▼
[ 4358 berichten ]
Hm ok. Sterkte he. En thanks, namens de wereld.
ik heb van de week voor de derde keer in een half jaar aan een laadpaal gehangen. Het schiet echt op zo.
Andere mogelijke oplaadmomenten waren of veel te omslachtig of veel te duur. (Duurder dan benzine )
*kijkt naar 430i's*
Bijlagen :
Dus het is een zuipschuit....Mooi, bedankt voor de echte wereld ervaring: Stay away from 330e, check
Fijn dat Dave bereid is om te compenseren voor de mensen die veel te grote en te zwaar gemotoriseerde witte Lexussen rijden.
Nah.. Dit concept werkt voor geen meter als laadpalen knetterleipe tarieven blijven hanteren. Was van 't weekend bij mn ouders en de laadpaal die daar notabene in de straat zelf staat overgeslagen omdat men daar 0.85 cent (incl. btw) de Kilowatt voor vraagt. Dat is ruim het dubbele van Almelo. Dan ben je duurder uit als dat je op benzine rijdt. Duitse prijzen zijn helemaal achterlijk, overstijgen met gemak de 1 Euro de kilowatt.
Als je dan zo betrokken bij het zogenaamde milieu/klimaat wil zijn moet je ook wel concurreren met fossiel. Dit is geen concurreren.
Dat is dan wel de allergoedkoopste van Nederland. 😇
Maar zonder gekheid, je weet ze wel uit te zoeken. Ik ben ze nog nooit zo duur tegen gekomen.
Zeker waar.
En wil je mensen trekken naar de elektro auto dan zul je toch fors water bij de wijn moeten doen: maak het stukken goedkoper dan benzine/diesel/gas
Nee joh, straks maken ze fossiel gewoon fors duurder. Je weet toch hoe NL werkt?
hier nog zo een.. 0,72 cent de Kwh
Na een half uur auto verplaatst naar het Zuiderpark omdat ik tot de ontdekking kwam dat ze het parkeerbeleid verder verneukt hadden. Je mag er maar een uur staan
GroeneWappieLinks-stad.
Bijlagen :
In Duitsland mijdt ik deze tent. Elders ook. Vanwege de prijzen.
ionity komt via shell recharge pas op ca 70-75 cent / kwh vij een HPC (zijn dan ook 350KW chargers, dus kan ik er met de max van mijn wagen laden (225KW).
Ook shell recharge, fastnet , en veel andere aanbieders zijn in Nedrland goedkoper met snelladen dan die allego.
Niks met subsidie van doen. 85 cent / kwh voor 1 KWH is een afzetters prijs. (Of woekerprijs)
Een fatsoenlijke wandlader installeren aan huis kost maximaal 2000 euro en dan is die tevens bruikbaar voor derden (met tankpas).
Die zou je al binnen 6 maanden kunnen terug verdienen als je 15 cent / kwh bovenop je inkooptarief zet. (1,50 per uur dus bij 10KW laadsnelheid....dus nog geen uur gemiddeld per dag bezetting nodig voor die 6 maanden).
Heb je een paal op straat voor 3 keer die prijs ivm kabeltje extra leggen onder de grond dan nog zal die (straatpalen zullen sneller gebruikt worden) in 6 maanden de kosten er al uit zijn voor die 15 cent opslag.
Ook veel te duur. Die 41 cent de Kilowatt van Almelo is al duur. We weten niet wat we met al die stroom aan moeten op sommige dagen. Negatieve prijzen en dan wel zulke laadtarieven hanteren?
Wat ik al helemaal niet begrijp is dat de prijzen zeer sterk wisselen per gemeente bij dezelfde aanbieder. Wie bepaald dat?
---
Schijnbaar kan jij leven met 0,70-0,75 cent en zo hou je die corrupte bende in stand. Dat elektrohok gebeuren heeft een lange weg te gaan.
Als dat de standaard prijs zou zijn voor stroom , NEE daar kan ik niet mee leven. Maar die paar keer dat ik een lange rit maak per jaar heb ik weinig keus. Echter, 85 cent betalen voor een kwh bij een slowcharger...no way.
Maar gelukkig tank ik 90% van de stroom van mijn panelen....geschat 7 cent per kwh all in.(Investering gerekend over 20 jaar met als opbrengst het gemiddelde van de afgelopen jaren.).
Oftewel nu 6300 kwh tegen 7 cent en 700 tegen fastcharger prijs...welke varieerde van ca 50 to ca 70 cent de laatste 2 jaar. Totaal ruim 800 euro aan stroom over 37000 km voor deze auto. oftewel ca 2,3 cent /km.
Pure oplichting......nog meer pasjes en controle op de slaven daarbij ook nog.
Ik kan niks anders doen dan mensen uitlachen die door de "NOS" hype en bangmakerij of puur uit "zie mij eens goed doen!" overgestapt zijn op de EV trein de afgelopen 2 jaar. En dan komt er op termijn ook nog eens MRB voor deze zware emotieloze klasse voertuigen wat ook niet mals zal zijn.
Ik zou hier niet al teveel op inzetten.
2030 zou het in moeten gaan inderdaad, er is wel volop onderzoek bezig. Nog een dingetje met de km-stand die niet bepaald altijd betrouwbaar is / manipulatief is.
taboe ook
helemaal niets is zeker bij die communisten aan het roer
Zie hier een misvatting staan....nl dat de EV zo zwaar is. (Dat was ie nog wel toen de TeslaS op de markt kwam).
Inmiddels is het batterijgewicht sinds 2014 ruwweg gehalveerd.
Daarnaast geen benzinetank met brandstof aan boord, een motor die een fractie weegt van een ICE motor, geen versnellingsbak zijn maar een paar van de compensatie punten voor dat batterij gewicht. Een als EV ontworpen auto zal n; ook veel simpeler zijn en daardoor een lichter ontwerp zijn.
Een tot EV omgebouwde ICE heeft dat laatste voordeel niet.
Iets met voortschrijdende techniek.
Een EV SUV zal niet veel zwaarder zijn dan een ICE SUV. Voor MRB schijnt er ook nog eens 300KG afgetrokken te worden mbt belastbare gewichts bepaling. Maakt dat je zeker niet zwaarder gaat uitkomen.
Model 3 weegt 1700 kg...voor een klein autootje is dat best 300 kg teveel.
Polestar ding waar ik weleens in mee rol (verschrikkelijk ding is het) weegt zowat 1900 kg...past ook verdomde weinig in voor een "SUV"
Maar alles is tegenwoordig lomp zwaar dus ik zal wel ouderwets denken.
Hyundai ioniq (bj 2016-2022) 1500 kg (28kwh in 2017). Met iets zwaardere accu nog steeds minder dan die 3 sedan. Afmeting vergelijkbaar.
Zou kunnen ...dat lomp zwaar tov zeventiger jaren auto's...heeft heel veel van doen met impact veiligheids eisen. En die zijn voor ICE en EV wel hhetzelfde.
Een polestar zou ik qua afmeting kunnen vergelijken met de ioniq 5 hoewel ik meen gelezen te hebben dat de ioniq wel ruimer is . (In afmeting tussen de xc40 en xc60 in)
Onze AWD heeft een kenteken gewicht van 1950 kg...ben benieuwd of die polestar ook awd is....anders zou de ioniq 5 zelfs iets lichter zijn ...en dan gaat het over de LR versie met zwaarste accu.
Is dan ook geen echte vergelijking....Zou eerder een q7 tegenover de e-tron moeten zijn gezien de afmetingen. De q5 komt wel in afmetingen en gewicht dicht bij de ioniq 5 van 1950 kg...
Wat betreft ook de BMW...die hebben een benzine wagen omgebouwd tot EV....niet het meest gunstige qua gewicht. Een direct als EV ontworpen auto is een stuk simpeler en daardoor lichter.
Een model 3 is geen klein autootje. Dat ding is vergelijkbaar met een dreier en maar een klein beetje zwaarder.
▲
[ 4358 berichten ]
Masterdam
Master
Dave schreef:
karakterloos ding om het klimaat te redden
Hm ok. Sterkte he. En thanks, namens de wereld.
Dave
Webspecialist
Masterdam schreef:
En thanks, namens de wereld.
ik heb van de week voor de derde keer in een half jaar aan een laadpaal gehangen. Het schiet echt op zo.
Andere mogelijke oplaadmomenten waren of veel te omslachtig of veel te duur. (Duurder dan benzine )
*kijkt naar 430i's*
Bijlagen :
Speedy J
Master
1,77 euro, hoeveel km kan je daarmee maken? Hypothetisch, als je ooit eens een keer normaal zou rijden
Dave
Webspecialist
17 kWh per 100 km.. Laten we 20 kWh per 100 km zeggen om heel wild te doen. 4,3/20 x 100 = 21,5 kilometer. (Ik had 'm niet helemaal leeg aan de lader gehangen in Almelo want ik ging er eigenlijk vanuit dat de zooi weer of nog steeds stuk cq niet werkend zou zijn zoals de vorige keer het geval was).
Het gaat bij (plugin)-hybride rijden echter helemaal niet om het volelektrische bereik. Hybride maakt gebruik van e-boost en bij normaal rijden gaat er 1 Kwh/100 km aan verbruik af omdat de elektro-aandrijving ten alle tijden mee blijft draaien denk ik. De bedoeling is dan ook dat je boven de 25% rest accu blijft zitten anders gaat ie bij zitten laden op de benzinemotor a 10-12l de 100 kilometer. Daar is dat opladen dus voor bedoelt, om dat te voorkomen. En om lokaal volelektrisch boodschappen te doen maar dat schiet qua ekoohlogiese voetafdruk ook niet echt heel veel op.
Het gaat bij (plugin)-hybride rijden echter helemaal niet om het volelektrische bereik. Hybride maakt gebruik van e-boost en bij normaal rijden gaat er 1 Kwh/100 km aan verbruik af omdat de elektro-aandrijving ten alle tijden mee blijft draaien denk ik. De bedoeling is dan ook dat je boven de 25% rest accu blijft zitten anders gaat ie bij zitten laden op de benzinemotor a 10-12l de 100 kilometer. Daar is dat opladen dus voor bedoelt, om dat te voorkomen. En om lokaal volelektrisch boodschappen te doen maar dat schiet qua ekoohlogiese voetafdruk ook niet echt heel veel op.
Speedy J
Master
Ah okay, een hele puzzel maar per saldo is het wel voordeliger dan alleen benzine rijden lijkt mij. En goed bezig voor het milieu, alle beetjes helpen!
18vti
Master
Dave schreef:
bij zitten laden op de benzinemotor a 10-12l de 100 kilometer
Dus het is een zuipschuit....Mooi, bedankt voor de echte wereld ervaring: Stay away from 330e, check
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Als je nooit stekkert ja
Dus niet alleen gewoon tanken maar ook nog stekkeren?
Dave
Webspecialist
Thuis zit ie aan de grannylader op 6 Ampere (ipv 10 want ik heb de tijd) dus dat boeit verder niet maar inderdaad in de mooie bloemetjeswereld moet je dat wel doen. Het was bedoelt als dieselvervanger omdat ik het nog wel naar 3 Euro de liter zag gaan. Maar hey, verrassend, de sancties werken niet.
Masterdam
Master
Speedy J schreef:
alle beetjes helpen!
Fijn dat Dave bereid is om te compenseren voor de mensen die veel te grote en te zwaar gemotoriseerde witte Lexussen rijden.
adinsx
Master
Nou, de tweede auto (de ex-leaser) is naar de dealer voor de onderhoudsbeurt. Normaal zou ik dat zelf doen, maar i.v.m. een jaar garantie van Leaseplan na overnemen maar even het officiële papiertje van onderhoud. De eerste keer volgens mij dat ik zelf wat moet afrekenen incl. uurloon ipv alleen onderdelen.
Multiriem mag nog een half jaar (febr. 2023) dus die doe ik wel zelf naast het lijstje van:
Bougies, remvloeistof, remblokken voor + remschijven.
Multiriem mag nog een half jaar (febr. 2023) dus die doe ik wel zelf naast het lijstje van:
Bougies, remvloeistof, remblokken voor + remschijven.
Masterdam
Master
Het is gewoon lomp groot. Nergens voor nodig! Slecht voor het milieu! Levensgevaarlijk voor overstekende kinderen! Steek die banden lek!!
Lotus Omega
Master
Rijdt best lekker zo’n LS600h. Een V8 met het verbruik van een V6 door de hybridetechniek. Best leuk
Dave
Webspecialist
Speedy J schreef:
alle beetjes helpen!
Nah.. Dit concept werkt voor geen meter als laadpalen knetterleipe tarieven blijven hanteren. Was van 't weekend bij mn ouders en de laadpaal die daar notabene in de straat zelf staat overgeslagen omdat men daar 0.85 cent (incl. btw) de Kilowatt voor vraagt. Dat is ruim het dubbele van Almelo. Dan ben je duurder uit als dat je op benzine rijdt. Duitse prijzen zijn helemaal achterlijk, overstijgen met gemak de 1 Euro de kilowatt.
Als je dan zo betrokken bij het zogenaamde milieu/klimaat wil zijn moet je ook wel concurreren met fossiel. Dit is geen concurreren.
Griffin
Master
Dave schreef:
0.85 cent de Kilowatt
Dat is dan wel de allergoedkoopste van Nederland. 😇
Maar zonder gekheid, je weet ze wel uit te zoeken. Ik ben ze nog nooit zo duur tegen gekomen.
Dave
Webspecialist
Het is gewoon Allego hoor. Ga maar eens in Groningen centrum kijken, duur.
En dat zeg je goed. Uitzoeken! Je zoekt je de kolere. Achterlijk gedoe.
En dat zeg je goed. Uitzoeken! Je zoekt je de kolere. Achterlijk gedoe.
Schoenzool
Master
Dave schreef:
Als je dan zo betrokken bij het zogenaamde milieu/klimaat wil zijn moet je ook wel concurreren met fossiel. Dit is geen concurreren
Zeker waar.
En wil je mensen trekken naar de elektro auto dan zul je toch fors water bij de wijn moeten doen: maak het stukken goedkoper dan benzine/diesel/gas
Dashcam Drenthe
Master
Schoenzool schreef:
maak het stukken goedkoper dan benzine/diesel/gas
Nee joh, straks maken ze fossiel gewoon fors duurder. Je weet toch hoe NL werkt?
basjuh1981
Master
18vti
Master
Ik ga lekker verder met mijn euro-3 diesel.....komt nu met downpipe en zonder alle milieu rotzooi ook 500 meter verder per liter zonder ander rijgedrag..is toch €2.5 per tank aan besparing op 1000 km
Dave
Webspecialist
Dave schreef:
Groningen centrum kijken, duur.
hier nog zo een.. 0,72 cent de Kwh
Na een half uur auto verplaatst naar het Zuiderpark omdat ik tot de ontdekking kwam dat ze het parkeerbeleid verder verneukt hadden. Je mag er maar een uur staan
GroeneWappieLinks-stad.
Bijlagen :
zadkine
Master
Dave schreef:
Duitse prijzen zijn helemaal achterlijk, overstijgen met gemak de 1 Euro de kilowatt.
Dave schreef:
Het is gewoon Allego hoor.
In Duitsland mijdt ik deze tent. Elders ook. Vanwege de prijzen.
ionity komt via shell recharge pas op ca 70-75 cent / kwh vij een HPC (zijn dan ook 350KW chargers, dus kan ik er met de max van mijn wagen laden (225KW).
Ook shell recharge, fastnet , en veel andere aanbieders zijn in Nedrland goedkoper met snelladen dan die allego.
basjuh1981 schreef:
Nog meer subsidie?
Niks met subsidie van doen. 85 cent / kwh voor 1 KWH is een afzetters prijs. (Of woekerprijs)
Een fatsoenlijke wandlader installeren aan huis kost maximaal 2000 euro en dan is die tevens bruikbaar voor derden (met tankpas).
Die zou je al binnen 6 maanden kunnen terug verdienen als je 15 cent / kwh bovenop je inkooptarief zet. (1,50 per uur dus bij 10KW laadsnelheid....dus nog geen uur gemiddeld per dag bezetting nodig voor die 6 maanden).
Heb je een paal op straat voor 3 keer die prijs ivm kabeltje extra leggen onder de grond dan nog zal die (straatpalen zullen sneller gebruikt worden) in 6 maanden de kosten er al uit zijn voor die 15 cent opslag.
Dave
Webspecialist
zadkine schreef:
ionity komt via shell recharge pas op ca 70-75 cent
Ook veel te duur. Die 41 cent de Kilowatt van Almelo is al duur. We weten niet wat we met al die stroom aan moeten op sommige dagen. Negatieve prijzen en dan wel zulke laadtarieven hanteren?
Wat ik al helemaal niet begrijp is dat de prijzen zeer sterk wisselen per gemeente bij dezelfde aanbieder. Wie bepaald dat?
---
Schijnbaar kan jij leven met 0,70-0,75 cent en zo hou je die corrupte bende in stand. Dat elektrohok gebeuren heeft een lange weg te gaan.
Dashcam Drenthe
Master
Griffin
Master
Een deel wordt bepaald door de gemeente. Amsterdam bijvoorbeeld schrijft dwingend prijzen voor op openbare laadpalen die aan de openbare weg staan. Nu overigens wel redelijk geprijsd, eerder dit jaar belachelijk duur.
Elders wordt de prijs bepaald door de eigenaar van de paal en komt er nog wat overheen van de MSP als je pech hebt.
Elders wordt de prijs bepaald door de eigenaar van de paal en komt er nog wat overheen van de MSP als je pech hebt.
zadkine
Master
Dave schreef:
Schijnbaar kan jij leven met 0,70-0,75 cent en zo hou je die corrupte bende in stand. Dat elektrohok gebeuren heeft een lange weg te gaan.
Als dat de standaard prijs zou zijn voor stroom , NEE daar kan ik niet mee leven. Maar die paar keer dat ik een lange rit maak per jaar heb ik weinig keus. Echter, 85 cent betalen voor een kwh bij een slowcharger...no way.
Maar gelukkig tank ik 90% van de stroom van mijn panelen....geschat 7 cent per kwh all in.(Investering gerekend over 20 jaar met als opbrengst het gemiddelde van de afgelopen jaren.).
Oftewel nu 6300 kwh tegen 7 cent en 700 tegen fastcharger prijs...welke varieerde van ca 50 to ca 70 cent de laatste 2 jaar. Totaal ruim 800 euro aan stroom over 37000 km voor deze auto. oftewel ca 2,3 cent /km.
18vti
Master
Griffin schreef:
Elders wordt de prijs bepaald door de eigenaar van de paal en komt er nog wat overheen van de MSP als je pech hebt.
Pure oplichting......nog meer pasjes en controle op de slaven daarbij ook nog.
Ik kan niks anders doen dan mensen uitlachen die door de "NOS" hype en bangmakerij of puur uit "zie mij eens goed doen!" overgestapt zijn op de EV trein de afgelopen 2 jaar. En dan komt er op termijn ook nog eens MRB voor deze zware emotieloze klasse voertuigen wat ook niet mals zal zijn.
Griffin
Master
Drie keer de zelfde auto, alleen de aandrijflijn verschilt: https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/ ... 335-98337/
De EV is net zo zwaar als de plugin hybride. MRB ICE (licht hybride): €185-€205, hybride: €104-€115. Reken er maar op dat de EV straks de helft van de ICE gaat kosten in de MRB.
Ik rij zo'n ding omdat het goedkoop is en omdat het prima rijdt voor de stomme WW-ritten. Momenteel betaal ik aan stroom 0,0 (gratis laden op de zaak). Zou ik dat niet kunnen, dan betaal ik 7 ct/kWh (gederfde opbrengst overproductie zonnepanelen - ik had eind vorig jaar nog 1000 kWh overproductie). Publiek laden kost in bijv. Amsterdam op dit moment €0,28 /kWh, dat is ongeveer de helft van wat ik zou betalen aan benzine.
Overigens: laadpassen en MSP's gaan verdwijnen, ik geef die constructie nog een paar jaar en dan betaal je overal net zo makkelijk met je bankpas. Dat kan nu bij een beperkt aantal laadpalen van een paar aanbieders, maar dat worden er snel meer.
De EV is net zo zwaar als de plugin hybride. MRB ICE (licht hybride): €185-€205, hybride: €104-€115. Reken er maar op dat de EV straks de helft van de ICE gaat kosten in de MRB.
Ik rij zo'n ding omdat het goedkoop is en omdat het prima rijdt voor de stomme WW-ritten. Momenteel betaal ik aan stroom 0,0 (gratis laden op de zaak). Zou ik dat niet kunnen, dan betaal ik 7 ct/kWh (gederfde opbrengst overproductie zonnepanelen - ik had eind vorig jaar nog 1000 kWh overproductie). Publiek laden kost in bijv. Amsterdam op dit moment €0,28 /kWh, dat is ongeveer de helft van wat ik zou betalen aan benzine.
Overigens: laadpassen en MSP's gaan verdwijnen, ik geef die constructie nog een paar jaar en dan betaal je overal net zo makkelijk met je bankpas. Dat kan nu bij een beperkt aantal laadpalen van een paar aanbieders, maar dat worden er snel meer.
Blaataap
Master
Griffin schreef:
Reken er maar op dat de EV straks de helft van de ICE gaat kosten in de MRB.
Ik zou hier niet al teveel op inzetten.
adinsx
Master
Blaataap schreef:
Dat is taboe tot 2030 heb ik vandaag gehoord.
2030 zou het in moeten gaan inderdaad, er is wel volop onderzoek bezig. Nog een dingetje met de km-stand die niet bepaald altijd betrouwbaar is / manipulatief is.
basjuh1981
Master
Dave
Webspecialist
Blaataap schreef:
taboe tot 2030 heb ik vandaag gehoord.
taboe ook
helemaal niets is zeker bij die communisten aan het roer
zadkine
Master
18vti schreef:
voor deze zware emotieloze klasse voertuigen wat ook niet mals zal zijn.
Zie hier een misvatting staan....nl dat de EV zo zwaar is. (Dat was ie nog wel toen de TeslaS op de markt kwam).
Inmiddels is het batterijgewicht sinds 2014 ruwweg gehalveerd.
Daarnaast geen benzinetank met brandstof aan boord, een motor die een fractie weegt van een ICE motor, geen versnellingsbak zijn maar een paar van de compensatie punten voor dat batterij gewicht. Een als EV ontworpen auto zal n; ook veel simpeler zijn en daardoor een lichter ontwerp zijn.
Een tot EV omgebouwde ICE heeft dat laatste voordeel niet.
Iets met voortschrijdende techniek.
Een EV SUV zal niet veel zwaarder zijn dan een ICE SUV. Voor MRB schijnt er ook nog eens 300KG afgetrokken te worden mbt belastbare gewichts bepaling. Maakt dat je zeker niet zwaarder gaat uitkomen.
Piet_Piraat
Master
Blaataap schreef:
Ik zou hier niet al teveel op inzetten.
Wat is de verwachting dan wel? Gelijktrekken, of juist een verschil?
18vti
Master
zadkine schreef:
Zie hier een misvatting staan....nl dat de EV zo zwaar is.
Model 3 weegt 1700 kg...voor een klein autootje is dat best 300 kg teveel.
Polestar ding waar ik weleens in mee rol (verschrikkelijk ding is het) weegt zowat 1900 kg...past ook verdomde weinig in voor een "SUV"
Maar alles is tegenwoordig lomp zwaar dus ik zal wel ouderwets denken.
Lotus Omega
Master
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/ ... 37-104088/
Vergelijking tussen de X3 benzine, hybride, diesel en de iX. De hybride en iX zijn een behoorlijk stuk zwaarder*
*is 1 auto, maar toch, zomaar een willekeurige steekproef
Bij de Q5 en e-tron is het verschil nog groter:
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/ ... 889-98398/
Vergelijking tussen de X3 benzine, hybride, diesel en de iX. De hybride en iX zijn een behoorlijk stuk zwaarder*
*is 1 auto, maar toch, zomaar een willekeurige steekproef
Bij de Q5 en e-tron is het verschil nog groter:
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/ ... 889-98398/
zadkine
Master
18vti schreef:
Model 3 weegt 1700 kg...voor een klein autootje is dat best 300 kg teveel.
Hyundai ioniq (bj 2016-2022) 1500 kg (28kwh in 2017). Met iets zwaardere accu nog steeds minder dan die 3 sedan. Afmeting vergelijkbaar.
18vti schreef:
Polestar ding waar ik weleens in mee rol (verschrikkelijk ding is het) weegt zowat 1900 kg...past ook verdomde weinig in voor een "SUV"
Zou kunnen ...dat lomp zwaar tov zeventiger jaren auto's...heeft heel veel van doen met impact veiligheids eisen. En die zijn voor ICE en EV wel hhetzelfde.
Een polestar zou ik qua afmeting kunnen vergelijken met de ioniq 5 hoewel ik meen gelezen te hebben dat de ioniq wel ruimer is . (In afmeting tussen de xc40 en xc60 in)
Onze AWD heeft een kenteken gewicht van 1950 kg...ben benieuwd of die polestar ook awd is....anders zou de ioniq 5 zelfs iets lichter zijn ...en dan gaat het over de LR versie met zwaarste accu.
Lotus Omega schreef:
Bij de Q5 en e-tron is het verschil nog groter:
Is dan ook geen echte vergelijking....Zou eerder een q7 tegenover de e-tron moeten zijn gezien de afmetingen. De q5 komt wel in afmetingen en gewicht dicht bij de ioniq 5 van 1950 kg...
Wat betreft ook de BMW...die hebben een benzine wagen omgebouwd tot EV....niet het meest gunstige qua gewicht. Een direct als EV ontworpen auto is een stuk simpeler en daardoor lichter.
Griffin
Master
18vti schreef:
Model 3 weegt 1700 kg...voor een klein autootje is dat best 300 kg teveel.
Een model 3 is geen klein autootje. Dat ding is vergelijkbaar met een dreier en maar een klein beetje zwaarder.
Dave
Webspecialist
Alsof het elkaar veel ontloopt, het 'gratis' laden pakket is allang afgeschaft. Geef mij de 430i maar, ik ga echt niet in een kermitdekikker auto zitten (los dat je er niet in alle landen mee uit de voeten kan).
Lotus Omega
Master
Je moet ook geen Tesla kopen. Zit helemaal geen interieur in en zijn veel klachten over. Totaal geen klantenservice en slecht afgewerkt. Liever een gevestigd merk
Dave
Webspecialist
gaat mij om dat volle tank argument. Dat slaat nergens op. Dan komt er een vast een groep zonnepaneelfanaten opduiken zometeen.. Die worden ook niet gratis uitgedeeld voor de deur bij de Aldi.
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum