Postingstijd interval gedetecteerd van 47.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 2 van 5  [ 228 berichten ]
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Dat wordt krabben. Slechte oplossing. Hadden ze beter echt kunnen verwijderen en de handmatige mode van de bak blokkeren.
  Bericht 
jack19
Master
 
Duidelijk dat de woordvoerder nooit rijdt, 220 haalt ie bij lange na niet, smalle stoelen i.c.m. Koppel is een ramp. Kleine auto, beroerd voor lange mensen(zoals ik) en de remschijven van onze enige Mercedes zijn al 2x vervangen. Wachten op de 1e modificatie dus, voorlopig vooral brommeren en de tourans (wat ik een prima dienstvoertuig vind) afrijden.
  Bericht 
Ducantoni
Master
jack19 schreef:
de remschijven van onze enige Mercedes zijn al 2x vervangen.

Ik zie een verdienmodel.
MB Nederland zal in de toekomst een aardige omzetverhoging in de jaarverslagen vermelden.
Al denk ik zo dat het wagenpark van het AT en andere snelle eenheden ook een aardige duit oplevert voor de garagebedrijven die het onderhoud mogen verrichten.
  Bericht 
viffer
Master
Ducantoni schreef:
Al denk ik zo dat het wagenpark van het AT en andere snelle eenheden ook een aardige duit oplevert voor de garagebedrijven die het onderhoud mogen verrichten.


Wat denk je van schadeherstelbedrijven. Hier in de buurt zit zo'n bedrijf dat ook politievoertuigen herstelt, daar staan ze regelmatig.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik heb een stage gelopen tegenover zo'n bedrijf. Deden denk ik ook gewoon onderhoud. Dagelijks 3 stuks aan en afgevoerd.

Stom trouwens dat de flippers onklaar zijn, juist als je snelheid wil is het fijn als je de bak alvast een versnelling lager kan zetten. Kan met inhalen net die fractie zijn die je nodig hebt om er wel veilig voorbij te komen, omdat de bak niet eerst hoeft terug te schakelen.
  Bericht 
Tweebel
Master
jack19 schreef:
Koppel is een ramp.


Dat ding heeft toch fors meer koppel dan de tourans? Wat gaat er mis?
  Bericht 
Blaataap
Master
Tweebel schreef:
mis


Hij bedoelt de riem met alle toebehoren die je als agent meeneemt. Handboeien, pistool, wapenstok etc.
  Bericht 
Tweebel
Master
Aha, juist, was even vergeten dat er meerdere betekenissen waren :D
Thx
  Bericht 
cocodee
Master
Ook standaard met ty-raps? :roll:
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Flippers worden weer eens overgewaardeerd. Overgewaaid uit de f1... ja, daar zitten ze er op omdat het moet. De automaat zou veel beter schakelen dan welke coureur dan ook.

En nu willen de petjes op max Verstappen lijken door ook te flipperen.
  Bericht 
Signum
Master
Ondanks dat, je gaat toch niet met kit aan de gang om die dingen vast te maken? Wat is dat nou voor beunhaas oplossing :fp:
  Bericht 
RRL
Master
WNS2.0D schreef:
Flippers worden weer eens overgewaardeerd. Overgewaaid uit de f1... ja, daar zitten ze er op omdat het moet. De automaat zou veel beter schakelen dan welke coureur dan ook.
En nu willen de petjes op max Verstappen lijken door ook te flipperen.

Dat is journalistiek, moet allemaal weer verder aangedikt worden. De coureur wanen met Max Verstappen ambities, man man amn. Zelfs al zouden ze werken dan vermoed ik alsnog dat ze misschien een paar keer gebruikt worden, dan is het nieuwtje er wel af en blijft de bak gewoon in D staan.

cocodee schreef:
Ook standaard met ty-raps?

Ja. En waarom ook niet? 'If it looks stupid but it works, it ain't stupid' gaat hier wel op, anders zijn ze de wieldoppen binnen mum van tijd kwijt als het ergens stoepen op- en af gaat.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Ik krijg die dingen zelf ook aan het stuur van mijn nieuwe auto. Niet omdat ik er ook maar een cent voor zou betalen maar ze zitten er gewoon standaard op in de uitvoering die ik besteld heb.

Zal ze de eerste week echt wel een paar keer indrukken om te spelen maar geloof niet dat ik ze daarna nog ga gebruiken. De auto waar ik een proefrit mee gemaakt heb had ze niet, wel een sport stand op de automaat. Leuk mee gespeeld maar ook die voegt weinig toe.
  Bericht 
KanarieVW
Master
Zeker met lekker doortrappen op de snelweg staat de DSG altijd in handmatig en schakel ik met de flippers. Gebruik ze dagelijks dus. Kan je vast de juiste versnelling voor zetten als iemand aan de kant gaat en schakelt de bak ook niet onnodig terug als je vol gas geeft. Flippers zijn een top toevoeging aan een automaat.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Ik heb nou een aantal keer al een automaat gehad waarin ik duidelijk sneller was dan de flippers. Gas los omdat je in loopt op een vrachtwagen, links rijdt een treintje 160... Wil je in een gat, dan moet dat vlot. En als je dan een 8-bak erachter hebt, duurt het even voordat je in zijn 5 zit. Dan ben je sneller met een setje flippers, want dan hangt die bak al in zijn 5. En dan heb ik geen haast. De politie zal maar naar een spoedmelding onderweg zijn, dan wil je hem kunnen dwingen een lagere versnelling te pakken, in plaats van eerst op de kickdown te moeten wachten. Dat scheelt tienden van seconden, kan net het verschil maken.
  Bericht 
KanarieVW
Master
lacheisleuk schreef:
. Dat scheelt tienden van seconden, kan net het verschil maken.


In de F1 ja, niet bij de politie. Het rijdt gewoon veel rustiger, maar het gaat je geen minuten opleveren.
  Bericht 
Pietert
Master
RRL schreef:
dan is het nieuwtje er wel af en blijft de bak gewoon in D staan.

Ik gebruik ze met regelmaat. Juist om een tikkie terug te geven om op de motor af te remmen. Als ik er dan weer af blijf springt ie automatisch weer op D
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
KanarieVW schreef:
Zeker met lekker doortrappen op de snelweg staat de DSG altijd in handmatig en schakel ik met de flippers. Gebruik ze dagelijks dus. Kan je vast de juiste versnelling voor zetten als iemand aan de kant gaat en schakelt de bak ook niet onnodig terug als je vol gas geeft. Flippers zijn een top toevoeging aan een automaat.

Helemaal mee eens.

Mijn versnellingsbak is gerobotiseerd, dus geen automaat. Maar ik rijd altijd met de flippers.
  Bericht 
jack19
Master
 
In de Touran gebruikte ik ze vaak tijdens de spoedritten bij inhaalacties, nemen van rotondes etc. Erg fijn.
  Bericht 
Ducantoni
Master
WNS2.0D schreef:
Ik krijg die dingen zelf ook aan het stuur van mijn nieuwe auto. Niet omdat ik er ook maar een cent voor zou betalen maar ze zitten er gewoon standaard op in de uitvoering die ik besteld heb.

De eerste Ferrari waar die dingen op geleverd konden worden, kon de klant die bestellen voor een meerprijs waarvan je een leuke kleine auto had kunnen kopen..
  Bericht 
RRL
Master
Maserati Teun schreef:
Mijn versnellingsbak is gerobotiseerd, dus geen automaat. Maar ik rijd altijd met de flippers.

Bij de robotbak ook wel nodig om te flipperen. Scheelt dat het in de QP ook echt mooi grote flippers zijn.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Wat een oplossing, draadje doorknippen te moeilijk :fp:
  Bericht 
Pita
Master
 
Dave schreef:
Wat een oplossing, draadje doorknippen te moeilijk


Probeer dat bij een moderne auto maar niet, tien tegen 1 dat hij het dan helemaal niet meer doet !
  Bericht 
Walker
Master
 
Hier geen flippers, maar wel regelmatig de bak in de manuele stand. En inderdaad, juist bij hogere snelheden werkt het bij agressief anticiperend rijden.
  Bericht 
vw-driver
Master
Agenten beklagen zich over fonkelnieuwe politie-Mercedes
15-11-2018



De fonkelnieuwe politie-Mercedessen blijken in de dagelijkse praktijk niet altijd even goed te voldoen. Op motorisch gebied leveren de surveillancewagens topprestaties en over rijcomfort en luxe hebben agenten bepaald niet te klagen, maar vooral als het om ruimte gaat is het flink behelpen.
“Zeker lange arrestanten krijg je met geen mogelijkheid achterin”, zegt een agent.
Dat verklaren vier agenten van de politie Oost-Nederland, waar Overijssel onder valt, onafhankelijk van elkaar.


Onvoorziene problemen
Nu de eerste exemplaren van de nieuwe politie-Mercedes zijn uitgeleverd en agenten er ook in Overijssel mee de weg op gaan, komen er onvoorziene problemen aan het licht. Zo is het achterin ronduit krap. Zeker als daarin ook nog een lastige arrestant moet worden gepropt.

Maar ook de lage bodemplaat zorgt voor irritaties. Vooral hoge verkeersdrempels blijken voor de B-klasse soms lastige obstakels: zeker bij achtervolgingen of bij het uitrukken voor calamiteiten.

Daarnaast beklaagden agenten zich er eerder al over dat de zogenoemde schakelflippers zijn vastgelijmd, waardoor ze gedwongen zijn om - minder sportief - automaat te rijden.

Stoere tijden herleven
De nieuwe Mercedessen vervangen de vertrouwde Volkswagens, waarmee de politie sinds jaar en dag op pad ging. Met de snelle diesels wil de politie onder andere meer ontzag inboezemen. Daarmee herleven de aloude tijden weer enigszins. Met name oudere dienders denken vaak met weemoed terug aan de stoere politie-Porsches, waarmee ooit op snelwegen werd gesurveilleerd.

Favoriet tijdens testritten
Eind vorig jaar maakte de politie bekend dat de komende vier jaar alle VW's worden vervangen door Mercedessen. Daarbij gaat het landelijk om 1.250 Mercedessen uit de B-klasse. Dit nadat agenten na uitgebreide testritten de Mercedes tot hun favoriet hadden uitgeroepen. De B-klasse is niet alleen snel, maar ligt bovendien rotsvast op de weg. Zodoende ging Mercedes er bij de landelijke aanbesteding vandoor met de felbegeerde landelijke opdracht en gaf daarmee onder meer BMW, Mini en Opel het nakijken.

Politie-Oost Nederland
Behalve de personenwagens worden ook 400 Mercedes Vito-bussen voor zogeheten noodhulp aangeschaft en 75 bussen voor de hondenbrigade. Eind augustus kreeg de politie in de regio Twente de eerste snelle Mercedessen binnen.

Krap

Maar nu de politie op diverse plekken in ons land de eerste Mercedessen eenmaal uitgeleverd heeft gekregen, blijkt dat de ruimte erin nogal te wensen overlaat. In Twente hebben enkele agenten zelfs al gevraagd om een Mercedes-bus in plaats van de luxere personenwagen. “Zeker lange arrestanten krijg je met geen mogelijkheid achterin”, zegt een agent.

Lage bodemplaat
Ook de lagere bodemplaat blijkt met name in het stadsverkeer onhandig. De vering was juist zodanig aangepast dat er met hoge snelheid over verkeersdrempels kon worden genomen, maar de praktijk wijst nu uit dat de lage bodemplaat voor problemen zorgt bij het nemen van deze hobbels. De vorige politiewagen, Volkswagen Touran, was wat hoger. 

Vastgelijmde schakelflippers
Eerder al toonden agenten zich teleurgesteld omdat de zogenoemde schakelflippers bleken vastgelijmd. Met deze 'flippers' aan het stuur kan de automatische versnellingsbak handmatig worden bediend. Een techniek die uit de Formule 1 komt. De 'flippers' waren echter gesaboteerd met een dosis kit. Op intranet deden al verhalen de ronde dat deze optionele flippers niet zouden zijn opgenomen bij de aanbesteding, maar volgens de politie is er doelbewust voor een automaat gekozen zodat de politiemensen zich maximaal op het verkeer kunnen concentreren.

Politievakbonden
Woordvoerders van de vakbonden ACP en NBP zeggen nog niet van de problemen over het ruimtetekort en de lage bodemplaten te hebben gehoord. Ook bij de politie Oost-Nederland zijn nog geen klachten bekend.

Rob den Besten, voorzitter van de Centrale Ondernemingsraad van de Politie Nederland zegt daar niet van op te kijken: “Er rijden immers nog geen honderden van deze politiewagens rond en op diverse plekken hebben ze 'm zelfs nog niet. Deze Mercedes is vooraf heel uitvoerig getest, maar ik kan me voorstellen dat het zitten achterin niet de hoogste prioriteit heeft gehad.”

Corruptie-affaire
De aanschaf van het wagenpark lag extra gevoelig. Nadat bij de vorige zogenoemde aanbesteding politievoertuigen werd overschaduwd door – zoals de politie het zelf noemt – “vermeend niet integer handelen van een aantal betrokkenen”, ging de politie bij het gunnen van de lucratieve order uiterst voorzichtig te werk. Jaren geleden moesten zich namelijk zes (ex-)ambtenaren voor de rechter verantwoorden omdat zij zich door de auto-industrie in de watten zouden hebben laten leggen in ruil voor informatie over de omvangrijke inkooporders vanuit defensie en politie.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/302335/Ag ... e-Mercedes
  Bericht 
KanarieVW
Master
Ja hehe, een B-Klasse is geen Touran. Die heeft echt wel een stuk meer binnen ruimte. Lijkt niet echt een onvoorzien probleem. Dat is een feit.
Moet wel lachen dat in ieder stukje over die ‘flippers’ aan het stuur er net wordt gedaan of dat heel uitzonderlijk is. ‘Formule 1 techniek....blablabla’. :fp:
  Bericht 
Pietert
Master
KanarieVW schreef:
of dat heel uitzonderlijk is

Nouja, niet iedereen heeft ze ;)
  Bericht 
KanarieVW
Master
Nee, maar het is toch wel redelijk standaard bij een automaat de afgelopen 10 jaar. En anders een goedkope optie.
  Bericht 
basjuh1981
Master
KanarieVW schreef:
Moet wel lachen dat in ieder stukje over die ‘flippers’ aan het stuur er net wordt gedaan of dat heel uitzonderlijk is. ‘Formule 1 techniek....blablabla’. :fp:

Echt treurig om het vast te kitten :fp:
  Bericht 
RRL
Master
KanarieVW schreef:
En anders een goedkope optie.

€ 96 is inderdaad niet veel. Staat toch beter met en met een keertje leuk sturen in de Franse binnenlanden even flipperen.
basjuh1981 schreef:
Echt treurig om het vast te kitten

Vooral met het argument dat ze niet in de aanbesteding stonden. Die dingen zitten standaard op een Mercedes omdat er geen pook met -/+ mogelijkheid is, in tegenstelling tot de DSG die in de Volkswagens zat.

Vind die bodemplaat nog wel wat triester dan de flippers. In een achtervolging/spoedrit dus over de grond klapperen bij drempels, dat worden heel wat B'tjes die buiten gebruik zijn omdat de boel stuk gereden is.
  Bericht 
Pietert
Master
RRL schreef:
Vooral met het argument dat ze niet in de aanbesteding stonden.

Is ook gewoon niet waar.
  Bericht 
Raaf
Master
RRL schreef:
€ 96 is inderdaad niet veel.


vw-driver schreef:
1.250

€120k. Telt in een aanbesteding hard mee hoor. En dat is alleen de initiële aanschaf. Nog niet eens de vervanging.

RRL schreef:
Vind die bodemplaat nog wel wat triester dan de flippers. In een achtervolging/spoedrit dus over de grond klapperen bij drempels, dat worden heel wat B'tjes die buiten gebruik zijn omdat de boel stuk gereden is.

Is een keuze.. Meer schade op drempels of meer schade omdat ze de bocht missen.
Dusdanig kleine auto's inzetten is compromissen sluiten. Amsterdam is Breda niet, en stad is buitengebied niet. Maar ze hebben wel 1 standaard nodig. Dan kom je vrijwel per definitie uit bij iets wat overal net niet werkt.
  Bericht 
Pietert
Master
Raaf schreef:
en stad is buitengebied niet. Maar ze hebben wel 1 standaard nodig.

We hebben hier ook gewoon 4x4 pickups van de politie, hoor.
  Bericht 
Raaf
Master
Pietert schreef:
We hebben hier ook gewoon 4x4 pickups van de politie, hoor.

Hier een subaru voor de OVD
  Bericht 
DidbeZ
Master
vw-driver schreef:
Stoere tijden herleven
De nieuwe Mercedessen vervangen de vertrouwde Volkswagens, waarmee de politie sinds jaar en dag op pad ging. Met de snelle diesels wil de politie onder andere meer ontzag inboezemen. Daarmee herleven de aloude tijden weer enigszins. Met name oudere dienders denken vaak met weemoed terug aan de stoere politie-Porsches, waarmee ooit op snelwegen werd gesurveilleerd.


Afbeelding
  Bericht 
Pita
Master
 
Dat moeten dan ondertussen wel heel oudere dienders zijn :D

Ik zou de huidige generatie dienders weleens een paar diensten met die oude 911 Targa's willen zien rijden.
  Bericht 
WNS2.0D
Master
Waarom rijdt een overheidsinstantie met diesels? De aanschaf is duurder en de rest van de kosten komen van diezelfde overheid.
  Bericht 
bert65
Master
Verbruik is lager, literprijs is lager en wegenbelasting hoeft de politie niet afsteken dragen.
  Bericht 
Kami
Master
Wel een knurftig iets om die flippers vast te lijmen zeg.
Als het er niet af kan, accepteer dan de consequenties.
Zoiets maakt geen goede reclame.
  Bericht 
jack19
Master
 
Het is gewoon een ... auto, geen ruimte in de auto, een lade minder in de achterbak(dus minder spullen), te laag, remmen zijn en blijven beroerd. Ik rij liever in de vito en Touran. Enige plus van de benz is de snelheid en met name de acceleratie(nee ik mis de flippers niet)
  Bericht 
Denman
Master
 
cocodee schreef:
Ook standaard met ty-raps?

Jep.


Bijlagen :


  Bericht 
Pita
Master
 
Nog een nadeel van de B. Als je wat grotere schoenmaat hebt, dan staan de pedalen te dicht bij elkaar. Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat bij het remmen ook het gaspedaal wordt ingedrukt.
  Bericht 
Pietert
Master
jack19 schreef:
Enige plus van de benz is de snelheid en met name de acceleratie

Maar hebben de jongens van de aanbesteding zich daar dan zo blind op zitten staren dat ze de rest vergeten zijn? Of waren er gewoon weinig andere mogelijkheden?
  Bericht 
Tweebel
Master
Pita schreef:
Nog een nadeel van de B. Als je wat grotere schoenmaat hebt, dan staan de pedalen te dicht bij elkaar. Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat bij het remmen ook het gaspedaal wordt ingedrukt.


Is dat bij een automaat?
  Bericht 
maarten28
Master
Het lijkt er wel op alsof de enige test die ze gedaan hebben is hoe de bestuurder het ervaart. Snel, rotsvast op de weg, en dat alleen op het circuit (waar je moet oppassen voor warme bandjes want anders vlieg je nog uit de bocht). Maar blijkbaar is er nog niet eens punt voor punt opgeschreven waar een politieauto aan moet voldoen.
Ik bedoel: ruimte achterin, dat kun je toch testen? Er zijn toch wel mensen van 2 meter te vinden die even achterin een nieuwe politieauto willen zitten? Lage bodemplaat/bodemvrijheid, dat is toch te testen? Er zijn vast wel wegen te vinden met een drempel.

Is de politie nu echt zo incompetent dat er nog niet eens een fatsoenlijk aanbestedingstraject met objectieve en subjectieve meetpunten opgezet kan worden? :fp: :loco:
  Bericht 
Tweebel
Master
maarten28 schreef:
Is de politie nu echt zo incompetent dat er nog niet eens een fatsoenlijk aanbestedingstraject met objectieve en subjectieve meetpunten opgezet kan worden?


Ik snap eigenlijk niet dat er bij dit soort trajecten niet over wordt gegaan tot een proefplaatsing van een aantal voertuigen om ze echt in de praktijk te testen. Dat lijkt me niet meer dan normaal als je zulke bedragen uitgeeft.
  Bericht 
Joël D.
Master
Zo krap is een B-klasse toch niet? En gaan ze nu binnenkort de nieuwe B-klasse krijgen? Want de huidige wordt volgens mij nog tot december geproduceerd.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Er rijden al wat van de huidige B-klasses rond. Ik heb ze in Den Haag al zien rijden.
  Bericht 
bert65
Master
maarten28 schreef:
Het lijkt er wel op alsof de enige test die ze gedaan hebben is hoe de bestuurder het ervaart. Snel, rotsvast op de weg, en dat alleen op het circuit (waar je moet oppassen voor warme bandjes want anders vlieg je nog uit de bocht). Maar blijkbaar is er nog niet eens punt voor punt opgeschreven waar een politieauto aan moet voldoen.
Ik bedoel: ruimte achterin, dat kun je toch testen? Er zijn toch wel mensen van 2 meter te vinden die even achterin een nieuwe politieauto willen zitten? Lage bodemplaat/bodemvrijheid, dat is toch te testen? Er zijn vast wel wegen te vinden met een drempel.

Is de politie nu echt zo incompetent dat er nog niet eens een fatsoenlijk aanbestedingstraject met objectieve en subjectieve meetpunten opgezet kan worden? :fp: :loco:

Je kan natuurlijk van alles testen en uitproberen. Bij elk merk en type valt wel wat op te merken. De Touran werd in eerste instantie ook niet gewaardeerd en voordat de Touran werd ingezet, zaten er helemaal geen opbergplekken in de Politiewagen.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
vw-driver schreef:
De B-klasse is niet alleen snel, maar ligt bovendien rotsvast op de weg. Zodoende ging Mercedes er bij de landelijke aanbesteding vandoor met de felbegeerde landelijke opdracht en gaf daarmee onder meer BMW, Mini en Opel het nakijken.


Nu vraag ik me af welke BMW men heeft mogen testen. Ook de 3 serie?
Want snel en rotsvast zijn vrij rekbare begrippen.
En dat is niet wat ik dacht toen ik een dagje met een B klasse onderweg was.
Mercedes Meriva :lol: Als het regent ben je de acceleratie meteen kwijt aan wielspin.
 Pagina 2 van 5  [ 228 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy