▼
[ 3607 berichten ]
Aha, vandaar dat ik groepjes Kevers en T1's zag.
Er stond wat stil, een man haalde een flinke schildpad van de weg.
Oh... Nou, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een 313pk A6 in plaats van een 245pk A6.
Ok, iets serieuzer: ik ben echt de sjaak. Nu een full options en leuk gemotoriseerd. Dan is een stapje terug best vervelend. Ik kan eigenlijk gewoon geen volgende auto kopen. Kan alleen maar teleurstellen.
V8 diesel en weer een generatie nieuwer dan jouw A6.
En anders haal je alsnog zo’n BiTDI. Wel de 320pk, niet die 313pk.
Jaaah...zet maar neer.
Zo'n supersjarsjer, zit daar nog revisiewerk in eens in de zoveel kilometer?
Gewoon zo'n 300+pk BiTDI halen. Maar dan wel felrood.
Neuh valt mee hoor. Ik rij deze nog wel even. Binnenkort even een nieuwe turbo erin ( ) en we houden het wel weer even vol.
Weer eens iets anders dan een auto als schijthuis betitelen...
Jemig, je zou denken dat het op een gegeven moment wel goed is.
Nee hoor. En heeeeel in de verte hoor ik ook een mij bekend rateltje. Dus binnen een halve ton (binnen een jaar dus) mag de distributieketting ook weer denk ik.
Waarom?
Andersom.
Kettingen rekken.
Turbo's gaan meestal niet uit zichzelf kapot.
Vooral die van oudere modellen niet.
Flink trappen en meteen de motor uitzetten.
Vandaag gezien:
Eerder op de dag nog een Citroën TA, met de letters UU op het einde in de kentekencombinatie.
Yep, dat is slecht. Komt op hetzelfde neer als een verstopte olieleiding. Daarom op tijd verse olie met filter.
Als het olielager wegvalt is het in een paar tellen gedaan.
Rotzooi op de bladen is een andere externe reden.
Daarom is een schoon luchtfilter zo belangrijk.
Ook een catch can kan daarbij helpen.
Omdat ie stuk is!
De schoepen blijven hangen. Dus dan krijgt ie geen goede verbranding. Dus hij schokt en gaat in de noodloop. En daar kan ik allebei heel slecht tegen.
Er is geen peil op te trekken: eergisteren 450km gereden, 6x noodloop ofzo. Vandaag 150km gereden, geen noodloop gehad (maar wel gesputter).
Ding moet gewoon lopen en dat doet ie nu niet. Oplossen die zooi, en door.
Denk dat ie dan al in de soep was gelopen. Ding draait meer dan 200.000 rpm.
Dat het mengsel niet klopt komt meestal door een vervuilde inlaat of een luchtlek.
Maar het kan ook het roetfilter of een sensor zijn. Eerst maar eens uitlezen.
Ik gok dat je inlaat is dicht gekoekt.
Walnootstralen en je kunt weer. Overweeg dan een catch can.
Door 2 verschillende garages laten doen en die zeggen beide dat de schoepen blijven hangen.
▲
[ 3607 berichten ]
Ducantoni
Master
In de AMK van juni staat een foto met daarop een Volvo 440, en Bimmer Z3 en een witte 155.
Ben benieuwd of die laatstgenoemde de wagen van Joël is?
Ben benieuwd of die laatstgenoemde de wagen van Joël is?
Joël D.
Master
Zeker. En de 440 is van mijn broertje en de Z3 van mijn tante.
https://funcarrun.eu/
Mijn neven organiseren puzzeltochten, dat was waarschijnlijk een reclame daarvan? Heb je een foto ervan?
https://funcarrun.eu/
Mijn neven organiseren puzzeltochten, dat was waarschijnlijk een reclame daarvan? Heb je een foto ervan?
Ducantoni
Master
Geen auto, maar een motor.
Je denkt te maken te hebben met een rasechte klassieker:
Helaas, gefopt:
https://demotorspecialist.nl/product/ma ... afe-racer/
Je denkt te maken te hebben met een rasechte klassieker:
Helaas, gefopt:
https://demotorspecialist.nl/product/ma ... afe-racer/
maarten28
Master
Poeh, dat is niet veel voor een nieuwe motorfiets. Misschien laat ik mijn mid-lifecrisis eens spreken.
dvdouden
Master
maarten28 schreef:
Poeh, dat is niet veel voor een nieuwe motorfiets. Misschien laat ik mijn mid-lifecrisis eens spreken.
Ik vind het maar een hoop geld voor een opgevoerde brommer, 't is maar 27 pk he? De CB500 waar ik rijles op kreeg had het dubbele en dat schoot al niet echt op
Raymond
Master
PK's zeggen helemaal niks. Er zijn heel veel motormerken met retro bikes. Zit best mooi spul tussen, ik heb er ook wel eens naar staan loeren.
Mr.Cabdriver
Master
babsvw schreef:
internationale Kever treffen Wanroij
Aha, vandaar dat ik groepjes Kevers en T1's zag.
Er stond wat stil, een man haalde een flinke schildpad van de weg.
Masterdam
Master
Raymond schreef:
PK's zeggen helemaal niks.
Oh... Nou, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een 313pk A6 in plaats van een 245pk A6.
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
Oh... Nou, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een 313pk A6 in plaats van een 245pk A6.
Had je maar niet zo'n karige versie moeten kopen
Raymond
Master
Hollander. Niks uit willen geven, na veel afdingen een budgetuitvoering meenemen en daarna klagen.
Het ging over motoren. Ik heb meer lol met een Kawa ZXR400 / 65PK dan met een VFR800 / 110PK. Wat auto's betreft ga ik er wel in mee. Ooit zei een hoge pief bij Quattro GmbH in een interview: 100PK is zat, 400PK veel leuker.
Masterdam schreef:
Oh... Nou, mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar een 313pk A6 in plaats van een 245pk A6.
Het ging over motoren. Ik heb meer lol met een Kawa ZXR400 / 65PK dan met een VFR800 / 110PK. Wat auto's betreft ga ik er wel in mee. Ooit zei een hoge pief bij Quattro GmbH in een interview: 100PK is zat, 400PK veel leuker.
Masterdam
Master
Raymond schreef:
Niks uit willen geven, na veel afdingen een budgetuitvoering meenemen en daarna klagen.
Ik móest en zóu een A6 rijden! Dan maar handgeschakeld, de lichtste motor en geen opties! Ok, iets serieuzer: ik ben echt de sjaak. Nu een full options en leuk gemotoriseerd. Dan is een stapje terug best vervelend. Ik kan eigenlijk gewoon geen volgende auto kopen. Kan alleen maar teleurstellen.
Schep
Master
Masterdam schreef:
Ik kan eigenlijk gewoon geen volgende auto kopen. Kan alleen maar teleurstellen.
SQ7V8 diesel en weer een generatie nieuwer dan jouw A6.
En anders haal je alsnog zo’n BiTDI. Wel de 320pk, niet die 313pk.
Masterdam
Master
bruintje beer
Master
Masterdam schreef:
Ik ben niet zo erg van de hoge auto's denk ik.
Daarnaast ziet zo'n ding er gewoon uit als een volgepoepte luier.
Raymond
Master
406 schreef:
Een Jaguar met supersjarsed V8
Jaaah...zet maar neer.
Zo'n supersjarsjer, zit daar nog revisiewerk in eens in de zoveel kilometer?
Schep
Master
Masterdam schreef:
Ik ben niet zo erg van de hoge auto's denk ik.
Ik ook niet, maar het rijdt heerlijk.Masterdam schreef:
Ja, dat kan prima. Gaat me voornamelijk om de opties. Zo compleet zijn ze zeldzaam denk ik.
A6 wel, (S)Q7 al een stuk minder.bruintje beer schreef:
Daarnaast ziet zo'n ding er gewoon uit als een volgepoepte luier.
Heb er net nog 1 verschoond. Herkende er eerder een Renault in, hoor.
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
Ik móest en zóu een A6 rijden! Dan maar handgeschakeld, de lichtste motor en geen opties!
Ok, iets serieuzer: ik ben echt de sjaak. Nu een full options en leuk gemotoriseerd. Dan is een stapje terug best vervelend. Ik kan eigenlijk gewoon geen volgende auto kopen. Kan alleen maar teleurstellen.
Is de A6 alweer moe, dan?Ok, iets serieuzer: ik ben echt de sjaak. Nu een full options en leuk gemotoriseerd. Dan is een stapje terug best vervelend. Ik kan eigenlijk gewoon geen volgende auto kopen. Kan alleen maar teleurstellen.
Gewoon zo'n 300+pk BiTDI halen. Maar dan wel felrood.
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Is de A6 alweer moe, dan?
Neuh valt mee hoor. Ik rij deze nog wel even. Binnenkort even een nieuwe turbo erin ( ) en we houden het wel weer even vol.
Piet_Piraat
Master
Zo'n turbo is altijd jammer geld maar je weet dat het erbij hoort.
Ik hoop dat ie mij nog even bespaard blijft. Auto heeft weer even genoeg gekost de laatste tijd.
Ik hoop dat ie mij nog even bespaard blijft. Auto heeft weer even genoeg gekost de laatste tijd.
Ducantoni
Master
bruintje beer schreef:
Masterdam schreef: Ik ben niet zo erg van de hoge auto's denk ik. Daarnaast ziet zo'n ding er gewoon uit als een volgepoepte luier.
Weer eens iets anders dan een auto als schijthuis betitelen...
406
Master
Masterdam schreef:
Binnenkort even een nieuwe turbo erin ( ) en we houden het wel weer even vol.
Jemig, je zou denken dat het op een gegeven moment wel goed is.
Blaataap
Master
In het kader van gespot vandaag:
- Klassieke Jaaaagggg XJ 4.2
- Klassieke Alfa Spider
En al rijdend een Maserati Quattroporte. Dat blijft toch een topauto qua design hoor.
- Klassieke Jaaaagggg XJ 4.2
- Klassieke Alfa Spider
En al rijdend een Maserati Quattroporte. Dat blijft toch een topauto qua design hoor.
Lotus Omega
Master
Vandaag nog een Audi S6 Avant (C5) gezien. Zie je ook niet veel meer of het valt niet op want ze lijken vrij veel op het standaard model. Ooit een keer in mee mogen rijden. Was erg leuk
Piet_Piraat
Master
Mooi spul ja. Toen. Ingehaald door de tijd inmiddels. Je moet een flink liefhebber zijn om er nu nog een te hebben.
Masterdam
Master
406 schreef:
Jemig, je zou denken dat het op een gegeven moment wel goed is.
Nee hoor. En heeeeel in de verte hoor ik ook een mij bekend rateltje. Dus binnen een halve ton (binnen een jaar dus) mag de distributieketting ook weer denk ik.
Piet_Piraat
Master
Hoeveel staat er nu op de teller? Turbo is natuurlijk slijtagedeel. Ketting zou dat niet moeten zijn...
Masterdam
Master
290k. Ketting is een bekend euvel van die dingen. Hij is al een keer vervangen bij 140 ofzo. Dat schijnt niet exorbitant te zijn.
Pita
Master
Ik heb ooit een XJ 12 L Series 1 gehad, nog spijt dat ik die weg heb gedaan ondanks dat het ding ontzettend veel gekost heeft. Nu ontzettend zeldzaam.
406
Master
Ontzettend zeldzaam, volgens mij minder dan 1000 van gebouwd. Ooit wil ik nog eens een series 1 hebben, prachtbak.
Pita
Master
Klopt van de Daimler double six zijn er wel meer gebouwd, maar van de verlengde XJ 12 maar een handvol, was wel een zorgen kindje eerste serie V12 maar ja daar hou je wel meer van. Was van de gewone XJ ook wel een minpuntje de zitruimte achterin.
Mr.Cabdriver
Master
Masterdam schreef:
Binnenkort even een nieuwe turbo erin ( ) en we houden het wel weer even vol
Waarom?
Piet_Piraat schreef:
Turbo is natuurlijk slijtagedeel. Ketting zou dat niet moeten zijn...
Andersom.
Kettingen rekken.
Turbo's gaan meestal niet uit zichzelf kapot.
Pita
Master
Op Brands Hatch heb ik ooit de Jaguar XJ C Broadspeed zien racen, de meest ruige Jaguar ooit. In normale kleuren was die ooit in de TV serie The Avengers te zien. Tom Steel reed afwisselend de Blower Bentley of de Jaguar.
Mr.Cabdriver
Master
XJC is altijd al prachtig, dit is idd wel bruut.
https://www.business-live.co.uk/economic-development/jaguar-xj-coup-new-avengers-10268369
Vind ik nog meevallen.
Pita schreef:
In normale kleuren was die ooit in de TV serie The Avengers te zien.
https://www.business-live.co.uk/economic-development/jaguar-xj-coup-new-avengers-10268369
Citaat:
A classic Jaguar XJ Coupé that featured in the seventies TV series The New Avengers has sold for six times the price it was expected to fetch at auction.
The 1976 XJ12-C Broadspeed driven by John Steed - played by the late Patrick Macnee - sold for £62,000 at H&H Classics’ auction at the Imperial War Museum in Duxford, Cambridge - £50,000 more than the initial estimate of between £10,000 and £12,000.
The 1976 XJ12-C Broadspeed driven by John Steed - played by the late Patrick Macnee - sold for £62,000 at H&H Classics’ auction at the Imperial War Museum in Duxford, Cambridge - £50,000 more than the initial estimate of between £10,000 and £12,000.
Vind ik nog meevallen.
Ducantoni
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Turbo's gaan meestal niet uit zichzelf kapot.
Vooral die van oudere modellen niet.
Flink trappen en meteen de motor uitzetten.
Vandaag gezien:
Eerder op de dag nog een Citroën TA, met de letters UU op het einde in de kentekencombinatie.
Mr.Cabdriver
Master
Ducantoni schreef:
Flink trappen en meteen de motor uitzetten.
Yep, dat is slecht. Komt op hetzelfde neer als een verstopte olieleiding. Daarom op tijd verse olie met filter.
Als het olielager wegvalt is het in een paar tellen gedaan.
Rotzooi op de bladen is een andere externe reden.
Daarom is een schoon luchtfilter zo belangrijk.
Ook een catch can kan daarbij helpen.
Masterdam
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Waarom?
Omdat ie stuk is!
De schoepen blijven hangen. Dus dan krijgt ie geen goede verbranding. Dus hij schokt en gaat in de noodloop. En daar kan ik allebei heel slecht tegen.
Mr.Cabdriver
Master
Masterdam
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Rij je nu met een vastzittende turbo?
Nee. Zo nu en dan (als ik teveel vermogen vraag) blijven ze hangen en dan gaat ie in de noodloop. Maar volgens mij blijven ze vaker 'een beetje' hangen waardoor ie dus geen perfecte verhouding lucht-diesel wordt bewerkstelligd en ie niet in de noodloop gaat, maar wel even sputtert.Er is geen peil op te trekken: eergisteren 450km gereden, 6x noodloop ofzo. Vandaag 150km gereden, geen noodloop gehad (maar wel gesputter).
Ding moet gewoon lopen en dat doet ie nu niet. Oplossen die zooi, en door.
Masterdam
Master
Hoe kom ik daarachter? Vergeet niet dat ik nét het verschil tussen het gaspedaal en een buitenspiegel weet he!
Mr.Cabdriver
Master
Masterdam schreef:
Maar volgens mij blijven ze vaker 'een beetje' hangen waardoor ie dus geen perfecte verhouding lucht-diesel
Denk dat ie dan al in de soep was gelopen. Ding draait meer dan 200.000 rpm.
Dat het mengsel niet klopt komt meestal door een vervuilde inlaat of een luchtlek.
Maar het kan ook het roetfilter of een sensor zijn. Eerst maar eens uitlezen.
Ik gok dat je inlaat is dicht gekoekt.
Walnootstralen en je kunt weer. Overweeg dan een catch can.
dvdouden
Master
Masterdam schreef:
290k. Ketting is een bekend euvel van die dingen. Hij is al een keer vervangen bij 140 ofzo. Dat schijnt niet exorbitant te zijn.
de riem in m’n Volvo gaat nog langer mee (160K/10jaar)
Masterdam
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Eerst maar eens uitlezen.
Door 2 verschillende garages laten doen en die zeggen beide dat de schoepen blijven hangen.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum