Postingstijd interval gedetecteerd van 117.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 4 van 4  [ 191 berichten ]
  Bericht 
Vroeg op
Master
  Bericht 
zandbak
Master
Voor de een wel, voor de ander niet. Anders zouden de overige merken wel kunnen opdoeken.
  Bericht 
Griffin
Master
Mr.Cabdriver schreef:
Lekker= RWD of AWD

CX-5 AWD bestaat ook :x
  Bericht 
Vroeg op
Master
Griffin schreef:
CX-5 AWD bestaat ook

Mijn schoonouders hebben dat ding. AWD en automaat.
  Bericht 
406
Master
NoCashCow schreef:
Na de burgemeestersaffaire in Maastricht moet iedereen toch wel een idee hebben wat voor app dat is.

Heh dat ging toch over klankborden? Of gaat dat via een
Citaat:
a geosocial networking application (or app) geared towards gay and bisexual men, designed to help such men meet others in their area.


Edit: oh nee, dat was Roermond. Zit toch wel wat verschil in die plaatsen in limbabwe.
  Bericht 
basjuh1981
Master
406 schreef:
Heh dat ging toch over klankborden?

Wat is het verschil :[
  Bericht 
Raymond
Master
Griffin schreef:
CX-5 AWD bestaat ook

De ene AWD is de andere niet. Maar het is altijd beter dan FWD...
  Bericht 
Turkosariba
Master
Nog geen besluit genomen, we hebben geen haast, kwamen we onlangs terecht bij een Hyundai-dealer die ons liefdevol in de Tucson duwde met een 1.6 T-GDi motor, 177 pk en 265 Nm@1500tpm. En dat voel je, dit rijdt lekker... ziet er leuk uit en ruimer dan de CX5, wel een lagere afwerkingskwaliteit dan de CX5 maar die trekkracht onderin maakt zeer veel goed.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Probeer eens een paar keer goed te hellingtrekken met een Hyundai. Al die benzinehokken slaan af zodra je de koppeling laat slippen en niet excessief gas erbij geeft. :fp:
  Bericht 
Remo
Master
Turkosariba schreef:
Eindelijk wat lekkers onder de kont


Turkosariba schreef:
Kadjar 1.2T
Turkosariba schreef:
Mazda CX-5
Turkosariba schreef:
Nissan Qashqai
Turkosariba schreef:
Suzuki Vitara 1.4


:lol: Ieder zijn ding
  Bericht 
Raymond
Master
Ik dacht al, ik zeg niks. :x
  Bericht 
Blaataap
Master
Raymond schreef:
Ik dacht al, ik zeg niks. :x


Alles is beter dan een Opel Zafira hé :wink:
  Bericht 
Turkosariba
Master
Eindelijk tijd om serieus naar een nieuwe auto te zoeken en gelijk spijkers met koppen...

Even een kleine voorgeschiedenis. In 2009 hebben we een Zafira 1.8 gekocht omdat mijn bejaarde ouders daar met gemak in- en uit konden stappen. De tweede auto, Nissan Micra, is in 2010 ingeruild voor een (jonge tweedehands) Hyundai Getz 1.4i. In maart 2011 is mijn moeder overleden en hebben we pa in huis genomen want dementerend en totaal ontredderd. De Zafira kwam toen goed van pas, niet alleen voor de vele bezoekjes aan ziekenhuizen e.d. maar ook om bouwmaterialen te vervoeren voor de verbouwing van het ouderlijk huis in Epe dat leeg was komen te staan.

Het huis hebben we 5 jaar lang kunnen verhuren en met de opbrengst voor pa een zeer luxe aanleunwoning op loopafstand kunnen huren.

In december 2016 is ook mijn vader overleden waarna de Zafira nog maar weinig gebruikt werd. Ik ben zelfstandig en werk vanuit huis en heb eigenlijk geen auto nodig. Dezelfde maand hebben we de Getz ingeruild voor een Opel Meriva 1.4T omdat mijn vrouw meer luxe wilde. Zij reed steeds met de Micra/Getz en ik met de Zafira.

In maart 2017 heb ik een Stromer ST2s (speed pedelec) gekocht waarmee ik inmiddels 8000 km gereden heb. In oktober moest de Zafira voor een APK naar de garage en toen ontdekte ik dat de auto al zo lang niet meer gebruikt had dat de cabine vol spinrag zat... Dat was voor ons het moment om eindelijk eens een definitieve keuze te maken. De Meriva is verkocht aan mijn zus en de Zafira hebben we ingeruild voor een bijna nieuwe Tucson 1.6T premium (nov. 2016 en 12.000 km op de teller) met 8K korting op de nieuwprijs.

Die Tucson is werkelijk all-options, met schuifdak, wegklapbare trekhaak, navigatie, achteruitrijcamera, verwarmde/gekoelde stoelen, verwarmd stuur en dankzij de turbomotor is het een klein feestje om met deze auto te rijden.

Desondanks rij ik 10x liever op de ST2s, zelfs met kou en gladheid (winterbanden). En vanaf juni 2018 wordt deze fiets vervangen door een ST5, de opvolger van de ST2s. :woop:
  Bericht 
Mr.Cabdriver
Master
Proficiat! Mooie auto. Dat duurde even maar dan heb je wel wat ;)

Turkosariba schreef:
all-options

Dus dan toch 4WD?

Turkosariba schreef:
(nov. 2016 en 12.000 km op de teller) met 8K korting op de nieuwprijs.


Korting of afschrijving?

Je draagt toch wel een helm op die pedelec? (f)
  Bericht 
zandbak
Master
Turkosariba schreef:
Desondanks rij ik 10x liever op de ST2s, zelfs met kou en gladheid (winterbanden).

Met 1WD O:)
  Bericht 
Turkosariba
Master
En vanaf 1 juni 2018 op de ST5... ook 1WD en desondanks nog steeds lekkerder dan de lekkerste auto.

Youtube video
  Bericht 
Ton.
Master
Nice! Voor woon-werkverkeer? Hoeveel enkele reis?
Is het een beetje te doen tussen het overige verkeer?
  Bericht 
bruintje beer
Master
Dit topic heet "eindelijk wat lekkers onder de kont" en gaat over Zafira's, Meriva's en fietsen met trapondersteuning?

Oow-kee :dood:
  Bericht 
basjuh1981
Master
Ja, dit is de ANWB-sectie van FS :[
  Bericht 
zandbak
Master
Turkosariba schreef:
En vanaf 1 juni 2018 op de ST5... ook 1WD en desondanks nog steeds lekkerder dan de lekkerste auto.

Voor mensen die zichzelf nog iets sportiever vinden dan mensen die met een elektrische scooter gaan. :[

Net zoals die mensen met een normale elektrische fiets, die heerlijk 40km in de weekenden hebben "gefietst". De trappers amper rond gehad.
Maar ze zijn buiten geweest. Spieren hoef je niet meer te hebben O:)
  Bericht 
Fpsdoug
Master
Tja ik juich mensen die het woon-werk doen toe. Scheelt weer in het auto-aanbod op de weg.

Ouders moeten kleine 20 km heen en dan ook weer terug. Dan is zo'n elektrische fiets een prima alternatief voor de auto. Ik snap dat je, zeker vanaf een bepaalde leeftijd, niet elke dag 40 km oldskool gaat fietsen. Al zou het wel gezond zijn.

Ik wou dat ik het kon, maar 50 km heen en 50 terug is wat overdreven. Over fietspaden zal het nog wat langer zijn.
  Bericht 
Turkosariba
Master
Ik ben het wel gewend dat er lacherig gedaan wordt over de speed pedelec. Komt er gewoon op neer dat men niet weet waar men over praat. Feit is wel dat de meeste mensen die in de gelegenheid zijn om zo'n fiets enkele dagen uit te proberen op hun woon-werktraject vrijwel allemaal verkocht zijn en niet anders meer willen.

Voor mij geldt dat eigenlijk niet, ik werk vanuit huis en hoef niet elke dag twee keer een vaste afstand te rijden. Desondanks heb ik vanaf maart dit jaar al zo'n 8.000 km weggetrapt op de ST2s met als resultaat dat we de tweede auto van de hand gedaan hebben wegens ongebruikt.

En nee, ik rij niet op de rijbaan maar gewoon over het (on)verplichte fietspad. Geen enkel probleem, ook niet van de kant van handhavers. Vanavond nog een motoragent in Weurt/Nijmegen die enkele malen voorbij kwam terwijl ik met 40 km/uur over het verplichte fietspad naast de rijbaan reed. Of die stadswachten in de binnenstad van Nijmegen die geen aanstalten maakten om mij staande te houden in het voetgangersgebied (Stikke Hezelstraat). Terwijl ik toch zeer goed herkenbaar ben als bijzondere fietser, al was het maar om de Supernova M99 pro koplamp die een paar honderd meter ver schijnt.

Ik ben heel erg blij met de nieuwe auto, maar rijd er eigenlijk vrij weinig in omdat zoals gezegd de speed pedelec 10x leuker is. Vanavond zijn we uit eten geweest in Nijmegen, mijn meiden met de auto en ik met de fiets. Terwijl ik de fiets aan een lantaarnpaal op het terras van stadsbrouwerij de Hemel vastzette arriveerden de meiden ook, ofwel geen verschil in reistijd tussen auto en fiets over een afstand van 15 km. O:)
  Bericht 
Scaniafan
Master
Turkosariba schreef:
Feit is wel dat de meeste mensen die in de gelegenheid zijn om zo'n fiets enkele dagen uit te proberen op hun woon-werktraject vrijwel allemaal verkocht zijn en niet anders meer willen.


Meh. 2 dagen geprobeerd, 2 lekke banden omdat de route over bospaden en industrieterrein met een schrootverwerker (stukjes glas) gaat. De alternatieve route over fietspaden is ruim 20 km extra per rit.

Turkosariba schreef:
, ofwel geen verschil in reistijd tussen auto en fiets over een afstand van 15 km.


Nee, 15 km waarbij de auto buiten het centrum moet parkeren en de fiets voor de deur kan staan geloof ik 't direct. Als ik op mijn woon-standplaats route kijk doe ik er 35 minuten over met de auto. Dat redt ik van z'n levensdagen nooit met een speed-pedelec, ware het niet alleen al vanwege het feit dat de fietspaden nergens voorrang hebben.
  Bericht 
Elwood
Master
Maar lacherig of niet......dat is wel een hele serieuze fiets! :thumb:
  Bericht 
Blaataap
Master
Scaniafan schreef:
De alternatieve route over fietspaden is ruim 20 km extra per rit.


Wat dus niet uitmaakt want je hebt een speed pedelec. Dat is nauwelijks extra reistijd :lol:

Citaat:
Nee, 15 km waarbij de auto buiten het centrum moet parkeren en de fiets voor de deur kan staan geloof ik 't direct.


Mwah, voor mijn vrouw is de elektrische fiets (zo'n 25km/u ding) sneller dan de auto en de auto kan in een parkeergarage staan van het werk. Dat zit 'm er ook deels in dat je met de fiets makkelijker binnendoor kunt en minder last hebt van de verstoplichten in een stad. Er zijn hier best wat kruispunten waar net aan 4 - 5 auto's per keer doorheen kunnen en in diezelfde tijd kunnen er veel meer fietsers door groen. Gevolg is dat je met een gewone fiets al regelmatig op hetzelfde traject sneller bent.
  Bericht 
zandbak
Master
Blaataap schreef:
doorheen kunnen en in diezelfde tijd kunnen er veel meer fietsers door groen.

En anders gewoon door rood rijden zoals er zoveel doen. Af en toe weer eens eentje minder, maar dat terzijde.
  Bericht 
Turkosariba
Master
Elwood schreef:
Maar lacherig of niet......dat is wel een hele serieuze fiets! :thumb:

Ik heb een uitnodiging gekregen om naar een Stromer-presentatie van de ST5 op het circuit van Zandvoort te komen, begin mei. Blijkbaar ben ik opgevallen bij Stromer door het opjagen van de verkoopcijfers bij een lokale dealer en suggesties voor software-aanpassingen die blijkbaar in goede aarde gevallen zijn...

Overigens zo'n 10.000 km gereden in 1 jaar tijd op de Stromer ST2s, ik ken één andere Stromer-gebruiker die zelfs het dubbele gaat halen met een woon-werkrit van 62 km (enkele rit). :o
  Bericht 
jack19
Master
 
Gaaf, collega rijdt op de Flyer U7.70 hs, wat een technologie. Stromer nog nooit op gefietst maar weet wel dat het de absolute voorlopers zijn.
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Turkosariba schreef:
Supernova M99 pro koplamp die een paar honderd meter ver schijnt.
Ik zat nog te kijken naar een goede koplamp maar holy shit wat een prijs.

Fpsdoug schreef:
Ik wou dat ik het kon, maar 50 km heen en 50 terug is wat overdreven. Over fietspaden zal het nog wat langer zijn.
Dat is net wat veel inderdaad. Anderzijds: ik heb al eens van iemand gelezen die van 36u werk naar 28u werk ging en die 8u 'extra tijd' gebruikte om op de fiets naar zijn werk te gaan. Nettoscore: elke dag gezond gesport en het verlies in inkomen werd gecompenseerd door de winst in reiskosten.

Turkosariba schreef:
Overigens zo'n 10.000 km gereden in 1 jaar tijd op de Stromer ST2s, ik ken één andere Stromer-gebruiker die zelfs het dubbele gaat halen met een woon-werkrit van 62 km (enkele rit). :o
Dat is wel serieus veel. 20k per jaar. Maar goed, zelfs met zo'n turbofiets zit je dan dus wel anderhalf uur op de fiets van en naar je werk. Dat kost ook echt wel privétijd dus.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Piet_Piraat schreef:
Dat kost ook echt wel privétijd dus.
OV wel eens geprobeerd? Ik zit op 70 km op dagbasis en ben al 5 kwartier onderweg, enkele reis, deur tot deur.
  Bericht 
Pita
Master
 
Hier in de omgeving rijden heel veel Opeltjes rond met een sticker of kentekenplaathouder met de letters OPC zou dat een Kick geven of zo !

Veel nieuwe VAG-rijders geven nu veel meer richting aan dan vroeger. Zou dat komen omdat ze het allerlaatste model richtingaanwijzer hebben : de richtingaangevende richtingswijzer ? Veel nieuws is dat niet trouwens, ik kan mij een Amerikaan ( uit de jaren 70 van de vorige eeuw ) herinneren die dat ook al had, weliswaar met 4 gewone lampjes, maar wel leuk.
  Bericht 
033er
Die hard
 
Mijzelf een S70 kado gedaan voor erbij. De roffel. Geweldig. Zit lekker. Rijdt nog prima. Net 250dkm op de teller. Alles compleet erbij. Automaat. Minpunt: verbruik. Pluspunt: de rest. :D
  Bericht 
bruintje beer
Master
033er schreef:
Automaat
GearTronic? Hebbikook; is ook een minpunt :x
  Bericht 
Blaataap
Master
bruintje beer schreef:
GearTronic? Hebbikook; is ook een minpunt :x


Verbeterde solenoids uit de VS eronder laten zetten, wordt het een stuk beter van.
  Bericht 
033er
Die hard
 
S70 was niet leverbaar met Geartronic. Gewoon de conventionele 4 traps automaat. Mét werkende sportstand ;)
  Bericht 
Alexander_B
Master
Pita schreef:
Hier in de omgeving rijden heel veel Opeltjes rond met een sticker of kentekenplaathouder met de letters OPC zou dat een Kick geven of zo !

Regio Tilburg ergens?

Er is dus een dealer die zichzelf OPC genoemd heeft en die dat idd op de kentekenhouders zet.
Want ja, OPC he. :roll: By association 'lekker sportief.'
  Bericht 
bruintje beer
Master
OPC is toch van de Opel Petjes Club?
  Bericht 
BaasTimo
Master
OPC is of het meest sportieve model uit de showroom of inderdaad de dealer 'OPC van Mossel' die je veel in het zuiden van het land ziet.
  Bericht 
lacheisleuk
Master
 
Opel Proleten Center?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Opel Pauper Centrum, toch?
  Bericht 
BaasTimo
Master
Het is meestal hetgeen wat de Opel Petjes Club met die wagens doet wat het een Opel Pauper Club maakt. :jaja:
 Pagina 4 van 4  [ 191 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy