▼
[ 2107 berichten ]
Slap excuus. Gewoon zoeken op de naam van het filmpje. En die is hetzelfde als de jouwe.
Of je zoekt op de straatnaam.
Zonder getuigen heb je dan toch een uitdaging. Is het dan niet ieder zijn eigen schade? Ook daarom: Een dashcam. Is er inderdaad een storing, dan kun je de wegbeheerder aansprakelijk stellen.
Als dat een uitritconstructie betreft wel?
Omdat je een woonerf als zodanig moet inrichten, zou ik zo zeggen. Dus echt als verblijfsgebied en er ook echt goed over nadenken. Zelfde reden als dat je vrijwel nooit een zebra zult zien in een woonerf. Het is primair verblijfsgebied.
Dus als het niet als zodanig is ingericht dan is het bord zonder zone ook niet meer geldig?
Denk dat dat komt omdat:
Zoals wel voor meer zones opgaat. Overigens, waarom citeer je als code en niet gewoon als quote? Code-velden zijn slechter af te lezen.
Dit heb ik dan ook nimmer bestreden.
Ken er wel meerdere thv een toerit die zover mij bekend is alleen maar groen geeft.
Om de doorstroom te bevorderen. Nederlanders zijn in staat te stoppen voor niets. Te eng, oeh er komt iets van links, gaat het mij raken.. spannend. laat ik remmen... dat soort gevallen.
Vroeger wel door het gras, weliswaar met grastegels. Maar als je naar de boerderijwinkel aan de overkant wil mag je er wel met de auto door? Lastig manouvreren inderdaad. Het in- /uitrit bordje veroorzaakt mogelijk nog meer verwarring.
https://goo.gl/maps/qFTxMrsN1f1ED5qA9
25kg aardappelen wordt lastig op een Honda CBR 600 RR
Hier ook zo;n pareltje:
▲
[ 2107 berichten ]
Story
Master
Masterdam
Master
Feitelijk schreef:
Ik kan die van jou nooit terugvinden. Vandaar.
Slap excuus. Gewoon zoeken op de naam van het filmpje. En die is hetzelfde als de jouwe.
Of je zoekt op de straatnaam.
BaasTimo
Master
Gelukkig zijn er ook nog mensen die 't wel begrijpen. Al zijn ze zwaar in de minderheid.
lacheisleuk
Master
Maar dat is ook niet zo raar op een medium waar de gemiddelde leeftijd 10 of 11 is.
BaasTimo
Master
Hoe vaak op dumpert wel niet beweerd wordt dat stoplichten slechts een hulpmiddel zijn en dat als je door rood rijdt en een ongeluk krijgt degene die volgens de aanwezige verkeersborden voorrang moet verlenen fout zit.
basgitaar
Master
Dat is al heel lang niet meer zo, misschien wordt dat beweerd door gepensioneerden (met nieuwe dumpert-hobby) die al 30 jaar geen verkeersreglement hebben doorgelezen.
BaasTimo
Master
Of 16 jarigen met die ene wijze oom die op elke verjaardag het meest aan het woord is.
viffer
Master
https://goo.gl/maps/o8k6f6vBPCkvWCy27
Iets verderop een H1 met A1-30 (en een bovenbord "wegsleepregeling van kracht). Wat is de maximum snelheid dan na de eerste kruising na de H1?
Iets verderop een H1 met A1-30 (en een bovenbord "wegsleepregeling van kracht). Wat is de maximum snelheid dan na de eerste kruising na de H1?
Bussloo
Master
BaasTimo schreef:
Hoe vaak op dumpert wel niet beweerd wordt dat stoplichten slechts een hulpmiddel zijn en dat als je door rood rijdt en een ongeluk krijgt degene die volgens de aanwezige verkeersborden voorrang moet verlenen fout zit.
Zonder getuigen heb je dan toch een uitdaging. Is het dan niet ieder zijn eigen schade? Ook daarom: Een dashcam. Is er inderdaad een storing, dan kun je de wegbeheerder aansprakelijk stellen.
Dave
Webspecialist
en ik was eigenlijk op zoek naar dit appartementencomplex (op de achtergrond)
Bijlagen :
Bijlagen :
Story
Master
Ik vind dit gek,
zone
Maar nu ik erover nadenk...
Waarom is dat niet altijd zo? Na de eerste kruisng zou een erf gewoon ophouden toch?
zone
Maar nu ik erover nadenk...
Waarom is dat niet altijd zo? Na de eerste kruisng zou een erf gewoon ophouden toch?
Story
Master
Waarom zou G5 als enige in de G serie al zonale werking hebben?
En waarom zou je dan een zone specifiek toestaan bij een G5? https://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/ ... oofdstukII
En waarom zou je dan een zone specifiek toestaan bij een G5? https://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/ ... oofdstukII
Bussloo
Master
Feitelijk schreef:
Waarom is dat niet altijd zo? Na de eerste kruisng zou een erf gewoon ophouden toch?
Als dat een uitritconstructie betreft wel?
Blaataap
Master
Feitelijk schreef:
Waarom zou G5 als enige in de G serie al zonale werking hebben?
Omdat je een woonerf als zodanig moet inrichten, zou ik zo zeggen. Dus echt als verblijfsgebied en er ook echt goed over nadenken. Zelfde reden als dat je vrijwel nooit een zebra zult zien in een woonerf. Het is primair verblijfsgebied.
Cweepz
Master
Deze stoplichten naar rechts staan ALTIJD op groen. Dus waarom hebben ze er überhaupt stoplichten neergezet...
Story
Master
Blaataap schreef:
Omdat je een woonerf als zodanig moet inrichten, zou ik zo zeggen.
Dus als het niet als zodanig is ingericht dan is het bord zonder zone ook niet meer geldig?
Code:
Bord G5 (erf)
Toepassing
1 Het erf moet voornamelijk een verblijfsfunctie hebben. Dit houdt in, voor zover het gemotoriseerd verkeer betreft, dat de wegen binnen een erf slechts een functie mogen hebben voor verkeer dat zijn bestemming of zijn vertrekpunt binnen het erf heeft en de intensiteit van het verkeer het karakter van het erf niet mag aantasten.
2 De aard en de gesteldheid van de wegen en weggedeelten in het erf moeten zodanig zijn en op of aan die wegen en weggedeelten moeten snelheidsbeperkende voorzieningen zijn aangebracht waardoor stapvoets rijden redelijkerwijze uit die omstandigheden voortvloeit.
3 De indruk moet worden vermeden dat de weg is verdeeld in een rijbaan en een trottoir. Er mag daarom geen doorlopend hoogteverschil bestaan in het dwarsprofiel van een weg binnen een erf. Voor zover aan het vorenstaande wordt voldaan mag een voorziening voor voetgangers worden gerealiseerd.
4 De in- en uitgangen van een erf moeten reeds door hun constructie als zodanig duidelijk kenbaar zijn. Voor zover de in- en uitgangen bij een kruisende weg door motorvoertuigen kunnen worden gebruikt moeten zij als in- of uitrit zijn uitgevoerd. Het is toegestaan dat de in- en uitgang van een erf voor een kruisende weg is gesitueerd, mits op een zodanige afstand, met een minimum van 20 meter, van de kruisende weg dat geen misverstand kan bestaan over de op het kruispunt geldende voorrangsregeling.
5 De parkeerplaatsen moeten worden aangeduid of aangegeven met een P-tegel of een P-bord. Indien het erf tevens is aangewezen als parkeerschijf-zone moet op de parkeerplaatsen waar de parkeerschijf verplicht is een blauwe streep worden aangebracht.
Toepassing
1 Het erf moet voornamelijk een verblijfsfunctie hebben. Dit houdt in, voor zover het gemotoriseerd verkeer betreft, dat de wegen binnen een erf slechts een functie mogen hebben voor verkeer dat zijn bestemming of zijn vertrekpunt binnen het erf heeft en de intensiteit van het verkeer het karakter van het erf niet mag aantasten.
2 De aard en de gesteldheid van de wegen en weggedeelten in het erf moeten zodanig zijn en op of aan die wegen en weggedeelten moeten snelheidsbeperkende voorzieningen zijn aangebracht waardoor stapvoets rijden redelijkerwijze uit die omstandigheden voortvloeit.
3 De indruk moet worden vermeden dat de weg is verdeeld in een rijbaan en een trottoir. Er mag daarom geen doorlopend hoogteverschil bestaan in het dwarsprofiel van een weg binnen een erf. Voor zover aan het vorenstaande wordt voldaan mag een voorziening voor voetgangers worden gerealiseerd.
4 De in- en uitgangen van een erf moeten reeds door hun constructie als zodanig duidelijk kenbaar zijn. Voor zover de in- en uitgangen bij een kruisende weg door motorvoertuigen kunnen worden gebruikt moeten zij als in- of uitrit zijn uitgevoerd. Het is toegestaan dat de in- en uitgang van een erf voor een kruisende weg is gesitueerd, mits op een zodanige afstand, met een minimum van 20 meter, van de kruisende weg dat geen misverstand kan bestaan over de op het kruispunt geldende voorrangsregeling.
5 De parkeerplaatsen moeten worden aangeduid of aangegeven met een P-tegel of een P-bord. Indien het erf tevens is aangewezen als parkeerschijf-zone moet op de parkeerplaatsen waar de parkeerschijf verplicht is een blauwe streep worden aangebracht.
Blaataap schreef:
Zelfde reden als dat je vrijwel nooit een zebra zult zien in een woonerf.
Denk dat dat komt omdat:
Code:
9 De voetgangersoversteekplaats (zebra), zoals bedoeld in art. 49.2 van het RVV 1990
Toepassing
Een zebra wordt slechts toegepast:
-
op wegen binnen de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 30 km/h of 50 km/h en;
-
op wegen buiten de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 30 km/h mits de naderingssnelheid van minimaal 85% van de motorvoertuigen lager is dan 50 km/h.
Toepassing
Een zebra wordt slechts toegepast:
-
op wegen binnen de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 30 km/h of 50 km/h en;
-
op wegen buiten de bebouwde kom met een maximumsnelheid van 30 km/h mits de naderingssnelheid van minimaal 85% van de motorvoertuigen lager is dan 50 km/h.
Blaataap
Master
Feitelijk schreef:
Dus als het niet als zodanig is ingericht dan is het bord zonder zone ook niet meer geldig?
Zoals wel voor meer zones opgaat. Overigens, waarom citeer je als code en niet gewoon als quote? Code-velden zijn slechter af te lezen.
Story
Master
Ik wilde onderscheid maken tussen de verschillende types quote.
Maar een zone eindigt pas als het gebied dat is aangeduid ophoudt of als je een einde zone tegenkomt.
Maar een zone eindigt pas als het gebied dat is aangeduid ophoudt of als je een einde zone tegenkomt.
Blaataap
Master
Feitelijk schreef:
Maar een zone eindigt pas als het gebied dat is aangeduid ophoudt of als je een einde zone tegenkomt.
Dit heb ik dan ook nimmer bestreden.
Story
Master
Dan heb ik wat hulp nodig bij het interpreteren van:
Blaataap schreef:
Zoals wel voor meer zones opgaat.
Blaataap
Master
Gaat over de praktijk. Handhaafbaarheid, inrichting, kwaliteit van inrichting, hoe goed de weggebruikers zich houden aan het bedoelde stramien.
Dennis
Master
Cweepz schreef:
Deze stoplichten naar rechts staan ALTIJD op groen. Dus waarom hebben ze er überhaupt stoplichten neergezet...
Om hem te kunnen gebruiken als toerit dosering? Ken er wel meerdere thv een toerit die zover mij bekend is alleen maar groen geeft.
Bussloo
Master
Dave
Webspecialist
Cweepz schreef:
Deze stoplichten naar rechts staan ALTIJD op groen. Dus waarom hebben ze er überhaupt stoplichten neergezet...
Om de doorstroom te bevorderen. Nederlanders zijn in staat te stoppen voor niets. Te eng, oeh er komt iets van links, gaat het mij raken.. spannend. laat ik remmen... dat soort gevallen.
Achiel
Master
Bussloo schreef:
Achiel schreef: Geraak hier van in de war
Om een medeforummer te quoten:
Ducantoni schreef: Dwars door het gras dan maar?
Ik zie rechts en links olifantenpaadjes.
Om een medeforummer te quoten:
Ducantoni schreef: Dwars door het gras dan maar?
Ik zie rechts en links olifantenpaadjes.
Vroeger wel door het gras, weliswaar met grastegels. Maar als je naar de boerderijwinkel aan de overkant wil mag je er wel met de auto door? Lastig manouvreren inderdaad. Het in- /uitrit bordje veroorzaakt mogelijk nog meer verwarring.
https://goo.gl/maps/qFTxMrsN1f1ED5qA9
Achiel
Master
bert65 schreef:
Achiel schreef: Geraak hier van in de war
Op de tweewieler naar de winkel dan maar...
Op de tweewieler naar de winkel dan maar...
25kg aardappelen wordt lastig op een Honda CBR 600 RR
basjuh1981
Master
Dave schreef:
Om de doorstroom te bevorderen. Nederlanders zijn in staat te stoppen voor niets. Te eng, oeh er komt iets van links, gaat het mij raken.. spannend. laat ik remmen... dat soort gevallen.
Hier ook zo;n pareltje:
dvdouden
Master
in het verlengde van dit kruispunt (Vmax op kruising is 50)
Over een afstand van 1200 meter kom ik het volgende tegen:
direct na kruising: waarvan de <pictogram motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h> (hierna: <trekker>) afgestreept is, met daaronder
100 meter, na de bushalte: met daaronder een en geel onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
50 meter verder:
200 meter verder: en geel onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder, rotonde.
en op de terugweg:
direct na de rotonde: met daaronder een (geen onderbord bij J37) (tijdelijk)
2 meter erna: waarvan de <trekker> afgestreept is, met daaronder
500 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
200 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder: en geel onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
200 meter verder: en eronder
50 meter verder: met daaronder een en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
10 meter verder:
200 meter verder: kruising
Iemand had borden teveel of zo?
Bijlagen :
Over een afstand van 1200 meter kom ik het volgende tegen:
direct na kruising: waarvan de <pictogram motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h> (hierna: <trekker>) afgestreept is, met daaronder
100 meter, na de bushalte: met daaronder een en geel onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
50 meter verder:
200 meter verder: en geel onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder, rotonde.
en op de terugweg:
direct na de rotonde: met daaronder een (geen onderbord bij J37) (tijdelijk)
2 meter erna: waarvan de <trekker> afgestreept is, met daaronder
500 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
200 meter verder: en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
300 meter verder: en geel onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
200 meter verder: en eronder
50 meter verder: met daaronder een en wit onderbord "<trekker> op rijbaan" (tijdelijk)
10 meter verder:
200 meter verder: kruising
Iemand had borden teveel of zo?
Bijlagen :
basjuh1981
Master
Zijn die borden er niet tijdelijk geplaatst? Zo komt het namelijk wel op mij over.
dvdouden
Master
Meeste wel ja, parallelweg is afgesloten dus landbouwverkeer moet over de N207. Heb m'n post aangepast om aan te geven welke borden nieuw/tijdelijk zijn.
Maar dan nog:
-waarom op een traject van 1200 meter 5x/4x een waarschuwingsbord plaatsen?
-waarom gele en witte onderborden door elkaar gebruiken
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _voor_ een bestaand einde beperking bord?
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _na_ een bestaand beperking van dezelfde vmax?
Maar dan nog:
-waarom op een traject van 1200 meter 5x/4x een waarschuwingsbord plaatsen?
-waarom gele en witte onderborden door elkaar gebruiken
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _voor_ een bestaand einde beperking bord?
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _na_ een bestaand beperking van dezelfde vmax?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum