Postingstijd interval gedetecteerd van 1785.9 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 19 van 19  [ 913 berichten ]
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dat zou een leuke zijn. De uitspraak is integraal gedaan, er zou in theorie niets zoekgeraakt kunnen zijn.
Ben ergens wel benieuwd of in dit verband een dwangsom mogelijk is. De burger die Justitie een poot uitdraait...
  Bericht 
Story
Master
 
Ducantoni schreef:
Ben ergens wel benieuwd of in dit verband een dwangsom mogelijk is

Volgens mij wel, lees mijn linkje even door.
Het niet opvolgen van een uitspraak van de rechtbank moet welhaast strafbaar zijn.
  Bericht 
Spook
Master
Sherlock schreef:
Vanaf hoeveel meter naast een zebrapad loop je niet meer door rood?


Meteen? Het gebruik van de VOP is niet verplicht meer toch?
  Bericht 
Ducantoni
Master
Feitelijk schreef:
Volgens mij wel, lees mijn linkje even door.

Ik had 'm gezien, inspirerend.

Feitelijk schreef:
Het niet opvolgen van een uitspraak van de rechtbank moet welhaast strafbaar zijn.

Dat zou inderdaad het uitganspunt moeten zijn, maar ja, je weet het: quod licet Iovi, non licet bovi.
Analoog aan het opleggen van verhogingen bij het niet op tijd betalen van een boete, zou ik omgekeerd hetzelfde kunnen doen richting het OM.
  Bericht 
Ogre
Master
Spook schreef:
Meteen

.. zodra je het voetgangerslicht niet meer kan zien ?

Spook schreef:
Het gebruik van de VOP is niet verplicht meer toch?

Maar niet oversteken als je een rood licht ziet nog steeds wel
RVV 90 schreef:
Artikel 74

1 Bij voetgangerslichten betekent:

a. groen licht: voetgangers mogen oversteken;

b. groen knipperend licht: voetgangers mogen oversteken; het rode licht verschijnt spoedig;

c. rood licht: voetgangers mogen niet meer beginnen over te steken; reeds overstekende voetgangers moeten zo snel mogelijk doorlopen.
  Bericht 
Pita
Master
 
Feitelijk schreef:
Het niet opvolgen van een uitspraak van de rechtbank moet welhaast strafbaar zijn


Geldt niet voor het familierecht in ieder geval. Denk maar aan omgangsregelingen en jeugdzorginstellingen.
Moeders die omgangsregelingen frustreren en jeugdzorginstellingen die gewoon hun eigen gang gaan zonder zich om gerechtelijke uitspraken bekommeren.
  Bericht 
Loekieloekie
Die hard
Kom er niet helemaal uit mbt voorselectie drugs. Laat ik hem eens hier posten.

Weigeren speekseltest is een overtreding en daarmee boetewaardig. Dacht dat je die kosteloos mocht weigeren maar blijkbaar niet.
Hoogte weigerboete kan ik niet vinden, kom bij allemaal advocaten uit als ik zoek.
Vordering bloedproef weigeren is misdrijf en daarmee zeker niet adviseerbaar. Ben ook erg tegen onder invloed rijden.

Die vriend waarvoor ik het vraag gebruikt frequent medicinale wiet en hij rijdt soms binnen de 13 adviesuren naar inname naar zijn werk.
Zijn stelling is dat het geen noemenswaardige invloed meer heeft op zijn capaciteiten om gemotoriseerd deel te nemen aan het ochtendverkeer.
Met de wetenschap dat die eventuele speekseltest een in zijn ogen false positive gaat geven.

Wat is dan wijsheid, voorselectie weigeren en boete voor lief nemen.
Mocht je dan gevorderd worden moet je volledig meewerken aan bloedproef.

Of ook voorselectie ondergaan en dan de bloedproef.

Is die bloedproef nauwkeuriger, is er een verschil tussen meetwaardes in speekseltest vs bloedproef?
Wat zijn de verschillende consequenties voor je vergunning om te mogen rijden van het cbr tussen weigeren voorselectie/niet doorkomen voorselectie.
Hoegroot is de kans dat ze het teveel gedoe vinden om je mee te nemen naar het bureau voor een bloedproef.
Weigeren voorselectie is verdacht, je zou echter een wappiereden mbt je DNA niet vrij willen geven kunnen opvoeren.
Is positieve voorselectie zonder eigen gebruik te verklaren genoeg voor aanmelding cbr?
Is weigeren voorselectie zonder eigen gebruik te verklaren genoeg voor aanmelding cbr?
  Bericht 
Suggestief
Master
Loekieloekie schreef:
Mocht je dan gevorderd worden moet je volledig meewerken aan bloedproef.

Op basis waarvan gaan ze dan vorderen? Dat je gevaarlijk aan het rijden bent is de enige optie. Dus braaf volgens de regels rijden.

Los daarvan moet je je afvragen of het handig is om te gaan rijden. Bij een ongeval gaan ze vast dieper spitten en dat is een slecht moment om voor gaas te gaan.
  Bericht 
Walker
Master
 
Botsen is blazen. Maar volgens mij moet er meer aan de hand zijn als ze ook een speekselafname vorderen.
  Bericht 
BLikent
Master
Zorgen dat er helemaal geen indicatie van gebruik, zakjes, lange vloei, tipjes of aangebroken joint aanwezig is in de auto en de kans op een verdachtmaking is een stuk kleiner.
  Bericht 
Suggestief
Master
Zonnebril op.
  Bericht 
Arieb
Master
Speekseltest is positief of negatief, dus geen indicatie van hoeveelheden. Hierna volgt pas een bloedproef. Als het een
Loekieloekie schreef:
false positive
betreft zou de bloedtest dus negatief zijn. ( <3,0 microgram tetrahydrocannabinol (thc) per liter bloed)


Loekieloekie schreef:
Hoegroot is de kans dat ze het teveel gedoe vinden om je mee te nemen naar het bureau voor een bloedproef.

Klein
  Bericht 
Bounty
Master
 
Walker schreef:
Botsen is blazen.


Dat is ook nog maar zien. Bij de meeste botsingen komt geen poltie als er alleen blikschade is.

En bij mijn botsing 2020 had ik ook niet hoeven blazen terwel ik aansprakelijk was (geen voorrang verlenen). wel politie erbij. Maar was natuurlijk wel nuchter en wist mijn BSN uit mijn hoofd.
 Pagina 19 van 19  [ 913 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy