▼
[ 4237 berichten ]
Ik zat net je Autoweek forum topic te lezen, maar vooral te genieten van de nieuwe Z4. Wat een prachtige wagen! Dat rood vond ik top, maar zo in het zwart, met die nieuwe wielen, is hij wel echt helemaal af! Netjes Joël!
Het wagenpark in huize Archiebald en Archiebaldin gaat ook op de schop. Jullie hebben de verkoop van de Polo al gezien natuurlijk. Die was afgelopen 6 maanden al meer weggezet als tweede hobby-auto naast de Audi 80 die we nog steeds hebben. Dagelijks vervoer doe ik in een 2004 Cuore Tokyo. Door de stad, over de stoep/trambaan, achteloos parkeren. Boeit allemaal niet. Wat enorm fijn is. De Polo wil ik hier liever niet rijden.
Waarom de Polo dan weg doen? Nou we zijn heel hard op weg om een Porsche 987 Boxster S te kopen. En om de Polo dan alleen nog maar meer/langer stil te laten staan is natuurlijk zonde van die auto en geld weggooien. We twijfelen of we er 1 uit Duitsland moeten halen. Ik vind de prijzen niet dusdanig erg verschillen met NL eigenlijk. We twijfelen wel over die 3.2 S vs een 2.9, vooral ivm bouwjaar/kmstand vs prijs. Maar dat zien we over een paar maanden wel
Bijlagen :
Weten we. 3.4 heeft nogal vaak (vaker) last van bore scoring. Dus de focus ligt meer op de 3.2. Ff in de gaten houden of de IMS is gedaan dan. Dan de 2.9 geen S is is dan een keuze om een nieuwere auto te rijden. Aan de andere kant, met een goede aankoopinspectie met een endoscoop kom je ook al veel te weten.
Mijn garagist heeft een Spyder gekocht, de voorganger mag weg. Mooi ding.
Dus je bent absoluut meer geld aan die dingen kwijt, niet verhoudingsgewijs.
Nou....
Toen ik mijn eerste auto kocht (1992) kostte benzine rond de HFL0,85/liter, huur voor mijn kleine appartement was toen ook al HFL 645/maand (in Enschede). Nu zijn we 32 jaar verder. Volgens het CBS is alles in de tussentijd x 2 gegaan, maar dan in Euro's. Dus die benzineprijs zou nu €1,70 moeten zijn en de prijs van dat appartement €1290/maand. De benzineprijs is dus een stukje hoger, maar voor die huurprijs krijg je nu een 2/1 kapper.
Om over de horeca nog maar te zwijgen. Een biertje op de grote markt daar kostte HFL1,25. Wat betaal je daar nu voor? Minimaal €3,50 schat ik? Uit eten is al helemaal schandalig duur geworden.
Kortom, aan "minder essentiële / luxe zaken" ben je daadwerkelijk onevenredig meer kwijt dan toen.
Deze is naar mij denk ik? Omdat mijn vrouw DE Porsche fan is, natuurlijk rij ik dat ook graag. Maar zij ook helemaal cabrio fan is.
Ik zou liever een Cayman rijden. Maar zie absoluut geen probleem om voor de Boxster te kiezen.
Ja, dat zeg ik toch ook? Maar niet verhoudingsgewijs meer ten opzichte van je inkomen.
Zeker, maar ook "hoe slecht kun je het hebben?" Hoeveel vrouwen willen er een Boxster S
Gisterennacht trouwens weer eens aan het fotograferen geweest met de Audi. Dat was lang geleden!
Bijlagen :
Inderdaad een verdomd mooie foto. Maar dat je dat kan wisten we al.
Heb je er ook 1 met de Audi parallel aan de weg?
Meer zoals dit bedoel je? Dit zijn de enige 2 posities die ik heb gefotografeerd die nacht.
Bijlagen :
Maar die andere achtergrond is veel mooier.
Midden op de weg, stuur met de bocht mee gedraaid. En dan de camera zo laag mogelijk
Is een beetje een tik van me, de mooiste autofoto's vind ik diegenen waarvoor de fotograaf diep is gegaan
Kleinanzeigen net zo hoor.
Zelfs een keer een Oekie over de vloer gehad afgelopen maand die een gratis TV kwam ophalen en onderwijl vroeg ze in de gang in het Russisch ook nog of de stofzuiger ook gratis meegenomen kon worden.
Bied je een sofatafel aan voor gratis ophaal, heb je Turken in de app die wel op komen halen.. Volgende dag toch niet, nee kan het een dag later? Ja vooruit maar. Dan nog niets. Op gegeven moment was ik er klaar mee, decoupeerzaag in de tafel gezet en weg ermee. Opgesodemieterd met dat gelazerstraal van ja we komen wel ohnee toch niet. 11 figuren hadden de advert als interessant aangemerkt ook. Ik heb op het laatst een week ofzo die advertentie gewijzigd met foto's van de in stukken gezaagde tafel. Teller met interesse liep wel terug.
Nice, ook een Florida kenteken zie ik
Heeft dat ding ook stoelverwarming?
Och man verschrikkelijk. Had de auto wel 23x kunnen verkopen binnen een week als mensen die zouden bieden ook daarna nog zouden reageren. Maar dan zit je halve vragenlijsten van hun kant te beantwoorden en dan radio stilte.
En inderdaad afspraak 3x verplaatsen. Heb toen gezegd prima maar als er tussendoor iemand anders komt is die weg. Nou dan nog boos worden ook hè want afspraak. Nee niks afspraak.
Ventilatie zelfs. En stuurwielverwarming.
Werk. En ik vind dit wel een goed argument voor een hoge auto!
Bijlagen :
Dus rijden als een natte krant in een aftanse Honda Civic? Dat hoeft nou ook weer niet
▲
[ 4237 berichten ]
Archiebald
Master
Joël D. schreef:
Roodkapje
Ik zat net je Autoweek forum topic te lezen, maar vooral te genieten van de nieuwe Z4. Wat een prachtige wagen! Dat rood vond ik top, maar zo in het zwart, met die nieuwe wielen, is hij wel echt helemaal af! Netjes Joël!
Het wagenpark in huize Archiebald en Archiebaldin gaat ook op de schop. Jullie hebben de verkoop van de Polo al gezien natuurlijk. Die was afgelopen 6 maanden al meer weggezet als tweede hobby-auto naast de Audi 80 die we nog steeds hebben. Dagelijks vervoer doe ik in een 2004 Cuore Tokyo. Door de stad, over de stoep/trambaan, achteloos parkeren. Boeit allemaal niet. Wat enorm fijn is. De Polo wil ik hier liever niet rijden.
Waarom de Polo dan weg doen? Nou we zijn heel hard op weg om een Porsche 987 Boxster S te kopen. En om de Polo dan alleen nog maar meer/langer stil te laten staan is natuurlijk zonde van die auto en geld weggooien. We twijfelen of we er 1 uit Duitsland moeten halen. Ik vind de prijzen niet dusdanig erg verschillen met NL eigenlijk. We twijfelen wel over die 3.2 S vs een 2.9, vooral ivm bouwjaar/kmstand vs prijs. Maar dat zien we over een paar maanden wel
Bijlagen :
bruintje beer
Master
Leuk.
Volgens carbase is de 'S' altijd de dikkere motor: 3.2 of 3.4. De 2-puntnogwat is dan zonder 'S'.
Spaarpotje voor na de aanschaf al klaargezet?
Volgens carbase is de 'S' altijd de dikkere motor: 3.2 of 3.4. De 2-puntnogwat is dan zonder 'S'.
Spaarpotje voor na de aanschaf al klaargezet?
Archiebald
Master
bruintje beer schreef:
Volgens carbase is de 'S' altijd de dikkere motor: 3.2 of 3.4. De 2-puntnogwat is dan zonder 'S'.
Weten we. 3.4 heeft nogal vaak (vaker) last van bore scoring. Dus de focus ligt meer op de 3.2. Ff in de gaten houden of de IMS is gedaan dan. Dan de 2.9 geen S is is dan een keuze om een nieuwere auto te rijden. Aan de andere kant, met een goede aankoopinspectie met een endoscoop kom je ook al veel te weten.
Joël D.
Master
Ohhh dat is heel leuk. Die stond bij mij ook op de shortlist (die was heel kort, Z4 of Boxster), maar durfde het als 'daily' toch niet aan. Ook qua aanschaf wel een stukje duurder dan de Z4. Wellicht over een jaar of 2 als opvolger!
Succes met de zoektocht!
Succes met de zoektocht!
snovvdog
Master
Ik zat er ook weleens naar te staren.
Wat ik wel jammer vind, anno 2012 oid kostte een Boxter op Marktplaats slechts 7500 euro, tegenwoordig zijn ze echt duur.
En dat valt te zeggen van alle sportauto's ze lijken steeds zeldzamer en duurder.
Voor de plebs worden auto's steeds ''beter'' want veiliger en meer technische snufjes.
Voor de auto liefhebber die een goed onderstel en aandrijflijn waardeert, in combinatie met prestaties, lijk je nu echt heel veel minder auto voor je geld te krijgen als voorheen.
De EU heeft een hoop verpest met hun regels/normen voor nieuwe auto's, en de milieumafia natuurlijk met hun CO2 obsessie.
Intussen rijdt anno 2024 een stuk meer onnodig hoge/grote auto's als crossovers en SUV's... Verhoudingsgewijs blijft autorijden steeds duurder worden terwijl het 14 jaar terug toen ik net begon al duur was.
Ik ben jaloers op mijn ouders, en eigenlijk iedereen die tussen 1950 en 1980 is geboren, het was een betere tijd voor autoliefhebbers vroeger... Mid jaren '90 tot 00's was het hoogtepunt denk ik (omdat ik geen goed idee heb van daarvoor). Qua alles: qua kosten, gemak, voertuigen zelf, drukte op de weg, etc... Daarna stregen de kosten flink, kwam de milieumafia en betaaldparkeermafia in beeld, duurzaam debiel en obesssie om veiligheid, rees de drukte de pan uit, kwam het massa flitsen en Gatsometer om de hoek, later Trajectcontroles...
Mensen stellen weleens dat we het nog nooit zo goed hadden, ik ben het daar niet mee eens en ben overtuigd dat het jaren '90 beter was.
Wat ik wel jammer vind, anno 2012 oid kostte een Boxter op Marktplaats slechts 7500 euro, tegenwoordig zijn ze echt duur.
En dat valt te zeggen van alle sportauto's ze lijken steeds zeldzamer en duurder.
Voor de plebs worden auto's steeds ''beter'' want veiliger en meer technische snufjes.
Voor de auto liefhebber die een goed onderstel en aandrijflijn waardeert, in combinatie met prestaties, lijk je nu echt heel veel minder auto voor je geld te krijgen als voorheen.
De EU heeft een hoop verpest met hun regels/normen voor nieuwe auto's, en de milieumafia natuurlijk met hun CO2 obsessie.
Intussen rijdt anno 2024 een stuk meer onnodig hoge/grote auto's als crossovers en SUV's... Verhoudingsgewijs blijft autorijden steeds duurder worden terwijl het 14 jaar terug toen ik net begon al duur was.
Ik ben jaloers op mijn ouders, en eigenlijk iedereen die tussen 1950 en 1980 is geboren, het was een betere tijd voor autoliefhebbers vroeger... Mid jaren '90 tot 00's was het hoogtepunt denk ik (omdat ik geen goed idee heb van daarvoor). Qua alles: qua kosten, gemak, voertuigen zelf, drukte op de weg, etc... Daarna stregen de kosten flink, kwam de milieumafia en betaaldparkeermafia in beeld, duurzaam debiel en obesssie om veiligheid, rees de drukte de pan uit, kwam het massa flitsen en Gatsometer om de hoek, later Trajectcontroles...
Mensen stellen weleens dat we het nog nooit zo goed hadden, ik ben het daar niet mee eens en ben overtuigd dat het jaren '90 beter was.
Archiebald
Master
Nou dat ben ik wel met je eens denk ik, dat de jaren '90 toch wel het toppunt lijkt. De wereld was toen een stuk "makkelijker" ofzo. Zo voelt het, maar dat kan ook komen omdat ik toen te jong was om me ergens druk om te maken. Mijn autorijden begon in 2002. Toen kostte een liter brandstof €1 geloof ik. Dat is nu verdubbeld natuurlijk. Dat tikt flink aan.
Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat dat er ook maar net vanaf hangt WAAR je toen woonde, in Nederland of een ander "eerste wereld" land zit je dan wel goed, maar ga je daar vanaf wijken wordt het ook wel snel slechter. Plus
dit klopt ook wel. Als ik zie wat mijn vrouw en ik nu samen verdienen, als twee parttimers. Ik vind het echt een heel riant salaris. Al mag het altijd meer natuurlijk.
Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat dat er ook maar net vanaf hangt WAAR je toen woonde, in Nederland of een ander "eerste wereld" land zit je dan wel goed, maar ga je daar vanaf wijken wordt het ook wel snel slechter. Plus
snovvdog schreef:
Mensen stellen weleens dat we het nog nooit zo goed hadden
dit klopt ook wel. Als ik zie wat mijn vrouw en ik nu samen verdienen, als twee parttimers. Ik vind het echt een heel riant salaris. Al mag het altijd meer natuurlijk.
snovvdog
Master
Op papier verdien ik (op papier want ik lig voorover gebukt voor de belastingsdienst) inmiddels ~3x zo veel als in 2017 geloof ik.
Ik heb het absoluut niet 3x zo goed, ik het bijna het idee dat ik het 2017 makkelijker had . Toen kon ik geen geld opzij zetten zoals nu, maar, de dingen die ik wel waardeerde (autorijden, horeca, leisure, boodschappen, energie, reizen, rest vd mobiliteit) kostten verhoudingsegewijs minder dan nu denk ik.
Als het puur vanuit autoperspectief bekijkt was het 10 jaar geleden al beter dan nu, laat staan 20 jaar...
Ik heb het absoluut niet 3x zo goed, ik het bijna het idee dat ik het 2017 makkelijker had . Toen kon ik geen geld opzij zetten zoals nu, maar, de dingen die ik wel waardeerde (autorijden, horeca, leisure, boodschappen, energie, reizen, rest vd mobiliteit) kostten verhoudingsegewijs minder dan nu denk ik.
Als het puur vanuit autoperspectief bekijkt was het 10 jaar geleden al beter dan nu, laat staan 20 jaar...
Mr.Cabdriver
Master
Archiebald schreef:
Nou we zijn heel hard op weg om een Porsche 987 Boxster S te kopen.
Mijn garagist heeft een Spyder gekocht, de voorganger mag weg. Mooi ding.
Piet_Piraat
Master
snovvdog schreef:
Ik heb het absoluut niet 3x zo goed, ik het bijna het idee dat ik het 2017 makkelijker had . Toen kon ik geen geld opzij zetten zoals nu, maar, de dingen die ik wel waardeerde (autorijden, horeca, leisure, boodschappen, energie, reizen, rest vd mobiliteit) kostten verhoudingsegewijs minder dan nu denk ik.
Je wordt ouder. Eigen woning, leefstijlinflatie, noem maar op.
Masterdam
Master
snovvdog schreef:
Ik heb het absoluut niet 3x zo goed, ik het bijna het idee dat ik het 2017 makkelijker had . Toen kon ik geen geld opzij zetten zoals nu, maar, de dingen die ik wel waardeerde (autorijden, horeca, leisure, boodschappen, energie, reizen, rest vd mobiliteit) kostten verhoudingsegewijs minder dan nu denk ik.
Ik denk precies andersom. Als je nu wel geld opzij kunt zetten, kan het niet zo zijn dat je vroeger procentueel meer van jouw salaris kwijt was aan autorijden, horeca etc etc dan nu. Dan zou je namelijk juist vroeger geld opzij hebben kunnen zetten en nu niet meer. Dus je bent absoluut meer geld aan die dingen kwijt, niet verhoudingsgewijs.
Griffin
Master
Masterdam schreef:
Dus je bent absoluut meer geld aan die dingen kwijt, niet verhoudingsgewijs.
Nou....
Toen ik mijn eerste auto kocht (1992) kostte benzine rond de HFL0,85/liter, huur voor mijn kleine appartement was toen ook al HFL 645/maand (in Enschede). Nu zijn we 32 jaar verder. Volgens het CBS is alles in de tussentijd x 2 gegaan, maar dan in Euro's. Dus die benzineprijs zou nu €1,70 moeten zijn en de prijs van dat appartement €1290/maand. De benzineprijs is dus een stukje hoger, maar voor die huurprijs krijg je nu een 2/1 kapper.
Om over de horeca nog maar te zwijgen. Een biertje op de grote markt daar kostte HFL1,25. Wat betaal je daar nu voor? Minimaal €3,50 schat ik? Uit eten is al helemaal schandalig duur geworden.
Kortom, aan "minder essentiële / luxe zaken" ben je daadwerkelijk onevenredig meer kwijt dan toen.
lacheisleuk
Master
Ach, andere auto's. Soms denk ik, nog steeds, zou wel wat anders willen. Mja, die C2 is stiekem ook nog steeds best leuk en daar is weer flink wat geld in gegaan de laatste tijd aan noodzakelijk onderhoud: Uitlijnen, remmerij voorop, banden rondom. In vergelijking met de echt dikke bakken natuurlijk een lachertje, maar toch.
Als ik dan wat kijk, blijf ik toch vrij snel weer terugkomen op een Giulia... Mja, zie daar maar eens een Q van te vinden. Betaal je je blauw aan.
Als ik dan wat kijk, blijf ik toch vrij snel weer terugkomen op een Giulia... Mja, zie daar maar eens een Q van te vinden. Betaal je je blauw aan.
Archiebald
Master
357kurt schreef:
Waarom geen Cayman S?
Deze is naar mij denk ik? Omdat mijn vrouw DE Porsche fan is, natuurlijk rij ik dat ook graag. Maar zij ook helemaal cabrio fan is.
Ik zou liever een Cayman rijden. Maar zie absoluut geen probleem om voor de Boxster te kiezen.
Masterdam
Master
Griffin schreef:
Kortom, aan "minder essentiële / luxe zaken" ben je daadwerkelijk onevenredig meer kwijt dan toen.
Ja, dat zeg ik toch ook? Maar niet verhoudingsgewijs meer ten opzichte van je inkomen.
Archiebald
Master
357kurt schreef:
Gotta keep the Lady happy
Zeker, maar ook "hoe slecht kun je het hebben?" Hoeveel vrouwen willen er een Boxster S
Gisterennacht trouwens weer eens aan het fotograferen geweest met de Audi. Dat was lang geleden!
Bijlagen :
Masterdam
Master
Archiebald schreef:
Hoeveel vrouwen willen er een Boxster S
De mijne gelukkig niet! Inderdaad een verdomd mooie foto. Maar dat je dat kan wisten we al.
Mr.Cabdriver
Master
Archiebald schreef:
Gisterennacht trouwens weer eens aan het fotograferen geweest met de Audi.
Heb je er ook 1 met de Audi parallel aan de weg?
Archiebald
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Heb je er ook 1 met de Audi parallel aan de weg?
Meer zoals dit bedoel je? Dit zijn de enige 2 posities die ik heb gefotografeerd die nacht.
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Archiebald schreef:
Meer zoals dit bedoel je?
Maar die andere achtergrond is veel mooier.
Midden op de weg, stuur met de bocht mee gedraaid. En dan de camera zo laag mogelijk
Is een beetje een tik van me, de mooiste autofoto's vind ik diegenen waarvoor de fotograaf diep is gegaan
Archiebald
Master
Ja, alleen de wielen kunnen alleen recht als hij op z'n buikje ligt. Plus vanuit de hoek van foto 1 zou je dan tegen de band, ipv tegen de velg, aankijken. Beide een no-go. Dus dan maar zo
Pen
Master
Heeft vier weken geduurd maar de Felicia is weg. Wat een volk komt er op af joh, verschrikkelijk. Inherent aan het aanbieden van een auto onder de 1000 euro met een jaar APK nog maar toch.
Pen
Master
Nou ja had al bieden vanaf ingesteld maar indd toch bod van 400 gehad. Toen ik vroeg of die de voor- of achterkant wilde kreeg ik een grote bek.
Mensen die bieden maar vervolgens niet meer reageren, mensen die afspraak maken en die uur van te voren afzeggen. De horror. Eigenlijk niks anders dan regulier marktplaats.
Maar goed, nu verkocht via Autoscout. Jongen was gisteren geweest, wilde er even over nadenken. Keurig nette jongen, moest z’n rijbewijs nog halen. Vanavond berichtje met mooi acceptabel bod. Moest toch nog bij hem in de buurt zijn dus heb de auto zelfs nog even gebracht. Zo kan het ook.
Mensen die bieden maar vervolgens niet meer reageren, mensen die afspraak maken en die uur van te voren afzeggen. De horror. Eigenlijk niks anders dan regulier marktplaats.
Maar goed, nu verkocht via Autoscout. Jongen was gisteren geweest, wilde er even over nadenken. Keurig nette jongen, moest z’n rijbewijs nog halen. Vanavond berichtje met mooi acceptabel bod. Moest toch nog bij hem in de buurt zijn dus heb de auto zelfs nog even gebracht. Zo kan het ook.
Dave
Webspecialist
Pen schreef:
De horror. Eigenlijk niks anders dan regulier marktplaats.
Kleinanzeigen net zo hoor.
Zelfs een keer een Oekie over de vloer gehad afgelopen maand die een gratis TV kwam ophalen en onderwijl vroeg ze in de gang in het Russisch ook nog of de stofzuiger ook gratis meegenomen kon worden.
Bied je een sofatafel aan voor gratis ophaal, heb je Turken in de app die wel op komen halen.. Volgende dag toch niet, nee kan het een dag later? Ja vooruit maar. Dan nog niets. Op gegeven moment was ik er klaar mee, decoupeerzaag in de tafel gezet en weg ermee. Opgesodemieterd met dat gelazerstraal van ja we komen wel ohnee toch niet. 11 figuren hadden de advert als interessant aangemerkt ook. Ik heb op het laatst een week ofzo die advertentie gewijzigd met foto's van de in stukken gezaagde tafel. Teller met interesse liep wel terug.
Dashcam Drenthe
Master
Joël D. schreef:
Komende week hierin.
Nice, ook een Florida kenteken zie ik
Heeft dat ding ook stoelverwarming?
Pen
Master
Dave schreef:
Volgende dag toch niet, nee kan het een dag later? Ja vooruit maar. Dan nog niets
Och man verschrikkelijk. Had de auto wel 23x kunnen verkopen binnen een week als mensen die zouden bieden ook daarna nog zouden reageren. Maar dan zit je halve vragenlijsten van hun kant te beantwoorden en dan radio stilte.
En inderdaad afspraak 3x verplaatsen. Heb toen gezegd prima maar als er tussendoor iemand anders komt is die weg. Nou dan nog boos worden ook hè want afspraak. Nee niks afspraak.
Joël D.
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Nice, ook een Florida kenteken zie ik
Heeft dat ding ook stoelverwarming?
Heeft dat ding ook stoelverwarming?
Ventilatie zelfs. En stuurwielverwarming.
bruintje beer
Master
Dave schreef:
Ik heb op het laatst een week ofzo die advertentie gewijzigd met foto's van de in stukken gezaagde tafel.
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Ik heb ren luxury suv gehuurd, wil ik ook!
Bij Alamo?
Ik had twee jaar terug een doodgewone sedan geboekt op Dulles, zag ik later dat ik voor hetzelfde geld een Mustang convertible kon krijgen. Ja duh. dat natuurlijk. Ook Alamo, beetje zoeken dus.
Bij Alamo?
Joël D.
Master
Griffin schreef:
Dus je gaat op vakantie en dan huur je een bouwvakkersauto? Weird.
Werk. En ik vind dit wel een goed argument voor een hoge auto!
Bijlagen :
Griffin
Master
snovvdog schreef:
When in Rome, do as the Romans do...
Dus rijden als een natte krant in een aftanse Honda Civic? Dat hoeft nou ook weer niet
Walker
Master
Vandaag een electrohok mee als leenauto.
Maar dan wel meteen een goede: F150 Lighting. 580 pk, 2900 kg schoon aan de haak, 5,91 meter lang. 0-100 in 4,5 s.
Maar dan wel meteen een goede: F150 Lighting. 580 pk, 2900 kg schoon aan de haak, 5,91 meter lang. 0-100 in 4,5 s.
Dashcam Drenthe
Master
2 weken deze mee, Expedition max 5.4l V8
Heerlijke cruiser, slechts 3.000 miles op de klok en 3 mnd oud
Bijlagen :
Heerlijke cruiser, slechts 3.000 miles op de klok en 3 mnd oud
Bijlagen :
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum