Postingstijd interval gedetecteerd van 33.5 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 4358 berichten ]
ik zie het europees/renaults-never-nooit-niet-t15684-2050.html#p2535071
dertien jaar terug was de inflatie wel iets anders
was overigens 325
Haha, dat was wel een mooie tijd. Ooit weer eens terugkopen zo’n RS182 en circuitklaar maken. De Megane R26 had ik nooit moeten verkopen maar zag onlangs dat die weer in handen is van een liefhebber.
Dat. Hoewel zowel de ICE als EV Megane net zo vlot zijn als dat Cliootje. Rechtuit… dat 1010kg blik kon je verdomd goed mee hoeken ipv de gezinsstation van 1450kg of 1680kg EV
Nee joh, gewoon in plaats van de achterbank
Ik hoop het! Heb er nog maar amper mee gereden. zal vooral fungeren als noodauto. Als de ander met de Cuore weg is.
Of. Zoals vandaag. Als ik de sleutels van de Cuore kwijt ben geraakt 🤣
Dat heb ik ook. De ene keer werk ik tot 11 uur en doe dan boodschappen, de andere keer is het 12:00 uur als ik boodschappen ga doen
Ben iemand tegengekomen, jaren geleden, die als ingenieur in opleiding (begin jaren 60) een renault ondine voorzag van een zware amerikaanse v8...van de sloop.
Inderdaad direct achter de voorbank geplaatst ...tot helemaal achterin.
Uiteraard wat vering aanpassingen ed. En veel minder gezeik van overheden in die tijd.
Had af en toe wel leuke effecten...vooral bij stoplicht sprintjes...ding was sneller als een (toenmalige) porsche.
Veiligheid?
Dat was toen nog voor veel zaken nog niet vastgelegd.
Ja, zoals een spinnende auto bij gas los zeker.
Of achtjes draaien...met rokende banden. (Op een parking)
▲
[ 4358 berichten ]
adinsx
Master
Ziet er meer dan prima uit voor die 700,- !
Veel plezier ervan. En altijd lekker om van een simpel tussendoortje straks in iets diks te stappen.
Ik kocht jaren terug als tussendoortje voor 450,- een R19 1.8. Met de bedoeling er max een jaar mee te rijden tot ik de gewenste Megane II F1-R26 tegenkwam (specifiek die uitvoering).
Twee weken later kwam ie ineens te koop en kon drie weken na aanschaf van de R19 hij er ook weer uit
Veel plezier ervan. En altijd lekker om van een simpel tussendoortje straks in iets diks te stappen.
Ik kocht jaren terug als tussendoortje voor 450,- een R19 1.8. Met de bedoeling er max een jaar mee te rijden tot ik de gewenste Megane II F1-R26 tegenkwam (specifiek die uitvoering).
Twee weken later kwam ie ineens te koop en kon drie weken na aanschaf van de R19 hij er ook weer uit
Dave
Webspecialist
adinsx schreef:
Ik kocht jaren terug als tussendoortje voor 450,- een R19 1.8.
ik zie het europees/renaults-never-nooit-niet-t15684-2050.html#p2535071
dertien jaar terug was de inflatie wel iets anders
was overigens 325
adinsx
Master
Haha, held. 125,- bespaard! En het was maar 12 dagen zo te zien ipv 21
Oh, en toch ook 1.4 net als de eerste (20,-) R19. Mijn geheugen hapert duidelijk, maar gelukkig hebben we Dave nog
Oh, en toch ook 1.4 net als de eerste (20,-) R19. Mijn geheugen hapert duidelijk, maar gelukkig hebben we Dave nog
Mr.Cabdriver
Master
Joël D.
Master
adinsx jij bent voor mij nog steeds de gozer met de Clio RS182. Kan je voorstellen hoe achter ik loop.
adinsx
Master
Joël D. schreef:
adinsx jij bent voor mij nog steeds de gozer met de Clio RS182. Kan je voorstellen hoe achter ik loop.
Haha, dat was wel een mooie tijd. Ooit weer eens terugkopen zo’n RS182 en circuitklaar maken. De Megane R26 had ik nooit moeten verkopen maar zag onlangs dat die weer in handen is van een liefhebber.
bruintje beer schreef:
Ach ja, ook wilde jongens worden ooit brave huisvaders.
Dat. Hoewel zowel de ICE als EV Megane net zo vlot zijn als dat Cliootje. Rechtuit… dat 1010kg blik kon je verdomd goed mee hoeken ipv de gezinsstation van 1450kg of 1680kg EV
Blaataap
Master
bruintje beer
Master
Blaataap schreef:
Motorswap met de 3.5V6
Veel te zwaar, alleen maar onderstuur.
Blaataap
Master
bruintje beer schreef:
Veel te zwaar, alleen maar onderstuur.
Nee joh, gewoon in plaats van de achterbank
adinsx
Master
Er zijn wel creaties dat er een 2.0T van de Mégane RS (265pk) in een Clio II gelegd wordt in plaats van de atmosferische 2.0-16v met 180-200pk. Dat wil wel van zijn plek en gewichtstoevoeging valt dan wel mee.
Archiebald
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Met het twingoblokje. Die rijdt over 5 jaar nog
Ik hoop het! Heb er nog maar amper mee gereden. zal vooral fungeren als noodauto. Als de ander met de Cuore weg is.
Of. Zoals vandaag. Als ik de sleutels van de Cuore kwijt ben geraakt 🤣
bruintje beer
Master
Archiebald schreef:
Als ik de sleutels van de Cuore kwijt ben geraakt
Slechtste reden voor een tweede auto ooit
Archiebald
Master
Nee het is gewoon wel makkelijk, ik werk onregelmatig en mijn vrouw wil ook wel eens verder weg dan fietsafstand.
basjuh1981
Master
Archiebald schreef:
ik werk onregelmatig
Dat heb ik ook. De ene keer werk ik tot 11 uur en doe dan boodschappen, de andere keer is het 12:00 uur als ik boodschappen ga doen
zadkine
Master
bruintje beer schreef:
Veel te zwaar, alleen maar onderstuur.
Blaataap schreef:
Nee joh, gewoon in plaats van de achterbank
Ben iemand tegengekomen, jaren geleden, die als ingenieur in opleiding (begin jaren 60) een renault ondine voorzag van een zware amerikaanse v8...van de sloop.
Inderdaad direct achter de voorbank geplaatst ...tot helemaal achterin.
Uiteraard wat vering aanpassingen ed. En veel minder gezeik van overheden in die tijd.
Had af en toe wel leuke effecten...vooral bij stoplicht sprintjes...ding was sneller als een (toenmalige) porsche.
Veiligheid?
Dat was toen nog voor veel zaken nog niet vastgelegd.
Raymond
Master
zadkine schreef:
Had af en toe wel leuke effecten...
Ja, zoals een spinnende auto bij gas los zeker.
zadkine
Master
Raymond schreef:
Ja, zoals een spinnende auto bij gas los zeker.
Of achtjes draaien...met rokende banden. (Op een parking)
Bambi killer
Master
Lichtbalk is er af al een tijdje. Even samen met mijn vriendin een photoshoot gedaan.
Rode cinquecento ligt een turbo in. Er is een hoop aangebeunt met een t van triest haha
Rode wordt opgeknapt auto is het waard gelukkig.
De witte krijgt een andere motor 899cc ben ik.er helemaal klaar mee leuk voor in de stad en offroad maar je heb er niks aan. Dus heb een sloop seicento gekocht waar een 1.2 75pk punto blok in ligt. Dezelfde motor type die ik in mijn rally seicento ligt.
Straks 2 autos met dezelfde type motor en ik wel weer blij mee zijn goede betrouwbare motoren
Bijlagen :
Rode cinquecento ligt een turbo in. Er is een hoop aangebeunt met een t van triest haha
Rode wordt opgeknapt auto is het waard gelukkig.
De witte krijgt een andere motor 899cc ben ik.er helemaal klaar mee leuk voor in de stad en offroad maar je heb er niks aan. Dus heb een sloop seicento gekocht waar een 1.2 75pk punto blok in ligt. Dezelfde motor type die ik in mijn rally seicento ligt.
Straks 2 autos met dezelfde type motor en ik wel weer blij mee zijn goede betrouwbare motoren
Bijlagen :
Griffin
Master
Knoop doorgehakt vandaag. De lease KIA e-Niro van de mrs moet er per begin januari uit, dus er moest iets nieuws komen. Cupra Formentor was een optie tot het laatste moment... 't Is een BMW X1 geworden. Vijf (!) maanden wachten...
Archiebald
Master
Ja we komen nog wel eens ergens met 't ding
De Clio gaat best oke trouwens. Nu zo'n 1000km mee gereden, gemiddelde ligt ongeveer op 1:16,5. Best prima denk ik. Kocht hem met een defecte lambdasonde, die vervangen en storingen gewist. Er brandt nu niks meer op het dashboard. Als beloning krijgt ie komende week nieuwe olie/filters/bougies & kabels.
Kwam er bij thuiskomst alleen achter dat er een flinke scheur in de wang van een band zat EN dat voor en achter verschillende maten waren. Toch wat té onvoorzichtig gekocht... Maar, FB marketplace, een ouder stel verkocht een bijna nieuwe set Nexen banden in mijn maat. 60,- prima deal!
Cuore rijdt ook nog steeds best ok, hij kloenkt alleen. Even opgekrikt van de week en bleek een fuseekogel te zijn. Die zijn 1 geheel met de draagarm, dus die ook besteld (a 31,-). Zal van de week wel binnenkomen. Dan hem er even onder beuken en weer gaan.
Met dit soort auto's en prijzen blijft auto-rijden en auto-onderhoud nog leuk.
De Clio gaat best oke trouwens. Nu zo'n 1000km mee gereden, gemiddelde ligt ongeveer op 1:16,5. Best prima denk ik. Kocht hem met een defecte lambdasonde, die vervangen en storingen gewist. Er brandt nu niks meer op het dashboard. Als beloning krijgt ie komende week nieuwe olie/filters/bougies & kabels.
Kwam er bij thuiskomst alleen achter dat er een flinke scheur in de wang van een band zat EN dat voor en achter verschillende maten waren. Toch wat té onvoorzichtig gekocht... Maar, FB marketplace, een ouder stel verkocht een bijna nieuwe set Nexen banden in mijn maat. 60,- prima deal!
Cuore rijdt ook nog steeds best ok, hij kloenkt alleen. Even opgekrikt van de week en bleek een fuseekogel te zijn. Die zijn 1 geheel met de draagarm, dus die ook besteld (a 31,-). Zal van de week wel binnenkomen. Dan hem er even onder beuken en weer gaan.
Met dit soort auto's en prijzen blijft auto-rijden en auto-onderhoud nog leuk.
bruintje beer
Master
Archiebald schreef:
Er brandt nu niks meer op het dashboard.
Ah, zekeringetje. F2 is voor het instrumentcluster, dat is een 15A.
bruintje beer
Master
Ik vind het vooral een schattig autootje.
Soort van pandabeertje op zoek naar beukennootjes. Rode panda dat is.
Soort van pandabeertje op zoek naar beukennootjes. Rode panda dat is.
Bambi killer
Master
Bambi killer
Master
Ik hoor het altijd ooh je bent familie van Jim... werd er altijd zo moe van. Nu zeg ik gewoon ja.
bruintje beer
Master
"Dat is het zwarte schaap van de familie, niemand wil iets met 'm te maken hebben."
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum