Pagina 3 van 57  [ 2834 berichten ]
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
De juristisch korrekte weg is het aanvragen van de informatie in het nederlands omdat je geen duits verstaat. Dit is vanuit het buitenland een van de weinige, effektive methoden om het duitse systeem wat boetes betrefd te blokkeren. Geven ze hier namelijk geen gehoor aan en zou de boel voorkomen, wordt, zolang je behard op de EVRM de kans groot dat men een "grundsatzurteil" vermeiden wil en de OvJ niet ontvankelijk wordt verklaard.

Jammer genoeg heb je met je, geregistreerde, telefoontje zowel de "verjährungsfrist" zelf onderbroken (je hebt getoond datje de inhoud van de brieven wel degelijk hebt begrepen en je kan je dus niet meer verstoppenachter "nix verstaan"), als ook het argument EVRM Art.6 Lid 3 onderuitgehaald (voor wat betrefd jouw zaak).

Het enige wat je nog over de streep kan halen is volgens mij het niet betalen en je de komende jaren in Duitsland niet laten staandehouden. Zo gauw je naam en/of kenteken wordt opgevraagd, is het cash, beslagname (tot er betaald is) of zitten.
  Bericht 
evers
Eendagsvlieg
 
heb ff op mijn bussgeldbescheid brief gekeken. mijn overteredingsdatum is 05.11.2006 het schrijven staat op 16.04.2007. dus daar zit ruim 5 mnd tussen. als ik jullie goed begrijp zou eea al vervallen moeten zijn!!! hoe ga ik hiermee om?

thnx
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
De termijn voor de zog. "Verfolgungsverjährung bedraagt drie maanden, (§24 StVG) bedraagt 3 maanden, in zoverre geen beschikking is verstuurd en/of de zaak bij de rechter is angemeld (Anklage erhoben)

Dit blijkt uit

http://www.verkehrsportal.de/verkehrsre ... ung_02.php

Volgens de berekening is dus de termijn op 4 Februarie reeds overtreden geweest.

Je kan nog eens bellen en er wijzen dat volgens §26 StVG in combinatie met §24 StVG het gebeuren verjaard is.

Voor de verjaring is echter de datum ontvangst van de stukken onbelangrijk, wat telt is de datum waarop de stukken zijn verstuurd (gedateerd)!
  Bericht 
renkie
Master
 
Nee Olav wacht

Ik heb in 1e instantie een Duitse brief + NL vertaling gekregen. Daar kon ik dus niets mee

Vervolgens heb ik dus in NL + ENG een brief gefaxt dat ik Duits niet snap maar uit de vertaling opmaak dat ze denken dat ik te hard gereden heb daar en 2 punten aangegeven

1) Dat er een fout gemaakt is omdat ik die dag daar niet gereden heb
2) Als ze zeker weten dat het geen fout is, of ze dan betere foto's willen sturen omdat ik niemand herken op de foto en er wellicht een familielid in de auto gereden heeft

Nu heb ik een brief terug , volledig in het Duits nu ! Dus daar kan ik weer om NL vertaling vragen ! En 3 foto's extra, mijn 2 punten worden genegeerd

Ik zal het morgen scannen maar even een paar punten :

- Het kenteken is redelijk slecht te lezen, vooral het laatste cijfer maak je een 4 van als je het weet maar anders zou het vrij lastig zijn.
- Er is tussen de cijfers van alles te zien wat op een '1tje' kan lijken omdat de plaat verre van schoon is.
- ! Op de foto is een auto op de baan NAAST mij te zien ! Een halve autolengte terug, je ziet de nummerplaat en 1 koplamp + bumper
- De letters 'nl' zijn totaal niet te lezen van de plaat, blijkbaar gokken ze dat het om een Nederlander gaat ?
- De voorzijde van mijn auto is inmiddels anders. Eerder zaten op de plek van mistlampen 2 zwarte plaatjes en daar zitten nu mistlampen in

Wat kan ik nu het beste doen ?

- Aangeven dat ik niet het antwoord op mijn 1e brief snap omdat dit niet in het NL is ?
- Beginnen over de plaat -> nl ? of de vage letters ?
- Of zeggen dat de meting niet klopt door de 2e auto ?
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Wat de "Vervolgungsverjährung" aangaat, reageerde ik op evers (22.04, 08:12) overtreding op 5.11, eerste brief ontvangen op 16.04.06

Welliswaar is de verjaring daar niet helemaal waterdicht (er gelden een heleboel uitzonderingen) maar het is in ieder geval een heel goede kans.

Wat jouw geval aangaat, inderdaad verwijzen naar je brief waarin je om nederlandse documenten vraagt, nogmaals verwijzen naar de EVRM artikel 6, lid 3 (is in het Duits "EMRK, Artikel 6, Absatz 3", dat heb je gevonden in het internet...) en verder niets zeggen. Geen stelling nemen, niet laten blijken dat je iets begrepen hebt van wat er geschreven is.
  Bericht 
sjococo
Pro
 
Ik heb even de overtredingsdatum gemist van evers, maar het gaat bij vervolgingsverjaring op de periode tussen pleegdatum en datum van opstelling van een Bußgeldbescheid, een Anhörung of zelfs slechts een interne mededeling dat Verfolgungsverfahren eingeleitet wordt. Geen van de brieven hoeft de betrokkene zelfs ook maar te bereiken.

Renkie's verjaring is door opstellen eerste brief al onderbroken, indien hij zelf de kentekenhouder is. Slechts bij een kentekenhouder die niet een natuurlijk persoon is, is de verjaring niet onderbroken. Een bedrijf of leasemaatschappij is een rechtspersoon en niet een natuurlijk persoon. In Duitsland kan, voor zover ik het nu overzie, wat betreft verkeersovertredingen, alleen tegen natuurlijke personen opgetreden worden.
  Bericht 
sjococo
Pro
 
Aanvulling:

Indien een rechtspersoon alleen één natuurlijk persoon betreft die de auto normaal gesproken bestuurt, dan wordt de brief geacht te worden ontvangen door de bestuurder van de auto ten tijde van de overtreding. alsdan is er direct tegen de autobestuurder "ermittelt" en is verjaring wel onderbroken.

De materie blijft interessant.

Net zoals het feit dat je als passagier niet op de hoogte hoeft te zijn van snelheidsbeperkingen in een zone. Als je als passagier een 30 kmh-zone binnenkomt en als bestuurder binnen die zone wordt betrapt op snelheidsovertreding, dan kun je je met succes beroepen op het feit dat je niet bekend was en ook niet hoefde te zijn met die geldende snelheidsbeperking. Staat ergens in forum van www.radarfalle.de als ik het mij goed herinner. Prachtig land 8)
  Bericht 
renkie
Master
 
Dank je Olav, ik zal weer van voor af aan beginnen met de procedure omdat ze nu ineens puur in het Duits beginnen.

Nog even voor de volledigheid over het eventuele vervolgtraject : 'de' foto

http://www.xs4all.nl/~renkie/flitsservice/boete_dld.JPG

1) Auto naast mij zichtbaar -> kan ik daar wat mee ?
2) Mijn kenteken is verre van duidelijk, ik heb de 2 1e cijfers weggehaald omdat deze het duidelijkste waren maar de rest is vrij vaag -> kan ik daar wat mee ?

Daarnaast is het totaal niet te zien dat het om een nl plaat gaat ?
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Ben jij het voertuig rechts?

Op deze foto is niemand te herkennen. Als ze echt heel erg moeilijk gaan doen, moeten we even overleggen (PB is dan beter). Op dit moment heb je, als je zegt dat je niet weet wie er gereden is en de persoon op de foto van deze qualiteit niet kan identificeren, maximaal het risiko van een bekeuring op kenteken en, als extra bonus, de verplichting twee jaar lang een "Fahrtenbuch" te hebben (tenminste voor alles wat je dus in duitsland rijdt).

Dat is echter "maximum" en bij een overtreding van 15 kmh kan ik het me nauwelijks voorstellen.

Voorlopig gewoon als een automaat reageren: "nix verstaan, nederlands..."
  Bericht 
renkie
Master
 
Ik heb nog een detail foto van mijn gezicht, die heb ik er buiten gelaten omdat ik redelijk te herkennen ben en ik dat dus al duidelijk geen optie meer.

Ik zal inderdaad weer in het nl brieven sturen naar ze

En trouwens, het gaat om 30 te hard. (135-correctie @ 100 gebied)
  Bericht 
bearenz
Nieuwkomer
 
heb vandaag op mn werk duitse brief met nl vertaling gekregen van een te spoedige tocht op 16-2-2007, kreis Steinfurt, 135@100 na correctie 130@100

Brief, anhörung, is dus gericht aan de bv waar ik werk, foto erbij waarop de auto en kenteken heel duidelijk te herkennen zijn en ik redelijk herkenbaar ben.

De brief, gestuurd 24.4.07 is gericht aan de kentekenhouder, directeur BV, ik niet dus, en er wordt gevraagd om zijn gegevens en of hij de bestuurder door wil geven.
Dit doorgeven van de gegevens van de kentekenhouder moet binnen een week anders is zelfs daarvoor een boete te geven?

Wil natuurlijk wel een brief/fax schrijven dat ik de brief begrijp maar het invulformulier niet maar ben volgens mij ook nog maar twee weken vanaf de verjaring af?

Is het beter om om volledige nl tekst te vragen of kan ik afwachten en hopen dat de 3mnd voorbij zijn voordat ze weer reageren?

wil de vijf kantjes tekst, ook een met betaalinstructies als standaard nederlandse bijlage maar geen accept oid, wel plaataen maar kan niet vinden hoe ik die hier op krijg.
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
Kijk eens aan, er beginnen dus Landkreise te reageren volgens de EWRM - dat is (op zich) wel goed.

De kentekenhouder is inderdaad verplicht zijn eigen gegevens op te geven. Dit niet doen is onnodig moeilijkheden veroorzaken.

Indien je geen directe familie van de baas bent (heeft hij nog een vrije dochter of zoon om mee te verloven?), moet hij in principe ook verklaren wie de bestuurder is. Als hij dit niet kan, omdat de persoon op de foto hem onbekend is, kan er hoogstens worden besloten, dat voor deze auto een "Fahrtenbuch" in te vullen is.

De vraag is, of je baas bereidt is, te schrijven dat hij niet weet wie er gereden is.

Indien hij hiertoe niet bereidt is, wat ik wel zou kunnen begrijpen, krijg jij binnenkort zelf post, dan echter aan jou als bestuurder. Dan moet je overleggen of je betaald of dat je het erop aan laat komen. Intussen is de overeenkomst over het innen van boetes binnen een serie van EU-landen meen ik in kracht getreden, waardoor je oner omstandigheden geen post meer uit Steinfurt, maar van het CJIB krijgt.
  Bericht 
bearenz
Nieuwkomer
 
ik heb ze alle 5 gescand voor wie het interesseert.
brief
Afbeelding

formulier
Afbeelding

foto
Afbeelding

brief nl
Afbeelding

bijlage nl
Afbeelding
  Bericht 
bearenz
Nieuwkomer
 
Citaat:
Indien je geen directe familie van de baas bent (heeft hij nog een vrije dochter of zoon om mee te verloven?), moet hij in principe ook verklaren wie de bestuurder is. Als hij dit niet kan, omdat de persoon op de foto hem onbekend is, kan er hoogstens worden besloten, dat voor deze auto een "Fahrtenbuch" in te vullen is.


Nee dank je, ben zelf trouwens ook al getrouwd..
auto is inmiddels verkocht dus het bijhouden van een Fahrtenbuch zal helaas niet meer gaan.

Maar moet ik er werk van maken of is het ergens mee aan te tonen dat op 17 mei de zaak verjaard is?
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
De verjaring is onderbroken door het printen van de brief die je baas heeft ontvangen.

Vanaf dat moment begint de verjaring opnieuw, zonder het nu na te lezen, meen ik zes maanden.

Begin maar met de bestuurdersverklaring, indien je chef bereidt is aan te geven niet te weten wie op het moment van de overtreding de bestuurde ris geweest. Bij een bedrijfsvoertuig wat intussen is verkocht bestaat er een kans(je) dat je er mee door komt.
  Bericht 
bearenz
Nieuwkomer
 
heb volgende terug gestuurd, bestuurderinfo blanco gelaten

Das Fahrzeug auf dem Bild ist ein unsere Firmenwagen gewesen, seit den 23. April nicht mehr in unseren besitz, sehe Kopie vrijwaring.

Den Person auf den vergrossertes Bild ist vor mich nicht erkennbar, wenn Sie vielleicht besseres Bild hätten sollten wir gerne helfen.

Weil von unsere Fahrzeuge, außer LKW, das gebrauch durch eigene aber auch extern Personal nicht registriert werd ist es für uns nicht nach zu gehen wer an den Datum/Uhrzeit mit den PKW in Ihren Gemeinde zu schnell gefahren hat.

hopen dat ze het pikken
  Bericht 
keizertje
Eendagsvlieg
Hallo,

Ik ben vorig jaar augustus op weg naar mijn vakantie :thumb: in oostenrijk geflitst in Duitsland bij Frankfurt.

Was een driebaansweg met daarboven matrixborden, bergop gingen deze
opeens aan met op alle banen verschillende snelheden. Daar ik 130 reed
minderde ik snelheid en voegde in naar de binnenste baan. Hierboven stond op de borden het symbool dat vrachtwagens niet mochten inhalen en als snelheid 40 km/h. Het was rond half zes in de ochtend en niet druk op de weg. Doordat ik het bord verkeerd begreep en van mening was dat vrachtwagens maar 40 km/h mochten rijden werd ik geflitst. Doordat ik al snelheid had geminderd reed ik rond de 100 km/h. achteraf natuurlijk heel dom, maar ja :oops: .

Na thuiskomst kreeg ik een brief uit duitsland dat ik met 69 km/h te hard had gereden :huh: . Ik moest de rijder bekend maken aan de hand van bijgevoegde foto en gegevens doorgeven. Thuis even gegoogeld en kwam op deze site terecht. Las toen wat berichten dat als ik niet vaak in DL kwam ik deze gewoon weg kon gooien. Wat ik dus ook gedaan hebt.

Heb hierna nog een zo'n brief ontvangen en ook een bericht van de postbode dat er een aangetekend stuk op het postkantoor lag uit DL. Uiteraard niet afgehaald en telkens niet gereageerd. Vervolgens kreeg ik als kerstkadootje van onze vrienden een acceptgiro opgestuurd met bedrag (450 EURO :thumb_d: ). Ook hier heb niks mee gedaan.

Nu heb ik sinds januari een andere auto en ik heb ook geen berichten meer ontvangen uit DL. Mijn vraag is nu: BEN IK NU OVERAL VANAF OF LOOP IK NOG KANS OP EEN OF ANDERE REACTIE? WORDT IK BIJ INCHECKEN SCHIPHOL HIER NOG OP AANGESPROKEN EN STA IK ERGENS GEREGISTREERD?

Ik ben mij bewust dat er al veel over dit onderwerp staat maar toch mijn vragen maar gesteld. Alvast bedankt!!
  Bericht 
ibizaking
Master
 
is beruchte plek op de A3 bij frankfurt: enorme matrixborden met geintergreerde flitsers, rechterbaan 40 en andere banen 100. Zeker om half 6 in de ochtend een enorme naaiplek (vooral als je op de rechterbaan rijdt :kniktja: ) genaamd Katzenberg
  Bericht 
OlavvanGerven
Master
OP Schiphol wordt je hier niet over aangesproken, het zij dan, dat men besluit je internationaal te laten signaleren - wat voor zo'n klein bedrag onwaarschijnlijk is.

Wel loop je het risiko als je binnen vijf jaar in duitsland opduikt en wordt staandegehouden. Dan is het radicaal - betalen of zitten. Ik schat dat je voor dit bedrag snel een dag of tien mag uitrusten (maar dan ben je wel van alles geeur af).

Overigens, de "Elzerberg" zoals dat daar opfficieel heet, ligt bij Wiesbaden en niet bij Frankfurt, zijn nog even zo'n kleine 70 km (heb er 17 jaar in de buurt gewoond...).
  Bericht 
jeffrynr1
Nieuwkomer
foutje
  Bericht 
bearenz
Nieuwkomer
 
Als eerder geschreven had ik laten aangeven dat de bestuurder niet herkenbaar is op de foto, en ook dat de auto inmiddels is verkocht.

Heb toen alles ingevuld voor de kentekenhouder (is directeur) maar aangegeven dat de bestuurder niet met deze foto herkend kon worden en dus de fahrzeugführer/in blanco gelaten.

Nu hebben we een nieuwe anhörung gericht aan de directeur van de bv waarin hem de overtreding ten laste wordt gelegd, zelfde bladen erbij en ook zlefde foto's.

Wat doen we nu?
  Bericht 
MarkM
Nieuwkomer
 
in verband met juridische procedure verwijderd
  Bericht 
Brakefire
Master
MarkM schreef:
Gekregen van onze Duitse vrienden:

Ik heb al een aantal topics doorgelezen over boetes in Duitsland, maar toch heb ik nog een paar vragen:

* in de Nederlandse vertaling staat het woord 'verzoegen'; ik kan raden dat dit 'verzoeken' moet betekenen, maar het is geen Nederlands. Heeft de vertaling daarmee nog wettelijke grond om op te staan en zo nee, kan ik verzoegen om een goede Nederlandse vertaling?


Is miereneukerij... je kunt een briefje terugsturen dat ze in Arnsberg beter een andere vertaalsite kunnen gebruiken, maar ik vind het link. Straks kan jij het vertalen gaan betalen, als je veroordeeld wordt voor je snelheidsvergrijp. Ennuh... het is best te snappen toch?

MarkM schreef:
* Mijn kenteken staat genoteerd als NLXG-..-GF; nu staat die NL waarschijnlijk voor Nederland, maar dit is toch niet mijn kenteken? En daarmee, is de boete nog geldig?

Jij kunt wel op héél laag water spijkers zoeken zeg :wink:
MarkM schreef:
* Ik ben de eigenaar en bestuurder van de auto, duidelijk herkenbaar op de foto, valt hier ondanks de foto nog wat te doen?

Natuurlijk:
Brakefire in openingspost schreef:
...De kentekenhouder is verplicht naar beste eer en geweten aan te geven wie er gereden heeft. Maar... hij is niet verplicht zichzelf aan te geven èn ook familie uit de eerste graad hoeft hij niet te aan te geven. Bovendien is hij niet verplicht een rittenadministratie bij te houden en mag hij vergeetachtig zijn. Dat kan immers de beste overkomen. Dus nu gaan we een briefje terugsturen in de trente van: "Het spijt me zeer, maar ik kan op uw foto niemand herkennen. De wagen met kenteken ab-cd-12 is van mij, maar ik leen haar regelmatig uit en ik heb geen flauw idee wie er op datum 1-1-2001 met het ding gereden heeft. Stuurt u alstublieft meer beeldmateriaal, mogelijk in een betere kwaliteit, zodat ik wellicht de chauffeur herken....


MarkM schreef:
* Wat is de slimste manier om deze bekeuring aan te vechten (in de verschillende topics worden zoveel verschillende manieren aangehaald dat ik het spoor een beetje bijster ben)

Bovenstaande.

MarkM schreef:
Alvast superbedankt!

Graag gedaan en welkom op dit forum! :thumb:
  Bericht 
MarkM
Nieuwkomer
 
Is miereneukerij... je kunt een briefje terugsturen dat ze in Arnsberg beter een andere vertaalsite kunnen gebruiken, maar ik vind het link. Straks kan jij het vertalen gaan betalen, als je veroordeeld wordt voor je snelheidsvergrijp. Ennuh... het is best te snappen toch?

* Als je de situatie waar die flitskast stond kent, dan is zelfs de grootste mierenneukerij gerechtvaardigd: vlak na de overgang van 80 naar 50 kilometer per uur op een provinciale weg, 100 meter verderop zag je het bord 80 alweer staan. De flitskast in kwestie was verstopt in een verkeersbord... :thumb_d:

Jij kunt wel op héél laag water spijkers zoeken zeg

* Het water kan me zogezegd niet laag genoeg staan :-p


...De kentekenhouder is verplicht naar beste eer en geweten aan te geven wie er gereden heeft. Maar... hij is niet verplicht zichzelf aan te geven èn ook familie uit de eerste graad hoeft hij niet te aan te geven. Bovendien is hij niet verplicht een rittenadministratie bij te houden en mag hij vergeetachtig zijn. Dat kan immers de beste overkomen. Dus nu gaan we een briefje terugsturen in de trente van: "Het spijt me zeer, maar ik kan op uw foto niemand herkennen. De wagen met kenteken ab-cd-12 is van mij, maar ik leen haar regelmatig uit en ik heb geen flauw idee wie er op datum 1-1-2001 met het ding gereden heeft. Stuurt u alstublieft meer beeldmateriaal, mogelijk in een betere kwaliteit, zodat ik wellicht de chauffeur herken....

* Dank je, ik ga het proberen, nu maar hopen dat de Duitse vrienden niet voor 30 euri naar Utrecht togen om te checken of ik op de foto lijk...

Graag gedaan en welkom op dit forum!

* Dit is echt een briljante site, ik ben totaal geen hardrijder, maar gewoon de mogelijkheid om bonnen aan te vechten is al totaal okee!
  Bericht 
Samster
Eendagsvlieg
 
Ten eerste, bedankt voor hele handige topic. Na het lezen toch nog beetje bijgekomen na eerste schrik.

Maar ik ben dus ook geflitst in Duitsland (Kreis Wesel) en heb een brief met een foto ontvangen. Eerst even wat feiten:

Geflist 11.03.2007 met 132@80 .. dus 52 te hard
Ik reed dus zelf, maar auto staat op mijn vaders naam.
Brief is 31.05.2007 gedateerd.
Foto is vrij onduidelijk omdat zonneklep op zijn laagst staat en ik een zonnebril op heb.

Na alles hier door te hebben gelezen begrijp ik dat het beste is om volgende te doen.

Even afwachten, daarna een brief in het NL's sturen dat ik de ballen van begrijp wat ze me sturen, en daarna over gaan op de onduidelijke foto?

Allen ik gok dat ze hoogte van de boete moeite waard gaan vinden om over te blijven zeuren? (via berekensites kwam ik ergens tussen 175-150 uit met 1 tot 3 maanden rijontzegging in DL)

Voor de volledigheid ook even een fototje(geen scanner) van de brief + foto.

Brief: http://www.samster.nl/flits_brief.jpg
Foto: http://www.samster.nl/flits_foto.jpg
  Bericht 
Koffieleut
Master
Samster:
Wat een bagger paal is dat hè. Lekker op de snelwag aan het trappen, komt een mooie bocht aan, helemaal klaar voor, hebben ze er een snelheidslimiet aan gegeven (wel beter oogjes open houden, want jij reed daar overdag, ik 's nachts en dan zie hem niet). Mijn bekeuring vandaar ging naar lease maatschappij, en toen ik hem kreeg waren er al bijna drie maanden voorbij, nooit op gereageerd, ook nooit meer iets van gehoord.

Wanneer heb je de brief ontvangen ???

Wacht maar eerst eens even. Aachen is strikter in z'n afhandelingen, Wesel met mijn ervaring en jou pleegdatum van 11-3, dan denk ik dat je er niets meer over hoort (als die brief tenminste niet al 5 weken in je postvakje heeft gelegen).

Samster schreef:
Even afwachten, daarna een brief in het NL's sturen dat ik de ballen van begrijp wat ze me sturen, en daarna over gaan op de onduidelijke foto?


Wat bedoel je met daarna? Want dan ben al in de verdediging aan het gaan, en je dus toegeeft dat je wel weet waar het om gaat. Je brief kan alleen gericht zijn op het feit dat je hem niet begrijpt. Niet je eigen naam eronder typen, ondertekenen met een hele vage handtekening, en geen adres op vermelden, alleen refereren naar het bijbehorende nummer.

Mocht je dan nog wat horen, dan kun je terug schrijven dat je de auto had uitgeleend aan een groepje vrienden, maar dat je met deze foto echt niet weet wie er gereden heeft (in combinatie met de achterkant van de brief waarbij je opgeeft dat ie uitgeleend was aan (en dus niet noodzakelijkerwijs bestuurd werd door) een vriend, z'n naam en adres opgeeft, maar deze fout schrijft).

Laat het maar voor hun zo lang mogelijk duren om uit te zoeken wie de bestuurder was.

T.a.v. rijbewijs inbeslagname heb ik me in Aachen ook er onderuit gelult. Brief staat hier op het forum.

Maar nogmaals zou me er echt niet druk over maken.
  Bericht 
Samster
Eendagsvlieg
 
Citaat:
Wat een bagger paal is dat hè. ......... Mijn bekeuring vandaar ging naar lease maatschappij, en toen ik hem kreeg waren er al bijna drie maanden voorbij, nooit op gereageerd, ook nooit meer iets van gehoord.


Ja ik heb hem dus helemaal niet gezien. Dat is helemaal stom. En door zonnige weer is de flits me ook niet opgevallen.

Citaat:
Wanneer heb je de brief ontvangen ???


Ik heb hem gisteren (6-6-7) ontvangen. En dus geflitst op 11-3, jammer dat hij een week te vroeg is gekomen dus :)
(en hij kon niet al zolang bij mij liggen omdat hij 31-5 is pas verstuurd)

Citaat:
Wat bedoel je met daarna?


Hiermee bedoel ik eigenlijk pas als ik een duidelijk nederlandse brief zou mogen krijgen. Tot het evt zover komt, doe ik alsof mijn neus bloed natuurlijk. Want hier in nederland praten we, lezen we, snappen we natuurlijk GEEN duits.

Koffieleut Verder bedankt voor je snelle reactie en tips. :biertje:
Ik zal verdere afhandeling hier posten.
  Bericht 
Koffieleut
Master
Succes, ben benieuwd naar de afloop


:koffie:
  Bericht 
The Driver
Master
 
Even terzijde :

Bij een rijverbod in Duitsland krijg je tegenwoordig een oproep thuis om je te vervoegen bij een Verkehrsambt van het district waar het feit gepleegd is.
Bij het verkehrsambt wordt het rijverbod op een A5 ( ½ A4) geprint wat vervolgens aan je rijbewijs wordt geniet ( GENIET :o :o ), vroeger werd het op het rijbewijs getypt, maar omdat er nergens geen typmachines meer gebruikt worden is dat afgeschaft.
Wat je er dan verder mee doet, mag iedereen voor zichzelf uitmaken.
  Bericht 
Shooting Star
Master
Ik wens ze veel succes om dat aan een pasje te nieten :x
  Bericht 
The Driver
Master
 
Wedden dat ze dat briefje bij een rijbewijs-pasje er met een plakbandje eraan plakken !!
  Bericht 
Brakefire
Master
Nix aan de hand... Ze komen via het kenteken altijd bij je vader uit. Die zegt: "Kijk es naar die foto, lijk ik daarop? Enneh, mijn sleutels liggen altijd in dit laatje hier en dat weet bij ons de hele familie. En op dat fotootje van jullie herken ik ook al niemand... sorry. Wat zegt u? Of mijn zoon thuis is? Nee. Tot ziens! :dag: "
  Bericht 
VR6man
Respect
Was vorige week ook het haasje :nono: . Tussen Kleve en Xanten werd ik totaal onverwachts van voren geflitst. Reed 90 (teller, dus rond de 83/4 werkelijke km/u) i.p.v. de toegestane 70 km/u. Passen de Duitsers ook een meetcorrectie toe van circa 4 km/u ? Dan zou ik rond de 10 km/u te hard hebben gereden. Zal wel een flutbedrag zijn, de hele administratie kost onze Oosterburen meer. Kreeg twee jaar geleden een brief over 'vermeend wangedrag' en ik moest getuigenis afleggen via de toegstuurde brief. Waarschijnlijk hebben we een middelvinger opgestoken of erger....... :oops: :schudnee: :schudnee: . We weten het echt niet meer. Briefje bijgevoegd dat ik geen Duits begrijp en spreek, nooit meer iets van vernomen :thumb: .
  Bericht 
Visconti
Eendagsvlieg
 
Owk, ik ga een probleempje hebben, ben vanochtend geflitst met ongeveer 70 te hard (denk net onder de 71 grens) waar je 100 mag.

Ik heb dit forum even doorgelezen, en heb wat idëeen opgedaan,
de auto waarin ik heb gereden staat op mijn vader's naam, ikzelf
heb nog een puntenrijbewijs. Hoe nu verder? Moet ik mijn rijbewijs opsturen? Of moet ik alleen betalen, en is het verstandig mijn vader
als bestuurder te laten? Ik sta volgens mij wel super duidelijk op de foto.

Gvd baal er flink van, normaal rij ik nooit zo :boos: heb alleen net
injectiecleaner in de auto gedaan en wou hem 1x lostrappen... die pech
heb ik weer dat er net 1 staat :thumb_d:
  Bericht 
Brakefire
Master
Rustig rustig... geen paniek (vooraleerst)...

Doe even in chronologische volgorde je hele verhaal.

Wat heb je wanneer waar gedaan en wat voor post heb je gehad? Liefst even scannen, Naam/Adres/Woonplaats gegevens + kenteken eruit fotosoepen en op imageshack pleuren...

Ondertussen kun je misschien alvast wat andere dingen vertellen:
Woon je ver van de grens?
Komt die auto met dat kenteken vaker in Deutschland?
Heb je al punten in Flensburg?
  Bericht 
Visconti
Eendagsvlieg
 
Ik woon op 10km van de grens, en ja ik rij (normaal dus niet zo hard..) er elke dag langs, 5 dagen in de week. Was vanochtend in duitsland, ik reed 170 waar je 100 mag, buiten de beboude kom dus, reed iets van 175 ofzo, de teller zal niet helemaal kloppen dus dat is al 170 en dan nog correctie, hopelijk dus net onder de 171 grens.

Ik heb nog geen post gehad, is net vanochtend gebeurt, maar ik las dat ik snel moest zijn met reageren op de brief.. vandaar datk het graag snel wou weten :)

Heb verder nog geen flensburger punten, maar wel nederlands puntenrijbewijs.
  Bericht 
Brakefire
Master
Nederlands puntenrijbewijs is voor punten in Nederland... daar heeft de duitse Justitie nix over te zeggen.
Duitse Justiz heeft wel wat te zeggen over de duitse weg, vooral wie daarop mag rijden en wie niet.

170 @ 100 = 275 € boete + admin kosten = 300 € + 2 maanden niet rijden...
171 @ 100 = 375 € boete + admin kosten = 400 € + 2 maanden niet rijden...

Zoals gezegd: niet rijden geldt alleen voor Duitsland.

Maarrr... ze moeten je eerst nog vinden. In Duitsland ligt de bewijslast bij justitie, je hoeft niet te bewijzen dat je onschuldig bent.

Je vader krijgt een brief met de vraag of hij wil aangeven wie de bestuurder was. Hij lijkt niet op de persoon die op de foto staat, dus mooier kan bijna niet.

Lees dit topic maar eens van begin tot eind door... dan kom je al een heel eind.
  Bericht 
Visconti
Eendagsvlieg
 
ik wacht de brief van onze buurjustitz wel af... dan zal ik wel ff weer een post doen met mijn stappen, bedankt voor de inlichting voor nu.

:thumb:
  Bericht 
sjococo
Pro
 
OlavvanGerven schreef:
De verjaring is onderbroken door het printen van de brief die je baas heeft ontvangen.

Vanaf dat moment begint de verjaring opnieuw, zonder het nu na te lezen, meen ik zes maanden.

Begin maar met de bestuurdersverklaring, indien je chef bereidt is aan te geven niet te weten wie op het moment van de overtreding de bestuurde ris geweest. Bij een bedrijfsvoertuig wat intussen is verkocht bestaat er een kans(je) dat je er mee door komt.


Neen, een Anhörungsbogen gestuurd aan een rechtspersoon onderbreekt de verjaring niet, daar iedereen wel duidelijk is dat de rechtspersoon niet een auto kan besturen. De verjaring wordt in dergelijke gevallen pas onderbroken na opstellen brief aan de aangegeven besturder door een vertegenwoordigger van de rechtspersoon.
Alleen indien er slechts één bestuurder aangeduid kan worden in een bedrijf en dit is bijvoorbeeld de directeur die ook alle correspondentie ontvangt en afhandelt, dan is wel rechtsgeldig de verjaring onderbroken.


------------>8 knip 8 <---------

Anhörungsbogen bei GmbH oder sonstiger Firma

In der Praxis kommt es oft vor, dass der Halter eines Kfz nicht eine Einzelperson ist, sondern eine Gesellschaft, z.B. eine GmbH. Im Falle einer Kennzeichenanzeige, bei der zunächst lediglich der Halter des Kfz ermittelt wird, erhält dann die GmbH als Halterin des Kfz den Anhörungsbogen zugeschickt. Eine konkrete Person ist in dem Anhörungsbogen dann in der Regel noch nicht als Fahrer benannt. Die Behörde weiß ja auch nur, dass die GmbH Halterin des Kfz ist, nicht hingegen, wer das Fahrzeug im Tatzeitpunkt benutzte. Wenn der Anhörungsbogen an eine GmbH geschickt wird, tritt die Unterbrechung der Verjährung im Verhältnis zu demjenigen, der das Fahrzeug im Tatzeitpunkt benutzte durch die Übersendung des Anhörungsbogens grundsätzlich nicht ein. In einem an die GmbH gerichteten Schreiben kann nämlich keine an den betroffenen Fahrer gerichtete Mitteilung über die Einleitung eines Ermittlungsverfahrens gesehen werden.


Nur eine an eine konkrete Person gerichtete Mitteilung führt aber zu einer Unterbrechung der Verjährung. Selbst wenn die Gesellschaft im Rechtverkehr nur durch eine Person wirksam vertreten werden kann, so führt die Übersendung des Anhörungsbogens gegenüber diesem Vertreter nicht zur Unterbrechung der Verjährung, sofern das Schreiben an die Gesellschaft gerichtet ist, ohne den Vertretungsberechtigten zu bezeichnen. Dies gilt auch für die Kommanditgesellschaft (KG). Bei der Rechtsform einer Gesellschaft bürgerlichen Rechts („GbR“, „BGB-Gesellschaft“) lässt es ein Teil der Rechtsprechung für die Verjährungsunterbrechung ausreichen, wenn der Anhörungsbogen unter Nennung der Namen der beiden einzigen Gesellschafter an die GbR versandt wird. Ob diese Betrachtung weiterhin vertretbar ist, nachdem der Bundesgerichtshof seit Neuestem die Rechtsfähigkeit der GbR bejaht, ist zweifelhaft. Selbst wenn sich die Handlung gegen die Firma eines Einzelkaufmanns richtet, tritt im Verhältnis zu dem (alleinigen) Firmeninhaber durch die Handlung grundsätzlich keine Verjährungsunterbrechung ein. Etwas Abweichendes gilt nur, wenn sich hinter dem Namen der Firma ausschließlich der Firmeninhaber selbst verbirgt.

Bron: http://strafzettel.de

----------->8 knip 8<----------


Let wel, dit geldt dus alleen indien de auto op naam staat van een bedrijf of het een leaseauto door een bedrijf betreft. Bij particulier bezit gaat het verhaal niet op. Dus ook niet als je in auto van je pappie rijdt...
  Bericht 
Visconti
Eendagsvlieg
 
hmm, en als mn pa het nu accepteerd en zichzelf als rijder opgeeft? Hij hoeft de eerste 2 maanden toch niet in dld te zijn geloof ik
  Bericht 
Brakefire
Master
Dan moet hij de komende 5 jaar nergens in Deutschland 25 kmh of meer te snel rijden, anders is hij recidevist...
  Bericht 
Visconti
Eendagsvlieg
 
tjah, of ik ;) maar zijn maar 4 punten... je mag toch totaal 16 punten halen voor invordering rijbewijs? :roll:
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
OP 2 april 2007 ben ik in duitsland ergens op de A3 geflitst. Hier kwam ik achter omdat ik op mijn verjaardag op 6 juni jongstleden een leuk papiertje binnenkreeg met een mooie foto van mij. De brief was gericht aan mijn vader aangezien het kenteken op zijn naam staat. Van wat we hebben kunnen ontcijferen heb ik 67 km per uur te hard gereden (167 waar 100 was toegestaan) oeps....

In het nederlands heeft mijn vader briefje teruggestuurd waarin ik aangaf wel te bergijpen dat het een snelheidsovertreding betrof maar er verder niet zo veel van te begrijpen. Hij heeft niet specifiek om een NL vertaling gevraagd en volgens mij ook vergeten om het kenmerk te vermelden. Nu is er vandaag een herinnering binnengokomen wederom in het Duits.

Wat kan ik hier nu het beste mee doen?
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
briefje teruggestuurd waarin [b]ik[/b] aangaf wel te bergijpen dat het....

Deze ik moet hij zijn
  Bericht 
Brakefire
Master
huppiefluppie schreef:
OP 2 april 2007 ben ik in duitsland ergens op de A3 geflitst. Hier kwam ik achter omdat ik op mijn verjaardag op 6 juni jongstleden een leuk papiertje binnenkreeg met een mooie foto van mij. De brief was gericht aan mijn vader aangezien het kenteken op zijn naam staat. Van wat we hebben kunnen ontcijferen heb ik 67 km per uur te hard gereden (167 waar 100 was toegestaan) oeps....

In het nederlands heeft mijn vader briefje teruggestuurd waarin ik aangaf wel te bergijpen dat het een snelheidsovertreding betrof maar er verder niet zo veel van te begrijpen. Hij heeft niet specifiek om een NL vertaling gevraagd en volgens mij ook vergeten om het kenmerk te vermelden. Nu is er vandaag een herinnering binnengokomen wederom in het Duits.

Wat kan ik hier nu het beste mee doen?


Samen met kopie van eerste briefje een nieuw briefje sturen, dat je nog steeds geen hol snapt van de eerste brief en al helemaal niets van de tweede. Dat je de nederlandse taal machtig en de engelse taal met moeite machtig bent, maar de duitse totaal niet. Vervolgens aangeven dat je volgens artikel 6 EVRM het recht hebt aangeschreven te worden in een taal die je machtig bent.

Doe is alle post inscannen of fotograferen als je wil en hier posten... 67 te snel is wel iets waar ze moeite voor gaan doen... dat moeten we even goed dicht timmeren.
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Ok, ik zal ze er straks even opgooien
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Aangezien dit forum geheel nieuw is voor mij en ik het technisch verstand van een multomap heb lukt het mij niet de brief te posten. Ik kan wel zeggen dat het een exacte kopie is van de eerste brief alleen hebben ze er met rode pen errinerung opgeschreven en een streep onder de datum gezet wanneer ze hem voor het eerst verstuurden.[/img]
  Bericht 
Brakefire
Master
De eerste brief heb ik ook nog niet gezien... O:)

[url=forumindex.nl/viewtopic.php?t=24600]Klik hier om te leren hoe je een foto post[/url] :thumb:
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
Oh ja sorry, ik ga het ff proberen
  Bericht 
huppiefluppie
Nieuwkomer
 
het lukt al bijna
 Pagina 3 van 57  [ 2834 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy