Postingstijd interval gedetecteerd van 37.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 6 van 6  [ 274 berichten ]
  Bericht 
maarten28
Master
Rijkswaterstaat Verkeersinformatie
@RWSverkeersinfo May 17, 2023
Vanwege een ongeval én een pechgeval op de #A27 voor knp. Gorinchem, moest onze weginspecteur de hoofdrijbaan richting het zuiden dichtzetten. Verkeer kon zonder veel tijdverlies de parallelbaan nemen. Tussen kunnen en willen zit een levensgevaarlijk verschil. #NietvoorniX



:fp: :loco:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Die weginspecteur heeft een levensgevaarlijke baan met dat stel idioten om zich heen. :boos: :boos:
  Bericht 
MustangMach1
Respect
Deze is wel the most shocking toe nu toe :loco:
  Bericht 
bruintje beer
Master
:o
Ik neem aan dat beide rijstroken waren afgekruisd. Allemaal een boete in de bus!
..voor zover het kenteken te herleiden is uit deze aardappelbeelden..
  Bericht 
RAH
Master
Volgende keer nadat de hoofdrijbaan is afgekruist (en dus verboden is om over te rijden) moet RWS eerst maar eens spike strips neerleggen, daarna de de kegels plaatsen. Is het makkelijker om vervolgens de bstuurders te beboeten, die staan dan vijfhonderd meter verder allemaal stil met vier lekke banden.
  Bericht 
zadkine
Master
RAH schreef:
Is het makkelijker om vervolgens de bstuurders te beboeten,


Niet meer nodig....de 4 lekke banden , tijdsverlies daardoor, is meer dan voldoende boete.
Mogelijk zelfs auto TL door verlies van controle over de auto.
Enm is waarschijnlijk behoorlijk leerzamer dan achteraf een boete op de mat.
  Bericht 
Masterdam
Master
MustangMach1 schreef:
Deze is wel the most shocking toe nu toe :loco:

Welnee. Dit is dagelijkse gang van zaken. Het is altijd zo dat men bij het afsluiten van een snelweg doorrijdt over het puntstuk tot de laatste kegel staat. Ik heb vrachtwagens de berm nabij het UIT-bord zien raken. Heel de weg smerig en de combinatie bijna op zijn kant.

Nu geen tijd om te zoeken, maar er staat zelf een filmpje van online. En anders zoek ik er zelf wel eentje.
  Bericht 
Raymond
Master
En dan vinden ze ons op dit forum mongolen op de weg. :roll:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
bruintje beer schreef:
.voor zover het kenteken te herleiden is uit deze aardappelbeelden..


nee dus
  Bericht 
dvdouden
Master
BNR schreef:
Heijmans: ingrijpen in auto bij negeren rood kruis

Heijmans Infra werkt aan technologie waarmee ingegrepen kan worden in auto's als bestuurders rode kruizen negeren. Daarmee is het zelfs mogelijk om voertuigen tot stoppen te dwingen. Het bouwbedrijf wil zo het aantal gevaarlijke situaties en ongelukken bij wegwerkzaamheden terugdringen.

Directeur Bart Smolders van Heijmans Infra ziet een toename van het aantal incidenten. 'Als ik met de collega's spreek, dan is dit waar ze zich zorgen over maken.' Hij wil af van werkzaamheden op de vluchtstrook zonder aanvullende beschermingsmaatregelen. 'Dat kan niet meer in deze tijd.'

De technologie ontwikkelt Heijmans Infra samen met Swarco en V-Tron. Het streven is om bestuurders eerst meerdere keren te waarschuwen als ze een rood kruis negeren. 'Op het moment dat een botsing onvermijdelijk wordt, dan komt er een ingreep in de besturing van de auto.'

Laatste redmiddel

Het ingrijpen in auto's is één van de maatregelen waar Heijmans Infra naar kijkt om de veiligheid rondom wegwerkzaamheden te verbeteren. Smolders vindt dat het een laatste redmiddel moet zijn. 'We willen het alleen doen als het echt onvermijdelijk is', benadrukt hij in BNR Mobility.

Inmiddels is de technologie getest. Heijmans Infra hoopt een publiek-private samenwerking op te zetten. 'Het moet duidelijk zijn welke auto's wel of niet geautoriseerd zijn om digitale gegevens uit te wisselen, zodat de ingrepen uiteindelijk op een correcte wijze plaats kunnen vinden.'


Interview van 11 minuten bij de bron.
Blijkbaar is dit technisch al mogelijk bij een aantal auto's. Er kan een geautoriseerd signaal naar het voertuig gestuurd worden om direct in te grijpen in de besturing :o
  Bericht 
zadkine
Master
Levensgevaarlijke ontwikkeling.
Diezelfde technologie kan gebruikt worden om een auto tot stoppen te brengen en dan betreffende wagen te stelen...als dan niet met verder gebruik van geweld.
  Bericht 
bruintje beer
Master
zadkine schreef:
Levensgevaarlijke ontwikkeling.
Diezelfde technologie kan gebruikt worden om een auto tot stoppen te brengen en dan betreffende wagen te stelen...als dan niet met verder gebruik van geweld.
Inderdaad.
Alles om maar niet de moeite van het handhaven te hoeven nemen ;(
  Bericht 
Griffin
Master
zadkine schreef:
Levensgevaarlijke ontwikkeling.


Eensch. Maar het bestaat al meer dan 10 jaar... V2V is er op gebaseerd. In 2015 is potentieel misbruik al aangetoond tijdens BlackHat waarbij een Jeep bestuurd en gestopt werd op afstand.
  Bericht 
zadkine
Master
Griffin schreef:
Maar het bestaat al meer dan 10 jaar... V2V is er op gebaseerd. In 2015 is potentieel misbruik al aangetoond tijdens BlackHat waarbij een Jeep bestuurd en gestopt werd op afstand.


Zolang ALLEEN de fabrikant de auto op afstand kan stoppen en de beveiliging op orde heeft is het risico matig...

Om de auto te stoppen op afstand heb je nog wat extra gegevens nodig om in de auto in te loggen.

Op moment dat Jan met de Pet (overheden ed) deze gegevens ter beschikking krijgen om daarmee rijdende auto's tot stoppen te kunnen dwingen neemt het risico exponentieel toe.
  Bericht 
GerbiE
Master
Citaat:
...technologie...
...signaal...
...op afstand...


Klinkt IT-achtig, dus als de overheid zich er mee gaat bemoeien komt het nooit van de grond
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
:roflol: :roflol: :roflol:
  Bericht 
dvdouden
Master
Naja, voorlopig gaat het vooral om
dvdouden schreef:
Heijmans Infra samen met Swarco en V-Tron
dus wie weet :x
  Bericht 
Bussloo
Master
zadkine schreef:
Diezelfde technologie kan gebruikt worden om een auto tot stoppen te brengen en dan betreffende wagen te stelen...als dan niet met verder gebruik van geweld.
Als je het collision avoidence system voor de gek houdt, dan heb je hetzelfde resultaat. Zouden ze een infrarood(?) signaal vanuit het portaal kunnen sturen zodat denkt dat er een blokkade of een voetganger is?
  Bericht 
dvdouden
Master
Bussloo schreef:
collision avoidence system voor de gek houdt
Dat verschilt per automerk/type weer qua implementatie. Kan via camera's, radar, laser, whatever geimplementeerd zijn.

Maar het gaat in dit geval dus blijkbaar om V2X: https://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle-to-everything
  Bericht 
Griffin
Master
V2X is alleen niet actief op de besturing maar geeft alleen waarschuwingen aan de bestuurder. V2V daarentegen wordt ook in autopilot. Weliswaar in combinatie met andere sensoren, maar er wordt wel data geinjecteerd.
  Bericht 
Bussloo
Master
De Stentor schreef:
Politie kwaad na ongeluk op de A1 bij Deventer: ‘Hier zijn bekeuringen voor geschreven, en wel verdiend’
Op de A1 bij Deventer heeft vanmorgen een vrachtwagen in brand gestaan. Wonderwel liep het ongeval met een sisser af en vielen er geen gewonden. Eind goed al goed zou je zeggen, maar daarmee is de kous voor de politie nog niet af.

Een ongeluk op de A1 bij Deventer vanmorgen laat maar weer eens zien waarom het niet slim is om met een dubbele klapband te blijven doorrijden. De chauffeur van een vrachtwagen die dat toch deed zag het gevaarte al snel in brandvliegen.

De brandende vrachtwagen stond op de vluchtstrook langs de A1 richting Apeldoorn ter hoogte van de afrit richting Deventer en Zutphen. Hulpdiensten waren al snel ter plaatse en konden erger voorkomen. Wonderwel vielen er geen gewonden. Maar daarmee is het incident voor de politie nog niet klaar.

,,Helaas hebben wij, politie, brandweer, Rijkswaterstaat en de berger niet veilig kunnen werken. Dit komt mede door weggebruikers die de pionnen en rode kruizen negeren!” Vanwege deze overtreding werden er door de politie meerdere bekeuringen uitgedeeld. ,,En wel verdiend!”
Chauffeur ook maar een boete?
  Bericht 
Abel1
Master
ad.nl schreef:
A12 bezaaid met glasscherven: automobilisten negeren rode kruizen en stranden met lekke banden

Een deel van de A12 bij Den Haag is donderdagavond afgesloten. De weg ligt namelijk bezaaid met zo'n 200 kilo glas. De rode kruizen die boven de weg hingen, werden door meerdere automobilisten genegeerd.
Thomas Bosman 29 feb. 2024 Laatste update: 20:57

Een raamzetter had een ongelukkige tocht over de bewuste snelweg. In de bocht van de A4 vanuit Rijswijk naar de A12 richting Zoetermeer ging het mis. Twee ramen, van zo'n 100 kilo per stuk, kwamen op het wegdek terecht en vielen kapot.


Daardoor ligt de zogeheten fly-over bezaaid met glasscherven. De ANWB meldt dat de verbindingsweg bij het knooppunt Prins Clausplein dicht is ‘door een ongeluk’. Het verkeer kan keren bij de af- en toerit bij Leidschendam.

Het ongeluk vond plaats met een aanhanger met kozijnen en glas. De glasplaat is vermoedelijk van de wagen afgevallen. De bestuurder van het busje die de aanhanger vervoerde is door agenten meegenomen naar het politiebureau, volgens getuigen zou er iets niet goed zijn met het rijbewijs van de man.
Rode kruizen genegeerd

Rijkswaterstaat verwacht dat het opruimen van het glas nog enige tijd gaat duren. De weg gaat vermoedelijk om 22.00 uur weer open. De politie staat ter plekke op de A12 en de aangrenzende A4 met meerdere wagens om automobilisten te wijzen op de rode kruizen. Zo'n dertig automobilisten zijn staande gehouden nadat zij de kruizen negeerden. Hen wacht een boete van zo'n 350 euro.

Een woordvoerder van de politie bevestigt dat meerdere auto's schade hebben opgelopen aan hun banden. ,,Dat die rode kruizen er staan is natuurlijk niet voor niets”, zegt de politiewoordvoerder. ,,Het is voor onze veiligheid, maar ook van de mensen die aan het werk zijn.” Om hoeveel auto's het precies gaat, kan de politie nog niet zeggen.


Mag ik hier even hartelijk om lachen? haha dit is echt instant karma voor het negeren van die kruizen.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
:kniktja: :kniktja: :applaus: :applaus: :thumb: :thumb:
  Bericht 
Pineut207
Die hard
 
Instant karma en een boete er bovenop.
 Pagina 6 van 6  [ 274 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy