Pagina 1 van 5  [ 213 berichten ]
  Bericht 
red devil1
Master
Citaat:
Minima hebben recht op een flatscreen

GRONINGEN - Minima in de stad Groningen moeten een flatscreen-tv kunnen aanschaffen. Dat vindt SP-wethouder Peter Verschuren van Sociale Zaken.

De vergoeding die minima kunnen krijgen als hun oude televisie kapot gaat is daarom verhoogd van 170 euro naar 450 euro. Volgens Verschuren komt de vergoeding daarmee in lijn met de landelijke norm. Hij denkt niet dat hij daarmee een signaal afgeeft dat het loont om een minimuminkomen te hebben.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... pid=76566#


tja moet niet gekker worden :schudnee:
  Bericht 
ErikV
Master
Als mijn 82CM breedbeeld toeter kapot gaat, mag ik zelf het geld ophoesten. Lekker dan.

Iets zegt me dat er binnenkort verdacht veel 'oude' tv's kapot gaan in Groningen! :[
  Bericht 
Schep
Master
Ja, minima moeten ook kaviaar. En minima moeten ook een Audi A6. En minima moeten ook op vakantie naar de Bahama´s.

Minima moeten vooral meer dan de mensen die kneiterhard werken voor hun pleuri´s.

Zoals de jonges uit Oud Zuid zouden roepen:
SP, hou nou eindelijk eens je smoel.

Overigens heb ik nog steeds een 82 cm CRT staan. En tot de minima mag ik me (nu dus helaas) niet rekenen.
En dat dat te maken heeft met het beperkte aantal uren dat ik TV kijk, vertel ik daar natuurlijk niet bij, als ik mijn 450 euro subsidie kom afhalen...
  Bericht 
Arno
Master
Citaat:
Hij denkt niet dat hij daarmee een signaal afgeeft dat het loont om een minimuminkomen te hebben.


Maar intussen krijg je wel een LCD tv toegworpen :slotje:
  Bericht 
Sander
Medewerker
Wel ^#$&*($#%&$^& ik heb niet eens een flatscreen :boos:

Stelletje tering communisten. Werken is zo onderhand niet rendabel meer :boos: :thumb_d:
  Bericht 
manfred33
Die hard
red devil1 schreef:
Citaat:
Minima hebben recht op een flatscreen

GRONINGEN - Minima in de stad Groningen moeten een flatscreen-tv kunnen aanschaffen. Dat vindt SP-wethouder Peter Verschuren van Sociale Zaken.

De vergoeding die minima kunnen krijgen als hun oude televisie kapot gaat is daarom verhoogd van 170 euro naar 450 euro. Volgens Verschuren komt de vergoeding daarmee in lijn met de landelijke norm. Hij denkt niet dat hij daarmee een signaal afgeeft dat het loont om een minimuminkomen te hebben.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... pid=76566#


tja moet niet gekker worden :schudnee:


Denken, vinden, man laat er eens onderzoek naar doen...

Dit is toch schandalig, waarom hebben die mensen daar recht op? Gaat de vergoeding dan ook verder omhoog zodat de mensen de nieuwe playstation en de nieuwste Nintendo WII kunnen aanschaffen, want een oude is zielig... Ruil dan meteen al die auto's in, zo'n oude barrel is geen gezicht... Wat een beleid :schudnee:
  Bericht 
Walker
Master
Hoera,we hebben een nieuwe Sinterklaas.

Dit is :thumb_d: :boos: :thumb_d: :boos: :thumb_d: :slotje: te belachelijk voor woorden.

Thuis zitten is al zo erg, laten we die mensen maar een TV geven. Dat motiveert vast en zeker om te gaan werken. En sinds wanneer is een tv een primaire levensbehoefte in de zin van voedsel, deksel en kleding?
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
En weer een schandalig project waar mijn gemeentebelastinggeld aan besteed wordt. Ik kijk er al niet eens meer van op eerlijk gezegd.
  Bericht 
Warmaster
Master
Sp Afbeelding
  Bericht 
dexter79
Master
Minima kunnen nu al lang een flatscreen aanschaffen. Ik ken diverse uitkeringstrekkers en het is niet te geloven hoeveel je nog overhoudt als je verstandig met dat geld omgaat. Auto, tomtom, flatscreen, elke 2 jaar een nieuwe laptop; het is allemaal mogelijk. Moet je alleen niet roken, niet om 2 uur 's middags al aan het bier gaan, geen huisdieren willen, en je gezicht niet elke dag insmeren met een dikke laag plamuur.

Het probleem van onze 'armoedegrens' is niet zozeer de grens zelf, maar meer dat zoveel mensen - juist mensen in de 'steun' - niet met geld kunnen omgaan.
  Bericht 
Turkosariba
Master
Net nog een driedubbeldikke voorlopige aanslag 2008 ontvangen. Daarmee kan weer een hele flat worden voorzien van screens. :boos:

Maar dat is altijd nog beter dan je hand ophouden!
  Bericht 
The Driver
Master
 
Niet zo bijzonder hoor, zijn er nog andere tv's te koop dan flatscreens ?
  Bericht 
uniclio
Die hard
 
En dan zit ik met mijn modaal inkomen nog met een 'vierkante' TV; moet wel een enorme pauper zijn als ik die Groningen mag geloven.

(ok, heb wel meer oppervlak aan flatscreens voor mijn computers)
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
The Driver schreef:
Niet zo bijzonder hoor, zijn er nog andere tv's te koop dan flatscreens ?


Zeker wel.
Vooral tweedehands, maar ook nog in de winkel af en toe. Zou niet 1 reden weten waarom het allemaal spiksplinternieuw moet? Via marktplaats heb je voor 50 euro ook een prima oud-model tv.
  Bericht 
renkie
Master
 
Belachelijk... Waarom direct 450 ???
Een kleiner model, ook flatscreen, kun je ook voor 200/250 vinden !
  Bericht 
Raymond
Master
:o
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Het is nu ook in 1x duidelijk waar die gratis bus van betaald moet worden, en waarom er in veel meer wijken betaald parkeren moet worden ingevoerd. :schudnee:
  Bericht 
Ivo
Forum Getrouwd²
Ik vind dat die minima minimaal een eigen koophuis moeten krijgen....

Ga verdomme voor je geld werken, stelletje lamlendige randfiguren.

Klote SP :boos: :thumb_d:
  Bericht 
MarkyMark
Master
Staan dit soort besluiten van B&W ook open voor bezwaar?
  Bericht 
freudeamfahren
Master
Zodat 's avonds sbs6 kan opstaan en 's middags Aperitivo :o
En de kindertjes al verziekt kunnen worden door 's ochtends voor school naar Nickelodeon en TMF te kijken ?
  Bericht 
Piet_Piraat
Master
Het moet niet gekker worden. 450 euro voor een tv!

Mijns inziens moet de bijstand voorzien in primaire levensbehoeften. That is: een dak boven je hoofd en zeven dagen in de week brood met een plak kaas en een beker melk. Luxegoederen horen er niet bij, en al helemaal geen LCD-tv.
  Bericht 
Vernederland
Master
 
Om ziek van te worden dit soort berichtgeving. :boos:
Willen jullie dit aub niet meer plaatsen ivm mijn innerlijke gemoedsrust?

Kijk maar eens waar je allemaal recht op hebt als uitkeringstrekker.

Als hardwerkend burger heb je in het geheel geen weet van dit alles.
  Bericht 
woefdrammer
Die hard
de eSPee, partij voor de ultra domme medemensch alhier in de Nederlanden.

ken een heleboel mensen, maar helemaal niemand die ik verdenk dat hij/zij op de criptofacisten beweging +31 zou stemmen, maar nu weet ik waar ze wonen.... : Groningen :)
  Bericht 
Freekie
Master
Ach ik verdien ook 10.000 euro per maand..

Maar ik krijg het ook niet...

SP :dag:
  Bericht 
Peugie
Master
Even met z'n allen een verzoek indienen bij de SP Groningen voor een flat-screen TV. Voor de werkenden hebben ze vast een grotere over.

Stuur je verzoek naar:

c.sciacca@provinciegroningen.nl

of even bellen naar:

(050) 316 45 69 (bij voorkeur op woensdag)

(bron: www.sp.nl)
  Bericht 
VTEC_Driver
Master
Krijg je er ook een schotel bij? Anders kan men de thuislandzenders niet ontvangen
  Bericht 
Marcel
Master
Die van mij was 1800 euro, ik wil 450 eurie van de SP. :boos:
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Peugie schreef:
Even met z'n allen een verzoek indienen bij de SP Groningen voor een flat-screen TV. Voor de werkenden hebben ze vast een grotere over.

Stuur je verzoek naar:

c.sciacca@provinciegroningen.nl

of even bellen naar:

(050) 316 45 69 (bij voorkeur op woensdag)

(bron: www.sp.nl)


Ik zou het gewoon persoonlijk houden bij deze waardeloze wethouder:

peter.verschuren@benw.groningen.nl
  Bericht 
Harry S
Master
Wat Marcel zegt....... enne kan ik ook even vangen voor de wasmachine en wasdroger die afgelopen week na elkaar sneuvelden?
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Ja hoor. Ook de wasmachine krijg je al jaren in Groningen vergoed als ie stukgaat. Droger weet ik trouwens niet.
  Bericht 
IsIkke
Master
Citaat:
Hij denkt niet dat hij daarmee een signaal afgeeft dat het loont om een minimuminkomen te hebben.


Nee al tijden niet meer, men weet toch al dat bijdragen in de maatschappij in NL niet loont... dus hoe kan zoiets tegenwoordig nog een verkeerd beeld scheppen?
  Bericht 
FastForward
Master
Zojuist onderstaand bericht gestuurd aan Peter Verschuren:

Citaat:
Als hardwerkende burger, die netjes z'n belasting betaalt en meer dan 60-uur
per week aan 't werk is verbaas ik me over 't feit dat de SP voorstelt om
minima te compenseren in de aanschaf van een nieuwe (flatscreen) TV. Zelden
heb ik een absurder voorstel gehoord. Het is inmiddels de vraag of je als
hardwerkende burger in Nederland niet slechter af bent dan iemand die
helemaal niet werkt, of een minimuminkomen met allerlei compensaties en
subsidies geniet? Kennelijk kan het geen kwaad om de werkenden nog verder
uit te kleden en de niet-werkenden en de minima voor van alles te
compenseren? Misschien kan ik ook maar beter stoppen met werken, m'n bedrijf
falliet laten verklaren en aankloppen bij de sociale dienst? Want zeg nu
zelf, het wordt steeds rooskleuriger voor minima cq. uitkeringstrekkers. Ik
walg van de gedachte dat minima van mijn belastingcenten gemotiveerd worden
om maar helemaal niet meer te gaan werken, da's toch echt de omgekeerde
wereld. Werkschuw volk moet zoveel mogelijk gemotiveerd worden om te werken,
niet andersom, anders blijven 't parasieten van de maatschappij over de rug
van de (hard) werkenden.


FastForward
  Bericht 
Harry S
Master
Opa TRP schreef:
Ja hoor. Ook de wasmachine krijg je al jaren in Groningen vergoed als ie stukgaat. Droger weet ik trouwens niet.


Denk dat ik me maar eens ga beroepen op de wet gelijke behandeling.
Waarom die werkschuwen wel en ik als achterlijke idioot die meer dan 50 uur per week werkt niet? :boos: :[

edit: en ook maar een mailtje gestuurd naar deze wethouder, dat ik me beroep op de wet gelijke behandeling en ook € 450,00 wil hebben om een flatscreen op de slaapkamer te hangen.
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Tja iemand moet het betalen (zal de wethouder zeggen)

Ik zie die gast trouwens al zitten bij de lunch, naast Karin Dekker:
"Ik krijg de laatste tijd zoveel sarcastische mailtjes van mensen die het niet met me eens zijn!" "Wat raar! Ik ook!" :lol:
  Bericht 
manfred33
Die hard
Ik heb ook ff gemaild, ben benieuwd, woon dan wel niet in Groningen maar ja (f)
  Bericht 
-Joske-
Tour de Fr kenner '19 '20
Zal ook ff mailen dat ik dan ook een tv wil hebben.. :[
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Ik bedacht me trouwens net dat Peter wel gelijk heeft met 1 ding:
Citaat:
De vergoeding die minima kunnen krijgen als hun oude televisie kapot gaat is daarom verhoogd van 170 euro naar 450 euro. Volgens Verschuren komt de vergoeding daarmee in lijn met de landelijke norm.


Dat is op zich wel waar, aangezien de landelijke politiek ook niets anders doet dan de werkenden bestelen.
  Bericht 
flitspaal.nu
Die hard
 
Zojuist verstuurd

Citaat:
Geachte heer Verschuren,

Ik heb uw artikel gelezen waarin u aangeeft dat minima recht hebben op een flatscreen televisie. Mijn eerste reactie. “Bent u nu werkelijk helemaal van de pot gerukt?”

Wat is in de vredesnaam uw argumentatie waarom u denkt dat minima daar recht op hebben? Wat voor recht heb ik dan als werkende? Buiten me helemaal scheel te betalen aan belastingen?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een goede baan en een redelijk inkomen waarmee ik mijn vrouw en kind kan voorzien in de primaire levensbehoefte. Echter wij kunnen ons op dit moment geen flatscreen televisie
veroorloven.

Dat er een gedeelte van mijn inkomstenbelasting naar de minima gaat kan ik mee leven, echter ik ben van mening dat dit geld uit zou moeten gaan naar de primaire levensbehoefte van de minima, dus onderdak,
gas water en licht, en eten. Maar zeker geen flatscreen televisie. Wat gaat uw volgende stap worden? Minima hebben recht op een Audi A6 of 6x per jaar op vakantie? Dat zijn beide zaken die ik mij op dit moment ook niet kan veroorloven.

Wat voor signaal wilt u nu geven aan werkende mensen die betalen voor de minima? In mijn ogen is wat u nu doet volstrekt het verkeerde signaal. Straks kan het voor mij niet meer uit om te werken en ben ik beter af door niet te werken en een uitkering te trekken, vadertje staat neemt dan wel de hoede over mij en krijg ik alles in mijn schoot geworpen.

Ik ben op dit moment ontzettend blij dat ik niet meer in Groningen woon, met mensen als u in het college kan het niet anders dan dat de volledige provincie Groningen naar de knoppen gaat als u en uw partij met dit soort ideeën blijft komen.

Ik hoop van harte dat u het licht ziet en terug komt op uw absurde voorstel.
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Citaat:
Geachte heer Verschuren,

Wat een heerlijk bericht las ik vanochtend, namelijk dat ik eindelijk een flatscreen kan kopen! Ik zat daar al jaren voor te sparen, maar gelukkig springt de lokale overheid nu bij zodat eindelijk mijn tv-droom in vervulling kan gaan! Ik ga er trouwens voor het gemak wel vanuit dat ik ook onder uw definitie van 'minima' val. Immers, ik word de laatste jaren op landelijk en plaatselijk niveau dusdanig financieel uitgekleed door de bestuurders, dat mijn loon inmiddels vrijwel net zo veel waard is als een bijstandsuitkering + alle extra's die daarbij horen. En aangezien uit uw voorstel blijkt dat een flatscreen behoort tot de primaire levensbehoeften zit ik eigenlijk onder het minimum, aangezien ik nog een tv uit de vorige eeuw bezit! Waar kan ik intekenen?

Groeten,

De MINIMAal 50-uur-per-week-werkende
Opa TRP
  Bericht 
Marten320TD
Master
 
Ik HEB niet eens een TV!? Laat staan een platte. Zelfs mn monitor loopt nog op turf...... maar goed.. ik ben dan ook zo n verrekte techneut.

Heeft de sp Groningen wel nagedacht over de vervolgkosten van deze tv? Elektriciteitsverbruik, kosten voor de kabel, de TV gids, de kosten van de TV spelletjes, de kosten van op Tell Sell aangeschafte "noodzakelijke" goederen en alle andere zaken die door de TV programma s als 1e levensbehoeften worden aangemerkt?

En dan de hamvraag: wie mag dit betalen?

Plichten voor iedereen die boven het minimumloon uitstijgd, rechten voor hen die eronder zitten
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Een kleine update:
Citaat:
VVD: regels in kaart
De VVD in de Groninger gemeenteraad reageert geschrokken en wil alle regelingen voor de minima in de stad in kaart brengen.
De partij vreest dat alle regeltjes tezamen het voor minima wel eens aantrekkelijk kunnen maken om niet aan het werk te gaan.


Een heel (links!!!) video-item en een reactie van de VVD op
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... pid=76566#
  Bericht 
Marcel
Master
tv met printer (?)

15 euro, wat nou 450 nodig.. :nono:
  Bericht 
Bassie81
Nieuwkomer
 
is het al 1 april???

Ik vind dat er wel wat voor te zeggen is. Jullie (en ik) werken allemaal de hele dag. Dan nog het eten verzorgen, aandacht aan de kinderen geven, beesten knuffelen, administratie doen, sociaal leven op peil houden, ouders bezoeken etc. Wij hebben nauwelijks tijd om TV te kijken, dus waarom zou je een luze flatscreen moeten hebben.

De arme minima daarentegen hebben de hele dag geen reet te doen. Uitkering hoef je maar 1 keer in de maand te halen, als je een bankrekening hebt komt ie zelfs vanzelf naar je toe. Alle vrienden en familie werken dus daar kan je niet naartoe, het is altijd rotweer dus naar buiten gaan heeft geen zin, winkelen kan niet wnat geen geld,.... wat rest die mensen dan nog behalve TV kijken???

Als je de hele dag achter de TV zit is een mooie grote flatscreen toch geen overbodige luxe???? :huh:
  Bericht 
Marcel
Master
:lol: Ik ben om.
  Bericht 
Sander
Medewerker
Ik niet, maak me nog steeds kwaad om die communistische klootzak. Ben ook nog eens zo stom geweest om het geluidsfragmentje te luisteren :boos:

Wat dan wel weer een glimlachje brengt is de gedachte aan de kop van de SP-er die me ooit in Groningen aansprak (verkiezingstijd) waarop ik hem afwimpelde met "nee, ik heb niets met communisten :nothanks:".
  Bericht 
Opa TRP
Master
 
Moet je die VVDer eens afluisteren. Ook al zo'n communist, gezien de lafheid waarmee hij de interviewer te woord staat. :schudnee:
  Bericht 
Range Rover Teun
Medewerker
Marcel schreef:
Die van mij was 1800 euro, ik wil 450 eurie van de SP. :boos:



Moet je eerst uitkeringstrekker worden net als ik. :lol: :lol: :lol:
  Bericht 
Marc 325i Coupe
Master
 
Ik heb de beste wethouder dan ook maar even een paar tips gegeven:

Geachte heer Verschuren,

Er is mij ter ore gekomen dat u een mooi voorstel heeft gelanceerd: de minima voorzien van E 450 als hun tv kapot gaat, zodat ze een mooie luxe flatscreen kunnen kopen. Dit lijkt me ook niet meer dan normaal gezien het toch zeker een eerste levensbehoefte betreft. De goede vertrouwde buizen-tv is namelijk wel erg jaren 90, daar kan iemand met een minimum inkomen echt niet meer mee voor de dag komen.

Ik zou uw voorstel dan ook iets willen uitbreiden:
- Indien de auto van zo iemand stuk gaat, lijkt het me reeel om E 40.000 vergoeding te geven, zodat een fatsoenlijke nieuwe VW Golf aangeschaft kan worden (het is immers niet voor niets een VOLKSwagen, nietwaar?)

- Ik wil pleiten voor een genereuze verhoging van de huursubsidie en/of tegemoetkoming in hypotheekkosten. Hiermee zou een fatsoenlijke twee-onder-één-kap met garage haalbaar moeten worden. De garage is uiteraard benodigt voor de nieuwe VW Golf.

- Tot slot is vakantie ook een van de primaire levensbehoeften en ik zou voor willen stellen om de recent ingevoerde vliegtaks te besteden aan gratis tickets naar exotische oorden. Met al zijn / haar vrije tijd zal de uitkeringsgerechtigde natuurlijk wel wat moeten kunnen doen. In eerste plaats de vakantie zelf, maar daarna uiteraard de wereld een beetje mooier maken door deze ervaring te delen met de hardwerkende mens.

Ik hoop dat u bovenstaande voorstellen wilt lanceren en zo de gemeente groningen een stuk rijker maakt (sociaal gezien dan).

Hoogachtend,
  Bericht 
petertjuh
Master
Pas op he. Zometeen neemt ie het te letterlijk, en het ergste is: ik zie ze er nog voor aan ook.
  Bericht 
Marc 325i Coupe
Master
 
als ie hier nog geen sarcasme uit haalt is het toch wel slecht gesteld met de beste man. Het leek me wat effectiever dan gelijk een aanval plaatsen.
 Pagina 1 van 5  [ 213 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy