Postingstijd interval gedetecteerd van 81.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 5 van 5  [ 249 berichten ]
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Vroeg op schreef:
Bombardier is Canadees. De Traxx familie is Duits. Zal wel op huurbasis zijn die 19 locs en waarschijnlijk gewoon dezelfde versie als er nu al rijdt.
Bombardier is van origine Canadees en heeft het Duitse Adtranz overgenomen. NS maakt teveel kosten voor het huren en aangezien ze nog langer ermee willen blijven rijden, is het goedkoper om te kopen dan te huren. NS heeft geen wagons die harder dan 160 mogen, de Vectron is nog niet toegelaten, de Taurus heeft geen Nederlandse toelating, van de tussenversie (NMBS HLE 18) is ook nog geen volledige toelating gegeven en die zijn niet te huur, de snelle versies van de TRAXX zijn ook niet toegelaten binnen Nederland (die zien er ook weer anders uit), de TRAXX 3 zit nog in zijn toelatingstraject en andere locs die harder dan 160 kunnen, hebben ook geen toelating binnen Nederland.
Het TRAXX platform rolt momenteel nog steeds van de band, dus dit is een kwestie van continueren en 19 stuks MS leveren aan Nederland.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Verder kun je je normaal gesproken ook geen buil vallen aan bestaande en bewezen locs die overal in Europa kunnen rijden. Dan kun je ze prima in binnenland en buitenland inzetten. 160 Is snel zat voor heel veel toepassingen. Denk ook dat de operationele kosten van een max 160 loc veel lager zijn dan van eentje die harder kan en mag.
  Bericht 
esgigt
Master
lacheisleuk schreef:
de snelle versies van de TRAXX zijn ook niet toegelaten binnen Nederland

een Nationaal snelheids fobie? O:)
  Bericht 
basjuh1981
Master
Daarom mag er geen flitstrein komen..? :roll:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
esgigt schreef:
een Nationaal snelheids fobie? O:)
Neuh, het loont niet. ATB is prima aan te passen naar 160 of 200, maar dat mag niet van de EU, dus waarom zou je loks die nu niet nodig zijn een duur toelatingstraject in gaan jagen?
  Bericht 
Vroeg op
Master
lacheisleuk schreef:
Bombardier is van origine Canadees en heeft het Duitse Adtranz overgenomen. NS maakt teveel kosten voor het huren en aangezien ze nog langer ermee willen blijven rijden, is het goedkoper om te kopen dan te huren. NS heeft geen wagons die harder dan 160 mogen, de Vectron is nog niet toegelaten, de Taurus heeft geen Nederlandse toelating, van de tussenversie (NMBS HLE 18) is ook nog geen volledige toelating gegeven en die zijn niet te huur, de snelle versies van de TRAXX zijn ook niet toegelaten binnen Nederland (die zien er ook weer anders uit), de TRAXX 3 zit nog in zijn toelatingstraject en andere locs die harder dan 160 kunnen, hebben ook geen toelating binnen Nederland.
Het TRAXX platform rolt momenteel nog steeds van de band, dus dit is een kwestie van continueren en 19 stuks MS leveren aan Nederland.

Weet ik.

lacheisleuk schreef:
NS maakt teveel kosten voor het huren en aangezien ze nog langer ermee willen blijven rijden, is het goedkoper om te kopen dan te huren.

Dat klinkt logisch. Maar het is dus een serie die ter vervanging is van de huidige (11?)traxxen?


Impressie
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview
  Bericht 
Warmaster
Master
Tweebel schreef:
De NS heeft negentien locomotieven besteld bij het Canadese bedrijf Bombardier. Omdat de hogesnelheidstrein Fyra V250 in de ban is gedaan.


Is die zaak al helemaal afgedaan dan? Niet dat er na tig rechtszaken blijkt dat ze die Fyra's gewoon af moeten nemen, en dus niet alleen die al geleverd zijn, maar ook de rest die ze toen besteld hebben.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Vroeg op schreef:
Impressie
Van de auteur van het artikel.
Vroeg op schreef:
Dat klinkt logisch. Maar het is dus een serie die ter vervanging is van de huidige (11?)traxxen?
12 van AngelTrains en 4 van Macquarie Rail gehuurd. NMBS heeft toevallig ook 3 van de Angeltrains serie gehuurd, aansluitend op die van NS, voor Benelux en Fyra dienst. Uiteindelijk is het aantal loks op de Benelux hoger geworden, maar qua nummering sluiten alleen de 2801, 2 en 3 aan op de NS serie. (186 111 - 122 en dan NMBS 123, 124 en 125). En toevallig, 19 was ook het aantal treinsets Fyra dat besteld was.
  Bericht 
GerbenT
Master
Overigens de AnsaldoBreda en Lockheed werken duidelijk samen .... bij AnsaldoBreda vliegen de medewerkers er binnenkort uit :kniktja: :kniktja:
  Bericht 
makila
Master
 
lacheisleuk schreef:
Neuh, het loont niet. ATB is prima aan te passen naar 160 of 200, maar dat mag niet van de EU, dus waarom zou je loks die nu niet nodig zijn een duur toelatingstraject in gaan jagen?

EU zijn kakschijters. Van Europa mocht de beste trein niet gekozen worden voor de HSL, want dat is discriminatie. Dus werd er gekozen voor dikke rommel. Nu mogen de treinen die ze nu laten rijden, van Europa niet sneller rijden dan 140 ..

Dat ze Europa eens in hun gat steken. Ik ben misschien grof, maar het is toch waar zeker? Sinds wanneer beslist Europa wat een land wle of niet mag/kan doen. Ik heb ze nog géén één positieve beslissing zien nemen.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
makila schreef:
EU zijn kakschijters. Van Europa mocht de beste trein niet gekozen worden voor de HSL, want dat is discriminatie.
Schuld van Netelenbos en een paar managers.
Citaat:
Dus werd er gekozen voor dikke rommel. Nu mogen de treinen die ze nu laten rijden, van Europa niet sneller rijden dan 140 ..
160.
  Bericht 
regiorunner
Master
En dat ligt dus weer niet aan de ATB; maar de technische specificaties van met name de rijtuigen en locomotief. :fp:
  Bericht 
Ducantoni
Master
lacheisleuk schreef:
Schuld van Netelenbos en een paar managers.

:kniktja:
Tja, dat krijg je als je alleen rekenmeesters aan het werk zet en vergeet de ingenieurs te laten aanschuiven. Ben je niet specifiek geneog in je bestek, dan krijg je dus rommel zoals we hebben gezien.
Er was zelfs al gesuggereerd om ICK in te zetten, dat waren immers duitse rijtuigen die al geschikt waren voor 200 km/h.
Dan zit je uiteraard ook weer met zo'n toelatingscircus en daarnaast heb je uiteraard ook nog krachtvoertuigen nodig die een hoge(re) snelheid aankunnen.
  Bericht 
esgigt
Master
Ducantoni schreef:
krachtvoertuigen

Ik was even bang "krachtwijken" te lezen :fp:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ducantoni schreef:
Er was zelfs al gesuggereerd om ICK in te zetten, dat waren immers duitse rijtuigen die al geschikt waren voor 200 km/h.
Ging niet met toiletten, deuren, etc. Had en flinke modernisatie nodig.

Ducantoni schreef:
Tja, dat krijg je als je alleen rekenmeesters aan het werk zet en vergeet de ingenieurs te laten aanschuiven. Ben je niet specifiek genoeg in je bestek, dan krijg je dus rommel zoals we hebben gezien.
Ik heb het de afgelopen maanden van dichtbij gezien, ik kan niet ingaan op details, maar mensen die denken bij een aanbesteding in de 2e selectieronde een compleet uitgewerkte machine te krijgen, die zeggggggg maaaaarrrrrrrrr zo morgen naar een fabriek kan.
En dan relevante ervaring zoeken, dus met een deels technische tekening komen en mopperen dat het er niet mooi uit ziet (maar wel haalbaar is) en een fabriek die er 0,0 ervaring mee heeft, maar een paar mooie textures heeft aangebracht die wel door mag. Ik heb werkelijk waar met grote ogen zitten kijken. Onvoorstelbaar.
  Bericht 
GerbiE
Master
Citaat:
Belgische Rekenkamer staakt Fyra-onderzoek
Het Belgische Rekenhof stopt met zijn onderzoek naar de Fyra.

Reden is een gebrek aan transparantie bij de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS en de terughoudendheid van zowel de NMBS als de Nederlandse autoriteiten om informatie vrij te geven.
Het onderzoeken van het Fyra-debacle wordt het Rekenhof naar eigen zeggen onmogelijk gemaakt.
''De betrokken partijen willen vermijden dat iets publiek wordt gemaakt'', zo schrijft voorzitter Philippe Roland in een brief aan Kamervoorzitter André Flahaut, die de Belgische krant De Morgen publiceerde.
Documenten zoals het aankoopcontract, de ondertekening, bankgaranties en de ingebruikstelling mochten niet worden ingezien. ''Dat heeft gevolgen voor alle delen van het onderzoek'', aldus Roland. Hij hekelt ook de houding van de Nederlandse Rekenkamer, die weigert informatie uit te wisselen.
''Wij hebben absoluut niets te verbergen'', reageert de NMBS. ''Alle documenten liggen op tafel, maar ze moeten natuurlijk in onze gebouwen blijven. We moeten extra voorzichtig zijn met al die gerechtelijke procedures.''
De Fyra V250-trein had Amsterdam met Brussel moeten gaan verbinden. Afgelopen zomer werd het project door zowel de Nederlandse als de Belgische spoorwegen afgebroken wegens de vele technische gebreken.

bron: nu.nl
ook op vk.nl
  Bericht 
pevo
Master
Hahahaha, tuurlijk als alles openbaar wordt zal er een bak stront over de NS en NMBS vallen :fp:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
pevo schreef:
Hahahaha, tuurlijk als alles openbaar wordt zal er een bak stront over de NS en NMBS vallen
Mwah, meer over Brussel en Den Haag (Netelenbos) en enkele managers.
  Bericht 
esgigt
Master
dat laatste is natuurlijk erger... dan kunnen die mensen hun volgende riante baantje vergeten.
  Bericht 
bernardo A.
Master
 
makila schreef:
EU zijn kakschijters.

Lijkt me tamelijk logisch. Ik mocht willen dat ik goud scheet.

Overigens een fraaie vertoning. Met veel (belasting)geld een peperdure aparte spoorlijn aanleggen en dan met een veredeld boemeltje er overheen tuffen. Een schoffering aan de bevolking.
  Bericht 
Vroeg op
Master
bernardo A. schreef:
Ik mocht willen dat ik goud scheet.

Moest de BD eens weten. Kan je BTW dokken over elke drol die je produceert. :lol:
bernardo A. schreef:
Met veel (belasting)geld een peperdure aparte spoorlijn aanleggen en dan met een veredeld boemeltje er overheen tuffen.

De TGV doet ook nog mee. :kniktja:
  Bericht 
Tweebel
Master
Citaat:
'Vergunningverlening Fyra was in orde'
De vergunningverlening voor de hogesnelheidstrein Fyra is volgens de wettelijke voorschriften verlopen.

Dat blijkt uit een onderzoek dat staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) heeft laten doen. Ze heeft de bevindingen donderdag naar de Tweede Kamer gestuurd.

De onderzoekers zien wel enkele punten die in het hele proces beter hadden gekund. Maar die hebben volgens hen geen invloed gehad op de kwaliteit van de afgegeven vergunning voor de V250-treinen.

De trein voldoet aan alle veiligheidseisen van de vergunning, constateren de onderzoekers.

Aanleiding voor het onderzoek was het debacle rond de Fyra-treinen van de Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda.


http://www.nu.nl/politiek/3689118/vergu ... -orde.html
  Bericht 
basjuh1981
Master
Telegraaf schreef:
’Mansveld weghalen van hsl’

Harry van Gelderen Inge Lengton

DEN HAAG -
Na de nieuwe puinhoop op de hogesnelheidslijn van gisteren is de maat voor het CDA vol. Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) moet meteen van het hogesnelheidslijndossier worden gehaald, zo vindt Kamerlid De Rouwe.

Hij adviseert om minister Dijsselbloem (Financiën) de touwtjes in handen te geven.

Reiziger

„Dat is voor de verhoudingen in het kabinet misschien niet leuk, maar wel voor de reiziger en die is net even belangrijker”, aldus de christendemocraat.

De harde uithaal van het CDA volgt na nieuwe wanorde op de hsl door uitvallende flitstreinen.

De vervanger van de Fyra, de IC-Direkt, werd uit de roulatie genomen, omdat de stroomafnemer buitengewoon gevoelig blijkt te zijn voor slijtage.

Op verzoek van bouwer Bombardier werden verschillende Traxx-locomotieven nagekeken. Deze inspectie wordt vandaag voort gezet. Een paar treinen kunnen weer rijden, maar de dienstregeling is voorlopig gehalveerd.
  Bericht 
Azes
Master
En Dijsselbloem maakt er een HandSlingerLijntje van...

:respect:
  Bericht 
Kiwi45
Master
Noem het maar een halve snelheids lijn.
  Bericht 
Guppenklup
Master
Alsof het vervangen van de ene ambtenar met de andere ook maar iets van de problemen zal oplossen. Het hele project is van een nog nooit vertoonde arrogantie waarbij met tientallen miljarden euro's is gesmeten op kosten van de bloedende belastingbetaler om de ego's van een stel plucheplakkers te strelen. De treinreiziger van Amsterdam naar Brussel is nu slechter af dan voorheen, en moet daarvoor ook nog eens meer betalen. Gelukkig heeft deze de keuze om de auto te pakken en de enorme files in België dan maar op de koop toe te nemen. Ben je in ieder geval sneller en goedkoper op je plaats van bestemming. En anders pak je gewoon het vliegtuig. De dienst Schiphol-Zaventem floreert als nooit tevoren.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Guppenklup schreef:
Alsof het vervangen van de ene ambtenar met de andere ook maar iets van de problemen zal oplossen.
:schudnee: :schudnee: :schudnee: Probleem zijn juist die ambtenarren die onder Mansveld en bij de NS zitten. Bij de NS hebben ze nog steeds niet geleerd "marktgericht te denken". Het zijn en blijven gewoon 3e rangs ambtenarren
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Jack.Ryan schreef:
Bij de NS hebben ze nog steeds niet geleerd "marktgericht te denken".
Dat kan NS in het buitenland hartstikke goed, maar mogen dat nu niet meer van de overheid.
  Bericht 
Vroeg op
Master
basjuh1981 schreef:
omdat de stroomafnemer buitengewoon gevoelig blijkt te zijn voor slijtage.

:nah: Goh nou ik denk dat de lokjes al heel wat km gedraaid hebben. Dat gaat richting de miljoen denk ik. Vooral de witte versie. Die komen uit de goederendiensten. Hoeveel km zou een stroomafnemer meegaan?
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Vroeg op schreef:
Hoeveel km zou een stroomafnemer meegaan?
Heeft naar ik venam met wisselende spanningshoogten te maken. Dus ligt niet aan de TRAXX maar ligt aan onze k*dt structuur. Dus kun je het weer bij prorail terecht.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Jack.Ryan schreef:
Heeft naar ik venam met wisselende spanningshoogten te maken.

Volgens mij is dat bullshit. Die Traxx hebben vier stoom afnemers pers spanning 1 stroomafnemer. 1500v=, 300V= 15KV 16,2/3 HZ en 25KV 16,2/3HZ
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Vroeg op schreef:
Volgens mij is dat bullshit. Die Traxx hebben vier stoom afnemers pers spanning 1 stroomafnemer. 1500v=, 300V= 15KV 16,2/3 HZ en 25KV 16,2/3HZ
Ojuist, 2 voor DC en 2 voor AC. "Onze" TRAXXjes hebben 2 om 2 zitten, waarmee zin in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk kunnen komen.
  Bericht 
Superkoe
Master
Jack.Ryan schreef:
Probleem zijn juist die ambtenarren die onder Mansveld en bij de NS zitten. Bij de NS hebben ze nog steeds niet geleerd "marktgericht te denken". Het zijn en blijven gewoon 3e rangs ambtenarren


Nou nee. Het probleem is dat ze juist denken dat ze heel marktgericht bezig zijn. Het paradepaardje heet Systeem Gerichte Contractbeheersing. Het idee daarbij is dat de opdrachtnemer (Ansolda Breda in dit geval) zijn eigen werk keurt aan de hand van de door de opdrachtgever gestelde eisen. En als het op papier allemaal klopt, krijg je automatisch het gewenste product.

Tot zover de theorie.

De praktijk leert dat de vraagspecificatie nog helemaal sluitend is en vatbaar is voor meerdere interpretaties. Als je dan ook bij voorkeur alleen maar toetsen uitvoert op systeemniveau (de organisatie van de opdrachtnemer ) en procesniveau (voert de opdrachtnemer netjes zijn keuringen uit) en de toetsen op productniveau bewust verwaarloost (dus in de fabriek gaan kijken of dat je inderdaad een trein geleverd gaat krijgen), dan kan het dus gebeuren dat

Tweebel schreef:
De trein voldoet aan alle veiligheidseisen van de vergunning


en je toch een waardeloos product hebt wat om de haverklap kapot gaat en bovendien lastig te repareren.

Het is allemaal best te ondervangen, maar dan moet wel je vraagspecificatie op orde zijn. Daar zou bv in moeten staan dat tot een sneeuwval van 10 cm de trein op 250 km/u moet kunnen blijven rijden en bij 20 cm sneew nog met 120 km/u. Of dat de deuren een serviceinterval moeten hebben van minimaal 3000 uur. En behalve vragen naar een kabelschema ook vragen naar een tekening waarop staat hoe de kabels lopen en hoe ze bevestigd worden.

Het is gewoon een exemplarisch voorbeeld van een combinatie van te weinig vragen en te weinig kijken wat je nu werkelijk geleverd krijgt.
  Bericht 
esgigt
Master
Kiwi45 schreef:
Noem het maar een halve snelheids lijn.

ik zeg: zet "de Arend" in...
Afbeelding

... of gaan dan de koeien weer van de leg en de kippen zure melk geven :huh:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Nee, die past niet op het spoor.
  Bericht 
esgigt
Master
... en weer vervliegt een stuk hoop... :lol:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ah... De nostalgie :lol:
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Kiwi45 schreef:
Noem het maar een halve snelheids lijn.


Half in meer dan één opzicht.

'Intercity direct' wordt de opvolger van de Fyra genoemd, maar die is dat maar deels. ICD rijdt alleen tussen Amsterdam en Breda, dat om allerlei politieke redenen ook aan het HSL-net is geknoopt. Op de Thalys na rijden er geen treinen meer via de HSL naar België.
  Bericht 
Vroeg op
Master
lacheisleuk schreef:
Ojuist, 2 voor DC en 2 voor AC. "Onze" TRAXXjes hebben 2 om 2 zitten, waarmee zin in Nederland, België, Duitsland en Oostenrijk kunnen komen.

HAd ik het bijna goed he. 8) :lol: :lol:
  Bericht 
esgigt
Master
Karbargenbok schreef:
Half in meer dan één opzicht.

... maar dubbel in financieel opzicht (f)


... oh nee dat moet deze zijn: :boos:
  Bericht 
GerbiE
Master
Metro schreef:
'NS speelt op safe met nieuwe snelle treinen'
Geen flitstreinen en al helemaal niet voor 2021, schrijft NS-topman de staatssecretaris.

De nieuwe intercitytreinen van NS rijden niet eerder dan 2021 over het spoor en ook niet sneller dan 200 kilometer per uur. De Tweede Kamer wil graag flitstreinen en ook nog eens over vier jaar. NS meent dat dit onmogelijk is. Daarbij is een nieuw treindebacle dan akelig reëel.

“Het gebruik van bewezen technologie en keuze uit meerdere leveranciers is één van de lessen die NS heeft getrokken”, schrijft NS-topman Timo Huges in een brief aan staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur. Hij verwijst voor die lessen naar het drama met de V250. Deze Fyratrein van de Italiaanse producent AnsaldoBreda hield het amper twee maanden vol op de hogesnelheidslijn en leverde NS een miljoenenverlies op.

In de nieuwe vergunning voor het rijden op het Nederlandse spoor, heeft NS met de overheid afgesproken de verlieslijdende hsl op te nemen in het binnenlandse spoorboekje. Sneller dan 200 kilometer per uur rijdende flitstreinen leveren opvallend genoeg langere reistijd op, stelt NS op basis van een rondvraag onder treinenbouwers. Hogesnelheidstreinen hebben meer tijd nodig om op te trekken, omdat zij ontworpen zijn voor lange afstanden.

Daar komt bij dat brede deuren in deze treinen niet mogelijk zijn, waardoor er meer tijd nodig is om reizigers op de stations te laten in- en uitstappen. Met een hogere snelheid wordt de luchtdruk op de deuren namelijk veel hoger. Een dubbele deur loopt zo het risico er tijdens de rit er gewoonweg uit te vallen.

Verder moet de vloer van de ‘hogesnelheidsintercity’ volgens NS stukken hoger zijn, omdat er meer ruimte nodig is voor zwaardere motoren en remmen. Een treinproducent die deze uitdaging aandurft zal enorm creatief moeten knutselen om een benodigde dubbeldekker te kunnen bouwen.

Zo’n speciaal ontwerp maakt de bestelling ook nog eens behoorlijk duurder. NS wil echter een keuze maken uit het aanbod van verschillende treinenbouwers en is niet van plan via beperkte en dure keuzes risico te lopen op een ‘klein en daarmee kwetsbaar materieelpark’, schrijft Huges.

Om meer treinen geschikt te maken voor het rijden over de hsl, worden de twintig jaar oude VIRM-dubbeldekkers van treinenbouwer Bombardier deze zomer gemoderniseerd. De eerste vernieuwde treinen worden over twee jaar terug verwacht in de dienstregeling.
  Bericht 
Superkoe
Master
Ben ik de enige die geen reet snapt van bovenstaand artikel?
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Beetje huilie huilie dat Den Haag er niets van snapt over wat ze willen en dat dat volgens NS godsonmogelijk is, zeker met de termijnen en wensen uit Den Haag (waar NS an sich dan wel weer gelijk in heeft). En NS wil graag weer een custom build train. Geen Velaro, Zefiro of AVG. Dat kost dus nog weer langer en extra.
  Bericht 
Sherlock
Master
 
Gerbie schreef:
De Tweede Kamer wil graag flitstreinen

Geflitst worden vanuit een rijdende trein. :loco:
  Bericht 
Tweebel
Master
GerbiE schreef:
Sneller dan 200 kilometer per uur rijdende flitstreinen leveren opvallend genoeg langere reistijd op, stelt NS op basis van een rondvraag onder treinenbouwers. Hogesnelheidstreinen hebben meer tijd nodig om op te trekken, omdat zij ontworpen zijn voor lange afstanden.

Daar komt bij dat brede deuren in deze treinen niet mogelijk zijn, waardoor er meer tijd nodig is om reizigers op de stations te laten in- en uitstappen. Met een hogere snelheid wordt de luchtdruk op de deuren namelijk veel hoger. Een dubbele deur loopt zo het risico er tijdens de rit er gewoonweg uit te vallen.


Goh. Hadden ze dat niet kunnen bedenken bij de aanleg van dat spoor. Of, bij de start van de planning van de aanleg? Of zeg ik nu iets heel raars?

Achterlijk dat dat nu pas naar voren komt.
  Bericht 
Vroeg op
Master
lacheisleuk schreef:
En NS wil graag weer een custom build train.

NS is weer eens stront eigenwijs en wil het wiel weer opnieuw uitvinden en dat zal vast weer een vierkant wiel zijn. :duh:
Maar nee. In Duitsland en Frankrijk rijden helemaal geen treinen al jaren beproefd met 300km/h.
En die komen ook helemaal niet in Nederland.

;( ;( ;(
  Bericht 
Walker
Master
 
Tweebel schreef:

Goh. Hadden ze dat niet kunnen bedenken bij de aanleg van dat spoor. Of, bij de start van de planning van de aanleg? Of zeg ik nu iets heel raars?

Achterlijk dat dat nu pas naar voren komt.


Meerdere smalle deuren kan natuurlijk ook, maar gaat weer ten koste van het aantal zitplaatsen.
  Bericht 
Groningen
Master
 
Citaat:
In Duitsland en Frankrijk rijden helemaal geen treinen al jaren beproefd met 300km/h.


Doen ze wel.

Citaat:
En die komen ook helemaal niet in Nederland.


Doen ze wel. De Thalys doet het wel tussen Schiphol en Rotterdam + onder Barendrecht. De ICE zeker niet in NL.

Tegenwoordig is de JSF nog steeds niets. En dan hebben we het nog niet eens over de NH 90.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Groningen schreef:
De ICE zeker niet in NL.
De ICE komt gewoon in Nederland hoor. Iedere dag meermaals van Amsterdam naar Frankfurt.
 Pagina 5 van 5  [ 249 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy