Postingstijd interval gedetecteerd van 43.1 dagen. Deze pagina bevat dus deels relatief oude berichten.
▼
[ 443 berichten ]
Flauwekul! Alle andere weggebruikers die gebruik maken van dat stukje rijbaan komen zonder brokken op de plaats van bestemming. Heeft niets met KIS te maken maar met observeren, verwerken en toepassen. Daar hebben veel mensen moeite mee en dan krijg je dit bijvoorbeeld
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8078621 ... nder-ritje
Nee, sorry, dat is het niet. Als mens hebben we een beperkte capaciteit om informatie te kunnen verwerken. Het huidige ontwerp gaat daar simpelweg overheen.
de oude situatie bedoel je? nee dat schiet niet op hoor dat zou te logisch zijn
Bijlagen :
Te makkelijk. Als er zóveel mensen op rijden, is er iets fout in de situatie. Vergeet niet dat er ook mensen zijn die vermoedelijk net op het laatste moment remmen. Of mensen die door een goed spiegelende buschauffeur zijn gestopt. Dat betekent dat er mogelijk honderden of misschien wel duizenden mensen zijn die de signalen niet hebben opgepakt.
Ze zouden er eens een expert naar kunnen laten kijken!
En dan meteen een expert naar de rijvaardigheid van die kneuzen
Castricumplein inderdaad. Met de Knuffel als snackbar. Die zou daar nog kunnen zijn. Daar achter was open veld tot Loosduinen. En die mochten met lijn 2 (of sightseeing tour met bus 23.
Geen idee tot wanneer, de Kas-In. Maar wel cool met aapje.
Daar staat wel een snackbar, maar die heet volgens Maps geen Knuffel.
Helemaal niet. Kwestie van nieuw verkeersbesluit publiceren met daarin de zin "Dit verkeersbesluit wordt mede genomen om de leefbaarheid van de omgeving te waarborgen." en klaar ben je.
Maar ik zet er geld op in dat deze pollers gaan verdwijnen en worden vervangen door ANPR-camerahandhaving. En dan komen de huilverhalen weer dat mensen 120 boetes tegelijkertijd ontvangen omdat het blinde kippen zijn.
Ik had persoonlijk die pollers lekker laten staan. Bijzonder effectief en duidelijk noodzakelijk om het gewenste doel te bereiken.
Blij is een groot woord. Laat ik het zo zeggen: ik zal ze niet missen in het verkeer.
Daarom geplaatst.
Tot nu toe allemaal
Calle Paso Florentino , Mexico-Stad, Ciudad de México, In de wijk Alvaro Obregon.
Ik ben benieuwd wat dat wekenlange overleg gekost heeft.
Ik weet nu wel waarom de gemeentelijke belastingen omhoog zijn gegaan
2 jaar proefperiode, dat betekent dus nog 2 jaar doorrijden zonder consequentie?
▲
[ 443 berichten ]
JonnyJohnson
F1 kenner '21
bert65
Master
Blaataap schreef:
Komt dus doordat er nu veel teveel informatie staat om te kunnen verwerken
Flauwekul! Alle andere weggebruikers die gebruik maken van dat stukje rijbaan komen zonder brokken op de plaats van bestemming. Heeft niets met KIS te maken maar met observeren, verwerken en toepassen. Daar hebben veel mensen moeite mee en dan krijg je dit bijvoorbeeld
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8078621 ... nder-ritje
Blaataap
Master
bert65 schreef:
Flauwekul
Nee, sorry, dat is het niet. Als mens hebben we een beperkte capaciteit om informatie te kunnen verwerken. Het huidige ontwerp gaat daar simpelweg overheen.
RAH
Master
Mijns inziens blijft het probleem dat de weg zich voordoet als zijnde een doorgaande weg. Als het normale verloop van de weg aan beide kanten afbuigt rijd er niemand meer per ongeluk rechtdoor. Zet al die borden en de poller maar op een willekeurige plek op de A4, dan garandeer ik je dat het nog geen 3 minuten duurt voor er iemand op de poller is geklapt. Simpelweg omdat je niet verwacht dat die poller op een doorgaande weg staat.
Dave
Webspecialist
RAH schreef:
aan beide kanten afbuigt
de oude situatie bedoel je? nee dat schiet niet op hoor dat zou te logisch zijn
Bijlagen :
R
Master
Waar is in godsnaam de Kas-In gebleven. Met dat aapje, wie weet die nog?
https://nl.pinterest.com/pin/694469205015583284/
En ook de zusterflat weer terug, Oh Oh De Haag
https://nl.pinterest.com/pin/863846772273623285/
https://nl.pinterest.com/pin/694469205015583284/
En ook de zusterflat weer terug, Oh Oh De Haag
https://nl.pinterest.com/pin/863846772273623285/
basjuh1981
Master
Dat is allemaal gesloopt voor nieuwbouwwoningen. De Kas-In kende ik niet. Die zat dus op de hoek Leyweg - Escamplaan. Tot wanneer?
Ik weet wel dat het Castricumplein eindhalte was van de tram - ooit eens gezien op een foto. Nu loopt het door langs Leyenburg
Ik weet wel dat het Castricumplein eindhalte was van de tram - ooit eens gezien op een foto. Nu loopt het door langs Leyenburg
Masterdam
Master
Blaataap schreef:
Het lijkt me ook wel de moeite waard om van al die uilskuikens die tot nu toe op deze poller hebben weten te klappen het rijbewijs in te vorderen en hen te onderwerpen aan een rijvaardigheidsonderzoek met medische keuring. Volgens mij mankeert er iets aan je ogen en je besluitvaardigheid als je op dit ding weet te rijden.
Te makkelijk. Als er zóveel mensen op rijden, is er iets fout in de situatie. Vergeet niet dat er ook mensen zijn die vermoedelijk net op het laatste moment remmen. Of mensen die door een goed spiegelende buschauffeur zijn gestopt. Dat betekent dat er mogelijk honderden of misschien wel duizenden mensen zijn die de signalen niet hebben opgepakt.
Ze zouden er eens een expert naar kunnen laten kijken!
Blaataap
Master
Masterdam schreef:
Ze zouden er eens een expert naar kunnen laten kijken!
En dan meteen een expert naar de rijvaardigheid van die kneuzen
R
Master
basjuh1981 schreef:
Dat is allemaal gesloopt voor nieuwbouwwoningen. De Kas-In kende ik niet. Die zat dus op de hoek Leyweg - Escamplaan. Tot wanneer?
Ik weet wel dat het Castricumplein eindhalte was van de tram - ooit eens gezien op een foto. Nu loopt het door langs Leyenburg
Ik weet wel dat het Castricumplein eindhalte was van de tram - ooit eens gezien op een foto. Nu loopt het door langs Leyenburg
Castricumplein inderdaad. Met de Knuffel als snackbar. Die zou daar nog kunnen zijn. Daar achter was open veld tot Loosduinen. En die mochten met lijn 2 (of sightseeing tour met bus 23.
Geen idee tot wanneer, de Kas-In. Maar wel cool met aapje.
basjuh1981
Master
R schreef:
Met de Knuffel als snackbar.
Daar staat wel een snackbar, maar die heet volgens Maps geen Knuffel.
R
Master
De Knuffel stond een hoekje verder en het eten zal wel verplaatst zijn toen de tramlus weggehaald is.
De Butler zit daar dan wel meer dan een half mensenleven. Meer dan 50 jaar.
De Butler zit daar dan wel meer dan een half mensenleven. Meer dan 50 jaar.
Range Rover Teun
Medewerker
Omroep West schreef:
Auto's vol gas nu horrorpollers omlaag staan: politie doet niets, gemeente kan niets
Na ruim vijftig aanrijdingen met een schadebedrag van meer dan één miljoen euro, besloot de gemeente Den Haag de horrorpollers weer omlaag te zetten. Sinds twee maanden komen de omstreden pollers op de Escamplaan niet meer omhoog. Auto's mogen er echter nog steeds niet inrijden, maar doen dat wel massaal. En er is niemand die ze een strobreed in de weg legt, blijkt uit onderzoek van Omroep West. Er hangen wel camera's, maar praktisch niemand krijgt een bon. De politie doet niets en de gemeente kan niets. Hoe zit dat?
De veelbesproken pollers vlak bij het HagaZiekenhuis zijn op 9 januari 2023 uitgezet. Dat gebeurde afgelopen december ook al, om aanvullende maatregelen aan te brengen. Want alle borden, verlichting in de paal, wegmarkeringen en andere maatregelen ten spijt: nog steeds gaven automobilisten de palen met enige regelmaat onbedoeld een kusje.
Na veel kritiek besloot de gemeente de palen daarom tot nader order uit te zetten, zodat ze verdwenen zijn in het wegdek. Iedereen kan nu dus doorrijden, maar dat is niet de bedoeling. Op verschillende momenten dat Omroep West een kijkje neemt, rijdt er zeker één voertuig per minuut alsof er niets aan de hand is over dit 'verboden' stukje Escamplaan.
Camera's ja, flitsen nee
Er wordt al een tijdje gekeken naar een plan voor camera's en eventuele herinrichting van de weg, zegt een woordvoerder van de gemeente Den Haag. Maar dat is niet zo snel geregeld, voegt hij er aan toe. Een concreet aantal weken of maanden durft hij niet te geven. Het lijkt er dus op dat de palen voorlopig nog wel even omlaag blijven.
En de verkeerzondaars hebben ondertussen vrolijk vrij spel, want de camera's die er hangen doen niks. Nou ja, ze zorgen er in elk geval niet voor dat je een bon krijgt. 'Dit is een overzichtscamera om de situatie in de gaten te houden via onze bediencentrale. Ook hangen er camera's die de nood- en hulpdiensten herkent, om de poller te laten zakken. Maar dat is nu dus niet nodig', licht de woordvoerder toe. Maar ze registreren dus geen verkeersboetes.
Van het kastje naar de muur
Als we staan te posten zien we twee agenten op de fiets. Ze erkennen dat er inderdaad veel overheen gereden wordt. Maar hun digitale bonnenboekje trekken ze niet. Ondertussen rijden de automobilisten af en aan over de neergelaten paal.
We vragen bij de gemeente hoe het zit met de handhaving van het inrijdverbod. Die verwijst ons naar de politie. 'Wethouder Mulder heeft recentelijk via de handhavingsorganisatie verzocht of de politie hier aandacht aan kan besteden', is het antwoord. Maar hier vangt de wethouder bot, zo blijkt uit de reactie die de politie aan Omroep West stuurt.
Roep van wethouder genegeerd
'Voor ons ligt er geen prioriteit bij het handhaven van het inrijverbod. Zoals je waarschijnlijk begrijpt, zetten we onze politiecapaciteit in op meldingen die meer prioriteit hebben, zoals de noodhulp.' En zelfs als een agent iemand betrapt, zal er alleen iets mee worden gedaan 'als er geen dringender meldingen zijn, maar onze collega's staan niet continu in de buurt van deze poller'.
Hoeveel bonnen er de afgelopen weken zijn uitgedeeld, weet de politie ook niet. 'We registreren geen aantallen boetes hierop.' Daarna worden we terugverwezen naar de afdeling handhaving van de gemeente. Die heeft tenslotte ook een fikse hoeveelheid boa's in dienst.
Boa's kunnen niks doen
Maar dat blijken in dit geval tandeloze tijgers. 'De handhavers van de gemeente Den Haag kunnen hier niet handhaven. Het verkeersbesluit dat hierbij hoort is namelijk afgegeven op basis van de verkeersveiligheid en niet op basis van de leefbaarheid.'
Een ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat de boa's wel een fout geparkeerde auto mogen beboeten, maar geen andere verkeersovertredingen zoals het inrijden van een weg die daarvoor niet bedoeld is.
Na financieel debacle nu juist goudmijn?
En daar blijft een potentieel goudmijntje liggen, want er zou hier een ware bonnenregen kunnen nederdalen. Wat kost deze overtreding? Daarvoor moeten we bij het CVOM zijn, een onderdeel van het Openbaar Ministerie dat over boetes gaat. De kosten, net sinds 1 maart verhoogd, bedragen 110 euro. En dan doen ze er ook nog 9 euro administratiekosten bij.
Dat tikt lekker aan voor de kas van de armlastige gemeente, als je gemiddeld iedere minuut iemand kunt bekeuren. De fikse lastenstijging voor de Haagse burgers zou op die manier flink lager kunnen uitvallen, iets wat in deze tijden veel mensen erg goed zou uitkomen. Maar dat zit er niet in, want het geld dat de verkeersboetes opleveren verdwijnt niet in de portemonnee aan het Spui. De opbrengst gaat naar het rijk, bevestigt het CVOM.
Gewoon doorrijden
De gemeente kan dus niets 'verdienen' aan de horrorpollers, de boa's mogen niets en de politie lijkt wel iets beters te doen te hebben. Ondertussen rijdt er een Golfje GTI met hoge snelheid voorbij. En aan de andere kant komt ons, beduidend langzamer, een oudere dame tegemoet gereden. We proberen beiden te stoppen om te vragen of ze wel weten dat je hier niet mag rijden, maar tevergeefs.
Als uw verslaggever (keurig volgens de regels) wegrijdt, ziet hij nog net de twee agenten op de hoek staan. Een gebaar waarbij met de duim en wijsvinger over elkaar gewreven wordt ('geld') levert een glimlach van beiden op. Misschien dat er vandaag toch nog een bon is uitgeschreven, wie zal het zeggen.
Na ruim vijftig aanrijdingen met een schadebedrag van meer dan één miljoen euro, besloot de gemeente Den Haag de horrorpollers weer omlaag te zetten. Sinds twee maanden komen de omstreden pollers op de Escamplaan niet meer omhoog. Auto's mogen er echter nog steeds niet inrijden, maar doen dat wel massaal. En er is niemand die ze een strobreed in de weg legt, blijkt uit onderzoek van Omroep West. Er hangen wel camera's, maar praktisch niemand krijgt een bon. De politie doet niets en de gemeente kan niets. Hoe zit dat?
De veelbesproken pollers vlak bij het HagaZiekenhuis zijn op 9 januari 2023 uitgezet. Dat gebeurde afgelopen december ook al, om aanvullende maatregelen aan te brengen. Want alle borden, verlichting in de paal, wegmarkeringen en andere maatregelen ten spijt: nog steeds gaven automobilisten de palen met enige regelmaat onbedoeld een kusje.
Na veel kritiek besloot de gemeente de palen daarom tot nader order uit te zetten, zodat ze verdwenen zijn in het wegdek. Iedereen kan nu dus doorrijden, maar dat is niet de bedoeling. Op verschillende momenten dat Omroep West een kijkje neemt, rijdt er zeker één voertuig per minuut alsof er niets aan de hand is over dit 'verboden' stukje Escamplaan.
Camera's ja, flitsen nee
Er wordt al een tijdje gekeken naar een plan voor camera's en eventuele herinrichting van de weg, zegt een woordvoerder van de gemeente Den Haag. Maar dat is niet zo snel geregeld, voegt hij er aan toe. Een concreet aantal weken of maanden durft hij niet te geven. Het lijkt er dus op dat de palen voorlopig nog wel even omlaag blijven.
En de verkeerzondaars hebben ondertussen vrolijk vrij spel, want de camera's die er hangen doen niks. Nou ja, ze zorgen er in elk geval niet voor dat je een bon krijgt. 'Dit is een overzichtscamera om de situatie in de gaten te houden via onze bediencentrale. Ook hangen er camera's die de nood- en hulpdiensten herkent, om de poller te laten zakken. Maar dat is nu dus niet nodig', licht de woordvoerder toe. Maar ze registreren dus geen verkeersboetes.
Van het kastje naar de muur
Als we staan te posten zien we twee agenten op de fiets. Ze erkennen dat er inderdaad veel overheen gereden wordt. Maar hun digitale bonnenboekje trekken ze niet. Ondertussen rijden de automobilisten af en aan over de neergelaten paal.
We vragen bij de gemeente hoe het zit met de handhaving van het inrijdverbod. Die verwijst ons naar de politie. 'Wethouder Mulder heeft recentelijk via de handhavingsorganisatie verzocht of de politie hier aandacht aan kan besteden', is het antwoord. Maar hier vangt de wethouder bot, zo blijkt uit de reactie die de politie aan Omroep West stuurt.
Roep van wethouder genegeerd
'Voor ons ligt er geen prioriteit bij het handhaven van het inrijverbod. Zoals je waarschijnlijk begrijpt, zetten we onze politiecapaciteit in op meldingen die meer prioriteit hebben, zoals de noodhulp.' En zelfs als een agent iemand betrapt, zal er alleen iets mee worden gedaan 'als er geen dringender meldingen zijn, maar onze collega's staan niet continu in de buurt van deze poller'.
Hoeveel bonnen er de afgelopen weken zijn uitgedeeld, weet de politie ook niet. 'We registreren geen aantallen boetes hierop.' Daarna worden we terugverwezen naar de afdeling handhaving van de gemeente. Die heeft tenslotte ook een fikse hoeveelheid boa's in dienst.
Boa's kunnen niks doen
Maar dat blijken in dit geval tandeloze tijgers. 'De handhavers van de gemeente Den Haag kunnen hier niet handhaven. Het verkeersbesluit dat hierbij hoort is namelijk afgegeven op basis van de verkeersveiligheid en niet op basis van de leefbaarheid.'
Een ingewikkeld verhaal, maar het komt erop neer dat de boa's wel een fout geparkeerde auto mogen beboeten, maar geen andere verkeersovertredingen zoals het inrijden van een weg die daarvoor niet bedoeld is.
Na financieel debacle nu juist goudmijn?
En daar blijft een potentieel goudmijntje liggen, want er zou hier een ware bonnenregen kunnen nederdalen. Wat kost deze overtreding? Daarvoor moeten we bij het CVOM zijn, een onderdeel van het Openbaar Ministerie dat over boetes gaat. De kosten, net sinds 1 maart verhoogd, bedragen 110 euro. En dan doen ze er ook nog 9 euro administratiekosten bij.
Dat tikt lekker aan voor de kas van de armlastige gemeente, als je gemiddeld iedere minuut iemand kunt bekeuren. De fikse lastenstijging voor de Haagse burgers zou op die manier flink lager kunnen uitvallen, iets wat in deze tijden veel mensen erg goed zou uitkomen. Maar dat zit er niet in, want het geld dat de verkeersboetes opleveren verdwijnt niet in de portemonnee aan het Spui. De opbrengst gaat naar het rijk, bevestigt het CVOM.
Gewoon doorrijden
De gemeente kan dus niets 'verdienen' aan de horrorpollers, de boa's mogen niets en de politie lijkt wel iets beters te doen te hebben. Ondertussen rijdt er een Golfje GTI met hoge snelheid voorbij. En aan de andere kant komt ons, beduidend langzamer, een oudere dame tegemoet gereden. We proberen beiden te stoppen om te vragen of ze wel weten dat je hier niet mag rijden, maar tevergeefs.
Als uw verslaggever (keurig volgens de regels) wegrijdt, ziet hij nog net de twee agenten op de hoek staan. Een gebaar waarbij met de duim en wijsvinger over elkaar gewreven wordt ('geld') levert een glimlach van beiden op. Misschien dat er vandaag toch nog een bon is uitgeschreven, wie zal het zeggen.
Blaataap
Master
Range Rover Teun schreef:
Een ingewikkeld verhaal,
Helemaal niet. Kwestie van nieuw verkeersbesluit publiceren met daarin de zin "Dit verkeersbesluit wordt mede genomen om de leefbaarheid van de omgeving te waarborgen." en klaar ben je.
Maar ik zet er geld op in dat deze pollers gaan verdwijnen en worden vervangen door ANPR-camerahandhaving. En dan komen de huilverhalen weer dat mensen 120 boetes tegelijkertijd ontvangen omdat het blinde kippen zijn.
Dave
Webspecialist
Blaataap
Master
Dave schreef:
precies, gewoon doorrije, maximale leefbaarheid van de omgeving.
Ik had persoonlijk die pollers lekker laten staan. Bijzonder effectief en duidelijk noodzakelijk om het gewenste doel te bereiken.
Dave
Webspecialist
stel dat iedere gemeente op het idee komt om palen te gaan plaatsen op doorgaande wegen. Van de zotte, het is geen kermis.
basjuh1981
Master
Dave
Webspecialist
Wie denk je dat het uiteindelijk betaald?
Alleen omdat ambtenaren 'het wel lollig vinden'. Waar heb ik dat eerder gezien. Dit land moet echt effe goeie klap krijgen lijkt het op.
Alleen omdat ambtenaren 'het wel lollig vinden'. Waar heb ik dat eerder gezien. Dit land moet echt effe goeie klap krijgen lijkt het op.
Dave
Webspecialist
goedkoopste oplossing voor alle partijen (gemeente zelf, verzekering, de kanslozen) lijkt me inderdaad
Blaataap schreef:
ANPR-camerahandhaving
Ducantoni
Master
Als ze nu meteen kijken wat voor een effect dit heeft op de andere, omliggende wegen en daar iets over openbaar maken...
R
Master
Zeker waar en neem dan het woord leefbaarheid maar mee, voor aanwonenden én verkeersdeelnemers.
bruintje beer
Master
basjuh1981 schreef:
Sinds wanneer zijn reparaties gratis?
Oh wacht.. die poller moet natuurlijk ook gerepareerd worden. Ontwerpfout!
basjuh1981
Master
En wat denk van je al die camerasystemen. Die zijn ook niet gratis.
De burger betaalt wel.
De burger betaalt wel.
Dave
Webspecialist
Dat is dan wel weer relatief eenvoudig terug te verdienen op diegenen die geen bordjes kunnen lezen
Dave
Webspecialist
sommigen zijn best geinig.. Waar is deze steilstrecke dan in Mexico?
voorgrond èn achtergrond
World Bollard Association™
@WorldBollard
@WorldBollard
Some bollards are so famous they get their own CCTV so the world can watch their heroics.
#WorldBollardAssociation
#WorldBollardAssociation
voorgrond èn achtergrond
Karbargenbok
Master
R schreef:
Mensen die hier blij van worden, vind ik een beetje evil.
Blij is een groot woord. Laat ik het zo zeggen: ik zal ze niet missen in het verkeer.
R
Master
Dave schreef:
sommigen zijn best geinig
Daarom geplaatst.
Karbargenbok schreef:
ik zal ze niet missen in het verkeer.
Tot nu toe allemaal
Ducantoni
Master
Dave schreef:
Waar is deze steilstrecke dan in Mexico?
Calle Paso Florentino , Mexico-Stad, Ciudad de México, In de wijk Alvaro Obregon.
Range Rover Teun
Medewerker
Omroep West schreef:
Schoonmaak van wegdek moet automobilisten weghouden bij horrorpoller
Automobilisten rijden nog steeds vrolijk fluitend over de horrorpoller, de paal bij het Haga Ziekenhuis die na meer dan 50 aanrijdingen voorlopig in de grond moet blijven. Dat is de gemeente Den Haag een doorn in het oog en daarom is er na weken ambtelijk overleg nu een nieuw plan. Geen camera's en ook geen politiecontrole, maar een schoonmaakactie moet ongewenst autoverkeer van de plek des onheils weghouden.
'Aan het begin van de busbaan ligt al tijden aan beide kanten een groen vlak met de tekst: lijnbus', vertelt een woordvoerder van de gemeente. 'Door allemaal vuil en roet is het groene vlak inmiddels vervaagd.' Daarom laat de gemeente het betreffende stukje Escamplaan komende week schoonmaken.
'We hopen dat automobilisten voor zich kijken en dan het groene vlak met de tekst 'lijnbus' zien staan en zo snappen dat ze daar niet mogen rijden', aldus de zegsman. Hij wil niet van een wanhoopsoffensief spreken, maar noemt het weer zichtbaar maken van de wegbelijning 'een extra stimulans voor automobilisten'.
Nog geen besluit over camera's
'De schoonmaak gaat twee dagen duren. We hopen dat mensen er daarna dus niet meer doorheen rijden.' Of er nog camera's komen om automobilisten die de geslotenverklaring aan hun laars lappen op de bon te slingeren, kan hij nu niet zeggen. Daarover is de gemeente inmiddels al maanden in beraad.
Naast de wegbelijning is er ook nog een grote hoeveelheid borden dat waarschuwt. Eerder maakten die ook weinig indruk, met meer dan 50 aanrijdingen tot gevolg. Inmiddels is de paal dus omlaag, maar nu wordt het inrijdverbod massaal genegeerd.
Vol gas over horrorpoller
Eerder bleek al uit onderzoek van Omroep West dat de politie - ondanks meerdere verzoeken van verkeerswethouder Anne Mulder (VVD) – niet van plan is bonnen uit te schrijven rondom de veelbesproken horrorpoller. Daarnaast bleek dat de eigen handhavers van de gemeente wettelijk hiervoor geen bekeuring mogen geven.
Sindsdien rijdt half Den Haag dus ongegeneerd en zonder gevolgen over de poller. Voorlopig blijft die omlaag. Wanneer hij weer omhoog gaat? 'Pas als er nieuwe maatregelen kunnen worden genomen die het risico op aanrijdingen verminderen of er een ander besluit wordt genomen', aldus de gemeentewoordvoerder.
Automobilisten rijden nog steeds vrolijk fluitend over de horrorpoller, de paal bij het Haga Ziekenhuis die na meer dan 50 aanrijdingen voorlopig in de grond moet blijven. Dat is de gemeente Den Haag een doorn in het oog en daarom is er na weken ambtelijk overleg nu een nieuw plan. Geen camera's en ook geen politiecontrole, maar een schoonmaakactie moet ongewenst autoverkeer van de plek des onheils weghouden.
'Aan het begin van de busbaan ligt al tijden aan beide kanten een groen vlak met de tekst: lijnbus', vertelt een woordvoerder van de gemeente. 'Door allemaal vuil en roet is het groene vlak inmiddels vervaagd.' Daarom laat de gemeente het betreffende stukje Escamplaan komende week schoonmaken.
'We hopen dat automobilisten voor zich kijken en dan het groene vlak met de tekst 'lijnbus' zien staan en zo snappen dat ze daar niet mogen rijden', aldus de zegsman. Hij wil niet van een wanhoopsoffensief spreken, maar noemt het weer zichtbaar maken van de wegbelijning 'een extra stimulans voor automobilisten'.
Nog geen besluit over camera's
'De schoonmaak gaat twee dagen duren. We hopen dat mensen er daarna dus niet meer doorheen rijden.' Of er nog camera's komen om automobilisten die de geslotenverklaring aan hun laars lappen op de bon te slingeren, kan hij nu niet zeggen. Daarover is de gemeente inmiddels al maanden in beraad.
Naast de wegbelijning is er ook nog een grote hoeveelheid borden dat waarschuwt. Eerder maakten die ook weinig indruk, met meer dan 50 aanrijdingen tot gevolg. Inmiddels is de paal dus omlaag, maar nu wordt het inrijdverbod massaal genegeerd.
Vol gas over horrorpoller
Eerder bleek al uit onderzoek van Omroep West dat de politie - ondanks meerdere verzoeken van verkeerswethouder Anne Mulder (VVD) – niet van plan is bonnen uit te schrijven rondom de veelbesproken horrorpoller. Daarnaast bleek dat de eigen handhavers van de gemeente wettelijk hiervoor geen bekeuring mogen geven.
Sindsdien rijdt half Den Haag dus ongegeneerd en zonder gevolgen over de poller. Voorlopig blijft die omlaag. Wanneer hij weer omhoog gaat? 'Pas als er nieuwe maatregelen kunnen worden genomen die het risico op aanrijdingen verminderen of er een ander besluit wordt genomen', aldus de gemeentewoordvoerder.
Citaat:
daarom is er na weken ambtelijk overleg nu een nieuw plan. Geen camera's en ook geen politiecontrole, maar een schoonmaakactie moet ongewenst autoverkeer van de plek des onheils weghouden.
Ik ben benieuwd wat dat wekenlange overleg gekost heeft.
basjuh1981
Master
Range Rover Teun schreef:
Ik ben benieuwd wat dat wekenlange overleg gekost heeft.
Ik weet nu wel waarom de gemeentelijke belastingen omhoog zijn gegaan
wellproc
Master
NOS schreef:
Gemeente Den Haag vervangt probleempaaltjes door camera's
De gemeente Den Haag gaat de pollers vlak bij het HagaZiekenhuis aan het begin van de zomer vervangen door camera's die kentekens scannen. Dat meldt Omroep West.
Het gedeelte bij het ziekenhuis wordt veel gebruikt als sluiproute. Daar moesten de paaltjes een einde aan maken, maar ondanks waarschuwingsborden, groene vlakken en verkeersregelaars bleven er aanrijdingen gebeuren.
De inzinkbare paaltjes veroorzaken al twee jaar problemen en schade. Tientallen automobilisten zijn op de bewegende palen gebotst. Daardoor besloot de gemeente eerder dit jaar al om de pollers naar beneden te zetten. In de tussentijd is er gezocht naar een permanente oplossing om automobilisten van de busbaan te weren.
De keuze is gevallen op camera's. Mochten bestuurders vanaf de zomer toch over de busbaan rijden, dan krijgen ze dankzij de kentekenscannende camera's automatisch een bekeuring thuisgestuurd. De gemeente laat weten de camera's voor een periode van twee jaar te testen.
De gemeente Den Haag gaat de pollers vlak bij het HagaZiekenhuis aan het begin van de zomer vervangen door camera's die kentekens scannen. Dat meldt Omroep West.
Het gedeelte bij het ziekenhuis wordt veel gebruikt als sluiproute. Daar moesten de paaltjes een einde aan maken, maar ondanks waarschuwingsborden, groene vlakken en verkeersregelaars bleven er aanrijdingen gebeuren.
De inzinkbare paaltjes veroorzaken al twee jaar problemen en schade. Tientallen automobilisten zijn op de bewegende palen gebotst. Daardoor besloot de gemeente eerder dit jaar al om de pollers naar beneden te zetten. In de tussentijd is er gezocht naar een permanente oplossing om automobilisten van de busbaan te weren.
De keuze is gevallen op camera's. Mochten bestuurders vanaf de zomer toch over de busbaan rijden, dan krijgen ze dankzij de kentekenscannende camera's automatisch een bekeuring thuisgestuurd. De gemeente laat weten de camera's voor een periode van twee jaar te testen.
2 jaar proefperiode, dat betekent dus nog 2 jaar doorrijden zonder consequentie?
Lotus Omega
Master
Hoeveel heeft dit geintje al gekost? Was het niet goedkoper en veiliger het zo te houden als sluiproute??
Wie zijn er online
Leden op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum