▼
[ 2922 berichten ]
Aanname van jouw kant. Want ik weet wie er nu in rijdt (derde bestuurder) en heb wel eens gevraagd hoe het ging met het ding.
Je rijdt toch geen Ducati?
Maar mooi gedaan!
In principe heb ik Unive verkeer met een dekking die hier ook voor bestaat volgens mij. https://www.unive.nl/autoverzekering/rechtsbijstand
Ik wou dat ding maar terugdrukken en wat anders halen. Alternatief is met mijn BMW e39 sedan benzine op vakantie. Opzich prima maar ik verwacht meer 3000km te gaan rijden... en de kofferbak is niet super groot.
Eerst maar even een setje nieuwe banden besteld.... Echter nu heeft niemand tijd om ze te monteren
Straks maar met de 4 season set op vakantie
En even bedenken hoe ik alles voor 3 weken meekrijg
Bijlagen :
Die kunnen nog wel 3000 kilometer mee toch?
Geen idee waar je woont enzo, maar Bewi Zeewolde heeft eigenlijk altijd wel effe tijd voor baansies. Bert
Ik wou net zeggen. Zit nog niet op de 1.6 mm toch?
Op enkele plekken in het midden zit die op de indicator. In de beginfase heb ik ze op 3 bar gereden. Dat was misschien wat te hard. 275/35/R18 Dunlop Sportmax rt2
Daarnaast zou ik niet de eerste BMW rijder zijn waarbij de band aan de binnenkant ineens snel slijt. Maar goed de uitlijning is net weer gecheckt/bijgesteld na vervangen van wat onderdelen van de vooras. Achteras was nog net als 3 jaar terug afgesteld.
In Nederland durf ik het wel aan in de regen. Maar ik rijdt naar het puntje van Denemarken. Zal je net zien dat het in Duitsland enorm regent met die betonplaten... Droog wegdek bieden ze enorm vele grip.
Ik kijk vanmiddag nog even naar de staat van de banden, de kofferbak gaat toch vol dus genoeg druk op de wielen. Maar goed stel dat die ploft/stukloopt heb ik weer kans op een beschadigde OEM Style 65 BMW velg..
Jij hebt twee dingen. Doorzettingsvermogen en een bijzonder geduldige vrouw
Ik heb zoiets:
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-professionele-stuurkogeltrekker-vorken
Nee hij wrikt slechts vrij eenvoudig dat roestige conische gedeelte los.
Rubber wil dan wel stuk gaan.
Netjes!
Nou ik ben inmiddels met de bmw op vakantie. Alles top, koelvloeistof blijft ook op peil.
Mag ook wel na een nieuwe waterpomp en thermostaathuis.
▲
[ 2922 berichten ]
Griffin
Master
Dave schreef:
aanname, wellicht is er tussendoor een andere motor ingelepeld
Aanname van jouw kant. Want ik weet wie er nu in rijdt (derde bestuurder) en heb wel eens gevraagd hoe het ging met het ding.
lacheisleuk
Master
En ieder land kan daartegen vetoën, maar alle voornamelijk rechtse regeringen de laatste jaren hebben er gewoon mee ingestemd.
Dashcam Drenthe
Master
lacheisleuk
Master
Zo, dat klinkt beter:
https://i.imgur.com/8cLfnjP.mp4
Was nog wel even gestunt, want ik heb natuurlijk een aantal keer gestart en gestopt om het te vinden en ook nog een tijdje zonder snaar gedraaid... Dus ik moest nog starthulp geven ook.
Meteen ook de olie gedaan, zat er al 14200 km in.
https://i.imgur.com/8cLfnjP.mp4
Was nog wel even gestunt, want ik heb natuurlijk een aantal keer gestart en gestopt om het te vinden en ook nog een tijdje zonder snaar gedraaid... Dus ik moest nog starthulp geven ook.
Meteen ook de olie gedaan, zat er al 14200 km in.
Raymond
Master
lacheisleuk schreef:
Meteen ook de olie gedaan, zat er al 14200 km in.
Je rijdt toch geen Ducati?
Maar mooi gedaan!
lacheisleuk
Master
Ik moest met Hemelvaart in Duitsland vullen, omdat ik voor het eerst sinds december weer een lange rit had. Toen is er driekwart liter in gegaan, Liqui Moly ipv Total quartz. Dus het kon naar mijn idee geen kwaad te wisselen. Het zat er ook alweer 17 maanden in. En voor een auto is ie hoogtoerig. Maar laten we eerlijk zijn, wat kost nou een oliebeurt als je het zelf doet? 30 euro voor 5 liter olie, 8,50 voor een filter en 3 euro voor een carterpanplug.
GSXR1000
Master
Ok, mijn vriendin kocht op 20-04-2024 een Peugot 308 met een 1499 diesel uit 2019
Sinds begin deze maand 01-07-2024 staat deze bij de garage nadat die niet meer wilde starten bij de supermarkt. Diagnose 2 nieuwe nokkenassen, distributieset e.d. (kleppen zullen ze ook wel geinspecteerd hebben?)
Hoelang mag het een beetje duren om onderdelen te krijgen. Ik krijg telkens smoesjes over levertijd ? En eigenlijk wou ik dat ding binnenkort wel mee hebben op vakantie
Non-conformiteit en maar weer terugbrengen?
Sinds begin deze maand 01-07-2024 staat deze bij de garage nadat die niet meer wilde starten bij de supermarkt. Diagnose 2 nieuwe nokkenassen, distributieset e.d. (kleppen zullen ze ook wel geinspecteerd hebben?)
Hoelang mag het een beetje duren om onderdelen te krijgen. Ik krijg telkens smoesjes over levertijd ? En eigenlijk wou ik dat ding binnenkort wel mee hebben op vakantie
Non-conformiteit en maar weer terugbrengen?
Blaataap
Master
Spul komt uit Zuid-Frankrijk. Kan wel even duren. Ik heb in de tijd van de Vel Satis véél spul uit Zuid-Frankrijk laten komen. Als ze een levertijd opgaven was dat puur indicatief. Soms stond er 3 werkdagen en had je het spul 3-4 weken later pas binnen.
Dat gezegd hebbende is jullie casus een prachtige voor een jurist/rechtsbijstand. Is dit een verborgen gebrek of gewoon pech?
Dat gezegd hebbende is jullie casus een prachtige voor een jurist/rechtsbijstand. Is dit een verborgen gebrek of gewoon pech?
RAH
Master
Kennis van mij heeft een Citroën C4, moet wegens elektrische storingen een nieuwe zekeringkast in. Althans, zo noemt de Citroëndealer het. Auto staat al twee weken bij de dealer. Verwachte levertijd is er niet, maar hem is al verteld dat het wellicht maanden kan worden.
GSXR1000
Master
Blaataap schreef:
Dat gezegd hebbende is jullie casus een prachtige voor een jurist/rechtsbijstand. Is dit een verborgen gebrek of gewoon pech?
In principe heb ik Unive verkeer met een dekking die hier ook voor bestaat volgens mij. https://www.unive.nl/autoverzekering/rechtsbijstand
Ik wou dat ding maar terugdrukken en wat anders halen. Alternatief is met mijn BMW e39 sedan benzine op vakantie. Opzich prima maar ik verwacht meer 3000km te gaan rijden... en de kofferbak is niet super groot.
bruintje beer
Master
GSXR1000 schreef:
Opzich prima maar ik verwacht meer 3000km te gaan rijden...
Prima toch? Lijkt me prettiger dan in een 308.
GSXR1000
Master
bruintje beer schreef:
Prima toch? Lijkt me prettiger dan in een 308.
Eerst maar even een setje nieuwe banden besteld.... Echter nu heeft niemand tijd om ze te monteren
Straks maar met de 4 season set op vakantie
En even bedenken hoe ik alles voor 3 weken meekrijg
Bijlagen :
bruintje beer
Master
GSXR1000 schreef:
En even bedenken hoe ik alles voor 3 weken meekrijg
Eten kun je gewoon ter plaatse kopen hoor, de aardappels hoeven niet mee.
Blaataap
Master
Kleren kunnen ook ter plaatse worden gekocht, en indien het niet past voor de terugweg, weggegooid of gedoneerd worden
bruintje beer
Master
..en als je ter plaatse een wijf regelt heb je weer een plek in de auto vrij voor spullen.
Blaataap
Master
Kinderen kan je eventueel ook ter plaatse maken maar hou rekening met lange levertijd.
GSXR1000
Master
regiorunner
Master
GSXR1000 schreef:
Echter nu heeft niemand tijd om ze te monteren
Die kunnen nog wel 3000 kilometer mee toch?
Geen idee waar je woont enzo, maar Bewi Zeewolde heeft eigenlijk altijd wel effe tijd voor baansies. Bert
Joël D.
Master
regiorunner schreef:
Die kunnen nog wel 3000 kilometer mee toch?
Ik wou net zeggen. Zit nog niet op de 1.6 mm toch?
bruintje beer
Master
Het is niet zo dat die 1,6 mm een doel is heh. Beetje wegligging is ook wel prettig, en dat staat of valt met de bandjes.
Joël D.
Master
Bij regen is een beetje meer wel aan te raden ja. Ze zitten wel op het randje persoonlijk, maar ook weer niet onoverkomelijk volgens mij.
GSXR1000
Master
Joël D. schreef:
Ik wou net zeggen. Zit nog niet op de 1.6 mm toch?
Op enkele plekken in het midden zit die op de indicator. In de beginfase heb ik ze op 3 bar gereden. Dat was misschien wat te hard. 275/35/R18 Dunlop Sportmax rt2
Daarnaast zou ik niet de eerste BMW rijder zijn waarbij de band aan de binnenkant ineens snel slijt. Maar goed de uitlijning is net weer gecheckt/bijgesteld na vervangen van wat onderdelen van de vooras. Achteras was nog net als 3 jaar terug afgesteld.
bruintje beer schreef:
Het is niet zo dat die 1,6 mm een doel is heh. Beetje wegligging is ook wel prettig, en dat staat of valt met de bandjes.
In Nederland durf ik het wel aan in de regen. Maar ik rijdt naar het puntje van Denemarken. Zal je net zien dat het in Duitsland enorm regent met die betonplaten... Droog wegdek bieden ze enorm vele grip.
Ik kijk vanmiddag nog even naar de staat van de banden, de kofferbak gaat toch vol dus genoeg druk op de wielen. Maar goed stel dat die ploft/stukloopt heb ik weer kans op een beschadigde OEM Style 65 BMW velg..
Dashcam Drenthe
Master
En anders naar Profile, kwikfit oid? Betaal je wel teveel, maar beter dan de auto in de berm
GSXR1000
Master
Ik had de indruk dat mijn winterset wat trilde; dus die zal ik vanmiddag eerst even laten balanceren. Daarna monteer ik die gewoon.
Een setje Pirelli Cinturato P7 ALL Season 245/40 R18, ook niet verkeerd voor normaal gebruik. Maar gewoon minder grip dan die Dunlops.
Tenzij bandenleader mijn gister bestelde banden nog levert voor het weekend
Een setje Pirelli Cinturato P7 ALL Season 245/40 R18, ook niet verkeerd voor normaal gebruik. Maar gewoon minder grip dan die Dunlops.
Tenzij bandenleader mijn gister bestelde banden nog levert voor het weekend
GSXR1000
Master
Nog wat artikelen gevonden over die 1.5 diesel rommel:
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 79390.html
Google translate gebruiken
https://www.peugeotforums.com/threads/1 ... em.364266/
https://www.largus.fr/actualite-automob ... 79390.html
Google translate gebruiken
https://www.peugeotforums.com/threads/1 ... em.364266/
Citaat:
Volgens de twee technische nota's in kwestie heeft de PSA-groep wijzigingen aan deze motor aangebracht. Waaronder de installatie van een ketting van 8 mm in plaats van 7 en die van zogenaamde nieuwe generatie uitlaatkleppen. Hoe kunnen we, bij gebrek aan een precieze datum, weten of de motor gemoderniseerd is? Als het nokkenashuis een deuk heeft en het gegraveerde onderdeelnummer is gelijk aan 98 305 804 80, dan is dit het geval. Omgekeerd, als de referentie gelijk is aan 98 126 472 80 en het carter een platte vorm heeft, is de motor uitgerust met een ketting van 7 mm. De modernisering van deze motor vond eind januari 2023 plaats.
Afhankelijk van de schade die tijdens de controles wordt vastgesteld, zijn de aanbevolen reparaties aan werkplaatsen als volgt verschillend:
1. Als de kleppen verdraaid zijn, zijn de nokkenassen beschadigd... maar zonder schade aan de verbrandingskamers en de cilinderkop moeten voornamelijk de volgende onderdelen vervangen worden: kleppen, veren, hefbomen, nokkenassen, ketting- en asspannernokken, distributieset …
2. Indien er geen schade is aan de onderdelen, maar de afdichting van de kleppen niet correct is en de verbrandingskamer beschadigd is, moet de complete motor vervangen worden. Houd er rekening mee dat dealers nieuwe motoren kunnen ontvangen die niet zijn gemoderniseerd vanwege een gebrek aan beschikbaarheid. In dit geval moeten ze de modernisering van de after-sales uitvoeren.
3. Als er geen breuken in de onderdelen zijn, maar de afdichting van de kleppen correct is, moeten alle onderdelen vervangen worden zoals in punt 1, behalve de kleppen.
De betrokken voertuigen
Deze motor, die in 2020 in meer dan een miljoen exemplaren werd geproduceerd, is uitgerust met meer dan dertig modellen van de merken van de PSA-groep, evenals in bedrijfsvoertuigen die in opdracht van Toyota zijn vervaardigd . Alle voertuigen geproduceerd sinds 31 december 2019 kunnen tot eind januari 2023 last hebben van dit fabricagefout:
Citroen. C3 III, C3 Aircross, C4 III, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5 Aircross, Berlingo III, Berlingo III Van, Traveller en Jumpy.
DS. DS 3 Crossback, DS 4 II en DS 7 Crossback.
Opel. Corsa, Mokka, Crossland, Grandland, Combo, Combo Cargo, Zafira en Vivaro.
Peugeot. 208 II, 2008 II, 308 II en III, 508 II, 3008 II, 5008 II, Rifter, Partner en Expert.
Toyota. Proace City, Proace City Verso, Proace en Proace Verso.
Afhankelijk van de schade die tijdens de controles wordt vastgesteld, zijn de aanbevolen reparaties aan werkplaatsen als volgt verschillend:
1. Als de kleppen verdraaid zijn, zijn de nokkenassen beschadigd... maar zonder schade aan de verbrandingskamers en de cilinderkop moeten voornamelijk de volgende onderdelen vervangen worden: kleppen, veren, hefbomen, nokkenassen, ketting- en asspannernokken, distributieset …
2. Indien er geen schade is aan de onderdelen, maar de afdichting van de kleppen niet correct is en de verbrandingskamer beschadigd is, moet de complete motor vervangen worden. Houd er rekening mee dat dealers nieuwe motoren kunnen ontvangen die niet zijn gemoderniseerd vanwege een gebrek aan beschikbaarheid. In dit geval moeten ze de modernisering van de after-sales uitvoeren.
3. Als er geen breuken in de onderdelen zijn, maar de afdichting van de kleppen correct is, moeten alle onderdelen vervangen worden zoals in punt 1, behalve de kleppen.
De betrokken voertuigen
Deze motor, die in 2020 in meer dan een miljoen exemplaren werd geproduceerd, is uitgerust met meer dan dertig modellen van de merken van de PSA-groep, evenals in bedrijfsvoertuigen die in opdracht van Toyota zijn vervaardigd . Alle voertuigen geproduceerd sinds 31 december 2019 kunnen tot eind januari 2023 last hebben van dit fabricagefout:
Citroen. C3 III, C3 Aircross, C4 III, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5 Aircross, Berlingo III, Berlingo III Van, Traveller en Jumpy.
DS. DS 3 Crossback, DS 4 II en DS 7 Crossback.
Opel. Corsa, Mokka, Crossland, Grandland, Combo, Combo Cargo, Zafira en Vivaro.
Peugeot. 208 II, 2008 II, 308 II en III, 508 II, 3008 II, 5008 II, Rifter, Partner en Expert.
Toyota. Proace City, Proace City Verso, Proace en Proace Verso.
Raymond
Master
Sommigen zullen het hier weten en denken: dat komt nooit af, maar de Mini die ik al 15 jaar thuis heb staan om te restaureren ben ik zo goed als klaar mee. Ik heb een afspraak gemaakt met een restaurateur die de laatste dingetjes gaat doen, vooral omdat hij een giga voorraad gebruikte onderdelen heeft zodat ik niet alle laatste dingetjes nieuw hoef te kopen en contact gehad met het RDW, want er was een dingetje: het chassisnummer is weg door vervangen van zo'n beetje al het plaatmateriaal voor nieuw. Maar dat heb ik recht kunnen lullen met wat foto's en documenten. Ze meppen me er een nieuw chassisnummer in en heractiveren het oude kenteken. Misschien nog een half jaartje maar dan rijdt het weer na 1994.
Blaataap
Master
Raymond schreef:
de Mini die ik al 15 jaar thuis heb staan om te restaureren
Jij hebt twee dingen. Doorzettingsvermogen en een bijzonder geduldige vrouw
Raymond
Master
Jah, irritaties. Ik wou vorige week de schakelstangen aansluiten, lekt er olie langs de pin die uit het blok komt. Gvd daar had ik een dubbele seal ingeramd. En ik kreeg mijn fusee alleen los met een hamer en toen was-ie krom. Dus weer die hele ophanging los. Ik werd zo sjaggie dat ik de telefoon heb gepakt en gevraagd of hij hem apk klaar kan maken. Wou hij wel, nou mooi geregeld. Foto's komen tzt wel.
Mr.Cabdriver
Master
Raymond schreef:
En ik kreeg mijn fusee alleen los met een hamer en toen was-ie krom.
Ik heb zoiets:
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-professionele-stuurkogeltrekker-vorken
Raymond
Master
Ik zo'n ding
Maar ik denk dat die te groot is, voor een echte auto of zo. Ik kreeg 'm er niet tussen bij de mini.
Maar ik denk dat die te groot is, voor een echte auto of zo. Ik kreeg 'm er niet tussen bij de mini.
RAH
Master
Die vork van Mr.Cabdriver moet je er tussen meppen, als de fuseekogel al niet stuk was, dan is hij dat wel als je die vork er tussen mept. Die trekker van Raymond houdt de boel heel, dus kun je de oude fuseekogel terugplaatsen. Maar ja, als die niet past dan houdt het snel op. Je had natuurlijk een biertje kunnen pakken en op internet een passend stuk gereedschap kunnen zoeken en weer verder gaan als dat gereedschap bezorgt was. Weekje meer of minder maakt op die 15 jaar ook niet meer uit.
Mr.Cabdriver
Master
RAH schreef:
Die vork van Mr.Cabdriver moet je er tussen meppen, als de fuseekogel al niet stuk was, dan is hij dat wel als je die vork er tussen mept.
Nee hij wrikt slechts vrij eenvoudig dat roestige conische gedeelte los.
Rubber wil dan wel stuk gaan.
RAH
Master
Dat conische gedeelte kan muur vast zitten, dat "wrik" je niet zo even los. Dan had Raymond ook de boel niet krom geslagen toen hij het met een hamer probeerde.
▶ Youtube video
▶ Youtube video
Mr.Cabdriver
Master
Mmm, zo'n 30 tikken en dan de klap op de kop.
Bij mij ging het gemakkelijker maar dit filmpje bewijst de handigheid van die vork wel.
Bij mij ging het gemakkelijker maar dit filmpje bewijst de handigheid van die vork wel.
Morbid Angel
Master
Nou, het stuurwiel is zo'n twee weken geleden vervangen, blijkt er een printplaat van een LED koplamp spontaan doorgebrand te zijn. Gelukkig alleen effect op de DRL die het niet doet, dim/groot/stadslicht en richtingaanwijzer doen het wel. Dus die koplamp wordt morgen tegelijk met de achteruitrijcamera vervangen. Allemaal garantie, alleen het stuur was al €1200,- ex. Jammer alleen dat het spul nergens meer op voorraad ligt en uit Seat / Cupra's magazijn in Spanje moet komen...
GSXR1000
Master
Raymond schreef:
. Ze meppen me er een nieuw chassisnummer in en heractiveren het oude kenteken.
Netjes!
Nou ik ben inmiddels met de bmw op vakantie. Alles top, koelvloeistof blijft ook op peil.
Mag ook wel na een nieuwe waterpomp en thermostaathuis.
Morbid Angel
Master
Er waren blijkaar foto's van. Is vocht bij gekomen, was dus einde verhaal.
Bijlagen :
Bijlagen :
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum