▼
[ 4358 berichten ]
Me de carbagerun reden wij in een rij van tientallen auto's net na de start ergens op de ring bij Göteborg.
Wij zaten te kutten met rood/blauwe zwaailampen en sirenes....hadden we niet gezien dat er recht naast ons een politie auto reed
Die keek ons een keer aan, keek naar de rest van alle idiote auto's in de rij...en besloot gewoon lekker de afslag te nemen
Festivalvibes
Tunneltje in Duitsland in de file, kreeg wel mooi een Rettungsgasse.
In mijn Spaans aangeven dat ik auto 5 van 500 was en de Guardia Civil pakte gewoon weer in.
In Slovenië wedstrijdje zwaailichten doen met de politie
Er mag zoveel niet, gewoon lol hebben
Prachtig! En hulde voor de 500
totdat de koppakking gaat lekken
https://youtu.be/--hsxe-dy0Y?feature=shared&t=908
motor: schroot.
Uiteindelijk de auto verkocht na dik 2k aan reparaties aan het injectiesysteem en alsnog met problemen. Ondertussen paar weken de auto kwijt geweest. Tsja. Iets met keuzes en consequenties.
Ik tank zelf alleen maar E5, iedereen thuis. Ook in de Up en Mii gaat gewoon 98 in NL..
Die stuurt en veert eens stuk beter. Toen ik eerst nog aan VAG leasebeleid moest voldoen proefgereden in een Passat met sportonderstel, Leon FR en Octavia Business.
Bij de eerste rotonde (na 2 km) was ik al klaar met de octaaf. Wat hangt dat ding in bochten. Hélemaal niks. Bouwkwaliteit valt weinig over te zeggen, de Pasaat was stiller, de Seat fr lekker sportief. Uiteindelijk kreeg ik toch toestemming de Megane IV GT te leasen. Zelfde fiscale waarde als de 1.5 tsi 150 FR, maar 55pk meer, vierwielsturing en betere looks. Nja, en mijn voorliefde voor het merk
Wel de typische VAG kraak in de rubbers
Maar de Seat kan, zelfs op de all seasons, behoorlijk vlot door de bocht
Met Michelin PS5 oid zou het nóg vlotter kunnen gok ik zo
Die heb ik rondom, briljant qua grip
Als ie het een jaar blijft doen zonder gekkigheid, top deal
▲
[ 4358 berichten ]
Masterdam
Master
Bambi killer schreef:
Blauwe en rode knipperbalk is het.
Precies. Bambi killer schreef:
Alleen voor show gebruik ik hem.
Ja, ik denk niet dat ooit iemand iets anders zou zeggen. Bambi killer schreef:
Na de rally gaat die eraf
Ja, en nu zit ie erop.
Piet_Piraat
Master
Ah joh, bij die rally's is vooral de truc dat je minder opvallend moet zijn dan de rest. Als je achter zo'n compleet uitgebouwd vehikel rijdt zit je wel goed.
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
dat je minder opvallend moet zijn dan de rest
Me de carbagerun reden wij in een rij van tientallen auto's net na de start ergens op de ring bij Göteborg.
Wij zaten te kutten met rood/blauwe zwaailampen en sirenes....hadden we niet gezien dat er recht naast ons een politie auto reed
Die keek ons een keer aan, keek naar de rest van alle idiote auto's in de rij...en besloot gewoon lekker de afslag te nemen
lacheisleuk
Master
Denk dat je met die ledbalk even moet zorgen dat je hem vanuit de auto niet zomaar aan kan zetten?
Piet_Piraat
Master
Die hebben we ook meegemaakt ja. Lange rij voor het pontje. De politie begon net om de hoek met aanspreken over geluid, en bij auto zes ging het geluid bij auto één weer aan. Liepen ze door, keken ze om de volgende hoek...nog tientallen auto's.
Oké doei
Oké doei
Blaataap
Master
Piet_Piraat schreef:
Liepen ze door, keken ze om de volgende hoek...nog tientallen auto's.
Festivalvibes
Raaf
Master
Piet_Piraat schreef:
Die hebben we ook meegemaakt ja.
Tunneltje in Duitsland in de file, kreeg wel mooi een Rettungsgasse.
In mijn Spaans aangeven dat ik auto 5 van 500 was en de Guardia Civil pakte gewoon weer in.
In Slovenië wedstrijdje zwaailichten doen met de politie
Er mag zoveel niet, gewoon lol hebben
18vti
Master
Bambi killer schreef:
Erg mooie locatie hier in noorwegen op 1189meter
Prachtig! En hulde voor de 500
Bambi killer
Master
Dank jullie wel. Inmiddels 3700km aangetikt
Zonder enige problemen.
Wij deden mee aan de rust n dust rally. Ik werd voor gek verklaard door een paar leden he. Die zet ik mooi te kijk
Plus alles past er in en ik zit ook nog confortabel erin zonder de stoel naar voren te doen.
Morgen van flensburg terug naar huis nog iets van 600km erbij 4300km totaal wordt het dan. Zo zie je maar dat fiat niet altijd troep is (nieuwe autos wel ik hou alleen van oude fiats)
Zonder enige problemen.
Wij deden mee aan de rust n dust rally. Ik werd voor gek verklaard door een paar leden he. Die zet ik mooi te kijk
Plus alles past er in en ik zit ook nog confortabel erin zonder de stoel naar voren te doen.
Morgen van flensburg terug naar huis nog iets van 600km erbij 4300km totaal wordt het dan. Zo zie je maar dat fiat niet altijd troep is (nieuwe autos wel ik hou alleen van oude fiats)
Dave
Webspecialist
Dashcam Drenthe schreef:
En deze ecoboost motoren zijn wel aardig goed. Veel plezier ermee
totdat de koppakking gaat lekken
https://youtu.be/--hsxe-dy0Y?feature=shared&t=908
motor: schroot.
Rover
Master
Op dit moment rijdt ik een nieuwe Octavia Combi 1.0 e-tech. Helaas met de Jaguar gestrand tijdens vakantie (injector defect).
Ik wist niet dat er nu nog zulke beroerde autos waren, ik had echt beter verwacht van Skoda. Enige pluspunt is het verbruik en het geluid.
Beroerde stoelen, slechte remmen, en retetraag.
Ik wist niet dat er nu nog zulke beroerde autos waren, ik had echt beter verwacht van Skoda. Enige pluspunt is het verbruik en het geluid.
Beroerde stoelen, slechte remmen, en retetraag.
Dave
Webspecialist
Het is een Ford AJD-V6/PSA DT17, hoor wel vaker dat het op vakantie misgaat, teveel bio in de brandstof en/of algeheel mindere kwaliteit brandstof. Af en toe injector-spoelen met een additief kan op zo'n leeftijd ook geen kwaad.
Piet_Piraat
Master
Ik keil er sowieso altijd E5 in. Meerprijs is nagenoeg weg te strepen doordat ie fractioneel zuiniger is en vaak zit er niet eens 5% biomeuk in.
Piet_Piraat
Master
Oja, klopt.
Maar ik gooide er bij diesel eigenlijk altijd gewoon de goedkoopste in. Nooit een probleem mee gehad. En dat varieerde van setups met ±150pk tot aan 300+pk.
Maar ik gooide er bij diesel eigenlijk altijd gewoon de goedkoopste in. Nooit een probleem mee gehad. En dat varieerde van setups met ±150pk tot aan 300+pk.
Dave
Webspecialist
Kan zijn maar dit model (de 3.0) gebruikt piezo kristallen op de brandstofinjectoren. "pk's" spelen niet echt een rol daarbij, het gaat erom hoe makkelijk de boel dicht kan slippen bij gebruik van fatty acid methyl esters (FAME)
Mijne bruder is op vakantie overigens ook stil komen te staan met defecte injectoren van een BMW 420i .. En ik weet dat ie het goedkoopste erin flikkert. Goedkoop is duurkoop, meen dat de rekening iets van 1500 Euro was, reken zelf even uit hoeveel keer je daar premium van had kunnen tanken.
Probleem met hybrides is nog erger omdat het meer de tijd krijgt om aan te koeken cq dicht te slibben al zijn recentere modellen iets beter ingesteld op het bijmengen van voedsel ( ), dat was in 2010 nog niet zo aan de orde.
In België en Duitsland gaan ze overigens afbouwen met die totale onzin. Vraag me af hoe dat zit met Nederland. Zullen wel weer achteraan lopen met die vetklep.
Mijne bruder is op vakantie overigens ook stil komen te staan met defecte injectoren van een BMW 420i .. En ik weet dat ie het goedkoopste erin flikkert. Goedkoop is duurkoop, meen dat de rekening iets van 1500 Euro was, reken zelf even uit hoeveel keer je daar premium van had kunnen tanken.
Probleem met hybrides is nog erger omdat het meer de tijd krijgt om aan te koeken cq dicht te slibben al zijn recentere modellen iets beter ingesteld op het bijmengen van voedsel ( ), dat was in 2010 nog niet zo aan de orde.
In België en Duitsland gaan ze overigens afbouwen met die totale onzin. Vraag me af hoe dat zit met Nederland. Zullen wel weer achteraan lopen met die vetklep.
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
Kan zijn maar dit model (de 3.0) gebruikt piezo kristallen op de brandstofinjectoren. "pk's" spelen niet echt een rol daarbij, het gaat erom hoe makkelijk de boel dicht kan slippen bij gebruik van fatty acid methyl esters (FAME)
Ah. Je bent goed op de hoogte Als het kwetsbaar is, is goed tanken nogal de moeite ja.Dave schreef:
Mijne bruder is op vakantie overigens ook stil komen te staan met defecte injectoren van een BMW 420i .. En ik weet dat ie het goedkoopste erin flikkert. Goedkoop is duurkoop, meen dat de rekening iets van 1500 Euro was, reken zelf even uit hoeveel keer je daar premium van had kunnen tanken.
Deed een bekende ook met zo'n F11 520i. Toch al niet de beste motoren en de injectoren stonden al bekend al problematisch. Maar ja. Zijn redenering: "het is BMW dus het zal vast goed zijn en kan er wel mee omgaan". Eens voorgerekend wat E5 ipv E10 extra zou kosten op jaarbasis en wat hij mogelijk kon vermijden, maar wilde er niks van weten.Uiteindelijk de auto verkocht na dik 2k aan reparaties aan het injectiesysteem en alsnog met problemen. Ondertussen paar weken de auto kwijt geweest. Tsja. Iets met keuzes en consequenties.
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
het is BMW dus het zal vast goed zijn
Ik tank zelf alleen maar E5, iedereen thuis. Ook in de Up en Mii gaat gewoon 98 in NL..
adinsx
Master
Hier ook uitsluitend (duitse) E5 in de ICE Megane. Voor die 1x in de maand dikke prima. En straks richting Kroatië gaat er ook gewoon RON98/100/102 spul in. Bij voorkeur op een Autohof ipv langs de Autobahn want dat scheelt een klap (en die paar minuten om missen we niet op de reis).
Piet_Piraat
Master
Zelfs m'n schoonloeder tankt E5 sinds ik haar dat adviseer. Voorheen nooit, maar 20 jaar oude auto die altijd zeer rustig bereden wordt. Daarmee wil je geen E10-risico's lopen.
Haar eerste reactie was 'ja maar dat is 25ct/liter duurder!'. Ja, klopt, en een deel daarvan verdien je terug in verbruik en de rest omdat je niet over een paar jaar tussen 1.000 en 2.000 euro schade hebt. 'Oké. Ik tank vanaf nu altijd E5.'
Haar eerste reactie was 'ja maar dat is 25ct/liter duurder!'. Ja, klopt, en een deel daarvan verdien je terug in verbruik en de rest omdat je niet over een paar jaar tussen 1.000 en 2.000 euro schade hebt. 'Oké. Ik tank vanaf nu altijd E5.'
Rover
Master
Er is een injector defect van de Jaguar, deze wordt nu als het goed is vervangen.
Maar hoe langer ik in de Skoda rij, hoe meer ik mij verbaas over de beroerde kwaliteit.
Ik kreeg hem mee met 10km op de teller, dus ben de eerste echte bestuurder.
De schokbrekers voelen aan alsof de auto er 3 ton op heeft zitten.
De remmen zijn zoals gezegd beroerd. Zowel gas geven als remmen voelt heel erg indirect, beide ook ontzettend traag.
De parkeersensoren hebben een enorme blinde vlek, een boom recht achter de auto ziet hij in het geheel niet.
Android auto verlies om de haverklap verbinding
De stoelen zitten zo beroerd dat 1,5 uur rijden de max is, dan moeten wij er echt uit om te rekken en strekken. (In de Scenic reed ik 400km en stapte ik dan alleen maar uit omdat we moesten tanken).
Oh ja, hij rammelt aan alle kanten, overal rammeltjes.
Maar hoe langer ik in de Skoda rij, hoe meer ik mij verbaas over de beroerde kwaliteit.
Ik kreeg hem mee met 10km op de teller, dus ben de eerste echte bestuurder.
De schokbrekers voelen aan alsof de auto er 3 ton op heeft zitten.
De remmen zijn zoals gezegd beroerd. Zowel gas geven als remmen voelt heel erg indirect, beide ook ontzettend traag.
De parkeersensoren hebben een enorme blinde vlek, een boom recht achter de auto ziet hij in het geheel niet.
Android auto verlies om de haverklap verbinding
De stoelen zitten zo beroerd dat 1,5 uur rijden de max is, dan moeten wij er echt uit om te rekken en strekken. (In de Scenic reed ik 400km en stapte ik dan alleen maar uit omdat we moesten tanken).
Oh ja, hij rammelt aan alle kanten, overal rammeltjes.
Dashcam Drenthe
Master
Bijzonder, mijn 11 jaar oude Seat heeft geen rammeltjes, rijdt heel direct en stoelen zitten erg goed...kwaliteit gaat schijnbaar achteruit van VAG
Rover
Master
Ja, ik verbaas mij er ook over. 10 jaar geleden een keer een Superb als leenauto gehad, die zat duidelijk beter in elkaar.
adinsx
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Bijzonder, mijn 11 jaar oude Seat heeft geen rammeltjes, rijdt heel direct en stoelen zitten erg goed...kwaliteit gaat schijnbaar achteruit van VAG
Die stuurt en veert eens stuk beter. Toen ik eerst nog aan VAG leasebeleid moest voldoen proefgereden in een Passat met sportonderstel, Leon FR en Octavia Business.
Bij de eerste rotonde (na 2 km) was ik al klaar met de octaaf. Wat hangt dat ding in bochten. Hélemaal niks. Bouwkwaliteit valt weinig over te zeggen, de Pasaat was stiller, de Seat fr lekker sportief. Uiteindelijk kreeg ik toch toestemming de Megane IV GT te leasen. Zelfde fiscale waarde als de 1.5 tsi 150 FR, maar 55pk meer, vierwielsturing en betere looks. Nja, en mijn voorliefde voor het merk
Dashcam Drenthe
Master
adinsx schreef:
Die stuurt en veert eens stuk beter.
Wel de typische VAG kraak in de rubbers
Maar de Seat kan, zelfs op de all seasons, behoorlijk vlot door de bocht
Met Michelin PS5 oid zou het nóg vlotter kunnen gok ik zo
Pen
Master
Bijzonder. Heb een Octavia uit 2018, dus de 3gen FL maar herken totaal niet wat je zegt. De nieuwe is wel een compleet nieuwe auto natuurlijk dus wellicht ligt het daaraan.
adinsx
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Met Michelin PS5 oid zou het nóg vlotter kunnen gok ik zo
Die heb ik rondom, briljant qua grip
snovvdog
Master
Had Goodyear Eagle F1 Asymetric all round.
Achterbanden zijn gecupt geraakt voor ze op waren.
Ook na 1 jaar al scheurtjes haaks op het profiel.
Achteras is nu weer vervangen voor de nieuwste Conti Sportscontacts... Vooras de Goodyears nog.
Nu krijg ik bijna geen lift off overstuur meer, waar dat voorheen heel makkelijk uit te lokken was... Heb het idee dat de Conti's beter zijn. Vooral in het droge. Nat vind ik minder boeiend, want dan rijd je niet op de grens van de natuurwetten (ik doe in elk geval wat rustiger aan dan). Niet dat ze uberhaupt top zijn, nat met de Goodyears volop doorslippen bij optrekken tot de 120-130 km/h. Maar met de Conti's ook geloof ik.
ESP uit= bij nat sowieso doorslippen bij vol vermogen tot 110-120 km/h waar eindelijk de tractie het overpakt van het vermogen.
Had laatst een sprintje met ene Merc E200 (die 186pk), hij was net een tandje sneller en rond de 120 herpakten mijn voorbanden hem en toen pas schoot ik hem voorbij. Altijd jammer met FWD in het nat, je kan dat vermogen amper kwijt en dan heb ik elektronische LSD.
Achterbanden zijn gecupt geraakt voor ze op waren.
Ook na 1 jaar al scheurtjes haaks op het profiel.
Achteras is nu weer vervangen voor de nieuwste Conti Sportscontacts... Vooras de Goodyears nog.
Nu krijg ik bijna geen lift off overstuur meer, waar dat voorheen heel makkelijk uit te lokken was... Heb het idee dat de Conti's beter zijn. Vooral in het droge. Nat vind ik minder boeiend, want dan rijd je niet op de grens van de natuurwetten (ik doe in elk geval wat rustiger aan dan). Niet dat ze uberhaupt top zijn, nat met de Goodyears volop doorslippen bij optrekken tot de 120-130 km/h. Maar met de Conti's ook geloof ik.
ESP uit= bij nat sowieso doorslippen bij vol vermogen tot 110-120 km/h waar eindelijk de tractie het overpakt van het vermogen.
Had laatst een sprintje met ene Merc E200 (die 186pk), hij was net een tandje sneller en rond de 120 herpakten mijn voorbanden hem en toen pas schoot ik hem voorbij. Altijd jammer met FWD in het nat, je kan dat vermogen amper kwijt en dan heb ik elektronische LSD.
Rover
Master
Inmiddels de Skoda weer ingeleverd en de Jaguar weer opgehaald. Injector is vervangen en hij rijdt weer helemaal normaal.
Archiebald
Master
Nou de Polo is de deur uit. Net voor de magische grens van 200.000km, stond iets van 192.500km op de klok ofzo. Keuze was dus bewust gemaakt hem voor die tijd te verkopen met het idee dat hij dan nog wat waard was. Gelukkig verkocht aan een andere liefhebber. Dus dat is heel fijn.
Vanmorgen een tussendoor gebakje op de kop getikt tot het Porsche-potje gevuld is. Dat zit nu 80% vol, dus dat schiet best lekker op.
Het gebakje is een 2001 Renault Clio 1.2 16v geworden. Jaune Paille van kleur. Geel/goud dus. Best een leuk ding om te zien. Voor €700! (met een jaar APK).
Bijlagen :
Vanmorgen een tussendoor gebakje op de kop getikt tot het Porsche-potje gevuld is. Dat zit nu 80% vol, dus dat schiet best lekker op.
Het gebakje is een 2001 Renault Clio 1.2 16v geworden. Jaune Paille van kleur. Geel/goud dus. Best een leuk ding om te zien. Voor €700! (met een jaar APK).
Bijlagen :
Dashcam Drenthe
Master
Archiebald schreef:
Voor €700! (met een jaar APK).
Als ie het een jaar blijft doen zonder gekkigheid, top deal
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum