Pagina 2 van 4  [ 191 berichten ]
  Bericht 
Tweebel
Master
Turkosariba schreef:
Volgende week ga ik wat proefritjes maken: Kadjar (hopen op een spoedige upgrade van de motoren), Suzuki Vitara 1.4 S en dus de CX 5 van Mazda..


Leuke selectie. Suzuki lijkt me wel een klasse kleiner.
Verder geldt: Kadjar = QashCow, zo goed als gelijke techniek..
De CX-5, die wordt ook vrij veel geimporteerd uit .de. Daarvan zijn exemplaren te vinden met enorm dikke uitrusting en lage km-standen. Wel heb ik her en der e.e.a. gelezen over te ver doorgevoerde gewichtsbesparing, waardoor o.a. plaatwerkdelen gaan resoneren en spiegels wiebelig zijn.

Overigens, turbo's opblazen is niet iets wat zomaar gebeurt. Meestal bij specifieke motorblokken. Maar bij een goed gebouwde motoren is het nauwelijks extra risico, zeker als je er fatsoenlijk mee omgaat.
  Bericht 
bruintje beer
Master
Piet_Piraat schreef:
Die had toch een S60 met kapotte bak? Zouden ze die dan opgeknapt hebben?
:kniktja: garageman heeft er een andere bak onder gezet en die is toen ook uit elkaar geklapt :[
Nog niet klaar dus.
  Bericht 
NoCashCow
Master
 
Turkosariba schreef:
Het probleem bij de meeste auto's is dat ik er niet lekker in pas, stuur en bedieningsknoppen vaak op grote afstand door lange benen,

Dan zeker kijken voor een auto waarvan het stuur ook in de diepte flink verstelbaar is. Dan zit tenminste het stuur en alles wat daarbij hoort op de gewenste afstand.
  Bericht 
gerardwb
Respect
 
bruintje beer schreef:
Opel Petjes Club.

"Das Beste oder nichts"
"Vorsprung durch Technik"
Duitse slogans doen het goed.
Ik heb een nieuwe slogan bedacht voor Opel:
"Nein, nein, nein!"



Wat is een lul is voor een hoer is een opel voor een boer :D
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
  Bericht 
Tweebel
Master
En Subaru's gaan nooit kapot.
  Bericht 
bruintje beer
Master
:kniktja: zolang je maar onder de 311.653 kilometer blijft.


Volvo rulez bik teim! :cheer:
  Bericht 
Tweebel
Master
Ik vind dat nog steeds vrij onzinnige statistiekjes/grafiekjes.
Je zou eigenlijk modellen binnen hetzelfde segment moeten vergelijken, en nieuwwaarde +onderhoud erin betrekken.

Er staan allerlei merken op die techniek grotendeels delen en niet bij elkaar in de buurt komen op de lijst. Da's raar.
  Bericht 
Remo
Master
Mwah, ook als je naar de FS kilometer lijst kijkt, zijn er wel uitblinkers. O.a. mijn 850 heeft ruim 500k gereden (op LPG) en kwam in december wederom zonder afkeur punten door de APK. Mijn 'nieuwe' S60 heeft 374.000 op de klok en ook hier is geen mankementje te vinden.

Wellicht is het de combinatie met merk/liefhebber (=onderhoud), maar ik geloof niet dat de grootste liefhebber een fransoos op een respectabele Volvo stand krijgt.
  Bericht 
Tweebel
Master
Remo schreef:
maar ik geloof niet dat de grootste liefhebber een fransoos op een respectabele Volvo stand krijgt.


/off topic
http://www.autoweek.nl/klokjerond/327/citroen-c5-20-hdi
https://www.youtube.com/watch?v=OCUmNf04nlc

Er zijn zat voorbeelden van Franse auto's die de 500k met gemak halen, zeker de diesels.
In dat (verder nietszeggende) lijstje met diesels staat Renault nb op de 3e plek.

Mits goed onderhouden denk ik dat er qua maximaal te behalen km-stand bij gelijksoortige/gelijkwaardig gemotoriseerde voertuigen weinig verschil zit.
  Bericht 
RAH
Master
En wat is een respectabele Volvo stand dan? 600.000 km? Dat gaat me nog wel lukken denk ik.
  Bericht 
Walker
Master
 
Een fatsoenlijke motorinhoud en niet continu aftrappen (af en toe de sporen geven moet kunnen..) zijn volgens mij 2 belangrijke zaken om te zorgen dat je auto ook oud wordt.
  Bericht 
Raymond
Master
Walker schreef:
Een fatsoenlijke motorinhoud en niet continu aftrappen (af en toe de sporen geven moet kunnen..) zijn volgens mij 2 belangrijke zaken om te zorgen dat je auto ook oud wordt.

In combinatie met gevoel hebben voor het materiaal en fatsoenlijk/tijdig onderhoud. Een een beetje geluk.
  Bericht 
Darth_Android
Die hard
Jack.Ryan schreef:
Citaat:
post4171334.html#p4171334 schreef: heb zelf lange benen en kan helaas uit ervaring zeggen dat je dan geen VAG auto moet kopen. Audi, VW, Seat: allemaal krap in de benen,
:o :o :o :o :o :o In mijn Passat kan iemand van 2,10 nog prima plaats vinden. In de Golf die ik hiervoor had had diezelfde boomlange vent ook prima plaats. Dus ik weet niet over welk VAG product jij praat, maar ben het stellig met je oneens.

Mijn ervaring betreft een leen-Polo, een proefrit in een Seat Leon bij uitzoeken leasebak en een Audi A4 waar ik in meegereden ben als passagier (voorin). Zeker bij die laatste moest ik m'n benen als een slangemens opvouwen om er in te komen (de stoel stond maximaal naar achteren).
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het is een optelsom inderdaad. Beetje mazzel dat je geen rampenbak koopt inderdaad, en verder weten wat je doet. Trappen kan, maar wel nadenken.

Zo houdt een vriend van me ook van trappen, maar die heeft geen gevoel en vindt onderhoud te duur. Gevolg is dat ie een prima auto in een jaar compleet tot stront heeft gereden. En vervolgens ook nog mopperen dat zo'n auto duur is om te rijden (onderhoud uitgesteld en opgespaard, moest ineens 2-3k kosten) en dat ie veel afschrijft. Introspectie: nul.
  Bericht 
Raymond
Master
Darth_Android schreef:
en een Audi A4 waar ik in meegereden ben als passagier (voorin). Zeker bij die laatste moest ik m'n benen als een slangemens opvouwen om er in te komen (de stoel stond maximaal naar achteren).

Hoe lang ben jij dan? Ik meet 1,90m en heb vrij lange benen. Ik pas prima in een A4, de stoel staat niet eens in de achterste stand. Nou zit ik ook vrij dicht op het stuur omdat me dat zo is aangeleerd met diverse cursussen, maar mijn benen kunnen prima weg hoor.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Darth_Android schreef:
Mijn ervaring betreft een leen-Polo,

Dan heb je hem echt NIET op de achterste stand gehad, een Polo kan ik met mijn 1.81 nog zeker 15cm naar achteren. Hoofdruimte hoeft al helemaal geen probleem te zijn. Stoel kan behoorlijk diep.

Darth_Android schreef:
Seat Leon
Die krengen staan allemaal op zelfde bodemplaat zo'n beetje. Tot en met de stoelen kun je de boel behoorlijk uitwisselen. Werkt allemaal.

Darth_Android schreef:
Audi A4

Ook daar geloof ik niets van. Collega rijdt A4, rij wel eens mee en ik heb voldoende ruimte over. En 1,90 of 1,81, ja is 9cm verschil maar verdeeld over romp en benen wordt dat minder. Nee ik geloof dat je de stoel niet 100% op z'n achterste stand hebt gehad. Hoewel ik wel weet dat AUDI achterin vaak een probleem is met voetenruimte. Maar daar zit jij niet.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
De Polo kan ik me overigens wel voorstellen hoor. Die vond ik ook niet overhouden. Maar goed, je hebt me gezien, ik ben niet de smalste. Toen ik de deur van een Polo dichttrok voelde ik me een sardientje. Meteen uitgestapt en afgeschreven. Dat zat 'm echter meer in de breedte dan in de lengte, hoewel de afstand tussen knie en dash ook niet overhield.

Golf, A4, Leon etc. zou normaal gesproken allemaal best moeten kunnen denk ik. A4 van Raymond heb ik ook in gezeten en kan me niet herinneren dat dat heel krap was.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Piet_Piraat schreef:
Golf, A4, Leon etc. zou normaal gesproken allemaal best moeten kunnen denk ik. A4 van Raymond heb ik ook in gezeten en kan me niet herinneren dat dat heel krap was.

Daarom zeg ik ook "waarschijnlijk heeft je stoel niet echt op de achterste stand gestaan". Polo kan ik idd nog enigzins inkomen, houdt bij mij niet echt over. Ben inmiddels ook 105kg en pas er nog prima in.
  Bericht 
Raymond
Master
Jack.Ryan schreef:
Nee ik geloof dat je de stoel niet 100% op z'n achterste stand hebt gehad.

Als het een stoel met hoogteverstelling is stond hij misschien in de hoogste stand? Dat geeft ook een krap gevoel.
  Bericht 
Darth_Android
Die hard
Jack.Ryan schreef:
Ben inmiddels ook 105kg en pas er nog prima in.

Dat helpt bij mij ook niet mee nee. Ik ben rond de 1.90 en 1,5 keer jouw gewicht. Maar in een Corsa (het model dat in 2008 gangbaar was) had ik geen enkel probleem.
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Darth_Android schreef:
Ik ben rond de 1.90 en 1,5 keer jouw gewicht.

Dan wordt het toch tijd om wat kwijt te raken :lol: :lol: :lol:
  Bericht 
Gaiajohan
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Niet doen. S40 is binnenin echt veel te krap als je wat ruimte wil. Onderhuids een Focus hè. Ik zou een stukje groterder nemen dan.

S40 inderdaad niet doen als je een Astra krap vindt. Al heb je met een S40 natuurlijk wel heerlijke stoelen :).
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Gaiajohan schreef:
S40 inderdaad niet doen als je een Astra krap vindt.
Over lekkers gesproken:

S60 R-Design
Afbeelding
  Bericht 
Walker
Master
 
Doe dan meteen een Polestar....
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het verschil tussen de gemiddelde R-design en een Polestar is vrij groot.
  Bericht 
Walker
Master
 
Idd, de gemiddelde R-design is uitgerust met een 1.6 D2 blokje...
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Walker schreef:
Idd, de gemiddelde R-design is uitgerust met een 1.6 D2 blokje...
Deze: D5, 163 paarden verdeeld over 5 cilinders. Word niet voor niets blij van deze kar :woop: :woop: :woop:
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Is dat niet de D4?
  Bericht 
R
Master
Jack.Ryan schreef:
163 paarden verdeeld over 5 cilinders

Daar HOORT geen R in de naam te zitten. O:)
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
Lotus Omega schreef:
Is dat niet de D4?
:schudnee: :schudnee: D5
  Bericht 
406
Master
163 paarden op 5 cilinders? Da's best wel triest eigenlijk.

Edit: volgens de AW database heeft een D5 een respectabele 205pk
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
406 schreef:
163 paarden op 5 cilinders? Da's best wel triest eigenlijk.
Mwoah, 235km/u (f)
  Bericht 
406
Master
Met 163 pk haal je geen 235kmh, zeker niet met 20 ton aan zweeds lood
  Bericht 
Jack.Ryan
Master
406 schreef:
Met 163 pk haal je geen 235kmh, zeker niet met 20 ton aan zweeds lood
Ga je volgede keer met me mee naar Frankfurt?
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Van welk bouwjaar is die dan?

Ik denk dat jij een D3 hebt. Die heeft wel een 5 cilinder met 163 pk. De D5 heeft bij latere bouwjaren 205-225 pk.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Er zit inderdaad wel wat verschil in die D-uitvoeringen ja. Niet alleen qua pk's, maar volgens mij is de D4 in de ene auto een vierpitter, en in de andere weer een vijfpitter.
  Bericht 
406
Master
Jack.Ryan schreef:
Ga je volgede keer met me mee naar Frankfurt?

M.a.w jij hebt geen 163 pk maar meer. Niet toevallig 163kW?
  Bericht 
pevo
Master
406 schreef:
Met 163 pk haal je geen 235kmh, zeker niet met 20 ton aan zweeds lood


Zat vorige week even achter het stuur van een nieuwe Passat B8 met 150 pk en die tikt in dat waarschijnlijk zelfde stukje naar Frankfurt (A3?) de 234 km/h aan :kniktja: (f)

Je mist dan wel die 20 ton zweeds lood natuurlijk :lol:
  Bericht 
Raymond
Master
406 schreef:
zeker niet met 20 ton aan zweeds lood

:lol:
Eindelijk iemand die het snapt. Ik snap die Volvomanie ook niet zo. Ok, ze zitten lekker. Erg lekker. Alles voelt degelijk aan. Maar dan heb je het ook wel gehad. Het onderstuurt enorm, heeft een draaicirkel van de Queen Mary II, zuipt als een Rus en als je vol gas geeft word je getrakteerd op een fraai motorgeluid maar is een blik op de teller vervolgens een en al teleurstelling. Wat is er nu in vredesnaam zo bijzonder aan een Volvo?
  Bericht 
406
Master
pevo schreef:
Zat vorige week even achter het stuur van een nieuwe Passat B8 met 150 pk en die tikt in dat waarschijnlijk zelfde stukje naar Frankfurt (A3?) de 234 km/h aan :kniktja: (f)

Opgegeven topsnelheid: 220, das wel een fors verschil. 220 vind ik trouwens al best hard voor 150pk, kan me niet voorstellen dat je daar een beetje vlot aan zit.

Raymond schreef:
Wat is er nu in vredesnaam zo bijzonder aan een Volvo?

Met best wel wat uren ervaring op de achterbank van een volvo als kind kan ik melden dat het prima reis auto's zijn. Als ik dat vergelijk met de Frotfocus van moeders is dat echt een wereld van verschil.
  Bericht 
Raymond
Master
Heeft TS inmiddels al een MB G63 op de oprit staan?
  Bericht 
pevo
Master
406 schreef:
Opgegeven topsnelheid: 220, das wel een fors verschil. 220 vind ik trouwens al best hard voor 150pk, kan me niet voorstellen dat je daar een beetje vlot aan zit.


Tis niet mijn auto maar er komt nog een dashcam in te hangen, gps snelheid zal dan ook zichtbaar worden. Ik vond de afwijking zelfs ook al best groot, frappante is zelfs dat ik niet het gevoel had dat dit het was qua topsnelheid, er zit nog wel wat meer in. Voor wat betreft de tussen acceleraties valt me totaal niet tegen, de 200 km/h staat zo op teller.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Raymond schreef:
Eindelijk iemand die het snapt. Ik snap die Volvomanie ook niet zo. Ok, ze zitten lekker. Erg lekker. Alles voelt degelijk aan. Maar dan heb je het ook wel gehad. Het onderstuurt enorm, heeft een draaicirkel van de Queen Mary II, zuipt als een Rus en als je vol gas geeft word je getrakteerd op een fraai motorgeluid maar is een blik op de teller vervolgens een en al teleurstelling. Wat is er nu in vredesnaam zo bijzonder aan een Volvo?
Daar kan ik inmiddels wel iets over zeggen :lol: Dat geluid is leuk en als je een T5, T5R of R hebt wil het ook echt wel vooruit, ding kan serieus snel zijn. In een rechte lijn. Bij de eerste de beste vlot genomen bocht vliegt die boot rechtdoor en glij je zelf uit je stoel. Die stoelen zitten fantastisch en het is een heerlijke reiswagen voor lange afstanden, na 12 uur stap je nog fris uit. Wat dat betreft snap ik best dat veel eigenaars die van cruisen houden er zo tevreden mee zijn. Als je echter van sportiviteit houdt moet je er het nodige aan verbouwen om 'm op z'n best 'acceptabel' te maken.
  Bericht 
Lotus Omega
Master
Raymond schreef:
zeker niet met 20 ton aan zweeds lood
:lol:
Eindelijk iemand die het snapt. Ik snap die Volvomanie ook niet zo. Ok, ze zitten lekker. Erg lekker. Alles voelt degelijk aan. Maar dan heb je het ook wel gehad. Het onderstuurt enorm, heeft een draaicirkel van de Queen Mary II, zuipt als een Rus en als je vol gas geeft word je getrakteerd op een fraai motorgeluid maar is een blik op de teller vervolgens een en al teleurstelling. Wat is er nu in vredesnaam zo bijzonder aan een Volvo?

Alles wat je beschrijft maar je moet bij Volvo geen automaat nemen, of je moet een oude S80 rijden dan kan het wel. Met handbak zijn ze juist heel snel. Qua sturen zijn Volvo's geen auto's zoals BMW's of Audi S/RS of Mercedes AMG oid. Het zijn meer comfortabele cruisers voor op lange B-wegen of snelweg. Dan kun je bijna geen betere auto rijden :jaja:
  Bericht 
406
Master
  Bericht 
Tweebel
Master
406 schreef:


't moest niet jatgevoelig zijn.
  Bericht 
Masterdam
Master
Als ik het zo lees, moet mijn volgende auto een Volvo worden. :jaja:
  Bericht 
Raymond
Master
Lotus Omega schreef:
Het zijn meer comfortabele cruisers voor op lange B-wegen of snelweg. Dan kun je bijna geen betere auto rijden :jaja:

Dan kan ik er inderdaad in mee komen. Ik rij regelmatig in een S60, maar ik ben niet zo'n rustige cruiser. Ik rij met de auto zoals een ander met een motor rijdt. Hard en laat remmen, hard accelereren in bochten, altijd links bij stoplichten.
  Bericht 
Dave
Webspecialist
Ja dat weten we, we hebben de video's nog. :x :roflol:
 Pagina 2 van 4  [ 191 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy