▼
[ 3607 berichten ]
Jep, de 75 V6 van mijn ouders' buurman moet ook altijd aan geklust worden. En dat ding komt echt alleen naar buiten als het langere tijd mooi weer is geweest. Slaapt verder netjes in de garage.
7500 dus. Denk dat hij het wel waard is als ik zo hoorde, maar ruim boven budget voor mij.
Tja, niet alle auto's op de weg zijn gelijk een jippikajay uitvoering natuurlijk.
Ik vind het ook niet gek. Dit zijn van die auto's met een nostalgische waarde. "Vroeger, toen ik nog die en die auto had..." dat werk. En dan koop je zo'n hok, om er gelijk spijt van te krijgen waarschijnlijk want vroeger reden ze duidelijk beter. En dan staat-ie er te kijken. Met z'n hoge onderhoudskosten, dito verbruik en lastig te krijgen onderdelen.
Ik wil een topmodel in onverprutste uitvoering en met een lage kilometerstand.
Twee jaar geleden oid zag ik er ook zo een met een oude man achter het stuur. Kenteken door de Finnik gehaald; eerste eigenaar.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... c=listPage
Dat kan. Mag je wel de portemonnaie voor trekken.
Geeft niet, kan je ook niets aan doen.
APK al 4 jaar verlopen. Die staat dus ergens alleen maar mooi te zijn.
Maar sinds ik achterwielaandrijving heb ben ik minder overtuigd van de fun-factor van voorwielaangedreven auto's.
En vrachtwagens.
Mijn pa vond dan weer van niet. Die had al een aantal Peugeots gereden, vanuit zijn werk, toen er een 245 kwam. Frans comfort kon hem meer bekoren.
Maar de wegligging laat zich wel een beetje vergelijken met die van een dweil..
Dit is waar voor de volvo's van voor ongeveer 2005. Daarna werden de motoren en onderstellen samen met de algehele kwaliteit minder onder druk van een schoon imago.
Met een veerpootbrug, koni geel en wat polyurethaan in het onderstel worden het zeer strak sturende auto's, zeker gezien hun formaat.
Geen enkele S80 is snel. Is gewoon een comfortabele vlotte auto met weinig gevoel. Net als de Saab 9-5 standaard alleen bedoeld om rechtuit te rijden.
▲
[ 3607 berichten ]
Ducantoni
Master
Een Seat Marbella, die er zo op het eerste oog netjes uit zag.
Eerste letters YY.
Al een tijd geen alledaagse verschijning meer.
Eerste letters YY.
Al een tijd geen alledaagse verschijning meer.
Ducantoni
Master
Voor sommigen is de 75 de laatste echte Alfa en ik denk zomaar dat ze tegenwoordig niet meer zo goedkoop te vinden zijn.
Of het moet een projectje zijn...
Of het moet een projectje zijn...
Joël D.
Master
Raymond
Master
Omdat ik een Alfa 75 en een Lancia Delta gehad heb.
Ik heb best veel auto's gehad, bij sommigen moet ik nadenken als ik me er wat van wil herinneren, maar niet bij die 2.
Ik heb best veel auto's gehad, bij sommigen moet ik nadenken als ik me er wat van wil herinneren, maar niet bij die 2.
Blaataap
Master
Raymond schreef:
Die auto's zijn altijd projectjes.
Jep, de 75 V6 van mijn ouders' buurman moet ook altijd aan geklust worden. En dat ding komt echt alleen naar buiten als het langere tijd mooi weer is geweest. Slaapt verder netjes in de garage.
Joël D.
Master
Raymond schreef:
Gaaaf....wat vraagt hij ervoor?
7500 dus. Denk dat hij het wel waard is als ik zo hoorde, maar ruim boven budget voor mij.
Raymond
Master
406 schreef:
Jeumig, dat is nogal wat voor een non-Busso.
Tja, niet alle auto's op de weg zijn gelijk een jippikajay uitvoering natuurlijk.
Joël D. schreef:
Gezien de vraagprijs van overige 75's in Europa is het geen hele gekke prijs.
Ik vind het ook niet gek. Dit zijn van die auto's met een nostalgische waarde. "Vroeger, toen ik nog die en die auto had..." dat werk. En dan koop je zo'n hok, om er gelijk spijt van te krijgen waarschijnlijk want vroeger reden ze duidelijk beter. En dan staat-ie er te kijken. Met z'n hoge onderhoudskosten, dito verbruik en lastig te krijgen onderdelen.
bruintje beer
Master
Ducantoni schreef:
Een Bimmer E30 in 318-uitvoering.
Onverprutst uiterlijk en vanaf nieuw in ons land.
Da's te makkelijk.Onverprutst uiterlijk en vanaf nieuw in ons land.
Ik wil een topmodel in onverprutste uitvoering en met een lage kilometerstand.
406
Master
Ducantoni schreef:
Een Bimmer E30 in 318-uitvoering.
Onverprutst uiterlijk en vanaf nieuw in ons land.
Onverprutst uiterlijk en vanaf nieuw in ons land.
Twee jaar geleden oid zag ik er ook zo een met een oude man achter het stuur. Kenteken door de Finnik gehaald; eerste eigenaar.
bruintje beer schreef:
Ik wil een topmodel in onverprutste uitvoering en met een lage kilometerstand.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... c=listPage
Dat kan. Mag je wel de portemonnaie voor trekken.
Joël D.
Master
Ik ben nog steeds op deze aan het asen:
155 V6 van de eerste eigenaar, bijna 28 jaar. Enige andere witte 155 in Nederland op kenteken.
155 V6 van de eerste eigenaar, bijna 28 jaar. Enige andere witte 155 in Nederland op kenteken.
406
Master
Persoonlijk vind ik de 155 mooier. De 75 heeft in mijn ogen echt een lelijke kont. Achterlichten te laag geplaatst en een vreemde C-stijl. Beetje Volvo 340 (344) vibes.
Lotus Omega
Master
Zolang er een Busso V6 in ligt maakt het me niet zoveel uit hoe een Alfa eruit ziet.
Christafari
Master
Zag gister deze, wat een ongelooflijk vet ding:
https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-164-restomod-is-de-lekkerste-van-deze-week-2969269
https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-164-restomod-is-de-lekkerste-van-deze-week-2969269
Lotus Omega
Master
Mooi gedaan ja! Al vind ik hem origineel in de Q4 uitvoering ook wel lekker
https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-dez ... aats-93142
Nog een NL auto ook!
https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-dez ... aats-93142
Nog een NL auto ook!
Joël D.
Master
Raymond schreef:
Persoonlijk vind ik de 75 mooier. De 155 heeft me nooit kunnen boeien.
Geeft niet, kan je ook niets aan doen.
406
Master
Lotus Omega schreef:
APK al 4 jaar verlopen. Die staat dus ergens alleen maar mooi te zijn.
Ducantoni
Master
Hier kom je in ons land de straat niet eens mee uit (en dan bedoel ik niet omdat er geen platen op zitten).
bruintje beer
Master
Lotus Omega schreef:
Auw wat zonde! Een S60 R in Flash Green nog wel
Lijkt me een slopert, er is al van alles gestript.Maar sinds ik achterwielaandrijving heb ben ik minder overtuigd van de fun-factor van voorwielaangedreven auto's.
406
Master
Mijn ouders hebben 9 jaar lang een Volvo gehad. Nooit enige vorm van problemen mee gehad en als ik mijn vader mag geloven reed die auto ontzettend lekker.
Ik was er bij dat ze die auto gingen bekijken (stond op een draaiend plateau in de showroom) en bij de aflevering. Dat maakte indruk op de kleine 406. Daarmee denk ik dat ik positievere associaties met het merk heb dan anderen.
Ik was er bij dat ze die auto gingen bekijken (stond op een draaiend plateau in de showroom) en bij de aflevering. Dat maakte indruk op de kleine 406. Daarmee denk ik dat ik positievere associaties met het merk heb dan anderen.
basjuh1981
Master
A4
F1 kenner '22
Volvo's zitten idd heerlijk, maar het zijn een beetje seksloze wagens. Het raakt me niet. Geen ziel, geen emotie. Maar dat is natuurlijk ook weer heel persoonlijk.
Goede maat van me zweert bij die dingen. Slaat de ene duizend euro na de andere stuk op zijn V70. Ding is in smetteloze staat, rijdt best oké, maar ik voel er niets bij.
Goede maat van me zweert bij die dingen. Slaat de ene duizend euro na de andere stuk op zijn V70. Ding is in smetteloze staat, rijdt best oké, maar ik voel er niets bij.
Blaataap
Master
De enige Volvo die ik ooit leuk vond rijden is de XC70 T6 AWD van mijn tante. Maar daar kan je dan ook enorm de hooligan mee uithangen en dat deed ze dan ook regelmatig. Vooral leuk in de winter, als er tientallen centimeters sneeuw lag waar ze woont.
Ducantoni
Master
basjuh1981 schreef:
Ze maken ook bussen
En vrachtwagens.
Raymond schreef:
Ik moet wel bekennen dat ik ze heerlijk vind zitten
Mijn pa vond dan weer van niet. Die had al een aantal Peugeots gereden, vanuit zijn werk, toen er een 245 kwam. Frans comfort kon hem meer bekoren.
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
Geen enkele Volvo heeft me ooit kunnen boeien. Ik snap niet wat mensen er in zien.
Ik heb ook nog steeds een 855 T5. Los van dat ik het een tijdloos ontwerp vind, is het toch ook wel lachen; een zeecontainer met ruim meer dan 200 pk.Maar de wegligging laat zich wel een beetje vergelijken met die van een dweil..
Raaf
Master
De 850's waren heerlijke auto's. Zeker als compromis kosten/kilometers/spelen die ik als student en begin carriere moest maken.
Wel wat aanpassingen aan het onderstel gedaan.
De S60-D5 was voor zijn tijd (2003) ook een prettige auto.
De V40 D4 was drama.
Schnitzel is leuker
Wel wat aanpassingen aan het onderstel gedaan.
De S60-D5 was voor zijn tijd (2003) ook een prettige auto.
De V40 D4 was drama.
Schnitzel is leuker
A4
F1 kenner '22
Een 850 T-5R in cream yellow met die grijze lichtmetalen velgen mag overigens wel hier op de oprit gezet worden. Dat dan weer wel.
Lotus Omega
Master
Je moet niet gaan racen met Volvo’s want dan kan je beter een BMW nemen. Maar om lange kilometers te maken is bijna niets beter dan een Volvo. Heerlijke motoren, goede stoelen, comfortabel onderstel. Alles is gewoon erg goed gedaan. Afwerking en materialen zijn van topniveau. Alleen de laatste jaren zijn ze qua topsnelheid geknepen en zijn het alleen nog hybrides. Blijven wel mooie auto’s.
[~Joël D.] Welke S80 was dat? Ik heb een paar keer in de oude en nieuwe modellen mogen rijden en die reden beide erg lekker! Van de oude S80 zelfs een keer een T6 met 4 ton op de klok. Supersnel ding
[~Joël D.] Welke S80 was dat? Ik heb een paar keer in de oude en nieuwe modellen mogen rijden en die reden beide erg lekker! Van de oude S80 zelfs een keer een T6 met 4 ton op de klok. Supersnel ding
Raaf
Master
Lotus Omega schreef:
Je moet niet gaan racen met Volvo’s want dan kan je beter een BMW nemen. Maar om lange kilometers te maken is bijna niets beter dan een Volvo. Heerlijke motoren, goede stoelen, comfortabel onderstel. Alles is gewoon erg goed gedaan. Afwerking en materialen zijn van topniveau. Alleen de laatste jaren zijn ze qua topsnelheid geknepen en zijn het alleen nog hybrides. Blijven wel mooie auto’s.
Dit is waar voor de volvo's van voor ongeveer 2005. Daarna werden de motoren en onderstellen samen met de algehele kwaliteit minder onder druk van een schoon imago.
Met een veerpootbrug, koni geel en wat polyurethaan in het onderstel worden het zeer strak sturende auto's, zeker gezien hun formaat.
Lotus Omega schreef:
Welke S80 was dat? Ik heb een paar keer in de oude en nieuwe modellen mogen rijden en die reden beide erg lekker! Van de oude S80 zelfs een keer een T6 met 4 ton op de klok. Supersnel ding
Geen enkele S80 is snel. Is gewoon een comfortabele vlotte auto met weinig gevoel. Net als de Saab 9-5 standaard alleen bedoeld om rechtuit te rijden.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum