Pagina 45 van 61  [ 3003 berichten ]
  Bericht 
406
Master
Oud hard rubber?
  Bericht 
Joël D.
Master
Gezondheid.
  Bericht 
Pietert
Master
Haja, ja, sorry :)
  Bericht 
Pietert
Master
@Feitelijk: Verderop staan er ook nog 2. Weet je zeker dat het niet mag? https://www.google.nl/maps/@51.8906531, ... 6656?hl=en

406 schreef:
Oud hard rubber?

Neuh, Michelin Pilot Sports. Even er na was er ook niets meer aan de hand. Ik heb wel vaker met nat weer gereden.
  Bericht 
Story
Master
 
Pietert schreef:
Weet je zeker dat het niet mag?

Citaat:
§ 9. Stilstaan
Artikel 23
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:

b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;
  Bericht 
Pietert
Master
Maakt het stiekem nog uit dat de streep bij de fietsstrook onderbroken is, misschien? Op de googlemaps links is het volgens mij een fietssuggestiestrook :)

Bibeko staan er wel fietsjes op.
  Bericht 
Story
Master
 
Ja dat maakt uit. Als hij doorgetrokken is mag je er als andere bestuurder dan een fietser of gehandicaptenvoertuig helemaal niet komen.
Een fietsstrook met onderbroken streep is gewoon deel van de rijbaan en daar moet je als bestuurder op rechts houden, het houdt dan ook helemaal niets anders in dan een verbod stil te staan op de rijbaan.
:wink:

Youtube video
  Bericht 
406
Master
Pietert schreef:
Neuh, Michelin Pilot Sports

Die kunnen ook oud worden en uitdrogen
  Bericht 
Pietert
Master
Feitelijk schreef:
en daar moet je als bestuurder op rechts houden

Ja dat dacht ik ook. Tijdens mijn recente BE cursus werd ik wijsgemaakt dat het uitmaakte of er fietsjes op het wegdek stonden getekend of niet.

406 schreef:
Die kunnen ook oud worden

Nee hoor. Ver voor die tijd zijn ze al op :lol:
  Bericht 
Story
Master
 
Pietert schreef:
Ja dat dacht ik ook. Tijdens mijn recente BE cursus werd ik wijsgemaakt dat het uitmaakte of er fietsjes op het wegdek stonden getekend of niet.

Dat klopt: geen fietsjes, geen fietsstrook, en dus geen verbod stil te staan.
  Bericht 
Joël D.
Master
Feitelijk schreef:
Ja dat maakt uit. Als hij doorgetrokken is mag je er als andere bestuurder dan een fietser of gehandicaptenvoertuig helemaal niet komen.
Een fietsstrook met onderbroken streep is gewoon deel van de rijbaan en daar moet je als bestuurder op rechts houden, het houdt dan ook helemaal niets anders in dan een verbod stil te staan op de rijbaan.
:wink:


Ha, die drempels heb ik laatst ook zo genomen. Maar dat kwam omdat ik er niet overheen kwam met 4 man in mijn auto.
  Bericht 
Pietert
Master
Maarrr dat houdt dus in dat ik niet mag wachten op tegengesteld verkeer als ik hier doe? Cool :)
[yhd]https://www.youtube.com/watch?v=F_Zf6MfvemY[/yhd]
  Bericht 
Story
Master
 
Nee, dat houdt het niet in want stoppen is niet verboden, slechts het laten stilstaan.
  Bericht 
Joël D.
Master
Joël D. schreef:
Gezondheid.
  Bericht 
garco
Master
Wat is dit nou?
Twee VOP's binnen 30 meter en de fietsers hoeven niet te stoppen bij de eerste (geen strepen)?
  Bericht 
Pietert
Master
Ja, zoiets.. Lijpe constructie iig.
  Bericht 
GGJL
Nieuwkomer
 
Feitelijk schreef:
Ja dat maakt uit. Als hij doorgetrokken is mag je er als andere bestuurder dan een fietser of gehandicaptenvoertuig helemaal niet komen.
Een fietsstrook met onderbroken streep is gewoon deel van de rijbaan en daar moet je als bestuurder op rechts houden, het houdt dan ook helemaal niets anders in dan een verbod stil te staan op de rijbaan.


In jouw voorbeeld had de wegbeheerder makkelijk een doorgetrokken streep kunnen aanbrengen, met uitzondering t.h.v. van de drie uitritten/aansluitingen. Maar hoe kan je als wegbeheerder een fietsstrook - waarop je geen andere bestuurders dan fietsers en gehandicaptenvoertuigen wil hebben - realiseren op een wegvak waar over de gehele lengte aan de rechterzijde parkeerhavens aanwezig zijn? Om de fietsstrook vrij te houden van motorvoertuigen is de doorgetrokken streep vereist, maar om de parkeerhavens legaal te bereiken lijkt mij dat je onderbroken markering nodig hebt? Is dit te verenigen?
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
GGJL schreef:
Maar hoe kan je als wegbeheerder een fietsstrook - waarop je geen andere bestuurders dan fietsers en gehandicaptenvoertuigen wil hebben - realiseren op een wegvak waar over de gehele lengte aan de rechterzijde parkeerhavens aanwezig zijn?
Gewoon NIET!
  Bericht 
Story
Master
 
GGJL schreef:
In jouw voorbeeld had de wegbeheerder makkelijk een doorgetrokken streep kunnen aanbrengen, met uitzondering t.h.v. van de drie uitritten/aansluitingen.

De fietsstrook begint pas na de voorrangskruising (ja inderdaad een :B1: in een :A1-30: :roll: )
  Bericht 
GGJL
Nieuwkomer
 
Jack.Ryan schreef:
Gewoon NIET!


Dan kwam ik dus inderdaad tot de juiste conclusie. Bij ons in de plaats hebben ze afgelopen maanden twee brede rijbanen (één per rijrichting) voorzien van brede fietsstroken (met fietssymbool) over een lengte van circa een kilometer (vergelijkbaar met de situatie in het filmpje van Feitelijk). Maar hier zijn over dezelfde lengte parkeerhavens aan de rechterzijde van de rijbaan aanwezig, de markering is precies hetzelfde als in het filmpje van Feitelijk.

Feitelijk schreef:
De fietsstrook begint pas na de voorrangskruising (ja inderdaad een :B1: in een :A1-30: :roll: )


Tot het voorrangskruispunt zijn het dus in feite twee rijstroken, ook niet gangbaar voor een 30 km/u-zone zeg :lol:
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
GGJL schreef:
voorzien van brede fietssuggestiestroken
FTFY (f)
  Bericht 
GGJL
Nieuwkomer
 
Jack.Ryan schreef:
post4259608.html#p4259608 schreef: voorzien van brede fietssuggestiestroken FTFY (f)


Dat is volgens mij niet helemaal waar. Want hoewel autoverkeer feitelijk rechts moeten houden op deze brede fietsstroken, mogen autobestuurders hierop niet hun voertuigen stil zetten :wink:
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
GGJL schreef:
Dat is volgens mij niet helemaal waar. Want hoewel autoverkeer feitelijk rechts moeten houden op deze brede fietsstroken, mogen autobestuurders hierop niet hun voertuigen stil zetten :wink:
Vertel, waar staat dat? Ik mag er zelfs op voorgestorteerd (stil)staan. Zelfde als FOP-en. Voetgangers denken massaal voorrang te hebben, wijzend op de haaientanden, terwijl ze geen bestuurder zijn.
  Bericht 
GGJL
Nieuwkomer
 
Jack.Ryan schreef:
Vertel, waar staat dat? Ik mag er zelfs op voorgestorteerd (stil)staan. Zelfde als FOP-en. Voetgangers denken massaal voorrang te hebben, wijzend op de haaientanden, terwijl ze geen bestuurder zijn.



RVV 1990 Artikel 23
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
a. op een kruispunt of een overweg;
b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;
c. op een oversteekplaats of binnen een afstand van vijf meter daarvan;
d. in een tunnel;
e. bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering dan wel, ingeval die markering niet is aangebracht, op een afstand van minder dan 12 meter van het bord;
f. op de rijbaan langs een busstrook en
g. langs een gele doorgetrokken streep.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
GGJL schreef:
b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;
En wat zei ik? "fietssuggestiestrook" toch?
  Bericht 
GGJL
Nieuwkomer
 
Jack.Ryan schreef:
En wat zei ik? "fietssuggestiestrook" toch?


Waarom begon je na mijn reactie over fietssuggestiestroken? Dan gaat het daar even mis; ik had het dus over een fietsstrook (mét fietssymbool) :wink: Vandaar mijn reactie weer dat autobestuurders op de fietsstroken (in mijn woonplaats) dus niet mogen stil staan, maar wel rechts moeten houden op deze fietsstroken.
  Bericht 
Alexander_B
Master
Fietsstrook tussen parkeervakken en trotoir in leggen?
  Bericht 
maarten28
Master
GGJL schreef:
RVV 1990 Artikel 23
1 De bestuurder mag zijn voertuig niet laten stilstaan:
a. op een kruispunt of een overweg;
b. op een fietsstrook of op de rijbaan langs een fietsstrook;
c. op een oversteekplaats of binnen een afstand van vijf meter daarvan;
d. in een tunnel;
e. bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering dan wel, ingeval die markering niet is aangebracht, op een afstand van minder dan 12 meter van het bord;
f. op de rijbaan langs een busstrook en
g. langs een gele doorgetrokken streep.

Oh jee. Ik overtreer regelmatig lid c. Als ik dat niet doe is het een misdrijf. :cry:
  Bericht 
Masterdam
Master
Feitelijk schreef:
Nee, dat houdt het niet in want stoppen is niet verboden, slechts het laten stilstaan.
  Bericht 
maarten28
Master
In de bus zie ik alleen een knop STOP, niet een knop "laat stilstaan". :devil:
  Bericht 
Story
Master
 
:lol: Nice!
  Bericht 
Injectie
F1 kenner '22
Vanochtend op de A1. Na afrit Baarn mooi op tijd naar rechts om te kunnen uitvoegen naar de A27 op knooppunt Eembrugge. Rijd er een troela in een Ford focus langzamer als een vrachtwagen. Maargoed ik was rustig want de uitvoeger was al over 100 meter. Gaat die doos zonder richting aan te geven ook de uitvoegstrook op. Dus ik hang effe terig naar de vier en blaas voorbij om voor haar uit te voegen. Met dat ik die manoeuvre afrond zie ik een motoragent in mijn binnenspiegel........... Netjes 110 op de teller gaan rijden. Ik ben niet staande gehouden. Maar netjes was het niet.
  Bericht 
zandbak
Master
Waarom heb jij geen dashcam? :lol:
  Bericht 
Alexander_B
Master
Mwha, kortstondige overschrijding van de snelheid, zal je waarschijnlijk niks meer van horen, een motoragent is geen zielloze flitspaal.
  Bericht 
RRL
Master
Gok dat die agent best de afweging heeft gemaakt of het nodig was om je staande te houden. Netjes is het misschien niet, reden tot staandehouding blijkbaar ook niet.
  Bericht 
RRL
Master
Bak ellende op de weg vanochtend. Daardoor binnendoor en stevig doorrijden om de vertraging niet verder op te laten lopen.

Voor me een Audi die blijkbaar ook wat tijd goed te rijden had, stampten beiden behoorlijk door en haalden redelijk wat auto's in. Een van die acties werd toch wel even heel krap. Verkeek me even op de snelheid van degene die ik inhaalde en het gebrek aan vermogen van mijn auto. Daar kwam die vrachtwagen wel heel akelig dichtbij.

Met de hartsnelheid hoger dan de topsnelheid van mijn auto maar even iets rustiger gaan rijden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het blijft een Up hè... ;)

Ik had vanmorgen ook al snel een half uur te pakken. Mooi klote. Heb niet aan goedmaken gedaan, had de rest van de rit toch geen zin want ook daar was het pokkedruk. Go with the flow.
  Bericht 
Pietert
Master
We wachten wel even op de dashcambeelden van de trucker bij de Telegraaf ;)
  Bericht 
Christafari
Master
RRL schreef:
Bak ellende op de weg vanochtend. Daardoor binnendoor en stevig doorrijden om de vertraging niet verder op te laten lopen.

ETA vd navi begon steeds verder op te lopen. Op het moment dat het theoretisch niet meer haalbaar was om op tijd te komen en ik bijna moest bellen dat ik te laat ging komen, ging het ineens rijden en heb ik met behulp van wat treintjes rechts inhalen alsnog mijn bestemming op tijd gehaald. Altijd vervelend om te laat te komen als je baas erbij is.
  Bericht 
RRL
Master
Piet_Piraat schreef:
Het blijft een Up hè...

En op de kofferbak zit helaas een Bluemotion badge ipv TSI, niet vooruit te fikken dus.
Pietert schreef:
We wachten wel even op de dashcambeelden van de trucker bij de Telegraaf

Als hij een dashcam heeft zullen daar vast wel beelden van geupload worden.
Christafari schreef:
ETA vd navi begon steeds verder op te lopen.

Idem. Mijn filevrije route is A12 > A30 > A1. Tijdens het berekenen gaf hij in eerste instantie zelfs de A15 als suggestie, werd uiteindelijk compleet binnendoor sturen.
Christafari schreef:
Altijd vervelend om te laat te komen als je baas erbij is.

Die was er vanochtend niet, maar juist vanochtend was een dag waarop de vertraging bijzonder slecht uitkwam. Bewust ook eerder vertrokken, alsnog later binnen dan ik had gewild.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Christafari schreef:
Altijd vervelend om te laat te komen als je baas erbij is.

En als het andersom is, wordt het managementtijden genoemd?
  Bericht 
Christafari
Master
Nee hoor, ik ben verder volledig vrij, net als hij. Maar als je samen op klantbezoek gaat kom je gewoon op tijd.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
RRL schreef:
En op de kofferbak zit helaas een Bluemotion badge ipv TSI, niet vooruit te fikken dus.
Misschien gaan voor kmvergoeding en iets fatsoenlijks rijden? ;)
  Bericht 
Pietert
Master
Piet_Piraat schreef:
Misschien gaan voor kmvergoeding en iets fatsoenlijks rijden? ;)

:kniktja:
  Bericht 
406
Master
Christafari schreef:
Altijd vervelend om te laat te komen als je baas erbij is.

Minder vervelend dan dat je alles op alles hebt gezet en net op tijd bent en dat je baas dan vervolgens een half uur later komt aankakken.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Christafari schreef:
Maar als je samen op klantbezoek gaat kom je gewoon op tijd.

Dan ligt het wat anders.
  Bericht 
Archiebald
Master
Wat zelf reflectie. Dit sloeg natuurlijk he-le-maal nergens op............

Youtube video
  Bericht 
Story
Master
 
Je stopt tenminste nog voor rood! :oops:
  Bericht 
Masterdam
Master
Verdomme, nu zien we niet of ie links naast je stopte! :boos:
  Bericht 
ZX-driver
Master
 
Maar voor hetzelfde had je nog groen gehad of kunnen krijgen!
 Pagina 45 van 61  [ 3003 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy