▼
[ 3607 berichten ]
Dan natuurlijk wel de steesjun...
Ik vond het toch leuk om o.a. Jan Lammers met een Vlo te zien boenderen.
Dit was een T6 he. Ik heb nog nooit zulke snelle tussenacceleraties gevoeld als met die auto. Ik had ook niet het gevoel lang onderweg te zijn, alsof je zevenmijlslaarzen droeg. Zelfs de 2.4 170pk aut. vond ik vrij snel. Had ik niet verwacht maar hij trok toch goed door. Ik zou het niet erg vinden om er een te bezitten. Heerlijk ontspannende auto
Gisteren voor het eerst een EV6 (Kia) life gezien op de weg.....en meteen 2 (verschillende) vlak na elkaar.
Ben ik nu al afgeserveerd?
Ik rij nog 3 maanden in de A4 V6 Quattro hoor. Met bijbehorende mankementen.
De XC90 V8 rijdt ook wel leuk. Een van de fijnere (en ruime) SUV’s. Als het echt een SUV zou moeten zijn dan zou die op het lijstje staan
Ex-collega vam mij had zo'n geval. Op papier met 272pk een klap meer vermogen dan mijn op papier 194pk peusjoo. Raad eens wie er sneller was? Juust'em.
Kom Ray, dat is toch geen vergelijk? Sowieso maken die electro-hokken de sprints niet zo leuk meer. Maar qua beleving legt elk electro-hok het af. Dan maar minder snel optrekken.
Ik wist het ook niet, maar google wel.
Alles wordt ingehaald door de tijd. Pak eens een Golf 1 GTI. Clio Williams. Lancia Delta. In die tijd waren dat de funauto's. Komen compleet niet meer mee nu. En nee, je moet ze niet vergelijken met huidig spul. Dat waren gewoon nog echte auto's.
Niet alleen in die hoek.
In een pick-up hoort ook een V8.
Er zijn merken die het met een kleiner blok probeerden en hun model haast niet verkocht kregen aan hun doelgroep.
Dan zijn ze snel uitgeaccelereerd.
Tempo 200+ en heel snel aan de beademing.
Maja. Heb ik nu met de Z4 ook. Zelfs de E55 heeft het moeilijk met de elektro meuk. Maar beiden hebben weer andere pluspunten (geluid).
0-100 misschien maar daarboven trekt het alles er toch vierkant uit.
100-200 vergelijkbaar (10 sec) met een TM3 Performance.
Mijn mobieltje (en andere aanraakschermgevallen) hebben de hinderlijke gewoonte om de gewenste commando's nogal eens verkeerd te interpreteren.
Hier was het dan ook nog eens zo, dat ik niet zeker wist of die Bimmer in beeld zou komen, want dat werd op het moment van de eerste plaat pas duidelijk. Dan ben je eigenlijk al te laat met elke handeling, omdat automatisch scherpstellen me al vaker mislukte foto's opleverde..
Hier was het in elk geval niet nodig om te haasten:
Nope ... ouders hadden een 760GLE ... geweldige bak. Na halen rijbewijs nog tijdje regelmatig geleend. Rechtuit heerlijk comfortabel, maar bochten niet zn vriend. Die 6-pitter klonk idd erg fijn, maar lukte een aardige slok ...
Auto uiteindelijk gesneuveld door allerlei lekkages in het koelsysteem ...
▲
[ 3607 berichten ]
Ducantoni
Master
A4 schreef:
Een 850 T-5R in cream yellow met die grijze lichtmetalen velgen mag overigens wel hier op de oprit gezet worden. Dat dan weer wel.
Dan natuurlijk wel de steesjun...
Lotus Omega schreef:
Je moet niet gaan racen met Volvo’s want dan kan je beter een BMW nemen
Ik vond het toch leuk om o.a. Jan Lammers met een Vlo te zien boenderen.
Lotus Omega
Master
Raaf schreef:
Geen enkele S80 is snel. Is gewoon een comfortabele vlotte auto met weinig gevoel. Net als de Saab 9-5 standaard alleen bedoeld om rechtuit te rijden.
Dit was een T6 he. Ik heb nog nooit zulke snelle tussenacceleraties gevoeld als met die auto. Ik had ook niet het gevoel lang onderweg te zijn, alsof je zevenmijlslaarzen droeg. Zelfs de 2.4 170pk aut. vond ik vrij snel. Had ik niet verwacht maar hij trok toch goed door. Ik zou het niet erg vinden om er een te bezitten. Heerlijk ontspannende auto
Masterdam
Master
Volvo's zitten heerlijk en de 5-cilinder klinkt beter dan mijn huidige V6.
Verder rijdt het als een boot. En inderdaad, Volvo's hebben (op het geluid na) geen emotie.
Verder rijdt het als een boot. En inderdaad, Volvo's hebben (op het geluid na) geen emotie.
Masterdam
Master
Raymond schreef:
Als eigenaar voel je nu enige emotie?
Ja, maar dat zal jij nooit begrijpen als bezitter van elektrisch spul.
zadkine
Master
Masterdam schreef:
Ja, maar dat zal jij nooit begrijpen als bezitter van elektrisch spul
Gisteren voor het eerst een EV6 (Kia) life gezien op de weg.....en meteen 2 (verschillende) vlak na elkaar.
Raymond
Master
Masterdam schreef:
Ja, maar dat zal jij nooit begrijpen als bezitter van elektrisch spul.
Ben ik nu al afgeserveerd?
Ik rij nog 3 maanden in de A4 V6 Quattro hoor. Met bijbehorende mankementen.
maarten28
Master
De bocht om is geen enkele Volvo snel. Maar een S80 V8 of T6 komt toch best rap uit de startblokken.
Lotus Omega
Master
Citaat:
De bocht om is geen enkele Volvo snel. Maar een S80 V8 of T6 komt toch best rap uit de startblokken.
De XC90 V8 rijdt ook wel leuk. Een van de fijnere (en ruime) SUV’s. Als het echt een SUV zou moeten zijn dan zou die op het lijstje staan
406
Master
Lotus Omega schreef:
Van de oude S80 zelfs een keer een T6 met 4 ton op de klok. Supersnel ding
Ex-collega vam mij had zo'n geval. Op papier met 272pk een klap meer vermogen dan mijn op papier 194pk peusjoo. Raad eens wie er sneller was? Juust'em.
A4
F1 kenner '22
Wel eens in een S80 V8 gereden. Prima, heerlijk geluid, maar niet supervlot voor een 8 cilinder. Iets van 7 seconden naar de 100. Ding weegt ook 1700kg. Wel erg comfortabel.
Raymond
Master
Mooi man, rij je een S80 V8 met 1:6 en dan word je eruit getrokken door een Kia E-Niro.
Wist trouwens niet dat Volvo V8 motoren in auto's hing? Is dat zo'n omgebouwde bootmotor of halen ze die ergens anders weg?
Wist trouwens niet dat Volvo V8 motoren in auto's hing? Is dat zo'n omgebouwde bootmotor of halen ze die ergens anders weg?
Christafari
Master
Raymond schreef:
Mooi man, rij je een S80 V8 met 1:6 en dan word je eruit getrokken door een Kia E-Niro.
Kom Ray, dat is toch geen vergelijk? Sowieso maken die electro-hokken de sprints niet zo leuk meer. Maar qua beleving legt elk electro-hok het af. Dan maar minder snel optrekken.
Range Rover Teun
Medewerker
Raymond schreef:
Wist trouwens niet dat Volvo V8 motoren in auto's hing?
Ik wist het ook niet, maar google wel.
Raymond
Master
Christafari schreef:
Kom Ray, dat is toch geen vergelijk? Sowieso maken die electro-hokken de sprints niet zo leuk meer. Maar qua beleving legt elk electro-hok het af. Dan maar minder snel optrekken.
Alles wordt ingehaald door de tijd. Pak eens een Golf 1 GTI. Clio Williams. Lancia Delta. In die tijd waren dat de funauto's. Komen compleet niet meer mee nu. En nee, je moet ze niet vergelijken met huidig spul. Dat waren gewoon nog echte auto's.
Walker
Master
Volgens mij is deze ontwikkeld/ingekocht voor de Amerikaanse markt waar de XC90 populair is. Omdat een V6 in het premium-segment als minderwaardig wordt beschouwd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90
lacheisleuk
Master
Raymond schreef:
Mooi man, rij je een S80 V8 met 1:6 en dan word je eruit getrokken door een Kia E-Niro.
We gaan eens een stukje Autobahn cruisen, die ENiro zie je niet meer terug.
Ducantoni
Master
Walker schreef:
Omdat een V6 in het premium-segment als minderwaardig wordt beschouwd.
Niet alleen in die hoek.
In een pick-up hoort ook een V8.
Er zijn merken die het met een kleiner blok probeerden en hun model haast niet verkocht kregen aan hun doelgroep.
lacheisleuk schreef:
We gaan eens een stukje Autobahn cruisen, die ENiro zie je niet meer terug.
Dan zijn ze snel uitgeaccelereerd.
Tempo 200+ en heel snel aan de beademing.
Joël D.
Master
Raymond schreef:
Mooi man, rij je een S80 V8 met 1:6 en dan word je eruit getrokken door een Kia E-Niro.
Wist trouwens niet dat Volvo V8 motoren in auto's hing? Is dat zo'n omgebouwde bootmotor of halen ze die ergens anders weg?
Wist trouwens niet dat Volvo V8 motoren in auto's hing? Is dat zo'n omgebouwde bootmotor of halen ze die ergens anders weg?
Maja. Heb ik nu met de Z4 ook. Zelfs de E55 heeft het moeilijk met de elektro meuk. Maar beiden hebben weer andere pluspunten (geluid).
406
Master
Joël D. schreef:
Zelfs de E55 heeft het moeilijk met de elektro meuk.
0-100 misschien maar daarboven trekt het alles er toch vierkant uit.
Walker
Master
Joël D.
Master
406 schreef:
0-100 misschien maar daarboven trekt het alles er toch vierkant uit.
100-200 vergelijkbaar (10 sec) met een TM3 Performance.
406
Master
Dat haalt hij alleen als de batterij toevallig net helemaal afgeladen is, de buiten temperatuur exact goed is en je de moeite hebt genomen om voor de meting de trackmode in een menutje te activeren en de batterij voor te verwarmen. Ofwel, enkel wanneer je echt specifiek er op uit gaat om dat te meten. Rijd je met een batterij die half vol is dan komt het niet in de buurt.
Ducantoni
Master
406 schreef:
En inzoomen
Mijn mobieltje (en andere aanraakschermgevallen) hebben de hinderlijke gewoonte om de gewenste commando's nogal eens verkeerd te interpreteren.
Hier was het dan ook nog eens zo, dat ik niet zeker wist of die Bimmer in beeld zou komen, want dat werd op het moment van de eerste plaat pas duidelijk. Dan ben je eigenlijk al te laat met elke handeling, omdat automatisch scherpstellen me al vaker mislukte foto's opleverde..
Hier was het in elk geval niet nodig om te haasten:
Ducantoni
Master
Tja, het is vast geen wagen met de wegligging van een baksteen, die vergelijking wordt wel gemaakt richting het voorkomen van de auto.
Toch begerenswaardig, daar kan geen X6 of GLA tegenop.
Die laat ik staan, al gaven ze geld toe.
Hoeveel van dat model (740 of 760) met een dieselmotor zouden er nog bestaan....
Toch begerenswaardig, daar kan geen X6 of GLA tegenop.
Die laat ik staan, al gaven ze geld toe.
Hoeveel van dat model (740 of 760) met een dieselmotor zouden er nog bestaan....
Forza!
Master
In Zweden zal er nog wel ergens een in de schuur staan.. Gebruikt voor de wijnoogst.
Er staat volgens Google onder het kenteken "Als je van autorijden houdt"
Er staat volgens Google onder het kenteken "Als je van autorijden houdt"
Ducantoni
Master
In ons land is er tenminste een taxionderneming geweest die ze gebruikte, maar dat zijn doorgaans niet de exemplaren die overleven.
Ook in de 240 heeft diezelfde diesel zijn diensten verricht.
Een mooi geluid gaf die zespitter, maar het blok was niet echt geschikt voor een personenauto.
In mijn bus bewijst het betere diensten.
Ook in de 240 heeft diezelfde diesel zijn diensten verricht.
Een mooi geluid gaf die zespitter, maar het blok was niet echt geschikt voor een personenauto.
In mijn bus bewijst het betere diensten.
Robert1
Master
Ducantoni schreef:
Tja, het is vast geen wagen met de wegligging
Nope ... ouders hadden een 760GLE ... geweldige bak. Na halen rijbewijs nog tijdje regelmatig geleend. Rechtuit heerlijk comfortabel, maar bochten niet zn vriend. Die 6-pitter klonk idd erg fijn, maar lukte een aardige slok ...
Auto uiteindelijk gesneuveld door allerlei lekkages in het koelsysteem ...
bruintje beer
Master
Forza! schreef:
Er staat volgens Google onder het kenteken "Als je van autorijden houdt"
Daar had ik Google niet voor nodig
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum