▼
[ 3607 berichten ]
Nooit anders geweest.
Ach kom nou. Net zoals wat jij zegt niet letterlijk is hoef je dat van mij ook niet letterlijk te nemen hoor. Ik vind het een beetje kleinzerig dat jij daar over valt.
Laat het meer een constatering zijn dat downsizing nu overal een ding is, ben je er dan happy mee?
Dus die Audi A1 35 Tfsi is helemaal geen dikke 3.5 liter?
En om het nog verwarrender te maken heeft de A1 35 TFSI weer een ander blok dan de A4 35 TFSI
De V40 van mijn vader had inderdtijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig.
Te ver weg
Ik had een Fiat 1.3 diesel en dat waren er ook maar 1248 cc.
Ik denk dat ik daardoor ook een trauma heb.
Dus tip voor de nerds, hieraan herken je de instappers
Je kan vaak aan de remmen zien of het de kleinere of grotere motorisering is.
Bij Volvo was dat verschil tussen de D2 en de D4 groot, bij BMW zie je de snellere 6 of meer cilinders ook een gevuld wiel hebben.
Doen ze al langer.. In 1992 rondde Volvo de 2435cc ook af naar 2.5. Hebben ze pas 10 jaar later oid rechtgezet. Vanaf de vaste klepstoters heten de blokken 2.4.
BMW heeft een tijd de 323i gevoerd met 2.5 blok, later de 320i met 2.2 en de 316i en 318i waren 1.9 blokjes.
Djeez
De 192pk is de grootste van de kleine 6 cilinders.
Bij de E36 en E46 ging men vanaf de 330i naar grotere schijven. Is een populaire modificatie waar ik ook nog over twijfel. Voorlopig voldoet mijn Brembo standaard afmetingen setje nog prima voor mijn gebruik.
De E36 kon je ook nog met minder dan 100 pk krijgen. Dat is pas BMW-onwaardig Had vroeger een collega die vond het niet fijn dat ik hem er met mijn Citroën uit reed.
Klopt.
Mijn motor heeft ook grotere schijven dan de rest (ik neem aan dat de V6 wel hetzelfde heeft).
Kwam ik achter toen bleek dat je toch echt minimaal 17" eronder moet hebben, anders past het niet. Voor jan lul wintervelgen/banden gekocht.
Maar goed, nu allseasons, ik heb de beste banden ooit.
Dat is beiden gewoon correct afgerond op deciliters.
Dat is gewoon een getal als vermogensindicatie per model.
Zo ver was ik al
Ik doelde meer op de details. Bij MB en BMW weet ik redelijk hoe het zit.
Audi boeit me minder, vandaar dat ik me er nog steeds niet in verdiept heb.
https://www.motor1.com/news/177785/audi ... onvention/
Kansloos.
▲
[ 3607 berichten ]
Raaf
Master
Schep
Master
Nee, ik vond die van de omvalauto leuk.
Quote aangepast.
Quote aangepast.
Raaf schreef:
Zelfs de A klasse is in de grap opgenomen. Dat is wel knap.
Dat dus.
Fpsdoug
Master
JonnyJohnson schreef:
Dat is wel steeds meer de tendens van dit forum aan het worden.
Nooit anders geweest.
maarten28
Master
Schep schreef:
Jaaaaa, laten we vooral letterlijk gaan analyseren wat ik zeg.
Er wordt hier een foto geplaatst van een lekker dikke nieuwe S500 en één van de eerste opmerkingen is dat het een teleurstellende 6-cilinder is. Dat vind ik kleinzerig en daar val ik over.
Er wordt hier een foto geplaatst van een lekker dikke nieuwe S500 en één van de eerste opmerkingen is dat het een teleurstellende 6-cilinder is. Dat vind ik kleinzerig en daar val ik over.
Ach kom nou. Net zoals wat jij zegt niet letterlijk is hoef je dat van mij ook niet letterlijk te nemen hoor. Ik vind het een beetje kleinzerig dat jij daar over valt.
Laat het meer een constatering zijn dat downsizing nu overal een ding is, ben je er dan happy mee?
Joël D.
Master
Zal ik je eens wat leuks vertellen.
Een S500 is al 4 jaar lang een 3 liter 6 cilinder.
Een S500 is al 4 jaar lang een 3 liter 6 cilinder.
Piet_Piraat
Master
Wisten jullie dat een 63 AMG helemaal geen 6.3 liter motor heeft?
En een Audi 55 e-tron ook geen 5.5 liter motor?
Belachelijk.
En een Audi 55 e-tron ook geen 5.5 liter motor?
Belachelijk.
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
En een Audi 55 e-tron ook geen 5.5 liter motor
Dus die Audi A1 35 Tfsi is helemaal geen dikke 3.5 liter?
dvdouden
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Dus die Audi A1 35 Tfsi is helemaal geen dikke 3.5 liter?
En om het nog verwarrender te maken heeft de A1 35 TFSI weer een ander blok dan de A4 35 TFSI
406
Master
Joël D. schreef:
55 AMG is ook geen 5.5 liter!
De V40 van mijn vader had inderdtijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig.
JeffreyM
Master
Injectie schreef:
Dan moet je is een zondagmiddag bij de spoorwegovergang De Assel gaan zitten. Wat ik daar al heb zien langskomen als ik een rustpauze heb tijdens mijn MTB tochten
Te ver weg
maarten28
Master
406 schreef:
De V40 van mijn vader had inderdtijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig
Ik had een Fiat 1.3 diesel en dat waren er ook maar 1248 cc.
Ik denk dat ik daardoor ook een trauma heb.
Mr.Cabdriver
Master
Schep
Master
Masterdam schreef:
Mr.Cabdriver schreef:
Ik kan wellicht korting krijgen als ik een partij bestel
Zit standaard bij het M Pakket, mits je geen 520i/d hebt.Dus tip voor de nerds, hieraan herken je de instappers
Raaf
Master
Schep schreef:
hieraan herken je de instappers
Je kan vaak aan de remmen zien of het de kleinere of grotere motorisering is.
Bij Volvo was dat verschil tussen de D2 en de D4 groot, bij BMW zie je de snellere 6 of meer cilinders ook een gevuld wiel hebben.
406 schreef:
De V40 van mijn vader had indertijd 2.0 achterop staan maar was toch echt maar 1948cc, schandalig.
Doen ze al langer.. In 1992 rondde Volvo de 2435cc ook af naar 2.5. Hebben ze pas 10 jaar later oid rechtgezet. Vanaf de vaste klepstoters heten de blokken 2.4.
BMW heeft een tijd de 323i gevoerd met 2.5 blok, later de 320i met 2.2 en de 316i en 318i waren 1.9 blokjes.
Schep
Master
406 schreef:
Maar wat mrcabdriver post zijn plastiek kapjes die er uit zien als M-pakket klauwen.
OhDjeez
Raaf
Master
Joël D. schreef:
Klopt, mijn Z4 heeft ook hele kleine schijven met de 2.5.
De 192pk is de grootste van de kleine 6 cilinders.
Bij de E36 en E46 ging men vanaf de 330i naar grotere schijven. Is een populaire modificatie waar ik ook nog over twijfel. Voorlopig voldoet mijn Brembo standaard afmetingen setje nog prima voor mijn gebruik.
Raaf
Master
Ow... Dat is wel een ander verhaal ja.
Bij de E36 kon je zelfs nog trommelremmen achter krijgen (compact).
De 4 cilinders hadden kleine schijfjes en niet geventileerd, dan de 6 cilinders grotere geventileerde schijven, en de M3 was natuurlijk porno spul.
Bij de E36 kon je zelfs nog trommelremmen achter krijgen (compact).
De 4 cilinders hadden kleine schijfjes en niet geventileerd, dan de 6 cilinders grotere geventileerde schijven, en de M3 was natuurlijk porno spul.
maarten28
Master
Raaf schreef:
Bij de E36 kon je zelfs nog trommelremmen achter krijgen (compact).
De E36 kon je ook nog met minder dan 100 pk krijgen. Dat is pas BMW-onwaardig Had vroeger een collega die vond het niet fijn dat ik hem er met mijn Citroën uit reed.
Lotus Omega
Master
Fpsdoug
Master
Raaf schreef:
Je kan vaak aan de remmen zien of het de kleinere of grotere motorisering is.
Bij Volvo was dat verschil tussen de D2 en de D4 groot, bij BMW zie je de snellere 6 of meer cilinders ook een gevuld wiel hebben.
Bij Volvo was dat verschil tussen de D2 en de D4 groot, bij BMW zie je de snellere 6 of meer cilinders ook een gevuld wiel hebben.
Klopt.
Mijn motor heeft ook grotere schijven dan de rest (ik neem aan dat de V6 wel hetzelfde heeft).
Kwam ik achter toen bleek dat je toch echt minimaal 17" eronder moet hebben, anders past het niet. Voor jan lul wintervelgen/banden gekocht.
Maar goed, nu allseasons, ik heb de beste banden ooit.
Pita
Master
In België betaald men wegenbelasting aan de hand van o.a. het motorvermogen. Veel leaseboeren hadden daarom als goedkoopste variant van de Audi A6 het exemplaar met de 1,9 tdi motor, niet vooruit te branden natuurlijk. Het is dat de fabriek het weigerde om de A8 ook met dat motortje te leveren.
Lotus Omega
Master
Oja, in Italië had je destijds een 2.0 versie van de E30 M3 en de 850 R. Minder vermogen maar wel betaalbaar voor de mensen daar.
18vti
Master
Mijn 118d heeft een 2.0 blok ipv 1.8 maar lijkt op een 135i met 3.0 blok... dus sowieso niet goed. -zucht-
Lotus Omega
Master
Die presteert tenminste itt die A3'tjes met geknepen 1.8 TFSI die ze dan 35 TFSI noemen
Mr.Cabdriver
Master
Mijn 2,7 PRV heeft 2664cc.
Maar men rondt niet altijd naar boven af, de 406 2.2i meet 2231cc.
Boring x slag = slagvolume.
Sommige BMW-hobby-tuners vergroten dat door er een andere krukas (met kleinere kruktappen) en langere drijfstangen in te zetten. Boring blijft gelijk (dus je hoeft niet te honen voor overmaat zuigers) maar je slag wordt wel groter.
Fabriek deed het volgens mij ook met de E28 525 Eta die afgeleid was van de 520i M20. Ook wel de small-six.
Mijn ex 524TD M21 (mis ik nog steeds) was daar ook van afgeleid.
Maar het nieuwe Audi-systeem begrijp ik nog niet.
Maar men rondt niet altijd naar boven af, de 406 2.2i meet 2231cc.
Boring x slag = slagvolume.
Sommige BMW-hobby-tuners vergroten dat door er een andere krukas (met kleinere kruktappen) en langere drijfstangen in te zetten. Boring blijft gelijk (dus je hoeft niet te honen voor overmaat zuigers) maar je slag wordt wel groter.
Fabriek deed het volgens mij ook met de E28 525 Eta die afgeleid was van de 520i M20. Ook wel de small-six.
Mijn ex 524TD M21 (mis ik nog steeds) was daar ook van afgeleid.
Maar het nieuwe Audi-systeem begrijp ik nog niet.
Lotus Omega
Master
Is gewoon een verkooptrucje. Dan denken mensen dat ze een dikkere motor hebben dan er eigenlijk in zit. Veel mensen weten niets van auto's dus trappen ze er vol in en scheppen ze tegen elkaar op over hun "3,5-liter". Dat hoorde je bij BMW over de 35i/d motoren ook.
406
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Mijn 2,7 PRV heeft 2664cc.
Maar men rondt niet altijd naar boven af, de 406 2.2i meet 2231cc.
Maar men rondt niet altijd naar boven af, de 406 2.2i meet 2231cc.
Dat is beiden gewoon correct afgerond op deciliters.
Mr.Cabdriver schreef:
Maar het nieuwe Audi-systeem begrijp ik nog niet.
Dat is gewoon een getal als vermogensindicatie per model.
Mr.Cabdriver
Master
406 schreef:
Dat is gewoon een getal als vermogensindicatie per model.
Zo ver was ik al
Ik doelde meer op de details. Bij MB en BMW weet ik redelijk hoe het zit.
Audi boeit me minder, vandaar dat ik me er nog steeds niet in verdiept heb.
Schep
Master
Lotus Omega schreef:
Dat hoorde je bij BMW over de 35i/d motoren ook.
Mijn oom beweert nog steeds dat ie een 3.5 V6 in z’n 135i heeft Mr.Cabdriver schreef:
Audi boeit me minder, vandaar dat ik me er nog steeds niet in verdiept heb.
Je moet idd een beetje weten hoe die verhoudingen bij Audi liggen, maar ik ben het wel alweer kwijt. 35 = +/- 150pk en 40 volgens mij +/- 190pk. Maar dat ik dat weet komt ook alleen maar omdat ik naar een A4 op zoek ben geweest
dvdouden
Master
Schep schreef:
verhoudingen bij Audi
Code:
30 = 109-128 hp (81-96 kW)
35 = 147-160 hp (110-120 kW)
40 = 167-201 hp (125-150 kW)
45 = 226-248 hp (169-185 kW)
50 = 281-308 hp (210-230 kW)
55 = 328-368 hp (245-275 kW)
60 = 429-455 hp (320-340 kW)
70 = 536+ hp (400+ kW)
35 = 147-160 hp (110-120 kW)
40 = 167-201 hp (125-150 kW)
45 = 226-248 hp (169-185 kW)
50 = 281-308 hp (210-230 kW)
55 = 328-368 hp (245-275 kW)
60 = 429-455 hp (320-340 kW)
70 = 536+ hp (400+ kW)
https://www.motor1.com/news/177785/audi ... onvention/
Blaataap
Master
Om de transitie naar elektrisch te vergemakkelijken. Mercedes doet het ook. Daar heb je ook bijv. een EQA 450 en daar komt nog meer boven en onder.
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
Maar wat mrcabdriver post zijn plastiek kapjes die er uit zien als M-pakket klauwen.
Wat Kansloos.
Ducantoni
Master
Gevalletje schade...
Hoe de bestuurder het voor elkaar gebokst heeft, geen idee, maar het loopt dus van voor tot achter.
Hoe de bestuurder het voor elkaar gebokst heeft, geen idee, maar het loopt dus van voor tot achter.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum