Pagina 53 van 55  [ 2709 berichten ]
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Joël D. schreef:
performance remmen?


mnee, qua webshopgebeuren zit ik niet in dat goedkope segment vandaar dat ik dacht dat schijven over het algemeen duurder zouden zijn.

---
Maar het is niet bepaald de enige plek waar zo gerekend wordt; https://www.motor-talk.de/forum/neue-br ... tml?page=2

hmm... Peins.. Tsja, ik ga het toch echt niet zelf doen. Moeilijk verhaal dit.
  Bericht 
Suggestief
Master
Dave schreef:
hmm... Peins.. Tsja, ik ga het toch echt niet zelf doen. Moeilijk verhaal dit.

Je kan het zelf doen. Hou er rekening mee dat je de achterklauwen via een service tool moet lossen (kan vast met ista denk ik) en na vervanging de service via die tool ook moet resetten.
  Bericht 
Raymond
Master
Suggestief schreef:
Je kan het zelf doen.

Toen dacht Dave nog, ok.
Suggestief schreef:
Hou er rekening mee dat je de achterklauwen via een service tool moet lossen (kan vast met ista denk ik) en na vervanging de service via die tool ook moet resetten.

En toen nee laat maar. :lol:
En voor het indrukken van de zuigers hebbie speciaal gereedschap nodig denk ik?
  Bericht 
Joël D.
Master
Volgens mij hoeft dat bij een F30 niet. Deze heeft de handrem als trommel in de remschijf, dus kan je de klauw gewoon terugduwen. Net zoals voor.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Raymond schreef:
En toen nee laat maar. :lol:


ben wel bekend met ista maar nee ik ga niet zelf lopen kloten aan remmen, ik kijk niet voor niets Autodoktoren ter vermaak. Daarnaast heb ik nog steeds een treurig handje wat ik niet veel kan laten doen zonder naderhand (veel) pijn te hebben tijdens de slaapsessie bij zware inzet. Kortom gaat 'm niet worden. Zal wel effe aankaarten waarom het zoveel moet kosten bij de garage maar verwacht er niet veel van aangezien het een kartel lijkt.

Overigens zei hij dat het nog maar de vraag is of de remklauwen nog wel in goede staat zouden verkeren en anders vervangt ie die ook gelijk. Ik kan dat zelf niet bepalen en zoals gezegd, ik vind remmen wel belangrijk. Dit zijn wel de gevolgen als je verplicht langer doorrijd met een auto waar je eigenlijk geen zin meer in hebt maarja, het is even niet anders. Met de E90 was dit ook aan de bal kan ik me herinneren en dat kostte ook 600+ weet ik nog goed (was een andere garage notabene en een andere tijd).
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Overigens zei hij dat het nog maar de vraag is of de remklauwen nog wel in goede staat zouden verkeren en anders vervangt ie die ook gelijk.

Geldklopperij. Schoongemaakt loopt het weer soepel en als de zuigertjes al zouden lekken (onwaarschijnlijk) volstaat een revisiesetje. Remslangen zou ik wel laten meenemen.
Dave schreef:
Dit zijn wel de gevolgen als je verplicht langer doorrijd met een auto

Ding is nog nieuw zat.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Mr.Cabdriver schreef:
Geldklopperij


Zal best, er is niemand die het voor minder doet
  Bericht 
Joël D.
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Remslangen zou ik wel laten meenemen.


En ook die kunnen nog in prima staat zijn. Gewoon even visueel controleren. Zo oud is die auto van Dave nou ook weer niet. Op mijn Z4 heb ik toen wel de hele bende (zelf) vervangen. Remslang, klauwen gereviseerd, etc. Maar die was toen 18 jaar oud. Na 5 jaar is het gewoon een kwestie van schijven en blokken en klaar....

500 Euro is veel geld, maar helaas wel realistisch. Onderdelen 200 + 25% opslag = 250. 2.5 uur werk (red je ook in 1,5, maar goed) a 100 Euro p/u kom je al uit op 500.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Joël D. schreef:
En ook die kunnen nog in prima staat zijn. Gewoon even visueel controleren.

Ze kunnen van binnen verteren en daar zie je niets van.
  Bericht 
Suggestief
Master
Joël D. schreef:
Volgens mij hoeft dat bij een F30 niet.

Ken het model niet echt. Als Dave geen handremknopje heeft dan is dat idd niet nodig.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
klassieke handrem inderdaad 8)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dave schreef:
de laatste keer was zeker vóór covid 19? Prijzen zijn inmiddels twee keer over de kop gegaan hoor. Ik weet dat omdat ik zelf webshop databases voor automaterialen bij hou.
Het was in 2021.

Code:
Artikel   Prijs   Aantal   Totaalprijs
Slijtindicator A.B.S. 39677   € 4.31   1   € 4.31
Remschijf voor ATE 24.0130-0218.2   € 110.90   2   € 221.80
Remblokset voor ATE 13.0470-7275.2   € 79.46   1   € 79.46
Korting (20%) :   - € 61.11
Verzendkosten :    € 0.00
Totaalprijs bestelling :   € 244.46


Maar inderdaad, als ik nu even kijk voor de 530e is dat spul wel wat prijziger geworden. Remschijf kost zo 150 euro. Dan loopt 't gauw op richting 400 euro aan onderdelen.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
snap er niets van, zijn die schijven dan zoveel goedkoper voor een F30 330e?

https://www.leebmann24.com/de/de/produc ... t-10161168

Bosch 40, ATE 50 per schijf. :-?

Ik ga morgen toch effe langs denk ik om te vragen hoe dit zit :[

---
Waar komt die 20% korting overigens vandaan?
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
[~wellproc] Dit is wellicht de moeite van het proberen waard:


Youtube video
  Bericht 
wellproc
Master
Check, inderdaad was ik die tip tegengekomen. Er ligt inmiddels een bus WD40 in de auto voor het moment dat de storing weer optreedt. Gewoon om eens te zien wat het doet (of niet)... :thumb:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Ik merk dat bij abrupt gas geven de aandrijflijn nogal een klap krijgt. Lijkt mij de aandrijfas of wat?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Of een motorsteun.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
En de koppeling? Die piept af en toe. Heeft hij al sinds ik hem heb. Heeft nu bijna 260000 km gedraaid
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Trildemper?
  Bericht 
wellproc
Master
Familie kijkt naar een VW met 1.4 TSI-motor uit 2010-2013. Tot welke km-stand gaan die motoren mee ongeveer? Houdt dat bij 250.000 km op, of ben ik nu te pessimistisch?
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
wellproc schreef:
Familie kijkt naar een VW met 1.4 TSI-motor uit 2010-2013


Sterkte.

1.4 TSI vanaf 2013 is prima in de nieuwe modellen De golf 7 en leon 5f bijv.

Die 2008-2012 reeks is echt vreselijk. Olieverbruik, turbo's en kettingen.

Naar welk type auto kijken ze?
  Bericht 
wellproc
Master
Passat uit 2012 dacht ik. Ketting al vervangen.
  Bericht 
Raymond
Master
Ik zou een jaartje jonger kijken. Die 'slechte' 1.4's gaan 150k mee. Je ketting is niet het enige wat er kut is aan dat blok. Het schijnt dat de olieschraapveren ook matig zijn en dat er bezuinigd is op zuigerveren waardoor de zuigers eerder kantelen en mooie slijtpatronen in je cilinderwanden trekken. Daar hoort een mooi olieverbruik bij. Zit er ook een DSG bak op dan zou ik met een grote boog om die auto heen lopen.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Dat dus :kniktja: , met en grote boog om heen lopen idd , wat DD zegt klopt na (!) 2013 is het en stuk beter maar je weet nooit wat de staat is van de auto , je koopt altijd iemand anders zijn ellende :duh:
  Bericht 
Raymond
Master
Mdw schreef:
je koopt altijd iemand anders zijn ellende :duh:

Wel vaak. Kijk zelf eens wanneer je een auto weg doet. Dat doe je meestal niet omdat het in de bloei van z'n leven zit met alle onderhoud net achter de rug waardoor het weer 2 jaar mee kan.
  Bericht 
RAH
Master
Daarom ook iig niet particulier kopen (ervan uitgaande dat je dat onderhoud niet zelf kan). Een beetje zichzelf respecterende autohandelaar zal zulke auto's met achterstand in het onderhoud goedkoop inkopen, het onderhoud verrichten en vervolgens de auto met winst verkopen.

wellproc schreef:
Houdt dat bij 250.000 km op, of ben ik nu te pessimistisch?

Als het een zelfde blok is als waarvan ik er bij de Autodoktoren er meerdere van heb zien langskomen, dan is dat eerder te optimistisch. Daar beginnen de problemen volgens mij rond de 90K al (afhankelijk hoe de auto bereden en onderhouden is).
  Bericht 
wellproc
Master
Ik heb de info doorgegeven O:)
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Mdw schreef:
Dat dus :kniktja: , met en grote boog om heen lopen idd , wat DD zegt klopt na (!) 2013 is het en stuk beter maar je weet nooit wat de staat is van de auto , je koopt altijd iemand anders zijn ellende :duh:
Na 2013 is ook geen garantie. Vriend van me heeft 'm ooit gekocht tegen mijn advies, 'want de garage zei dat er niets aan de hand was'. Die heeft ie laatst dus kunnen verkopen omdat het olieverbruik inmiddels 1:3.000 was en steeds erger werd. 2014-auto.
  Bericht 
Rover
Master
Ik zal morgen eens kijken welk jaar de A5 van mijn collega is, die vind het olieverbruik van 1:2000 normaal. Motorblok is al gereviseerd en ketting is ook al vervangen, net als bij zijn vorige.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Koekkoek. Met zo'n olieboot wil je toch niet rondrijden? Het moet goed zijn en anders krijgt het een schop.

Maar goed, ik heb de luxe dat ik een auto van meer dan 5k kan betalen. Dat is niet iedereen gegund natuurlijk.
Anderzijds, dan zou ik een Japanner kopen waarschijnlijk.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Na 2013 is ook geen garantie.


Je moet het nieuwe TSI blok hebben, en niet de 1.8.
Mijn Leon komt uit april 2013, die heeft de nieuwe 1.4 TSI motor met 140 pk(CHP).
Dat zijn echt prima blokken.

Ik heb 0 olieverbruik en er zit gewoon weer een distributieriem in.

Piet_Piraat schreef:
olieverbruik inmiddels 1:3.000 was en steeds erger werd. 2014-auto.


Welke auto en type motor?
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Piet_Piraat schreef:
zo'n olieboot wil je toch niet rondrijden?


zeker niet met die prijzen voor een litertje olie tegenwoordig :loco:
  Bericht 
Olds 76
Master
Olieverbruik is afhankelijk van 3 factoren: ten eerste de motorconstructie, ten tweede het gebruik en ten derde de slijtage.
Elke automotor verbruikt olie. Dat moet ook wel, anders zou het ding binnen no time vastlopen. Er moet tenslotte een oliefilm in de cilinders zitten en de hoeveelheid die boven de zuiger terechtkomt zal verbranden. Een verticale lijnmotor is de gunstigste constructie omdat daar het gewicht van de zuiger nooit op de zuigerveren drukt. Een V- motor is de volgende in de rij en een motor met liggende cilinders, vaak een boxer is het ongunstigst.
Het gebruik van de motor is ook een factor, een motor die veel zwaar belast wordt zal eerder olie gaan verbruiken dan een motor die met zorg wordt bereden.
Slijtage tenslotte spreekt voor zich.
Veel mensen beweren dat hun motor totaal geen olie verbruikt. Dat komt meestal omdat ze tussen de olieverversingen niet hoeven bijvullen. Dat kan, dan is het verbruik laag. Maar ook wordt een deel van de verbruikte olie vervangen door brandstof. Want waar olie langs de zuigerveren kan, kan brandstof dat ook. Olieverbruik is er echter altijd.
Over het algemeen wordt een verbruik van 1 liter op 3000 km als acceptabel gezien, zeker bij motoren met hoge km standen. De motor kan dan nog prima in goede conditie verkeren en gewoon zijn vermogen leveren. Ook voor de katalysator en de uitstootmeting is dit verbruik niet nadelig. Er zijn gewoon fabrikanten die dit verbruik zelfs bij nieuwe motoren als normaal beschouwen en garantieclaims op verbruik dan ook afwijzen, zoals Alfa met de Twin Spark motoren deed. Ondanks het wat hogere olieverbruik toch een prima motor.
Als laatste zijn er nog de motoren die door wat je gerust ontwerpfouten kunt noemen problemen krijgen met een enorm progressief olieverbruik. Daar vallen o.a. inderdaad de beruchte TSI motoren van VAG onder.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Olds 76 schreef:
Maar ook wordt een deel van de verbruikte olie vervangen door brandstof. Want waar olie langs de zuigerveren kan, kan brandstof dat ook. Olieverbruik is er echter altijd.

Sterker nog, die brandstof lost olie op.
Daarom is de koude start blow-by zo slecht. Brandstof en condens.
Sommigen beweren dat elke koude start gelijk staat aan 500 km.
  Bericht 
bruintje beer
Master
en er zit gewoon weer een distributieriem in.
Binnenkant of buitenkant blok? Er zijn ook een poos blokken gemaakt (not sure if vag) waarbij de riem aan de binnenkant van het blok door het oliebad loopt.. :x
  Bericht 
Rover
Master
bruintje beer schreef:
Er zijn ook een poos blokken gemaakt (not sure if vag) waarbij de riem aan de binnenkant van het blok door het oliebad loopt.

Die komen volgens mij uit het Stellantis huis. O.a. te vinden in Opel, Peugeot en Citroën.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
bruintje beer schreef:
Binnenkant of buitenkant blok


Buitenkant, het is geen puretech die z'n eigen riem opvreet :x
  Bericht 
Raymond
Master
Olds 76 schreef:
Er zijn gewoon fabrikanten die dit verbruik zelfs bij nieuwe motoren als normaal beschouwen en garantieclaims op verbruik dan ook afwijzen, zoals Alfa met de Twin Spark motoren deed. Ondanks het wat hogere olieverbruik toch een prima motor.

Daar zit het verschil van mening denk ik. Ik vind een blok met een hoog olieverbruik helemaal geen goed blok, ook al is het vermogen ok.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Welke auto en type motor?
Golf met een 1.4 TSI dacht ik.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Golf


6 of 7?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Een Gofl 6. En ik zie net dat het een 1.2 TSI was.
  Bericht 
Dashcam Drenthe
Master
Piet_Piraat schreef:
Een Gofl 6. En ik zie net dat het een 1.2 TSI was.


Precies ;)
De golf 6 heeft de oude TSI
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Logisch. Verbaast mij niets. Ik vind het vooral bijzonder dat iemand niet z'n eigen research doet maar afgaat op de garage die zegt 'neuh hoor, is opgelost'. Iets met wc-eend.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Oh ik zie net dat hij kennelijk een Gofl had. Een VW voor mensen met dyslexie denk ik.
  Bericht 
wellproc
Master
Op de bovenrand van mijn achterklep zit een rubber strip. Waarschijnlijk om te voorkomen dat water te ver naar binnen dringt. Gezien alle vervuiling in het achterliggende deel en het feit dat daarnaast nog een groot afdichtrubber op de rand van de kofferbak zit, is de strip niet de laatste waterdichting... O:)
Maar: nu laat hij aan de randen los (zie foto). Het lijkt gelijmd te zijn (zie andere foto). En ik hou m toch liever op z'n plek, hij zit er vast niet helemaal voor niets.
Een nieuwe kost 50-60 euro, beetje jammer als ik het met wat lijm ook kan oplossen.

Dus: hoe lijm/kit/bevestig ik deze strip opnieuw goed?
Even lekker schoonmaken en dan bisonkit er tussen? Of is er een andere kit/lijm beter voor rubber/kunststof op staal?


Bijlagen :




  Bericht 
bruintje beer
Master
Polymax. Zwart.
  Bericht 
wellproc
Master
:thumb: Dat ligt ergens in de schuur denk ik. Eens kijken hoe oud die koker is en anders een nieuwe scoren.
Goedkoopste nieuwe strip komt op 55 euro incl. verzending :[

Waar kopen jullie trouwens auto-onderdelen? Ruitenwisserbladen en dat soort vervangingsspul?
  Bericht 
Joël D.
Master
Autodoc is wel chill, maar duurt wel wat langer.
  Bericht 
Rover
Master
Autodoc als ik heel erg veel geduld heb. Nadeel is dat alles traag is. Blijf vooral weg van hun huismerk Ridex. Helaas vervangen ze ook wel eens het gevraagde merk voor hun huismerk, daardoor nu al 4 weken bezig met bougiekabels.
  Bericht 
dvdouden
Master
wellproc schreef:
Ruitenwisserbladen en dat soort vervangingsspul?
bij winparts bestel ik nog wel eens wat. Pas een setje ruitenwissers en gasveren voor de kofferbak van de Polo van schoonma gekocht. Vlotte levering en een stuk goedkoper dan bij de garage.
 Pagina 53 van 55  [ 2709 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy