Pagina 66 van 88  [ 4358 berichten ]
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Woon/werk allemaal elektrisch en voor de lange ritten heb je ook gewoon een brandstofmotor beschikbaar.


GTE golf is hier denk ik ook de volgende, mits de mrb niet verhoogd wordt
  Bericht 
snovvdog
Master
Hoe bruikbaar is zo'n accu echter na 5-10 jaar? Dat is vaak het probleem, je hoort horrorverhalen bijvoorbeeld van mensen met een C300E welke meer kwijt zijn aan nieuwe accu's dan de gehele dagwaarde.

Mijne gaat maar 140 in elektrische modus, wat voor mij te traag is. Verder is het irritant dat de brandstoftank wat klein is, als je jaagt door DE heen rijd je toch 1 op 10 ongeveer dus om de 400 km tanken...

adinsx schreef:
lastig de 300Nm kwijt. Z


Ik vind het bij mijn auto een grote fout dat ze de voorwielen aandrijven, ik heb dus 400nm op de voorwielen maar geen enkele band kan er goed mee omgaan als het ook maar een beetje koud of vochtig wordt. Vooralsnog doe ik 20k met de voorbanden en slechts 35k met de achterbanden.

In het droog heb je een launch mode die hem dan toch in zo'n 6,5 sec naar de 100 weet te krijgen, en doorgaat tot 239 tot die irritante begrenzing inkickt (je voelt dat als hij niet begrensd was dat hij nog wel meer zou gaan, irritant, sowieso alle begrenzingen zijn irritant).
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
snovvdog schreef:
Hoe bruikbaar is zo'n accu echter na 5-10 jaar


Als het 30km haalt is het prima voor mijn woon-werk. En dat is toch allemaal vmax <70.
  Bericht 
maarten28
Master
Genoeg Teslas ouder dan 5 jaar die de originele accu nog hebben. Er zijn er van de eerste generatie die nieuwe accus gekregen hebben, maar dat was zeker niet de meerderheid. Ook qua degradatie geeft niets aan dat ze na 2 of 3 ton nutteloos zijn.
Op het Teslaforum zijn ze al een "Leden van de 500.000 km club" draadje begonnen. Dat zijn kilometerstanden die gewone auto's ook niet snel halen.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ub.270939/

Als je op autotrader de kilometerstanden bekijkt, daar zijn er ook een paar boven de 3 ton en genoeg boven de 2 ton.
Natuurlijk gaan er accus stuk, maar er gaan ook verbrandingsmotoren stuk. Als je dat met 2 ton gebeurt gaat de auto ook weg.
  Bericht 
snovvdog
Master
Ja Tesla's, die lijken betere accu's te hebben tot nu toe dan elkander merk.

maarten28 schreef:
maar er gaan ook verbrandingsmotoren stuk. Als je dat met 2 ton gebeurt gaat de auto ook weg.


Ech-nie, 500-600 eu inc arbeid motorswap van de sloop bij gangbare auto's, wij hadden dat niet met de laatste maar 1 na laatste Corolla gedaan, toen hij ruim boven de 400.000 zat. Overigens ook de easy way out omdat een koppakking vervangen evenveel kostte.

Als het 30km haalt is het prima voor mijn woon-werk.


Als je de airco of verwarming gebruikt is dat wat je realistisch gezien zal halen met normaal rijden als hij nieuw is. In de zomer met airco uit is 45 km haalbaar. In de winter mag je blij zijn met 30 km.

Rijdt overigens altijd heerlijk als je accu >40 % is, je trekt menig auto er uit.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
530e, als die wat betaalbaarder wordt. Ik dacht tijdenlang dat hybride net-niks was, maar eigenlijk is het prima.


eehh want? je leest ergens positieve ervaringen van een forumlid ofzo? Zo ja waar dan :x

snovvdog schreef:
Hoe bruikbaar is zo'n accu echter na 5-10 jaar? Dat is vaak het probleem,


die van mij is redelijk nieuw gebleven omdat volgens de boordcomputer de vorige eigenaar(s) te lam zijn geweest om te laden maar het is dat er een belastingkorting opzit anders heb je er echt helemaal niets aan tov benzine (of diesel :lief: ). Zelfs niet als je zogenaamd 'gratis' kan laden als je eerst duizenden Euro's voor een paar panelen neergesmeten hebt.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
maarten28 schreef:
Op het Teslaforum zijn ze al een "Leden van de 500.000 km club" draadje begonnen.


welgeteld een persoon zonder batterij historie. Wauw, indrukwekkend.

Zit jij nou in een elektrohokgeloof zonder zo'n ding zelf te bezitten? Dat is helemaal bizar.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Er staan genoeg Tesla's met 300k+ op de teller te koop.
Dus zo dramatisch is het nou allemaal ook weer niet.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik dacht dat topic heeft op z'n minst enkele pagina's met leden en ervaringen maar het zijn slechts 5 posts. Naar onder scrollen levert nog een topic op met iemand die 300000 mijl aantikt, met 6 posts er in :rofl:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
genoeg Tesla's met 300k+ op de teller te koop.
Dus zo dramatisch is het nou allemaal ook weer niet.


Met onderhoudshistorie? Daar hebben we het hier toch over, het blijft het oude liedje met auto's. Als je een Tesla koopt met 300 dkm op de klok dan wil ik wel effe de status van de batterij weten, hallo.

Wij doen het al met een gebruikte Iphone laat staan een elektrohok van tienduizenden Euro's.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
status van de batterij weten, hallo.


Kun je zo laten testen voor aankoop.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ja en

ga maar doen.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
ja en


Dave schreef:
Als je een Tesla koopt met 300 dkm op de klok dan wil ik wel effe de status van de batterij weten, hallo.


Nou je wilde het toch weten :lol:
Nou dat kan gewoon. Zou zelf ook geen Tesla met 300k km's kopen, maar goed.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee, ik wil helemaal niets weten. Jij komt met een argument dat er auto's met zusenzo kilometerstand te koop staan. Dat zegt dus niets.

Je zit/zat toch in de handel? Zo iemand hoef ik dat toch niet uit te leggen of zitten we allemaal op een roze wolk vandaag? Prima hoor, doe ik wel mee kan mij het rotten het is toch mn geld niet. 8)
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Dat zegt dus niets


Het zegt dat ze iig niet vroegtijdig met bosjes kapot gaan. State of health test voor aankoop en dan heb je het belangrijkste/duurste afgedekt.
Best handig toch? Bij een brandstof auto blijft het toch ook altijdbeen gokje.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Best handig toch?


Bij een Iphone kan je het gewoon zien, dat is pas handig. Maar het is wel handig als je de onderhoudshistorie kan zien bij een auto ja, kon bij die van mij ook, dealeruitdraai zat erbij. Bij de advertentie al.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Bij een Iphone kan je het gewoon zien, dat is pas handig


Nou ga eens lobyen dat het bij EV's ook verplicht wordt O:)
  Bericht 
Blaataap
Master
Nou ga eens lobyen dat het bij EV's ook verplicht wordt O:)


Wordt al aan gewerkt :[
  Bericht 
maarten28
Master
Dave schreef:
welgeteld een persoon zonder batterij historie. Wauw, indrukwekkend.


Ja en? Denk je dat er op het BMW of Volvoforum tientallen mensen zitten die een half miljoen met hun auto gereden hebben?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Geen idee, is het belangrijk?

Leg es uit, hoe komt dat geloof nou zo bij je?
  Bericht 
bruintje beer
Master
maarten28 schreef:
een halve ton
Da's niet zoveel.
  Bericht 
maarten28
Master
:thumb:
  Bericht 
zerty
Master
Dave schreef:
Bij een Iphone kan je het gewoon zien, dat is pas handig


Kan met de app Scan my Tesla


Bijlagen :


  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ehrm.. Dit is van jouw model? Je had toch een verse batterij laten installeren voor de aankoop? Nog maar 53.5% over? Dat vind ik wel wat hard gaan.

Wel mooi dat je het kan zien met een app.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Dat vind ik wel wat hard gaan.


Na 437.000km?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee, sinds de aankoop

Hij heeft er voor de aankoop op kilometerstand X een verse accu in laten zetten. Al kan ik er niet veel over vinden, gebruik de verkeerde zoektermen denk ik. Wel deze; auto-s/accu-s-van-een-electrische-auto-t77300.html :D
  Bericht 
Dave
Webspecialist
ah hier;

zerty schreef:
Ik heb een Model S gekocht uit 2016 met 410.000 op de teller (zit een nieuwe accu in +/- 60.000km gelopen)


60+27 = 87.000 km en dan 53.5% resterend. Vind ik karig, zeker met zijn voorzichtige laadbeleid.
  Bericht 
Blaataap
Master
Dave schreef:
Nog maar 53.5% over?


Dat staat beschreven als SOC, dus State of Charge, oftewel, hoever de accu's nu zijn opgeladen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Oh pardon ik haal een afkorting door de war pff

Citaat:
SoH is the difference between used/fresh batteries


Dan snap ik het nog niet, wat is het normaal dan, nominaal? 85 kW, 100 kW?
  Bericht 
Griffin
Master
Als ik het goed interpreteer: nominaal 80 kWh (dat is z'n batterijcapaciteit zoals'ie geadverteerd wordt door Tesla). Buffer 4 kWh (is standaard niet bruikbaar, is een Tesla-dingetje). Hij is nu voor 53,5% opgeladen en er zit nu 41,0 kWh in. Als'ie 100% opgeladen is zit er dus 41,0 / 53,5 * 100 = 76,6 kWh in + 4 kWh buffer = 80,6 kWh.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Men adverteert met 85 kW en 100 kW .. Neem aan dat het over 85 kW (-4 kW buffer.. Tesla is niet de enige die dat doet overigens, BMW ook)

zou dan 80,6 versus 81 kW nieuw zijn. Bij 366 laadcycli. Vind je het goed als ik twijfel aan dat soort resultaten? Zou betekenen dat er vrijwel nul val is in performance. Vraag ik me gelijk af wat Apple dan verkeerd doet.
  Bericht 
zerty
Master
Dave schreef:
Ehrm.. Dit is van jouw model?


Ja

Dave schreef:
Je had toch een verse batterij laten installeren voor de aankoop?


Nee, ik niet. Die is vervangen onder garantie. Zit er nu 29482 kWh in. Zo'n 120.000 km dus (als ik afga op mijn verbruik)

Dave schreef:
Nog maar 53.5% over?


Dat is soc State Off Charge

Dave schreef:
Neem aan dat het over 85 kW


Ik heb een 90kWh accu erin.
  Bericht 
zerty
Master
Dave schreef:
Zou betekenen dat er vrijwel nul val is in performance.


Dat kan idd niet, de accu's degraderen in het begin snel maar stabiliseren na een paar maanden gebruik.
Zo is dat nominale full pack bij mij in 2 jaar tijd van 80,7 naar 80,6kWh gegaan.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
eehh want? je leest ergens positieve ervaringen van een forumlid ofzo? Zo ja waar dan :x
:lol: Collega met hybride.
Ik heb die panelen al op het dak liggen en al deels terugverdiend. Het wordt voor mij interessant als de terugleververgoeding instort en de overproductie weinig meer waard is. Als ik dat dan in 'gratis' brandstof kan stoppen wordt het snel aantrekkelijk.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nou ik loop binnen hoor.

Met die range van 30 km heb je het echt over helemaal niets. Je geeft een keer 500 Euro uit voor een opbergkastje en dag 'voordeel'. Gaat toch nergens over.

Maargoed ga maar doen, je komt er vanzelf wel achter dat het vrij idioot is.

---
Of je moet het hebben over een nieuwere 530e verhuishokmodel. Dat kan natuurlijk maar die zijn ontiegelijk duur nog, je collega rijdt zeker lease?
  Bericht 
zadkine
Master
snovvdog schreef:
Hoe bruikbaar is zo'n accu echter na 5-10 jaar?


Goed , na 8 jaar leaf (1 van de wagens met het slechtste batterij management dat op de markt was 75-80% range van oorspronkelijke. Met de huidige wagen met 450 km range heb je dan nog steeds 360 km bereik over....minimaal want vrijwel alle auto's hebben nu betere batterijen dan die van 2013.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
zadkine schreef:
8 jaar leaf


kilometers/laadcycli gaat het om
  Bericht 
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Ik heb die panelen al op het dak liggen en al deels terugverdiend.

Dat is na een uur toch al?
  Bericht 
bruintje beer
Master
:lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Of je moet het hebben over een nieuwere 530e verhuishokmodel. Dat kan natuurlijk maar die zijn ontiegelijk duur nog, je collega rijdt zeker lease?
Die ja. Maar die zijn inderdaad nog knetterduur. Ik moet nog even wachten tot ze betaalbaar zijn. Je moet inderdaad niet 10k meer uitgeven voor zo'n model, maar als ze qua prijs vergelijkbaar zijn (want minder/geen bpm) en je kunt duizend euro per jaar besparen is dat best aantrekkelijk.
Collega rijdt een Toyota hybride.

Masterdam schreef:
Dat is na een uur toch al?
Er zit een verschil tussen 'iets' en 'volledig'.
Overigens moet ik die tvt nog even naar beneden rammen door binnenkort ergens die btw-aangifte in te schieten. Die ligt al een tijdje te wachten maar de deadline komt in zicht :[
  Bericht 
Masterdam
Master
Piet_Piraat schreef:
Er zit een verschil tussen 'iets' en 'volledig'.

Jaja, dat weet ik. En beide woorden zijn niet gebruikt. Het woord 'deels' wel. En dat is dus zodra ze zijn aangesloten. :-P
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
Die ja.


Ja hhmm oke.. Ik vind stationtoerengbreak-gevallen gewoon niet mooi maar dat is de enige zinnige optie helaas ja .Baal er een beetje van dat er geen 4GC hybride versie is met 60 km range. Alleen de i4. Bankrekening says no. Dan moet er alsnog wat aan die neus gebeuren, kan echt niet.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Dave schreef:
Ik vind stationtoerengbreak-gevallen gewoon niet mooi


530e is er ook gewoon in sedan
  Bericht 
Joël D.
Master
Zo, Ringdoop gehad. :cool:


Bijlagen :


  Bericht 
Lotus Omega
Master
Heb je nu ook zo’n sticker op de achterkant? :P
  Bericht 
Dave
Webspecialist
is er ook gewoon in sedan


ja, ook hopeloos
  Bericht 
Joël D.
Master
Lotus Omega schreef:
Heb je nu ook zo’n sticker op de achterkant? :P


Nog niet. :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
530e is er ook gewoon in sedan
Klopt, maar dan hou je helemaal geen kofferbak meer over.

Dave schreef:
Ja hhmm oke.. Ik vind stationtoerengbreak-gevallen gewoon niet mooi maar dat is de enige zinnige optie helaas ja .Baal er een beetje van dat er geen 4GC hybride versie is met 60 km range. Alleen de i4. Bankrekening says no. Dan moet er alsnog wat aan die neus gebeuren, kan echt niet.
Buurman hier verderop in de straat heeft zo'n ding. Complete oogtyfus inderdaad. Al schijnt het wel echt prima te rijden.
Touring vind ik gewoon mooi én praktisch. Nadeel is wel dat die 530e pas vanaf 2020 geleverd is in touring, dus dan moet er wel een héél goede salarisverhoging komen binnenkort wil het over een paar jaar in het budget passen.
  Bericht 
Bambi killer
Master
Joël D. schreef:
Ringdoop gehad.


Tof!

Nu mag je officieel de sticker op de auto dragen zoals een medaille :jaja:
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Mwoh… die sticker plakte ik destijds met misplaatste trots op mijn ralle Volvo 460. Net wat het je waard is :lol:
 Pagina 66 van 88  [ 4358 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy