Pagina 24 van 73  [ 3607 berichten ]
  Bericht 
Schep
Master
FocusWagon schreef:
Omvalauto
Kijk dit is wel weer grappig :lol:
  Bericht 
Joël D.
Master
Oehhhh een taxigrap! Hi-la-risch
  Bericht 
Raaf
Master
Joël D. schreef:
Oehhhh een taxigrap!

Zelfs de A klasse is in de grap opgenomen. Dat is wel knap.
  Bericht 
Schep
Master
Nee, ik vond die van de omvalauto leuk.
Quote aangepast.
Raaf schreef:
Zelfs de A klasse is in de grap opgenomen. Dat is wel knap.
Dat dus.
  Bericht 
Ducantoni
Master
En de betonboeren dan?
Misbruikauto of werkpaard?
  Bericht 
Fpsdoug
Master
JonnyJohnson schreef:
Dat is wel steeds meer de tendens van dit forum aan het worden.


Nooit anders geweest.
  Bericht 
maarten28
Master
Schep schreef:
Jaaaaa, laten we vooral letterlijk gaan analyseren wat ik zeg.
Er wordt hier een foto geplaatst van een lekker dikke nieuwe S500 en één van de eerste opmerkingen is dat het een teleurstellende 6-cilinder is. Dat vind ik kleinzerig en daar val ik over.

Ach kom nou. Net zoals wat jij zegt niet letterlijk is hoef je dat van mij ook niet letterlijk te nemen hoor. Ik vind het een beetje kleinzerig dat jij daar over valt.

Laat het meer een constatering zijn dat downsizing nu overal een ding is, ben je er dan happy mee?
  Bericht 
Joël D.
Master
Zal ik je eens wat leuks vertellen.


Een S500 is al 4 jaar lang een 3 liter 6 cilinder.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Wisten jullie dat een 63 AMG helemaal geen 6.3 liter motor heeft?

En een Audi 55 e-tron ook geen 5.5 liter motor?

Belachelijk.
  Bericht 
Joël D.
Master
55 AMG is ook geen 5.5 liter!
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
En een Audi 55 e-tron ook geen 5.5 liter motor

Dus die Audi A1 35 Tfsi is helemaal geen dikke 3.5 liter? :o
  Bericht 
Lotus Omega
Master
M550d is ook een 3 liter. Allemaal verkooptrucjes
  Bericht 
dvdouden
Master
Dus die Audi A1 35 Tfsi is helemaal geen dikke 3.5 liter? :o

En om het nog verwarrender te maken heeft de A1 35 TFSI weer een ander blok dan de A4 35 TFSI :[
  Bericht 
Schep
Master
Mijn 520 is gewoon een 2.0 :nothanks:
  Bericht 
406
Master
Joël D. schreef:
55 AMG is ook geen 5.5 liter!

De V40 van mijn vader had inderdtijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig. :thumb_d:
  Bericht 
JeffreyM
Master
Injectie schreef:
Dan moet je is een zondagmiddag bij de spoorwegovergang De Assel gaan zitten. Wat ik daar al heb zien langskomen als ik een rustpauze heb tijdens mijn MTB tochten

Te ver weg :lol: :P
  Bericht 
Masterdam
Master
Schep schreef:
2.0


:aai:
  Bericht 
maarten28
Master
406 schreef:
De V40 van mijn vader had inderdtijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig

Ik had een Fiat 1.3 diesel en dat waren er ook maar 1248 cc.
Ik denk dat ik daardoor ook een trauma heb.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Piet_Piraat schreef:
M-pakket


Ik kan wellicht korting krijgen als ik een partij bestel :lol:
  Bericht 
Schep
Master
Masterdam schreef:
:aai:
Afbeelding
Mr.Cabdriver schreef:
Ik kan wellicht korting krijgen als ik een partij bestel :lol:
Zit standaard bij het M Pakket, mits je geen 520i/d hebt.
Dus tip voor de nerds, hieraan herken je de instappers :wink:

Afbeelding
  Bericht 
406
Master
Maar wat mrcabdriver post zijn plastiek kapjes die er uit zien als M-pakket klauwen.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Die gaan er vast heel mooi uit zien als ze een keer heet zijn geworden :lol:
  Bericht 
Raaf
Master
Schep schreef:
hieraan herken je de instappers

Je kan vaak aan de remmen zien of het de kleinere of grotere motorisering is.
Bij Volvo was dat verschil tussen de D2 en de D4 groot, bij BMW zie je de snellere 6 of meer cilinders ook een gevuld wiel hebben.

406 schreef:
De V40 van mijn vader had indertijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig.

Doen ze al langer.. In 1992 rondde Volvo de 2435cc ook af naar 2.5. Hebben ze pas 10 jaar later oid rechtgezet. Vanaf de vaste klepstoters heten de blokken 2.4.
BMW heeft een tijd de 323i gevoerd met 2.5 blok, later de 320i met 2.2 en de 316i en 318i waren 1.9 blokjes.
  Bericht 
Joël D.
Master
Klopt, mijn Z4 heeft ook hele kleine schijven met de 2.5.

Toch eens wat aan doen.
  Bericht 
Schep
Master
406 schreef:
Maar wat mrcabdriver post zijn plastiek kapjes die er uit zien als M-pakket klauwen.
Oh
Djeez
:lol:
  Bericht 
Raaf
Master
Joël D. schreef:
Klopt, mijn Z4 heeft ook hele kleine schijven met de 2.5.

De 192pk is de grootste van de kleine 6 cilinders.
Bij de E36 en E46 ging men vanaf de 330i naar grotere schijven. Is een populaire modificatie waar ik ook nog over twijfel. Voorlopig voldoet mijn Brembo standaard afmetingen setje nog prima voor mijn gebruik.
  Bericht 
Joël D.
Master
Z4 2.5 heeft de schijven van een 316i. :fp:
  Bericht 
Raaf
Master
Ow... Dat is wel een ander verhaal ja.
Bij de E36 kon je zelfs nog trommelremmen achter krijgen (compact).
De 4 cilinders hadden kleine schijfjes en niet geventileerd, dan de 6 cilinders grotere geventileerde schijven, en de M3 was natuurlijk porno spul.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
De E60 2.5 (218pk) heeft wel aardige schijven.
Mag ook wel met 1800kg :lol:
  Bericht 
maarten28
Master
Raaf schreef:
Bij de E36 kon je zelfs nog trommelremmen achter krijgen (compact).

De E36 kon je ook nog met minder dan 100 pk krijgen. Dat is pas BMW-onwaardig :D Had vroeger een collega die vond het niet fijn dat ik hem er met mijn Citroën uit reed.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
https://www.autoweek.nl/auto/6922/bmw-316i/

De E36 316iA 99pk doet 0-100 in 15 sec. :-o
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Raaf schreef:
Je kan vaak aan de remmen zien of het de kleinere of grotere motorisering is.
Bij Volvo was dat verschil tussen de D2 en de D4 groot, bij BMW zie je de snellere 6 of meer cilinders ook een gevuld wiel hebben.

Klopt.
Mijn motor heeft ook grotere schijven dan de rest (ik neem aan dat de V6 wel hetzelfde heeft).
Kwam ik achter toen bleek dat je toch echt minimaal 17" eronder moet hebben, anders past het niet. Voor jan lul wintervelgen/banden gekocht.
Maar goed, nu allseasons, ik heb de beste banden ooit.
  Bericht 
Pita
Master
 
In België betaald men wegenbelasting aan de hand van o.a. het motorvermogen. Veel leaseboeren hadden daarom als goedkoopste variant van de Audi A6 het exemplaar met de 1,9 tdi motor, niet vooruit te branden natuurlijk. Het is dat de fabriek het weigerde om de A8 ook met dat motortje te leveren.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Oja, in Italië had je destijds een 2.0 versie van de E30 M3 en de 850 R. Minder vermogen maar wel betaalbaar voor de mensen daar.
  Bericht 
18vti
Master
Mijn 118d heeft een 2.0 blok ipv 1.8 maar lijkt op een 135i met 3.0 blok... dus sowieso niet goed. -zucht-
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Stelletje fakers allemaal :nothanks:
  Bericht 
cocodee
Master
///AMG spant wel de kroon, A45 met een 2L blok. ;(
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Die presteert tenminste itt die A3'tjes met geknepen 1.8 TFSI die ze dan 35 TFSI noemen
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Mijn 2,7 PRV heeft 2664cc.
Maar men rondt niet altijd naar boven af, de 406 2.2i meet 2231cc.

Boring x slag = slagvolume.
Sommige BMW-hobby-tuners vergroten dat door er een andere krukas (met kleinere kruktappen) en langere drijfstangen in te zetten. Boring blijft gelijk (dus je hoeft niet te honen voor overmaat zuigers) maar je slag wordt wel groter.

Fabriek deed het volgens mij ook met de E28 525 Eta die afgeleid was van de 520i M20. Ook wel de small-six.
Mijn ex 524TD M21 (mis ik nog steeds) was daar ook van afgeleid.

Maar het nieuwe Audi-systeem begrijp ik nog niet.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Is gewoon een verkooptrucje. Dan denken mensen dat ze een dikkere motor hebben dan er eigenlijk in zit. Veel mensen weten niets van auto's dus trappen ze er vol in en scheppen ze tegen elkaar op over hun "3,5-liter". Dat hoorde je bij BMW over de 35i/d motoren ook.
  Bericht 
406
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Mijn 2,7 PRV heeft 2664cc.
Maar men rondt niet altijd naar boven af, de 406 2.2i meet 2231cc.

Dat is beiden gewoon correct afgerond op deciliters.

Mr.Cabdriver schreef:
Maar het nieuwe Audi-systeem begrijp ik nog niet.

Dat is gewoon een getal als vermogensindicatie per model.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
406 schreef:
Dat is gewoon een getal als vermogensindicatie per model.

Zo ver was ik al :lol:
Ik doelde meer op de details. Bij MB en BMW weet ik redelijk hoe het zit.
Audi boeit me minder, vandaar dat ik me er nog steeds niet in verdiept heb.
  Bericht 
Schep
Master
Lotus Omega schreef:
Dat hoorde je bij BMW over de 35i/d motoren ook.
Mijn oom beweert nog steeds dat ie een 3.5 V6 in z’n 135i heeft :lol:
Mr.Cabdriver schreef:
Audi boeit me minder, vandaar dat ik me er nog steeds niet in verdiept heb.
Je moet idd een beetje weten hoe die verhoudingen bij Audi liggen, maar ik ben het wel alweer kwijt. 35 = +/- 150pk en 40 volgens mij +/- 190pk. Maar dat ik dat weet komt ook alleen maar omdat ik naar een A4 op zoek ben geweest :lol:
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Schep schreef:
V6

;(
  Bericht 
dvdouden
Master
Schep schreef:
verhoudingen bij Audi

Code:
30 = 109-128 hp (81-96 kW)
35 = 147-160 hp (110-120 kW)
40 = 167-201 hp (125-150 kW)
45 = 226-248 hp (169-185 kW)
50 = 281-308 hp (210-230 kW)
55 = 328-368 hp (245-275 kW)
60 = 429-455 hp (320-340 kW)
70 = 536+ hp (400+ kW)

https://www.motor1.com/news/177785/audi ... onvention/
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Maar...., waarom? :loco:
  Bericht 
Blaataap
Master
Om de transitie naar elektrisch te vergemakkelijken. Mercedes doet het ook. Daar heb je ook bijv. een EQA 450 en daar komt nog meer boven en onder.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
Maar wat mrcabdriver post zijn plastiek kapjes die er uit zien als M-pakket klauwen.
Wat :roflol:
Kansloos.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Gevalletje schade...






Hoe de bestuurder het voor elkaar gebokst heeft, geen idee, maar het loopt dus van voor tot achter.
  Bericht 
maarten28
Master
Lage brug?
 Pagina 24 van 73  [ 3607 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy