Postingstijd interval gedetecteerd van 79.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 4  [ 175 berichten ]
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
verhoogt de onroerendezaakbelasting voor huizenbezitters met 10 procent
Vieze gore nazi ratten :boos:
Hopelijk sterven ze allemaal aan chronische bilnaadjeuk :thumb_d:
  Bericht 
KanarieVW
Master
basjuh1981 schreef:
Ach ja, we hebben de begroting niet op orde dus dan maar de belastingen omhoog. Van het geld wat binnenkomt door de verkoop van Eneco zou je mooi de begroting op orde kunnen krijgen, maar daar moet natuurlijk weer een OV-project mee gefinancierd worden.


Vuile spelletjes in Den Haag. De grootste partij buitenspel zetten en dan snel alle plannetje die niemand wil er doorheen duwen. Wat dat betreft hebben ze al een goed voorbeeld gaande in de stad. Beide gaan genadeloos afgestraft worden bij de eerste volgende verkiezingen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dat krijg je met GL, D66 en PvdA in het college. Ik hoop dat ze dan afgestraft worden, maar ik ben bang dat de meeste bakfiets-types D66 stemmen. Zij wonen lekker krap in centrum in hun antieke woning.
  Bericht 
KanarieVW
Master
En voila, PVDA en CDA in het bestuur. De twee partijen die het hardst zijn afgestraft de laatste verkiezingen regeren ineens toch weer. Het is echt onbegrijpelijk....
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
KanarieVW schreef:
Beide gaan genadeloos afgestraft worden bij de eerste volgende verkiezingen

KanarieVW schreef:
De twee partijen die het hardst zijn afgestraft de laatste verkiezingen regeren ineens toch weer.
Ik heb het voorbeeld waarschijnlijk al eerder aanghaald maar ik val graag in herhaling. In Barendrecht hielden de kartelpartijen de grote lokale partij buiten het college. Daar werden ze bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen keihard voor afgestraft want de lokale partij werd nog groter en haalde 14 van 29 zetels. Raad eens wie er weer niet meedoet in het college....

Er is de kartelpartijen echt alles aan gelegen om grote lokale partijen uit het bestuur te houden. In Den Haag konden ze er echt niet meer omheen en hebben ze een andere manier gevonden. Het is echt overduidelijk maar de gemiddelde kiezer is te ongeinteresseerd om het te zien.
  Bericht 
Walker
Master
 
Een volgende keer heeft de lokale partij in Barendrecht niemand anders meer nodig. Kan de rest lekker zeuren dat het niet eerlijk is....
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dikke Dakduif schreef:
Ik heb het voorbeeld waarschijnlijk al eerder aanghaald maar ik val graag in herhaling. In Barendrecht hielden de kartelpartijen de grote lokale partij buiten het college. Daar werden ze bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen keihard voor afgestraft want de lokale partij werd nog groter en haalde 14 van 29 zetels. Raad eens wie er weer niet meedoet in het college....

Er is de kartelpartijen echt alles aan gelegen om grote lokale partijen uit het bestuur te houden. In Den Haag konden ze er echt niet meer omheen en hebben ze een andere manier gevonden. Het is echt overduidelijk maar de gemiddelde kiezer is te ongeinteresseerd om het te zien.

Dat was in Utrecht exact hetzelfde toen Henk Westbroek en de zijnen als grootste partij uit de lokale verkiezingen kwamen.
  Bericht 
basjuh1981
Master
AD.nl schreef:
Dit gaat er de komende tijd in Den Haag gebeuren: Meer betaald parkeren en betaalbaar wonen

Hogere belasting om met zachtere hand te bezuinigen. Dat is de grootste verandering in het regeerakkoord van Den Haag zonder Groep De Mos.

Ruim twee maanden na de invallen in het Haagse stadhuis en de corruptieverdenking tegen twee Groep de Mos-wethouders heeft Den Haag weer een nieuw stadsbestuur. De grootste partij is vervangen door oud-gedienden CDA en PvdA.

Wat betekent dat voor de stad? Wat gaat er veranderen nu er opnieuw een nieuwe wind waait in het Haagse IJspaleis? De plannen van de coalitie van VVD, D66, GroenLinks, CDA en PvdA op een rijtje.

Betaalbaar wonen

Het nieuwe college steekt 50 miljoen euro in een fonds voor sociale woningbouw en starters op de koopmarkt. Het moet helpen om de grootste ellende aan de onderkant van de huizenmarkt aan te pakken. Het budget komt uit de megagrote Eneco-pot van 675 miljoen euro.

Ook de zogeheten verkamering, het opdelen van woningen in kamertjes, wordt een halt toegeroepen en wel via een plan dat GroenLinks, de ChristenUnie/SGP en Groep de Mos al hebben ingediend. Zo zal voor verhuur aan meer dan twee personen voortaan een vergunning nodig zijn. In veel dichtbevolkte wijken maken Hagenaars zich zorgen om de leefbaarheid die onder druk komt te staan door deze praktijk.

Ook zelfbewoningsplicht komt om de hoek kijken in Den Haag. Goedkopere koophuizen worden te vaak opgekocht en duur verhuurd, heet het in het coalitie-akkoord. Door kopers te verplichten drie jaar lang zelf in hun woning te wonen, kan speculatie en prijsopdrijving voorkomen worden.

Meer oog voor minima
Het armoedebeleid krijgt er dankzij GroenLinks en PvdA wat geld bij. Zo blijven de Stip-banen voor mensen die door een beperking niet een gewone baan kunnen vinden. Ook wordt de aanpak van schulden verstevigd, en worden de bezuinigingen op welzijn minder groot. Wel gaat het welzijnswerk op de schop: kleinschalig moet het worden, in plaats van één grote welzijnsreus, zoals er nu is. Ook wordt extra geld uitgetrokken voor het beter toegankelijk maken van de stad voor gehandicapten.

Hogere lasten

De huizenbezitters gaan iets meer belasting betalen. Als de goedkoopste woonlastengemeente van alle grote steden kan Den Haag zich op dit gebied wel iets permitteren. De ozb gaat met 10 procent omhoog. De eigenaar van een huis met een waarde van 300.000 euro betaalt daardoor ongeveer 50 euro per jaar meer. Dit levert Den Haag jaarlijks in totaal zo’n 10 miljoen euro extra op.

Maar het blijft niet bij de onroerendezaakbelasting. Ook de voorgenomen afschaffing van de hondenbelasting per 2021 wordt teruggedraaid (opbrengst: 2 miljoen per jaar). Verder gaat de toerist per overnachting wat meer betalen (2 miljoen per jaar) en krijgt Den Haag meer geld binnen uit parkeren.

Minder pijn in de zorg
De pijn voor de Haagse burger in de vorm van meer belasting moet de pijn in de zorg verzachten. Het vorige college besloot 34 miljoen euro te besparen op de jeugd en op de ouderenzorg, tot ontsteltenis van vrijwel de gehele oppositie.

Volgens toenmalig wethouders Rachid Guernaoui van Groep de Mos en Kavita Parbudhayal van de VVD zou de mega-operatie kunnen worden uitgevoerd zonder dat iemand minder zorg zou krijgen dan hij of zij nodig heeft, maar dat kon er bij de oppositie niet in.

Vandaar dat onder meer de PvdA en het CDA zich bij de Haagse college-onderhandelingen hard hebben gemaakt voor een verzachting van de lokale zorgbezuiniging. En met succes. Er wordt nu structureel nog 24 miljoen euro bespaard en incidenteel komt er nog 14,5 miljoen euro bij om de pijn in de Haagse zorg extra te kunnen verzachten.

Oxford of Cambridge

Den Haag wil een dependance van een gerenommeerde buitenlandse universiteit binnen de stadsgrenzen halen, zoals nu de Leidse academie ook al een campus in de hofstad heeft. En aan ambitie geen gebrek in het Haagse coalitie- akkoord, gedacht wordt aan universiteiten als ‘Oxford of Cambridge’, twee van de meest vooraanstaande in de wereld.

Nadeelcompensatie
Ondernemers die hun omzet zien slinken, omdat er in de straat een grote bouwput is, kunnen straks gemakkelijker dan nu aanspraak maken op nadeelcompensatie. Nu gebeurt dat nog ad hoc, maar wethouder Saskia Bruines van D66 wil een protocol maken hiervoor, zodat duidelijk is wat de voorwaarden zijn.

Meer betaald parkeren

Om meer opbrengst uit parkeergelden te halen zonder de tarieven flink te verhogen, zal de komende jaren op meer plekken in de stad betaald parkeren worden ingevoerd. Onder meer Moerwijk zal er straks aan moeten geloven, de parkeerdruk neemt in deze wijk al snel toe.

Een andere opvallende maatregel is het fors verhogen van de parkeervergunning voor de derde of de vierde auto op één adres. Wie denkt dat dit een vrijwel fictieve maatregel is, heeft het mis. Volgens wethouder Robert van Asten van D66 gaat het om enkele duizenden adressen. ,,Er is zelfs een gezin met vijf parkeervergunningen”, weet de wethouder.

Bibliotheken
Er gaat 2 miljoen euro naar de centrale bibliotheek op het Spuiplein om het gebouw te moderniseren. Ook wordt onderzocht of de bieb voortaan langer open kan blijven. De bibliotheek heeft het in zich om uit te groeien tot het stedelijke debatcentrum van Den Haag, menen de partijen in de coalitie.

Waar voor de Haagse bieb extra geld wordt uitgetrokken, verliest de Koninklijke Bibliotheek Haags geld. Het vorige college had 15 miljoen uitgetrokken om de bieb te kunnen herhuisvesten. Of dit betekent dat de Koninklijke Bibliotheek achter station Den Haag Centraal gevestigd blijft, is nog onduidelijk.

Budget

Het huishoudboekje van Den Haag ziet er degelijker uit dan de begroting die in september werd gepresenteerd , menen oppositiepartijen. En hoewel er zwaar bezuinigd moet worden (in totaal 70 miljoen euro structureel ), is het niet alleen kommer en kwel.

Het schip met Eneco-geld vaart binnen en brengt ruim 600 miljoen in het laatje. Daarvan gaat 50 procent naar duurzaam vervoer (tram en fiets), 30 procent naar duurzaamheid en energietransitie en 20 procent naar gebiedsontwikkeling.

Inspraakloterij
De nieuwe coalitie wil de inspraak van bewoners verbeteren door in sommige wijken een 'burgerforum' te organiseren. Via een loting worden willekeurige Hagenezen uitgekozen die worden uitgenodigd om mee te denken over ontwikkelingen in hun buurt.
  Bericht 
basjuh1981
Master
AD.nl schreef:
Nieuw stadsbestuur: ‘Het voelt alsof de verkiezingen zijn gekaapt door een hogere macht’

COLUMN Het blijft buitengemeen ongemakkelijk voelen, met een zweem van onwelriekendheid: het nieuwe college van b en w van Den Haag. De gretigheid waarmee werd samengewerkt na het gedwongen vertrek van twee wethouders van een populistische partij is van een ongekende klefheid.

Alsof de oude machten ineenritsen, zo voelt het nieuwe college. Zonder taal noch teken naar de twee wethouders - enkel Boudewijn Revis gaf sjoege - wordt net zo makkelijk verder gegaloppeerd met nieuwe ruiters. Met maling aan de burgers, die toch echt voor een heel ander beleid hadden gestemd, treedt een nieuwe ploeg aan. Toch wel in de geest van het vorige coalitieakkoord dan, zou je denken. Ook dat niet.

Er ligt een ander akkoord waarover niet meer kan worden gestemd. Het voelt daarmee alsof de verkiezingen zijn gekaapt door een hogere macht. Klinkt complotachtig, ik weet het. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ineens twee gekozen volksvertegenwoordigers zijn weggeplukt - we weten nog steeds niet waarom - en hun overgebleven knikkers nu worden verdeeld onder de overgebleven partijen. Het is alsof iemand halverwege de autorit achter het stuur van de familieauto is gaan zitten; een chauffeur die je niet besteld hebt.

Slordig
Een van de betere ideeën van het nieuwe stadscollege is een aparte wethouder voor Den Haag Zuidwest, een stadsdeel waar Groep de Mos al voortvarend mee aan de slag was gegaan. De rotte kies van Den Haag moet worden uitgeboord. Hier klotst de ellende over de drempels. Daar betaal ik graag mijn ozb-verhoging van tien procent voor. Als er tenminste resultaat wordt geboekt. Ik ben benieuwd of er nu ook sociale woningbouw bij komt en niet enkel woningen voor de middeninkomens, zoals de VVD graag ziet.

Ook deze partij wilde niet meer met Groep de Mos samenwerken. Nou, dan moet je het écht te bont hebben gemaakt, als zelfs de VVD niet meer met je verder wil. Een partij waar iedere maand wel iemand wegens wangedrag wordt geroyeerd en waar de partijtop slordig omgaat met onkostenvergoedingen of deze zelfs niet terugbetaalt - de minister-president voorop. Wat doet dat met het vertrouwen van de burger? Die jaag je regelrecht terug in de handen van mensen als Richard de Mos. Zulks zal geschieden bij de volgende verkiezingen.

Ik denk dat Sjaak het wel goed ziet.
  Bericht 
Ducantoni
Master
basjuh1981 schreef:
Hagenaars

Ik vind Hageneizen/ Hagenezen toch beter klinken.

basjuh1981 schreef:
Om meer opbrengst uit parkeergelden te halen zonder de tarieven flink te verhogen, zal de komende jaren op meer plekken in de stad betaald parkeren worden ingevoerd. Onder meer Moerwijk zal er straks aan moeten geloven, de parkeerdruk neemt in deze wijk al snel toe.

Die olievlek, daar wordt je niet bepaald vrolijk van.

basjuh1981 schreef:
Een andere opvallende maatregel is het fors verhogen van de parkeervergunning voor de derde of de vierde auto op één adres. Wie denkt dat dit een vrijwel fictieve maatregel is, heeft het mis. Volgens wethouder Robert van Asten van D66 gaat het om enkele duizenden adressen. ,,Er is zelfs een gezin met vijf parkeervergunningen”, weet de wethouder.

Alsof je die dingen voor de lol aanvraagt.
Ook hier hakken met de botte bijl. Al is de terreur zoals in 020 nog niet tot daar doorgedrongen.

basjuh1981 schreef:
Hagenezen

Ah, toch nog. 8)
  Bericht 
18vti
Master
basjuh1981 schreef:
Oxford of Cambridge

Den Haag wil een dependance van een gerenommeerde buitenlandse universiteit binnen de stadsgrenzen halen, zoals nu de Leidse academie ook al een campus in de hofstad heeft. En aan ambitie geen gebrek in het Haagse coalitie- akkoord, gedacht wordt aan universiteiten als ‘Oxford of Cambridge’, twee van de meest vooraanstaande in de wereld.


WTF?
In de 10 jaar dat ik er gewoond heb heb ik toch echt wel gezien dat een significant deel van het volk in Den Haag het IQ van een kip heeft.
Vooral als je vanuit Segbroek met de tram, of als je echt levensmoe bent, wandelt naar station Holland Spoor in de avonduren.....Goed plan dat bovenstaande, gaat echt wat brengen
  Bericht 
basjuh1981
Master
AD schreef:
Haagse ambtenaar ontslagen voor miljoenenfraude

Een Haagse ambtenaar is ontslagen vanwege een verdenking voor miljoenen euro's te hebben gefraudeerd. De gemeente eist ruim twee miljoen euro terug van de voormalige werknemer.

Dat zegt burgemeester Jan van Zanen in een openbaar gemaakte brief aan de raad. De Haagse gemeenteraad was in maart al geïnformeerd over de zaak. De medewerker, die op staande voet is ontslagen, pleegde meerdere jaren lang fraude met hoge bedragen.

Naast dat de ambtenaar is ontslagen, loopt er ook een strafrechtelijk onderzoek. Dit zal waarschijnlijk in het najaar worden afgerond. De gemeente heeft in de afgelopen maanden acties ondernomen om de door de fraude geleden schade zoveel mogelijk te verhalen. Zo is er conservatoir beslag op de bezittingen van de ex-medewerker gelegd voor een bedrag tot ruim twee miljoen euro.

Robert Barker, Partij voor de Dieren, reageert verontwaardigd op het nieuws. ,,Alweer en integriteitskwestie. We staan er niet goed op. Zijn we de stad van vrede en recht of de stad van list en bedrog? We moeten echt meer werk gaan maken van integriteit. Want hoe kan het dat iemand voor miljoenen kon frauderen en dat meerdere jaren lang? Hoeveel controle zit er dan op? Dit is niet goed!”

HSP’er Joris Wijsmuller is voorzichtiger. “Dit is enorm vervelend. In een organisatie met negenduizend werknemers kan zo’n fraudegeval voorkomen. Maar het is er nu wel een in een rij van vermeende misstanden. Goed dar de ambtenaar ontslagen is en vervolgd wordt. Dit is een zaak op zich. Pas als blijkt dat de controle - de checks and balances - niet goed is geweest, wordt dit een politieke kwestie. Maar zover ben ik nog zeker niet. Daarvoor weet ik er te weinig van.”


Ik snap wel dat Wijsmuller wat voorzichtiger is, hij was wethouder met als portefeuille Stadsontwikkeling, Wonen, Duurzaamheid en Cultuur (SWDC).
  Bericht 
basjuh1981
Master
AD schreef:
Langgekoesterde wens komt uit: flitspalen op Waldeck Pyrmontkade en Vaillantlaan

Er komen binnenkort flitspalen op de Waldeck Pyrmontkade en Vaillantlaan. Het is een langgekoesterde wens, na een stroom klachten over hoge snelheden.

Het Parket Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) heeft de verzoeken voor het plaatsen van de flitspalen ingewilligd. Er komt een snelheidscamera op de Waldeck Pyrmontkade/Koningin Emmakade ter hoogte van het Sweelinckplein en een snelheids- en roodlichtcamera op de Vaillantlaan bij het kruispunt met de Wouwermanstraat/Hoefkade.

De aanhoudende stroom klachten, maar ook het aantal geconstateerde overtredingen, hebben bij het CVOM de doorslag gegeven voor de plaatsing.

Wethouder Robert van Asten is blij: ,,Snelheidsovertreders worden voortaan structureel beboet op deze plekken en de wetenschap dat de flitspaal er staat betekent vaak ook al veel verbeteringen in rijgedrag. De hoge snelheden op deze plekken waren veel te gevaarlijk. Dit zou ik op meer en wisselende plekken willen, want ik voorkom liever ongelukken dan dat ik pas maatregelen mag treffen als er slachtoffers zijn gevallen.”

Verplaatsbaar
Van Asten hoopt dat er daarnaast ook snel verplaatsbare flitspalen komen, zoals die nu in Rotterdam worden getest.

De camera’s worden binnen enkele maanden geplaatst.


Het was te verwachten dat op deze locaties een paal zou komen te staan. Zolang ze de Neherkade en de Erasmusweg maar overslaan :[

Op de Vaillantlaan heeft tot enkele jaren terug een flitspaal gestaan bij het Paletplein.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Een klein relletje in de gemeenteraad. En voor de broodnodige humor weer een scherpe column van Sjaak:
AD schreef:
Veel succes met deze functie elders, Liesbeth!

De Haagse gemeenteraad schreeuwt moord en brand. Het betreft wethouder Liesbeth van Tongeren (GL). De commotie betreft haar aanstaande betaalde bijbaan bij Energie Beheer Nederland (EBN), een staatsbedrijf dat zich bezighoudt met energietransitie maar ondertussen op de Noordzee lustig verder boort naar aardgas. Nou en? Niks mis mee.

We zijn allemaal op onze eigen manier bezig met de klimaatdoelen. Al worden die doelen, voorspel ik u, niet gehaald. Waarna de aarde teveel opwarmt en onomkeerbare koorts krijgt. Hopelijk nadat onze reis is volbracht. De lange, langzame tocht, die ons uiteindelijk binden zal. Wie omkijkt ziet de restanten van onze welvaart. Juist tegen dit doemscenario wil Liesbeth van Tongeren zich verzetten en dat doet deze hardwerkende vrouw uitstekend.

Betaalde bijbaan
Ze werkt zó hard dat haar zichtbaarheid in de stad net zo groot is als de zichtbaarheid bij zeer dikke mist: vrijwel nul. Omdát ze zo druk is met duurzaamheid. Zoals een omstreden pijpleiding die warmte naar Den Haag moet vervoeren van vervuilende bedrijven uit de Rotterdamse haven. Je moet er maar op komen. Afijn, ze krijgt een betaalde bijbaan bij die naar gas borende energieclub.

Natuurlijk is die baan betaald. Het komt boven op de portefeuille die ze hier al heeft. Deze is gevuld, even diep adem halen, met: duurzaamheid, energietransitie, luchtkwaliteit, circulaire economie, stadslogistiek, voedselstrategie, klimaatadaptatie – en dan sla ik er nog een paar over. Als je dán nog tijd over hebt voor een bijbaan, dan ben je een hele grote.

Wat er wérkelijk aan de hand is: Liesbeth sorteert alvast voor op een leven na haar wethouderschap. Ze wil straks meer bestuursfuncties en commissariaten. Liefst vorstelijk betaald. Daar is helemaal niks mis mee. Vraag maar aan Wim Kok, die heeft ons ook in het pak genaaid. Dat lieve Liesbeth betaald krijgt om bij een verkapt gasbedrijf te gaan werken zult u begrijpen als u haar jeugdjaren kent.

Die werden gekenmerkt – Liesbeth komt uit een groot gezin – door bittere armoede. Had u niet verwacht? Ze heeft het zelf verteld. Zaterdagmiddag laat naar de markt, om zo goedkoop mogelijk toch verse groenten te krijgen – dat vergeet je je leven niet. Dan wil je er warmpjes bij zitten. En daar is het Liesbeth om te doen. Wie kan haar dat verwijten? Ik niet. Van mij mag ze aan het gas. Veel succes met deze functie elders, Liesbeth!
  Bericht 
JonnyJohnson
F1 kenner '21
:lol: :lol:
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
basjuh1981 schreef:
Veel succes met deze functie elders, Liesbeth!
Grappig hoe de ware aard van deze mensen zich openbaart zodra ze mee mogen doen met de macht.
  Bericht 
Walker
Master
 
Toch houden ze het zelf het liefst zo lang mogelijk onder de pet. Salonsocialisten hebben meer rechten dan gewone arbeiders. Verschil moet er tenslotte zijn (en vooral blijven).
  Bericht 
18vti
Master
Dikke Dakduif schreef:
Grappig hoe de ware aard van deze mensen zich openbaart zodra ze mee mogen doen met de macht.



Zulke mensen moeten voor de tram geduwd worden.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Lekker hoor :lol:

lot van bree
@lotvanbree Jan 23, 2023
De aankomst van ⁦@RicharddeMos⁩ en ⁦@RachidG⁩ bij de rechtbank in Rotterdam

  Bericht 
Dave
Webspecialist
Hele serie aan Karenvolk eronder. Zit je dan met je uitgeblabberde kut te janken dat je nooit in een limo hebt mogen zitten. Wat een land joh. Ga es koken.
  Bericht 
R
Master
Nou inderdaad, zo sneu.

Enne waarom helemaal naar Rotterdam Zuid??
  Bericht 
basjuh1981
Master
DRAAI VERHOGING PARKEERTARIEVEN TERUG

Wij, de inwoners van Den Haag,

Constateren dat de gemeente Den Haag een exorbitante parkeertariefverhoging heeft doorgevoerd

Constateren dat in veel wijken er te weinig parkeerplaatsen zijn

Constateren dat het college de betaald parkeren gebieden fors uit wil breiden,

Zijn van mening dat de automobilist geen melkkoe is

Zijn van mening dat ook de gewone man/vrouw een auto moet kunnen hebben, maar door de huidige prijzen het straks alleen is weggelegd voor de ‘happy few’

Verzoeken het college om het besluit om de parkeertarieven exorbitant te verhogen terug te draaien

Verzoeken het college af te zien van het uitbreiden van het aantal betaald parkeren gebieden
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Kijk hier live naar de uitspraak in de rechtszaak tegen Richard de Mos

Ik zit al een tijdje mee te luisteren maar het lijkt mij dat er volledige vrijspraak volgt.

edit: Yup
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dave schreef:
edit: Yup


Mooi :applaus: :applaus: Het OM dus op z'n bek met een politiek proces.

Marianne Zwagerman
@mariannezw Apr 21, 2023
Het is vreselijk wat deze mannen is aangedaan.
Het is vreselijk dat hun kiezers ONTERECHT buiten spel zijn gezet.

Het college van Den Haag moet vandaag nog opstappen.


lieke jongbloed@ljongbloed
https://t.co/6QwNo9U9kM


En eens met Marianne; het huidige college moet vandaag opstappen!
  Bericht 
Dave
Webspecialist
basjuh1981 schreef:
Het OM dus op z'n bek met een politiek proces.


Ik heb vrijwel het hele uitspreken van het vonnis meegeluisterd en ik ben er nog steeds een beetje ontsteld van dat een bepaalde elite zomaar de rechtspraak kan misbruiken.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
ik ben er nog steeds een beetje ontsteld van dat een bepaalde elite zomaar de rechtspraak kan misbruiken.

Ja, dat is een grove schande maar dat OM zal nog wel in beroep gaan ook..
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dave schreef:
ik ben er nog steeds een beetje ontsteld van dat een bepaalde elite zomaar de rechtspraak kan misbruiken.
:|
Hoe dan? Het hele systeem is door-en-door verrot, verwacht alleen het allerslechtste.
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat 'ie is vrijgesproken.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
En nu krijgt hij een schadevergoeding en zijn oude functie terug, toch? Zou in een normaal land wel moeten.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dave schreef:
dat een bepaalde elite zomaar de rechtspraak kan misbruiken.


Ze zullen zich intussen groen en geel ergeren aan de uitspraak.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Lotus Omega schreef:
En nu krijgt hij een schadevergoeding en zijn oude functie terug, toch?


Niet alleen Richard de Mos, maar ook Rachid Guernaoui.

Ik dacht dat het trouwens om drie personen ging.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Vanwege dit schijnproces is de vorige coalitie open gebroken, is de goede naam van Hart voor DH besmeurd (wat ongetwijfeld de laatste verkiezingen heeft beinvloed) en zijn ze vorig jaar buiten de coalitie gehouden. Deze hele zaak is een extreme ondermijning van de lokale democratie. Degenen die hier achter zitten verdienen lange gevangenisstraffen en Den Haag verdient nieuwe verkiezingen.

Die OvJ mogen ze van mij waterboarden om er achter te komen welke kartel politici zijn opdrachtgevers waren.
  Bericht 
Walker
Master
 
Dat begint vast met D en eindigd op '66
  Bericht 
basjuh1981
Master
GL is ook een goede kanshebber.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Walker schreef:
Dat begint vast met D en eindigd op '66
Terwijl het op een 't' had moeten eindigen..
  Bericht 
Walker
Master
 
Sorry... drukke week gehad en dus niet zo scherp meer.
  Bericht 
R
Master
Dikke Dakduif schreef:
Die OvJ mogen ze van mij waterboarden om er achter te komen welke kartel politici zijn opdrachtgevers waren.


Het is meer en meer een grove fout dat verantwoordelijken niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden.

En verder, ongelooflijk. Kan niet eens blij zijn, zoveel schade dat al is aangedaan aan de Mos, zijn kompanen, de partij en Den Haag (en het vertrouwen in de politiek maar dit is een half grapje ;( )
  Bericht 
bruintje beer
Master
Geeft niet, ik herken het.
  Bericht 
Bussloo
Master
Walker schreef:
Dat begint vast met D en eindigd op '66

basjuh1981 schreef:
GL is ook een goede kanshebber.

Coalitie Den Haag is nu: D66, VVD, GL, PvdA en CDA. Kortom, het hele kartel.
D66, VVD en GL zaten al in de coalitie en zegden het vertrouwen indertijd op waarna een breed gedragen motie van wantrouwen volgde.
Grootste profiteurs zijn PvdA en CDA. Die hadden nooit mogen aanschuiven en moeten aandringen op nieuwe verkiezingen. Maar zij kozen voor hun eigen hachje.

De kiezer weet nu op welke 5 partijen ze niet meer hoeven te stemmen.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dikke Dakduif schreef:
Die OvJ mogen ze van mij waterboarden om er achter te komen welke kartel politici zijn opdrachtgevers waren.


Iets met scheefgroei..

  Bericht 
IsIkke
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Iets met scheefgroei..


Je zou denken dat een rechter onpartijdig moet zijn :roll:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Nou inderdaad. Het plaatje doet bijna vermoeden dat er voor elke doelgroep rechters zijn.
Oftewel: in ieder geval 75% van de rechters is incompetent, al was het alleen maar dat ze hun politieke voorkeur verklappen.
Die resterende 25% is in elk geval nog zo slim om in te vullen 'gaat je niks an'.
  Bericht 
Bussloo
Master
Verwachten jullie dat de rechters in dit geval NIET van D66 waren?
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Bussloo schreef:
Verwachten jullie dat de rechters in dit geval NIET van D66 waren?
Geen idee, de zaak was zo zwak dat iedere rechter tot deze uitspraak zou zijn gekomen.

Het urgenda arrest en de zaak tegen Shell bewijzen overigens dat we in Nederland een rechters probleem hebben.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
OvJ is geen rechter
  Bericht 
Raymond
Master
Dat zou niet moeten nee...waar kwam het ook alweer voor dat in het ene arrondissement iemand OvJ was en elders rechter? Even graven...
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Dave schreef:
OvJ is geen rechter
Wordt idd te vaak op een hoop gegooid. Maar beide groepen vertonen regelmatig problematisch linksdraaiend gedrag. Het OM dat zich duidelijk voor het politieke karretje laat spannen en haar prioriteiten niet op order heeft. Rechters die beleid bepalen en strafrechters die soms bizar laag straffen voor ernstige feiten.

De gemene deler is dat het allemaal ambtenaren zijn.
  Bericht 
Walker
Master
 
Walker schreef:
Een volgende keer heeft de lokale partij in Barendrecht niemand anders meer nodig. Kan de rest lekker zeuren dat het niet eerlijk is....


Was een bericht van 9 december 2019. En het is uitgekomen.
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Walker schreef:
Was een bericht van 9 december 2019. En het is uitgekomen
Als de haagse coalitie niet wordt opengebroken en men Hart voor Den Haag blijft uitsluiten, gaat Den Haag ook die kant op.

De kartelpartijen doen er alles aan om op gemeentelijk niveau de steeds populairder wordende lokale partijen uit te sluiten maar op een gegeven moment heeft zelfs een VVD stemmer door dat ie de autohaat van Groen Links aan het steunen is.
  Bericht 
Suggestief
Master
basjuh1981 schreef:
Constateren dat de gemeente Den Haag een exorbitante parkeertariefverhoging heeft doorgevoerd


50 euro voor een kaartje, al sta je maar een paar minuten.

https://www.telegraaf.nl/financieel/140 ... -meteen-50
 Pagina 3 van 4  [ 175 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy