Postingstijd interval gedetecteerd van 65.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 4 van 6  [ 274 berichten ]
  Bericht 
Masterdam
Master
R schreef:
Ik ben benieuwd wat nu zo levensgevaarlijk zou zijn geweest.

Kom je een keer naast me lopen als er 'gewoon verkeer' in mijn afzetting rijdt?
  Bericht 
bert65
Master
Maserati Teun schreef:
pionnen

Speelden ze "Mens erger je niet"?
  Bericht 
Ducantoni
Master
Maserati Teun schreef:
Een automobilist heeft naast de rode kruizen ook de fysieke afzetting genegeerd en om de pionnen heen geredden.

Wasda?
  Bericht 
R
Master
Masterdam schreef:
Kom je een keer naast me lopen als er 'gewoon verkeer' in mijn afzetting rijdt?


Ik reageerde meer op dit specifieke geval ook al omdat ik daar zelf langsreed. Verkeer stond al bijna stil. En met dat rustige verkeersaanbod 99 overtreders voor een afslag Gouda laten doorrijden en dan het woord levensgevaarlijk gebruiken, vind ik ook wat van.

Of die flitsbus of een agent die gaat staan fotograferen en iets levensgevaarlijks niet aanpakt.

Heb zelf geen overtreders gezien maar lemmingen of schapen over de dam zal hier vast van toepassing zijn.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3218866/vrachtwagenchauffeur-ramt-pijlwagen-op-a2-en-stopt-pas-na-vijftien-kilometer
Citaat:
Een vrachtwagenchauffeur is zaterdagavond op een pijlwagen gebotst op de A2 bij Eindhoven. Die stond daar om het verkeer te waarschuwen omdat op de A67 aan de weg wordt gewerkt.

De rode kruizen waarmee de wegafsluiting boven de weg was aangeven, werden door de vrachtwagenchauffeur totaal genegeerd.

'Voorruit volledig vernield'
"In plaats van te stoppen na het ongeluk reed de chauffeur gewoon verder," vertelt een ooggetuige, "hoewel de voorruit van de vrachtwagen volledig was verbrijzeld door de klap."

Pas na ruim vijftien kilometer zette de chauffeur de vrachtwagen stil bij een parkeerplaats in Maarheeze. Een oplettende automobilist die alles had zien gebeuren, meldde bij de politie dat de trucker daar stond. Die getuige was de hele rit achter de chauffeur aan blijven rijden.

Rij- en rusttijdenwet
De chauffeur is aangehouden en naar een politiebureau gebracht. Agenten gaan na of de chauffeur zich wel hield aan de rij- en rusttijdenwet.

De vrachtwagen kon niet meer verder rijden en is weggetakeld.




  Bericht 
Story
Master
 
Mr.Cabdriver schreef:
De vrachtwagen kon niet meer verder rijden en is weggetakeld.

:huh:
Mr.Cabdriver schreef:
Pas na ruim vijftien kilometer zette de chauffeur de vrachtwagen stil bij een parkeerplaats in Maarheeze
  Bericht 
Cweepz
Master
Verkeerde werkwoord denk ik :[
  Bericht 
R
Master
Slechte reclame ook voor een niet zo klein bedrijf. https://www.ewals.com/

Maar okee, misschien een balk in zijn oog. Wat betekent die L op de bumper?
  Bericht 
Cweepz
Master
Low noise? Maar die is toch groen?
  Bericht 
R
Master
Misschien vertekend door het licht uit de koplamp.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Feitelijk schreef:
:huh:

nah nieuw ruitje erin en weer door. Voor de wet zou die niet meer verder kunnen rijden maar de Oostblokkers geven er wel een zwengel aan hoor, het was nog geen tijd om te rusten.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Misschien maar eens naar zijn mentale conditie kijken?
Die chauffeur kan toch moeilijk beweren dat hij niets gemerkt heeft of zou er sprake zijn van een gevalletje "door de baas onder druk gezet" ?

R schreef:
Wat betekent die L op de bumper?

Geluidsarm voertuig:

https://tevu.nl/markeringen/milieustickers
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Als we dan toch bezig zijn, wat betekent die aan de andere zijde dan?
  Bericht 
BLikent
Master
Die chauffeur heeft het toch goed gedaan...
Hij rijdt door en stopt op de eerste plek waar hij veilig kan stoppen om de schade te inspecteren. Hier kan hij ook op het gemakkie in alle rust een schadeformuliertje invullen.
Immers gelijk stoppen achter de pijlwagen is niet veilig.
  Bericht 
Ducantoni
Master
Dave schreef:
Als we dan toch bezig zijn, wat betekent die aan de andere zijde dan?

Dat hij, net als jij, naar een bepaald voetbalprogramma kijkt? :[

zonder gekheid:
Euronorm:
https://de.wikipedia.org/wiki/Hinweissc ... tfahrzeuge
  Bericht 
shootme
Master
BLikent schreef:
Hij rijdt door en stopt op de eerste plek waar hij veilig kan stoppen om de schade te inspecteren. Hier kan hij ook op het gemakkie in alle rust een schadeformuliertje invullen.

gaat mijn excuus ook worden als ik een wielrenner aangereden heb.
"Verlaten van plaats van ongeval?" nee hoor, zie bovenstaande quote...
  Bericht 
Suggestief
Master
Waren de 12 uur na het doorrijden al verstreken dan?

https://www.politie.nl/themas/doorrijden.html
  Bericht 
bert65
Master
Suggestief schreef:
Waren de 12 uur na het doorrijden al verstreken dan?

Nee, wel goed lezen:
Citaat:
Als het verkeersongeval nog maar kort geleden is, rijd dan direct terug en meldt u bij de betrokkene of de agenten die ter plaatse komen.

Hij reed niet terug...
Citaat:
Als u zich binnen twaalf uur alsnog meldt bij de politie, vervalt de strafbaarheid van het doorrijden. Kortom: meld u zich zo snel mogelijk bij de politie. Zo voorkomt u dat u verdachte bent van een misdrijf en later aangehouden wordt.

Hij heeft zich niet gemeld maar hij is aangetroffen. Die vlieger gaat dus niet op.
  Bericht 
BLikent
Master
shootme schreef:
gaat mijn excuus ook worden als ik een wielrenner aangereden heb.
"Verlaten van plaats van ongeval?" nee hoor, zie bovenstaande quote...

Met het verschil dat in dit geval er alleen materiële schade is en jou casus, bij een wielrenner, sprake kan zijn van letselschade. Dat maakt de overtreding niet minder ernstig. Maar de afweging die de chauffeur gemaakt heeft, niet in de werkzaamheden stoppen, is misschien iets begrijpelijker.
Zat even naar de foto van de pijlwagen te kijken, die staat er ook een beetje verweesd bij. Er is niemand om even de schade te melden danwel om het mee te regelen.


Het is zelfs ooit in een advertentiecampagne aangestipt dat als er alleen (rijdbare) materiële schade is, je samen een geschikte parkeerplaats zoekt.
  Bericht 
shootme
Master
BLikent schreef:
Met het verschil dat in dit geval er alleen materiële schade is

Dat kon de bestuurder niet weten. Rondvliegend metaal en glas kan behoorlijk wat schade opleveren. Chauffeur is niet gestopt om te kijken of er persoonlijk letsel was. Dus jouw vlieger gaat niet op.
Daarnaast kun je mij niet vertellen dat je bij zo'n verbrijzelfde ruit een goede inschatting kunt maken van wat je geraakt hebt, of er niemand in de buurt was en of er wel/niet persoonlijk letsel door jouw toedoen
  Bericht 
BLikent
Master
Maar vlak voordat die ruit kapot ging wel. Toen had hij prima zicht. Alleen keek hij niet.
Nu komen we op het punt, dat als hij beter gekeken had, dan had dit niet hoeven gebeuren.
  Bericht 
Suggestief
Master
bert65 schreef:
Hij heeft zich niet gemeld maar hij is aangetroffen. Die vlieger gaat dus niet op.

Die vlieger blijft natuurlijk gewoon opgaan. Hij heeft 12 uur om zich te melden.
Hij kan via de telefoon of op een bureau zich melden bij de politie maar ook als de politie hem binnen 12 uur aantreft. Er staat niet hoe hij zich moet melden en/of waar de politie zich op dat moment bevindt.
  Bericht 
DeFotograaf
Pro
 
Feitelijk schreef:
Mr.Cabdriver schreef: De vrachtwagen kon niet meer verder rijden en is weggetakeld. :huh:
Meestal wordt er mee bedoeld dat de politie geen goedkeuring meer geeft om een voertuig verder te laten rijden (vanwege defecte verlichting, scherpe delen, onvoldoende zicht door de voorruit, etc.) waardoor deze dus niet meer verder kan/mag rijden. Uiteraard zal die vrachtwagen nog prima kunnen rijden, maar niet meer volgens de politie uit veiligheidsoogpunt.
  Bericht 
viffer
Master
Suggestief schreef:
Er staat niet hoe hij zich moet melden en/of waar de politie zich op dat moment bevindt.


Er staat wel dat hij zich vrijwillig moet melden, dat is wat lastig hard te maken als de politie al aan je cabinedeur staat. Lees deze ook maar eens: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... 002:AE4172
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
BLikent schreef:
Maar de afweging die de chauffeur gemaakt heeft, niet in de werkzaamheden stoppen, is misschien iets begrijpelijker.


Hij heeft de schijn toch tegen. Hij had op de vluchtstrook kunnen stoppen, daar is dat ding voor.
Van knooppunt de Hogt kon hij weliswaar de N2 niet meer op maar tot aan parkeerplaats Maarheeze kwamen nog dat knooppunt met de A50 en 2 afslagen Best.
Jammer dat het kenteken geblurd is, dat werkt bij mij vooroordelen in de hand :devil:
  Bericht 
Suggestief
Master
viffer schreef:
Er staat wel dat hij zich vrijwillig moet melden, dat is wat lastig hard te maken als de politie al aan je cabinedeur staat

Waarom? Ook dan kan je vrijwillig een melding doen, of ontkennen of je mond houden.
Die uitspraak gaat over een geval 22 jaar geleden. Geen idee of de 12 uur regel toen al bestond (ik dacht zelf dat het 24 uur was maar kennelijk niet).

Klop klop, politie. maak de deur even open.
Hallo politie
Wat is er gebeurd vrachtautochauffeur?
Nou, ik zag een actiewagen niet en heb 'm geraakt.
Dat is niet zo mooi vrachtautochauffeur.
Nee, ik heb m'n vrachtauto maar even naar een veilige plaats gereden en ben aan het bijkomen van de schrik.
Oké vrachtautochauffeur, zullen we wat gegevens gaan noteren?
Ja, goed idee.
  Bericht 
viffer
Master
Suggestief schreef:
Geen idee of de 12 uur regel toen al bestond


Er wordt verwezen naar artikel 184, wat denk je dan zelf :duh: . Heeft de politie je opgespoord en staan ze aan je (cabine)deur gaat het niet meer op dat je je vrijwillig meldt.
  Bericht 
Suggestief
Master
viffer schreef:
Er wordt verwezen naar artikel 184, wat denk je dan zelf

Bij overtreding van artikel 7, eerste lid, aanhef en onderdeel a, is strafvervolging tegen de in dat artikel bedoelde overtreder uitgesloten, indien deze binnen twaalf uren na het verkeersongeval en voordat hij als verdachte is aangehouden of verhoord, vrijwillig van het ongeval kennis geeft aan een van de in artikel 141 van het Wetboek van Strafvordering bedoelde personen en daarbij zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens de identiteit van dat motorrijtuig bekend maakt.

Als de politie binnen 12 uur aan je (cabine)deur staat en je bent nog niet aangehouden of verhoord, je vertelt wat er is gebeurd en je identificeer jezelf en je vrachtauto, het als vrijwillig wordt bestempeld.
  Bericht 
bert65
Master
Dat is niet vrijwillig. Als de politie aan de cabinedeur staat, ben je te laat. Als hij, toen de agenten aan kwamen rijden, naar hen had gewenkt en meteen was begonnen over dat hij een ongeval had gehad, zou het misschien nog onder "vrijwillig" kunnen vallen.
  Bericht 
viffer
Master
*zucht* Nee, dat is dus niet meer vrijwillig, hetgeen in de uitspraak die ik gelinkt heb ook aangegeven wordt. Als je politie je na een aanrijding opspoort komen ze niet even een praatje maken aan je deur, je bent dan te laat om het nog vrijwillig te noemen. Maar ik zou zeggen, probeer het en laat ons de uitspraken meelezen, ik ben wel klaar met jouw GTST scriptjes.
  Bericht 
Joël D.
Master
Maserati Teun schreef:
https://www.politie.nl/nieuws/2020/juni ... p-a12.html schreef:99 automobilisten negeren massaal rode kruizen op A12

Bijna 100 automobilisten zorgden zaterdagochtend 13 juni voor levensgevaarlijke situaties op de A12 toen zij de rode kruizen op de matrixborden boven de weg negeerden. Zij ontvangen binnenkort een boete in de brievenbus.

Afbeelding

Rond 9.00 uur in de ochtend waren agenten aanwezig bij een verkeersongeval op de A12 bij Gouda. Om een veilige situatie te creëren voor de hulpverleners werden de oprit en afrit van Gouda afgezet door middel van rode kruizen boven de rijstrook. Een rood kruis boven de weg, betekent dat er geen gebruik meer van gemaakt kan worden.

Automobilisten negeerden in grote getalen de rode kruizen en namen toch de afrit. De aanwezige agenten konden de kentekens fotografen, 99 bestuurders ontvangen binnenkort een bekeuring. Het Openbaar Ministerie bepaalt de hoogte van het boetebedrag.

De afrit is daarop fysiek afgesloten met pionnen. Een automobilist heeft naast de rode kruizen ook de fysieke afzetting genegeerd en om de pionnen heen geredden. Deze automobilist is staande gehouden en zal aangemeld worden bij het CBR voor de Educatieve Maatregel Gedrag (EMG).

Dat wordt een duur geintje voor de man die ook de pionnen begeerden.


Dat was dus hier. Rechterstrook afgekruisd, maar afrit niet? Ik dacht dat je dan die strook mocht 'oversteken'?

[~Feitelijk] ?
  Bericht 
18vti
Master
Joël D. schreef:
Dat wordt een duur geintje voor de man die ook de pionnen begeerden.


Die gaat uitgelachen worden op de cursus.....
  Bericht 
GerbiE
Master
RTVUtrecht schreef:
Vrachtwagen van PostNL knalt hard op gele Rijkswaterstaatauto

Op de A27 bij Maartensdijk is een vrachtwagen van Post NL achterop een auto van Rijkswaterstaat geknald. De auto van de wegbeheerder stond een eerder ongeval te beveiligen.
Eén rijstrook was daardoor afgesloten en de vrachtwagenchauffeur moet volgens een ooggetuige meerdere rode kruizen over het hoofd hebben gezien. Door de knal werd de auto van Rijkswaterstaat gelanceerd en kwam deze op de kop aan de andere kant van de vangrail terecht.

De weginspecteur zat gelukkig niet in de auto en kwam met de schrik vrij. Ook de chauffeur van de vrachtwagen kwam er zonder kleerscheuren vanaf. Na het ongeluk waren enige tijd twee rijstroken afgesloten.
De weginspecteur was op het moment van de aanrijding bezig met de afhandeling van een eerder ongeluk, waarbij een auto klem zat tussen de vangrail en de geluidswal. De bestuurder was de macht over het stuur verloren. Ook hierbij vielen geen gewonden.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
GerbiE schreef:
Door de knal werd de auto van Rijkswaterstaat gelanceerd en kwam deze op de kop aan de andere kant van de vangrail terecht.

Like in the movies. Niet zacht gegaan.
  Bericht 
Masterdam
Master
Beste klap inderdaad.
  Bericht 
Ton.
Master
Ik snap niet waarom de PostNL chauffeur daar is gestopt, hij /zij had toch best even naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats/afrit kunnen rijden?
[/sarcame off]
  Bericht 
DeFotograaf
Pro
 
https://www.dumpert.nl/item/7970915_70d799c9

Je mag toch hopen dat die buschauffeur er alleen in zat en geen passagiers bij zich had... :schudnee:
  Bericht 
bert65
Master
De passagier was bij Berlijn al verwijderd...
  Bericht 
maarten28
Master
https://nos.nl/artikel/2348816-rijkswat ... kruis.html

Moet je eens kijken wat voor capriolen ze uithalen om de afslag toch te nemen. Gewoon met je vrachtwagen van rijstrook 2 door de berm naar de uitvoegstrook.
En dat noemt zich professioneel chauffeur. :fp:
  Bericht 
Masterdam
Master
maarten28 schreef:
van rijstrook 2 door de berm naar de uitvoegstrook.

Dat is vrij 'normaal'. Als de verkeersmaatregelenploeg aan het kegelen is bij werkzaamheden, duikt men er tot het laatste moment voor langs om de af te sluiten relatie nog te kunnen bereiken. Een klein stukje berm wordt daarin niet geschuwd. ;)

Voorbeeldje.

Youtube video
  Bericht 
garco
Master
Je denkt steeds dat je de laatste die het doet wel gezien hebt, en dan komt er nog één, en nog één...
  Bericht 
Pita
Master
 
RWS sluit ook met het grootste gemak een afrit af af, zoekt het maar uit zulle, is niet ons probleem
  Bericht 
Masterdam
Master
Ik hoor nu pas dat ie op het eind zegt: "Ja, daar schrikken wij niet meer van hoor." :lol:
  Bericht 
Cweepz
Master
:| Wauw...
  Bericht 
maarten28
Master
Pita schreef:
RWS sluit ook met het grootste gemak een afrit af af, zoekt het maar uit zulle, is niet ons probleem

Filmpje gezien? Daar staat een auto half op de vluchtstrook, half op de rijbaan van de afrit. Volstrekt normaal dat je dat afsluit.
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
maarten28 schreef:
https://nos.nl/artikel/2348816-rijkswat ... kruis.html

Moet je eens kijken wat voor capriolen ze uithalen om de afslag toch te nemen. Gewoon met je vrachtwagen van rijstrook 2 door de berm naar de uitvoegstrook.
En dat noemt zich professioneel chauffeur. :fp:

Ik hoop dat ze die gast nog kunnen oppakken. :boos: :boos:
  Bericht 
Bambi killer
Master
Masterdam schreef:
Voorbeeldje.


Wauw!!!

Dus de beelden heb je even naar het bedrijf Stad Alkmaar gestuurd!!!
  Bericht 
Masterdam
Master
Bambi killer schreef:
Dus de beelden heb je even naar het bedrijf Stad Alkmaar gestuurd!!!

Is niet mijn filmpje. En dit is dagelijkse gang van zaken dus daar ga ik niet aan beginnen.
  Bericht 
bert65
Master
Pita schreef:
RWS sluit ook met het grootste gemak een afrit af af, zoekt het maar uit zulle, is niet ons probleem

:loco: Dan rijd je toch even naar de volgende afrit en rijd je terug (of binnendoor?)? In D zou je misschien 25 km extra rijden maar in ons land kom je dat niet tegen.
 Pagina 4 van 6  [ 274 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy