Postingstijd interval gedetecteerd van 386.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 1 van 5  [ 249 berichten ]
  Bericht 
Signum
Master
In Nederland rijdt sinds 2009 de HSL-trein V250 op het peperdure hogesnelheidstraject tussen Amsterdam en Brussel. O nee, wacht, stop, dat moet zijn: "had moeten rijden". Want de treinen van de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda zitten nog steeds in de proeffase, zodat de Fyra-lijn nu met trage baggerbakken rijdt. De V250 is een technisch fiasco van Berlusconi-achtige proporties. Hadden we kunnen weten, in Denemarken spaugen ze al wat langer van de Italiaanse fabrikant, daar zijn al deze mozzarella-treinstellen uit de running genomen. Geen reden om onze miljoenenorder niet aan AnsaldoBreda te geven, natuurlijk. Gisteren lekte informatie uit via dit forum, waar het drama van NS HiSpeed al vier jaar wordt bijgehouden. Inside info is van iemand die in de toelatingscommissie zit van de V250. De pareltjes (spiegel): "In ALLE ritten waren er problemen met de software, waardoor de treinen stil kwamen te staan. [...] In 20% van alle ritten brandde de printplaten van de tractie door. Hierdoor is nog maximaal 50% tractie beschikbaar." Vertraging is uiteraard zuur, maar de trein is ook levensgevaarlijk voor passagiers. "In de handbediening van de deuren aan de buitenzijde van de treinen zit een veertje. Dit veertje is al een aantal keer gebroken, waardoor tijdens de rit de deuren open floepten. Één keer was dit bij een snelheid van 250km/u, waardoor een van de Italianen van Ansolda Breda bijna uit de trein werd gezogen." En deze dan: "In één van de cabines moest een paneel worden verwijderd, om een print te vervangen. Tijdens het demonteren van het paneel, kwam er een 25kV kabel naar beneden vallen. Deze bleek los op het plafond te liggen." Faalfiasco to the max, dit. De vraag is dus welk project het eerst geannuleerd wordt: de JSF of de V250. Want deze hi-speed Fiat Multipla's op rails gaan dus nooit in Nederland rijden.


Afbeelding

Gaat weer lekker bij de NS :fp:
  Bericht 
umpire
Master
HSL Zuid had idd allang in dienst kunnen zijn als er in France wat extra (duplex)TGV's of Eurostar's of in Deutschland wat extra ICE3's waren besteld :[

Was dat niet één van de vorige vrouwelijke ministers van V&W die het braafste meisje in de klas wilde zijn :x :x
  Bericht 
Vroeg op
Master
Volgens mij kan regio wel meer vertellen.
Signum schreef:
AnsaldoBreda

Dat er nooit eens iemand uberhaupt zijn of haar hersens is gaan gebruiken bij Europees aanbesteden. (schijnt tegenwoordig te moeten) En eens iets van research gaan doen.
Waarom moet men in Nederland altijd het wiel opnieuw uit gaan vinden.
Als het geen autotunnels zijn of treintunnels dan zijn het de treinen wel.

umpire schreef:
TGV's

Mjah Ze kunnen beter die HSL opnemen in het Franse net. Dan rollen er wat meer TGV's door NL en met waarschijnlijk veel meer passagiers.
  Bericht 
umpire
Master
Vroeg op schreef:
Volgens mij kan regio wel meer vertellen.


Breek hem de bek niet open :x :x
  Bericht 
Vroeg op
Master
:lol: :lol: :lol:

Je weet nooit hoe laat je thuis bent van je werk :lol:
  Bericht 
esgigt
Master
"Come on board of the Bunga-Bunga-Chou-Chou :honger: ....."

Die eikels bij NS moesten zo hoognodig iets kopen wat zich nog niet bewezen had :thumb_d:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Jawel het AnsaldoBreda had zich allang bewezen dat het KUT was.
Al meerdere malen.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Vroeg op schreef:
Dat er nooit eens iemand uberhaupt zijn of haar hersens is gaan gebruiken bij Europees aanbesteden. (schijnt tegenwoordig te moeten)


Je weet toch , ....dat is veeeeeeeul goedkoper :x :fp: :fp:
  Bericht 
esgigt
Master
Ja, goedkoop is duurkoop zeiden mijn ouders dan :respect:
  Bericht 
regiorunner
Master
umpire schreef:
Vroeg op schreef:
Volgens mij kan regio wel meer vertellen.


Breek hem de bek niet open

:x Precies. :x

@ Vroegop: dat is eigenlijk de huidige situatie. Thalys (ofwel TGV atlantique) stellen komen vanaf de HSL France naar Amsterdam. Slechte keus.... Maar helaas helaas kan ik hier geen open relaas gaan vertellen, omdat ik dan misschien in discrediet kom met ons social media gedoe.
  Bericht 
regiorunner
Master
umpire schreef:
duplex)TGV's


Duplex TGV onder 1500/3000V DC? Zie je dat al voor je?
  Bericht 
dabeetle
Master
Moet zeggen, heb afgelopen jaar vrijwel dagelijks Rotterdam-Brussel retour gedaan met thalys, en de meeste problemen die er waren, waren gerelateerd aan het NL veiligheids systeem. De noodrem er op zodra je NL binnen rijdt is zeker geen uitzondering. Dan een trein reset, dan doorrijden naar het contactpunt net na de tunnel bij knooppunt Galder, nog een keer de trein resetten en het kan weer verder...

Vraag me wel eens af of ze dit soort situaties in Frankrijk op het TGV net ook zo vaak mee maken.

Trouwens... Degene die die V250 geselecteerd heeft, dat kan alleen maar een Multipla rijder geweest zijn... Ieder ander had dat gedrocht toch links laten liggen lijkt me
  Bericht 
umpire
Master
regiorunner schreef:
Duplex TGV onder 1500/3000V DC? Zie je dat al voor je?


1500V DC is nog steeds standaard op het normale spoor in Zuid-Frankrijk. Neem station Marseilles St. Charles bijvoorbeeld :wink:
  Bericht 
Ducantoni
Master
regiorunner schreef:
Duplex TGV onder 1500/3000V DC? Zie je dat al voor je?


Geen probleem, de motrices zij uitwisselbaar, hooguit zou je met het PVR in de knoei komen, maar volgens mij kunnen we dat in NL wel hebben.
En anders moet het IC-max plan maar weer eens uit de kast gehaald worden :koffie:
  Bericht 
esgigt
Master
regiorunner schreef:
Maar helaas helaas kan ik hier geen open relaas gaan vertellen,

Jammer, want ik houd wel van een sappig verhaal over onze ex-overheidsbedrijven (en vooral over de "uiterst deskundige" :fp: wijze waarop ze geleid worden.
  Bericht 
18vti
Master
dabeetle schreef:
Degene die die V250 geselecteerd heeft,


:fp: ....Die moeten ze op staande voet ontslaan! En meteen onderzoek doen naar steekpenningen want die zijn er vast wel geweest onder de tafel.
Ik heb jaren voor de overheid "gezeten"....die aanbestedingen zijn erg vriendjespolitiek gevoelig, afgrijselijk om zo te moeten proberen te werken! :boos:
  Bericht 
esgigt
Master
18vti schreef:
op staande voet ontslaan

Je geeft al aan waarom dat niet gaat gebeuren:
18vti schreef:
erg vriendjespolitiek gevoelig


... inderdaad erg teleurstellend dat overheidsfunctioneren (als je nog van functioneren mag spreken) :boos:
  Bericht 
Ducantoni
Master
esgigt schreef:
inderdaad erg teleurstellend dat overheidsfunctioneren


En daarom blijven ze lekker op hun post zitten, tenzij ze al te lang publiekelijk aan de schandpaal genageld worden...
  Bericht 
esgigt
Master
:kniktja: :kniktja: :kniktja:
  Bericht 
regiorunner
Master
umpire schreef:
regiorunner schreef:
Duplex TGV onder 1500/3000V DC? Zie je dat al voor je?


1500V DC is nog steeds standaard op het normale spoor in Zuid-Frankrijk. Neem station Marseilles St. Charles bijvoorbeeld



Dat weet ik wel, maar in Belgenland komen ze ook al bitter weinig. Dat heeft ook al zijn redenen.... dus doe maar gewoon de antlantiques. Bijkomend voordeel: deze komen zeer binnenkort een zwikkie van vrij. :thumb:
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Volgens Europese aanbestedingsregels verplicht. Je kunt toch niet gauw genoeg afstand nemen van die ambtenaren- en uitvreterskliek.
  Bericht 
Signum
Master
umpire schreef:
1500V DC is nog steeds standaard op het normale spoor in Zuid-Frankrijk


Ik snap niet waarom de sporen niet gewoon hetzelfde zijn in heel Europa. Als je nou echt wilt concurreren met een vliegtuig denk ik dat je toch moet gaan standaardiseren.
  Bericht 
Spoortje
Pro
Signum schreef:
Als je nou echt wilt concurreren met een vliegtuig denk ik dat je toch moet gaan standaardiseren.


Zijn 'we' mee bezig....ETCS/ERTMS.
  Bericht 
umpire
Master
Spoortje schreef:
Zijn 'we' mee bezig....ETCS/ERTMS.



Is het niet zo dat de twee grootste landen in Europa gewoon aan hun eigen systemen blijven vasthouden :x

(Duitsland INDUSI en Frankrijk op zijn HSL netwerk TVM430)
  Bericht 
Spoortje
Pro
umpire schreef:
Is het niet zo dat de twee grootste landen in Europa gewoon aan hun eigen systemen blijven vasthouden


Nee hoor, zowieso zijn al de nieuwe hogesnelheidslijnen in ERTMS uitgevoerd (in Frankrijk, Vaires-sur-Marne naar Baudrecourt). De EU heeft als doel gesteld dat in 2040 alle bestaande spoorlijnen ERTMS moeten voeren. (of dat gehaald gaat worden is natuurlijk een andere vraag.... :biertje: )
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Signum schreef:
Als je nou echt wilt concurreren met een vliegtuig denk ik dat je toch moet gaan standaardiseren.


Het blad "Rail Magazine" had daar laatst een mooi verhaal over. Vanaf Maastricht loopt een lijn over Lanaken naar Hasselt, in België. Nu is er een klein stuk van die lijn weer in gebruik genomen voor goederenvervoer. Misschien in de toekomst ook weer personenvervoer.
Dat reactiveren heeft uiteraard een flinke duit gekost en het spoor wordt niet al te intensief gebruikt.

Omdat delen van het spoor tussen Hasselt en Lanaken ontbreken heeft het spoor geen aansluiting op het Belgische spoorwegnet. Het spoor loopt ook maar een paar honderd meter over Belgisch gebied.

Dus -europafiel en flexibel als altijd- eisten de Belgen dat treinen voor die paar honderd meter wel over Memor (Belgische ATB) beschikken.

Europa is dus nog heel ver weg.
  Bericht 
regiorunner
Master
Spoortje schreef:
Signum schreef:
Als je nou echt wilt concurreren met een vliegtuig denk ik dat je toch moet gaan standaardiseren.


Zijn 'we' mee bezig....ETCS/ERTMS.

Kijk, heul veul dingen waren redelijk goed gestandaardiseerd eigenlijk: Stoot-en trekwerk, bufferbalken, Automatische treinstelkoppelingen en ga zo maar door. Heeft zelfs een naam: de UIC standaard. Is alleen een beetje achtergebleven bij de Eurocitytreinen, rijtuigen met een locomotief ervoor, die dan bij de grens gewisseld werd. Het was oersimpel en handig, in 8 minuten ben je gewisseld en klaar voor het volgende land.
  Bericht 
Signum
Master
Subtiele schop..

Gaat lekker met de Fyra!

Citaat:
Problemen met Fyra houden aan
AMSTERDAM/BRUSSEL - De hogesnelheidstrein tussen Amsterdam en Brussel, de Fyra, kampt voor de derde dag op rij met problemen.

De Fyra van 07.40 uur van Amsterdam naar Brussel viel uit, meldde een woordvoerder van de spoorwegen in België. NS wilde dinsdagochtend niet reageren.

In Breda konden reizigers in een bus naar Antwerpen stappen, waar ze alsnog de trein naar Brussel konden nemen. Anderen kozen er voor de volgende Fyra of de Thalys te nemen.

Maandag waren er ook al meerdere vertragingen en zondagavond kwam de Fyra door een technische storing ruim een uur te laat aan in Amsterdam. De hogesnelheidstrein die Amsterdam met Brussel-Zuid verbindt, werd zondag in gebruik genomen


Bron: http://www.nu.nl/binnenland/2979768/pro ... ouden.html

De initiële problemen zijn dus nagenoeg niet verholpen. Ronduit schandalig dat ondanks alle problemen er toch doorgezet wordt met dit als gevolg. Kabinet boos, reizigers boos, België boos..

  Bericht 
heckler
Master
Is toch wel echt symbolisch voor het totaal ontbreken van bestuurscapaciteiten.
  Bericht 
esgigt
Master
Yep.... "goedkoop is duurkoop" zei mijn vader.
Signum schreef:
Gaat lekker met de Fyra!

Dan heb je zeker een geldig excuus als je te laat komt... :thumb: :lol:

PS: de cartoon is geniaal! (f)
  Bericht 
regiorunner
Master
umpire schreef:
Breek hem de bek niet open

En dat houden we dan maar even zo.

Wil alleen zeggen dat er al bijna 30 jaar lang (ongeveer) dezelfde TGV stellen probleemloos en zeer intensief worden gebruikt. En... Er zijn zelfs 20 tweedehands TGV stellen te koop. Ik zeg doen.... :devil:
  Bericht 
18vti
Master
EUROPESCHE AANBESTEDINGEN en dan AMBTENAREN die beslissen over een zwaar technisch onderwerp.........sorry ik kon het niet laten. :dood:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
18vti schreef:
kon het niet laten. :dood:

Daar zit het hele probleem. Die aanbesteding was 1 grote flop qua eisen.
  Bericht 
regiorunner
Master
Tsja, ooit (2007) met een groep collega's een idee naar de directie gestuurd:

"Over 1 jaar komen er 20 TGV Atlantique bicourant stellen vrij. 25 jaar oud, maar technisch gelijk met de reeds toegelaten Thalys PBA, EN voorbereid op ATB Fase IV.

De SNCF en SNCB hebben reeds 25 jaar ervaring met inbouw van de systemen die in NL,B en F vereist zijn. (zoals ATB, Memor, GSM-R, Lijnradio, TVM, ECTS en KVB. Tijdens de laatste revisie van de PBA stellen is een cabine ontwikkeld die alle genoemde systemen geintegreerd hebben.

Wellicht zijn deze stellen op de V250 lijnen te gebruiken."

Reactie: Stellen zijn inderdaad al 25 jaar oud en zouden een slechte investering zijn (restlevensduur: +- 15 jaar). Bovendien passen zulke stellen niet in het serviceconcept Net als overigens het aanhouden van reservetreinstellen type mat'64 . :huh: :duh:
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
regiorunner schreef:
Over 1 jaar komen er 20 TGV Atlantique bicourant stellen vrij. 25 jaar oud, maar technisch gelijk met de reeds toegelaten Thalys PBA, EN voorbereid op ATB Fase IV.

De SNCF en SNCB hebben reeds 25 jaar ervaring met inbouw van de systemen die in NL,B en F vereist zijn. (zoals ATB, Memor, GSM-R, Lijnradio, TVM, ECTS en KVB. Tijdens de laatste revisie van de PBA stellen is een cabine ontwikkeld die alle genoemde systemen geintegreerd hebben.

Wellicht zijn deze stellen op de V250 lijnen te gebruiken."

Reactie: Stellen zijn inderdaad al 25 jaar oud en zouden een slechte investering zijn (restlevensduur: +- 15 jaar). Bovendien passen zulke stellen niet in het serviceconcept Net als overigens het aanhouden van reservetreinstellen type mat'64 . :huh: :duh:


Dat zijn een hoop afkortingen Regio :nah: , snap er niet veel van ....... :x
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
TGV = Train a Grand Vitesse = HST
PBA = Parijs Brussel Amsterdam
ATB = Automatische treinbeïnvloeding
IV = 4
SNCF = Société Nationale des Chemins de fer français = Franse NS
SNCB = Société Nationale des Chemins de fer Belges = NMBS = Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen
NL = Nederland
B = België
F = Frankrijk
GSM-R = Global System for Mobile Communication Rail
TVM = Transmission Voie-Machine = ATB van Franse HSL
ETCS = European Train Control System
KVB = Contrôle Vitesse par Balise
V250 = Fyra treinstel
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Aha , daar wordt het een stuk duidelijker van :D

Thnx Lachenisleuk :thumb:
  Bericht 
regiorunner
Master
Efin beproefde Hogesnelheidsstellen die snel inzetbaar zouden zijn (en toegelaten voor 270 km/h) tegen een redelijke prijs.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Weet je zeker dat het Atlantiques zijn en geen Sud Est? Enige probleem dat je zou hebben zou je hebben in Brussel/Antwerpen met 3kv DC. Weerstand ertussen kan natuurlijk, maar toch.
  Bericht 
regiorunner
Master
Het ging toen inderdaad om de Sud-Eststellen, maar dan wel de TRIcurante stellen, en een deel van de eerste Atlantiques.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
Zou het niet beter zijn om de NS gewoon te ontmantelen en de dienstverlening op het spoor in zijn geheel uit te besteden aan particuliere vervoerders? Die gaan pragmatisch met zaken om en dat scheelt al heel veel.
  Bericht 
Groningen
Master
 
De V250 mag slecht zijn, maar daarvan explodeert de aanschafprijs tenminste niet.

Dit is van 3 april 2012 uit The Star, Canada.
Opposition parties accused Prime Minister Stephen Harper of dodging responsibility for the F-35 fiasco and said Defence Minister Peter McKay should be fired for allowing Parliament to be misled about cost overruns and other problems with the trouble-plagued $25 billion fighter purchase.

Diverse media in Canada van gisteren:
The “cradle-to-grave” bill to taxpayers for buying and operating the controversial F-35 warplane will exceed $600-million per jet – or $45-billion in total, the government announced Wednesday. The Tories originally sold the aircraft as a $9-billion purchase. The $45-billion lifetime estimate may ultimately prove to be too low if the cash-strapped U.S. government cuts its own order for the F-35 – a move that would increase the average price.

Als er minder vliegtuigen gebouwd voor de VS, dan gaat de prijs per vliegtuig omhoog. In 9 maanden tijd is de prijs van de JSF voor Canada bijna verdubbeld.
  Bericht 
GerbenT
Master
Groningen schreef:
In 9 maanden tijd is de prijs van de JSF voor Canada bijna verdubbeld.

En volgens mijn niet alleen voor Canada
  Bericht 
esgigt
Master
lacheisleuk schreef:
Weerstand ertussen kan natuurlijk, maar toch.

zoveel frites eten de passagiers echt niet :schudnee:
  Bericht 
Yvesart
Master
Vroeg op schreef:
Dat er nooit eens iemand uberhaupt zijn of haar hersens is gaan gebruiken bij Europees aanbesteden. (schijnt tegenwoordig te moeten) En eens iets van research gaan doen.

Komt door de eigen idioterie in het aanbestedingsverhaal dat de laagste prijs niet terzijde gelegd kan worden.. Het is zo dat je sterk in je schoenen moet staan om de laagste terzijde te durven leggen (ook kwestie van goed verwoorden in je verzoek tot inschrijving) en de nummer twee de opdracht te gunnen, maar in de praktijk blijkt wel dat veel (bijv. bouw)bedrijven die enorm met de prijs stunten failliet gaan waardoor er nog veel meer kosten voor een opdrachtgever optreden dan zij zouden hebben gehad met een rechtszaakje en (de duurdere inschrijving van) de nummer twee. Want wie gaat het daarna voor je doen (en zeker niet voor die absurd lage prijs)? En wat dacht je van de opgelopen vertraging? :schudnee: :fp:
  Bericht 
Broadie
Master
De JSF/F-35 is in wezen een aanvalsjager. Langzamer en minder wendbaar dan de Saab Gripen. De Zweden willen hun land verdedigen, geen andere landen aanvallen. Zo is de Saab ook ontwikkeld. Daarom kocht ook Zwitserland de Gripen.
Wat willen wij ook alweer precies met die F-35? Nederland verdedigen, of in het buitenland samen met de Amerikanen andere vliegtuigen uit de lucht schieten en gronddoelen bestoken?
Een hi-tech, maar qua functionaliteit ouderwetse bommenwerper voor waanzinnig veel geld. Heel veel extra staatsschulden dus.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
esgigt schreef:
zoveel frites eten de passagiers echt niet :schudnee:
Als je geen weerstand plaatst, kan je ze mooi uitroken, want een treintje die voor 1500 volt DC geschikt is onder 3000 volt DC zetten is niet zo'n groot succes.
  Bericht 
esgigt
Master
goh, gaat'ie dan niet extra hard rijden? :roflol:
  Bericht 
Tilbo
Respect
 
bernardo A. schreef:
Zou het niet beter zijn om de NS gewoon te ontmantelen en de dienstverlening op het spoor in zijn geheel uit te besteden aan particuliere vervoerders? Die gaan pragmatisch met zaken om en dat scheelt al heel veel.
De NS moet ook gewoon winst maken en doet dat ook. NS kan zich het echt niet veroorloven om de boel te verkloten, alhoewel de Fyra beter kan.
  Bericht 
vw-driver
Master
Net een item op NOS journaal over de Fyra ,journalist die mee reisde , 45 minuten te laat in Brussel en een deur wat niet open ging. :lol: :fp:
 Pagina 1 van 5  [ 249 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy