▼
[ 3607 berichten ]
De verstelling van de variabele schoepen?
Dat zijn niet de "echte" schoepen.
Hier een mooi filmpje van een turborevisieexpert.
▶ Youtube video
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo-vnt-problemen.html
Deze schoenen passen jou, dacht ik
Je hebt al een timingprobleem als de rek zodanig is dat de spanners hun taak niet meer aankunnen. Kan ook door kapotte (plastic) geleiders.
Ja, vaak wel, hoewel je pech kan hebben.
Als het olielager een paar tellen wegvalt is het gedaan.
Of als er rotzooi door slaat.
Onderhoud en beleid dus.
Ja, dat haalde ik nog aan in dat 2 serie cabrio-topic van Griffin.
Allebei wel.
Tenminste, blok moet er sowieso uit. Ach, is pas de vierde keer ofzo.
Als ik m weg doe, bied ik m hier niet te koop aan.
Zoiets kan ook aan de brandstofpomp/injectie liggen....noodloop op vreemde momenten.
Zoiets had ik een tijd geleden met de xtrail. (Moest de auto uit zetten en weer aan om hem weer aan de praat te krijgen en trad eigenlijk alleen op bij flink doorrijden )
Blijkbaar wel https://www.ferrari.com/en-NL/auto/ferrari-roma
plaatje: https://cdn.ferrari.com/cms/network/med ... eight=1080
Wat ben ik toch blij met m'n Jappenbak, inmiddels 270K en ketting is nog prima in orde.
Als ik hierboven al die narigheid lees met vooral VAG rommel weet ik in ieder geval dat ik dat nooit ga kopen.
Pffft. Kwaliteitje hoor. Had je beter een Mercedes kunnen kopen.
Maar ik ben niet in de veronderstelling dat als ik een andere auto koop, meteen alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Bovendien is een A6 met verrotte turbo toch niet te verkopen, dus repareren moet ik m sowieso.
Krijg je dan geen "overboost" moment?
Mijn oude 330Cd had ook een VGT en die "plakte" ook weleens waardoor ie soms als een malle trok vanuit lage toeren omdat de schoepen op max vulling (weet niet hoe dit heet) bleven staan.......daarna ineens nul trekkracht omdat de druk eraf ging door afblaasventiel...kreeg ook nooit meldingen van de ECU ofzo.
Mijn huidige heeft ook een VGT en stottert alleen maar als ie met roetfilter ellende bezig gaat, loopt beroerder op dat moment...maar geen storing of noodloop....BMW toch niet zo slecht (elke 15K km olie+filter beurt)
Mwah, hebben die de kwaliteit inmiddels weer wat beter onder controle?
Mijn vorige station had 190pk was ruim voldoende, mooi is subjectief, en ik zie de buitenkant toch niet als ik er in zit.
Nissan Stagea 300 pk
Toyota Caldina GT-Four 260 pk
Mitsubishi Lancer Evolution IX GT Wagon 295 pk
Mugen Honda Accord Wagon Type S ‘24sc’ 300+ pk
Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S 280 pk
Subaru Levorg STI Sport 305 pk
Genoeg keus en voldoende vermogen.
Als kwaliteit toch niet boeit waarom dan geen Dodge Magnum SRT-8 met 425 pk
Zeg je tegen iemand die toch liever de 313pk variant ipv 245pk had gehad.
Nou, de E350 van mijn vader staat inmiddels op 290.000 en daar is de motor nog niet van open geweest. Laatste 200k km luchtbalg achter, een xenon lamp, aircocondensor, inlaatpakking, remleiding (oké da's jammer) en twee sensoren.
Ok, helder. Ik sta tegenwoordig wat verder van de business af. Maar na de W124 was het drama met de E, dat is dus gelukkig niet meer. Ik had een collega met een C-klasse (moet ergens 2016 geweest zijn), dat ding had een Renault diesel
Niks aan de hand joh!
Premium bouwkwaliteit
Bobinetje hier, slokje olie daar, kettinkje hier, diffje daar, KVS slangen hier, sensortje daar
Ey maar gasten, ik ben niet aan het zoeken ofzo he.
Precies, het is toch van de zotte dat een goddelijk merk kettingen van pisbakkenstaal gaat gebruiken, en dan heb ik het nog niet over die plastic geleiders.
Volgens mij kopen ze motoren van Dacia, zodat ze nog meer winst kunnen maken met hun al geïnflateerde prijzen.
Daar zou ik echt geen probleem mee hebben....de xtrail had ook een 2.2 dci van Renault (met distributie ketting). De rest van de auto . incl. elektronica . was Japans....
Dat krijg je als Europolitici idiote eisen aan brandstofmotoren gaan stellen en elke paar jaar de eisen aanscherpen. Daar valt geen motorblok tegen te ontwerpen. Dan maar iets wat niet meer dan een ton meegaat.
Ik heb daar niet voor gekozen........ze kosten alleen maar geld en levering niks op.......Abfuhren met die rotzooi
▲
[ 3607 berichten ]
Mr.Cabdriver
Master
Masterdam schreef:
die zeggen beide dat de schoepen blijven hangen.
De verstelling van de variabele schoepen?
Dat zijn niet de "echte" schoepen.
Hier een mooi filmpje van een turborevisieexpert.
▶ Youtube video
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo-vnt-problemen.html
Deze schoenen passen jou, dacht ik
Citaat:
rij niet altijd rustig met weinig gas (cruise control) in een (te) lage versnelling met te weinig toeren; je turbo roet hierdoor dicht waardoor de schoepenverstelling vast gaat zitten of zwaar gaat lopen. Ofwel: rij niet teveel beneden de 2000 rpm, trek regelmatig even door in de versnellingen dan krijg je niet snel problemen met vastzittende schoepen.
Joël D.
Master
Net een stukje in deze handgeschakelde Carrera T gereden. Wat een ding zeg. Automatisch tussengas is echt briljant. En ondanks dat het een 'basismodel' is eigenlijk al te snel voor in Nederland. Maar wel een gave ervaring.
Bijlagen :
Bijlagen :
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
290k. Ketting is een bekend euvel van die dingen. Hij is al een keer vervangen bij 140 ofzo. Dat schijnt niet exorbitant te zijn.
Bij die stand is een turbo ook niet gek. Jammer geld, maar hoort erbij. Ketting idem. Hopelijk hoeft niet het hele blok eruit of het complete front eraf? Mr.Cabdriver schreef:
Andersom.
Kettingen rekken.
Turbo's gaan meestal niet uit zichzelf kapot.
Ik snap je punt. Maar je hoort toch vaker over kapotte turbo's dan geknapte kettingen. Al zegt dat misschien iets over de gebruiker('s).
Kettingen rekken.
Turbo's gaan meestal niet uit zichzelf kapot.
Ducantoni
Master
Geen succes, foto's maken door een voorruit, omgetoverd tot een muggenkerkhof, maar soms kan het even niet anders...
Het span trok de aandacht door het oude kenteken en vooral omdat het trekpaard eerst niet zichtbaar was.
Moedig om een Burton hiervoor in te zetten.
Het span trok de aandacht door het oude kenteken en vooral omdat het trekpaard eerst niet zichtbaar was.
Moedig om een Burton hiervoor in te zetten.
Mr.Cabdriver
Master
Piet_Piraat schreef:
geknapte kettingen
Je hebt al een timingprobleem als de rek zodanig is dat de spanners hun taak niet meer aankunnen. Kan ook door kapotte (plastic) geleiders.
Piet_Piraat schreef:
Al zegt dat misschien iets over de gebruiker('s).
Ja, vaak wel, hoewel je pech kan hebben.
Als het olielager een paar tellen wegvalt is het gedaan.
Of als er rotzooi door slaat.
Onderhoud en beleid dus.
Mr.Cabdriver
Master
cocodee schreef:
De N20 schijnt er berucht om te zijn.
Ja, dat haalde ik nog aan in dat 2 serie cabrio-topic van Griffin.
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Hopelijk hoeft niet het hele blok eruit of het complete front eraf?
Allebei wel.
Tenminste, blok moet er sowieso uit. Ach, is pas de vierde keer ofzo.
Als ik m weg doe, bied ik m hier niet te koop aan.
Masterdam
Master
Yep. Eerste keer was de ketting. Tweede keer was een koelvloeitstoflekkage. Derde keer was dezelfde koelvloeistoflekkage die ze niet goed hadden opgelost. Vierde keer was gezeik met de verstuivers en een cilinder. Dus die ketting gaat sowieso de vijfde keer worden.
Gelukkig is dat maar 5 minuten werk, dus bijna altijd gratis.
Gelukkig is dat maar 5 minuten werk, dus bijna altijd gratis.
Piet_Piraat
Master
De tering. Dat zijn geen grappen. En die facturen gaan met een vork.
Jij moet wel heel blij zijn met je niet-313pk auto.
Jij moet wel heel blij zijn met je niet-313pk auto.
zadkine
Master
Masterdam schreef:
Zo nu en dan (als ik teveel vermogen vraag) blijven ze hangen en dan gaat ie in de noodloop.
Zoiets kan ook aan de brandstofpomp/injectie liggen....noodloop op vreemde momenten.
Zoiets had ik een tijd geleden met de xtrail. (Moest de auto uit zetten en weer aan om hem weer aan de praat te krijgen en trad eigenlijk alleen op bij flink doorrijden )
basjuh1981
Master
dvdouden
Master
406 schreef:
Zijn dat af fabriek uitlaatpijpen?
Blijkbaar wel https://www.ferrari.com/en-NL/auto/ferrari-roma
plaatje: https://cdn.ferrari.com/cms/network/med ... eight=1080
Masterdam
Master
zadkine schreef:
Zoiets kan ook aan de brandstofpomp/injectie liggen....
Yep. Maar de auto zegt zelf dus dat dat het niet is.
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
De tering. Dat zijn geen grappen. En die facturen gaan met een vork.
De eerste was BOVAG-garantie. De derde uiteraard ook 'garantie'. Maar dat maakt de overige keren niet ineens goedkoop nee. Gelukkig zit het niet in mijn aard om erin te blijven hangen. Ik trek de pinpas erdoorheen, vloek 3x en haal mijn schouders op.
VTEC_Driver
Master
Masterdam schreef:
Dus binnen een halve ton (binnen een jaar dus) mag de distributieketting ook weer denk ik.
Wat ben ik toch blij met m'n Jappenbak, inmiddels 270K en ketting is nog prima in orde.
Als ik hierboven al die narigheid lees met vooral VAG rommel weet ik in ieder geval dat ik dat nooit ga kopen.
Ducantoni
Master
Joël D.
Master
Masterdam schreef:
Yep. Eerste keer was de ketting. Tweede keer was een koelvloeitstoflekkage. Derde keer was dezelfde koelvloeistoflekkage die ze niet goed hadden opgelost. Vierde keer was gezeik met de verstuivers en een cilinder. Dus die ketting gaat sowieso de vijfde keer worden
Pffft. Kwaliteitje hoor. Had je beter een Mercedes kunnen kopen.
Masterdam
Master
VTEC_Driver schreef:
Wat ben ik toch blij met m'n Jappenbak
Ik wil er ook wel één alleen zijn alle stations ondergemotoriseerd. Of ze zijn heel lelijk ofzo.Joël D. schreef:
Had je beter een Mercedes kunnen kopen.
Probleem is dat ik ze niet zo mooi vind. Maar ik zit er wel aan te denken als volgende hoor.Maar ik ben niet in de veronderstelling dat als ik een andere auto koop, meteen alle problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Bovendien is een A6 met verrotte turbo toch niet te verkopen, dus repareren moet ik m sowieso.
18vti
Master
Masterdam schreef:
Door 2 verschillende garages laten doen en die zeggen beide dat de schoepen blijven hangen.
Krijg je dan geen "overboost" moment?
Mijn oude 330Cd had ook een VGT en die "plakte" ook weleens waardoor ie soms als een malle trok vanuit lage toeren omdat de schoepen op max vulling (weet niet hoe dit heet) bleven staan.......daarna ineens nul trekkracht omdat de druk eraf ging door afblaasventiel...kreeg ook nooit meldingen van de ECU ofzo.
Mijn huidige heeft ook een VGT en stottert alleen maar als ie met roetfilter ellende bezig gaat, loopt beroerder op dat moment...maar geen storing of noodloop....BMW toch niet zo slecht (elke 15K km olie+filter beurt)
Piet_Piraat
Master
Masterdam schreef:
De eerste was BOVAG-garantie. De derde uiteraard ook 'garantie'. Maar dat maakt de overige keren niet ineens goedkoop nee. Gelukkig zit het niet in mijn aard om erin te blijven hangen. Ik trek de pinpas erdoorheen, vloek 3x en haal mijn schouders op.
Je weet vooraf natuurlijk ook wat voor klasse auto je koopt en dat ie goed gebruikt wordt. Dat kan niet voor niks.
Christafari
Master
Joël D. schreef:
Had je beter een Mercedes kunnen kopen
Mwah, hebben die de kwaliteit inmiddels weer wat beter onder controle?
VTEC_Driver
Master
Masterdam schreef:
Ik wil er ook wel één alleen zijn alle stations ondergemotoriseerd. Of ze zijn heel lelijk ofzo.
Mijn vorige station had 190pk was ruim voldoende, mooi is subjectief, en ik zie de buitenkant toch niet als ik er in zit.
Nissan Stagea 300 pk
Toyota Caldina GT-Four 260 pk
Mitsubishi Lancer Evolution IX GT Wagon 295 pk
Mugen Honda Accord Wagon Type S ‘24sc’ 300+ pk
Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S 280 pk
Subaru Levorg STI Sport 305 pk
Genoeg keus en voldoende vermogen.
Als kwaliteit toch niet boeit waarom dan geen Dodge Magnum SRT-8 met 425 pk
Sander
Medewerker
Die van mij heeft 165. Ook voldoende hoor. Ja, meer is altijd leuker maar nodig is het niet.
En de buitenkant is nog best wel mooi ook
En de buitenkant is nog best wel mooi ook
406
Master
VTEC_Driver schreef:
Mijn vorige station had 190pk was ruim voldoende
Zeg je tegen iemand die toch liever de 313pk variant ipv 245pk had gehad.
Joël D.
Master
Christafari schreef:
Mwah, hebben die de kwaliteit inmiddels weer wat beter onder controle?
Nou, de E350 van mijn vader staat inmiddels op 290.000 en daar is de motor nog niet van open geweest. Laatste 200k km luchtbalg achter, een xenon lamp, aircocondensor, inlaatpakking, remleiding (oké da's jammer) en twee sensoren.
Joël D.
Master
Prima, maar ik hoor over het algemeen geen horrorverhalen meer van Mercedes na 2010. M272 blok had een probleem met de balansas. 6.2 V8 met de kopbouten, maar verder niets. Diesel eigenlijk helemaal niet. Wellicht nog een 4 cilinder benzine met wat kettingproblemen....
BMW en Audi daarentegen....
BMW en Audi daarentegen....
Christafari
Master
Joël D. schreef:
Prima, maar ik hoor over het algemeen geen horrorverhalen meer van Mercedes na 2010
Ok, helder. Ik sta tegenwoordig wat verder van de business af. Maar na de W124 was het drama met de E, dat is dus gelukkig niet meer. Ik had een collega met een C-klasse (moet ergens 2016 geweest zijn), dat ding had een Renault diesel
Joël D.
Master
W210 en W203 roest, W211 voor 2005 elektronicaproblemen. W204 subframe, maar dat is geloof ik coulance/garantie. En ja, je hebt ze met een Renault diesel, maar daar ben je zelf bij als je hem koopt he.
Dashcam Drenthe
Master
Joël D. schreef:
BMW
Niks aan de hand joh!
Premium bouwkwaliteit
Bobinetje hier, slokje olie daar, kettinkje hier, diffje daar, KVS slangen hier, sensortje daar
406
Master
Nee joh, gewoon een performance versie van Jaguar gaan rijden, kosten de normale slijtage delen al meer dan al die BMW reparatiemeuk
Masterdam
Master
VTEC_Driver schreef:
Genoeg keus en voldoende vermogen.
Ja. En hoeveel van die auto's staan er te koop? Ik geloof dat ik er twee heb gevonden. Alles benzine, vaak heel oud of het is er in Nederland gewoon niet. Overigens ook vee lelijke auto's. Die Subaru vind ik wel vrij vet. Die zou ik wel kunnen rijden.406 schreef:
Zeg je tegen iemand die toch liever de 313pk variant ipv 245pk had gehad.
Mja, maar dat is echt alleen 'liever'. Ik bedoel, meer is beter. Maar 245 volstaat wel. Maar inderdaad, die 190 vind ik wel wat te weinig ja.Ey maar gasten, ik ben niet aan het zoeken ofzo he.
cocodee
Master
Mr.Cabdriver schreef:
dat haalde ik nog aan
Precies, het is toch van de zotte dat een goddelijk merk kettingen van pisbakkenstaal gaat gebruiken, en dan heb ik het nog niet over die plastic geleiders.
Volgens mij kopen ze motoren van Dacia, zodat ze nog meer winst kunnen maken met hun al geïnflateerde prijzen.
zadkine
Master
Joël D. schreef:
En ja, je hebt ze met een Renault diesel, maar daar ben je zelf bij als je hem koopt he.
Daar zou ik echt geen probleem mee hebben....de xtrail had ook een 2.2 dci van Renault (met distributie ketting). De rest van de auto . incl. elektronica . was Japans....
Raymond
Master
cocodee schreef:
Precies, het is toch van de zotte dat een goddelijk merk kettingen van pisbakkenstaal gaat gebruiken, en dan heb ik het nog niet over die plastic geleiders.
Volgens mij kopen ze motoren van Dacia, zodat ze nog meer winst kunnen maken met hun al geïnflateerde prijzen.
Volgens mij kopen ze motoren van Dacia, zodat ze nog meer winst kunnen maken met hun al geïnflateerde prijzen.
Dat krijg je als Europolitici idiote eisen aan brandstofmotoren gaan stellen en elke paar jaar de eisen aanscherpen. Daar valt geen motorblok tegen te ontwerpen. Dan maar iets wat niet meer dan een ton meegaat.
18vti
Master
Raymond schreef:
Europolitici
Ik heb daar niet voor gekozen........ze kosten alleen maar geld en levering niks op.......Abfuhren met die rotzooi
Piet_Piraat
Master
406 schreef:
Nee joh, gewoon een performance versie van Jaguar gaan rijden, kosten de normale slijtage delen al meer dan al die BMW reparatiemeuk
Ik moest nog aan je denken toen ik gisteren de bevestiging kreeg dat m'n dempers aan vervanging toe zijn. Knetterdure dingen, vind ik. Normale prijzen voor jou
Ducantoni
Master
Een veteraan op twee wielen; de UH-35-90:
De huidige eigenaar heeft 'm drie jaar.
Code:
Merk : HEINKEL
Handelsbenaming : 103a-2
Voertuigssoort : Motorfiets
Handelsbenaming : 103a-2
Voertuigssoort : Motorfiets
De huidige eigenaar heeft 'm drie jaar.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum