▼
[ 2107 berichten ]
Ik heb nog nooit zo vaak het woord 'tijdelijk' in een bericht zien staan en dan vraag jij dit?
ohja ik wilde nog een schuif functie maken mja, dat is ook zo.
Ze staan ook wel lekker ver uit elkaar die 2 borden. Pijlen zou het wel duidelijker maken.
Gezien het verschil in belijning zou ik wel verwachten dat ze bedoelen dat het hele stuk alleen laden/lossen is. Maar je kan het andere bord natuurlijk erg makkelijk missen als er een bus oid voor staat.
Het is geen verkeersbord, dus al maken ze hem paars...
Het is ongetwijfeld een waarschuwing voor de APV, die het stallen/parkeren van fietsen daar zal verbieden.
het is geen rotonde dus /haaientanden voor fietsers van links is een beetje gek plus haaientanden verderop voor overig verkeer, denk dat dat het is
Dat fietspad G11, om de rotonde heen is tweerichtings.
Maar een fiets en snorfiets breder dan 75 cm mag de rijbaan volgen is niet verplicht het fietspad te nemen.
Uitgezonderd (fietssymbool).
Dus met een fiets en snorfiets breder dan 75 cm mag je ook de andere rijrichting nemen als de aan geeft.
de brommers mogen er alsnog niet rijden de wegbeheerder had een bord bromfietspad moeten gebruiken.
Dan zet je een paaltje of ander obstakel neer waardoor het fysiek onmogelijk is om er met de auto overheen te gaan.
Landelijke trend om die paaltjes te verwijderen en/of minder te plaatsen.
▲
[ 2107 berichten ]
bruintje beer
Master
dvdouden schreef:
Maar dan nog:
-waarom op een traject van 1200 meter 5x/4x een waarschuwingsbord plaatsen?
-waarom gele en witte onderborden door elkaar gebruiken
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _voor_ een bestaand einde beperking bord?
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _na_ een bestaand beperking van dezelfde vmax?
* ziet in gedachten een sullige bordenplaatser al bij de tweede 'waarom'-vraag zijn schouders ophalen en verder gaan met z'n werkje *
-waarom op een traject van 1200 meter 5x/4x een waarschuwingsbord plaatsen?
-waarom gele en witte onderborden door elkaar gebruiken
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _voor_ een bestaand einde beperking bord?
-waarom een beperking vmax plaatsen vlak _na_ een bestaand beperking van dezelfde vmax?
Masterdam
Master
basjuh1981 schreef:
Zijn die borden er niet tijdelijk geplaatst?
Ik heb nog nooit zo vaak het woord 'tijdelijk' in een bericht zien staan en dan vraag jij dit?
Story
Master
Zoetermeer heeft het wel verbruid
(Dave, hoe bepaal je de volgorde van de attachments?)
Bijlagen :
(Dave, hoe bepaal je de volgorde van de attachments?)
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Feitelijk schreef:
(Dave, hoe bepaal je de volgorde van de attachments?)
ohja ik wilde nog een schuif functie maken mja, dat is ook zo.
Story
Master
Vraagje: is dit een beperking van de werking van E6 of de tijden dat er een schijf gelegd moet worden door de gehandicapte?
Ik neig naar het laatste.
Ik neig naar het laatste.
Citaat:
RVV Artikel 24
2 Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.
2 Indien onder de verkeersborden E4 tot en met E8, E12 en E13 van bijlage 1, op een onderbord dagen of uren zijn vermeld, gelden de uit het bord of onderbord voortvloeiende geboden of verboden slechts gedurende de aangegeven dagen of uren.
Citaat:
BABW Artikel 8
1 Onder verkeersborden kunnen onderborden worden geplaatst.
2 Deze onderborden kunnen:
d. bij de verkeersborden E4 tot en met E8 en E10 tot en met E13 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, betrekking hebben op
4°. de dagen of uren waarop een beperking als bedoeld in 1° en 2° geldt en, voor zover:
– het verkeersbord E6 betreft, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 26 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is, en
1 Onder verkeersborden kunnen onderborden worden geplaatst.
2 Deze onderborden kunnen:
d. bij de verkeersborden E4 tot en met E8 en E10 tot en met E13 van bijlage 1, behorende bij het RVV 1990, betrekking hebben op
4°. de dagen of uren waarop een beperking als bedoeld in 1° en 2° geldt en, voor zover:
– het verkeersbord E6 betreft, de dagen of uren waarop het in het tweede lid van artikel 26 van het RVV 1990 bedoelde gebruik van de parkeerschijf van toepassing is, en
Story
Master
Het is dus het eerste, maar de 3 uur mag dan wel eens op een los onderbord gezet worden Amsterdam!
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 11324.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -9316.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 11324.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -9316.html
Arieb
Master
Indien een E7 bij een strook staat, geldt deze dan voor de gehele strook, of alleen ter plaatse van het bord? Zou dit niet beter met een onderbord met pijl, aan beide uiteinden van de strook, kunnen worden aangeduid?
E7 -> zo dus <- E7
De E5 helpt niet om de situatie duidelijker te maken trouwens.
E7 -> zo dus <- E7
De E5 helpt niet om de situatie duidelijker te maken trouwens.
Raaf
Master
Arieb schreef:
Indien een E7 bij een strook staat, geldt deze dan voor de gehele strook, of alleen ter plaatse van het bord? Zou dit niet beter met een onderbord met pijl, aan beide uiteinden van de strook, kunnen worden aangeduid?
E7 -> zo dus <- E7
De E5 helpt niet om de situatie duidelijker te maken trouwens.
https://goo.gl/maps/uLWp6r4E2QXhV6Sz6
E7 -> zo dus <- E7
De E5 helpt niet om de situatie duidelijker te maken trouwens.
https://goo.gl/maps/uLWp6r4E2QXhV6Sz6
Ze staan ook wel lekker ver uit elkaar die 2 borden. Pijlen zou het wel duidelijker maken.
Gezien het verschil in belijning zou ik wel verwachten dat ze bedoelen dat het hele stuk alleen laden/lossen is. Maar je kan het andere bord natuurlijk erg makkelijk missen als er een bus oid voor staat.
Arieb
Master
BLikent
Master
2 andere dingen vallen op:
Het 10 meter lengte verbodsbord.
Is je voertuig langer dan 10 meter kom je op dit punt niet meer legaal weg. Bij het inrijden van de straat staat geen enkele verwijzing hiernaar. Je mag er gewoon in, ongeacht lengte van het voertuig. Om er ergens halverwege achter te komen dat je niet verder mag.
Het parkeren van fietsen wordt zonaal verboden dmv bord P met schuine streep. Is dit een geldig NL bord? omdat iets twee keer wordt verboden in hetzelfde bord. Eerst dmv een rond bord met rode rand en daarna door de schuine streep. Dit is dus een dubbel verbod, en dan mag het. Direct daarna wordt deze regel massaalovertreden toegepast in wat lijkt op een fietsenstalling met parkeernietjes zowel links als rechts van de weg.
Het 10 meter lengte verbodsbord.
Is je voertuig langer dan 10 meter kom je op dit punt niet meer legaal weg. Bij het inrijden van de straat staat geen enkele verwijzing hiernaar. Je mag er gewoon in, ongeacht lengte van het voertuig. Om er ergens halverwege achter te komen dat je niet verder mag.
Het parkeren van fietsen wordt zonaal verboden dmv bord P met schuine streep. Is dit een geldig NL bord? omdat iets twee keer wordt verboden in hetzelfde bord. Eerst dmv een rond bord met rode rand en daarna door de schuine streep. Dit is dus een dubbel verbod, en dan mag het. Direct daarna wordt deze regel massaal
Masterdam
Master
BLikent schreef:
Het parkeren van fietsen wordt zonaal verboden dmv bord P met schuine streep. Is dit een geldig NL bord? omdat iets twee keer wordt verboden in hetzelfde bord. Eerst dmv een rond bord met rode rand en daarna door de schuine streep. Dit is dus een dubbel verbod, en dan mag het.
Het is geen verkeersbord, dus al maken ze hem paars...
Het is ongetwijfeld een waarschuwing voor de APV, die het stallen/parkeren van fietsen daar zal verbieden.
Masterdam
Master
Dave
Webspecialist
Dennis schreef:
Ik zie de foute bebording niet
het is geen rotonde dus /haaientanden voor fietsers van links is een beetje gek plus haaientanden verderop voor overig verkeer, denk dat dat het is
dvdouden
Master
Zonder of , dus lekker vlot linksaf zoals snovv al suggereerde
Is dat vlakje gras in het midden dan ook een berm of niet?
maps linkje: https://www.google.com/maps/@51.4719316 ... 312!8i6656
Is dat vlakje gras in het midden dan ook een berm of niet?
maps linkje: https://www.google.com/maps/@51.4719316 ... 312!8i6656
allroads
Pro
Dat fietspad G11, om de rotonde heen is tweerichtings.
Maar een fiets en snorfiets breder dan 75 cm mag de rijbaan volgen is niet verplicht het fietspad te nemen.
Uitgezonderd (fietssymbool).
Dus met een fiets en snorfiets breder dan 75 cm mag je ook de andere rijrichting nemen als de aan geeft.
dvdouden
Master
is met uitzondering voor brommers niet in strijd met ?
(ik zit nooit op de brommer dus die regels heb ik me nooit echt in verdiept... )
(ik zit nooit op de brommer dus die regels heb ik me nooit echt in verdiept... )
Story
Master
Als je er van de niet mag rijden dan maakt de eronder toch niets meer uit?
Zelfde voor deze combinatie:
Zelfde voor deze combinatie:
Blaataap
Master
dvdouden schreef:
strijd
de brommers mogen er alsnog niet rijden de wegbeheerder had een bord bromfietspad moeten gebruiken.
dvdouden
Master
Ja, maar waarom dan nog dat onderbord met uitgezonderd bromfietsers? Dat schept alleen maar verwarring
bruintje beer
Master
Blaataap schreef:
Omdat de wegbeheerder het zo te zien zelf niet helemaal snapt.
Ik denk eerder omdat de bewoners 'het niet snappen' en er met de auto overheen rijden.
lacheisleuk
Master
Daarom ben ik ook voorstander van een bord 80 op bepaalde plaatsen, ondanks dat het voor mij volstrekt duidelijk is dat je na een beslismoment, wat weer vooraf gegaan wordt door een einde 60 bordje, weer 80 mag. Het zou de doorstroming helpen.
allroads
Pro
RVV
Uitgezonderd bromfietsicoon.
Het verschil tussen de werking van het fietssymbool op het verkeersbord en het fietssymbool op het onderbord.
De snorfiets.
Er zijnmeerderelezingen:
a. het fietssymbool op verkeersbord en fiestsymbool onderbord geldt voor de snorfiets.
b. het fietssymbool op het verkeersbord geldt voor de snorfietser en het fietssymbool op het onderbord niet.
c. het fietssymbool op het verkeerbord geldt de ene keer wel voor de snorfietser de andere keer niet, verkeersbordcategorie.
Er zijn Gemeentes die a. altijd hanteren.
Er is discussie over b. , hierbij zegt men dat op basis van 2b. Dat onderborden regels zijn en verkeersborden niet, zo moet men het fietssymbool anders beoordelen.
Dat de bromfietser icoon alleen geldt voor de snorfietser. Omdat dit icoon gebruikt wordt op het verkeersbord, waar explicit, snorfietser wordt genoemd. (tenzij anders bepaald.
Met onderbord fietsicoon, is het daar twee richtingen voor de snorfiets.
Vele gemeenten geven aan dat snorfiets tweerichtingen heeft.
Het is onduidelijk.
Dan krijg je zulke constructies om het te verduidelijken?
Mag daar een snorfietser in?
Verkeersborden:
Hoofdstuk C. Geslotenverklaring
Hoofdstuk G. Verkeersregels
Een opdeling van de verkeersborden op basis van art 2b.
Uitgezonderd bromfietsicoon.
Het verschil tussen de werking van het fietssymbool op het verkeersbord en het fietssymbool op het onderbord.
De snorfiets.
Citaat:
Artikel 2b
De regels van dit besluit betreffende fietsen en fietsers zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen en bromfietsers, mede van toepassing op snorfietsen en snorfietsers, tenzij anders is bepaald.
De regels van dit besluit betreffende fietsen en fietsers zijn, in plaats van de regels betreffende bromfietsen en bromfietsers, mede van toepassing op snorfietsen en snorfietsers, tenzij anders is bepaald.
Er zijnmeerderelezingen:
a. het fietssymbool op verkeersbord en fiestsymbool onderbord geldt voor de snorfiets.
b. het fietssymbool op het verkeersbord geldt voor de snorfietser en het fietssymbool op het onderbord niet.
c. het fietssymbool op het verkeerbord geldt de ene keer wel voor de snorfietser de andere keer niet, verkeersbordcategorie.
Er zijn Gemeentes die a. altijd hanteren.
Er is discussie over b. , hierbij zegt men dat op basis van 2b. Dat onderborden regels zijn en verkeersborden niet, zo moet men het fietssymbool anders beoordelen.
Dat de bromfietser icoon alleen geldt voor de snorfietser. Omdat dit icoon gebruikt wordt op het verkeersbord, waar explicit, snorfietser wordt genoemd. (tenzij anders bepaald.
Met onderbord fietsicoon, is het daar twee richtingen voor de snorfiets.
Vele gemeenten geven aan dat snorfiets tweerichtingen heeft.
Het is onduidelijk.
Dan krijg je zulke constructies om het te verduidelijken?
Mag daar een snorfietser in?
Verkeersborden:
Hoofdstuk C. Geslotenverklaring
Hoofdstuk G. Verkeersregels
Een opdeling van de verkeersborden op basis van art 2b.
Blaataap
Master
bruintje beer schreef:
bewoners
Dan zet je een paaltje of ander obstakel neer waardoor het fysiek onmogelijk is om er met de auto overheen te gaan.
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
Dan zet je een paaltje of ander obstakel neer
Landelijke trend om die paaltjes te verwijderen en/of minder te plaatsen.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum