Pagina 3 van 4  [ 191 berichten ]
  Bericht 
406
Master
:lol:
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
406 schreef:
M.a.w jij hebt geen 163 pk maar meer. Niet toevallig 163kW?
Helaas IS ie niet van mij, had hem alleen mee. Maar RDW say's:
Citaat:
P.2 Nettomaximumvermogen 20 kW
(6-SRR-66)
pevo schreef:
Passat B8 met 150 pk en die tikt in dat waarschijnlijk zelfde stukje naar Frankfurt (A3?)
A3 kom ik niet. Ik rij Elten - Oberhausen - Dordmund - (A45) Gießen - Gambacher Kreuz - (A5) Frankfurt. Nou ja zo'n 60km A3 dan. Op stuk A5 tik ik de 235 aan.
Raymond schreef:
draaicirkel van de Queen Mary II,
True
Raymond schreef:
zuipt als een Rus
Mwoah, 1/13.5 met mijn rijstijl, vind ik netjes hoor.
Piet_Piraat schreef:
In een rechte lijn. Bij de eerste de beste vlot genomen bocht vliegt die boot rechtdoor en glij je zelf uit je stoel.
Nou met sturen is bij deze niks mis. Maar enige nadeel wat ik merk is dat ie enorm veel last heeft van aandrijfkrachten doorgeven naar t stuur.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat ook zeker. Bij plankgas klappert het stuur behoorlijk. Daarin is RWD echt een stuk fijner.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Piet_Piraat schreef:
Daarin is RWD echt een stuk fijner.

Zeker bij hoge vermogens
  Bericht 
Raymond
Master
Dave schreef:
Ja dat weten we, we hebben de video's nog. :x :roflol:

Ze hebben het later aangepast, wist je dat? Het filmpje waar ik aan de verkeerde kant langs een vluchtheuvel ga om een irritante maiskneuzer in te halen is spontaan verdwenen en ze hebben er iets totaal anders voor in de plaats gezet. Blijkbaar was het niet schokkend genoeg of zo. Hoe dan ook, ik ben er nog steeds pissed over. Maar ik heb een naam. En ik weet waar het woont. Het is dat ik een veiligheidsverklaring nodig heb voor mijn werk, anders ging ik een keer koffie drinken.
Jack.Ryan schreef:
Nou met sturen is bij deze niks mis.

Jij hebt geen wazig gevoel in het stuur? In die S60 van mijn pa voel ik de wielen niet. En je kunt het stuur een paar centimeter naar links en rechts draaien zonder dat dat invloed heeft op de koers. Best wel naar.
  Bericht 
Walker
Master
 
Geen versleten ophanging?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Dat van die centimeters sturen herken ik ook niet echt. Het gebrek aan gevoel/contact absoluut wel. Het is gokken wat er daar voorin gebeurt.
  Bericht 
Raymond
Master
Nah, vrij weinig kilometers op de teller. Maar ik heb het altijd een rare auto gevonden. Trekt ook teveel naar rechts. Maakt heel soms rare geluiden bij het insturen van heel langzame bochten. Het stuurhuis is al een keer vervangen maar echt jofel is het nog niet. De motor vertrouw ik niet, heeft volgens mij COPD of zo. Veel lawaai en gebrul maar weinig snelheid. En het verbruik is niet onder de 1:10 te krijgen.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Jack.Ryan schreef:
(6-SRR-66)

Dus toch een D4 volgens de cijfers:

http://www.autoweek.nl/kentekencheck/6-SRR-66
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Nah, vrij weinig kilometers op de teller. Maar ik heb het altijd een rare auto gevonden. Trekt ook teveel naar rechts. Maakt heel soms rare geluiden bij het insturen van heel langzame bochten. Het stuurhuis is al een keer vervangen maar echt jofel is het nog niet. De motor vertrouw ik niet, heeft volgens mij COPD of zo. Veel lawaai en gebrul maar weinig snelheid. En het verbruik is niet onder de 1:10 te krijgen.
Naar rechts trekken is een kwaaltje ja, zijn maar weinig goede uitlijners die dat goed krijgen. Stuurhuis hangt het vaak mee samen, maar ook de assen aan de voorkant zijn niet top. Van de snelheid herken ik niet, maar dat ligt mogelijk meer aan het model dat jij dan wel eens rijdt. De ongeblazen motoren zijn inderdaad niet snel, maar zo'n T5 wil serieus vooruit, 2.4T en 2.5T ook nog wel. Jij legt het af met je A4 denk ik. Tot er een bocht komt. :[
  Bericht 
406
Master
Lotus Omega schreef:
Dus toch een D4 volgens de cijfers:

Opgegeven topsnelheid 220 (goh, hetzelfde als die passat) ben toch benieuwd hoe die 235 gehaald wordt.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Raymond schreef:
Ze hebben het later aangepast, wist je dat?

Ik had er meer werk van gemaakt, zoals ik bij "Autojunk" toentertijd gedaan had. Je hebt gewoon auteursrecht op je video's dus dat mag niet zomaar gejat worden en op een andere worden site gehost . Al helemaal niet voor smaad. En dat weten ze heel goed bij de Telegraaf. Maar ik heb hiervoor een goede rechtsbijstand dus het is gewoon American style, sue you! ;)

Ze denken wel een grote bek te hebben bij Geenstijl maar als je de gerechtelijke weg volgt wordt het mondje ineens heel klein.

En nee ik wist het niet, volg het ook niet op de voet. Kom nauwelijks nog op die site want Adobe Flash. En dat heb ik geblokkeerd, te onveilig.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het lastige is dat ze in de tussentijd je naam mogelijk nog een paar keer door het slijk halen. Leuk als je uiteindelijk wint, maar knap vervelend dat het hele Internet vol staat met jouw naam die telkens opnieuw opduikt.
  Bericht 
pevo
Master
406 schreef:
Opgegeven topsnelheid 220 (goh, hetzelfde als die passat) ben toch benieuwd hoe die 235 gehaald wordt.


Zal eens even zoeken, moet nog wel een foto of een filmpje hebben van de bijrijder wat in de buurt komt van die snelheid.
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Heeft TS al wat proefritten gemaakt?
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Raymond schreef:
Jij hebt geen wazig gevoel in het stuur? In die S60 van mijn pa voel ik de wielen niet.
Ik vind hem juist iets te graag reageren op t stuur, beetje zenuwachtig. Maar zit wel sportonderstel onder he.

Raymond schreef:
En je kunt het stuur een paar centimeter naar links en rechts draaien zonder dat dat invloed heeft op de koers.
Absoluut geen last van.

Raymond schreef:
Best wel naar.
Zeker

406 schreef:
ben toch benieuwd hoe die 235 gehaald wordt.

Bergaf, zun in de rug lekker wijf in zicht :[ :[ :[ Weet je, ik had ff geen tijd om een foto van de teller te maken, anders had ik hem hier geplaatst.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Jack.Ryan schreef:
Ik vind hem juist iets te graag reageren op t stuur, beetje zenuwachtig. Maar zit wel sportonderstel onder he.
En jij hebt het nieuwere model onder de kont. Volgens mij doelt Raymond op de oude S60, die Sherlock ook heeft gehad en waar ik de V70 van heb.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
En het verbruik is niet onder de 1:10 te krijgen.
:lol:
Wat dacht je van structureel een versnelling te laag aanhouden?
  Bericht 
Raymond
Master
Piet_Piraat schreef:
Volgens mij doelt Raymond op de oude S60

:kniktja:
bruintje beer schreef:
Wat dacht je van structureel een versnelling te laag aanhouden?

Ik maakte geen grapje. 9,9/100 is het beste wat ik ermee kan. En aangezien m'n ouwe dat er ook mee rijdt gedraag ik me dan behoorlijk.
  Bericht 
Turkosariba
Master
Vandaag enkele proefritten gedaan. Allereerst in de Kadjar 1.2T 130 pk@1395kg (93 pk/ton) ... Eigenlijk had ik weinig vertrouwen in een 1.2 liter motor maar met die turbo weten ze er nog aardig wat souplesse uit te peuteren, best wel een verrassing. Het interieur ziet er best verzorgd uit, afgezien van dat rare zonnehoedje boven de meters en de stoelen zitten redelijk... ik pas zelfs in de Kadjar en niet in de veel grotere Kia Sportage. Maar tijdens de proefrit werd ik al snel afgeleid door de knalharde console die gemeen scherp in mijn onderbeen snijdt. Na 30 minuten was ik blij dat ik kon uitstappen om de deuk in mijn been weg te masseren.

De tweede en laatste rit voor vandaag was in de Mazda CX-5 2.0 165pk@1290kg (128 pk/ton). Meer vermogen maar bij gebrek aan turbo is het maximale koppel pas beschikbaar bij 4000 toeren terwijl de Kadjar dankzij de turbo al bij 1500 tpm tot leven komt. En dat is te merken, echt vlot is de CX-5 niet te noemen en je moet meer schakelen om de motor op toeren te houden en zo het beschikbare vermogen te kunnen benutten. In de 6e versnelling is alle fut er wel uit zodat het meer een overdrive is. Desondanks vind ik de CX-5 veel meer auto dan de Kadjar, je zit hoger, stoelen zitten beter en zijn beter instelbaar, het uitzicht rondom is beter, de gebruikte materialen zijn van hogere kwaliteit... Prima auto voor lange en comfortabele ritten.

De Kadjar is voor mij definitief afgevallen door de pijnlijke confrontatie met de console, waarschijnlijk ben ik toch te lang voor deze auto. De CX-5 is na vandaag nog helemaal in de race. Hoewel de motor niet bij lage toeren bij de les is kan er lekker mee doorgetrokken worden als dat gewenst is.

Komende vrijdag zijn de Nissan Qashqai 1.6 en Suzuki Vitara 1.4S aan de beurt voor een testritje.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Nieuwe Scenic is nog een optie wellicht. Wel iets meer busje, maar als je van een Zafira komt dan valt dat ook wel mee.
Jammer dat het eigenlijk maar 1 ding is waardoor de Kadjar afvalt. Om te zien is het zeker een leuke auto. Rijden viel dus ook al niet tegen.
  Bericht 
Tweebel
Master
Jammer dat die 2.5 die Mazda nu ook heeft opgenomen in het aanbod, niet al eerder is geleverd. Nieuw nogal duur.

Overigens is veel van die turbokracht/koppelbeleving ook vooral dat laatste, beleving: die 2.0 skyactive doet 90% vh koppel al bij 2000 toeren en 80% bij 1500. Niks mis mee en verschilt eigenlijk maar weinig van dat Renaultblokje.

Gewichten van beide voertuigen liggen volgens mij trouwens veel dichter bij elkaar. De Mazda is rijklaar net zoiets als de Kadjar.

Ik ben benieuwd naar de Nissan tov de Renault. Daar zou eigenlijk niet zoveel verschil in kunnen zitten, maar zou fijn voor je zijn als 't beter past. Meer opties. En die 1.6 gaat als de brandweer denk ik.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Raymond schreef:
9,9/100
versus
Raymond schreef:
1:10
  Bericht 
406
Master
Ford focus wagon met de 182pk 1.5, schiet mij net te binnen is volgens mij ook nog onder de 30k.
  Bericht 
Rover
Master
  Bericht 
Vroeg op
Master
  Bericht 
Raymond
Master
Dodge 3500?

  Bericht 
Aanhanger
Master
Wat een mooie velgen.
Sierlijk, maar toch ingetogen. :nah:
  Bericht 
Raymond
Master
:lol:
  Bericht 
Dave
Webspecialist
:fp:
  Bericht 
Walker
Master
 
En alvast 2 sleepogen. Anders krijgt de berger hem niet opgetakeld....
  Bericht 
Turkosariba
Master
NoCashCow schreef:
Jammer dat het eigenlijk maar 1 ding is waardoor de Kadjar afvalt. Om te zien is het zeker een leuke auto. Rijden viel dus ook al niet tegen
Mee eens dat de Kadjar lekker oogt, binnen ziet het ook netjes uit maar het voelt wel allemaal erg plastic aan. Versnellingsbak nogal sponzig en een zeer hoog aangrijpingspunt van de koppeling zodat het even duurt voor er beweging in komt.

Vandaag hebben we de Nissan Qashqai gereden, de 1.2 DIG-T met 115 pk@1250kg (92pk/ton), motorisch vergelijkbaar met de Kadjar, ook qua uitrusting, maar op alle fronten net een stukje beter:
- directer aangrijpingspunt (normaal wegrijden)
- versnelling voelt degelijker aan (beter dan Kadjar, minder dan de CX-5)
- stiller (minder gerammel)
- afwerking interieur beter qua materialen, vormgeving (voelt luxer aan dan het vele plastic van de Kadjar)
- geen deuk in mijn onderbeen
Qua exterieur is de Kadjar net even spannender dan de wat oubollige Qashqai...

Op de shortlist staan voorlopig de CX-5 en de Qashqai. Daar kan de Vitara nog bijkomen na de proefrit (vrijdag).
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Past wel bij mijn eerste indruk van de Kadjar. Die zal bij Ph2 wel een stuk beter worden. Helaas is dat bij Renault wel eens vaker het geval. Denk dat de andere merken dat ook wel hebben, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ofschoon ik de eerste generatie Qashqai ook vond tegenvallen van binnen.
  Bericht 
Blaataap
Master
Turkosariba schreef:
- directer aangrijpingspunt (normaal wegrijden)
- versnelling voelt degelijker aan (beter dan Kadjar, minder dan de CX-5)
- stiller (minder gerammel)


Dit zou eigenlijk precies gelijk moeten zijn. Ze gebruiken namelijk dezelfde aandrijflijnen, inclusief de versnellingsbakken (komen van Renault) en koppelingsgroepen. Daarbij wordt de kwaliteitscontrole gedaan door door Nissan opgeleide werknemers.

Misschien wel even een punt om te laten weten aan de Renault-dealer in kwestie (f)
  Bericht 
Turkosariba
Master
Vandaag voorlopig de laatste proefrit van deze week met de Suzuki Vitara 1.4S, maar vanmorgen eerst nogmaals de CX 5 gereden omdat deze grote kans maakt en mijn dochter nog niet mee gereden had (werk). Bij Arnhem de A12 op richting Autobahn. Dikke file in tegengestelde richting vanaf de grens. Een lekker stuk op de Autobahn gereden, helemaal top, zeer comfortabel 160-180 km/uur.

En dan naar de Suzuki-dealer voor de Vitara 1.4S, 140 pk@1.115 kg (125 pk/ton), qua vermogen/gewicht vergelijkbaar met de 2.0 liter ongeblazen motor van de CX 5 maar met een koppel dat al bij 1500 tpm beschikbaar komt. En dat voel je!!! Wat een lekker ding, de auto voelt heel licht qua besturing en gaspedaal, wel met voldoende gevoel, de turbo geeft je vanaf 1500 tpm lekker veel koppel waardoor de motor altijd bij de les is en vlot reageert op het gaspedaal zonder zenuwachtig te worden. Je kunt heel relaxed / rustig rijden met deze auto en indien gewenst de paarden de sporen geven. Bij vrijwel elke snelheid/versnelling heeft de motor voldoende vermogen en trekkracht beschikbaar.

Uiteraard zijn er ook minpunten voor de Vitara, voor het interieur heeft men echt geprobeerd er wat leuks van de te maken maar naar mijn smaak toch iets te veel goedkoop plastic en het interieur voelt een stuk minder ruim dan de CX 5. En dat zie terug in het prijsverschil, de Vitara kost toch een paar duizend minder. Ook de superlichte portieren voelen niet echt fijn, maar gewend met die zware Zafira-deuren is dat misschien niet eerlijk.

Lastig... een leuke auto die nog relatief goedkoop is ook of de duurdere comfortabele gezinsauto. Mevrouw T. gaat voor de CX 5 en ik neig meer naar de Vitara voor de fun van het rijden... wordt vervolgd...
  Bericht 
Griffin
Master
Ik rij inmiddels 2 1/2 jaar al weer de CX-5. Je moet af en toe wat eerder / verder terugschakelen dan je gewend bent, maar dan wil'ie ook prima vooruit.

De wagen blijft prima en ik heb geen enkele reden om het ding in te ruilen voor iets anders. Sterker nog, ik kreeg vorige week een aanbod om het ding in te ruilen voor een nieuwe CX-5 en ik vind de techniek er niet op vooruit gegaan (alleen al die elektrische handrem... *gruwel*). Het enige echte nadeel vind ik de onderhoudskosten. Maar goed, dat is een eigen keuze natuurlijk (die tussen dealer en onafhankelijke garage...).
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Met alle respect hoor, maar met jouw budget vind ik de auto's die je nu op het oog hebt wel erg saai en gewoontjes. (f)
  Bericht 
flitsgevaar
Master
 
Lexus GS of RX?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Paint-Brush schreef:
Met alle respect hoor, maar met jouw budget vind ik de auto's die je nu op het oog hebt wel erg saai en gewoontjes. (f)
Mja, als je niet per se iets exotisch hoeft en nieuw rijden prettig vind...?
  Bericht 
Paint-Brush
Master
Tuurlijk, maar er is zoveel mooier spul. :[
  Bericht 
Story
Master
 
Past wel in dit topic denk ik, ik zat gisteren in een vliegtuig achter iemand die als laatste app voor het inschakelen van de vliegmodus grindr checkte en nog tijdens het uitrollen na de landing de vliegmodus uitschakelde om daar wat fotos op te kijken.
  Bericht 
basjuh1981
Master
Dat jij die app herkent? :lol:

Ik zou het niet weten.
  Bericht 
Story
Master
 
Stephen Fry liet hem eens zien toen hij te gast was bij TopGear
  Bericht 
Aanhanger
Master
Feitelijk schreef:
ik zat gisteren in een vliegtuig achter iemand die als laatste app voor het inschakelen van de vliegmodus grindr checkte en nog tijdens het uitrollen na de landing de vliegmodus uitschakelde om daar wat fotos op te kijken.

Hé was jij dat! :-D
  Bericht 
Raymond
Master
basjuh1981 schreef:
Dat jij die app herkent? :lol:

Ik ben ook even gaan zoeken. Okee.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Na de burgemeestersaffaire in Maastricht moet iedereen toch wel een idee hebben wat voor app dat is.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Nee sorry, ik moest ook Googlen.. Maarre het punt is me nog steeds niet duidelijk. Suzuki Vitara en CX 5 is dus gay?
  Bericht 
RRL
Master
Topictitel (f) Maar verder toch wel aardig offtopic zo.

Griffin schreef:
ik kreeg vorige week een aanbod om het ding in te ruilen voor een nieuwe CX-5 en ik vind de techniek er niet op vooruit gegaan (alleen al die elektrische handrem... *gruwel*)

Om enkel een andere handrem zou ik hem niet laten staan. Ruimt juist mooi op in het interieur als die ouderwetse handrem er niet meer in zit.
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Dave schreef:
Suzuki Vitara en CX 5 is dus gay?

Dat ook weer niet, maar of je daarmee wat lekkers onder de kont hebt?
Lekker= RWD of AWD, dus Benz , Beamer, Lexus IS, Audi Quattro, Volvo AWD of Subaru :respect:

EDIT:
Griffin schreef:
CX-5 AWD bestaat ook :x
 Pagina 3 van 4  [ 191 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy