ik wel duits kan lezen en begrijpen.

En dat lijkt me dan niet zo snugger.
 Pagina 4 van 57  [ 2834 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy