▼
[ 4358 berichten ]
Nee. Ik wil een ex-leaseauto kopen maar we hebben gesteggel over de prijs. Daardoor zie ik allemaal beren terwijl hun inkoopprijs misschien de reden is voor al het gezeik.
Mijne een MPV.....crossover had ik nog begrepen maar dit?
Je kunt in de Finnik app een premium autorapport kopen. Dan zie je ook de aankoopprijzen enzo.
Mooi Die hardtops zijn idd ondingen om te stallen.
Je zou er nog ter bescherming (tegen zowel omvallen als krassen) 2 verticale pijpjes op kunnen zetten. De voetjes daarvoor zie ik al.
De mijne ook inderdaad. A3 Sportback.
Die is onlangs helaas wel APK afgekeurd op roetfilter, teveel deeltjes. Dat wordt sinds 1 januari gemeten. Ik had hem gewoon in december al moeten keuren, kan 2 maanden voor de tijd al
Maarrrr aangezien de auto van voor 2016 is mag ik het roetfilter gewoon afmelden en fijnstoftoeslag betalen. Voor het geld van een nieuw roetfilter kan ik dat zo’n 7 jaar doen
Emissieklasse staat nog steeds op Euro 5
Ik voorzie een snelle dood van de diesel in NL...
Ah, een visionair
Zolang ie het doet, blijft ie nog even, daarna wordt het een combinatie van benzine (fun en vakantie) en elektrisch (woon-werk) gok ik. En wellicht ook nog wel een diesel (fun), maar MRB vrij
nouja niet helemaal maar
dit zag ik wel al aankomen. Daarom ben ik eind december gaan shoppen. Het was of een andere auto of nog een keer keuren voordat het nieuwe jaar zou beginnen. Je kan keuren op ieder moment dat je wenst werd mij op dit forum duidelijk gemaakt.
Maar de dieselbrandstof sancties waren/zijn wel de kers op de taart die begin deze maand van kracht zijn geworden. Merk je nu nog niets van want groots ingeslagen maar ik heb nog steeds een 'loopt nie goe af' gevoel. We zullen het zien/merken (of niet).
Heb in elk geval dat roetfiltergezeik niet.
Dat heb ik nog snel gedaan ja. Binnenkort gaat ie eruit.
Klopt, maar dan verschuift je APK datum wel. Keuren mbv originele APK datum kan vanaf twee maanden vooraf.
Dat is het hier dus binnenkort. De GT205 Estate voor het sleuren van de caravan (echt fun gooi/smijt is het natuurlijk niet), en de Megane Electric voor woon-werk en privé ritten waarbij de dames niet de halve huisraad mee hoeven te nemen. Kan er altijd nog een dakkoffer op knallen.
Dat is de hoofdoorzaak bij veel roetfilters. 10x zo hoog (dus 10 miljoen deeltjes) is wel heel fors. Als het roetfilter goed werkt blijft het aantal deeltjes al makkelijk onder de 100.000. De bedoeling was eerst dat de norm op 250.000 deeltjes kwam, maar dat is door de politiek naar 1.000.000 gezet. Net als de 'escape' om een toeslag te betalen.
10 miljoen?..ahh, dank Ad
Ik was afgelopen zaterdag nog bij mijn garage voor een eerste indicatie meting... had ik met de oude baas zitten appen ipv de planner...apparaat stond uit en ik kon geen uur wachten...dus vrijdag misschien nog een keer proberen.
Is dat een panda 4x4 op de achtergrond?
Ik gok er maar op dat ik de boel nu voldoende schoonblaas en het ding nog gewoon dichtzit om de APK over een paar maanden te halen. Zo niet, dan wordt de prikkel om te gaan wisselen weer groter ondanks dat ik een vervanger nu te duur vind. De rekensom verandert dan weer.
Klopt, maar als hij niet goed werkt en dit geeft foutcodes is dat afkeur.
Hij laat nu meer door dan toegestaan, dus er zit een barst oid in. Gaat niet dicht door reinigen helaas.
Nee, een 'normale' 45 uit 1985. Het plan is er wel om er een 4x4 van te maken. Ooit.
Dichtlassen en/of een ruilfiter erin.
Klopt. Welke auto heb je? VAG is sowieso binnen 5 seconden geopend en weg
Hier staat wat meer uitstekende info (of staat er een betaalmuur voor?): https://www.amt.nl/60877/autodieven-fop ... -werkt-dat
Deze simpele video maakte ik op een event 'Gone in 20 seconds'. Simpel gezegd: Ze houden een ontvanger bij je voordeur / raam. Die versterkt het signaal naar het andere kastje die ze bij je auto houden. De auto denkt dat de sleutel bij de auto is en ontgrendeld. Daarna weten ze vaak al waar de antenne in het interieur zit en... weg is ie
▶ Youtube video
Als je een goed blik hebt (ik heb de keycars hier in een rond hoog blikje waar normaal honden/katten snoep in kan), kan je ermee naast de auto gaan staan, maar gaat de auto niet open.
Er zijn ook speciale hoesjes om het signaal te blokkeren.
Oh en fabrikanten werken aan beperkingen. Ligt de sleutel langer dan x-tijd stil, dan zend deze geen signaal meer uit. Landrover (meen ik) kijkt naar het tijdsverschil in ms. Teveel verschil = niet open.
Vanaf volgende week een 2018 Octavia Combi.
Ik ga wel ff een blik ergens halen denk ik dan.
Yep ik zie al meer roetfilter verkopen bij ons. (Online webshop) weliswaar 3 dit jaar maar dat is volgens mij al drie meer als afgelopen jaar.
Pa had er geen zin meer in met 13.000 kilometer per jaar. Daarom hebben we zijn Saab diesel vanochtend achtergelaten in Deventer en deze opvallende verschijning meegenomen naar huis.
Bijlagen :
Aangezien de blik-vraag al is beantwoord: je kunt keyless entry bij VAG ook uitschakelen (moet wel iedere afsluiting opnieuw) door binnen een aantal seconden na het afsluiten de sensor in de klink aan te raken. Je ziet dan de alarmlichten nog een keer oplichten en vervolgens kun je aan de klink trekken, maar de deur gaat niet meer open totdat je op de knop drukt.
Het is even wennen, maar ik weet al niet beter meer. En mijn sleutels (incl. reserve) liggen nog steeds in een blikje.
Ik heb al voorbeelden langs zien komen bij nog geen 50.000 km.
Die achterlichten vind ik nog altijd niks... Maar wel leuk zo in het rood!
Ja dat krijg ik mijn vrouw dus nooit aangeleerd
Grmbl...
Ik ga waarschijnlijk mijn huidige leaseauto overnemen in de komende periode. Dan blijf ik nog lekker even diesel rijden (jaja, satanssap, iedereen dood, vies, vuil en smerig enzo). Heeft nu 102.000 km op de teller, dus kan nog mooi een tijdje mee. Zolang het lease is heb ik geen gezeik met deeltjes en filters en zut. Zodra het privé is wel natuurlijk.
Kan ik op een of andere manier een meting afdwingen/organiseren, zodat ik voor de overname weet in welke staat het filter is? En valt er dan ook iets te zeggen over de restlevensduur van het filter? (Is vervuiling/vollopen een lineaire lijn van levering tot nu? Dan is het eenvoudig doorrekenen toch?)
Zelf een apk laten uitvoeren met meting filter...niemand kan je dat toch verbieden?
▲
[ 4358 berichten ]
Pen
Master
adinsx schreef:
Want je wil je oude leaseauto bij de handel kopen? Waarom dan niet meteen bij de leasemaatschappij?
Nee. Ik wil een ex-leaseauto kopen maar we hebben gesteggel over de prijs. Daardoor zie ik allemaal beren terwijl hun inkoopprijs misschien de reden is voor al het gezeik.
zadkine
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Nee joh. Mijn hatchback is een station bij de RDW
Mijne een MPV.....crossover had ik nog begrepen maar dit?
Blaataap
Master
Pen schreef:
wil een ex-leaseauto kopen maar we hebben gesteggel over de prijs. Daardoor zie ik allemaal beren terwijl hun inkoopprijs misschien de reden is voor al het gezeik.
Je kunt in de Finnik app een premium autorapport kopen. Dan zie je ook de aankoopprijzen enzo.
Piet_Piraat
Master
Het zal wel aan mij liggen, maar het ziet eruit alsof ie elk moment achterover kan klappen...
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
Zo, nog even een standaard geklust voor de hardtop!
Mooi Die hardtops zijn idd ondingen om te stallen.
Je zou er nog ter bescherming (tegen zowel omvallen als krassen) 2 verticale pijpjes op kunnen zetten. De voetjes daarvoor zie ik al.
Joël D.
Master
Hij steunt nu precies tegen die voetjes aan. Zit ook nog wat buisisolatie omheen waar hij steunt en ik heb nog een hoes. Die gaat nergens heen.
Mr.Cabdriver
Master
Die voetjes verhogen biedt extra bescherming, maar als je daar een hoes voor hebt zal het wel goed komen.
Arieb
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Nee joh. Mijn hatchback is een station bij de RDW
De mijne ook inderdaad. A3 Sportback.
Die is onlangs helaas wel APK afgekeurd op roetfilter, teveel deeltjes. Dat wordt sinds 1 januari gemeten. Ik had hem gewoon in december al moeten keuren, kan 2 maanden voor de tijd al
Maarrrr aangezien de auto van voor 2016 is mag ik het roetfilter gewoon afmelden en fijnstoftoeslag betalen. Voor het geld van een nieuw roetfilter kan ik dat zo’n 7 jaar doen
Emissieklasse staat nog steeds op Euro 5
Dashcam Drenthe
Master
Arieb schreef:
APK afgekeurd op roetfilter, teveel deeltjes. Dat wordt sinds 1 januari gemeten. Ik had hem gewoon in december al moeten keuren, kan 2 maanden voor de tijd al
Ik voorzie een snelle dood van de diesel in NL...
Arieb
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Ik voorzie een snelle dood van de diesel in NL...
Ah, een visionair
Zolang ie het doet, blijft ie nog even, daarna wordt het een combinatie van benzine (fun en vakantie) en elektrisch (woon-werk) gok ik. En wellicht ook nog wel een diesel (fun), maar MRB vrij
Arieb
Master
Mjah, ze moeten meten en afkeur is afkeur, dat moet het RDW bewaken. Geldt ook voor bijv. benzineauto’s met niet werkende kat.
Of je diesel wil blijven rijden blijft een economische afweging. Diesels zijn nu relatief goedkoper dan benzine vanwege dieselgate en de (bij aanschaf) gunstige regelingen die nu zijn afgeschaft. Mijn Lupo 3L was volledig MRB vrij, nu ook niet meer.
Blijft dat ze zuiniger zijn en meer kilometers kunnen maken voordat ze motorisch op zijn. Dat nieuwe turbo’s en roetfilters geld kosten is een feit natuurlijk.
Of je diesel wil blijven rijden blijft een economische afweging. Diesels zijn nu relatief goedkoper dan benzine vanwege dieselgate en de (bij aanschaf) gunstige regelingen die nu zijn afgeschaft. Mijn Lupo 3L was volledig MRB vrij, nu ook niet meer.
Blijft dat ze zuiniger zijn en meer kilometers kunnen maken voordat ze motorisch op zijn. Dat nieuwe turbo’s en roetfilters geld kosten is een feit natuurlijk.
Dave
Webspecialist
Arieb schreef:
Ah, een visionair
nouja niet helemaal maar
Arieb schreef:
Ik had hem gewoon in december al moeten keuren, kan 2 maanden voor de tijd al
dit zag ik wel al aankomen. Daarom ben ik eind december gaan shoppen. Het was of een andere auto of nog een keer keuren voordat het nieuwe jaar zou beginnen. Je kan keuren op ieder moment dat je wenst werd mij op dit forum duidelijk gemaakt.
Maar de dieselbrandstof sancties waren/zijn wel de kers op de taart die begin deze maand van kracht zijn geworden. Merk je nu nog niets van want groots ingeslagen maar ik heb nog steeds een 'loopt nie goe af' gevoel. We zullen het zien/merken (of niet).
Heb in elk geval dat roetfiltergezeik niet.
Arieb
Master
Mjah, ik was er heilig van overtuigd dat ie er wel door zou komen, verzadiging van filter was volgens VCDS nog lang niet aan de orde, maar blijkbaar zit er ergens een scheur in of zo, aantal gemeten deeltjes was 10x zo hoog als toegestaan. Prima
Had me wel weer een jaar fijnstoftoeslag gescheeld, dat dan weer wel.
Had me wel weer een jaar fijnstoftoeslag gescheeld, dat dan weer wel.
Pen
Master
Arieb schreef:
Ik had hem gewoon in december al moeten keuren,
Dat heb ik nog snel gedaan ja. Binnenkort gaat ie eruit.
Dave schreef:
Je kan keuren op ieder moment dat je wenst werd mij op dit forum duidelijk gemaakt.
Klopt, maar dan verschuift je APK datum wel. Keuren mbv originele APK datum kan vanaf twee maanden vooraf.
adinsx
Master
Arieb schreef:
een combinatie van benzine (fun en vakantie) en elektrisch (woon-werk) gok ik.
Dat is het hier dus binnenkort. De GT205 Estate voor het sleuren van de caravan (echt fun gooi/smijt is het natuurlijk niet), en de Megane Electric voor woon-werk en privé ritten waarbij de dames niet de halve huisraad mee hoeven te nemen. Kan er altijd nog een dakkoffer op knallen.
Arieb schreef:
maar blijkbaar zit er ergens een scheur in of zo, aantal gemeten deeltjes was 10x zo hoog als toegestaan.
Dat is de hoofdoorzaak bij veel roetfilters. 10x zo hoog (dus 10 miljoen deeltjes) is wel heel fors. Als het roetfilter goed werkt blijft het aantal deeltjes al makkelijk onder de 100.000. De bedoeling was eerst dat de norm op 250.000 deeltjes kwam, maar dat is door de politiek naar 1.000.000 gezet. Net als de 'escape' om een toeslag te betalen.
18vti
Master
Arieb schreef:
was 10x zo hoog als toegestaan.
10 miljoen?..ahh, dank Ad
Ik was afgelopen zaterdag nog bij mijn garage voor een eerste indicatie meting... had ik met de oude baas zitten appen ipv de planner...apparaat stond uit en ik kon geen uur wachten...dus vrijdag misschien nog een keer proberen.
lacheisleuk
Master
Arieb schreef:
Geldt ook voor bijv. benzineauto’s met niet werkende kat.
Meten ze dat dan? Ik werd gewoon uitgelezen de laatste keer (dit jaar).
Abel1
Master
Joël D. schreef:
Zo, nog even een standaard geklust voor de hardtop!
Is dat een panda 4x4 op de achtergrond?
Piet_Piraat
Master
Arieb schreef:
Maarrrr aangezien de auto van voor 2016 is mag ik het roetfilter gewoon afmelden en fijnstoftoeslag betalen. Voor het geld van een nieuw roetfilter kan ik dat zo’n 7 jaar doen
Je hoeft toch geen compleet nieuw roetfilter te plaatsen? De specialist waar ik een tijdje terug adviseerde reiniger en terugplaatsen, voor ongeveer 1/4e van het bedrag van een nieuwe.Ik gok er maar op dat ik de boel nu voldoende schoonblaas en het ding nog gewoon dichtzit om de APK over een paar maanden te halen. Zo niet, dan wordt de prikkel om te gaan wisselen weer groter ondanks dat ik een vervanger nu te duur vind. De rekensom verandert dan weer.
Arieb
Master
lacheisleuk schreef:
Meten ze dat dan? Ik werd gewoon uitgelezen de laatste keer (dit jaar).
Klopt, maar als hij niet goed werkt en dit geeft foutcodes is dat afkeur.
Piet_Piraat schreef:
De specialist waar ik een tijdje terug adviseerde reiniger en terugplaatsen, voor ongeveer 1/4e van het bedrag van een nieuwe.
Hij laat nu meer door dan toegestaan, dus er zit een barst oid in. Gaat niet dicht door reinigen helaas.
Joël D.
Master
Abel1 schreef:
Is dat een panda 4x4 op de achtergrond?
Nee, een 'normale' 45 uit 1985. Het plan is er wel om er een 4x4 van te maken. Ooit.
Piet_Piraat
Master
Arieb schreef:
Hij laat nu meer door dan toegestaan, dus er zit een barst oid in. Gaat niet dicht door reinigen helaas.
Dichtlassen en/of een ruilfiter erin.
Pen
Master
Hoe zit dat nou met keyless entry? Lees allemaal verhalen over dat je je sleutels dan moet bewaren in een aluminium blik ver weg bij de auto vandaan omdat criminelen anders het signaal kunnen overnemen?
adinsx
Master
Pen schreef:
Hoe zit dat nou met keyless entry? Lees allemaal verhalen over dat je je sleutels dan moet bewaren in een aluminium blik ver weg bij de auto vandaan omdat criminelen anders het signaal kunnen overnemen?
Klopt. Welke auto heb je? VAG is sowieso binnen 5 seconden geopend en weg
Hier staat wat meer uitstekende info (of staat er een betaalmuur voor?): https://www.amt.nl/60877/autodieven-fop ... -werkt-dat
Deze simpele video maakte ik op een event 'Gone in 20 seconds'. Simpel gezegd: Ze houden een ontvanger bij je voordeur / raam. Die versterkt het signaal naar het andere kastje die ze bij je auto houden. De auto denkt dat de sleutel bij de auto is en ontgrendeld. Daarna weten ze vaak al waar de antenne in het interieur zit en... weg is ie
▶ Youtube video
adinsx
Master
Pen schreef:
sleutels dan moet bewaren in een aluminium blik ver weg bij de auto vandaan
Als je een goed blik hebt (ik heb de keycars hier in een rond hoog blikje waar normaal honden/katten snoep in kan), kan je ermee naast de auto gaan staan, maar gaat de auto niet open.
Er zijn ook speciale hoesjes om het signaal te blokkeren.
Oh en fabrikanten werken aan beperkingen. Ligt de sleutel langer dan x-tijd stil, dan zend deze geen signaal meer uit. Landrover (meen ik) kijkt naar het tijdsverschil in ms. Teveel verschil = niet open.
adinsx
Master
Vooruit, zelfs nog een foto gevonden van het blikje. In dit geval de reservesleutels in het dealerhoesje. (veel mensen vergeten de reservesleutel af te schermen ) Beneden in huis de sleutels los als keycard in een soortgelijk blikje. Werkt perfect
Bijlagen :
Bijlagen :
Pen
Master
adinsx schreef:
Welke auto heb je?
Vanaf volgende week een 2018 Octavia Combi.
Ik ga wel ff een blik ergens halen denk ik dan.
adinsx
Master
Lijkt me een goed plan. Kies er liefst een met zo'n deksel die er een stukje overheen schuift. Hij moet namelijk zo dicht mogelijk zijn anders 'lekt' het signaal er alsnog uit.
Injectie
F1 kenner '22
Dashcam Drenthe schreef:
Ik voorzie een snelle dood van de diesel in NL...
Yep ik zie al meer roetfilter verkopen bij ons. (Online webshop) weliswaar 3 dit jaar maar dat is volgens mij al drie meer als afgelopen jaar.
Pa had er geen zin meer in met 13.000 kilometer per jaar. Daarom hebben we zijn Saab diesel vanochtend achtergelaten in Deventer en deze opvallende verschijning meegenomen naar huis.
Bijlagen :
Morbid Angel
Master
Pen schreef:
Hoe zit dat nou met keyless entry?
Aangezien de blik-vraag al is beantwoord: je kunt keyless entry bij VAG ook uitschakelen (moet wel iedere afsluiting opnieuw) door binnen een aantal seconden na het afsluiten de sensor in de klink aan te raken. Je ziet dan de alarmlichten nog een keer oplichten en vervolgens kun je aan de klink trekken, maar de deur gaat niet meer open totdat je op de knop drukt.
Het is even wennen, maar ik weet al niet beter meer. En mijn sleutels (incl. reserve) liggen nog steeds in een blikje.
adinsx
Master
wellproc schreef:
Vanaf welke km-stand/leeftijd is zo'n roetfilter een risico bij de APK?
Ik heb al voorbeelden langs zien komen bij nog geen 50.000 km.
Raaf
Master
Zojuist de bevestiging gekregen dat morgen mijn nieuwe leasehok geleverd zal worden.
Vreemde eend in de bijt, maar wel met 2 liter blokje ipv downsizen
Vreemde eend in de bijt, maar wel met 2 liter blokje ipv downsizen
Raaf
Master
Injectie schreef:
deze opvallende verschijning
Die achterlichten vind ik nog altijd niks... Maar wel leuk zo in het rood!
Pen
Master
Morbid Angel schreef:
je kunt keyless entry bij VAG ook uitschakelen (moet wel iedere afsluiting opnieuw)
Ja dat krijg ik mijn vrouw dus nooit aangeleerd
wellproc
Master
adinsx schreef:
Ik heb al voorbeelden langs zien komen bij nog geen 50.000 km.
Grmbl...
Ik ga waarschijnlijk mijn huidige leaseauto overnemen in de komende periode. Dan blijf ik nog lekker even diesel rijden (jaja, satanssap, iedereen dood, vies, vuil en smerig enzo). Heeft nu 102.000 km op de teller, dus kan nog mooi een tijdje mee. Zolang het lease is heb ik geen gezeik met deeltjes en filters en zut. Zodra het privé is wel natuurlijk.
Kan ik op een of andere manier een meting afdwingen/organiseren, zodat ik voor de overname weet in welke staat het filter is? En valt er dan ook iets te zeggen over de restlevensduur van het filter? (Is vervuiling/vollopen een lineaire lijn van levering tot nu? Dan is het eenvoudig doorrekenen toch?)
zadkine
Master
wellproc schreef:
Kan ik op een of andere manier een meting afdwingen/organiseren,
Zelf een apk laten uitvoeren met meting filter...niemand kan je dat toch verbieden?
wellproc
Master
Tsja, ik zit meer op de lijn: zolang het een leaseauto is, dan is de leasemij verantwoordelijk. Dus als ik er 'toevallig' achter kom...
Een APK laten doen is niet heel toevallig...
Een APK laten doen is niet heel toevallig...
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum