Pagina 20 van 43  [ 2105 berichten ]
  Bericht 
Story
Master
 
Volgens de :A1-30:
  Bericht 
dvdouden
Master
Grappig, ik dacht eerst aan artikel 63b
Artikel 63b schreef:
1 Wanneer verkeerstekens die een maximumsnelheid aanduiden een hogere snelheid aangeven dan :

a. de in de artikelen 20, onderdeel b, 21, onderdeel b, en 22 vastgestelde maximumsnelheden, of

b. de ingevolge een ministeriële regeling krachtens artikel 86a geldende maximumsnelheid, of

c. de in artikel 45 aangegeven snelheid,

geldt de laagste aangegeven snelheid.

2 Indien zowel door verkeerstekens op borden als door elektronische signaleringsborden een maximumsnelheid wordt aangegeven, geldt de laagste aangegeven maximumsnelheid.


Maar 63b.1 heeft het alleen over verkeerstekens t.o.v. de door regels vastgestelde maximumsnelheid van bepaalde voertuigen (bijv bromfiets mag op 70 weg nog steeds maar 45) en 63b.2 heeft het alleen over de combinatie borden en elektronische borden en is hier dus ook niet van toepassing.

Maar het relevante artikel hier is 66.1:
Artikel 66.1 schreef:
Indien boven een verkeersbord het woord «zone» is aangebracht en een aanduiding van het gebied van de zone is toegevoegd, geldt het verkeersbord in het aldus aangeduide gebied.


[rvv_A1-30] geldt voor de hele zone, dus ook als er een meter later een [rvv_A1-50] staat.
  Bericht 
basjuh1981
Master
dvdouden schreef:
[rvv_A1-30] geldt voor de hele zone

Als de [rvv_A1-30z] een [rvv_A1-30] was geweest, geldt de [rvv_A1-30] nog steeds. En niet de [rvv_A1-50]
  Bericht 
Masterdam
Master
basjuh1981 schreef:
Als de [rvv_A1-30z] een [rvv_A1-30] was geweest, geldt de [rvv_A1-30] nog steeds. En niet de [rvv_A1-50]

De 50 staat na de 30. Dus is 50 dan toch echt de geldende snelheidslimiet.
  Bericht 
basgitaar
Master
(edit: masterdam was me voor, niets aan toe te voegen)
  Bericht 
dvdouden
Master
Vooropgesteld wordt dat in juridische zin geldt dat de door middel van bord A1 van bijlage I bij het RVV 1990 aangegeven maximumsnelheid blijft gelden tot het punt waarop op grond van een ander verkeersbord een nieuwe maximumsnelheid geldt.


is wat ik hier zo gauw even over kon vinden, in het RVV staat hier bij mijn weten verder niks over en in de toelichting zag ik ook zo gauw niets. Maar [~Feitelijk] corrigeert me vast wel als ik er naast zit ;)
  Bericht 
Story
Master
 
dvdouden schreef:
Grappig, ik dacht eerst aan artikel 63b

63a bedoel je?

Maar daarin moet je "onverenigbaar" niet overslaan
  Bericht 
dvdouden
Master
Die borden staan toch niet op het wegdek? :huh: 63a gaat toch vooral over tijdelijke belijning?
Artikel 63a schreef:
Tijdelijke geplaatste of toegepaste verkeerstekens op het wegdek gaan boven ter plekke aangebrachte andere verkeerstekens op het wegdek, voor zover deze verkeerstekens onverenigbaar zijn.
  Bericht 
Story
Master
 
Hmmmm, heb je gelijk in, dus waar worden tijdelijke borden dan geregeld?

Hoeft voor dit geval overigens niet, want als er een 30 en een 50 hangt moet je ze allebei opvolgen en dat is dus max 30.
  Bericht 
Oldskool
Master
Feitelijk schreef:
want als er een 30 en een 50 hangt moet je ze allebei opvolgen en dat is dus max 30.


Maar hoe zit het dan met:

dvdouden schreef:
in juridische zin geldt dat de door middel van bord A1 van bijlage I bij het RVV 1990 aangegeven maximumsnelheid blijft gelden tot het punt waarop op grond van een ander verkeersbord een nieuwe maximumsnelheid geldt.


50 is dan toch de nieuwe maximumsnelheid?
  Bericht 
Story
Master
 
Conclusie, beter de bestaande borden afdekken. :kniktja:
  Bericht 
dvdouden
Master
Niet zonder verkeersbesluit he? O:)
  Bericht 
Masterdam
Master
Feitelijk schreef:
Conclusie, beter de bestaande borden afdekken. :kniktja:

Dan komt men niet meer in de 30-zone terecht.
  Bericht 
Story
Master
 
Feitelijk schreef:
Wat een prutser ook.


Gaan we weer.


Bijlagen :


  Bericht 
Ton.
Master
Terugsturen dat je minnares daar om de hoek woont, en dat je zeker wel belanghebbende bent. :honger:
  Bericht 
Story
Master
 
Ton. schreef:
Terugsturen dat je minares daar om de hoek woont, en dat je zeker wel belanghebbende bent.


Citaat:
Beste mevrouw ...,

Ik heb dit verhaal al zo vaak gehad. En even zovaak de statuten aangeleverd.
Ik heb mijn wijkagent reeds benaderd om mij een boete te geven voor het desbetreffende foute verkeersbord zodat ik wel betrokkene ben. Ik denk dat u daaruit kunt opmaken hoe fout het bord is.

Mevrouw van O... heeft de statuten op : 16 juli 2012, 11 juni 2013, Sep 10, 2014,feb 13, 2017 van mij gekregen.
U vindt de statuten hier: http://vtombord.petergeelhoed.nl

En nee we "onderhouden niet slechts een forum" wij helpen wegbeheerders bij juiste bebording.

U vindt ook tombord geen belanghebbende ondanks dat zij als statutaire doelen heeft:
Artikel 3.
1. De vereniging heeft ten doel de juiste toepassing van verkeersborden op de weg te laten bestaan.
2. De vereniging tracht dit doel onder meer te bereiken door:
a. Wegbeheerders te attenderen op onjuiste verkeersborden.
b. Deze borden publiek te maken door foto's te publiceren.


Uw (Papendrecht) wegbeheerder F...t heeft een wel zeer vijandige houding aangenomen en wil niet zeggen
waarom hij tegen de regels handelt.
Vandaar mijn bezwaar, een informeel gesprek levert waarschijnlijk weer een vijandige reactie op zoals "Ik weet niet welk werk u doet, neemt u de hele dag verkeersbesluiten?" Ik meen niet dat dit de constructieve participatie is die het college zegt voor te staan.
Mocht u het bezwaar WEER op niet belanghebbende afwijzen, ondanks de inmiddels ~100 keer hulp aan uw drechtsteden dan is een gesprek wel op zijn plaats.

Overigens stel ik de digitale communicatie zeer op prijs. Beter dan per brief!
  Bericht 
Ton.
Master
Top (helaas).

Al vind ik de opmerking, u bent geen belanghebbende, met het oog op privicy/GDPR/blahblah, ook nog eens best tricky van de gemeente.
  Bericht 
Story
Master
 
Citaat:
Geachte heer Geelgoed,



Bedankt voor het aanleveren van de statuten van de vereniging TOM. De tweede link werkt. Ik heb de statuten gelezen en heb daarover de volgende vragen.



1) De link verwijst niet naar een notariële akte. Is sprake van statuten die door een notaris zijn vastgelegd? Zo, ja waar zijn de statuten gedeponeerd?

2) De vereniging komt niet voor in de Kamer van Koophandel. Volgens het forum zou sprake zijn van een informele vereniging. Klopt dit?



Om als groep bezwaar te kunnen maken moet sprake zijn van een rechtspersoon. Groepen die niet kunnen worden aangemerkt als rechtspersoon zijn geen belanghebbende en hebben dus geen toegang tot de bezwarenprocedure. De rechtspraak kent een uitzondering op deze regel voor een informele vereniging. Een vereniging is een vereniging waarvan de statuten niet zijn opgenomen in een notariële akte.



Wanneer is sprake van een informele vereniging?

De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State heeft bepaald dat aan drie cumulatieve vereisten moet worden voldaan voordat kan worden aangenomen dat sprake is van een informele vereniging: namelijk:

1. Er moet een ledenbestand zijn;

2. Het moet gaan om een organisatorisch verband dat is opgericht voor een bepaald doel, zodat sprake moet zijn van regelmatige ledenvergaderingen, een bestuur en een samenwerking die op enige continuïteit is gericht; en,

3. De organisatie dient als een eenheid deel te nemen aan het rechtsverkeer (ABRvS uitspraak van 12 maart 2008).



Als aan al deze vereisten wordt voldaan is sprake van een informele verenging en is sprake van belanghebbendheid. Over de vraag hoe een en ander kan worden aangetoond zijn rechtszaken gevoerd (ABRvS uitspraak van 21 september 2011).



Mogelijkheid tot aantonen informele vereniging

Ik vind het niet prettig om te lezen dat u er op voorhand vanuit gaat dat ik van mening zou zijn dat Tombord geen belanghebbende is. En bied u de mogelijkheid om gegevens aan te leveren, om aan te tonen dat sprake is van een informele vereniging. Het gaat daarbij in ieder geval om de volgende gegevens:

3) Een ledenlijst;

4) Agenda's en verslagen van ledenvergaderingen;

5) Aantonen ontvangst van contributiegelden;

6) Aantonen aanwezigheid van voldoende financiële middelen afkomstig uit vrijwillige bijdragen van de leden;

7) Een persbericht waarin het doel is uiteengezet;

8) Notulen waaruit blijkt dat er een voorzitter en een secretaris is;

9) Ledenbrieven of andere correspondentie aan de leden ondertekend door het bestuur.



Ondertekening bezwaar

Op basis van de statuten dient het bezwaar te worden ondertekend door het bestuur.

10) Wilt u ervoor zorgen dat het bestuur alsnog het bezwaar ondertekend? Een door het bestuurd ondertekende machtiging kan ook.



Wilt u voor 1 augustus 2019 de gevraagde gegevens 1 t/m 10 aan mij toesturen? De contactgegevens staan onderaan deze e-mail. Stuurt u de gevraagde gegevens niet voor deze datum toe dan kan uw bezwaarschrift niet ontvankelijk worden verklaard. Uw bezwaarschrift wordt in dat geval niet inhoudelijk behandeld.



De termijn waarbinnen op het bezwaarschrift moet worden beslist wordt opgeschort tot dag waarop ik de gegevens heb ontvangen of had moeten ontvangen. Dit betekent dat het langer duurt voordat u een beslissing op uw bezwaarschrift ontvangt.





Met vriendelijke groet,
  Bericht 
Ton.
Master
Man man man, ze doen wel heel erg hun best om hun vuk-up's niet te verantwoorden.
  Bericht 
Bussloo
Master
Feitelijk schreef:
10) Wilt u ervoor zorgen dat het bestuur alsnog het bezwaar ondertekend? Een door het bestuurd ondertekende machtiging kan ook.

Wat een taalfouten.

En gezien het aantal zaken dat nu gevraagd wordt is er imho sprake van détournement de pouvoir.
  Bericht 
dvdouden
Master
Feitelijk schreef:
Ik vind het niet prettig om te lezen dat u er op voorhand vanuit gaat dat ik van mening zou zijn dat Tombord geen belanghebbende is.

Aww, hurted the feelings... :aai:

Feitelijk schreef:
5) Aantonen ontvangst van contributiegelden;

Werken de banken tegenwoordig al een beetje mee met overboekingen van 0 euro? :honger: Of is de contributie tegenwoordig hoger?
  Bericht 
Story
Master
 
Citaat:
Beste mevrouw van ...

Het spijt mij dat uw gevoelens gekrenkt zijn door mijn accurate verwachting over de grootse inspanningen
om het aanpakken van illegale bebording binnen de gemeente aan te pakken tegen te gaan. U kunt zich gerust
weten in het feit dat ik dit reeds 7 jaar ervaar en u hier nog vrij groen in bent.

U eist veel meer zaken dan er voor een informele vereniging vereist zijn. Zaken die u niet hoef en niet mag aanleveren.
Gezien uw rigide opstelling stel ik dus voor dat u een gesprek opzet tussen mij en een vertegenwoordiger van de
gemeente met burgerparticipatie in zijn portefeuille en de verkeerskundige. Dan bespreken we mijn bijdrage aan
onze gemeente vanuit een andere invalshoek.

Mvg
  Bericht 
Ducantoni
Master
Feitelijk schreef:
Zaken die u niet hoef en niet mag aanleveren.

Tiepvaud?

Mijn bijdrage, al had deze misschien net zo goed tussen de leuke plaatjes kunnen staan? :

  Bericht 
bruintje beer
Master
Feitelijk schreef:
U kunt zich gerust weten in het feit dat ik dit reeds 7 jaar ervaar en u hier nog vrij groen in bent.
:respect: Mooi.
  Bericht 
Oldskool
Master
Ah, gemeente Papendrecht gaat voor de "We gaan allerlei belachelijke eisen stellen om participerende burgers te pesten en hier alsnog mee weg te komen"-tactiek toe. Waarom zou je ook serieus ingaan op een goed onderbouwd bezwaar? :schudnee: Maar goed, is ze verplicht om dat gesprek nu op te zetten? Ik heb zomaar een vermoeden dat er een mailtje terug gaat komen met iets in de strekking van: "daar ga ik niet aan beginnen, daar zie ik geen meerwaarde in".
  Bericht 
Story
Master
 
Ik heb van de vorige wegbeheerder nog toestemming om met sleutel 13 naar eigen inzicht bebording te repareren . Zou dat nog gelden? O:)
  Bericht 
Oldskool
Master
Feitelijk schreef:
naar eigen inzicht bebording te repareren

Hoe vaak heb je daar gebruik van gemaakt? :D
  Bericht 
Joël D.
Master
Niet, ze hebben alles vastgezet met M15.
  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Goh overheid, je zou ook eens wat doen met gratis advies en opbouwende kritiek :loco:
  Bericht 
Bussloo
Master
Anders is er altijd nog de nationale ombudsman.
  Bericht 
Story
Master
 
Oldskool schreef:
Hoe vaak heb je daar gebruik van gemaakt? :D

Eenmalig. Met videobewijs.
  Bericht 
basgitaar
Master
Videobewijs dat het eenmalig was?
  Bericht 
Story
Master
 
  Bericht 
basjuh1981
Master
Beetje dit niveau:


  Bericht 
Story
Master
 
:schudnee:
Die van mij was tenminste nog feitelijk juist.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Maar vanaf de weg niet zichtbaar met al dat groen.
  Bericht 
vw-driver
Master
Je mag 50 in een 30 zone :|


Bijlagen :


  Bericht 
DikkeDiesel
Master
Nee toch? Je mag 30 op het parkeerterrein :lol:
  Bericht 
vw-driver
Master
DikkeDiesel schreef:
Nee toch?

Wijk Berghuizen in Oldenzaal is 30 zone.
  Bericht 
Masterdam
Master
vw-driver schreef:
Je mag 50 in een 30 zone :|

Jij ziet iets wat ik niet zie?
  Bericht 
Story
Master
 
Masterdam schreef:
Jij ziet iets wat ik niet zie?

Zie jij die einde zone 30 niet?
  Bericht 
Blaataap
Master
Masterdam schreef:
ziet

Gokje,
Kombord na de zone 30?
  Bericht 
Masterdam
Master
Jep.
  Bericht 
Jarkie
Nieuwkomer
 


Bijlagen :


  Bericht 
Blaataap
Master
Die staat er al jaren en hoewel niet correct, wel noodzakelijk. Voor plaatsing waren daar toch de nodige gevaarlijke situaties en ongevallen. Nu een stuk minder.
  Bericht 
Masterdam
Master
Vroeger was dit de standaard.
  Bericht 
Story
Master
 
Ik heb het een jaar of 5 geleden nog toegepast zien worden.
  Bericht 
Masterdam
Master
Toen was het niet meer de standaard.
  Bericht 
Story
Master
 
Nee, maar die man was nog van de oude stempel.
  Bericht 
BaasTimo
Master


 Pagina 20 van 43  [ 2105 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy