▼
[ 2922 berichten ]
Olie zat er nog netjes allemaal in.
Paar testjes gedaan en bij tussen 1500-1750 rpm bij weinig gas stottert/hapert de motor in lage versnellingen (turbo rpm, ja dat hoor ik, gaat hier in mee)...volgas = piekfijn.. nog steeds.
Morgen uitlezen met dongle.
Check.....EGR position sensor en iets met een O2 sensor die daardoor getriggered werd
Kon het resetten maar bij een tussenstop na 70 km rit kwam ie weer terug
Denk dat er een fysiek probleem is daar want hij loopt niet soepel bij zeer weinig gas (EGR meuk actief) maar gaat af als de brandweer bij volgas.
Maar eens van de binnenkant laten bekijken over een paar weken.
Daarom! Maar eens laten afdoppen die zooi als de storing echt door drek komt.
beetje laat mee vind je zelf ook niet
Yep! Maar ik acteer/reageer met alles pas als ik er last van krijg....garage maar laten cleanen, die hebben al 10 jaar zowat niks hoeven doen aan de Einzer .haha
circuits tolwegen
éénrichtingstolwegen was het toch?
▲
[ 2922 berichten ]
Suggestief
Master
Zo'n clustertje leds en een paar weerstanden is prima te repareren. Maarja.. Repareren is ingeruild voor vervangen.
Morbid Angel
Master
Mwa, weet ik niet. Kortsluiting door vocht geeft onvoorspelbare klachten zodra de oxidatie inzet. En de printplaat is op de plek van de hitte ook wel aangetast (evt. kapotte sporen / via's / tussenlagen). En het vocht moet ergens vandaan komen, behuizing of rubbers.
Suggestief
Master
Als ik naar het plaatje kijk is het zeker geen mulilayer. Die spoortjes pak je zo op
RAH
Master
Zal het vervangen in plaats van repareren niet meer te maken hebben met het feit dat repareren (ivm uurloon van iemand die het kan) duurder is dan vervangen?
Morbid Angel
Master
Ik denk ook dat het komt omdat het printje niet het enige is wat kapot is. Er moet ook ergens een lek in de behuizing of afdichting zitten.
bruintje beer
Master
Morbid Angel schreef:
Ik denk ook dat het komt omdat het printje niet het enige is wat kapot is. Er moet ook ergens een lek in de behuizing of afdichting zitten.
Zoiets zal het wel zijn, dan wordt het een gebed zonder einde met reparaties.
18vti
Master
Ennnnnn.....motorstoring lampje aan sinds deze ochtend.
Merk er niks aan qua rijden ..misschien waren de rooktesten op de Autobahn toch killing.
Merk er niks aan qua rijden ..misschien waren de rooktesten op de Autobahn toch killing.
Raymond
Master
Storing wissen en te koop zetten en hopen dat het lampje uit blijft tijdens de proefrit.
18vti
Master
Blaataap schreef:
Even wat olie peilen en zo nodig tanken
Olie zat er nog netjes allemaal in.
Paar testjes gedaan en bij tussen 1500-1750 rpm bij weinig gas stottert/hapert de motor in lage versnellingen (turbo rpm, ja dat hoor ik, gaat hier in mee)...volgas = piekfijn.. nog steeds.
Morgen uitlezen met dongle.
18vti
Master
18vti schreef:
Morgen uitlezen met dongle.
Check.....EGR position sensor en iets met een O2 sensor die daardoor getriggered werd
Kon het resetten maar bij een tussenstop na 70 km rit kwam ie weer terug
Denk dat er een fysiek probleem is daar want hij loopt niet soepel bij zeer weinig gas (EGR meuk actief) maar gaat af als de brandweer bij volgas.
Maar eens van de binnenkant laten bekijken over een paar weken.
18vti
Master
Dave schreef:
en dat zou je willen, waarom
Daarom! Maar eens laten afdoppen die zooi als de storing echt door drek komt.
Dashcam Drenthe
Master
RAH
Master
Bij wat oudere diesels kun je de EGR gewoon afdoppen zonder storingen te krijgen. Bij de wat nieuwere, althans nieuwere..., die van mij is uit 2007, en daarbij geeft het motor management storing als er geen uitlaatgas door het inlaatspruitstuk stroomt. Dus zomaar afdoppen gaat niet. Daarvoor moet de EGR dan worden uitgeschreven.
Als het probleem van 18vti een EGR klep is die wegens vervuiling niet meer dicht kan of niet meer opengaat, dan kan het schoonmaken van de klep wellicht helpen. Ik heb toevallig twee weken terug het hele inlaattraject na de EGR schoongemaakt. EGR met ovenreiniger inspuiten, beetje laten weken en dan met een borstel schoon boenen. Wellicht eerst de grove stukken roet met een schroevendraaier er uit schrapen. Het luchtinlaatspruitstuk in een grote teil met water gelegd, gootsteenonstopper erbij en een beetje wasmachine wasmiddel er bij. Dan het water met een (dompel/vuilwater)pomp laten rond pompen en de inlaat kwam er na twee dagen helemaal schoon uit. Alle aangekoekte troep was er uit.
Als het probleem van 18vti een EGR klep is die wegens vervuiling niet meer dicht kan of niet meer opengaat, dan kan het schoonmaken van de klep wellicht helpen. Ik heb toevallig twee weken terug het hele inlaattraject na de EGR schoongemaakt. EGR met ovenreiniger inspuiten, beetje laten weken en dan met een borstel schoon boenen. Wellicht eerst de grove stukken roet met een schroevendraaier er uit schrapen. Het luchtinlaatspruitstuk in een grote teil met water gelegd, gootsteenonstopper erbij en een beetje wasmachine wasmiddel er bij. Dan het water met een (dompel/vuilwater)pomp laten rond pompen en de inlaat kwam er na twee dagen helemaal schoon uit. Alle aangekoekte troep was er uit.
Dave
Webspecialist
18vti schreef:
Maar eens laten afdoppen die zooi als de storing echt door drek komt
beetje laat mee vind je zelf ook niet
18vti
Master
Dave schreef:
beetje laat mee vind je zelf ook niet
Yep! Maar ik acteer/reageer met alles pas als ik er last van krijg....garage maar laten cleanen, die hebben al 10 jaar zowat niks hoeven doen aan de Einzer .haha
Joël D.
Master
Ringtool in wording!
Meh, Hemeltje hing, dus alles eruit. Wel leuk om te zien hoe die Italianen dit verzonnen hebben. Gelukkig bestaat de hemel uit twee delen, anders had je hem er nooit uitgekregen.
Bijlagen :
Meh, Hemeltje hing, dus alles eruit. Wel leuk om te zien hoe die Italianen dit verzonnen hebben. Gelukkig bestaat de hemel uit twee delen, anders had je hem er nooit uitgekregen.
Bijlagen :
Dave
Webspecialist
Dan snap ik de definitie van Ringtool ook niet. Dacht dat auto's op circuits tolwegen zo min mogelijk zooi mee moesten slepen. Naden dichtgeplakt met tape etc.
Injectie
F1 kenner '22
Bij mijn 900 moet je de voorstoelen demonteren en dan kun je net genoeg kantelen en draaien om de hemel eruit te krijgen. De makkelijkste optie is om het voor of achterraam te demonteren. En dan gaat ie zo eruit.
Gelukkig zitten die ruiten gewoon ouderwets in knelrubbers met een mooie chromen pees.
Gelukkig zitten die ruiten gewoon ouderwets in knelrubbers met een mooie chromen pees.
superwormjim
Die hard
Dave schreef:
éénrichtingstolwegen was het toch?
Injectie schreef:
Bij mijn 900 moet je de voorstoelen demonteren en dan kun je net genoeg kantelen en draaien om de hemel eruit te krijgen.
Hatchback of sedan?
Joël D.
Master
Civic afgekeurd vanwege dit gat in het voorschot. Ben het er niet mee eens, lijkt me geen structureel deel. Maar goed, ze lassen er maar een plaatje in.
Bijlagen :
Bijlagen :
Mr.Cabdriver
Master
Oldtimers van 50 jaar en ouder zijn vrijgesteld van de apk-plicht omdat de liefhebbers zoiets zelf in de gaten zouden houden
superwormjim
Die hard
Injectie schreef:
Twee deurs sedan
Ah ja, vandaar het hele ruiten-eruit-verhaal, ik dacht al.Mr.Cabdriver schreef:
in de gaten zouden houden
In de gaten, gaten erin, maakt het uit...
Dashcam Drenthe
Master
Vw up uit 2012.
1 mnd geleden distributieriem en multiriem vervangen.
Vanmiddag bij starten 1 seconde een hele hoge piep onder de motorkap vandaan. Klonk als zo'n oude piepende v snaar.
Kan dat de multiriem zijn?
1 mnd geleden distributieriem en multiriem vervangen.
Vanmiddag bij starten 1 seconde een hele hoge piep onder de motorkap vandaan. Klonk als zo'n oude piepende v snaar.
Kan dat de multiriem zijn?
Injectie
F1 kenner '22
Druklager. Had de huur Jimny afgelopen vakantie ook. Drie keer schakelen en stil.
Dashcam Drenthe
Master
bruintje beer
Master
Dashcam Drenthe schreef:
Vanmiddag bij starten 1 seconde een hele hoge piep onder de motorkap vandaan.
Dashcam Drenthe schreef:
Nu je het zegt ging het direct weg toen ik de koppeling in trapte uit een soort reflex.
zo worden dus verkeerde diagnoses gesteld.
bruintje beer
Master
Nee, die ene seconde. Je zei het alsof het gepiep uit zichzelf maar 1 seconde duurt..
Dave
Webspecialist
Wat moet je ook met een Up van twaalf jaar oud? Een of ander grietje opgedoken ofzo?
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum