Postingstijd interval gedetecteerd van 357.2 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.

 Pagina 3 van 3  [ 106 berichten ]
  Bericht 
regiorunner
Master
Schoenzool schreef:
ok nog te dicht bij het spoor hebben gestaan met de arm ofzo, maar lijkt me minder aannemelijk.


Want? Kleine vergissing onderdeel binnen profiel versus oversteken zonder opdracht (en dat is een regelrechte inbreuk op zo een beetje de belangrijkste veiligheidsregel....)
  Bericht 
Schoenzool
Master
regiorunner schreef:
Want


Omdat hij zoveel jaar ervaring had.
Maar goed het is wat je zegt. Als je denkt: "ik neem de gok" of een boodschap "tien minuten wachten" verkeerd interpreteert is dat wel mogelijk
  Bericht 
regiorunner
Master
Schoenzool schreef:
Omdat hij zoveel jaar ervaring had.


Hoe meer ervaring hoe gevaarlijker het werk wordt.
  Bericht 
Mdw
Ultimate Master
regiorunner schreef:
Hoe meer ervaring hoe gevaarlijker het werk wordt.


:respect: , dat dus , Martin had misschien wel te veel ervaring en dacht : misschien kan ik ........

Hoe meer ervaring hoe meer je op routine gaat werken en dat is soms handig maar in dit werk zeker niet.
  Bericht 
maarten28
Master
regiorunner schreef:
Want? Kleine vergissing onderdeel binnen profiel versus oversteken zonder opdracht (en dat is een regelrechte inbreuk op zo een beetje de belangrijkste veiligheidsregel....)


Meer vanwege het schadeprofiel. De lok die de KROL aanreed heeft vooral aan de linkerkant schade en de KROL is naar links geslingerd zodat de VIRM hem ook nog eens meenam. Dat strookt niet met een KROL die aan de rechterkant van het spoor met alleen een arm binnen profiel staat. Als die in die positie aangereden wordt is het logischer dat de lok aan de rechterkant schade heeft en de KROL naar rechts weggeslingerd wordt.

Het is veel logischer aan te nemen dat de KROL al bezig was met de oversteek en zich aan de linkerkant van het midden bevond van het spoor waar de goederentrein reed.
  Bericht 
dvdouden
Master
NOS schreef:
Geen strafvervolging voor dodelijk treinongeval Voorschoten

Het Openbaar Ministerie gaat niemand strafrechtelijk vervolgen voor het dodelijke treinongeval bij Voorschoten van vorig jaar. Bij dat ongeluk kwam een kraanmachinist om het leven. Justitie concludeert dat er sprake is geweest van een ongeluk.

Bijna een jaar geleden, in de nacht van 3 op 4 april, botste zowel een passagierstrein als een goederentrein op een bouwkraan. Bouwbedrijf BAM was ingehuurd voor nachtelijk werk aan het spoor. Daarvoor werden twee van de vier sporen bij Voorschoten vrijgehouden.

Overgestoken

De andere twee sporen zouden ook buiten werking worden gesteld zodat de ploeg op de afgesproken plek kon komen. Voordat dit gebeurde is de machinist om onverklaarbare reden overgestoken. Na de botsing reed de passagierstrein op de resten van de mobiele kraan. In die trein zaten vijftig mensen, negentien van hen werden naar het ziekenhuis gebracht.

Het treinverkeer tussen Leiden en Den Haag lag daarna dagenlang stil. Naar wat er zich precies heeft afgespeeld bij dat treinongeluk doet de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) onderzoek. Volgens de OVV zit het onderzoek in de afrondende fase en wordt halverwege mei het eindrapport verwacht.
 Pagina 3 van 3  [ 106 berichten ]

Wie zijn er online

Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

     
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
privacy policy