Pagina 25 van 73  [ 3607 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
Best mogelijk. Of een afdakje te laat in de gaten en toch stug door blijven karren?
Schade zit alleen rechts, links niets te zien..
  Bericht 
406
Master
dvdouden schreef:
verhoudingen bij Audi

Zet dan gewoon meteen het aantal PK's/KW's achterop, al dan niet afgerond op tientallen.

maarten28 schreef:
Lage brug?

McDrive? :lol:
  Bericht 
cocodee
Master
Ducantoni schreef:
geen idee

Niet zo moeilijk, ik was een keer op zoek naar een plekkie in een parkeergarage in Antwerp, en opeens hoorde ik een bloedstollend geluid.
Bleek dat een (te) laaghangend profiel zich in m'n dak had geboord, zeg maar.
Toen ik met PIN wilde betalen, bleek dat niet te werken, en ik had ook geen cash bij, toen heeft de niet Vlaams sprekende Arabisch uitziende medewerker maar voor mij betaald. (f) :roflol:
  Bericht 
Fpsdoug
Master
406 schreef:
Zet dan gewoon meteen het aantal PK's/KW's achterop, al dan niet afgerond op tientallen.


Of niks hè. Is beter.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
406 schreef:
Zet dan gewoon meteen het aantal PK's/KW's achterop, al dan niet afgerond op tientallen.

Dat doen ze bij de Mercedes bestelbusjes. 122 CDI = 224pk. Die 1 geeft volgens mij het laadvermogen aan
  Bericht 
406
Master
Kiek, weer wat geleerd.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Fpsdoug schreef:
Of niks hè. Is beter.

Straks staat er 1.8 op je achterklep. Dat is wel erg mager natuurlijk O:)
  Bericht 
Pita
Master
 
Lotus Omega schreef:
. 122 CDI = 224pk. Die 1 geeft volgens mij het laadvermogen aan


Dat is bij alle commerciele voertuigen gebruikelijk bij Mercedes, een vrachtwagen met type aanduiding 1850 is GVW 18 ton en 500 pk. bij Sprinterbusjes (ambulance) is de 319 gebruikelijke 3 ton en 190 pk er is zelfs een Vito geweest CDI 127 : 270 pk maar die was toch iets te snel, ondanks een snelheidsbegrenzer op 190 km per uur.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Die 127 kende ik niet. De 126 wel: 3,5 liter V6 op benzine met 258 pk :woop:
  Bericht 
Blaataap
Master
Pita schreef:
is zelfs een Vito geweest CDI 127 : 270 pk maar die was toch iets te snel, ondanks een snelheidsbegrenzer op 190 km per uur.


Die is er toch nog steeds? In ieder geval de 3.0 CDI met 224pk kan of kon je recent nog bestellen, wel alleen als extra lang.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Pita schreef:
Dat is bij alle commerciele voertuigen gebruikelijk bij Mercedes, een vrachtwagen met type aanduiding 1850 is GVW 18 ton en 500 pk. bij Sprinterbusjes (ambulance) is de 319 gebruikelijke 3 ton en 190 pk

Nogal een verschil met de (nu) oude wagens die ze in het gamma hadden; de 307, de 407 met dus hetzelfde vermogen, maar dan al een rbw C vereist, terwijl er ook nog een 406 heeft bestaan en dan nog de 508 en 608: een handjevol paarden meer voor een hoger totaalgewicht.
Je moest geen haast hebben.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik heb een keer in een Sprinter 309 CDI mogen rijden. Ruim 2000kg met maar liefst 88pk… Volgas heuvelop op de snelweg met 4000+ rpm en hij hield nog geen 90 km/u vast. Er waren stukken dat ik onder de 80 zat :fp:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Blaataap schreef:
In ieder geval de 3.0 CDI met 224pk kan of kon je recent nog bestellen, wel alleen als extra lang.

Ik werd in D regelmatig door crafters en sprinters ingehaald. Die deden gewoon 180+ :lol:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Lotus Omega schreef:
Volgas heuvelop op de snelweg met 4000+ rpm en hij hield nog geen 90 km/u vast. Er waren stukken dat ik onder de 80 zat :fp:

Dat is nog netjes. Ik schreef het al eens eerder: vroeger een aantal keer meegeweest met iemand die een VW LT 40D (Model jaren '80) reed met een meubelbak erop.
Flink beladen en/ of tegenwind was met een beetje geluk de 70 km/h nog haalbaar....
  Bericht 
Pita
Master
 
Wij hadden bij de taxi ook een paar Vito's 109 CDI, inderdaad een dikke 88 pk, maar met 8 volwassen kerels er in, was dat ding echt niet vooruit te branden, wat zijn die dingen mishandeld.
  Bericht 
Pita
Master
 
Blaataap schreef:
In ieder geval de 3.0 CDI met 224pk


Dat is de Viano, de personenbus uitvoering zoals die door Mercedes eigenlijk bedoeld is. Vito en Sprinter zijn eigenlijk vrachtbestelbussen, geen geluiddempend materiaal aan de binnenzijde.
126 is de benzine en 127 is de dieseluitvoering, maar beide af fabriek begrenst op 190 km.

Allemaal on-Nederlandse busjes, want brandstofgebruik he
  Bericht 
Walker
Master
 
Ik heb gereden met een 310, met een 8 meter lange (en 3500 kg zware) marktaanhanger erachter. Dat haalde toch nog de 100 km/u. Met mijn B-rijbewijs...
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Dat was heuvelaf?
  Bericht 
18vti
Master
Lotus Omega schreef:
Mercedes bestelbusjes. 122 CDI = 224pk. Die 1 geeft volgens mij het laadvermogen aan


Bij de vrachtwagens ook :thumb:
  Bericht 
Pita
Master
 
Bij vrachtwagens is het het eigen gewicht plus he maximum laadvermogen 1850 is dus 9 ton eigen gewicht + 9 ton maximaal te belasten gewicht met een 500 pk motor

Als je dat allemaal vergelijkt met 40-50 jaar terug dan zie het vermogen wel flink stijgen. Ik reed vroeger met een combinatie met een motorwagen van 1826, dus 8 ton in de motorwagen en 10 ton in de aanhanger met 260 pk ter beschikking en dan moest je zelf nog schakelen ook. DAF had tot ver in de jaren 80 nog ongesynchroniseerde bakken, dus met tussengas terugschakelen, terwijl men nu volledige automatische bakken heeft met volop power. Volvo en Scania tot 750 pk.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Pita schreef:
Ik reed vroeger met een combinatie met een motorwagen van 1826, dus 8 ton in de motorwagen en 10 ton in de aanhanger met 260 pk ter beschikking en dan moest je zelf nog schakelen ook.

Ik heb een boek liggen van Han Stoovelaar over Daf, met daarin ook wat verhalen uit de dagelijkse praktijk.
Een verhaal over Rab, Texel die een Daf in dienst had, waarmee ook bieten naar de suikerfabriek in Halfweg werden vervoerd.
Motorwagen plus aanhanger, samen goed voor ongeveer 32 ton gewicht, flink aan z'n taks (of er iets overheen..)
Volgens het verhaal duurde het een eeuwigheid voordat het hele span op snelheid was en de Velsertunnel (toen het zich afspeelde nog vrij nieuw) ging hard naar beneden en met heel veel terugschakelen kwamen ze met ongeveer 20 km/h boven...
Op topotijdreis is wel zo'n beetje in te schatten welke route ze destijds gereden moeten hebben.
  Bericht 
Ducantoni
Master
  Bericht 
Forza!
Master
 
  Bericht 
babsvw
Master
In zeer nette staat


Bijlagen :




  Bericht 
Ducantoni
Master
Een 21. Da's lang geleden dat ik er daarvan eentje heb zien rijden. :thumb:

Nu nog iemand die een 14 of 18 ziet.
  Bericht 
Raymond
Master
babsvw schreef:
In zeer nette staat

Heerlijke wagens waren dat!
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Die vind ik ook mooi :inlove:
  Bericht 
maarten28
Master
Ducantoni schreef:
Een 21. Da's lang geleden dat ik er daarvan eentje heb zien rijden. :thumb:

Gij ongelukkige! Dat is niet zomaar een 21! Dat is een R21 Turbo!

Ik vond altijd de 21 phase 1 een hele mooie achterkant hebben. De facelift en de 5-deurs kon me niet zo bekoren.
  Bericht 
babsvw
Master
maarten28 schreef:
Dat is niet zomaar een 21! Dat is een R21 Turbo!


Juist en voor zover ik het kon zien en beoordelen in redelijk orginele staat.
  Bericht 
maarten28
Master
  Bericht 
bruintje beer
Master
maarten28 schreef:
Of zelfs een Quadra
Da's de turbovariant van de facelift. Een stukje minder potent dan de originele turbo.
  Bericht 
406
Master
maarten28 schreef:
Dat is niet zomaar een 21! Dat is een R21 Turbo!

Het zou mij weinig verbazen als een normale 21 inmiddels zeldzamer is dan een turbo.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ducantoni schreef:
Nu nog iemand die een 14 of 18 ziet.


Dat niet, maar wel een 9.
  Bericht 
maarten28
Master
406 schreef:
Het zou mij weinig verbazen als een normale 21 inmiddels zeldzamer is dan een turbo.

Als je op leboncoin zoekt lijkt het daar wel op ja.
In Nederland zijn ze echt wel uit het straatbeeld verdwenen.
  Bericht 
Pita
Master
 
maarten28 schreef:
In Nederland zijn ze echt wel uit het straatbeeld verdwenen.


Niet verdwenen, maar gewoon weggeroest !
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Op Netflix staat ergens in een hoekje Balle perdue, een Franse actiefilm met een 21 Turbo prominent in beeld. Tenminste, niet in de actiescenes, want daar lijken ze een paar gewone 21's voor te hebben geofferd - ook in Frankrijk is een goede Turbo zonde om in de prak te rijden ;)
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Die heb ik willen kijken maar gelijk afgezet. Slechte film :zzz:
  Bericht 
18vti
Master
Lotus Omega schreef:
Die heb ik willen kijken maar gelijk afgezet. Slechte film :zzz:



Viel wel mee, soort van "Taxi" maar dan iets serieuzer. O:)
  Bericht 
maarten28
Master
Misschien is dat juist het probleem. Dat soort films moet niet te serieus zijn.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Een 156 GTA in het zwart, die er zo op het oog netjes uit zag en een Opel Manta A met een knappe bestuurster.
Geen kans om foto's te maken. :nocheer:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Citaat:
Viel wel mee, soort van "Taxi" maar dan iets serieuzer.

De film begint met een Clio met Lamborghini V12 motor die ongeschonden door meerdere muren wordt geramd :x
  Bericht 
Forza!
Master
 
Een amfibiecabrio!


Bijlagen :


  Bericht 
18vti
Master
Lotus Omega schreef:
De film begint met een Clio met Lamborghini V12 motor die ongeschonden door meerdere muren wordt geramd :x


Owja, dat was idd nogal lachwekkend...maar dat is Taxi ook :lol:
  Bericht 
Raymond
Master
maarten28 schreef:
Als je er nog eentje zoekt... In redelijke staat.

Hou me even tegen of ik haal voor een paar honderd een R5 op uit Frankrijk. :lol:
  Bericht 
Ducantoni
Master
Ik ben al eens in de verleiding geweest om een 14 op te halen uit het zuiden van Frankrijk..
  Bericht 
406
Master
Een jaren '80 mercedes busje ex-duitse brandweer. Alle Feuerwehr zaken nog intact leek het. Was er hier niet iemand die zo'n ding had?
  Bericht 
bruintje beer
Master
jaren '80 1975
busje massa ledig voertuig 6400 kg -> LKW
Alle Feuerwehr zaken nog intact volledig campingklaar
:schudnee: ik niet dus.

En nu ik hier toch post: kent iemand toevallig die twee dames naast de brug? Die ene lijkt me erg leuk.
Ik vraag dit voor een vriend.


Bijlagen :


  Bericht 
406
Master
bruintje beer schreef:
Alle Feuerwehr zaken nog intact volledig campingklaar
:schudnee: ik niet dus.

Optisch bedoelde ik, dus de luiken, belettering, blauwe lichtjes etc. allemaal aanwezig. Wat er binnen zit kon ik natuurlijk al rijdend op de A12 niet zien.
Maar dat jij het niet was wist ik wel ;-)
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Sherlock toch?
  Bericht 
Schep
Master
[~Piet_Piraat] [~Dashcam Drenthe] [~Masterdam]
Heb m'n missende cilinders gevonden!!

 Pagina 25 van 73  [ 3607 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy