Postingstijd interval gedetecteerd van 92.8 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 55 van 57  [ 2834 berichten ]
  Bericht 
Wiesbaden
Eendagsvlieg
 
Voor 2021 geldt ook nog steeds het advies negeren?

Scan van de brief gekregen via de lease maatschappij, in het Nederlands, om te achterhalen wie de bestuurder is.
Schijnbaar bordje gemist dat de snelheid terug ging naar 100km, gecorrigeerd 40km te hard op de snelweg.
Het was nog vroeg in de ochtend dus de foto is ook niet heel duidelijk en tevens zit de binnenspiegel voor het gezicht.
Inmiddels rij ik in een andere lease auto+kenteken, verwacht er daarom ook niet meer veel van.

Welke datum moet je aanhouden voor de start van de 3 maanden onderzoekstermijn? Dag van overtreding of dag dat de brief werd opgemaakt?
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
Wiesbaden schreef:
Scan van de brief gekregen via de lease maatschappij, in het Nederlands, om te achterhalen wie de bestuurder is.
De leaseboer moet dat doorgeven en daarna moeten de duitsers gauw achter jouw aan om vast te stelllen dat jij reed en niet een familielid oid. Als ze de brief blind naar jou doorsturen is er al een onoverkombare kink in de kabel tenzij je zo dom bent om je zelf aan te geven.

Kattebak vulling dus.
  Bericht 
adinsx
Master
Ah, dit topic maar eens doornemen. Afgelopen woensdagochtend op een N-weg (B56) op de foto gezet door de Duitsers. Flitsmeister gaf geen melding, en ik wilde even de trage vrachtwagen voorbij zodra het twee-baans werd. Grofweg 135 op de teller ipv 100 :fp: .

Hoe lang gaan ze er over doen via de leasemij? O:)
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Twee weken geleden paar dagen in DE geweest, verwacht 4 vakantiefoto's in de post.
1x einde Autobahn bij Pirmasens, de anderen in dorpjes in Baden-Würtemberg.

De papiercontainer is net geleegd dus kunnen ze mooi daarin opgeborgen worden, als er al ooit iets komt.
  Bericht 
Joël D.
Master
Ik krijg er ook net één binnen. :lol:

Afbeelding

Nou ik was het niet, dus zoek het maar uit.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Ik ben denk ik ook geflitst bij Magdeburg vorige week. Net na het bordje 100 bult af op de A2 stond zo'n aanhanger in de berm. Zag m wat laat.
  Bericht 
Forza!
Master
 
Joël D. schreef:
was het niet,


Jij hebt niet zo'n taliban-look?

ook niet jouw kenteken/auto?
  Bericht 
Joël D.
Master
Wel mijn auto, maar mijn vriend reed.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Rheinland Pfalz heeft een brief gestuurd. € 30,- voor 116 @ 100 :lol:

Volgens de brief met laser gecontroleerd?
  Bericht 
Bounty
Master
 
Ze moeten in duitsland toch de bestuurder vaststellen, beetje lastig met laser lijkt me.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ze hebben ook Jenoptiks gecombineerd met een foto installatie op statief/auto, kan maar zo. Wordt in Nederland niet gebruikt.

Ander voorbeeld is de Traffistar S350;

https://www.jenoptik.com/press/pressrel ... sfc-energy
https://www.bussgeldkatalog.org/traffistar-s350/

wat een laserpaal is.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Die mooie ronde zwarte paal zie veel binnen de bebouwde kom in DE.
Er zat wel een foto bij de brief, een man met een zonnebril op.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Staat hier op de hoofdweg ook zo'n paal maar dat is gewoon lussen hoor.

Turkije heeft ook dit soort palen maar dat is radar denk ik.









weet niet zeker had geen radardetector bij. Ik denk wel Duitse makelij.

Zijn er ook nog een serie palen in Duitsland die puur voor vrachtwagentol is. Staan ook op dezelfde hoofdweg hier (B402) maar kun je gewoon negeren. Verwarrend! :wink:
  Bericht 
WantedS13
Nieuwkomer
 
Vandaag post gehad uit DLD met een foto, op het kenteken van de auto van mijn vrouw.

Het verzoek is om te verklaren wie de bestuurder van de auto was. Het gaat om 26 te hard buiten de bebouwde kom.

Is het advies nog steeds om hier niet op te reageren? En zo ja, wat kan ik nog verwachten als reactie hier op?

Nu gaat het mij niet zo zeer om het geldbedrag. Maar nu blijkt dat 26km/u in DLD resulteert in een rijverbod van 1 maand dat in principe alleen geldig zou zijn in DLD. Nu vind ik dat op zicht niet zo'n ramp, maar dat heeft dan weer mogelijk 8 jaar lang gevolgen voor de autoverzekering, daar zit hier dus niemand op te wachten... :duh:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
WantedS13 schreef:
Is het advies nog steeds om hier niet op te reageren?


Ja

WantedS13 schreef:
En zo ja, wat kan ik nog verwachten als reactie hier op?


Dat hangt van de deelstaat af. Sommigen hebben geen zin, anderen maken er een heel werk van (gaan ze aangetekend versturen, vertalingen, weet ik het. Mooi hoor).
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
2e brief ontvangen, in het Nederlands met af en toe duitse woorden tussendoor. Met een korrelige zwart/wit foto van een persoon met zonnebril.....
  Bericht 
adinsx
Master
WantedS13 schreef:
Nu vind ik dat op zicht niet zo'n ramp, maar dat heeft dan weer mogelijk 8 jaar lang gevolgen voor de autoverzekering, daar zit hier dus niemand op te wachten...


Ik zit ook op zo'n 26-30 te hard buiten bebouwde kom te wachten, maar dat stukje m.b.t. autoverzekering begrijp ik niet. Wat moet de Nederlandse staat / verzekeraars met het gegeven dat je in Duitsland iets te hard heb gereden. Een snelheidsoverschrijding waar je in Nederland een Mulder voor krijgt.
  Bericht 
Walker
Master
 
Gewoon stelselmatig negeren. Ivm corona en onderbezetting sturen ze echt geen agenten naar je voordeur om eea te controleren.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Alsof dat in een normale situatie wel het geval zou zijn. De EU is ver in de vorming van een uberstaat maar nog lang niet zó ver. Het wil wel graag gaan lijken op grote broer China, Nederland natuurlijk voorop met het borstje vooruit.

Binnen drie maanden moet er voor de Duitse regelgeving een dader gevonden worden anders gaat het over voor ze, zet 'm op. Reageren op wat voor manier dan ook is termijn oprekken, reageer dus NOOIT en al helemaal niet voor de grap.
  Bericht 
Bambi killer
Master
Dave schreef:
helemaal niet voor de grap


Ik had dat wel gedaan met de Belgische :lol:

Nooit meer wat van vernomen en de auto waar ik het meegedaan is bestaat ook niet meer dus :thumb:
  Bericht 
adinsx
Master
adinsx schreef:
20-08-2021:
Ah, dit topic maar eens doornemen. Afgelopen woensdagochtend op een N-weg (B56) op de foto gezet door de Duitsers. Flitsmeister gaf geen melding, en ik wilde even de trage vrachtwagen voorbij zodra het twee-baans werd. Grofweg 135 op de teller ipv 100 :fp: .

Hoe lang gaan ze er over doen via de leasemij? O:)


Niks meer van gehoord, en de drie maanden zijn ruim verstreken. Lijkt me dus veilig te concluderen dat er geen euro naar Duitsland hoeft. Hooguit om te tanken of wat voor 31-12 te halen. O:)
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
VTEC_Driver schreef:
4 vakantiefoto's in de post.
1x einde Autobahn bij Pirmasens, de anderen in dorpjes in Baden-Würtemberg.


En de wachttijd is voorbij, niets meer gehoord na de 1e brief. Nog wel 2x iemand van PostNl aan de deur gehad met een aangetekende brief uit Duitsland. Die zijn retour afzender gegaan, geweigerd door geadresseerde.
Daarna niets meer gehoord.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ye.. Ik heb ook niets meer gehoord na mn VROS aanvaring in Juni. Wel van de zomer een brief gehad nog dat ik nog een deel moest betalen en dat ik mn rijbewijs op moest sturen (jaaaaa dream on) wegens rijverbod van een maand. Genegeerd. Daarna niets meer.

Nu snap ik ook waarom ze zo aandrongen op het betalen van de -hele- garantiestelling/boete van 500 Euro. Ik vond dat ter plekke veel en veel te gortig want moest nog boodschappen doen na 10 maanden niet thuis geweest te zijn en mn bankopnamelimiet is voor zover ik weet in het buitenland 500 Euro. Dacht ik. Bij winkelbetalingen kan dat anders zijn, zou best kunnen maar ik had geen zin in gezeik bij de supermarkt, moest bovendien nog brandstof hebben ook.

De ene stelde 200 voor, daar maar mee akkoord gegaan maar achteraf gezien had 50 Euro ook wel voldoende geweest als ik het zo terugredeneer. Er zit geen vast bedrag aan voor zover ik (nu) weet, garantiestelling moet je doen als buitenlander maar nergens staat hoeveel dat precies is.

Ze wisten denk ik al dat ze de rest zeer moeilijk konden verhalen, vroegen ook sneaky hoe vaak ik bij Berlijn kom. :[

Ik voel me alsnog genaaid want die 80/60 borden op de snelweg daar slaan als een lul op een drumstel. Maar het voelt iets minder diep nu.

---
Ook ergens gelezen dat het nog drie jaar op naam blijft staan. Dus theoretisch kan ik nog gezeik krijgen bij een Duitse luchthaven als ik het land ontvlucht. Zien we dan wel weer. :koffie:
  Bericht 
regiorunner
Master
Dave schreef:
luchthaven


Dave vliegt toch nie?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Laatste keer was een uitvlucht Málaga/Zahara de la Sierra start van 2019 vanaf Dortmund maar ben er voorlopig wat mij betreft wel even klaar mee ja. Sowieso geen douane op dat soort interne vluchten.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Nog een vakantiefoto ontvangen na de rit naar Oostenrijk. BAB61 t.h.v. Wenningen. Op de foto is nauwelijks te zien wie er gereden heeft.
Tarieven zijn wel verhoogd, boete is € 100,- erbovenop administratiekosten van € 28,50 :o

Ik vond nog wel wat interessante info over deze meting:

https://www.anwalt.de/rechtstipps/gebli ... 85828.html

Citaat:
Eingesetzt wird hier der Einseitensensor ESO ES 3.0 oder sein fast baugleicher Nachfolger ESO ES 8.0. Die Fehlerquellen dieser Lichtschrankenmessgeräte sind der Garant für den Erfolg Ihres Einspruchs.

Der Blitzer erfasst mittels Helligkeitssensoren die Helligkeitsunterschiede, die von herannahenden Fahrzeugen verursacht werden. Gleichzeitig wird die Entfernung zum Messgerät erfasst. Mittels dieser Daten kann die Fahrzeit für die eingegebene Messstrecke ermittelt und die Geschwindigkeit berechnet werden. Ergibt die Messung eine Überschreitung des Grezwertes, wird die Kamera ausgelöst.

Aber schon direkte Sonneneinstrahlung auf das Gerät und einfache Lichtreflexe (etwa der Schatten des eigenen Fahrzeugs) können das Messergebnis zu Ihren Lasten beeinflussen.

Das pulsierende Licht von LED- Scheinwerfern führt ebenfalls zu Fehlern bei der Datenverarbeitung und damit falschen Geschwindigkeitsangaben.

Oft ist die Fahrbahnneigung nicht exakt auf das Messgerät übertragen. Diese falsche Einstellung des Scanwinkels führt automatisch zu überhöhten Geschwindigkeitsangaben.

Zuordnungsschwierigkeiten treten bei Überholvorgängen, entgegenkommenden Fahrzeugen, Kolonnenfahrten und ähnlichen Verkehrssituationen auf. Ursache ist der zeitliche Abstand zwischen Messung und Auslösen der Kamera.


Vertaling voor degenen die de Duitse taal niet machtig zijn:

Citaat:
Hier wordt gebruik gemaakt van de enkelzijdige sensor ESO ES 3.0 of van zijn bijna identieke opvolger ESO ES 8.0. De foutenbronnen van deze lichtbarrière-meettoestellen zijn de garantie voor het succes van uw beroep.

De flitspaal maakt gebruik van helderheidssensoren om de verschillen in helderheid te detecteren die worden veroorzaakt door naderende voertuigen. Tegelijkertijd wordt de afstand tot de meetinrichting geregistreerd. Aan de hand van deze gegevens kan de rijtijd voor de ingevoerde meetafstand worden bepaald en de snelheid worden berekend. Als uit de meting blijkt dat de snelheid de limiet overschrijdt, wordt de camera geactiveerd.

Maar zelfs direct zonlicht op het toestel en eenvoudige lichtreflecties (zoals de schaduw van uw eigen voertuig) kunnen het meetresultaat in uw nadeel beïnvloeden.

Het pulserende licht van LED-koplampen leidt ook tot fouten in de gegevensverwerking en dus tot onjuiste snelheidsinformatie.

Vaak wordt de weghelling niet nauwkeurig op het meettoestel overgebracht. Deze onjuiste instelling van de scanhoek leidt automatisch tot te hoge snelheidsgegevens.

Er doen zich moeilijkheden voor bij het inhalen, tegenliggers, het rijden in konvooien en soortgelijke verkeerssituaties. De oorzaak is het tijdsverschil tussen de meting en de activering van de camera.

Vertaald met http://www.DeepL.com/Translator
  Bericht 
Walker
Master
 
Gewoon netjes archiveren. Waarschijnlijk hoor je hier niets van.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Walker schreef:
Waarschijnlijk hoor je hier niets van.


Jawel, er komt nog een aangetekende brief uit DE. Die weigeren en dan verder niets meer. Ik heb er al ruime ervaring mee :lol:
  Bericht 
Laurens1
Eendagsvlieg
Ik ben geflitst in goch laatst. Reed 5 km te hard mocht er 70. Wie weet hoeveel correctie hier op geldt en snel je de boete binnen krijgt
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Dat zijn toch allemaal geen relevante vragen. :roll: :D
  Bericht 
Laurens1
Eendagsvlieg
Mijn vraag is of je hier überhaupt iets over hoort het is 3 weken gebeurd en heb nog steeds niets binnen. Daarom vroeg ik of ik hier ooit nog iets van ga horen
  Bericht 
Laurens1
Eendagsvlieg
Hoe wordt er in Duitsland geflitst stel je rijd 76 waar je 70 mag met correctie gaat er 3 vanaf wat op 73 uitkomt. Dan rijdt je niet te hard neem ik aan of moet ik het anders zien
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Want 73 is lager dan 70 natuurlijk, logisch. ( https://www.bussgeldrechner.org/toleranzabzug.html )

Laurens1 schreef:
Hoe wordt er in Duitsland geflitst


Gewoon hetzelfde als in Nederland alleen nog steeds met zichtbare flits. Maar wat boeien al die vragen. Oud papierwerk, zo moeilijk is het niet.
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Dave schreef:
Oud papierwerk, zo moeilijk is het niet.


Bak begint hier wel vol te raken 8)
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Dave schreef:
Dat hangt van de deelstaat af. Sommigen hebben geen zin, anderen maken er een heel werk van (gaan ze aangetekend versturen, vertalingen, weet ik het. Mooi hoor).


Stel hè; ze proberen je aangetekend te bereiken, je bent volgens mij niet verplicht het pakje van de chauffeur aan te nemen toch? En wanneer je niet open doet, gaat het pakje mee terug naar een depot waar je het af kan halen (wat je dan niet doet). Dus dat middel is ook niet heilig lijkt me. Kan je op die manier uit handen blijven?
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
A4 schreef:
ze proberen je aangetekend te bereiken


Hier in 2021 2x een aangetekend schrijven uit Duitsland aan de deur gehad. Dan zeg je die woont hier niet meer en dan gaat de brief netjes retour met die opmerking. Daarna hoor je niets meer.
  Bericht 
A4
F1 kenner '22
Goeie :applaus: :thumb:
  Bericht 
zadkine
Master
A4 schreef:
e bent volgens mij niet verplicht het pakje van de chauffeur aan te nemen toch?


Hangt van land van verzending af.
Polen hanteert bv de regel: Aangetekend verstuurd is aangekomen. Ongeacht of je het wel of niet afhaalt.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
In Duitsland bepaalt de postbode of het is aangekomen maar dat werkt in Nederland dus niet maar weten hun veel.

Er zijn echter hele volksstammen die helemaal CJIB geïndoctrineerd zijn en als ze een boete binnenkrijgen meteen in de stress stand springen en direct de hele bankrekening legen. Tsja.

Andere Landkreisen kunnen niet eens een openstaande boete innen dus loop je ergens diep in Duitsland een boete op waar je eigenlijk normaal gesproken nooit komt dan boeit het allemaal al helemaal niets. Laat staan dat de diverse deelstaten van elkaar weten wat ze doen. Wat veel Nederlanders niet weten is dat Duitsland eigenlijk helemaal geen land is maar een bondsrepubliek. Het is dat er Flensburg is (puntenregistratie voor Duitsers) maar dat is dan ook zo'n beetje het enige centrale punt. De rest is totaal ongeorganiseerd en zéker voor buitenlanders. Kan zo wel effe blijven.

A4 schreef:
je bent volgens mij niet verplicht het pakje van de chauffeur aan te nemen toch?


Nee. Het is overigens een brief.
  Bericht 
bert65
Master
Dave schreef:
(puntenregistratie voor Duitsers)

:o Niet alleen voor Duitsers. Ook als buitenlander kunnen de punten in Flensburg geregistreerd worden. Ik zag laatst een stukje waarbij een Hongaar bij controle tegen de lamp liep in D. Hij mocht in Duitsland niet meer rijden want hij had inmiddels meer dan 200 punten gestempeld in Flensburg.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mja dan moet je wel meedoen natuurlijk, dacht dat dat wel helder zou zijn.
  Bericht 
S
Eendagsvlieg
 
OranjeBoven schreef:
Zijn er hier nog ervaringsdeskundigen m.b.t. deze incasso methoden?


Ik ben ook door juraincasso benadert. Nog wat van gehoord?

Mvg.
  Bericht 
S
Eendagsvlieg
 
Dacht dat alleen het CJIB betaling kon afdwingen. Klopt dat?
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
CJIB is een gelegitimeerde gestapo. Bij sommige praktijken vraag ik me zelfs af of ze niet tegen de mensenrechten ingaan. Denk aan gijzeling om betalingen af te dwingen bij mensen die aantoonbaar niks hebben.
  Bericht 
Hansbananendans
Eendagsvlieg
Goeiedag!

Vorig jaar oktober zag ik dat ik geflitst werd Duitsland, heb maar 1 brief ontvangen in december maar snap er geen reet van.

Das gegen sie eingeleitete verfahren habe ich gemash artikel 46 Abs. 1 ordnungswiedrigkeitengesetz i.v.m artikel 170 abs. 2 strafprozessordnung eingestellt

Verder niks betaald of opgestuurd, heb alleen het e-mail adres van de brief geprobeerd te mailen maar kon niet verstuurd worden. Gewoon negeren? Ik ga vliegen vanuit Nederland naar centraal Azië in juli en ben bang dat ze op 1 of andere manier dit uitgezocht hebben op Schiphol
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ik ga vliegen vanuit Nederland naar centraal Azië in juli en ben bang dat ze op 1 of andere manier dit uitgezocht hebben op Schiphol


:lol:

Nee joh daar houden ze zich echt niet mee bezig. Die brief is notabene alleen een mededeling dat ze een onderzoek gestart zijn. Dat is fijn voor ze, inderdaad negeren. Van iedere reactie komt _wel_ gezeik, dus, nóóit reageren.

Het is overigens een flitspaal waar het hier over gaat, ik moest het zelf ook even uitzoeken want begreep er ook geen klote van; A 27, Gemarkung Walsrode, VR Hannover, km 0.329 :roll:

Ik heb je brief wel weer verwijderd want er staan NAW en kentekengegevens op. Dat hoeft niet op het internet.

Maar verder niet drukmaken, ze hebben niet eens de moeite genomen om te vertalen.. Heb al tig van dit soort type brieven gehad en tussendoor gevlogen vanaf allerlei luchthavens (incl. Schiphol en Duitse luchthavens). Ik noem dat luchthavending wel eens voor de grap omdat er in het verleden autohaters op het forum zaten die dat zelf gingen zeggen.. Hete fantasieën van dat soort lui. Niet zo op laten naaien hoor. (f)
  Bericht 
YK19
Nieuwkomer
 
Dames & heren,

Ik zou jullie graag om advies willen vragen; ik heb de 'instructies' hier in de reacties opgevolgd. Ik weet niet of dat slim is geweest :D
Ik denk dat het slimmer was geweest om een of ander adres buiten de EU op te geven als reactie op de eerste brief met dat was mijn vriend achter het stuur die in Argentinie woont, dit is zijn adres.
Een vriend van me heeft dat ooit gedaan en nooit meer last gehad van de brieven uit Duitsland.

De situatie:
Halverwege maand X twee keer geflitst in Duitsland. Twee boetes ontvangen, samen bij elkaar tussen de 400-600 EUR, waarvan een met een rijverbod van 1 maand.
Post ontvangen, niet gereageerd. Mijn vriendin heeft, zo stom dat ze is, de eerste post (twee envelopen) geopend, dus deze zijn nooit retour gegaan. Daarna kwamen er nog twee brieven, niets meegedaan. Daarna kwam er een aangetekende brief, niemand was thuis, maar deze is toch afgeleverd! Mijn gevoel zegt dat de koerier/postbode deze heeft ondertekend voor ontvangst en door de brievenbus heeft gedaan na het aanbellen. Deze aangetekend ontvangen ongeopende envelop is retour gegaan met commentaar. Later zijn nog een paar brieven ontvangen, retour gestuurd met vergelijkbare opmerkingen. De laatste tijd komen er brieven binnen met een NL postzegel en het woord SPOED in het rood op de envelop, deze kunnen niet retour, omdat er geen adres op staat van de verzender. Het zijn geen aangetekende brieven, of dat zijn ze wel maar de postbode/koerier tekent wederom zelf voor deze brieven.
Iemand ervaring met dit soort envelopen met rode letters SPOED er op? Kan ik nog wel veilig via Duitsland vliegen naar buiten de EU?

Wat is jullie advies?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
YK19 schreef:
; ik heb de 'instructies' hier in de reacties opgevolgd. Ik weet niet of dat slim is geweest :D


welke instructies?

het gaat al bladzijdes lang over niet reageren. Ik heb zelfs het introductiebericht van brakefire jaren geleden aangepast op bladzijde 1 dat het beter is nergens op te reageren.

YK19 schreef:
Ik denk dat het slimmer was geweest om een of ander adres buiten de EU op te geven als reactie op de eerste brief


als reactie :roll: zucht.

--
O wacht... Ik had niet doorgelezen...


YK19 schreef:
De laatste dagen komen er brieven binnen met een NL postzegel en het woord SPOED


Nou en?
  Bericht 
YK19
Nieuwkomer
 
Dave, er zou ook nooit worden gereageerd, maar als er een aangetekende brief is ontvangen waarvoor is getekend, wat kan je dan doen?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ja excuus ik had niet doorgelezen, mijn fout.

Ze kunnen wel allerlei brieven met spoed erop zetten, dat boeit toch niet?

YK19 schreef:
Kan ik nog wel veilig via Duitsland vliegen naar buiten de EU?


Het eerste wat ze proberen te doen is de persoon achterhalen wie gereden heeft. Dat proberen ze te doen door je te laten getuigen (middels brief). Je bent nergens voor veroordeeld dus ja, alles veilig. Grensbeambten zijn alleen maar bezig met veroordeelde mensen, niet met lopende verkeerszaken.

YK19 schreef:
maar als er een aangetekende brief is ontvangen waarvoor is getekend,


nog steeds niets, iedereen kan wel illegaal tekenen voor ontvangst, als het jouw handtekening niet is als kentekenhouder hebben ze geen poot om op te staan. De kentekenhouder wordt aangeschreven, niet de postbode, een vriendin of de buurvrouw. De kentekenhouder moet dus tekenen voor ontvangst anders heeft het hele aangetekend versturen weinig zin.

Als het aangetekend zou zijn dan staat het bovendien zo op het document. Sowieso geen postzegelwerk, postzegels bestaan die nog? Word je niet 'gepranked' met die SPOED dingen? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord. (Wil niet zeggen dat ze geen nieuwe methodes hebben ontwikkeld natuurlijk).
 Pagina 55 van 57  [ 2834 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy