Pagina 3 van 5  [ 249 berichten ]
  Bericht 
18vti
Master
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de leverancier GEEN ENKELE ERVARING heeft met bouwen van hogesnelheidstreinen dus ze hadden de opdracht NOOIT!! mogen krijgen......in de bestekken die ik vroegah gelezen heb voor het werk stond het altijd duidelijk vermeld dat bewezen succesvolle ervaring met soortgelijke opdrachten een eis was om mee te kunnen dingen.

Dus degene die het bestek gemaakt heeft opknopen of de corrupte groep mensen die de opdracht illegaal aan die Italianen gegeven heeft vierendelen.

Parlementaire enquete komt....ik lach me nu al kapot om de beerput die open gaat! :roflol:
  Bericht 
esgigt
Master
18vti schreef:
Dus degene die het bestek gemaakt heeft opknopen of de corrupte groep mensen die de opdracht illegaal aan die Italianen gegeven heeft vierendelen.

Die krijgen een bonus en een (weg)promotie waarna er soortgelijke kinkels voor in de plaats komen. De amateuristische management mentaliteit die ik jaren geleden al bij NS ontwaarde zal echt niet significant gaan veranderen, noch het politieke theater er omheen.
  Bericht 
18vti
Master
18vti schreef:
Parlementaire enquete


Gaat een mooie soap worden....
  Bericht 
JayJay
Master
 
Deze man heeft een aantal interessante argumenten/antwoorden op vragen die een deel van de kritiek op de V250 onderuit halen...

https://twitter.com/wijnandveeneman

Het is een docent aan de TU Delft.
  Bericht 
esgigt
Master
18vti schreef:
Gaat een mooie soap worden....

uiteraard.... uit zo'n enquette gaat blijken dat de verantwoordelijken niet verantwoordelijk waren en dat de onderknuppels de tol moeten betalen. We kennen bestuurlijk Nederland nu toch al? :fp:
  Bericht 
Vroeg op
Master
18vti schreef:
Dus degene die het bestek gemaakt heeft opknopen of de corrupte groep mensen die de opdracht illegaal aan die Italianen gegeven heeft vierendelen.

Dat heet Europees aanbesteden. :fp:
Dan moet je geloof ik volgens de regels verplicht voor de goedkoopste gaan of zo.
Belachelijk. daarbij had iemand research moeten doen voordat er uberhaupt een handtekening gezet was.
  Bericht 
esgigt
Master
Vroeg op schreef:
daarbij had iemand research moeten doen

stond niet in het bestek. :roflol:
  Bericht 
Vroeg op
Master
esgigt schreef:
stond niet in het bestek.

*domme toon aan*

Euuuuhhhhh wat is bestek?
Daar eet je mee.
Oh....kee.

krast bestek door

Zo das niet nodig in de trein.

*domme toon uit*
  Bericht 
esgigt
Master
gelukkig maar want die Italianen gaan het ALLEMAAL in een paar dagen oplossen: :roflol:
nu.nl schreef:
'Problemen Fyra binnen enkele dagen opgelost'
PISTOIA - Het oplossen van de problemen met de Fyra ''is geen kwestie van weken of maanden, maar van dagen''.

Dit heeft de tweede man van producent Ansaldo Breda, Giuseppe Marino, dinsdag gezegd.

Volgens de Italiaan is er sprake van ''een simpel probleem''. Er zijn 30 technici van het bedrijf met de Fyra bezig. Op dit moment worden nog testen uitgevoerd met de hogesnelheidstrein.


Marino zei dat het bedrijf binnen een tot twee dagen een rondetafelgesprek met de Nederlandse en Belgische spoorwegen zal aanvragen. ''Dat kan mogelijk vrijdag al.'' Op de vraag of de treinen dan meteen ingezet kunnen worden, zei hij dat die beslissing niet bij hem ligt. Maar Marino is vol vertrouwen dat het probleem snel verholpen is.

Stefano Fanucci, projectmanager van de Fyra, zei nog dat alle testen met deze trein volgens de internationale standaarden goed zijn doorstaan. Ook onder zware weersomstandigheden. ''En daarbij hebben dit soort problemen zich nooit voorgedaan.''


.... dat kan dus nog wel even duren. :fp:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Over een paar dagen dooit het weer en is het probleem van sneeuw dus weer weg... :lol:


Vroeg op schreef:
Dat heet Europees aanbesteden. :fp:
Dan moet je geloof ik volgens de regels verplicht voor de goedkoopste gaan of zo.
Belachelijk. daarbij had iemand research moeten doen voordat er uberhaupt een handtekening gezet was.
Neuh, gewoon een goed bestek opzetten en voldoende kunnen motiveren waarom jij vindt dat je voor leverancier y kan gaan, in plaats van voor x.
  Bericht 
GerbenT
Master
Afbeelding

overigens waren in 1912 ook problemen (Met dank aan NU&toen)
Afbeelding
http://www.nuentoen.nl/fotos/99380/1912-ontspoorde-locomotief-in-haarlem.html
  Bericht 
esgigt
Master
Ook bij AB gebouwd? :lol:
  Bericht 
esgigt
Master
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21263608/__Intercity_vervangt_Fyra__.html
Citaat:
Intercity vervangt Fyra
DEN HAAG -

De falende hogesnelheidstrein Fyra zal vanaf 18 februari worden vervangen door een intercity. Die gaat in het begin twee keer per dag rijden tussen Den Haag Hollands Spoor en Brussel. Vanaf 11 maart wordt dat acht keer per dag.

Dat meldde staatssecretaris Wilma Mansveld (Spoor) vrijdag na afloop van de ministerraad. Ze is tevreden met de oplossing, omdat het gaat om een rechtstreekse intercity die acht keer per dag gaat rijden. Die voorwaarden had ze gesteld. Mansveld sprak van een goed alternatief en een duurzame tijdelijke oplossing.

Het is niet mogelijk de verbinding door te trekken naar Amsterdam, omdat het daarvoor te druk is op het spoor. Reizigers uit Amsterdam kunnen voortaan met de Fyra naar Rotterdam en daar overstappen op de trein naar België. In het binnenland rijden de Fyra's niet met de locomotieven van de gewraakte V250.

Mansveld had de NS en de Belgische spoorvervoerder NMBS tot vrijdag de tijd gegeven om met een tijdelijke oplossing te komen. Daarom werd er de afgelopen dagen koortsachtig overlegd, onder meer met infrabeheerders ProRail en Infrabel. De NS zei dat er met man en macht werd gewerkt aan een oplossing.


#mompelt iets over blaffende honden en een caravaan#
  Bericht 
regiorunner
Master
esgigt schreef:
In het binnenland rijden de Fyra's niet met de locomotieven van de gewraakte V250.

? Wat een journalistiek toch weer... Wordt gewoon een getrokken trein.... Niets meer&niets minder. Ik wens Kenji veel succes met het vinden van de perronruimte. :aai:
  Bericht 
esgigt
Master
dat viel mij ook op, Regiorunner. :lief:

EDIT: Overigens lijkt het mij voor de reiziger slimmer om van Amsterdam een boemeltje naar Den Haag te nemen ipv de Fyra naar R'dam..... je zult maar ergens midden in het groene hart stilvallen :fp:
  Bericht 
GerbenT
Master
regiorunner schreef:
? Wat een journalistiek toch weer... Wordt gewoon een getrokken trein....

Ze rijden niet ze staan dan stil wegen storingen.... logisch :lol: :lol: :lol:
  Bericht 
Kenji
Master
regiorunner schreef:
Ik wens Kenji veel succes met het vinden van de perronruimte.

Ik verwacht Spoor 1 op Hollands Spoor, hopelijk dat ze met BDS'en gaan rijden, en niet met rasecht getrokken mat, want lokken omrijden gaat wat problematisch worden op Gv.
En dat ze een flinke keertijd krijgen (minimaal 15 minuten), en geen korte kering, want dan is "vertraging in = vertraging uit" te verwachten natuurlijk.

Ik zal het wel meemaken... ben ik bang :lol:
  Bericht 
regiorunner
Master
Kenji schreef:
BDS'en gaan rijden,


Die zowiso niet. (kunnen niet met een TraXX overweg, zijn niet in B toegelaten; en een 1700 wordt na Essen een beetje warm denk ik 8) ) De Benelux Bs'en zijn zonder uitzondering gesloopt, En die konden alleen met de reeks 27 rijden. :fp:

Frequentie begint met 2 treinen per dag :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :[ :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp: :fp:

Mijn idee nog steeds: Mat'64 tot aan Roosendaal; overstappen en daarna met varkensneuzen naar Brussel. Maar dat past niet in het "product" volgens commercie :duh:
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
En het word nog erger :x
Nederlandse marine vindt opvolger Sea King gebrekkig
De Nederlandse Koninklijke Marine vaart noodgedwongen uit met oude Belgische helikopters aan boord, omdat de fonkelnieuwe NH-90-helikopters vol technische gebreken zitten. Slecht nieuws voor België? Ook ons leger bestelde immers acht NH-90's om de oude Sea Kings te vervangen.

De krant vindt dat er 'Fyra-achtige toestanden' op til zijn, omdat de levering van de nieuwe toestellen al jarenlang vertraagd is. Bovendien zouden de heli's vaak met panne aan de grond blijven staan en gebreken vertonen. De situatie is zo erg dat de Nederlandse Koninklijke Marine de fonkelnieuwe helikopters voor missies laat staan, en oude Belgische heli's mee aan boord neemt.

De berichten over de fonkelnieuwe Nederlandse NH-90's betekenen ook slecht nieuws voor ons land. Defensie wil de oude Belgische Sea Kings in 2014 immers vervangen door diezelfde 'gebrekkige' NH-90-helikopters. Kostenplaatje: meer dan 300 miljoen euro.

Kritiek allesbehalve nieuw

De kritiek op de nieuwe NH-90-helikopters is niet nieuw. De NH-90 werd al in 2011 'te zwaar, te klein, en slechts beperkt inzetbaar' genoemd door onder meer de Nederlandse en Duitse krijgsmacht. De helikopters zouden minder gewicht en dus minder militairen kunnen meenemen en ook landen op een fregat zou niet lukken.

Volgens een rapport over Defensie, dat in november 2012 gelekt werd, is de NH-90 bovendien te duur voor wat hij moet gaan verwezenlijken voor het Belgische leger. 'De NH-90 voor search and rescue-taken gebruiken, komt op hetzelfde neer als naar de kruidenier om de hoek gaan met een Rolls Royce', klonk het in het rapport.

Defensie was er in beide gevallen als de kippen bij om de kritiek te weerleggen. Generaal-majoor Claude Van de Voorde noemde de rapporten in 2011 achterhaald en verklaarde dat de tekortkomingen reeds werden aangepast. De kritiek op de aankoop van de NH-90 werd door hooggeplaatste bronnen binnen Defensie ook genuanceerd. ‘Dat is inderdaad een zeer polyvalente heli waar je veel meer mee kan doen dan Search and Rescue. Maar je kan niet voor elke taak een aparte huis-tuin-en-keukenhelikopter aankopen'.

De NH90 wordt gefabriceerd door een bedrijvenconsortium van Eurocopter, Agusta-Westland en Fokker. Nederland krijgt in totaal 20 NH-90-helikopters, waarvan er inmiddels acht zijn geleverd. België heeft 8 NH-90-helikopters besteld.
Bron:http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130201_00453635
  Bericht 
Kenji
Master
regiorunner schreef:
Die zowiso niet. (kunnen niet met een TraXX overweg, zijn niet in B toegelaten; en een 1700 wordt na Essen een beetje warm denk ik ) De Benelux Bs'en zijn zonder uitzondering gesloopt, En die konden alleen met de reeks 27 rijden.

Zal mij benieuwen wat ze willen gaan gebruiken dan. Lokken omrijden is IMHO geen optie op Gv.
Misschien driehoeken (Gv-Bkh-Gvc-Gv), maar dat lijkt me nog sterker, aangezien Gvc zo'n beetje aan z'n maximale spoorbezetting zit.
  Bericht 
regiorunner
Master
Lok voor- Lok achter? En anders omlopen via het postperron? Een beetje trdl laat zich niet kennen toch? :devil:

Enneh, op de Binckhorst omlopen moet zeker kunnen.
  Bericht 
r00t3d
Pro
 
Alles dat ik opvang is lok voor - lok achter. Er komen 16 traxx'en.
  Bericht 
regiorunner
Master
8 stammen voor een 2 uursdienst? Da's een geintje toch? :roll:

Ik bedoel de oude Benelux had 7 stammen voor een UUR dienst op het gehele traject Asd-Brusz.
  Bericht 
r00t3d
Pro
 
Ik vond het ook al rijkelijk veel. Eerst maar eens zien wat er daadwerkelijk komt.
  Bericht 
esgigt
Master
stammen? Graag enige uitleg bij dit jargon....
  Bericht 
Guppenklup
Master
regiorunner schreef:
Mijn idee nog steeds: Mat'64 tot aan Roosendaal; overstappen en daarna met varkensneuzen naar Brussel.

Carnaval!!! :woop: ik zie ze al in polonaise naar de Belgische hoofdstad gaan :roflol:

Afbeelding
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
esgigt schreef:
stammen? Graag enige uitleg bij dit jargon....

Treinstel: vaste eenheid die zowel technisch als administratief moeilijk los te koppelen is.
Treinstam: Eenheid rijtuigen die administratief aan elkaar gekoppeld zijn tot eenheid. Voorbeeld zijn de dubbeldekkers, zijn relatief eenvoudig los te koppelen, maar ondanks dat zijn het vaste combinaties die eigenlijk maar weinig wisselen.
  Bericht 
esgigt
Master
:thumb:
  Bericht 
tjappie (Guus)
Master
regiorunner schreef:
Benelux Bs'en zijn zonder uitzondering gesloopt


Staan nog in Maastricht :wink:
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Staan nog in Maastricht :wink:

Dat zijn BDs'en, blauw en voorzien van 1 grote voorruit en kunnen alleen met een 1700 overweg. Bs'n waren voorzien van 2 voorruitjes, bordeauxrood en konden alleen met een HLE 11 overweg. Staat er nog 1 in Amersfoort en als het goed is, heeft het NSM er een behouden.
  Bericht 
regiorunner
Master
r00t3d schreef:
Ik vond het ook al rijkelijk veel. Eerst maar eens zien wat er daadwerkelijk komt.

Voorlopig TWEE stammen :x :duh: :fp:
  Bericht 
regiorunner
Master
Afbeelding

AM 75 ofwel de Varkensneus :thumb:

Rijden dus nu elk uur gekoppeld tot 8 bakken om de stoptrein Roosendaal-Antwerpen te versterken. Waar voorheen jarenlang 4 bakken ruim voldoende waren.....
  Bericht 
r00t3d
Pro
 
regiorunner schreef:
Voorlopig TWEE stammen :x :duh: :fp:


Dat klinkt al wat logischer dan 8 stammen. Dat krijg je met informatie van een belgisch treinbestuurder die het ook maar weer van horen zeggen heeft en dat laatste dan ook weer enkele dagen geleden. :lol:
  Bericht 
regiorunner
Master
r00t3d schreef:

Dat klinkt al wat logischer dan 8 stammen. Dat krijg je met informatie van een belgisch treinbestuurder die het ook maar weer van horen zeggen heeft en dat laatste dan ook weer enkele dagen geleden.


8 stammen is dan per 11 maart. 16 stammen pure onzin. :fp:
  Bericht 
Vroeg op
Master
Rijdt de getrokken Fyra eigenlijk nog? (naar Breda) Ik zie ze niet meer.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Citaat:
update 2013|02|01
[BE/NL] Fyra emergency plan [updated x2]
Currently, the Belgian and Dutch railways are eagerly working on a replacement plan for the much troubled Fyra V250 train sets, that are taken out of service since 18.01.2013.
The Dutch secretary for transport has announced what the temporary solution will be; Starting on 28.02.2012, two daily services will connect The Hague with Brussels, calling at Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen and Bruxelles. It will run on classic lines again, not on the high speed line. For a connection with Amsterdam, travelers can change trains in Rotterdam and use the direct Fyra service to Amsterdam(-Schiphol).

Per 11.03.2013, six more daily services will be added to the schedule, bringing the total to eight. I will take 2h47min to travel from Amsterdam to Bruxelles, with one changement, and 47 min longer than the direct service with the Fyra V250 trains.

Railcolor about rolling stock: First fact is that 186 346-350 (the former T29 series) are yet again in Belgium. They were given back to Alpha Trains last year. Our guess: adding these machines to the fleet of NMBS Logistics, several T28 series locomotives (that can run to the Netherlands) will be available for Fyra replacement trains. Thes T28s will haul ICRm coaches.
www.railcolor.net


Zou dat kunnen?
  Bericht 
Spoortje
Pro
Vroeg op schreef:
Rijdt de getrokken Fyra eigenlijk nog? (naar Breda) Ik zie ze niet meer.


Zeker wel. Zie de abba's zat voorbij puffen.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Nou dan. Dan knal je er toch een paar naar het gewone net.
Of net als vorig jaar een paar Oostenrijkse stammen met een B-traxx.
  Bericht 
viffer
Master
Vroeg op schreef:
een paar Oostenrijkse stammen


Ik hoop toch dat die krengen ritueel verbrand zijn, wat een dramadingen waren dat.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Hee je zit op FS. Das voor auto's he. 8)
  Bericht 
viffer
Master
Als ik een dag naar Brussel moet ging ik liever met de trein om onderweg ook nog wat te kunnen werken.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
viffer schreef:
Ik hoop toch dat die krengen ritueel verbrand zijn, wat een dramadingen waren dat.

Zat heerlijk. Stroom in je eigen coupé, beetje privacy. Heerlijk. :)
  Bericht 
r00t3d
Pro
 
regiorunner schreef:
8 stammen is dan per 11 maart. 16 stammen pure onzin. :fp:


Ik zei ook 16 traxx'en kop-kop, niet 16 stammen.
  Bericht 
regiorunner
Master
Vroeg op schreef:
Nou dan. Dan knal je er toch een paar naar het gewone net.
Of net als vorig jaar een paar Oostenrijkse stammen met een B-traxx.

De 160 Fyra's mogen Belgie niet in. (Als in: dat mag wel maar dat is financieel niet te doen)
  Bericht 
esgigt
Master
nee, en die Belgen zijn (terecht) bang dat ze dan met die Fyra's blijven zitten...
  Bericht 
Vroeg op
Master
regiorunner schreef:
De 160 Fyra's mogen Belgie niet in.

:huh: :huh:
De Fyra ging toch voordat de 250 ging rijden ook België in. Ikke nie begrijp.
Er waren zelfs drie NMBS-cargo locs in de omloop opgenomen.
  Bericht 
regiorunner
Master
Vroeg op schreef:
regiorunner schreef:
De 160 Fyra's mogen Belgie niet in.


De Fyra ging toch voordat de 250 ging rijden ook België in. Ikke nie begrijp.
Er waren zelfs drie NMBS-cargo locs in de omloop opgenomen.


De Fyra die VOOR 9 december Belgie inging waren gewone Beneluxtreinen, maar dan met TraXX ervoor. Dat was omdat de Beneluxlocomotieven echt OP OP OP waren. Daar waren geleasde locs, maar inderdaad ook reeks 28 van B Cargo bij betrokken.

De Albatros-160-Breda-Fyra die rijden ook met TraXX maar dan met een andere software. Die ZOUDEN via de HSL naar Antwerpen kunnen, maar
voor de Lijn 4 (HSL Breda/Hazeldonk->Antwerpen) moet voor een trein die max 160 kan (grootste beperking zijn de rijtuigen type ICR) een ENORME infra-tax betaald worden.

De rijtuigen die op de HSL rijden moeten overigens ook gecontroleerde deuren (als in die kun je pas openmaken als de machinist die ontgrendeld) terwijl op de klassieke sporen in Belgie er met ontgrendelde deuren gereden moet worden. Het is dus niet mogelijk om vanaf Breda vanaf de HSL via Roosendaal alsnog Belgie in te rijden.
  Bericht 
Vroeg op
Master
Juist ja.
Laten ze nu die HSL maar eens alleen voor de Thalys houden en de getrokken fyra gewoon via het klassieke net rijden net als "vroegah".
  Bericht 
esgigt
Master
Vroeg op schreef:
net als "vroegah"

ahhhh:
Afbeelding (f)
 Pagina 3 van 5  [ 249 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy