Postingstijd interval gedetecteerd van 297.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 228 berichten ]
Ik heb nooit een B-klasse gereden, maar gaat dat wat beter door een bocht dan zo'n Touran?
Als ongemarkeerd voertuig is die wel redelijk populair, zo lijkt het. Ik zie tenminste wel eens een donkergekleurd exemplaar voorbijschieten met OGS.
Ik weet niet hoe men bij jullie het materiaal behandelt maar de Vitootjes bij ons rammelen niet.
Als jouw werkgever iets meer zou besteden, had hij een 190 aangeschaft. Dan was de auto meer bekleed, had je 2 schuifdeuren kunnen hebben, iets meer vermogen met lager verbruik gehad, getinte ramen achter gehad en was prettiger geweest om mee te werken.
Mongolenbusje? Zeker geleverd in het wit?
Je kan nog meer besteden natuurlijk en dan lijkt de Vito erg veel op de V 250, alleen een zitplaatsje meer en niet leverbaar met lederen bekleding.
Ja waarom zou dat nou zijn?
Dat is nog helemaal niet zeker
http://nos.nl/artikel/2175083-politie-w ... -benz.html
Hmm, het is bijna niet voor te stellen dat je die inzet voor de AS. Arrestanten meenemen lijkt me niet bepaald makkelijk.
Lijkt me ook de ideale politie auto. Het grootste nadeel bij de Mercedes gaat het schakelen worden. Dat is namelijk bij het stuur, en kan alleen als de auto volledig stil staat. Rolt de auto nog een klein beetje dan gaat het behoorlijk kraken. Dan ben je echt 10 keer beter af met een Touran.
Bij mij geen enkel probleem. Met de flippers werkt terugschakelen perfect.
Ik bedoel met schakelen van P naar D, N, R. Dat gaat met een pook zoals in die Touran veel gemakkelijker dan met zo.n schakel hendeltje achter het stuur in de Mercedes. Dat is allemaal fragiel etc, dus lijkt me niet zo geschikt voor de politie werkzaamheden.
Schakelhandel bij het stuur werkt net als de pook. Het is alleen even wennen; wil je de handel in N zetten maar druk je iets te ver door, sta je snel stil omdat je in P zit.
Nee hoor, stuurhandel of pook maakt niets uit.
Ik heb precies dezelfde ervaring met de huidige B-Klasse. De vorige B-Klasse vond ik een stuk fijner rijden. Die vond ik verrassend goed en strak sturen. Leek wel een hot hatchback zowat. Ik hoop wel dat ze wat dikkere motoren gaan bestellen voor de nieuwe B-Klasses als ze die gaan inzetten want die B-Klasse die ik reed was echt te traag voor politiewerk. Die moest echt uit de eco-stand worden gehaald en alles in de sportstand gezet worden en dan reed het een keer normaal, niet eens sportief. Zal als het goed is dan de B 220 CDI worden.
Die 270 CDI ken ik trouwens niet, ik ken wel de Vito 126 met 3.5 V6 benzine en 258 pk
▲
[ 228 berichten ]
Tweebel
Master
AutoWeek schreef:
Mercedes-Benz zou de volgende lichting gemarkeerde politieauto's mogen leveren. Dat meldt Automotive Management. De afgelopen jaren was Volkswagen hofleverancier.
Op basis van 'goed ingevoerde bronnen' meldt Automotive Management dat Mercedes-Benz de order binnen heeft gesleept. Het zou gaan om 2.300 B-Klasses en 600 Vito's. De B-Klasse moet logischerwijs de Volkswagen Touran opvolgen en de Vito de Transporter.
In 2009 kreeg Volkswagen-importeur Pon de aanbesteding toebedeeld. Sindsdien wordt het gros van de politievoertuigen daar ingekocht. Na een omkoopschandaal, waarbij zowel Pon als een aantal ambtenaren door het stof gingen, werd besloten de volgende aanbesteding bij andere (en meerdere) importeurs onder te brengen. Pon kocht destijds strafvervolging af voor € 12 miljoen.
In het recente verleden leverde Mercedes-Benz ook al auto's aan de politie. Vooral de C-Klasse werd vaak in een politiejasje gehesen.
Op basis van 'goed ingevoerde bronnen' meldt Automotive Management dat Mercedes-Benz de order binnen heeft gesleept. Het zou gaan om 2.300 B-Klasses en 600 Vito's. De B-Klasse moet logischerwijs de Volkswagen Touran opvolgen en de Vito de Transporter.
In 2009 kreeg Volkswagen-importeur Pon de aanbesteding toebedeeld. Sindsdien wordt het gros van de politievoertuigen daar ingekocht. Na een omkoopschandaal, waarbij zowel Pon als een aantal ambtenaren door het stof gingen, werd besloten de volgende aanbesteding bij andere (en meerdere) importeurs onder te brengen. Pon kocht destijds strafvervolging af voor € 12 miljoen.
In het recente verleden leverde Mercedes-Benz ook al auto's aan de politie. Vooral de C-Klasse werd vaak in een politiejasje gehesen.
Ik heb nooit een B-klasse gereden, maar gaat dat wat beter door een bocht dan zo'n Touran?
djee
Tour de France kenner '23
WimLex
F1 kenner '20
BLikent
Master
Als ik Mercedes wil rijden, dan bel ik wel een taxi.
Iemand het nieuwe nummer van deze taxi-dienst?
Iemand het nieuwe nummer van deze taxi-dienst?
Ducantoni
Master
Waar is de tijd gebleven dat alleen Den Haag met MB's surveilleerde en andere korpsen met van alles en nog wat tot en met Japans spul aan toe?
Walker
Master
WimLex schreef:
https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe_63
Tussen Drensteinfurt en Wickede ligt die en is 41 km lang
Tussen Drensteinfurt en Wickede ligt die en is 41 km lang
Jeremy Clarkson schreef:
IAMGAAAAYYYYY
jack19
Master
Testers zijn er blij mee dat is positief. Nu maar hopen dat ze net als bij de test de 177pk versie krijgen en niet een totaal uitgeklede versie. Dan zijn we er in vergelijking met de touran met 150 pk toch al op vooruit gegaan.
De vito is wel trager en heeft een idioot grote draaicirkel maar ach een mens moet wat te klagen hebben.
Ik was overigens helemaal niet ontevreden met de Touran als werkzame auto maar ok....
De vito is wel trager en heeft een idioot grote draaicirkel maar ach een mens moet wat te klagen hebben.
Ik was overigens helemaal niet ontevreden met de Touran als werkzame auto maar ok....
lacheisleuk
Master
Nieuwe B klasse is wel een redelijk gebakje ja. Het oubollige is er, net als van de A klasse, wel af.
@RRL: Mag hopen dat dat geen C180d's worden, want die trek je zelfs met een doorsnee Opel Mokka of Merriva dik eruit bij het stoplicht.
@RRL: Mag hopen dat dat geen C180d's worden, want die trek je zelfs met een doorsnee Opel Mokka of Merriva dik eruit bij het stoplicht.
pevo
Master
Schadepot zal ook wel worden opgerekt, met alle schades die door de blauwe brokkepiloten worden gereden......
Ducantoni
Master
jack19 schreef:
De vito
Als ongemarkeerd voertuig is die wel redelijk populair, zo lijkt het. Ik zie tenminste wel eens een donkergekleurd exemplaar voorbijschieten met OGS.
Pita
Master
Ik rij wekelijks afwisselend in een B dan wel een E, vindt de B echt helemaal niets. Gaspedaal met fly by wire. Reageert veel te langzaam in de automaat versie. Veel te sterke reactie in het stuur bij gas geven in een bocht.
De Vito zijn echte rammelbakken als ze pakweg ouder zijn dan 6 maanden. Daar staat tegenover dat die in de versie van 120 CDI ( 6 cylinder 200 pk ) echt snel zijn en ook als 4x4 leverbaar zijn. Er was ooit een CDI 270 leverbaar ( 270 pk ), maar die was gewoon te snel voor de meeste bouwvakkers.
De Vito zijn echte rammelbakken als ze pakweg ouder zijn dan 6 maanden. Daar staat tegenover dat die in de versie van 120 CDI ( 6 cylinder 200 pk ) echt snel zijn en ook als 4x4 leverbaar zijn. Er was ooit een CDI 270 leverbaar ( 270 pk ), maar die was gewoon te snel voor de meeste bouwvakkers.
bert65
Master
Pita schreef:
De Vito zijn echte rammelbakken als ze pakweg ouder zijn dan 6 maanden.
Ik weet niet hoe men bij jullie het materiaal behandelt maar de Vitootjes bij ons rammelen niet.
Pita
Master
Mercedes heeft de Vito nooit bedoeld als personenvervoerder, daar heeft men de Viano en de V 220 voor. Dat een handige importeur die bestelt met rondom ramen en men dan er een paar banken ingooit, dat maakt er nog geen comfortable bus van. Geen bekleding, alles blank metaal geeft een geweldige resonatie. Hier in het uitgaansleven noemt men die : Mongolenbusjes.
KanarieVW
Master
Een Touran is toch wel wat ruimer dan een B-klasse. Aantal keren een B als huurauto gehad en vond het ook helemaal niks. Soort broertje van de BMW 2 grand tourer.
Weet niet echt hoe het met de huidige generatie Vito zit met roest, maar hoor er nog weinig positiefs over.
Weet niet echt hoe het met de huidige generatie Vito zit met roest, maar hoor er nog weinig positiefs over.
Pita
Master
Nee, geen roest, wel eerst zware problemen met de achterremmen, die nu achter de rug lijken. Ook problemen met de elektrische ramen voor.
bert65
Master
Pita schreef:
Mercedes heeft de Vito nooit bedoeld als personenvervoerder, daar heeft men de Viano en de V 220 voor. Dat een handige importeur die bestelt met rondom ramen en men dan er een paar banken ingooit, dat maakt er nog geen comfortable bus van. Geen bekleding, alles blank metaal geeft een geweldige resonatie. Hier in het uitgaansleven noemt men die : Mongolenbusjes.
Als jouw werkgever iets meer zou besteden, had hij een 190 aangeschaft. Dan was de auto meer bekleed, had je 2 schuifdeuren kunnen hebben, iets meer vermogen met lager verbruik gehad, getinte ramen achter gehad en was prettiger geweest om mee te werken.
Mongolenbusje? Zeker geleverd in het wit?
Je kan nog meer besteden natuurlijk en dan lijkt de Vito erg veel op de V 250, alleen een zitplaatsje meer en niet leverbaar met lederen bekleding.
snovvdog
Master
Waarom is er behoefde aan dat soort mpv's vanuit de Politie, rijdt toch voor geen meter?
Liever zelfs een A dan aan B, het liefst C of E natuurlijk .
Liever zelfs een A dan aan B, het liefst C of E natuurlijk .
Story
Master
snovvdog schreef:
Waarom is er behoefde aan dat soort mpv's vanuit de Politie, rijdt toch voor geen meter?
Ja waarom zou dat nou zijn?
WimLex
F1 kenner '20
Tweebel schreef:
Mercedes-Benz zou de volgende lichting gemarkeerde politieauto's mogen leveren.
Dat is nog helemaal niet zeker
Citaat:
Politie waarschijnlijk over naar Mercedes-Benz
Vandaag, 14:48
De politie stapt waarschijnlijk over naar Mercedes-Benz. Na een kleine tien jaar Volkswagen worden de politieauto's en -busjes vervangen door de Mercedes B-Klasse en de Mercedes Vito, meldt autobranche-vakblad Automotive Management. Het gaat om 2300 auto's en 400 busjes.
Een woordvoerder van de politie zegt dat de aanbesteding, die overigens een jaar later is dan gepland, voorlopig gewonnen is door Mercedes. De Duitse autofabrikant heeft op papier de aanbesteding gewonnen, maar er moet nog een praktijkproef komen. "Mercedes gaat voor ons een auto klaarmaken, op basis van onze wensen. Dan gaan we kijken of de auto in de praktijk voor ons voldoet."
Ombouwen
Als de order definitief is, krijgt VDL Bus in Venlo de opdracht om het merendeel van de nieuwe auto's tot politieauto's om te bouwen, meldt De Limburger. Bij VDL Bus worden al 300 Mercedes Sprinters omgebouwd tot ME-busjes.
Mercedes won ten koste van merken als Mini, Opel, Peugeot en Volkswagen. Deze aanbesteding gaat niet over de onopvallende snelle politieauto's. Die volgt later nog.
Vakbond blij
Bij de Nederlandse Politiebond wordt blij gereageerd op de komst van de Mercedessen. "We horen van politiemensen terug dat ze de auto als verlengstuk zien van het uniform", zegt voorzitter Jan Struijs. "Snel, robuust en wendbaar."
Nu rijdt de politie nog in de Volkswagen Touran. "Hij is wel wat ruimer, maar niet zo wendbaar als de Mercedessen", zegt Struijs. "En de uitstraling is ook wel wat minder dan een Mercedes."
Omkoping Volkswagen
De vorige aanbesteding van de politieauto's verliep niet goed. Volkswagen-importeur Pon kocht in oktober voor 12 miljoen euro strafvervolging af, omdat het bedrijf zich bij die aanbesteding schuldig heeft gemaakt aan omkoping van ambtenaren.
Vandaag, 14:48
De politie stapt waarschijnlijk over naar Mercedes-Benz. Na een kleine tien jaar Volkswagen worden de politieauto's en -busjes vervangen door de Mercedes B-Klasse en de Mercedes Vito, meldt autobranche-vakblad Automotive Management. Het gaat om 2300 auto's en 400 busjes.
Een woordvoerder van de politie zegt dat de aanbesteding, die overigens een jaar later is dan gepland, voorlopig gewonnen is door Mercedes. De Duitse autofabrikant heeft op papier de aanbesteding gewonnen, maar er moet nog een praktijkproef komen. "Mercedes gaat voor ons een auto klaarmaken, op basis van onze wensen. Dan gaan we kijken of de auto in de praktijk voor ons voldoet."
Ombouwen
Als de order definitief is, krijgt VDL Bus in Venlo de opdracht om het merendeel van de nieuwe auto's tot politieauto's om te bouwen, meldt De Limburger. Bij VDL Bus worden al 300 Mercedes Sprinters omgebouwd tot ME-busjes.
Mercedes won ten koste van merken als Mini, Opel, Peugeot en Volkswagen. Deze aanbesteding gaat niet over de onopvallende snelle politieauto's. Die volgt later nog.
Vakbond blij
Bij de Nederlandse Politiebond wordt blij gereageerd op de komst van de Mercedessen. "We horen van politiemensen terug dat ze de auto als verlengstuk zien van het uniform", zegt voorzitter Jan Struijs. "Snel, robuust en wendbaar."
Nu rijdt de politie nog in de Volkswagen Touran. "Hij is wel wat ruimer, maar niet zo wendbaar als de Mercedessen", zegt Struijs. "En de uitstraling is ook wel wat minder dan een Mercedes."
Omkoping Volkswagen
De vorige aanbesteding van de politieauto's verliep niet goed. Volkswagen-importeur Pon kocht in oktober voor 12 miljoen euro strafvervolging af, omdat het bedrijf zich bij die aanbesteding schuldig heeft gemaakt aan omkoping van ambtenaren.
http://nos.nl/artikel/2175083-politie-w ... -benz.html
Ducantoni
Master
WimLex schreef:
Mini
Hmm, het is bijna niet voor te stellen dat je die inzet voor de AS. Arrestanten meenemen lijkt me niet bepaald makkelijk.
Pita
Master
Arrestanten ? Daar heeft men nu ook al een MB Sprinter voor, ik zal eens een kentekencheck doen om te kijken welke motorisatie die heeft. Zal wel geen 319 CDI zijn.
lacheisleuk
Master
bert65 schreef:
Ik weet niet hoe men bij jullie het materiaal behandelt maar de Vitootjes bij ons rammelen niet.
Kennis van mij zit bij de VOA en die hebben enige tijd een Vito gehad, maar zijn hardhollend terug gegaan naar de Sprinters. Behalve ruimte is de Sprinter ook veel beter bestand tegen de mishandeling tijdens een OGS rit. De Vito stond meer bij de garage dan de rest van de Sprinters van deze eenheid bij elkaar.
Pita
Master
De Vito is eigenlijk alleen maar geschikt voor het schoolvervoer, 's-morgens 20 km. en 's-avonds 20 km.
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
jack19 schreef:
Ik was overigens helemaal niet ontevreden met de Touran als werkzame auto maar ok....
Lijkt me ook de ideale politie auto. Het grootste nadeel bij de Mercedes gaat het schakelen worden. Dat is namelijk bij het stuur, en kan alleen als de auto volledig stil staat. Rolt de auto nog een klein beetje dan gaat het behoorlijk kraken. Dan ben je echt 10 keer beter af met een Touran.
Dave
Webspecialist
Dan vraag ik mij weer af waarom men nog schakelt. Ik mis het niet echt, langzamer is het niet, alleen met remmen (afremmen op de motor lukt niet zo goed).
Range Rover Teun
Medewerker
Dave schreef:
(afremmen op de motor lukt niet zo goed).
Bij mij geen enkel probleem. Met de flippers werkt terugschakelen perfect.
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Dave schreef:
Dan vraag ik mij weer af waarom men nog schakelt. Ik mis het niet echt, langzamer is het niet, alleen met remmen (afremmen op de motor lukt niet zo goed).
Ik bedoel met schakelen van P naar D, N, R. Dat gaat met een pook zoals in die Touran veel gemakkelijker dan met zo.n schakel hendeltje achter het stuur in de Mercedes. Dat is allemaal fragiel etc, dus lijkt me niet zo geschikt voor de politie werkzaamheden.
bert65
Master
-Joske- schreef:
Ik bedoel met schakelen van P naar D, N, R. Dat gaat met een pook zoals in die Touran veel gemakkelijker dan met zo.n schakel hendeltje achter het stuur in de Mercedes. Dat is allemaal fragiel etc, dus lijkt me niet zo geschikt voor de politie werkzaamheden.
Schakelhandel bij het stuur werkt net als de pook. Het is alleen even wennen; wil je de handel in N zetten maar druk je iets te ver door, sta je snel stil omdat je in P zit.
Nee hoor, stuurhandel of pook maakt niets uit.
Raymond
Master
Dave schreef:
Dan vraag ik mij weer af waarom men nog schakelt. Ik mis het niet echt, langzamer is het niet, alleen met remmen (afremmen op de motor lukt niet zo goed).
ik weet het niet, ik denk dat de volgende weer een handbak wordt. Fly by wire en automaat bepaalt best veel voor je en ik heb liever zelf de controle.
Pita
Master
In een B kan je gewoon onder het langzaam rijden van D naar R gaan, maar aandrijving heb je dan niet, eerst even een paar seconden wachten.
Lotus Omega
Master
Pita schreef:
Ik rij wekelijks afwisselend in een B dan wel een E, vindt de B echt helemaal niets. Gaspedaal met fly by wire. Reageert veel te langzaam in de automaat versie. Veel te sterke reactie in het stuur bij gas geven in een bocht.
De Vito zijn echte rammelbakken als ze pakweg ouder zijn dan 6 maanden. Daar staat tegenover dat die in de versie van 120 CDI ( 6 cylinder 200 pk ) echt snel zijn en ook als 4x4 leverbaar zijn. Er was ooit een CDI 270 leverbaar ( 270 pk ), maar die was gewoon te snel voor de meeste bouwvakkers.
De Vito zijn echte rammelbakken als ze pakweg ouder zijn dan 6 maanden. Daar staat tegenover dat die in de versie van 120 CDI ( 6 cylinder 200 pk ) echt snel zijn en ook als 4x4 leverbaar zijn. Er was ooit een CDI 270 leverbaar ( 270 pk ), maar die was gewoon te snel voor de meeste bouwvakkers.
Ik heb precies dezelfde ervaring met de huidige B-Klasse. De vorige B-Klasse vond ik een stuk fijner rijden. Die vond ik verrassend goed en strak sturen. Leek wel een hot hatchback zowat. Ik hoop wel dat ze wat dikkere motoren gaan bestellen voor de nieuwe B-Klasses als ze die gaan inzetten want die B-Klasse die ik reed was echt te traag voor politiewerk. Die moest echt uit de eco-stand worden gehaald en alles in de sportstand gezet worden en dan reed het een keer normaal, niet eens sportief. Zal als het goed is dan de B 220 CDI worden.
Die 270 CDI ken ik trouwens niet, ik ken wel de Vito 126 met 3.5 V6 benzine en 258 pk
Tweebel
Master
Staat eigenlijk al vast dat ze dieseltjes gaan rijden, voor die B-klasse? Was dat een eis in de aanbesteding?
lacheisleuk
Master
Lotus Omega schreef:
Die moest echt uit de eco-stand worden gehaald en alles in de sportstand gezet worden en dan reed het een keer normaal, niet eens sportief.
Volgens onze dealer zou je sowieso in de sportstand moeten rijden, omdat de bak dan gelijkmatiger belast wordt. Comfort of Eco alleen bij sneeuw of gladheid.-Joske- schreef:
Ik bedoel met schakelen van P naar D, N, R. Dat gaat met een pook zoals in die Touran veel gemakkelijker dan met zo.n schakel hendeltje achter het stuur in de Mercedes. Dat is allemaal fragiel etc, dus lijkt me niet zo geschikt voor de politie werkzaamheden.
Wees maar blij dat men niet voor Kia is gegaan dan. Daar moet je eerst de auto laten opstarten voordat je hem uit P haalt, anders doet ie gewoon helemaal niets. Bij bijvoorbeeld een Niro moet je hem dan eerst weer helemaal uit gooien, contact op 0, dan weer contact open en vast houden totdat het hele deuntje heeft gespeeld, dan pas doet ie wat. En zo'n Niro is hybride.
Vroeg op
Master
Hier in het dorp een "Teuntje" Oom agent verleende geen voorang aan een Mercedes Vito. Die wil wel heel erg graag een Mercedes.
Schoenzool
Master
Die hondengrigade bus is wel ideaal; hond via een luik naar binnen laten komen en samen uitsrappen. Die vito vind ik ook mooi. B klasse mwah
Lotus Omega
Master
Valt me mee dat ze toch nog voor de B 220d zijn gegaan en niet voor een 180d oid. Deze levert een meer dan prima 177 pk/350 Nm en doet (in standaard uitvoering) 0-100 km/u in 8,3 sec. Dat is behoorlijk wat meer dan de huidige Touran’s.
GerbiE
Master
nu.nl schreef:
Eindhovens bedrijf VDL gaat auto's ombouwen tot politiewagens
VDL heeft een omvangrijke opdracht binnengesleept voor Mercedez-Benz. De Eindhovense onderneming gaat helpen bij het ombouwen van zeker 1.250 voertuigen tot surveillance-auto's. De om te bouwen auto's, van het type Mercedes B-klasse, maken deel uit van het nieuwe wagenpark dat de politie in gebruik neemt. Zo vervangen de Mercedes-voertuigen de huidige surveillancewagens van de politie, de Volkswagen Touran. De politie stuurt de wagens vanaf volgend jaar de weg op.
De voertuigen krijgen onder meer licht- en geluidsinstallaties, bestickering en communicatie- en navigatieapparatuur. Ook wordt de achterbak ingericht zodat die plaats biedt aan de dagelijkse uitrusting van de politie. In eerste instantie gaat het om 875 voertuigen. Deze worden omgebouwd door VDL Bus Venlo, een dochterbedrijf van de VDL Groep, in opdracht van Mercedes.
Voor de resterende 375 auto's die elders onder handen worden genomen, levert VDL meerdere onderdelen. Het aantal auto's dat omgebouwd wordt, kan nog verder oplopen. De maximale looptijd van het contract is zeven jaar. Financiële gegevens worden niet bekendgemaakt.
Het is niet voor het eerst dat VDL met wagens van de politie aan de slag gaat. Zo werkt het bedrijf momenteel aan de ombouw van de eerste van in totaal 256 ME-bussen.
VDL heeft een omvangrijke opdracht binnengesleept voor Mercedez-Benz. De Eindhovense onderneming gaat helpen bij het ombouwen van zeker 1.250 voertuigen tot surveillance-auto's. De om te bouwen auto's, van het type Mercedes B-klasse, maken deel uit van het nieuwe wagenpark dat de politie in gebruik neemt. Zo vervangen de Mercedes-voertuigen de huidige surveillancewagens van de politie, de Volkswagen Touran. De politie stuurt de wagens vanaf volgend jaar de weg op.
De voertuigen krijgen onder meer licht- en geluidsinstallaties, bestickering en communicatie- en navigatieapparatuur. Ook wordt de achterbak ingericht zodat die plaats biedt aan de dagelijkse uitrusting van de politie. In eerste instantie gaat het om 875 voertuigen. Deze worden omgebouwd door VDL Bus Venlo, een dochterbedrijf van de VDL Groep, in opdracht van Mercedes.
Voor de resterende 375 auto's die elders onder handen worden genomen, levert VDL meerdere onderdelen. Het aantal auto's dat omgebouwd wordt, kan nog verder oplopen. De maximale looptijd van het contract is zeven jaar. Financiële gegevens worden niet bekendgemaakt.
Het is niet voor het eerst dat VDL met wagens van de politie aan de slag gaat. Zo werkt het bedrijf momenteel aan de ombouw van de eerste van in totaal 256 ME-bussen.
Range Rover Teun
Medewerker
Algemeen Dagblad schreef:
Agenten teleurgesteld: schakelflippers in nieuwe auto zijn vastgelijmd
De nieuwe politieauto's van Mercedes hebben flippers aan het stuur om te schakelen zoals in de Formule 1. Agenten waanden zich al Max Verstappen, totdat ze tot hun teleurstelling merkten dat de flippers zijn vastgelijmd.
Een auto met meer vermogen en grip op de weg dan de Volkswagen Touran, waarmee de politie tot nu toe reed. De Mercedes B-klasse, die sinds dit jaar wordt ingevoerd als de nieuwe noodhulpauto, belooft een flinke verbetering te zijn.
Politieagenten die voor het eerst in de nieuwe Benz stapten, keken verlekkerd naar de flippers aan het stuur, waarmee de automatische versnellingsbak handmatig kan worden bediend. Een techniek die is overgewaaid uit de Formule 1. Maar een nadere inspectie leerde dat de flippers onbruikbaar zijn gemaakt met een flinke dot kit.
Speculaties
Is er sprake van fouten bij de aanbesteding? Is de politie bang voor storingen aan het schakelsysteem? Worden de rijkunsten van agenten niet vertrouwd? Op het intranet van de politie wordt druk gespeculeerd.
Politiewoordvoerder Sherlo Esajas geeft desgevraagd het antwoord: ,,Er is juist voor een automaat gekozen, zodat politiemensen hun aandacht maximaal op de weg kunnen houden. In het optiepakket van de automaat worden de flippers automatisch meegeleverd. Omdat we juist willen dat agenten niet bezig zijn met schakelen, zijn de flippers onklaar gemaakt."
Neemt niet weg dat de meeste agenten blij zijn met hun nieuwe auto, die vlot op de 100 zit en sneller rijdt dan 220 kilometer per uur. De vering is dusdanig aangepast dat met hoge snelheid over verkeersdrempels kan worden gereden.
De nieuwe politieauto's van Mercedes hebben flippers aan het stuur om te schakelen zoals in de Formule 1. Agenten waanden zich al Max Verstappen, totdat ze tot hun teleurstelling merkten dat de flippers zijn vastgelijmd.
Een auto met meer vermogen en grip op de weg dan de Volkswagen Touran, waarmee de politie tot nu toe reed. De Mercedes B-klasse, die sinds dit jaar wordt ingevoerd als de nieuwe noodhulpauto, belooft een flinke verbetering te zijn.
Politieagenten die voor het eerst in de nieuwe Benz stapten, keken verlekkerd naar de flippers aan het stuur, waarmee de automatische versnellingsbak handmatig kan worden bediend. Een techniek die is overgewaaid uit de Formule 1. Maar een nadere inspectie leerde dat de flippers onbruikbaar zijn gemaakt met een flinke dot kit.
Speculaties
Is er sprake van fouten bij de aanbesteding? Is de politie bang voor storingen aan het schakelsysteem? Worden de rijkunsten van agenten niet vertrouwd? Op het intranet van de politie wordt druk gespeculeerd.
Politiewoordvoerder Sherlo Esajas geeft desgevraagd het antwoord: ,,Er is juist voor een automaat gekozen, zodat politiemensen hun aandacht maximaal op de weg kunnen houden. In het optiepakket van de automaat worden de flippers automatisch meegeleverd. Omdat we juist willen dat agenten niet bezig zijn met schakelen, zijn de flippers onklaar gemaakt."
Neemt niet weg dat de meeste agenten blij zijn met hun nieuwe auto, die vlot op de 100 zit en sneller rijdt dan 220 kilometer per uur. De vering is dusdanig aangepast dat met hoge snelheid over verkeersdrempels kan worden gereden.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum