Postingstijd interval gedetecteerd van 112.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 228 berichten ]
Week of 3 terug de eerste gezien, die stond er om verkeer af te vangen, Touran er achter. Stille hint dat ze liever hebben dat iemand hem in de Mercedes dan de VW boort?
Gok eerder de 2GT.
Dat had niets te maken met dit voertuig. Dit hoorde bij een andere aanbesteding.
Dat wel. Dit lijkt bedacht te zijn door iemand achter een bureau zonder rekenmachine. Hij/zij had toch minimaal kunnen bedenken dat als je een kale Sprinter voorziet van speciale ramen, bepantsering, kasten voor materiaal, zitplaatsen en dan nog 9 man er in moet stoppen, het voertuig wel eens boven het toegestane gewicht zou kunnen komen.
Dat kan dus niet meer...
Van alle eenheden in het land dus de enige eenheid die even bekeken heeft wat het daadwerkelijke gewicht is.
Nouja het is dan ook alléén Amsterdam wat er een probleem van maakt
Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond en Amsterdam-Amstelland hebben allemaal 4 pelotons.
En nu nog welke het vaakst ingezet wordt.
gaat om het overgebleven laadvermogen (per as) als je massa voertuig ervan afhaalt en alle toeters en bellen die erop/aan gemonteerd is.
Deze;
zou overschreden worden. Volgens het artikel.
Zal niet in de aanbesteding gestaan hebben..
Volkswagen en Volvo leverden het spul ook gewoon met halogeen als er niet betaald werd
Een B180.. Maar blijf proberen om lekker te stoken, hoor.. Krant...
Die hebben met praktisch alle auto's problemen. Die moeten respectievelijk een Aygo of een 5 serie gaan rijden.
Mooie reden om alle drempels per direct weg te halen. Problem solved.
Dan nog kan Oost-Nederland wel de eerste eenheid zijn geweest
Die zullen bij schade een stuk duurder zijn om te vervangen. Ook duurder bij aanschaf.
Alhoewel betere verlichting in bepaalde situaties een stuk veiliger kan zijn.
Is het er niet snel er over kunnen niet een beetje de opzet van drempels ?
Ambulancepersoneel klaagt overigens al veel langer over die dingen. Dus inderdaad
Heb er in Groningen ook eentje gespot, kenteken was XG-537-X
Al tig keer gespot.
Ho, ho, ho dat is nog zo'n volkswagen-klomp.
En wat zouden ze graag terug gaan naar die klompen. Die Mercedessen zijn een drama in het dagelijkse werk. Er is echt geen hond binnen de politie die snapt waarom ze nu Mercedes moeten rijden.
Idd...
Ik ken trouwens een paar drempels in Borne (zone 30) waar ik echt nooit met 30 overheen ga.
Eerder 5-10 km/h. Er zijn ook van die drempels in Hengelo. Snap dus dat Twente agenten klagen.
Hoog en veel te stijl voor eigenlijk alle snelheden.
Zijn vermoedelijk ook een ramp als er een brandweerwagen met spoed overheen moet....
Tsja, dat krijg je sowieso van het "one size fits all" idee. (One model)
Waar je dat dan ook toepast.
Die bedoelde ik inderdaad...een doorgaande route van west naar oost Borne.
En ook 1 van de drempels in de oude almelose straat, hoek bij valkenhof hoewel die iets minder erg is.
▲
[ 228 berichten ]
Pita
Master
De B snel ? De 184 pk motor zou snel moeten zijn, maar overwegend in de eerste 4 versnellingen die extreem kort zijn, daarna worden de 3 overgebleven versnellingen langer dan verwacht, dus dan is de snelheid zeker met 2 personen en alle bagage aan boord een heel stuk minder. Het is en blijft een stadsauto-tje voor de wat oudere heer of dame.
RRL
Master
basjuh1981 schreef:
Er rijden al wat van de huidige B-klasses rond. Ik heb ze in Den Haag al zien rijden.
Week of 3 terug de eerste gezien, die stond er om verkeer af te vangen, Touran er achter. Stille hint dat ze liever hebben dat iemand hem in de Mercedes dan de VW boort?
Mr.Cabdriver schreef:
Nu vraag ik me af welke BMW men heeft mogen testen.
Gok eerder de 2GT.
vw-driver
Master
Nieuwe ME-bus onder vuur: veiligheid agenten mogelijk in het geding
27-12-2018
De nieuwe ME-bus vertoont zoveel gebreken dat de Amsterdamse politie weigert ermee te rijden. Er zijn twijfels of de aanschaf van dit voertuig, waar 40 miljoen euro mee is gemoeid, een slimme keuze is.
Twijfels over de remmen en over de brandveiligheid bij rellen. Te weinig ruimte om beschermende kleding aan te trekken. En het meest opmerkelijke: als de wagen wordt geschud, gaan de zijramen automatisch open. Het is een greep uit een lijst van klachten van de Amsterdamse politie, die tot ze zijn opgelost de voertuigen in de garage laat staan. Ook in andere regio’s is er kritiek op de bus.
De witte Mercedesbus werd in 2016 gepresenteerd als een flexibeler alternatief voor de blauwe bullebak waarin de Mobiele Eenheid (ME) zich al jaren verplaatst. De politie koos bewust voor een kleinere bus, zodat die met een normaal B-rijbewijs kan worden bestuurd. De aanschaf van de ruim 300 ME-bussen, die in Limburg worden afgemonteerd, kost ruim 40 miljoen euro.
Overgewicht
Maar de keuze voor een kleinere bus leidt tot problemen, blijkt uit interne stukken van de politie. De ME-bus kampt met overgewicht, zeker met negen volledig bepakte ME’ers achterin. Bij een weegtest door de Eenheid Amsterdam bleek de maximale druk op de vooras te worden overschreden. Dat zou bij een burger leiden tot ‘een verbod om verder te rijden met het voertuig’, aldus een politierapport.
Amsterdam heeft een lijst opgesteld van elf verbeterpunten. Het is alleen twijfelachtig of die kunnen worden doorgevoerd, gezien het nu al maximale gewicht van de auto. Daardoor twijfelen sommigen of de keuze voor een lichte bus verstandig is geweest. ,,Het is de vraag of hier een slimme keuze is gemaakt met de besteding van belastinggeld”, zegt bestuurder Albert Springer van politiebond NPB.
De korpsleiding zegt in een reactie dat de bussen voldoen aan alle vereisten. ,,De bussen worden in alle eenheden, behalve Amsterdam, ingezet”, meldt een woordvoerder. De klachten uit Amsterdam worden nog onderzocht. ,,Dit onderzoek is in een afrondende fase.”
https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-me- ... ~ad606f25/
27-12-2018
De nieuwe ME-bus vertoont zoveel gebreken dat de Amsterdamse politie weigert ermee te rijden. Er zijn twijfels of de aanschaf van dit voertuig, waar 40 miljoen euro mee is gemoeid, een slimme keuze is.
Twijfels over de remmen en over de brandveiligheid bij rellen. Te weinig ruimte om beschermende kleding aan te trekken. En het meest opmerkelijke: als de wagen wordt geschud, gaan de zijramen automatisch open. Het is een greep uit een lijst van klachten van de Amsterdamse politie, die tot ze zijn opgelost de voertuigen in de garage laat staan. Ook in andere regio’s is er kritiek op de bus.
De witte Mercedesbus werd in 2016 gepresenteerd als een flexibeler alternatief voor de blauwe bullebak waarin de Mobiele Eenheid (ME) zich al jaren verplaatst. De politie koos bewust voor een kleinere bus, zodat die met een normaal B-rijbewijs kan worden bestuurd. De aanschaf van de ruim 300 ME-bussen, die in Limburg worden afgemonteerd, kost ruim 40 miljoen euro.
Overgewicht
Maar de keuze voor een kleinere bus leidt tot problemen, blijkt uit interne stukken van de politie. De ME-bus kampt met overgewicht, zeker met negen volledig bepakte ME’ers achterin. Bij een weegtest door de Eenheid Amsterdam bleek de maximale druk op de vooras te worden overschreden. Dat zou bij een burger leiden tot ‘een verbod om verder te rijden met het voertuig’, aldus een politierapport.
Amsterdam heeft een lijst opgesteld van elf verbeterpunten. Het is alleen twijfelachtig of die kunnen worden doorgevoerd, gezien het nu al maximale gewicht van de auto. Daardoor twijfelen sommigen of de keuze voor een lichte bus verstandig is geweest. ,,Het is de vraag of hier een slimme keuze is gemaakt met de besteding van belastinggeld”, zegt bestuurder Albert Springer van politiebond NPB.
De korpsleiding zegt in een reactie dat de bussen voldoen aan alle vereisten. ,,De bussen worden in alle eenheden, behalve Amsterdam, ingezet”, meldt een woordvoerder. De klachten uit Amsterdam worden nog onderzocht. ,,Dit onderzoek is in een afrondende fase.”
https://www.ad.nl/binnenland/nieuwe-me- ... ~ad606f25/
KanarieVW
Master
Wat zijn dit soort plannen toch altijd heerlijk doordacht bij de overheid. Na het schandaal met PON moet er zou er een ander merk komen en vervolgens is er alleen maar gezeik door gebrek aan kennis en inzicht.
Niks nieuws onder de zon in Den Haag dus.
Niks nieuws onder de zon in Den Haag dus.
snovvdog
Master
Ogre
Master
bert65
Master
KanarieVW schreef:
Na het schandaal met PON moet er zou er een ander merk komen
Dat had niets te maken met dit voertuig. Dit hoorde bij een andere aanbesteding.
KanarieVW schreef:
alleen maar gezeik door gebrek aan kennis en inzicht.
Dat wel. Dit lijkt bedacht te zijn door iemand achter een bureau zonder rekenmachine. Hij/zij had toch minimaal kunnen bedenken dat als je een kale Sprinter voorziet van speciale ramen, bepantsering, kasten voor materiaal, zitplaatsen en dan nog 9 man er in moet stoppen, het voertuig wel eens boven het toegestane gewicht zou kunnen komen.
vw-driver schreef:
De politie koos bewust voor een kleinere bus, zodat die met een normaal B-rijbewijs kan worden bestuurd.
Dat kan dus niet meer...
vw-driver schreef:
Bij een weegtest door de Eenheid Amsterdam
Van alle eenheden in het land dus de enige eenheid die even bekeken heeft wat het daadwerkelijke gewicht is.
NoCashCow
Master
Of de agenten zijn daar dikker san elders.
Idioot idee om de keuze voor de bus af te laten hangen van een B rijbewijs. Andere wensen zijn veel belangrijker en de persoon achter het stuur zal toch wel al extra rijtraining hebben gehad. Dan is een passend rijbewijs toch geen groot bezwaar?
Idioot idee om de keuze voor de bus af te laten hangen van een B rijbewijs. Andere wensen zijn veel belangrijker en de persoon achter het stuur zal toch wel al extra rijtraining hebben gehad. Dan is een passend rijbewijs toch geen groot bezwaar?
KanarieVW
Master
Dat is juist het enige slimme van het verhaal. Dat die kar bestuurbaar moet blijven met een B RBW. Alleen gaan ze dik over de maximale Toegestanne Massa heen.
Dave
Webspecialist
KanarieVW schreef:
Niks nieuws onder de zon in Den Haag dus.
Nouja het is dan ook alléén Amsterdam wat er een probleem van maakt
Dave
Webspecialist
Hmm.. Lastig kiezen tussen Rotterdam of Den Haag. Of doel jij op Amsterdam wat de kleinste regio van heel het land is? Wel de grootste mond dat wel.
Sherlock
Master
Dave schreef:
Hmm.. Lastig kiezen tussen Rotterdam of Den Haag. Of doel jij op Amsterdam wat de kleinste regio van heel het land is? Wel de grootste mond dat wel.
Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond en Amsterdam-Amstelland hebben allemaal 4 pelotons.
djee
Tour de France kenner '23
Sherlock schreef:
Haaglanden, Rotterdam-Rijnmond en Amsterdam-Amstelland hebben allemaal 4 pelotons.
En nu nog welke het vaakst ingezet wordt.
Ogre
Master
JR-775-Z / JR-776-Z
F.1 Technische max. massa voertuig 3880 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 3880 kg
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI WB366 120kW ME Flex-bus
Die auto's zijn trouwens van 2016. Het is (op een haar na) 2019. En nu 'al' blijken er problemen ? Of staan die busjes al jaren ongebruikt te zijn ?
Bijlagen :
F.1 Technische max. massa voertuig 3880 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 3880 kg
Pita schreef:
Welk model Sprinter gebruikt men eigenlijk ?
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI WB366 120kW ME Flex-bus
Die auto's zijn trouwens van 2016. Het is (op een haar na) 2019. En nu 'al' blijken er problemen ? Of staan die busjes al jaren ongebruikt te zijn ?
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Ogre schreef:
gaat om het overgebleven laadvermogen (per as) als je massa voertuig ervan afhaalt en alle toeters en bellen die erop/aan gemonteerd is.
Deze;
Citaat:
Wettelijk toegestane maximum aslast 1800 kg
zou overschreden worden. Volgens het artikel.
Ogre
Master
bruintje beer
Master
Tubantia.nl schreef:
Politie in Oost-Nederland klaagt over nieuwe Mercedes: ‘Te krap en te lage bodem’
ENSCHEDE - De nieuwe wagen die de politie in Oost-Nederland in gebruik heeft genomen, ligt meteen al onder vuur. De Mercedes uit de B-serie kan volgens politiemensen niet snel over drempels en agenten klagen over krappe ruimte. Politiebond NPB heeft een meldpunt gelanceerd.
De politie is in ’n mooie snelle Mercedes gaan rijden, maar dat bevalt lang niet iedereen. Agenten in Oost-Nederland maken zich zorgen over de nieuwe politiewagen, die op den duur de politie-Volkswagens moet gaan vervangen. Oost-Nederland heeft als eerste eenheid de nieuwe politie-Mercedessen in gebruik genomen.
Gevoelig
Enkele tientallen agenten hebben afgelopen weken met klachten aangeklopt bij de Nederlandse Politiebond (NPB). Eind vorig jaar meldden circa vijf oostelijke agenten al hun zorgen bij de ACP; een andere vakbond voor agenten. Volgens Rianne Wisselink, NPB-woordvoerder Oost-Nederland, liggen de problemen met de auto extra gevoelig, nadat verschillende politie-eenheden in december de nieuwe ME-bus al als onveilig bestempelden. De Mercedes is daarmee het tweede nieuwe politievoertuig waar klachten over bestaan.
Bodem
Oost-Nederland bestaat uit vijf politiedistricten, de klachten komen uit de districten Apeldoorn, Arnhem en Twente. De problemen zijn veelzijdig, blijkt uit de rondgang van de NPB. De klokkenluiders zeggen dat er een rijtechnisch mankement is. De auto kent een bodem die laag boven de grond zit, waardoor de agenten bij het passeren van een drempel - bijvoorbeeld bij een achtervolging - al snel over de grond schuren. Dat zorgt voor schade. Ook het op- en afrijden van een stoep kan lastig zijn. De bodemplaat is inmiddels verstevigd. ,,De bumper heeft er al eens af gelegen, en de bodemplaat is ook vervangen”, zegt een agent die anoniem wil blijven. ,,Op zich een fijne auto, maar niet als je haast hebt.”
Krap
Daarnaast is er volgens hen onvoldoende rekening gehouden met het feit dat agenten met dienstwapen én veiligheidsvesten in de auto moeten. De middenconsole (dat wat achter de versnellingspook zit) is hoog, waardoor agenten in de knel komen met hun dienstwapen. Het wordt - zeker voor grote agenten - te krap om nog goed achter het stuur plaats te nemen. ,,Ook achterin is het slecht zitten. Lange collega’s zitten echt dubbelgevouwen. Dat begrijp je toch niet? Die auto’s zijn zo vaak getest.”
Lengte
Uit de rondgang van NPB komt naar voren dat vooral agenten kleiner dan 1.65 óf groter dan 1.96 meter problemen ondervinden. Omdat ze te klein of te groot zijn voor de auto. Agenten zeggen zich zorgen te maken over de toekomst, over het moment dat alle oude wagens vervangen zijn door nieuwe. Ze kunnen dan niet meer uitwijken naar de Volkswagen. Ze zijn bang onvoldoende bescherming te hebben bij een achtervolging en fysieke klachten te krijgen door een verkeerde houding.
Afwachten
De klachten van agenten in Oost-Nederland hebben inmiddels een landelijke klachtenstroom aangezwengeld. De NPB opende daarom recent een speciaal meldpunt; daar kunnen agenten anoniem hun beklag doen over het nieuwe voertuig. Circa twintig agenten deden dat. Zegsman Gerrit van de Kamp van de ACP, de andere politiebond, herkent de signalen. ,,De politie is bezig die klachten te beoordelen. We wachten die uitkomsten eerst af.”
TNO
De woordvoerder van de korpsleiding van de politie, die over het wagenpark gaat, laat weten dat het overgrote deel van de agenten tevreden is over de nieuwe auto. ,,Ik ken wel signalen over klachten, maar dat zijn er niet veel”, stelt de zegsman. Volgens hem is de wagen uitgebreid getest door TNO. Aan die testen deden agenten met verschillende lengtes mee. ,,Ook lange mensen dus. En ze droegen de volledige uitrusting. Toen waren er geen problemen. Het klopt dat de Mercedes iets krapper is dan de Volkswagen, maar in de nieuwe wagen moet 95 procent van het personeel goed kunnen zitten.”
De zegsman erkent dat er gekeken is naar de bodemplaat, die volgens criticasters slecht over wat hogere drempels kan. ,,Maar daar staat tegenover dat de wegligging beter is.” De korpsleiding gaat vooralsnog geen groter onderzoek instellen naar de Mercedes B. ,,Maar we nemen alle klachten serieus en bekijken die ook.”
ME-bus
Er is vaker kritiek geweest op nieuwe politievoertuigen. In 2009, toen het korps Volvo’s had, openbaarde deze krant dat de remblokken vlam konden vatten als er heel hard geremd werd. De aanschaf van Volkswagens zorgde ook voor een rel. Concurrenten vonden dat de aanbesteding verkeerd was gedaan en stapten naar de rechter. In de Tweede Kamer werden vragen gesteld. En onlangs kwam er vanuit Amsterdam kritiek op de nieuwe ME-bus, die onveilig zou zijn.
..en het is alweer niet goed.
ENSCHEDE - De nieuwe wagen die de politie in Oost-Nederland in gebruik heeft genomen, ligt meteen al onder vuur. De Mercedes uit de B-serie kan volgens politiemensen niet snel over drempels en agenten klagen over krappe ruimte. Politiebond NPB heeft een meldpunt gelanceerd.
De politie is in ’n mooie snelle Mercedes gaan rijden, maar dat bevalt lang niet iedereen. Agenten in Oost-Nederland maken zich zorgen over de nieuwe politiewagen, die op den duur de politie-Volkswagens moet gaan vervangen. Oost-Nederland heeft als eerste eenheid de nieuwe politie-Mercedessen in gebruik genomen.
Gevoelig
Enkele tientallen agenten hebben afgelopen weken met klachten aangeklopt bij de Nederlandse Politiebond (NPB). Eind vorig jaar meldden circa vijf oostelijke agenten al hun zorgen bij de ACP; een andere vakbond voor agenten. Volgens Rianne Wisselink, NPB-woordvoerder Oost-Nederland, liggen de problemen met de auto extra gevoelig, nadat verschillende politie-eenheden in december de nieuwe ME-bus al als onveilig bestempelden. De Mercedes is daarmee het tweede nieuwe politievoertuig waar klachten over bestaan.
Bodem
Oost-Nederland bestaat uit vijf politiedistricten, de klachten komen uit de districten Apeldoorn, Arnhem en Twente. De problemen zijn veelzijdig, blijkt uit de rondgang van de NPB. De klokkenluiders zeggen dat er een rijtechnisch mankement is. De auto kent een bodem die laag boven de grond zit, waardoor de agenten bij het passeren van een drempel - bijvoorbeeld bij een achtervolging - al snel over de grond schuren. Dat zorgt voor schade. Ook het op- en afrijden van een stoep kan lastig zijn. De bodemplaat is inmiddels verstevigd. ,,De bumper heeft er al eens af gelegen, en de bodemplaat is ook vervangen”, zegt een agent die anoniem wil blijven. ,,Op zich een fijne auto, maar niet als je haast hebt.”
Krap
Daarnaast is er volgens hen onvoldoende rekening gehouden met het feit dat agenten met dienstwapen én veiligheidsvesten in de auto moeten. De middenconsole (dat wat achter de versnellingspook zit) is hoog, waardoor agenten in de knel komen met hun dienstwapen. Het wordt - zeker voor grote agenten - te krap om nog goed achter het stuur plaats te nemen. ,,Ook achterin is het slecht zitten. Lange collega’s zitten echt dubbelgevouwen. Dat begrijp je toch niet? Die auto’s zijn zo vaak getest.”
Lengte
Uit de rondgang van NPB komt naar voren dat vooral agenten kleiner dan 1.65 óf groter dan 1.96 meter problemen ondervinden. Omdat ze te klein of te groot zijn voor de auto. Agenten zeggen zich zorgen te maken over de toekomst, over het moment dat alle oude wagens vervangen zijn door nieuwe. Ze kunnen dan niet meer uitwijken naar de Volkswagen. Ze zijn bang onvoldoende bescherming te hebben bij een achtervolging en fysieke klachten te krijgen door een verkeerde houding.
Afwachten
De klachten van agenten in Oost-Nederland hebben inmiddels een landelijke klachtenstroom aangezwengeld. De NPB opende daarom recent een speciaal meldpunt; daar kunnen agenten anoniem hun beklag doen over het nieuwe voertuig. Circa twintig agenten deden dat. Zegsman Gerrit van de Kamp van de ACP, de andere politiebond, herkent de signalen. ,,De politie is bezig die klachten te beoordelen. We wachten die uitkomsten eerst af.”
TNO
De woordvoerder van de korpsleiding van de politie, die over het wagenpark gaat, laat weten dat het overgrote deel van de agenten tevreden is over de nieuwe auto. ,,Ik ken wel signalen over klachten, maar dat zijn er niet veel”, stelt de zegsman. Volgens hem is de wagen uitgebreid getest door TNO. Aan die testen deden agenten met verschillende lengtes mee. ,,Ook lange mensen dus. En ze droegen de volledige uitrusting. Toen waren er geen problemen. Het klopt dat de Mercedes iets krapper is dan de Volkswagen, maar in de nieuwe wagen moet 95 procent van het personeel goed kunnen zitten.”
De zegsman erkent dat er gekeken is naar de bodemplaat, die volgens criticasters slecht over wat hogere drempels kan. ,,Maar daar staat tegenover dat de wegligging beter is.” De korpsleiding gaat vooralsnog geen groter onderzoek instellen naar de Mercedes B. ,,Maar we nemen alle klachten serieus en bekijken die ook.”
ME-bus
Er is vaker kritiek geweest op nieuwe politievoertuigen. In 2009, toen het korps Volvo’s had, openbaarde deze krant dat de remblokken vlam konden vatten als er heel hard geremd werd. De aanschaf van Volkswagens zorgde ook voor een rel. Concurrenten vonden dat de aanbesteding verkeerd was gedaan en stapten naar de rechter. In de Tweede Kamer werden vragen gesteld. En onlangs kwam er vanuit Amsterdam kritiek op de nieuwe ME-bus, die onveilig zou zijn.
RRL
Master
Ondertussen al een paar Mercedessen met kapotte verlichting zien rijden. Hoezo hebben ze geen LED verlichting? Beter zicht en een stuk duurzamer. Bovendien veel hogere attentiewaarde wanneer het groot licht aan de zwaailichten gekoppeld is.
Raaf
Master
RRL schreef:
Hoezo hebben ze geen LED verlichting?
Zal niet in de aanbesteding gestaan hebben..
Volkswagen en Volvo leverden het spul ook gewoon met halogeen als er niet betaald werd
Pietert
Master
bruintje beer schreef:
’n mooie snelle Mercedes
Een B180.. Maar blijf proberen om lekker te stoken, hoor.. Krant...
bruintje beer schreef:
dat vooral agenten kleiner dan 1.65 óf groter dan 1.96 meter problemen ondervinden. Omdat ze te klein of te groot zijn voor de auto.
Die hebben met praktisch alle auto's problemen. Die moeten respectievelijk een Aygo of een 5 serie gaan rijden.
lacheisleuk
Master
bruintje beer schreef:
Oost-Nederland heeft als eerste eenheid de nieuwe politie-Mercedessen in gebruik genomen.
Huh? Ik zie ze hier in de regios al sinds begin december rijden...
Range Rover Teun
Medewerker
bruintje beer schreef:
De Mercedes uit de B-serie kan volgens politiemensen niet snel over drempels
Mooie reden om alle drempels per direct weg te halen. Problem solved.
Denman
Master
lacheisleuk schreef:
Huh? Ik zie ze hier in de regios al sinds begin december rijden...
Dan nog kan Oost-Nederland wel de eerste eenheid zijn geweest
RRL schreef:
Hoezo hebben ze geen LED verlichting?
Die zullen bij schade een stuk duurder zijn om te vervangen. Ook duurder bij aanschaf.
Alhoewel betere verlichting in bepaalde situaties een stuk veiliger kan zijn.
WNS2.0D
Master
Samenvattend, over het algemeen is men dik tevreden, een paar klagers laten zich stevig horen. Zijn net mensen die agenten
Ogre
Master
bruintje beer schreef:
De Mercedes uit de B-serie kan volgens politiemensen niet snel over drempels
Is het er niet snel er over kunnen niet een beetje de opzet van drempels ?
Wikipedia schreef:
Een verkeersdrempel (ook: verkeersheuvel) is een infrastructurele aanpassing die ervoor moet zorgen dat de snelheid van het gemotoriseerde verkeer wordt gematigd
Ambulancepersoneel klaagt overigens al veel langer over die dingen. Dus inderdaad
Maserati Teun schreef:
Mooie reden om alle drempels per direct weg te halen.
Lotus Omega
Master
Het viel me al op dat die B-klasses erg laag hangen met alle zooi die is ingebouwd. Ik snap nog steeds niet wie heeft gekozen voor een fncking B-klasse als politieauto. Had dan een C-klasse genomen als het een Mercedes moest zijn. Een B-klasse is bedoeld om rustig door het dorp te tuffen en andere weggebruikers te irriteren, niet om ze te achtervolgen.
Pen
Master
basjuh1981 schreef:
Die hebben ze in https://www.regio15.nl/nieuws/lijst-wee ... t-in-delft
Heb er in Groningen ook eentje gespot, kenteken was XG-537-X
MrHarco
Nieuwkomer
In Schiedam een "nieuwe" B-klasse na amper 500 km afgeschreven.
https://www.mediatv.nl/nieuws/23845/Politieauto-zwaar-beschadigd-na-aanrijding-Churchillweg-Schiedam--video-.html
https://www.mediatv.nl/nieuws/23845/Politieauto-zwaar-beschadigd-na-aanrijding-Churchillweg-Schiedam--video-.html
Vroeg op
Master
basjuh1981 schreef:
Die hebben ze in https://www.regio15.nl/nieuws/lijst-wee ... t-in-delft
Al tig keer gespot.
Masterdam
Master
Ik heb er laatst eentje ingehaald. Maar dat was geen probleem, als A6-matties onder elkaar.
GerbiE
Master
RTVUtrecht schreef:
Klachten over nieuwe politieauto's van Mercedes, vakbond in actie
Vakbond ACP in Leusden bijt zich vast in de problemen met de nieuwe politieauto's van Mercedes. Alle documenten rond de keuze voor de dienstauto zijn opgevraagd bij de korpsleiding. De vakbond wil de achterliggende oorzaken van de problemen die collega's ervaren op tafel krijgen en bekijken welke acties moeten worden ondernomen.
Eind vorig jaar is de Nationale Politie begonnen met het invoeren van de nieuwe dienstauto's. Volgens de ACP komt sindsdien 'een gestage stroom aan klachten' binnen. Zo zou de auto te weinig ruimte bieden aan grotere agenten en zou het vervoeren van verdachten moeizaam verlopen. Volgens de bond is bovendien geconstateerd dat een Mercedes met nog geen 25.000 kilometer op de teller al van een vijfde set remschijven was voorzien.
"Ook het uitrustingsniveau is drastisch beperkt. Dit hindert collega's in de uitvoering van hun werk", stelt de ACP. "De gebaande wegen verlaten blijkt eveneens een hachelijke onderneming, het voertuig is te laag. Die klacht komt inmiddels ook uit Amsterdam waar de trambaan een onneembare hindernis blijkt, in ieder geval zonder de bodemplaat eronder uit te rijden."
De korpsleiding is inmiddels gestart met het beantwoorden van vragen van collega's over het nieuwe dienstvoertuig. Desalniettemin heeft de ACP van collega's begrepen dat zij zich op veel punten niet serieus genomen voelen. "Zij hebben de indruk dat vragen worden 'platgeslagen', dat er uiteindelijk geen oplossing wordt geboden voor de problemen die zij ervaren."
Voor de ACP zijn de kritische geluiden aanleiding om de aanbestedingsprocedure van het nieuwe dienstvoertuig van start tot finish zelf onder de loep te nemen. ACP-vicevoorzitter Erwin Koenen: "Wij hebben de korpsleiding verzocht ons alle documenten te verstrekken rond de totstandkoming van beleid, aanbesteding en keuze voor dit voertuig. Deze documenten gaan wij analyseren en leggen wij naast de signalen van collega's. Op basis daarvan willen wij vervolgens het gesprek aangaan met de korpsleiding. Om er zodoende voor te zorgen dat dit soort problemen in ieder geval in de toekomst worden voorkomen."
Vakbond ACP in Leusden bijt zich vast in de problemen met de nieuwe politieauto's van Mercedes. Alle documenten rond de keuze voor de dienstauto zijn opgevraagd bij de korpsleiding. De vakbond wil de achterliggende oorzaken van de problemen die collega's ervaren op tafel krijgen en bekijken welke acties moeten worden ondernomen.
Eind vorig jaar is de Nationale Politie begonnen met het invoeren van de nieuwe dienstauto's. Volgens de ACP komt sindsdien 'een gestage stroom aan klachten' binnen. Zo zou de auto te weinig ruimte bieden aan grotere agenten en zou het vervoeren van verdachten moeizaam verlopen. Volgens de bond is bovendien geconstateerd dat een Mercedes met nog geen 25.000 kilometer op de teller al van een vijfde set remschijven was voorzien.
"Ook het uitrustingsniveau is drastisch beperkt. Dit hindert collega's in de uitvoering van hun werk", stelt de ACP. "De gebaande wegen verlaten blijkt eveneens een hachelijke onderneming, het voertuig is te laag. Die klacht komt inmiddels ook uit Amsterdam waar de trambaan een onneembare hindernis blijkt, in ieder geval zonder de bodemplaat eronder uit te rijden."
De korpsleiding is inmiddels gestart met het beantwoorden van vragen van collega's over het nieuwe dienstvoertuig. Desalniettemin heeft de ACP van collega's begrepen dat zij zich op veel punten niet serieus genomen voelen. "Zij hebben de indruk dat vragen worden 'platgeslagen', dat er uiteindelijk geen oplossing wordt geboden voor de problemen die zij ervaren."
Voor de ACP zijn de kritische geluiden aanleiding om de aanbestedingsprocedure van het nieuwe dienstvoertuig van start tot finish zelf onder de loep te nemen. ACP-vicevoorzitter Erwin Koenen: "Wij hebben de korpsleiding verzocht ons alle documenten te verstrekken rond de totstandkoming van beleid, aanbesteding en keuze voor dit voertuig. Deze documenten gaan wij analyseren en leggen wij naast de signalen van collega's. Op basis daarvan willen wij vervolgens het gesprek aangaan met de korpsleiding. Om er zodoende voor te zorgen dat dit soort problemen in ieder geval in de toekomst worden voorkomen."
Scaniafan
Master
Het moet ook altijd zo ingewikkeld... Waarom niet zoals in Duitsland...
- Standaard "P" uitvoering van een fabrikant die
Want een camera binnen achter de ruit waar je niet voor hoeft te boren in plaatwerk was niet goed?
Gaat leuk beeld opleveren met pekel-weer
- Standaard "P" uitvoering van een fabrikant die
Vroeg op schreef:
Al tig keer gespot.
Want een camera binnen achter de ruit waar je niet voor hoeft te boren in plaatwerk was niet goed?
Gaat leuk beeld opleveren met pekel-weer
yj24tp
Master
Zit je lekker gemotiveerd achter het stuur met je speciale rij-opleiding en dan.....blijkt de weg nat te zijn..
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/294 ... tervolging
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/294 ... tervolging
bruintje beer
Master
yj24tp schreef:
Zit je lekker gemotiveerd achter het stuur met je speciale rij-opleiding en dan.....blijkt de weg nat te zijn..
Ho, ho, ho dat is nog zo'n volkswagen-klomp.
KanarieVW
Master
bruintje beer schreef:
:lol:
Ho, ho, ho dat is nog zo'n volkswagen-klomp.
Ho, ho, ho dat is nog zo'n volkswagen-klomp.
En wat zouden ze graag terug gaan naar die klompen. Die Mercedessen zijn een drama in het dagelijkse werk. Er is echt geen hond binnen de politie die snapt waarom ze nu Mercedes moeten rijden.
vw-driver
Master
Fonkelnieuwe krappe politie-Mercedes na enkele maanden alweer aangepast na Twentse klachten
25-6-2019
De fonkelnieuwe politie-Mercedessen worden enkele maanden na de introductie ervan alweer aangepast. Het debacle rond de te krappe surveillancewagens kwam aan het licht nadat Twentse agenten hier als eersten over klaagden. De zaak kwam aan het rollen nadat RTV Oost hierover berichtte.
Intussen zijn er landelijk zo’n vierhonderd nieuwe Mercedessen afgeleverd. Maar nog deze zomer worden ze alweer aangepast. Dat gebeurt in fasen.
Twente proeftuin
De nieuwe Mercedessen vervangen de vertrouwde Volkswagens, waarmee de politie sinds jaar en dag op pad ging. Twente gold daarbij als een van de proeftuinen voor ons land, aangezien in die regio de eerste auto's werden uitgeleverd.
Kort nadat de Mercedessen op pad gingen, trokken agenten aan de bel. Op motorisch gebied leverden de surveillancewagens topprestaties en over het rijcomfort viel ook bepaald niets te klagen, maar de Mercedessen blonken volgens de klagende dienders uit in krapte. Vooral achterin was het flink behelpen.
November vorig jaar meldde RTV Oost dat vier agenten van de politie Oost-Nederland – onafhankelijk van elkaar – hierover bij de korpsleiding aan de bel hadden getrokken.
Te krap voor dienstwapen
Voorin is het vooral de brede middenconsole die parten speelt. Hierdoor kunnen agenten hun dienstwapen niet goed kwijt. De fabrikant gaat nu kleinere consoles inbouwen.
Ook waren er klachten over de stugge vering en de lage bodemplaat. Vooral bij steilere verkeersdrempels leverde dat steevast problemen op. De Mercedessen krijgen nu een verbeterde vering. Ook wordt de lichtbak op het dak aangepast, zodat de omgeving beter verlicht kan worden.
Weerbarstige praktijk
De Centrale Ondernemingsraad was verbaasd over het grote aantal klachten. Vooral omdat de Mercedessen vooraf door agenten van verschillende eenheden uitvoerig waren getest. De dagelijkse praktijk bleek echter toch weerbarstiger, want toen de agenten veelvuldig met de Mercedessen op pad gingen, kwamen de kinderziektes alsnog aan het licht
https://www.rtvoost.nl/nieuws/314669/Fo ... e-klachten
25-6-2019
De fonkelnieuwe politie-Mercedessen worden enkele maanden na de introductie ervan alweer aangepast. Het debacle rond de te krappe surveillancewagens kwam aan het licht nadat Twentse agenten hier als eersten over klaagden. De zaak kwam aan het rollen nadat RTV Oost hierover berichtte.
Intussen zijn er landelijk zo’n vierhonderd nieuwe Mercedessen afgeleverd. Maar nog deze zomer worden ze alweer aangepast. Dat gebeurt in fasen.
Twente proeftuin
De nieuwe Mercedessen vervangen de vertrouwde Volkswagens, waarmee de politie sinds jaar en dag op pad ging. Twente gold daarbij als een van de proeftuinen voor ons land, aangezien in die regio de eerste auto's werden uitgeleverd.
Kort nadat de Mercedessen op pad gingen, trokken agenten aan de bel. Op motorisch gebied leverden de surveillancewagens topprestaties en over het rijcomfort viel ook bepaald niets te klagen, maar de Mercedessen blonken volgens de klagende dienders uit in krapte. Vooral achterin was het flink behelpen.
November vorig jaar meldde RTV Oost dat vier agenten van de politie Oost-Nederland – onafhankelijk van elkaar – hierover bij de korpsleiding aan de bel hadden getrokken.
Te krap voor dienstwapen
Voorin is het vooral de brede middenconsole die parten speelt. Hierdoor kunnen agenten hun dienstwapen niet goed kwijt. De fabrikant gaat nu kleinere consoles inbouwen.
Ook waren er klachten over de stugge vering en de lage bodemplaat. Vooral bij steilere verkeersdrempels leverde dat steevast problemen op. De Mercedessen krijgen nu een verbeterde vering. Ook wordt de lichtbak op het dak aangepast, zodat de omgeving beter verlicht kan worden.
Weerbarstige praktijk
De Centrale Ondernemingsraad was verbaasd over het grote aantal klachten. Vooral omdat de Mercedessen vooraf door agenten van verschillende eenheden uitvoerig waren getest. De dagelijkse praktijk bleek echter toch weerbarstiger, want toen de agenten veelvuldig met de Mercedessen op pad gingen, kwamen de kinderziektes alsnog aan het licht
https://www.rtvoost.nl/nieuws/314669/Fo ... e-klachten
zadkine
Master
bruintje beer schreef:
De auto kent een bodem die laag boven de grond zit, waardoor de agenten bij het passeren van een drempel - bijvoorbeeld bij een achtervolging
Maserati Teun schreef:
Mooie reden om alle drempels per direct weg te halen. Problem solved.
Idd...
Ik ken trouwens een paar drempels in Borne (zone 30) waar ik echt nooit met 30 overheen ga.
Eerder 5-10 km/h. Er zijn ook van die drempels in Hengelo. Snap dus dat Twente agenten klagen.
Hoog en veel te stijl voor eigenlijk alle snelheden.
Zijn vermoedelijk ook een ramp als er een brandweerwagen met spoed overheen moet....
bruintje beer schreef:
Lengte
Uit de rondgang van NPB komt naar voren dat vooral agenten kleiner dan 1.65 óf groter dan 1.96 meter problemen ondervinden. Omdat ze te klein of te groot zijn voor de auto.
Uit de rondgang van NPB komt naar voren dat vooral agenten kleiner dan 1.65 óf groter dan 1.96 meter problemen ondervinden. Omdat ze te klein of te groot zijn voor de auto.
Tsja, dat krijg je sowieso van het "one size fits all" idee. (One model)
Waar je dat dan ook toepast.
vw-driver
Master
DikkeDiesel
Master
Sowieso nooit begrepen dat er geen richtlijn is dat een drempel in een 30-gebied gewoon met 30 te nemen moet zijn.
zadkine
Master
vw-driver schreef:
Von Bönninghausenstraat toevallig?
Die bedoelde ik inderdaad...een doorgaande route van west naar oost Borne.
En ook 1 van de drempels in de oude almelose straat, hoek bij valkenhof hoewel die iets minder erg is.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum