Pagina 1 van 4  [ 191 berichten ]
  Bericht 
Turkosariba
Master
Na bijna 8 jaar in een Opel Zafira (1.8 benzine 140pk) rondgereden te hebben waarin mij bejaarde ouders gemakkelijk in en uit konden stappen wordt het tijd voor een nieuwe auto. Eenmaal gewend aan de ruimte en het comfort van de Zafira heb ik weinig trek om in Astra te gaan rijden of in een vroeg-dode Meriva.

Die 140 pk is me altijd prima bevallen, een beetje meer of gelijk vermogen bij minder gewicht heeft dan ook mijn interesse. En zo begint een wensenlijstje te ontstaan waar ik jullie hulp bij nodig heb:
- benzinemotor (we rijden slechts 12K per jaar)
- vermogen 0,1 pk/kg of hoger (voorkeur voor turbo-motoren)
- 6 handgeschakelde versnellingen
- compacte maar ruime auto (ik ben bijna 1,90 meter lang)
- CC liefst op stuur (ik heb die nu op richtingaanwijzer en dat is best ruk)

Het budget is zo'n 30K, volledig privé dus geen last van bijtellingen.
Suggesties zijn van harte welkom.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Tja, ik ben ondanks dat ik Passat rij, fan van een Beemert, 5 serie.
  Bericht 
Tweebel
Master
Dit wordt het hot hatch-topic, denk ik.

Hoe compact? B segment, C-segment? 3-deurs, 5 deurs?
Nieuw, 2e hands?
  Bericht 
Turkosariba
Master
B- of C-segment zegt me weinig, nieuw is goed, een jonge tweedehands is ook prima, wel voorkeur voor 5-deurs. Ook weet ik niet precies wat hot hatch is maar ik heb liever een auto die onopvallend snel is dan een opvallende auto die vraagt om gestolen te worden. Een wolf in schaapskleren dus. O:)
  Bericht 
Tweebel
Master
Turkosariba schreef:
B- of C-segment zegt me weinig


Nouja, klein van buiten, ruim van binnen, dan is het wel handig te weten hoe ruim van binnen ongeveer. Zafira ruim? Of mag het ook een maatje kleiner?
Hoeveel volwassenen wil je tegelijkertijd in enig comfort kunnen vervoeren? En heb je nog een voorkeur voor weer iets half hoogs, of niet?

Turkosariba schreef:
maar ik heb liever een auto die onopvallend snel is dan een opvallende auto die vraagt om gestolen te worden. Een wolf in schaapskleren dus.


Dan kunnen VW en Audi alvast afgevoerd worden.

Misschien een Mercedes B-klasse?
  Bericht 
406
Master
Tja misschien dat ik wat raar ben maar voor 30k (of minder natuurlijk) zou ik voor een 200pk sterk stokbrood gaan. Een (citroen) DS 5 vind ik nu eenmaal best gaaf.
Deze bijvoorbeeld (al zou ik zelf nooit een witte kopen)
Afbeelding
http://www.autowereld.nl/citroen/ds5/1- ... /foto.html
En als 3 jaar oud met 50k op de teller niet de bedoeling is dan zou ik persoonlijk voor een ander 200pk sterk stokbrood gaan. Een 1 jaar oude 308 SW met 17k op de klok. In mooi blauw met een dikke turbo jonguh.
Afbeelding
http://www.autowereld.nl/peugeot/308/gt ... /foto.html

Veel meer in de praktische hoek met wat vermogen voor 30k kan ik niet bedenken zonder dat het een bejaardenbak wordt.
Tweebel schreef:
Mercedes B-klasse?

Dat dus. Eerder een auto voor
Turkosariba schreef:
mij bejaarde ouders
  Bericht 
Paint-Brush
Master
  Bericht 
406
Master
Zeker, maar is dat niet een beetje in tegenspraak met:
Turkosariba schreef:
Eenmaal gewend aan de ruimte van de Zafira heb ik weinig trek om in Astra te gaan
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Ja, nou dan neemt hij maar lekker een 2 serie active tourer. :nothanks:
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Zelf zou ik voor de Renault Kadjar of nieuwe Scenic gaan. Met 30k moet het wel lukken om een mooie luxe uitvoering te krijgen. Zou wel ook de EDC versie proefrijden, want dat is wel lekker relaxt rijden.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Jack.Ryan schreef:
Tja, ik ben ondanks dat ik Passat rij, fan van een Beemert, 5 serie.
Die kwam ook al snel in me op. Ruimte, comfortabel, vermogen. En voldoende te krijgen in lekkere uitvoering die nog jaren mee kan.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Piet_Piraat schreef:
Jack.Ryan schreef:
Tja, ik ben ondanks dat ik Passat rij, fan van een Beemert, 5 serie.
Die kwam ook al snel in me op. Ruimte, comfortabel, vermogen. En voldoende te krijgen in lekkere uitvoering die nog jaren mee kan.
Passat is heerlijke auto, maar als je wat luxe wilt kom je al gauw in Duitsland terecht.
  Bericht 
Tweebel
Master
NoCashCow schreef:
Zelf zou ik voor de Renault Kadjar of nieuwe Scenic gaan. Met 30k moet het wel lukken om een mooie luxe uitvoering te krijgen. Zou wel ook de EDC versie proefrijden, want dat is wel lekker relaxt rijden.


Die zijn er niet met de gewenste hoeveelheid peekaatjes.
Max 130 pk in bezine met een leeggewicht van tegen de 1300, 1400 rijklaar.

Nissan lepelt in de QashCow wel een 160 pk benzine.

Overigens vind ik dat je met Kadjar/Scenic al wel wat ver verwijderd raakt van compacte maar ruime auto.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Denk dat de wat zwaardere motoriseringen volgend jaar komen. Verwacht toch wel 160 of 180pk minimaal. In diesel komen die zeker. Hoop dat ze ook de 200pk versie in benzine gaan leveren. Zal wsl wel alleen met EDC zijn.
Overigens denk ik dat je met die 130pk turbo benzine prima uit de voeten kan. Koppel is veel bangrijker voor vlot rijgevoel dan absolute pk's. Zeker als de paardekrachten pas bij hoge toeren vrijkomen zoals bij een atmosferisch benzineblok.

Verder rijdt de TS nu een Zafira. Als je die ruimte en grootte wilt houden ("geen Astra"), dan kom je toch echt op deze auto's uit. Anders had ik wel de nieuwe Megane genoemd. Ofschoon ik dan wel zou wachten tot de Estate. Die is toch echt een maatje meer, zeker achterin.
  Bericht 
Blaataap
Master
Tweebel schreef:
Nissan lepelt in de QashCow wel een 160 pk benzine.


Die komt volgend jaar in de Renaults te liggen. Maar goed, heeft TS nu niks aan natuurlijk :lol:

En tsja, wat is "niet een Astra"? De huidige Mégane en ook de huidige Astra is wel wat groter dan de Astra van 8 jaar geleden bijvoorbeeld.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Paint-Brush schreef:

Niks meer aan toe te voegen :respect: :P
  Bericht 
Vroeg op
Master
Turkosariba schreef:
- benzinemotor (we rijden slechts 12K per jaar)
- vermogen 0,1 pk/kg of hoger (voorkeur voor turbo-motoren)
- 6 handgeschakelde versnellingen
- compacte maar ruime auto (ik ben bijna 1,90 meter lang)
- CC liefst op stuur

5-serie. (Onopvallend zonder m-pakket)
  Bericht 
bruintje beer
Master
Turkosariba schreef:
heb ik weinig trek om in Astra te gaan rijden of in een vroeg-dode Meriva.
Turkosariba schreef:
Het budget is zo'n 30K
:nah: Jesus Christ! Dat je het ueberhaupt nog over opel hebt!
  Bericht 
Walker
Master
 
Ford S-max. 2.0 met 203 Pk. Bouwjaar 2012 / 2013
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
bruintje beer schreef:
:nah: Jesus Christ! Dat je het ueberhaupt nog over opel hebt!
Dat dus.
  Bericht 
Walker
Master
 
  Bericht 
bmw320d
Die hard
 
Zafira OPC (2.0 turbo 240 pk).

Of

Ford S Max met dikke 2.5 turbomotor of nieuwere met 2.0 turbomotor (240 pk)

Moet snel genoeg zijn denk ik eh.
  Bericht 
bruintje beer
Master
bmw320d schreef:
Zafira OPC (2.0 turbo 240 pk).
Opel Petjes Club.

"Das Beste oder nichts"
"Vorsprung durch Technik"
Duitse slogans doen het goed.
Ik heb een nieuwe slogan bedacht voor Opel:
"Nein, nein, nein!"
  Bericht 
Darth_Android
Die hard
Turkosariba schreef:
compacte maar ruime auto (ik ben bijna 1,90 meter lang)

Ik heb zelf lange benen en kan helaas uit ervaring zeggen dat je dan geen VAG auto moet kopen. Audi, VW, Seat: allemaal krap in de benen, zelfs in een Meriva of Corsa zat ik veel ruimer.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
bruintje beer schreef:
Ik heb een nieuwe slogan bedacht voor Opel:
"Nein, nein, nein!"

:lol:
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Darth_Android schreef:
heb zelf lange benen en kan helaas uit ervaring zeggen dat je dan geen VAG auto moet kopen. Audi, VW, Seat: allemaal krap in de benen,
:o :o :o :o :o :o In mijn Passat kan iemand van 2,10 nog prima plaats vinden. In de Golf die ik hiervoor had had diezelfde boomlange vent ook prima plaats. Dus ik weet niet over welk VAG product jij praat, maar ben het stellig met je oneens.

Met een 1,90 lengte moet je juist niet in die Franse gebakkies met het stuur beneden de tellers (Peugeot red.) gaan zitten. Hopeloos!

Darth_Android schreef:
zelfs in een Meriva of Corsa zat ik veel ruimer.
Lading drank achter de kiezen gehad of zo? Ja je moet het niet gaan vergelijken met een VW UP, Seat MII, Skoda Citygo. Maar daar praat T.S. m.i. ook niet over.
  Bericht 
Karbargenbok
Master
Ford C-Max. Voor 30k een 1.5 turbo met 150 pk in luxe trim, en met al die overtollige voorraad kun je bij een grote dealer nog een leuke deal doen ook.
  Bericht 
Raymond
Master
bruintje beer schreef:
Ik heb een nieuwe slogan bedacht voor Opel:
"Nein, nein, nein!"

:lol:
Er is niks mis met Opel, zolang je het bij de uitgeklede gebakjes houdt. Op het moment dat ze daar ook gaan strooien met 2-liter plus turbo en letters als OPC en DTR en weetikveelwatmeer, gewoon afblijven. Moet het namelijk snel, dan moet je een echte auto gaan rijden. Je weet wel, een van die andere Duitsers.
  Bericht 
Archiebald
Master
Voldoet niet aan ALLE eisen (compact, sja... Hij is niet gigantisch ofzo), maar wel aan veel... En het is wel ERG lekker!

2005 Audi S4 Avant 4.2 V8
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr

  Bericht 
Paint-Brush
Master
Kan je binnen een maand uit een pinautomaat/voorgevel pulken. :[
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Hoezo? Die Makaken van de Audi bende uit Kanaleneiland hadden zich toch doodgereden in Duitsland?
  Bericht 
Archiebald
Master
Logo's eraf, klaar.... Ding valt amper op verder. Als ik dit geld zou hebben staat zoiets héél hoog op mijn lijstje. :[
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Ik zou dan eerder het model daarvoor kopen, de B6. Ziet er beter uit en is technisch hetzelfde.
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Ik zou het er nooit voor over hebben, maar wat een gave bak. Voldoet aan je PK-wens en ook aan de rest. En volgens mij pas je er prima in. Net ingereden.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa ... ousPage=lr
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Ford s-max http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as Of Mercedes B http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as

Zijn wel automaat, maar das eenmaal gereden en niet anders meer willen.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
S-Max is ook een goede optie.
Automaat is niet zaligmakend hoor. Althans, ik blijf altijd het gevoel hebben dat je een stuk controle mist. Je moet je poot op de rem houden, anders rolt ie. :nothanks: Plus als je pech hebt zit dat ding nogal eens niet in de versnelling die je wil.
  Bericht 
Rover
Master
Gewoon voor iets totaal anders gaan, Jaguar XF ofzo 8)
  Bericht 
Vroeg op
Master
bruintje beer schreef:
"Nein, nein, nein!"

Ik zit op 418K met de Vectra. :roll:
  Bericht 
Vroeg op
Master
bmw320d schreef:
Ford S Max met dikke 2.5 turbomotor of nieuwere met 2.0 turbomotor (240 pk)

S-max is wel een beste bak zeg. Of gewoon een Mondeo kan natuurlijk ook.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
Fpsdoug schreef:
Ik zou het er nooit voor over hebben, maar wat een gave bak. Voldoet aan je PK-wens en ook aan de rest. En volgens mij pas je er prima in. Net ingereden.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa ... ousPage=lr

:D :respect: , erg veul geld voor een 156 GTA :x ....maar pure P0rno is die auto zeker :kniktja: :P
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Fpsdoug schreef:
Ik zou het er nooit voor over hebben, maar wat een gave bak. Voldoet aan je PK-wens en ook aan de rest. En volgens mij pas je er prima in. Net ingereden.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa ... ousPage=lr

Die is opgevoerd, door Autodelta vermoed ik.

Citaat:
Zeer mooie Alfa Romeo 156 Sportwagon 3.7 V6 GTA zeer speciale uitvoering blok is getuned van 3.2 naar 3.7 liter normaal is het vermogen 250 pk bij deze is dit 340 pk.


Zelf zou ik bij je eisen ook denken aan een Skoda Superb van het vorige model. Die zijn weliswaar groot maar nog goed te parkeren en door het verkeer te rijden. Het voordeel eraan is dat het van binnen érg ruime auto's zijn. En ze zijn ook met handgeschakelde 1.8 TSI's te krijgen.

Of als het iets kleiner moet zijn een Ford Focus 1.6 ecoboost met 150 of 182 pk? Zeker in Titanium uitvoering heb je dan een goede en rijk uitgeruste auto.
  Bericht 
Tweebel
Master
TS zelf is foetsie!
  Bericht 
Lotus europa
Die hard
Tweebel schreef:
TS zelf is foetsie!

Ik denk dat dat niet zo verwonderlijk is :schudnee: met zo een titel.
Ik dacht dat hij opzoek was naar totaal iets anders :kniktja: :x
  Bericht 
Autodelta
Pro
 
Fpsdoug schreef:
Ik zou het er nooit voor over hebben, maar wat een gave bak. Voldoet aan je PK-wens en ook aan de rest. En volgens mij pas je er prima in. Net ingereden.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa ... ousPage=lr


Heb zelf een GT 3.2 V6, Kan de 156 aan niemand aanraden mits je geen enkel probleem hebt om iedere 10.000 km je versnellingsbak te reviseren.
Standaard versnellingsbak kan dit vermogen en koppel niet aan.
  Bericht 
flaskk
Master
Nog wat andere jongens
Volvo s40 2.5t
BMW 3ér 325/330i
a4 3.2 fsi (fsi kan probleem motor zijn toch?)
Merc cls 350
Vw pheaton

SUV naast de ford's Mazda cx-7 2.3 turbo, Merc r 500 (beetje heavy)
  Bericht 
Turkosariba
Master
TS is niet foetsie maar even erg druk met een leuke klus (vrij beroep, onregelmatige werktijden). Ik heb hier al aardige inspiratie op kunnen doen. Mijn broer wees mij op de Mazda CX 5 met 2.0 liter atmosferisch en 165 pk bij 1290 kg, ofwel 128 pk/ton... Hij had al twee turbo's opgeblazen maar rijdt in een auto van de zaak dus dat boeit weinig.
Volgende week ga ik wat proefritjes maken: Kadjar (hopen op een spoedige upgrade van de motoren), Suzuki Vitara 1.4 S en dus de CX 5 van Mazda...

Het probleem bij de meeste auto's is dat ik er niet lekker in pas, stuur en bedieningsknoppen vaak op grote afstand door lange benen, hoofd tegen plafond, bovendorpel deur te laag, vloer te hoog zoals bij Mercedes B/Sportage/Tucson. :schudnee:

Ik heb geen haast met zoeken, kan alle tijd nemen om modellen te 'passen' en proefritten te maken, tussen de klussen door dan. :koffie:
  Bericht 
bruintje beer
Master
Ik zag gisteren de auto van Sherlock nog. Hij is nog te koop 8)
  Bericht 
Archiebald
Master
Ja waar is hij eigenlijk??
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
bruintje beer schreef:
Ik zag gisteren de auto van Sherlock nog. Hij is nog te koop 8)
Die had toch een S60 met kapotte bak? Zouden ze die dan opgeknapt hebben?

flaskk schreef:
Volvo s40 2.5t
Niet doen. S40 is binnenin echt veel te krap als je wat ruimte wil. Onderhuids een Focus hè. Ik zou een stukje groterder nemen dan.
  Bericht 
zandbak
Master
Archiebald schreef:
Ja waar is hij eigenlijk??


Weggevlucht toen jullie de fantasie de vrije loop lieten O:)
 Pagina 1 van 4  [ 191 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy