Pagina 3 van 5  [ 213 berichten ]
  Bericht 
unickque
Die hard
En kunnen al de mensen die hier overdag lopen te posten eens een keer uitleggen hoe ze dat doen? Ik heb daar echt geen tijd voor tijdens mijn werk :huh:
  Bericht 
mistery
Master
nachtdienst :thumb:
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
unickque schreef:
En kunnen al de mensen die hier overdag lopen te posten eens een keer uitleggen hoe ze dat doen? Ik heb daar echt geen tijd voor tijdens mijn werk :huh:


Toen we dit topic zagen zijn we allemaal gestopt met werken en we zijn nu hard aant zoeken voor een huis in groningen.. :x
  Bericht 
Marcel
Master
Volgens mij is dit zelfs een landelijke regeling.
  Bericht 
Walker
Master
 
-Joske- schreef:
unickque schreef:
En kunnen al de mensen die hier overdag lopen te posten eens een keer uitleggen hoe ze dat doen? Ik heb daar echt geen tijd voor tijdens mijn werk :huh:


Toen we dit topic zagen zijn we allemaal gestopt met werken en we zijn nu hard aant zoeken voor een huis in groningen.. :x


Ik ben al werkloos :x
Nu dat huis in Groningen nog :dag:
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
:o Ik vraag me dan eigelijks ook af... tv gaat kapot en een Flatscreen komt erin.. Mag je dan na een jaar weer een nieuwe aanvragen omdat die eene zogenaamd dood is? :roll:
  Bericht 
mistery
Master
Je hoeft zelf niets tekopen want je krijgt het.
  Bericht 
BMW-gek
Master
mistery schreef:
nachtdienst :thumb:


Idem :kniktja:
  Bericht 
boersma
Master
Zometeen op 1 Vandaag !!
  Bericht 
red devil1
Master
De VVD wil nu een overzicht van alle extratjes. www.rtvnoord.nl
  Bericht 
Vernederland
Master
 
Even thuis tussen 3 jobs...
  Bericht 
Chris69
Master
Kiwi schreef:
Citaat:
Alle ambtenaren 40% van hun inkomen inleveren.

:o :nono: :nono: :nono:
  Bericht 
boersma
Master
Niet alle minima is werkloos, sommigen (zoals Dave al zei) werken harder dan menig manager.

Gunnen jullie een ander die wat minder heeft niks? En wat is nou 450 euro, daar koop je nog niet zo'n mooie tv voor hoor.
En een TV is toch geen luxe meer net als airco hoort het tegenwoordig bij de levensstandaard.
Ze KREGEN dus al een vergoeding voor een tv, die is nu enkel omhoog gegaan (inflatie enzo).

Wees blij dat jij hem zelf kunt betalen, ik zou niet met de minima willen ruilen.

Het gaat erom dat mensen 5 jaar in de minima moeten zitten en eens in de 8 jaar een tv van maximaal 450 euro mogen kopen.
Opzich zie ik er niet zoveel kwaad in.

Het lijkt me een beetje op dat topic van laatst toen ik polsde wat iedereen er van vond dat iedereen met een IP-kaart overal gratis mocht parkeren.
Ander onderwerp maar heeft wel met het-elkaar-gunnen te maken.
  Bericht 
Vernederland
Master
 
Die reacties in 2 vandaag :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos:

2 keer waarom niet? moet kunnen, gun die mensen ook wat!


Meteen opsluiten deze lui, incluis de sp'er

Nog erger is schijnbaar dat het in de rest van NL al gebruik is om 450 euro te geven... :x :schudnee:
  Bericht 
Walker
Master
 
boersma schreef:
Niet alle minima is werkloos, sommigen (zoals Dave al zei) werken harder dan menig manager.

Gunnen jullie een ander die wat minder heeft niks? En wat is nou 450 euro, daar koop je nog niet zo'n mooie tv voor hoor.
En een TV is toch geen luxe meer net als airco hoort het tegenwoordig bij de levensstandaard.
Ze KREGEN dus al een vergoeding voor een tv, die is nu enkel omhoog gegaan (inflatie enzo).

Wees blij dat jij hem zelf kunt betalen, ik zou niet met de minima willen ruilen.

Het gaat erom dat mensen 5 jaar in de minima moeten zitten en eens in de 8 jaar een tv van maximaal 450 euro mogen kopen.
Opzich zie ik er niet zoveel kwaad in.

Het lijkt me een beetje op dat topic van laatst toen ik polsde wat iedereen er van vond dat iedereen met een IP-kaart overal gratis mocht parkeren.
Ander onderwerp maar heeft wel met het-elkaar-gunnen te maken.


Met 1 groot verschil: een IP kaart is noodzakelijk, een TV niet.
  Bericht 
meranto
Master
unickque schreef:
En kunnen al de mensen die hier overdag lopen te posten eens een keer uitleggen hoe ze dat doen? Ik heb daar echt geen tijd voor tijdens mijn werk :huh:


2 weken lang 24u per dag aanwezigheid waarvan 12 u werken, daarna 2 weken vakantie en dat het hele jaar door (+ nog 3 extra weken vakantie)

29 weken vakantie, 23 weken werken :thumb:
  Bericht 
boersma
Master
@VNL: Ja waarom niet?
Ook jij scheert ze allemaal over 1 kam.
Je kunt dan ook zeggen: Je hoeft ze geen tv te geven want ze jatten er wel 1.

Ook zo generaliserend.
  Bericht 
Vernederland
Master
 
Als bijstandstrekker hoor je geeneens een auto te bezitten.

Toegevoegd na 4 minuten:

boersma schreef:
@VNL: Ja waarom niet?
Ook jij scheert ze allemaal over 1 kam.
Je kunt dan ook zeggen: Je hoeft ze geen tv te geven want ze jatten er wel 1.

Ook zo generaliserend.


nee, ze moeten er gewoon voor gaan werken.

En verder, iemand die in een uitkering zit moet gemeenschapswerk ten algemene nutte verrichten.
Ga maar gras maaien, papiertjes prikkeren, etc, maar doe verdomme wat.

Helaas is werken niet meer lonend door deze gang van zaken.

Geef ze maar een tv van de kringloopwinkel, gemaakt van onderdelen van defecte tv's, gemaakt door uitkeringstrekkers. :boos:

Flatscreen :dag:

Ga maar asperge steken oid. handen zat nodig overal.

Maar nee, dat komen polen wel even doen.

Dit land is niet krom maar rond.
  Bericht 
meranto
Master
boersma schreef:
Niet alle minima is werkloos, sommigen (zoals Dave al zei) werken harder dan menig manager.

Gunnen jullie een ander die wat minder heeft niks? En wat is nou 450 euro, daar koop je nog niet zo'n mooie tv voor hoor.
En een TV is toch geen luxe meer net als airco hoort het tegenwoordig bij de levensstandaard.
Ze KREGEN dus al een vergoeding voor een tv, die is nu enkel omhoog gegaan (inflatie enzo).

Wees blij dat jij hem zelf kunt betalen, ik zou niet met de minima willen ruilen.

Het gaat erom dat mensen 5 jaar in de minima moeten zitten en eens in de 8 jaar een tv van maximaal 450 euro mogen kopen.
Opzich zie ik er niet zoveel kwaad in.

Het lijkt me een beetje op dat topic van laatst toen ik polsde wat iedereen er van vond dat iedereen met een IP-kaart overal gratis mocht parkeren.
Ander onderwerp maar heeft wel met het-elkaar-gunnen te maken.


Er is een verschil tussen hard werken en verantwoordelijk dragen, zware beslissingen maken, beleid maken en het werken voor anderen mogelijk te maken. Als je de capaciteiten daar niet voor hebt, wat is dan het probleem als jij daar minder voor betaald krijgt dan iemand die dat wel heeft?

Wat hier gedaan wordt is discriminatie op basis van capaciteiten om geld te verdienen. Mensen met meer capaciteiten moeten lijden onder het feit dat anderen dat niet kunnen, en dan moeten ze zich ook nog schuldig voelen als ze dat niet willen? Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.

Wat is het volgende? Iedere contactgestoorde nerd moet bij wet 3 weken (of meer?) per jaar de vrouw van de buurman naaien, die wel gevoel heeft voor relaties. Zo dragen de sterkeren ook de lasten van de zwakken.

En, sorry hoor, maar als een TV zo belangrijk is in je leven dat je er niet zonder kan, is het misschien tijd om wat minder achter dat ding te gaan zitten en in de tussentijd te gaan leren/studeren of meer werken :boos:
  Bericht 
boersma
Master
Wat is het volgende? Iedere contactgestoorde nerd moet bij wet 3 weken (of meer?) per jaar de vrouw van de buurman naaien, die wel gevoel heeft voor relaties. Zo dragen de sterkeren ook de lasten van de zwakken.

Volgens mij krijgen gevangenen al geld voor een hoer omdat dat ook bij de eerste levensbehoeften hoort.
Dus zover zit je er niet naast.

Enne: lijden de 'meerbedeelden' eronder? Volgens mij valt dat nog wel mee.
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Als die geintjes stopten... en ook al die uitkeringen voor mensen die geen zin hebben om te werken... en al die huizen wat betaald worden om marokkanen in te plaatsen...

Als dat allemaal stopten betaalde we per persoon zeker 200 of 300 euro minder belasting per maand!
  Bericht 
Christafari
Master
Ik denk dat je wel gelijk hebt Boersma, er zijn inderdaad een paar minima die echt bijna niet rondkomen en die ik zo'n tv wel gun.
Maar kun je je voorstellen als ik me de hele week de blaf werk en zie wat er aan het eind van deze maand aan belasting vanaf geschreven wordt, dat ik wel behoorlijk pissed off kan zijn als minima even een flatscreen krijgen die ik hier niet eens heb staan??? :boos:
En hoe vaak minima niet bijklussen, ze hebben vaak meer geld dan mensen die gewoon wit werken.
  Bericht 
boersma
Master
@Christafari: dat weet ik ook wel, ik betaal ook heel veel belasting, maar ik probeer het hier een beetje te nuanceren (tegengas) voordat iedereen doordraaft dat wij als barmhartige Samaritanen helemaal kaalgeplukt worden door de Roverheid.
De andere kant is: we kunnen het blijkbaar missen en zijn nog steeds niet in de bijstand, zelfs als we die hoge belasting betalen.

In dit rijtje zal die wel komen te staan:
http://www.tvopjepc.nl/programma/21
  Bericht 
Walker
Master
 
AD Utrecht schrijft
Citaat:
Fraudeur kon negen jaar z’n gang gaan
UTRECHT - Een 60-jarige Utrechter heeft bijna tien jaar lang ten onrechte een bijstandsuitkering ontvangen, terwijl hij er een pedicurepraktijk op na hield en twee huizen bezat.

ARCHIEFFOTO AD
Hij leidde de gemeente Utrecht om de tuin voor een bedrag van 89.000 euro. De gemeente eist dat bedrag terug, bovendien is aangifte gedaan. De officier van justitie beslist of de man strafrechtelijk wordt vervolgd.

Een tip van de Belastingdienst leidde tot de aanhouding van de man. De Utrechter bleek een aanzienlijk geldbedrag op de rekening te hebben staan, afkomstig van een overgesloten hypotheek, zo constateerde de sociale recherche. Uit onderzoek bleek dat de man twee woningen bezat, waarvan hij er een verhuurde. Ook runde hij een pedicurepraktijk met een behoorlijke klantenkring. De man had volgens een gemeentewoordvoerster al sinds 1999 geen recht op een uitkering. Er is beslag gelegd op beide woningen.

De gemeente Utrecht heeft in 2007 meer dan 2,5 miljoen euro aan bijstandsfraude opgespoord.


Je altijd mensen die misbruik van de situatie maken. En de "goeden" lijden onder het gedrag van de slechten. Echter ook de overheid mag de hand in eigen boezem steken: 9 jaar een bijstandsuitkering, en geen controle op gebruik van overheidsgeld door dezelfde overheid. De belastingdienst schijnt dan nog beter te werken dan een incompetente gemeentelijke instantie. En dat wil toch wel wat zeggen...
  Bericht 
Boland
Master
Kiwi45 schreef:
Simpele oplossing:

Alle ambtenaren 40% van hun inkomen inleveren.
Budgetten bevriezen op huidige niveau's, en iedere euro die ze besparen als afdeling mogen ze voor de helft verdelen onder het personeel.

De andere helft gaat naar belastingverlaging.

Problemen zijn dan héél snel opgelost.

Ambtenaren eruit zul je bedoelen.
  Bericht 
liquid_force
Master
maar goed, 10k euro per jaar is natuurlijk ook net niets om van te moeten leven
  Bericht 
meranto
Master
Leen ze allemaal geld voor een ticket, stuur ze hierheen, laat ze de helft verpatsen zodat hun ticket terug kunnen betalen en een container kunnen huren om het spul wat ze zelf willen hebben mee te nemen naar huis.

Uiteindelijk "gratis" voor alle betrokkenen.

even serieus (al meen ik het wel), maar wat er in het filmpje gebeurt is uiteraard belachelijk :thumb_d:
  Bericht 
Marc 325i Coupe
Master
 
Scaniafan schreef:
Goed, maar wie is de zak als er iets goed fout gaat? Wie mag zich verantwoorden bij de directie als het op zijn afdeling niet goed loopt? De mensen op zijn afdeling of jullie zelf?


Sorry hoor, maar als er iets goed fout gaat is er voor de gemiddelde manager niets aan de hand. Ik heb nog nooit meegemaakt dat hij de verantwoording moet dragen.

Als je helemaal in de top zit wordt je vriendelijk gevraagd om te vertrekken en krijg je een vergoeding mee die ik in mijn werkzame carriere zonder noemenswaardige fouten niet bij elkaar zal krijgen.

Als je op een tussenniveau zit zal je misschien je bonus niet krijgen (iets wat een extraatje is op het toch al niet lullige salaris), maar ik heb nog niet meegemaakt dat iemand teruggeplaatst wordt naar een modaal salaris ivm wanprestatie.

Het is me dus ook volkomen onduidelijk waarom een manager een hoger salaris krijgt. De verantwoordelijkheid heeft deze simpelweg niet. De experts die eronder zitten hebben veel meer invloed op de bedrijfsprestaties en zouden derhalve ook meer betaald moeten worden.

Maar ach, management is mode, na het inzakken van de financiële markt is het wachten op het inzakken van de management hype. Begrijp me niet verkeerd, managers zijn absoluut nodig. Maar het zijn er momenteel overal veel te veel van een veel te laag niveau.
  Bericht 
dexter79
Master
boersma schreef:
Gunnen jullie een ander die wat minder heeft niks? En wat is nou 450 euro, daar koop je nog niet zo'n mooie tv voor hoor.
En een TV is toch geen luxe meer net als airco hoort het tegenwoordig bij de levensstandaard.
Dat een airco bij de levensstandaard hoort, ben ik niet met je eens, maar dat elk huishouden 'recht' heeft op een tv, daarin wil ik nog wel met je meegaan. Maar "wat is nou 450 euro"? Voor 20 euro koop ik een prima beeldbuis-tv bij de tweedehandswinkel, die nog jaren meekan. Ik zou echt niet weten waarom zo'n tv voor een bijstandstrekker niet zou voldoen, ik heb er ook nog steeds een staan die ruim 15 jaar oud is en echt op, maar waar ik even het geld niet voor heb om hem te vervangen. Ik krijg alleen zo'n gratis flatscreen niet, omdat ik gewoon moet werken voor m'n geld.

liquid_force schreef:
maar goed, 10k euro per jaar is natuurlijk ook net niets om van te moeten leven
Valt in de praktijk mee omdat je ineens heel veel subsidietjes, bonusjes en toeslagen krijgt. Zo ken ik twee vrij dichtbijstaande familieleden die alletwee van hun uitkering in een groter huis zitten dan ik kan betalen, een auto en flatscreen hebben, en ook nog wekelijks een 'sociaal werkster' tot hun beschikking hebben. De een is nog net iets beter in het omgaan met geld, zodat hij ook nog een laptop en tomtom erbij heeft. Allemaal van de reguliere bijstand.

Zoals ik eerder al zei: het probleem van de bijstand is niet zozeer de hoogte van de bijstand, maar meer dat er zoveel mensen in zitten die niet met geld kunnen omgaan. Als je je geld verantwoord uitgeeft, heb je die toeslag niet nodig om eens in de 8 jaar 450 euro op te hoesten voor die tv; dan kun je dat zelf bij elkaar sparen.
  Bericht 
Scaniafan
Master
Moet je misschien toch maar eens gaan werken bij een echt bedrijf. Als het bij ons binnen één van de depots binnen ECCT niet goed loopt, is de depot-super toch echt de l*l. Loopt het echter binnen één van de trucking-entiteiten niet lekker, is de General Manager Transport of de financial manager de l*l. Als het echter fout gaat in de holding, is de CEO de l*l, samen met de CFO.

Ooit geprobeert een afdeling te laten werken zonder dat er één aanspreekpunt is?

Ik vind wel dat een manager ergens van ook kennis van de inhoud moet hebben, en niet zoals bij o.a. de overheid het geval is dat er een minister wordt aangesteld puur vanwege het feit dat ie nog wel hoog op de ladder staat in een partij.

Ik snap wel dat een manager een hoger salaris krijgt. Er komt een niveau in iedere organisatie waarbij overuren niet meer worden geteld, maar gewoon onderdeel zijn van je baan, terwijl een niveau lager overuren gewoon uitbetaald worden.

Management zakt echt niet in hoor, de meeste commerciële organisaties werken allang met een management dat toereikend is voor 't werk, maar lang niet veel "overcapaciteit" heeft.
  Bericht 
944 guy
Master
Boersma: jij verdient iemand als wouter bos die jou te pas en te onpas een belastingverhoging door de strot duwt. Jij vindt het tenslotte terecht dat uitkeringstrekkers die geen flikker uitvoeren eenzelfde levensstandaard als jijzelf, waarschijnlijk hardwerkende burger, dienen te hebben.
Zij mogen inderdaad, bij mijn gratie, mijn afdankertjes voor een habbekrats kopen, maar een nieuwe tv voor 450 euro is te debiel voor woorden! Studenten (waar ik tot voor kort toe behoorde) zijn donderscreatief in rondkomen van weinig geld en dan hebben ze nog een prima TV, en geld over om af en toe lekker te pilzen, dus moeten zij dat ook kunnen!
  Bericht 
TheRealRex
Die hard
Zot dat dit soort berichten juist NU naar buiten komt.
Een paar weken geleden, toen nog niet bekend was dat de diverse overheden kennelijk bulken van het geld en deze berg deels op springende buitenlandse rekeningen hadden geparkeerd hoorde je ze er niet over.
Ik zeg: haal eerst het spaargeld van de burger maar terug uit Ijsland en zoek er dan een bestemming voor waar het merendeel van de burgerij het mee eens kan zijn.
En sluit bij voorbaat dit soort zotte subsidies uit van deelname.
Wat is er in vredesnaam mis met een 2e hands beeldbuis van een paar tientjes tot hooguit enkele honderden euro's?
  Bericht 
Chris69
Master
Boland schreef:
Kiwi45 schreef:
Simpele oplossing:

Alle ambtenaren 40% van hun inkomen inleveren.
Budgetten bevriezen op huidige niveau's, en iedere euro die ze besparen als afdeling mogen ze voor de helft verdelen onder het personeel.

De andere helft gaat naar belastingverlaging.

Problemen zijn dan héél snel opgelost.

Ambtenaren eruit zul je bedoelen.

:o :nono: :nono: :nono:
  Bericht 
meranto
Master
944 guy schreef:
Boersma: jij verdient iemand als wouter bos die jou te pas en te onpas een belastingverhoging door de strot duwt. Jij vindt het tenslotte terecht dat uitkeringstrekkers die geen flikker uitvoeren eenzelfde levensstandaard als jijzelf, waarschijnlijk hardwerkende burger, dienen te hebben.
Zij mogen inderdaad, bij mijn gratie, mijn afdankertjes voor een habbekrats kopen, maar een nieuwe tv voor 450 euro is te debiel voor woorden! Studenten (waar ik tot voor kort toe behoorde) zijn donderscreatief in rondkomen van weinig geld en dan hebben ze nog een prima TV, en geld over om af en toe lekker te pilzen, dus moeten zij dat ook kunnen!


Sommige mensen zijn nou eenmaal uit zichzelf sociaal, en het is heel goed dat zulk soort mensen er zijn. Dat betekent niet dat ze achterlijk zijn en de meest draconische maatregelen verdienen, maar dat ze zich graag belangeloos inzetten voor anderen.
  Bericht 
R1 rijder
Die hard
Chris69 schreef:
Boland schreef:
Kiwi45 schreef:
Simpele oplossing:

Alle ambtenaren 40% van hun inkomen inleveren.
Budgetten bevriezen op huidige niveau's, en iedere euro die ze besparen als afdeling mogen ze voor de helft verdelen onder het personeel.

De andere helft gaat naar belastingverlaging.

Problemen zijn dan héél snel opgelost.

Ambtenaren eruit zul je bedoelen.

:o :nono: :nono: :nono:

Wat Chris69 zegt, het gebrek aan nuancering - en volgens mij ook aan kennis - is helaas weer tenenkrommend :zzz: .

Toegevoegd na 6 minuten:

944 guy schreef:
Zij mogen inderdaad, bij mijn gratie, mijn afdankertjes voor een habbekrats kopen, maar een nieuwe tv voor 450 euro is te debiel voor woorden! Studenten (waar ik tot voor kort toe behoorde) zijn donderscreatief in rondkomen van weinig geld en dan hebben ze nog een prima TV, en geld over om af en toe lekker te pilzen, dus moeten zij dat ook kunnen!

Helemaal mee eens, bij de kringloopwinkel of op marktplaats is voor weinig geld best wel een wat oudere tv te vinden, en die werkt net zo goed. Als ze een betere willen hebben, dan moeten ze maar bij gaan verdienen.

Net zoals ik in mijn studententijd ook heb gedaan, er is niks mis met een bijbaantje...
  Bericht 
Dikke Dakduif
Master
boersma schreef:
@Christafari: dat weet ik ook wel, ik betaal ook heel veel belasting, maar ik probeer het hier een beetje te nuanceren (tegengas) voordat iedereen doordraaft dat wij als barmhartige Samaritanen helemaal kaalgeplukt worden door de Roverheid.
De andere kant is: we kunnen het blijkbaar missen en zijn nog steeds niet in de bijstand, zelfs als we die hoge belasting betalen.



Ik ben vorige week een ruim boven modaal bruto jaarinkomen kwijtgeraakt, toch eet ik er geen biefstuk minder door. Ik kan het dus blijkbaar missen. Maar dat ik het kan missen wil toch niet meteen zeggen dat ik het ook wil missen? Ook geeft het anderen niet het recht om het dan maar van mij af te nemen omdat ik het toch wel kan missen? Zeker niet als ik al 20K per jaar "mag" missen aan allerlei belastingen. Belasting is gewoon afpersing en als ik dan zie waar het aan besteed wordt, gaat mijn bloed helemaal koken.

Het is toch van de zotten dat je 52% belasting betaalt, en dan nog eens 1,2% over je spaargeld en als je dood gaat betalen je efgenamen vele tientallen procenten belasting. Als je het uitgeeft, betaal je BTW, assurantiebelasting, accijns, etc. Ik noem dat idd kaalplukken, maar ik ben geen barmhartige samaritaan want het gebeurt niet vrijwillig.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
De reakties van sommige mensen hier vind ik ont-zet-tend dom. Inclusief die van Vernederland.

Vertel mij eens waar staat minima = uitkering / niet (willen) werken !?

Als je tot de minima klasse behoort kun je ook net zo goed een baantje hebben waarbij je 36 of 40 uur moet werken, fysiek inspannend werk vaak ook nog eens en dan kan je dus nog steeds minimaal drie jaar een inkomen op minimumniveau* hebben.

Snap je? Amerikaantjes...

Dikke Dakduif schreef:
Vernederland heeft in dit topic helemaal gelijk :kniktja:

Kan iemand me trouwens vertellen sinds wanneer een TV een eerste levensbehoefte is?


Niet dus, maar deze vraag is dan weer wel een terechte en goede vraag.

boersma schreef:
En wat is nou 450 euro, daar koop je nog niet zo'n mooie tv voor hoor.


Nouja Dion wel hoor, 32 inch :x 8)

Toegevoegd na 34 minuten:

meranto schreef:
Er is een verschil tussen hard werken en verantwoordelijk dragen, zware beslissingen maken, beleid maken en het werken voor anderen mogelijk te maken. Als je de capaciteiten daar niet voor hebt, wat is dan het probleem als jij daar minder voor betaald krijgt dan iemand die dat wel heeft?


Wie?

Figuren als Maurice Lippens of nog erger van der Hoeven (Ahold)? Topambtenaren bij het UWV of de complete gezondheidszorg wat ook chronisch ziek is qua -compleet- managementstructuur zoniet diagnose terminale kanker zou moeten hebben.

Je gaat mij vertellen dat ik respect moet opbrengen voor oplichters? Instanties die elk jaar vragen om weer meer geld te pompen in het al doodzieke systeem? Hou toch op... (Pim kom er eens in :cry: )

Het enige wat deze bevolkingsgroep goed kan, waar jij het over hebt... Is uitstekend liegen over capaciteiten die ze *niet* bezitten.
  Bericht 
Vernederland
Master
 
Bijkomende ellende is ook nog es dat indien je werkt en aan het beroepsverkeer deel neemt, je door prijsschieter spee onderhanden wordt genomen... (heeft bijstandstrekker weinig last van)

In de schaarse vrije tijd die ik nog over heb naast al mijn werk mag ik nu ook nog eens 5!! in verschillende stadia verkerende wobzaken afhandelen...
Allemaal minimalistische overschrijdingen van 5 tot 8 km. :boos:

Jaja, heb ik allemaal aan mezelf te danken :kniktja:

Mfkutland hier. :boos:
  Bericht 
Scaniafan
Master
Dave schreef:
De reakties van sommige mensen hier vind ik ont-zet-tend dom. Inclusief die van Vernederland.

Vertel mij eens waar staat minima = uitkering / niet (willen) werken !?

Als je tot de minima klasse behoort kun je ook net zo goed een baantje hebben waarbij je 36 of 40 uur moet werken, fysiek inspannend werk vaak ook nog eens en dan kan je dus nog steeds minimaal drie jaar een inkomen op minimumniveau* hebben.

Snap je? Amerikaantjes...


Dat staat nergens, maar dat zeg ik bijvoorbeeld ook nergens. Maar als je een minimum inkomen hebt, moet je niet dingen willen uitgeven waarvoor je het geld niet hebt. Wil je het toch, zul je moeten lenen. Moet ik ook als student. Ik krijg naast mijn StuFi niets extra's terwijl ik toch 1500 euro schoolgeld moet betalen, een kleine 200 euro boeken per jaar, 280 euro huur per maand, kleren, eten etc. Krijg 283 euro per maand StuFi. Reken maar uit wat ik over hou per maand van mijn StuFi. En dan mag ik nog maximaal iets meer als 10.000 euro bijverdienen :nah:

Ik weet met veel sparen en hard werken (vrijdagavond, zaterdag, zondag, dagen dat ik vrij heb van school) toch zo ver te komen dat ik een auto en een motor heb en redelijk ruim kan leven.

Huursubsidie? Krijg ik niet. Subsidie voor een computer? Krijg ik niet. Subsidie voor een TV? Krijg ik niet. noem zo maar op........ :slotje:
  Bericht 
944 guy
Master
meranto schreef:
Sommige mensen zijn nou eenmaal uit zichzelf sociaal, en het is heel goed dat zulk soort mensen er zijn. Dat betekent niet dat ze achterlijk zijn en de meest draconische maatregelen verdienen, maar dat ze zich graag belangeloos inzetten voor anderen.


Daar is niks mis mee. Maar laat dat dan aan de persoon zelf over, en niet dat je via de overheid gedwongen wordt om hieraan mee te doen! Van mij hoeven ze geen nieuwe TV te hebben, er is genoeg oud spul wat nog prima werkt.
Sterker nog: ik durf bijna te zeggen dat als de overheid het aan de burger overlaat of hij wel of niet een uitkeringstrekker aan een spiksplinternieuwe TV wil helpen dat hij dat NIET meer doet!
Net als mensen die altijd roepen dat criminelen de doodstraf verdienen voor iets, maar als ze zelf achter de trekker/aan de knoppen zouden staan, dan doen ze iets heel anders!
  Bericht 
dexter79
Master
meranto schreef:
Sommige mensen zijn nou eenmaal uit zichzelf sociaal, en het is heel goed dat zulk soort mensen er zijn. Dat betekent niet dat ze achterlijk zijn en de meest draconische maatregelen verdienen, maar dat ze zich graag belangeloos inzetten voor anderen.
Wat is 'uit jezelf sociaal zijn'? Is dat: beslissen dat iemand anders genoeg verdient om geld af te staan aan minima?
  Bericht 
meranto
Master
Dave schreef:
Wie?

Figuren als Maurice Lippens of nog erger van der Hoeven (Ahold)? Topambtenaren bij het UWV of de complete gezondheidszorg wat ook chronisch ziek is qua -compleet- managementstructuur zoniet diagnose terminale kanker zou moeten hebben.

Je gaat mij vertellen dat ik respect moet opbrengen voor oplichters? Instanties die elk jaar vragen om weer meer geld te pompen in het al doodzieke systeem? Hou toch op... (Pim kom er eens in :cry: )

Het enige wat deze bevolkingsgroep goed kan, waar jij het over hebt... Is uitstekend liegen over capaciteiten die ze *niet* bezitten.


Ik heb het net zo over deze lui als jij het over uitzuigende uitkeringstrekkers hebt. Tussen het topmanagement en de Jan Modaals zitten karrevrachten mensen die gerust 60-80 uur per week zichzelf uit de naad werken voor 2 tot 5x modaal en zo'n beetje alle shit opvangen vanaf boven én onder.

Toegevoegd na 7 minuten:

dexter79 schreef:
meranto schreef:
Sommige mensen zijn nou eenmaal uit zichzelf sociaal, en het is heel goed dat zulk soort mensen er zijn. Dat betekent niet dat ze achterlijk zijn en de meest draconische maatregelen verdienen, maar dat ze zich graag belangeloos inzetten voor anderen.

Wat is 'uit jezelf sociaal zijn'? Is dat: beslissen dat iemand anders genoeg verdient om geld af te staan aan minima?


Nee.

Dat noem ik socialisme, en dat is ook meteen waar de schoen wringt. Sommige mensen doen zelf wat ze vinden dat ze "moeten" doen vanuit sociaal oogpunt en laten anderen in hun waarde, anderen willen met wetten afdwingen dat iedereen dit doet omdat ze vinden dat hun visie de enige is die tot een leefbare samenleving leidt en zijn bereid dit met emotionele chantage en afpersing te bereiken. Met het eerste ben ik blij, met het 2e duidelijk niet.
  Bericht 
944 guy
Master
dexter79 schreef:
Wat is 'uit jezelf sociaal zijn'? Is dat: beslissen dat iemand anders genoeg verdient om geld af te staan aan minima?


Haha oooeeeiii, score :D
  Bericht 
Guppenklup
Master
Dikke Dakduif schreef:
Kan iemand me trouwens vertellen sinds wanneer een TV een eerste levensbehoefte is? Je kleren niet kunnen wassen is erg vervelend en helpt niet bij het vinden van werk. Maar waarom is een TV noodzakelijk? Als die stuk is, bespaar je stroom en in de vrijgekomen tijd kun je een nuttige LOI cursus doen.


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

kudo voor DD
  Bericht 
Warmaster
Master
unickque schreef:
En kunnen al de mensen die hier overdag lopen te posten eens een keer uitleggen hoe ze dat doen? Ik heb daar echt geen tijd voor tijdens mijn werk :huh:


Tussen de klanten door. :colaatje: (en eigen baas zijn scheelt ook natuurlijk O:) )
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Citaat:
GRONINGEN - De gemeenteraad van Groningen heeft nooit besloten om de vergoeding voor een nieuwe tv voor minima te verhogen van 170 naar 450 euro. Dat blijkt uit raadsstukken, die RTV Noord heeft opgevraagd.

SP-wethouder Jannie Visscher zei deze week dat de raad een motie heeft aangenomen, waarin staat dat voortaan de Nibud-norm wordt gehanteerd bij vergoedingen in de bijzondere bijstand. Uit de raadsstukken blijkt echter dat deze motie is verworpen. Het college heeft daarna een brief gestuurd, waarin staat dat de vergoedingen toch worden verhoogd. :o
SP-wethouder Peter Verschuren maakte maandag bekend dat hij de vergoeding voor een nieuwe tv heeft verhoogd van
170 naar 450 euro, omdat hij vindt dat minima recht hebben op een flatscreen.

Kamervragen
In de Tweede Kamer heeft de Partij voor de Vrijheid (PVV) geëist dat staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken ingrijpt. De PVV vindt dat de gemeente Groningen met de vergoeding een verkeerd signaal afgeeft. Aboutaleb moet binnen drie weken antwoord geven.


RTV Noord

Citaat:
groningen/maassluis -
Het voornemen van de Groninger SP-wethouder Peter Verschuren (sociale zaken) om minima voor 450 euro een flatscreentelevisie te laten aanschaffen, heeft het nodige opzien gebaard. Het initiatief past echter volkomen binnen de regels en is ook niet nieuw.

De Groninger raadsfracties van VVD en CDA reageren negatief. Er is volgens hen niets mis met een goedkope ouderwetse beeldbuis. "Er zijn mensen", zegt VVD-raadslid Joost van Keulen, "die keihard werken voor een loon van bruto 1350 euro. Zij krijgen geen flatscreen." SP, PvdA, Stadspartij, ChristenUnie en GroenLinks staan wel achter het voorstel van de wethouder.

Verschuren baseert zich op de prijslijst, die het Nibud (nationaal instituut voor budgetvoorlichting) jaarlijks voor vergoedingen via de bijzondere bijstand uitgeeft. Vorig jaar stond daar nog een richtbedrag van 170 euro voor de aanschaf van een televisie vermeld. "We besloten om dat bedrag naar 450 op te trekken, omdat tv's met een ouderwetse beeldbuis nauwelijks meer te krijgen zijn. En flatscreen-tv's zijn nu eenmaal duurder", zegt Nibud-woordvoerster Annemarie Koop.

DvhN
  Bericht 
fb
Master
Het probleem is dat het Nibud bepaalt wat de vergoedingen zijn. Je hebt blijkbaar een (nieuwe) TV voor 450 euro, dus moet de vergoeding 450 euro zijn. Ongeacht dat er zoiets als Marktplaats bestaat en dat een "normaal " iemand voor zoiets als een TV gewoon een hele tijd spaart (of moet sparen).
Het resultaat van de vergoedingenlijst is dat als men elke 6,7,8 of 9 jaar recht heeft op een volledige vergoeding heeft van een bepaald item op die lijst dat dat item dan ook net toevallig een levensduur van 6,7,8 of 9 jaar heeft. En dat terwijl onze oude TV het meer dan 10 gedaan heeft en eigenlijk nog lang niet "op" was.

De regeling zou eigenlijk als een soort verzekering moeten zijn, dus:
De vergoeding zou alleen toegekend moeten worden als men de oude TV (incl. gepersonaliseerd aankoopbewijs) inlevert bij de Sociale Dienst. Die kan dan meteen controleren of de oude TV wel echt defect is en wat de leeftijd van die TV is.
Dan kan men meteen uitrekenen wat men gedurende die tijd had kunnen sparen voor een nieuwe TV (neem bijv. als norm 2 of 3 euro per maand). Gaat een TV na 8 jaar stuk dan had men dus theoretisch 192 of 288 euro moeten sparen en is de vergoeding dus max. resp. 258 of 162 euro uitgaand van een nieuwprijs van 450 euro.
  Bericht 
Harry S
Master
Citaat:
Niet alleen in Groningen geeft de Sociale Dienst minima 450 euro om een nieuwe flatscreen te kopen, ook gemeenten als Nijmegen en Bloemendaal blijken royaal voor inwoners met een laag inkomen die een kapotte televisie hebben.

Volgens gemeente Nijmegen is alleen nieuwe flatscreen duurzaam genoeg
Maandag meldde lokale zender RTV Noord dat de SP in Groningen vindt dat Groningers met een laag inkomen recht hebben op een nieuwe lcd-televisie 'omdat het een ramp is als de oude kapot gaat'. De gemeente heeft de vergoeding hiervoor daarom opgetrokken van 170 naar 450 euro.

Niet duurzaam
Gratis dagblad De Pers schrijft vandaag dat Groningen geen uitzondering is. Ook in het traditioneel linkse Nijmegen geeft de gemeente minima 450 euro om een nieuwe breedbeeldtelevisie te kopen.

De aanschaf van een tweedehands-televisie van internetsite Marktplaats wordt echter niet vergoed, omdat die niet duurzaam genoeg is.

'Apparaten die daar te koop staan voldoen niet,' zegt Marij Delissen van de gemeente tegen de krant, 'televisies moeten duurzaam zijn en er moet garantie op zitten.' Minima moeten in Nijmegen wel naar de elektronicawinkel waarmee de gemeente samenwerkt.

Bewijs
In de Noord-Hollandse gemeenten Heemstede en Bloemendaal wordt een televisie ook gezien als 'een noodzakelijk iets', zegt ambtenaar Bas Disseldorp namens de Sociale Dienst van die gemeenten. Hij wijst op 'allerlei jurisprudentie' waarin dat is bepaald.

Volgens Disseldorp hoeven mensen met een laag inkomen niet te bewijzen dat hun oude televisie het niet meer doet: 'Als het om hele dure dingen gaat, zoals een wasmachine, willen we nog wel eens vragen naar een verklaring van een reparateur. Maar meestal niet.'


Bron:http://www.elsevier.nl/web/10208430/Nieuws/Nederland/Veel-meer-gemeenten-geven-minima-lcd-televisie.htm

Dus € 450,00 is niet duur in de ogen van Disseldorp :o :thumb_d:
Kunt merken dat het een ambtenaar is, is toch maar gemeenschapsgeld waar zou ik me druk over maken.
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/ ... 19/226371/

Leuke tv voor weinig geld... Ik vraag me echt af waar die 450 euro op gebaseerd is? :nah:
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Citaat:
Volgens Disseldorp hoeven mensen met een laag inkomen niet te bewijzen dat hun oude televisie het niet meer doet: 'Als het om hele dure dingen gaat, zoals een wasmachine, willen we nog wel eens vragen naar een verklaring van een reparateur. Maar meestal niet.'


:o :o :o

OMFG!!!
 Pagina 3 van 5  [ 213 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy