Pagina 64 van 88  [ 4358 berichten ]
  Bericht 
adinsx
Master
Je hoeft geen hele apk te doen. Ik weet zeker dat als je dit uitlegde bij een autobedrijf ze gerust even de deeltjestest willen doen tegen een kleine vergoeding / lekkere taart.

Lijkt me geen enkel probleem.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
adinsx schreef:
Ik heb al voorbeelden langs zien komen bij nog geen 50.000 km.
Sjeez. Dan moet ik ook serieus gaan nadenken. Vooral met de vele korte ritjes van tegenwoordig.
Grmbl.
  Bericht 
adinsx
Master
Lange doorstaprit, GTL tanken e.d. helpt nog wel wat, mits het filter niet gescheurd is natuurlijk :lol:
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Maar met 250k achter de kiezen is het ergste leed al geschied natuurlijk.
Doorstampen doe ik in de winter, maar dan is de APK nog niet. En ik vertik 't om die binnenkort al te doen.

*slingert mobile.de aan
  Bericht 
Blaataap
Master
Hier inmiddels 320k op de teller. Maar nog apk tm januari 2024. Eerst maar eens verhuizen, dan zien we wel hoe de spaarpot ervoor staat :[
  Bericht 
Walker
Master
 
wellproc schreef:
Heeft nu 102.000 km op de teller, dus kan nog mooi een tijdje mee. Zolang het lease is heb ik geen gezeik met deeltjes en filters en zut. Zodra het privé is wel natuurlijk.

Kan ik op een of andere manier een meting afdwingen/organiseren, zodat ik voor de overname weet in welke staat het filter is?


Leaseperiode verlengen tot 5 jaar.
  Bericht 
adinsx
Master
Walker schreef:
Leaseperiode verlengen tot 5 jaar.


En dan bij de APK hopen dat ie vervangen moet worden. Er zijn best wel wat leasemaatschappijen in paniek over die roetfilters die vervangen moeten worden en daarmee ook wat auto's die stil staan. Kan maar zo zijn dat ze het contract van een diesel niet willen verlengen. :[
  Bericht 
Pen
Master
Ik had mijn diesel bewust in december laten keuren om dit voor te zijn. APK liep tot januari dus kwam ook mooi uit. Overigens bleef die mooi binnen de normen, ondanks zijn 298dkm op de teller. Maar goed, nu gaat ie naar een handelaar voor de export.
  Bericht 
wellproc
Master
adinsx schreef:
Je hoeft geen hele apk te doen. Ik weet zeker dat als je dit uitlegde bij een autobedrijf ze gerust even de deeltjestest willen doen tegen een kleine vergoeding / lekkere taart.

Zal het eens nagaan :thumb:

Walker schreef:
Leaseperiode verlengen tot 5 jaar.

Is al gedaan, maar ik kan m ieder moment overnemen. Daar zitten voor mij voordelen aan, omdat ik financieel gecompenseerd wordt, daarbij ook een netto km-vergoeding krijg en omdat ik minder wil werken of voor mezelf wil beginnen. Als ik minder wil werken moet ik meer betalen voor de auto (eigen bijdrage bij <40 uur is bij ons van toepassing). En als ik voor mezelf wil beginnen kan ik wel een andere auto kopen (en deze inleveren), maar met zo'n lage km-stand, bekende historie en andere voordelen kan ik vrij weinig vinden. Dus als het overnamevoorstel enigszins redelijk is en ik voordat ik om een (nieuw) voorstel vraag nog even wat onderhoud kan laten doen, dan is het best een heel aantrekkelijke optie.

Behalve als ik over een half jaar bij de apk opeens een nieuw roetfilter moet laten monteren ofzo. Dus ik wil bij het overnamevoorstel ook de staat van bepaalde onderdelen weten (roetfilter, bandenprofiel, dikte remschijven, koppelingsslijtage, etc). Een deel kan ik zo opvragen of zelf nagaan, maar dat roetfilter had ik tot voor kort niet in beeld. Dus vandaar de behoefte om er voor de apk iets over te weten te komen.

Ondertussen loopt er ook nog een medisch traject en dat moet eerst afgerond zijn voordat ik voor mezelf ga starten. Het kan er dus op neerkomen dat ik nu eerst de auto overneem en minder ga werken (gewoon omdat het kan) en dat ik pas na de afloop van de formele leasetermijn voor mezelf begin. In dat geval heb ik in ieder geval de sores van een auto zoeken niet tegelijkertijd met alle andere regelzaken.
  Bericht 
Raaf
Master
Na 3,5 maand en 10900 km donderdag de kia weer ingeleverd.

Nieuwe leaser is een mazda 6 sedan geworden.

Vreemde eend in de bijt maar rijdt een stuk beter dan de skoda superb. De alfa giulia verdween uit beeld toen de vanafprijs met ingang van 2023 van 50k naar 65k ging.

Na de eerste 500 km positief. Komende week er nog eens 2k bij zetten en dan heb ik wel een idee.
  Bericht 
adinsx
Master
Raaf schreef:
Na 3,5 maand en 10900 km donderdag de kia weer ingeleverd.


4,5 week onderweg hier met de TraagCeed en nog 12 dagen te gaan. Goede 3000 km mee gereden nu, ben er wel klaar mee.
Prima no-nonsens auto, maar ook niet meer dan dat.

[~Raaf] , met lekkere SkyActiv-X motor?
  Bericht 
Raaf
Master
Het is de 2 liter ja.. De 2,5 liter mocht niet :lol:
  Bericht 
Raaf
Master
adinsx schreef:
SkyActiv-X motor?


Toch eens gekeken, ik heb die skyactive-G motor volgens mij
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Dat klinkt vrij langzaam, wat is er gebeurd? :koffie: :P
  Bericht 
adinsx
Master
Minder complex qua techniek/regeling en... wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan :[
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ah, de Skyactiv-gay variant.
  Bericht 
Pen
Master
Afgelopen week de 'nieuwe' Octavia opgehaald. Een 1.0 TSI uit 2018, in de Style Business uitvoering. O.a. full led V+A, PDC V+A, ParkPilot, stoelverwarming en grote navi met CarPlay.
Na lang wikken en wegen voor benzine gekozen. Kilometer per jaar zijn voor mijzelf sowieso terug gelopen nu ik sinds anderhalf jaar bij een gemeente werk en niet meer heel noord-Nederland inclusief N-H door hoef en vrouwlief doet alles op de fiets.

  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Nette auto. Veel veilige kilometers gewenst :thumb:
  Bericht 
adinsx
Master
Nou, hier staat de nieuwe ook klaar in de showroom na een dagje 'detailen' met een oud-collega die net zo gek is als ondergetekende.


Youtube video


Gewassen, gekleid, polish eroverheen getrokken, Ceramic-wax erop en de 20" wielen nog wat extra aandacht gegeven met Gyeon glascoating. Vrijdagmiddag aflevering :thumb:


Bijlagen :












  Bericht 
18vti
Master
adinsx schreef:
de nieuwe


Nou...best "kek" hoor! :thumb:
  Bericht 
dvdouden
Master
Dat rood staat ‘m goed :thumb:
  Bericht 
basjuh1981
Master
adinsx schreef:
oud-collega die net zo gek is als ondergetekende.


Iedere gek z'n gebrek ;)
  Bericht 
Blaataap
Master
Allebei gefeliciteerd :thumb:
  Bericht 
Masterdam
Master
Pen schreef:
Afgelopen week de 'nieuwe' Octavia opgehaald.

Als je geen zwaardere motor nodig hebt, is dit een perfecte auto. Keurig. :thumb:
  Bericht 
Pen
Master
Het enige wat ik ‘trek’ is de fietsendrager. Wel gekeken naar een 1.4 maar die meerprijs is het mij niet waard.
  Bericht 
bruintje beer
Master
adinsx schreef:
Gewassen, gekleid
Op die laatste foto lijkt 't wel of de achterklep een sinaasappelhuidje heeft.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Pen schreef:
Na lang wikken en wegen voor benzine gekozen. Kilometer per jaar zijn voor mijzelf sowieso terug gelopen nu ik sinds anderhalf jaar bij een gemeente werk en niet meer heel noord-Nederland inclusief N-H door hoef en vrouwlief doet alles op de fiets.
Benzine is met de huidige onbetrouwbaarheid van de overheid een zeer logische keuze voor alles onder 35k km per jaar ongeveer. Daarboven is het nog een twijfelgeval, afhankelijk van het verschil in aankoopprijs.
  Bericht 
Pen
Master
Die onbetrouwbaarheid telde ook mee uiteraard. Geen zin nu een jonge diesel te kopen en dan over 4 jaar onredelijk veel te beter , laat staan geen centrum meer in te mogen.
  Bericht 
Masterdam
Master
bruintje beer schreef:
Op die laatste foto lijkt 't wel of de achterklep een sinaasappelhuidje heeft.

En wat is daar mis mee?!? :boos:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Het gaat niet over een roodharige vrouw ;)
  Bericht 
Raaf
Master
Dave schreef:
Dat klinkt vrij langzaam, wat is er gebeurd? :koffie: :P

Valt wel mee. Is 165 pk, maar wel een typische ongeblazen motor. Moet dus even wat toeren hebben.
Bij 190 km/h 4000 toeren beviel ook prima.

adinsx schreef:
Minder complex qua techniek/regeling en... wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan


Ze leveren die 2.0 s-X blijkbaar niet op de 6. Alleen de 2.5 waarvoor je meteen ver over de 55k gaat qua bijtelling.
En het rijdt een stuk beter dan de superb 1.5 benzine, of een Arkana

Iets met leasebudgetten
  Bericht 
snovvdog
Master
Pen schreef:
Het enige wat ik ‘trek’ is de fietsendrager. Wel gekeken naar een 1.4 maar die meerprijs is het mij niet waard.

Ik vind dit 1 van de weinige 1.0 driepitters welke niet verschrikkelijk zijn, gewoon 200nm vanaf 1500 of 1700 toeren en vaak ook meer vermogen dat opgave, op autoweek komen ze vaak op 135-140 pk neer op de rollerbank... Ik haalde 226 km/h GPS, teller 232 geloof ik) met dat ding (heuvel af fair enough).
in 5 jaar/ ~150k km echt nog nooit iets motorisch gehad. Vaker DE doorgecrossed en in PL geweest ermee, prima reisauto om rond de 180-190 mee te hangen in DE.

Relatief zuinig, hooligan stijl rijden is 1 op 12-15 (met meer dan helft stadsverkeer), 1 op 20 makkelijk haalbaar als je op snelweg netjes 100-110 rijdt. Met 80-90 km/h gemiddeld haalde ik zelfs 1 op 25-30 op langere ritten (maar dan moet je dus op rechts achter een vrachtwagen hangen, ik was het op 2 experimenten na helemaal zat)...

Ik vind de PSA 1.2 en de Ford 1.0 en ook VAG's eigen 1.2 een stuk slechter dan de 1.0 tsi... (voordat ze geknepen werden dan, tegenwoordig zijn de geknepen op 95pk voor die achterlijke co2 uitstoot/bpm)...

Als ik privé een goedkope betrouwbare auto zou willen die redelijk modern was zou ik ook voor Golf/A3/Octaaf/Leon gaan met deze motor (de ongeknepen versie dus, vanaf 2016 tot 2019 ofzo).
bruintje beer schreef:
Op die laatste foto lijkt 't wel of de achterklep een sinaasappelhuidje heeft.


Heeft niet elke nieuwe auto dat tegenwoordig? Mijn vorige Leon had dat, mijn nieuwe Leon ook. Snap het probleem niet zo, extra dikte is alleen maar fijn met polijsten, wil je een spiegel, gewoon over n paar jaar met polijstmachientje overheen.
  Bericht 
adinsx
Master
bruintje beer schreef:
Op die laatste foto lijkt 't wel of de achterklep een sinaasappelhuidje heeft.


snovvdog schreef:
Heeft niet elke nieuwe auto dat tegenwoordig? Mijn vorige Leon had dat, mijn nieuwe Leon ook. Snap het probleem niet zo, extra dikte is alleen maar fijn met polijsten, wil je een spiegel, gewoon over n paar jaar met polijstmachientje overheen.


Heeft ie inderdaad. Al moet ik zeggen, de foto is van de echt kale lak, dus gewassen en gekleid. Nog zonder rondje licht polijsten en de Ceramic-wax. Maar niettemin, als je écht goed naar nieuwe auto's gaat kijken hebben ze het bijna allemaal want de lakken zijn watergedragen.

Raaf schreef:
Iets met leasebudgetten


Oh hou op. Ik had in 2013 een leasebudget van 980,- incl. brandstof gebasseerd op 48 maanden, 30.000 km.
Het leasebudget bij de nieuwe baas is 795,- incl. brandstof op basis van 36 maanden en 25.000 km. Je kan wel raden wat het gevolg is. Auto's fors duurder, brandstof tikt ook lekker aan.

Het resultaat: 242 euro eigen bijdrage (125 voor privé rijden, en de rest luxe-bijdrage). En dan mocht ik die bij een EV nog uitsmeren over 60 maanden ipv 36 maanden bij een ICE. Tja... Goede nieuws, die netto bijtelling van bijna 500,- kan eraf tegenwoordig. Dat kon in 2013 niet :lol:
  Bericht 
Pen
Master
snovvdog schreef:
Ik vind dit 1 van de weinige 1.0 driepitters welke niet verschrikkelijk zijn, gewoon 200nm vanaf 1500 of 1700 toeren en vaak ook meer vermogen dat opgave


Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik weinig referentie heb ten aanzien van vergelijkbare driepitters. Wij rijden alleen Skoda dus heb ook niet bij andere merken proefgereden om verschillen te ervaren. Maar ik heb in meerdere modellen 1.0 proef gereden, FL model en pre-FL model waarbij ik dit inderdaad zeer soepel vond draaien. Voor mij voldoende vermogen om van A naar B te gaan. Voor mij is soepel met het verkeer meerijden het belangrijkste. De tijd van jakkeren en altijd maar ver boven de vMax rijden is wel geweest.
Gisteren 110kmh in de zesde versnelling en op een N-weg voldoende power om zonder terug te schakelen een inhaalactie te doen.

Ik heb een collega met een Ford Ecoboost en die klaagt steen en been over zijn driepitter bijvoorbeeld. Andere collega die een Seat heeft met dit blok is dan alweer zo'n 5 jaar zeer positief erover.

Afgelopen weekend zo'n 300km weggetikt met gemiddeld verbruik 5.8l/100km. Valt me vooralsnog mee. Ik ben natuurlijk diesel gewend waarmee ik easy 4.5l/100km reed.
  Bericht 
adinsx
Master
De 1.0 driepitter in de Kia traagCeed (nog vier dagen...) hier heeft ook opa's sloffen in plaats van hardloopschoenen aan. In de zes gebeurt er echt heel weinig op snelwegtempo. Laag in toeren (onder 2000) moet je sowieso niet zijn want dan trekt ie zijn sloffen uit.

Nehh... Verbruik: 6,2L/100 over een goede 3500 km die ik er nu mee gereden heb.
  Bericht 
Raaf
Master
adinsx schreef:
Oh hou op. Ik had in 2013 een leasebudget van 980,- incl. brandstof gebasseerd op 48 maanden, 30.000 km.
Het leasebudget bij de nieuwe baas is 795,- incl. brandstof op basis van 36 maanden en 25.000 km. Je kan wel raden wat het gevolg is. Auto's fors duurder, brandstof tikt ook lekker aan.

Het resultaat: 242 euro eigen bijdrage (125 voor privé rijden, en de rest luxe-bijdrage). En dan mocht ik die bij een EV nog uitsmeren over 60 maanden ipv 36 maanden bij een ICE. Tja... Goede nieuws, die netto bijtelling van bijna 500,- kan eraf tegenwoordig. Dat kon in 2013 niet


Ik zit met 800/mnd, 60 mnd en 30k per jaar ex brandstof als basis om iets uit te zoeken.
Geen eigen bijdrage voor prive rijden oid. Wel natuurlijk de bijtelling.

Dan kom je uit rond de 45-47k waarde, en daar zit niet heel veel in waar je veel km's mee kan/wil maken.
2 collega's zijn voor een superb station gegaan, en heb direct na de proefrit met de mazda met een van die superbs gereden. Dan was de mazda een stuk beter. Die 1.5tsi voelt tussen de 1000 en 2000 toeren wat levendiger, maar daarna komt de mazda ook gewoon normaal op stoom.

Op de terugweg van wintersport ook een collega een stuk laten rijden omdat ik al lekker aan het snotteren was, en die had op een gegeven moment zoiets van 'je merkt echt niet dat je al 190 rijdt".
Op de heenweg een keer ruim 220 op de klok gehad, is allemaal geen probleem. Ook niet met 4 man + volle kofferbak. Maar als je op een helling omhoog van 150 naar 180 wil accellereren dan moet ie gewoon toeren pakken itt de diesels die ik eerder reed. Dat was even wennen.
Door zelf te schakelen kan je de toeren prima wat lager houden dan de auto zelf zou kiezen.

Conclusie na een weekje en 2300 km: Prima keuze. Als ik wil sporten pak ik Schnitzel wel.
  Bericht 
adinsx
Master
6,5 week, 4918 km. Het was wel genoeg zo. Heel eerlijk, zo'n Ceed is een príma wagen om van A naar B mee te komen. No-nonsens, geen kraakjes, piepjes. De stoel heb ik maar weinig aan kunnen wennen, al ging het de laatste weken beter. Carplay of AndroidAuto werkte prima en beter dan de standaard navigatie, en verder zit alles wel op de plek waar je het verwacht.
Allergrootste nadeel: Het geluid van de banden vanuit de wielkasten achter. Écht overheersend. Oh, en hij is wat onvoorspelbaar als je hem een snellere bocht door wil duwen, al kan dat ook liggen aan de Vredestein vierseizoenen die erop liggen.

Al met al: een prima voorloopauto want daarmee is de nieuwe nóg fijner :[

Morgenochtend tussen 9-12 komt iemand/iets de auto ophalen. Laadpas Europa & Tankpas Nederland zijn vandaag binnengekomen voor de nieuwe, komende maandag de wallbox en het belangrijkste: morgenmiddag met de dames de rode rakker ophalen. :kniktja:

Doei, doei:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
adinsx schreef:
6,5 week, 4918 km.


zo, dat hakt er lekker in dat thuiswerken. 40k het jaar ex vakantie. Al eens aan diesel gedacht?
  Bericht 
snovvdog
Master
Pen schreef:
weinig referentie heb ten aanzien van vergelijkbare driepitters.


De 1.0 die ze nu leveren met 95 pk voelt al een stuk kutter. Je had ook nog een 90 pk versie, als je weet dat het beter kan is het gewoon kut. Ook de 5 bak was niet helemaal chill. Maar de 115 (op papier, zoals ik zei zijn ze vaak 135) + 6 bak was wel te doen!

Maar de ford 1.0 turbo en de oude 1.2 tsi van VAG en de 1.2 van PSA vind ik een stuk slechter rijden.

adinsx schreef:
zo'n Ceed is een príma wagen om van A naar B mee te komen

Stiekem zat ik ook wel naar de ProCeed te kijken. Toen ik nog niet had besloten dat ik zo veel mogelijk power binnen budget wilde hebben.

Maar goed, even momentje zeiken, ik haat EU emissienormen en BPM, je merkte het in jaren 90 al, Toyota die in de late jaren '90 hun motoren weer wat geknepen had t.o.v. begin jaren 90 voor emissienormen. VAG vanaf 2017-2018 knijpen...
Auto's worden helemaal verpest voor symboolpolitiek en milieu, en die 20% vermogensverschil merk je echt wel stevig, zeker als je sportief rijdt!
  Bericht 
adinsx
Master
Dave schreef:
zo, dat hakt er lekker in dat thuiswerken. 40k het jaar ex vakantie. Al eens aan diesel gedacht?


Onder 60k = benzine of EV meen ik. Maar hey, zat aardig goed met mijn inschatting dus een paar maanden terug voor zo'n eigen topic.

Ik denk dat het redelijk op 3 dagen op pad , 2 dagen thuis zal blijven, of net andersom. Bevalt me beter dan 4 dagen thuis.

Zomervakantierit gaat de EV niet mee maken, dan mag de blauwe sleuren.
  Bericht 
bruintje beer
Master
snovvdog schreef:
Maar goed, even momentje zeiken, ik haat EU emissienormen en BPM, je merkte het in jaren 90 al, Toyota die in de late jaren '90 hun motoren weer wat geknepen had t.o.v. begin jaren 90 voor emissienormen. VAG vanaf 2017-2018 knijpen...
Auto's worden helemaal verpest voor symboolpolitiek en milieu, en die 20% vermogensverschil merk je echt wel stevig, zeker als je sportief rijdt!
Niet zo klagen; je hebt het over A-naar-B-auto's.
Dan had je maar een auto moeten nemen waarbij het vermogen gewoon naar de (achter-)wielen gaat.
  Bericht 
Pen
Master
Mijn oude auto staat bij de opkoper met 30dkm minder op de teller :lol:
  Bericht 
adinsx
Master
Pen schreef:
Mijn oude auto staat bij de opkoper met 30dkm minder op de teller


Linkje? 😇
  Bericht 
Pen
Master
Ik wacht nog even. Hij heeft geen foto van het dashboard erbij. Dus kan ook typfout in de advertentie zijn. Hij wordt geadverteerd met 30dkm minder.
  Bericht 
adinsx
Master
Een tikfout is snel gemaakt inderdaad. De fiscale waarde van mijn nieuwe leaser is ook behoorlijk lager dan had moeten zijn. Intern al overlegd, is iets van BD, dus eh, dan is het maar zo.

Vanmiddag in ieder geval de Franse familie weer compleet gemaakt op de oprit. Boh, wat rijdt het lekker en valt ie op met zijn rode lak. Kortom, we gaan er wat moois van maken de komende jaren.


Bijlagen :




  Bericht 
Suggestief
Master
Het wordt wel tijd voor een carport..
Mooie combi, veel plezier!
  Bericht 
basjuh1981
Master
adinsx schreef:
Vanmiddag in ieder geval de Franse familie weer compleet gemaakt op de oprit.


Een rode Arkana kan er prima naast :lol: O:)
  Bericht 
Abel1
Master
hmm moet nog een witte clio bij dan heb je de nederlandse vlag
  Bericht 
dvdouden
Master
Abel1 schreef:
nederlandse vlag
Franse, of je moet ze op elkaar willen stapelen O:)
  Bericht 
Lotus Omega
Master
[~adinsx] Heb je die Megane overgenomen?
 Pagina 64 van 88  [ 4358 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy